abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161135315
Hallo allemaal,

Beetje bizar verhaal en ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Reden hiervoor is dat ik graag jullie mening wil over het plan wat ik heb om mijn moeder in te lichten over een vrij groot geheim wat ik (al jaren) met mij meedraag.

Ik ben al jaren woonzaam in het buitenland en ben af en toe op vakantie in Nederland. Mijn leven speelt zich dan ook voornamelijk af in het buitenland. In 2011 had ik een kortstondige relatie met een meisje (in een niet nader te noemen modern land). Ik was 25 en zij ook. De relatie duurde niet heel lang en na ongeveer een maand was zij van de radar verdwenen, ze had het te druk met van alles en nog wat, en liet eigenlijk steeds minder van zich horen. Ik heb het er toen ook maar bij gelaten, gezien ik inzag dat het toch nergens meer naar zou leiden.

Aan het begin van de relatie met haar gaf ze mij aan dat het voor haar onmogelijk was om kinderen te krijgen, er was iets met haar baarmoeder, waardoor dit niet mogelijk zou zijn. Als 25 jarige naïeve jongen geloofde ik dat allemaal wel waardoor ik alle keren dat ik seks met haar had, dit zonder condoom was.

Fast forward... in maart 2012 krijg ik een bericht van haar op mijn telefoon: Hallo, ik moet je iets belangrijks vertellen: ik ben bevallen van een dochter en ik weet zeker dat jij de vader bent.

Het eerste wat mij ten binnen schoot was: het zal allemaal wel! val me niet lastig met dit soort onzin, ik geloof er niets van! Ik zat in het midden van een relatie, was dolverliefd, en wist echt niet wat ik aanmoest moet het nieuws van deze scharrel, die opeens beweerd een kind van mij te hebben. Mijn reactie naar haar toe was voornamelijk boos en kortaf, ik gaf haar aan dat ik er niets van wilde weten, dat het allemaal haar schuld was, en dat ze mij maar beter niet meer kon contacteren. In de loop der jaren stuurde de scharrel in kwestie af en toe foto's van mijn vermoedelijke dochter, en ik kwam tot de 'pijnlijke' conclusie dat dit wellicht toch wel mijn dochter kon zijn, gezien er bepaalde vergelijkingen zichbaar zijn.

Fast Forward part 2: Begin dit jaar kreeg ik wereldschokkend medisch nieuws, waardoor mijn leven voor even kwam te balanseren op een zijden draadje, en ik serieus het idee had dat ik niet meer lang had te leven. Ik heb contact gezocht met de scharrel die beweerde een kind van mij te hebben, en ik gaf haar aan graag de dochter te willen ontmoeten en ook meteen een DNA test te laten uitvoeren. Hier stemde zij mee in.

Ik heb inmiddels de vermoedelijke dochter ontmoet, en tevens de DNA test gedaan, en ik weet nu 100% zeker dat het MIJN dochter is. Ik kan niets anders zeggen dat ik hier toch wel erg blij mee ben, ook al heb ik nooit voor het vaderschap gekozen, en dat ik alles op alles zal zetten om er voor mijn dochter te zijn, haar te supporten in welke manier dan ook.

De moeder van mijn dochter komt uit een goed en welvarend gezin, er is dan ook geen opzet geweest om doelbewust een kind van mij te krijgen, 'm vervolgens te smeren, en dan later aan te geven dat ik de vader ben om extra geld te mogen cashen. Er kan dus duidelijk geconcludeerd worden dat het een 'ongelukje' is geweest, waarbij ik nu ook de 'consequenties' van zal moeten dragen.

Nu is er echter het volgende punt, iets waar ik eigenlijk best wel mijn hersens over breek... Is het verstandig om dit nieuws te vertellen aan mijn ouders? Ik ben zelf eigenlijk ontzettend enthousiast dat ik een dochter heb, maar ben aan de andere kant bang voor de reacties van mijn ouders, wellicht dat ze de situatie niet zullen begrijpen, of dat ze denken dat ik een of andere klootzaak ben omdat ik voor jaren lang niets wilde weten van mijn vermoedelijke dochter.

Mijn vraag dan ook aan jullie, wat zouden jullie doen in deze bizarre situatie? Vertellen aan je ouders? of het als een geheim met je meedragen?
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something.
pi_161135553
Het staat eigenlijk al in je verhaal.

Vertel je ouders dat je een scharrel.hebt gehad die dacht onvruchtbaar te zijn. En dat ze na de bevalling weer contact met je opnam en dat je dacht 'yeah right, je was toch onvruchtbaar? ' en dat je zo verliefd was met je relatie. Maar dat het toch aan je is gaan kangen en dat je weer contact hebt opgenomen, nu zeker weet dat ze van jou is en dat je haar accepteert.

Niks mis mee in mijn ogen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zondag 3 april 2016 @ 00:47:03 #3
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161135629
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 00:42 schreef essnhills het volgende:

Vertel je ouders dat je een scharrel.hebt gehad die dacht onvruchtbaar te zijn. En dat ze na de bevalling weer contact met je opnam en dat je dacht 'yeah right, je was toch onvruchtbaar? ' en dat je zo verliefd was met je relatie. Maar dat het toch aan je is gaan kangen en dat je weer contact hebt opgenomen, nu zeker weet dat ze van jou is en dat je haar accepteert.

Dit. ^O^
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161135633
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 00:42 schreef essnhills het volgende:

Ja, precies. Misschien dat ik er ook teveel over nadenk. Het punt is echter wel dat ik mezelf blijf afvragen welk toegevoegde waarde het heeft om mijn ouders hierin te informeren, dat ik een kind heb, ook vanwege het feit dat mijn dochter niet in NL woont.
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something.
  zondag 3 april 2016 @ 01:07:07 #5
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_161136028
De situatie is nu eenmaal zo. Je kent je ouders beter dan ons. Je bent een beetje dom geweest, maar probeert het nu weer goed te maken (dat spreekt toch wel voor je)

En hoewel het een raar verloop is, zijn meeste ouders blij als ze opa en oma worden... :)
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_161136053
Ze zullen het mega leuk vinden!!
pi_161136199
Als er één geschikt moment is om het te vertellen, dan is het nu. Je overweegt het blijkbaar, dus je kan ook besluiten om het niet te vertellen. Nadeel is dan dat ze een volgende keer zullen vragen waarom je het 'toen' niet hebt verteld, en nu wel. En wellicht zullen ze je het dan kwalijk nemen dat je het bewust verzwegen hebt. Wat voor redenen heb je om het niet te vertellen? Ze zullen slikken, maar het ook leuk vinden :Y
Somebody that I used to know
pi_161136232
Ik heb het net met m'n ouders besproken en ze zeiden dat een kleinkind voor opa en oma verzwijgen het ergste is wat hen kan overkomen. (nu moet ik hen gaan overtuigen dat het niet mijn situatie is)
  zondag 3 april 2016 @ 01:24:04 #9
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_161136253
Waarschijnlijk gaan ze je uitlaggen omdat je aan seks hebt gedaan.
Hun kleine boy die gewoon zijn pimmel in een meisjeskont steekt.
pindazakje
pi_161136272
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 01:22 schreef Chasingrainbows het volgende:
Ik heb het net met m'n ouders besproken en ze zeiden dat een kleinkind voor opa en oma verzwijgen het ergste is wat hen kan overkomen. (nu moet ik hen gaan overtuigen dat het niet mijn situatie is)
Haha, ja, leg dat nu maar eens aan ze uit! Bedankt om het te peilen voor mij. Ik denk inderdaad dat dit het verstandigste is, want wat als ze er zometeen niet meer zijn, dan heb ik het nooit aan ze kunnen vertellen, en ik weet dat ik daar absoluut spijt van ga krijgen.
pi_161136306
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 01:19 schreef Postbus100 het volgende:
Als er één geschikt moment is om het te vertellen, dan is het nu. Je overweegt het blijkbaar, dus je kan ook besluiten om het niet te vertellen. Nadeel is dan dat ze een volgende keer zullen vragen waarom je het 'toen' niet hebt verteld, en nu wel. En wellicht zullen ze je het dan kwalijk nemen dat je het bewust verzwegen hebt. Wat voor redenen heb je om het niet te vertellen? Ze zullen slikken, maar het ook leuk vinden :Y
Een argument om het niet te vertellen is dat ik bang ben voor hun reactie, ik ben bang dat ze zo erg zullen schrikken dat ze misschien een hart aanval of iets krijgen. Niet dat ze hartpatient zijn of iets dergelijks, maar het is wel een extreme mededeling. Maar wat je zegt, ik denk ook wel dat ze het heel leuk zullen vinden (nadat ze flink zijn geschrokken).
pi_161136312
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 01:08 schreef Chasingrainbows het volgende:
Ja, dat denk ik eigenlijk ook wel :-)
  zondag 3 april 2016 @ 01:42:31 #13
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161136455
Gewoon vertellen! En laat ons weten hoe het is gegaan :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 3 april 2016 @ 05:34:49 #14
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161137514
Ik vind dat je ouders nergens recht op hebben. Je bent geen vader voor je kind (geweest), slechts de verwekker. En zij hebben er al helemaal niets mee te maken. Je wilt je scharrel en haar dochter toch niet ongevraagd opzadelen met die mensen? Haar nog een extra last bezorgen bovenop de enorme last van het alleen moeten opvoeden van een kind? Dan denk je weer alleen maar aan jezelf en niet aan haar en je dochter. Bespreek eerst met de moeder welke rol zij je ouders eventueel aan wil bieden. Verder boeien dat ze je misschien een klootzak vinden omdat je je als een klootzak hebt gedragen? Hoort ook bij de consequenties die je wilt gaan dragen.
pi_161137612
Ja ik vind dat je het je ouders moet gaan vertellen. Ze zijn de grootouders, en toch hun eigen vlees en bloed wat jij hun ontneemt wanneer je het niet vertelt. Ik denk dat je gewoon de OP aan je ouders kunt vertellen, daar is niks mis mee. Moet je wel ervoor zorgen dat het stuk met in twijfel trekken of je het wel of niet moet vertellen - alinea 9 en 10 - wegblijft.

Mee te nemen:
- het verhaal
- foto's van moeder
- foto's van kind
- bewijsstuk dat je vader bent van het kind
- mogelijkheid contact tussen vader, moeder en kind
- mogelijkheid contact tussen grootouders, moeder en kind
Google is your friend, abuse your friends
pi_161137616
Gefeliciteerd man! :D

Zéker gewoon vertellen aan je ouders en dan het héle verhaal zoals in je OP.

Neem een taart mee als je het gaat vertellen :P
  zondag 3 april 2016 @ 07:58:54 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161137667
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 01:08 schreef Chasingrainbows het volgende:
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161138378
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 01:27 schreef HIP-HOP het volgende:

[..]

Een argument om het niet te vertellen is dat ik bang ben voor hun reactie, ik ben bang dat ze zo erg zullen schrikken dat ze misschien een hart aanval of iets krijgen. Niet dat ze hartpatient zijn of iets dergelijks, maar het is wel een extreme mededeling. Maar wat je zegt, ik denk ook wel dat ze het heel leuk zullen vinden (nadat ze flink zijn geschrokken).
Nu zal het alleen schrik zijn, als ze er later achter komen, zal het misschien schrik en boosheid zijn. Of je moet het echt geheim houden, maar je geeft ook aan dat je het eigenlijk liever wel deelt. Gewoon doen dus :)
pi_161138382
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 07:35 schreef FANN het volgende:

En dit w/
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 09:57:10 #20
138438 crew  Pizzakoppo
pi_161138431
quote:
De moeder van mijn dochter komt uit een goed en welvarend gezin, er is dan ook geen opzet geweest om doelbewust een kind van mij te krijgen, 'm vervolgens te smeren, en dan later aan te geven dat ik de vader ben om extra geld te mogen cashen. .
Euh, dit strookt niet helemaal bij het beeld dat ik er van kreeg na het lezen van jouw verhaal. Weliswaar niet om de cash maar volgens mij weldegelijk om een baby.
  zondag 3 april 2016 @ 10:02:20 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161138494
Ik zou alleen wel vertellen dat ze een kleindochter van 4 hebben, niet van 3,5...
Gezien het verhaal en de veranderingen die er zijn geweest snap ik zelf ook niet hoe je die fout kon maken, ze moet net jarig geweest zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 3 april 2016 @ 10:11:50 #22
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_161138567
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 10:02 schreef Leandra het volgende:
Ik zou alleen wel vertellen dat ze een kleindochter van 4 hebben, niet van 3,5...
Gezien het verhaal en de veranderingen die er zijn geweest snap ik zelf ook niet hoe je die fout kon maken, ze moet net jarig geweest zijn.
Scherp.
pi_161138696
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 07:35 schreef FANN het volgende:

Gewoon ontbijt op bed brengen bij zijn ouders en alleen maar beschuit met muisjes op de borden leggen. :D
pi_161139271
Ik vermoed trouwens ook dat hoe erg ze zullen schrikken erg afhangt van hoe je het komt vertellen.

Kom je daar erg bezwaard en bezorgd, en zeg je 'Ik moet jullie wat vertellen', of kom je daar met mooie foto's en blij dat je een dochter hebt met 'Ik heb nieuws!'

Ik denk dat hun reactie deels afhangt van jouw houding. Als jij het verschrikkelijk vindt (of het brengt alsof je het verschrikkelijk vindt), zullen zij veel meer schrikken dan dat als jij er blij mee bent en dat ook uitstraalt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zondag 3 april 2016 @ 11:24:50 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161139571
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 10:02 schreef Leandra het volgende:
Kan wel...
In 2011 verwekt, dat kan december zijn geweest.
In september 2012, oktober geboren als ze wat over tijd liep.
Dan is ze nu 3 jaar en 6 of 7 maanden oud.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')