In online shoppen ben ik ook heel goed. En dan laat ik het bezorgen als vriendje op het werk is

Maar wel echt allemaal kleertjes en nuttige dingen die we écht nodig hebben hoor
Ik heb vrijdag weer controle gehad en gelukkig is mijn bloeddruk weer normaal aan het doen

Wel iedere week controle, maar dat vind ik alleen maar geruststellend.. Én ik heb een heel fijn gesprek gehad met de gynaecoloog over mijn bevalling

Onze insteek is een 'normale' vaginale bevalling, maar ze heeft wel eerlijk aangegeven dat de drempel naar een keizersnede laag ligt, in verband met de risico's. Mochten de weeën niet doorzetten, de ontsluiting niet vorderen, of de baby heeft het moeilijk, dan gaan ze geen truukjes en opwekkers ofzo gebruiken, maar dan ligt de prioriteit gewoon bij het halen van de baby. En als dat met een keizersnede veiliger gaat, dan doen we dat. Laat dat nou precies zijn hoe ik er zelf ook over denk: graag een vaginale bevalling, maar we nemen geen risico's en bij problemen gaan we naar de OK.
Wat ik zelf wel heel erg graag wil is een spontane bevalling afwachten. Ik las dat een geplande keizersnede vaak met 39 weken wordt gedaan, maar ik zou het fijn vinden als de baby/mijn lichaam zelf aan kunnen geven wanneer het er klaar voor is (klinkt misschien een beetje zweverig, maar voor mijn gevoel scheelt dat zoveel). Gelukkig heeft de gynaecoloog me laten weten dat ik gewoon tot 42 weken af mag wachten, zolang de baby het nog goed doet. Als er dan nog steeds niets aan het gebeuren is, kan er altijd nog een (geplande) keizersnede gedaan worden. (inleiding liever niet)
Al met al een hoop duidelijkheid gekregen dus en ik merk dat dat in mijn hoofd ook rust geeft. Dat ik gewoon overtijd mag en het spontaan af mag wachten. En dat er niet eeuwig zal wordt gerekt en truukjes en foefjes worden uitgehaald.
Het enige wat ik me later pas bedacht: in verband met de risico's zal de baby de gehele bevalling in de gaten worden gehouden. Prima, gezien mijn verleden met L vind ik het alleen maar fijn dat ze kijken of alles nog goed gaat. Dat betekent een CTG neem ik aan. Maar als de CTG het signaal slecht oppikt denkt ik dat ze zo'n elektrode op het hoofdje 'plakken' (wat dus eigenlijk schroeven is...). Ik weet nog niet wat ik daarvan vind

Maar niet weten of het nog goed gaat met de baby is ook niet fijn.
Is er iemand die echt weet hoeveel 'last' de baby heeft van zo'n elektrode? En hoe noodzakelijk het is? Mignonne misschien?