abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163660828
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:25 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Sarcastische lulkoek.
Hoezo? Gun jij deze mensen geen beter leven? Weet je wel niet wat ze hebben doorgemaakt?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163660832
quote:
17s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat alles wordt gekort op jouw uitkering. Wat een mooi land leven we toch in.
Lijkt me fantastisch aangezien ik geen uitkering geniet. Misschien kunnen ze wat van jouw ambtenarensalaris afsnoepen :)
  maandag 11 juli 2016 @ 09:33:02 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_163660874
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die zitten er gewoon illegaal en maken ook geen kans op een asielstatus.
Daarover zijn we het dan eens.
pi_163660894
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

En jouw voorspelling?
Die is vrij simpel. Ik acht de kans 95% dat de EU over 10 jaar nog gewoon bestaat.
pi_163660916
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die is vrij simpel. Ik acht de kans 95% dat de EU over 10 jaar nog gewoon bestaat.
Gewaagde uitspraak.
  maandag 11 juli 2016 @ 09:43:12 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_163660980
De EU zal wellicht nog wel bestaan maar niet meer in de huidige vorm.
pi_163661017
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
De EU zal wellicht nog wel bestaan maar niet meer in de huidige vorm.
Allicht aangezien die constant aan evolutie onderhevig is.
pi_163661029
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je met 'evolutie' doelt op 'meer macht vergaren' dan heb je gelijk.
  maandag 11 juli 2016 @ 09:48:03 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_163661037
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik bedoel dan ook dat ie vermoedelijk minder groots opgetuigd zal zijn dan nu over 10 jaar. Ik voorzie nog wel een paar exits het komende decennium, om welke redenen dan ook.
pi_163661044
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik bedoel dan ook dat ie vermoedelijk minder groots opgetuigd zal zijn dan nu over 10 jaar. Ik voorzie nog wel een paar exits het komende decennium, om welke redenen dan ook.
Een Italië dat de EU meesleept in zijn val waarna ze eruit getrapt worden.
pi_163661289
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Als je met 'evolutie' doelt op 'meer macht vergaren' dan heb je gelijk.
Zeker niet noodzakelijk.
pi_163661308
quote:

[..]

Zou kunnen. Maar moet eerst nog maar zien of de Britten er echt wel uit gaan stappen. En zo ja, of er wel echt een vergaande ontvlechting plaats zal vinden.
pi_163661424
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2016 10:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker niet noodzakelijk.
Aangezien het officiele antwoord van de EU-fielen onder aanvoering van dictator-in-spe Juncker op een Brexit 'We hebben meer EU nodig!' is, durf ik wel te stellen dat dat de modus operandi gaat worden voor de aankomende tien jaar.
pi_163661466
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 10:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Aangezien het officiele antwoord van de EU-fielen onder aanvoering van dictator-in-spe Juncker op een Brexit 'We hebben meer EU nodig!' is, durf ik wel te stellen dat dat de modus operandi gaat worden voor de aankomende tien jaar.
Ware het niet dat Juncker nogal faalt in het dictator zijn.
pi_163661516
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 10:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ware het niet dat Juncker nogal faalt in het dictator zijn.
Hitler faalde de eerste keer ook.
pi_163661641
quote:
13s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Hoezo? Gun jij deze mensen geen beter leven? Weet je wel niet wat ze hebben doorgemaakt?
Wat begrijp jij niet aan sarcasme?
pi_163720349
Brussel: 10 mille per vluchteling

Asielprocedures van maximaal zes maanden, gelijke opvang en rechten, vanaf het begin gratis juridische bijstand, voor niet-begeleide minderjarigen binnen vijf dagen na de asielaanvraag een voogd en per hervestigde vluchteling een bedrag van 10 mille voor de ontvangende lidstaat: met die voorstellen wil Brussel het Europese asielbeleid verder stroomlijnen.

De Europese Commissie wil daarmee voorkomen dat alle asielzoekers naar de in hun ogen aantrekkelijkste lidstaat trekken. Het afgelopen jaar waren dat Duitsland, Zweden en Oostenrijk.

Voor asielzoekers die hun aangewezen land verlaten begint de vijfjarenperiode voor een definitief verblijf opnieuw te lopen, wie de aangewezen lidstaat weigert riskeert zijn asiel. Het pakket voorstellen moet ertoe leiden dat wie zijn eigen land is ontvlucht om aan oorlog of vervolging te ontsnappen sneller bescherming en opvang vindt, en dat wie om andere redenen elders een nieuwe toekomst zoekt sneller wordt teruggestuurd, aldus vice-Commissievoorzitter Frans Timmermans.

Europa
Volgens zijn collega Avramopoulos zijn de nieuwe voorstellen, na twee eerdere pakketten vorig jaar, het sluitstuk om tot één Europees asielbeleid te komen. Vorig jaar werd Europa overspoeld door 1,3 miljoen vluchtelingen, die kriskras door Europa trokken en in een aantal landen leidden tot herstel van permanente controles aan de binnengrenzen. Brussel wil toe naar gereguleerde toegang en opvang en opname van een nader aan te geven aantal asielzoekers uit landen zoals Jordanië en Libanon, die nu onevenredig veel vluchtelingen opvangen.

Amnesty International
VluchtelingenWerk Nederland vindt dat ons land het goede voorbeeld moet geven door 5.000 in plaats van een symbolische 500 vluchtelingen van buiten Europa te hervestigen, Amnesty International noemt de voorstellen 'een cynische poging om de muren van Fort Europa te versterken'. Heel Europa hervestigde vorig jaar 8.268 vluchtelingen (van de 22.504 die waren beloofd) en herplaatste er 3.065 uit Italië en Griekenland (op een beloofd aantal van 160.000).

Daarnaast nam Europa, op grond van de vluchtelingendeal met dat land, 802 Syriërs over van Turkije. De nieuwe voorstellen moeten nog worden goedgekeurd door het Europese Parlement en de lidstaten.
http://www.ad.nl/buitenla(...)luchteling~a82c1549/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 3 september 2016 @ 10:48:59 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165053539
quote:
» Er is al 51 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Natuurlijk is het zinvol! Want ik ga weer een update met de nieuwste cijfers posten.

Bezetting COA:

Dit keer geen rapportje van het IND, maar een nieuwsbericht van hun site dat personeelsinzet gewijzigd wordt: https://ind.nl/organisati(...)e-asielinstroom.aspx

Verder biedt vluchtelingenwerk.nl nog wat aardige infographics aan: http://www.vluchtelingenw(...)escherming-nederland
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 4 september 2016 @ 17:36:31 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_165084684
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 september 2016 10:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Natuurlijk is het zinvol! Want ik ga weer een update met de nieuwste cijfers posten.

Bezetting COA:

[ afbeelding ]

Dit keer geen rapportje van het IND, maar een nieuwsbericht van hun site dat personeelsinzet gewijzigd wordt: https://ind.nl/organisati(...)e-asielinstroom.aspx

Verder biedt vluchtelingenwerk.nl nog wat aardige infographics aan: http://www.vluchtelingenw(...)escherming-nederland
De grafiek laat zien dat er duizenden woningen per maand aan de Nederlandse markt worden onttrokken en aan asieleisers worden gegeven. De aantallen van de COA gaan niet omlaag omdat ze worden uitgezet namelijk.
Hier in de wijk trok er pas ook eentje in een woning: 2 man politie toen-ie voor het eerst binnenging. Ik vraag me nu af of dat standaard is om de goudzoeker te beschermen tegen buurtbewoners met een mening. En meteen daarna een enorme vrachtwagen van de Mediamarkt die compleet werd leeggeladen incl. 50" TV.

Ik kwam recent meer realistische schattingen van een Duitse econoom tegen. De werkelijke totale kosten van de instroom van vorig jaar gemeten over de rest van het leven van de illegaal binnengekomen asielzoekers worden op 500 miljard euro geschat. Dat komt aardig overeen met mijn persoonlijke schatting van grofweg een half miljoen euro per persoon voor de rest van hun leven.
Ondertussen doet de politiek er alles aan om de kosten te verdoezelen, door ze zo snel mogelijk in een ander potje onder te verdelen, zodat het niet meer telt als statistiek van de asielzoekers. Bijstand bijvoorbeeld. En huursubsidie, zorgtoeslag, etc. etc. En als het even kan worden ze snel Nederlanders genoemd, dan vallen ze helemaal niet meer op in de statistieken.
censuur :O
  zondag 4 september 2016 @ 17:45:41 #195
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165084876
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 17:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De grafiek laat zien dat er duizenden woningen per maand aan de Nederlandse markt worden onttrokken en aan asieleisers worden gegeven. De aantallen van de COA gaan niet omlaag omdat ze worden uitgezet namelijk.
Is toch goed, dat ze dan dus ergens in NL gaan wonen en zo veel mogelijk meedraaien ipv te profiteren.
quote:
Hier in de wijk trok er pas ook eentje in een woning: 2 man politie toen-ie voor het eerst binnenging. Ik vraag me nu af of dat standaard is om de goudzoeker te beschermen tegen buurtbewoners met een mening. En meteen daarna een enorme vrachtwagen van de Mediamarkt die compleet werd leeggeladen incl. 50" TV.
Triest dat de politie moet komen, maar wat is het probleem van een 50 inch TV :D! Is toch goed als ze het geld in de binnenlandse retail besteden. In dit topic kun je overigens hele andere ervaringen met Syrische vluchtelingen lezen: NWS / Rotterdamse familie koopt tweehonderd huizen voor Syriërs
quote:
Ik kwam recent meer realistische schattingen van een Duitse econoom tegen. De werkelijke totale kosten van de instroom van vorig jaar gemeten over de rest van het leven van de illegaal binnengekomen asielzoekers worden op 500 miljard euro geschat. Dat komt aardig overeen met mijn persoonlijke schatting van grofweg een half miljoen euro per persoon voor de rest van hun leven.
Ondertussen doet de politiek er alles aan om de kosten te verdoezelen, door ze zo snel mogelijk in een ander potje onder te verdelen, zodat het niet meer telt als statistiek van de asielzoekers. Bijstand bijvoorbeeld. En huursubsidie, zorgtoeslag, etc. etc. En als het even kan worden ze snel Nederlanders genoemd, dan vallen ze helemaal niet meer op in de statistieken.
Bron naar die realistische schattingen van die Duitse econoom bitte :Y
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_165094228
quote:

[..]

We leven nu in een post democratie. Dit is geen democratie meer. De Europese politieke elite heeft zich volledig teruggetrokken en is totaal zijn eigen samenleving uit het oog verloren. Laten we eerst maar eens kijken wat die nationalistische golf teweeg brengt met al die verkiezingen overal.
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 4 september 2016 @ 23:42:14 #197
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_165096040
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 21:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Spanje zal wat minder riant strooien met geld. De kaartjes van Europa met "WAR" "NO WAR" en "BENEFITS" worden niet zomaar gemaakt natuurlijk!
De Nederlandse overheid trekt probleemloos miljarden uit voor illegaal binnengekomen eisenstellers, de Duitse overheid tientallen miljarden.
Als Spanje en Frankrijk dat niet doen, willen ze daar niet heen. En dat geeft wel aan dat het niets met veiligheid te maken heeft, en alles met geld. Waarom blijft links dat toch zo ontkennen?
Hetgeen dat nog vervelender is in deze is dat je zo vooral de Syrische onderklasse aantrekt. De Syriër met een prima opleiding gaat gewoon voor een werkcontract in het buitenland.
Zo werken er op die manier een 500.000 Syriërs in Saudi Arabië bijvoorbeeld.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_165096136
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2016 17:45 schreef Falco het volgende:
Is toch goed, dat ze dan dus ergens in NL gaan wonen en zo veel mogelijk meedraaien ipv te profiteren.
Even algemeen genomen. De statushouder gaat zijn achterstand never nooit inhalen om ooit ook maar iets te kunnen betekenen op de Nederlandse arbeidsmarkt. In het gunstigste geval moeten ze gedwongen vrijwilligerswerk doen, grasmaaien o.i.d.
Why stay small, if you can grow big..
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:29:32 #199
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166601741
Nieuwe update:

De 30.000 komt in zicht, al lijkt de trend wat langzamer te gaan. 25.000 opgevangen asielzoekers lijkt me een redelijk gemiddelde.
pi_166601852
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:29 schreef Falco het volgende:
Nieuwe update:

[ afbeelding ]

De 30.000 komt in zicht, al lijkt de trend wat langzamer te gaan. 25.000 opgevangen asielzoekers lijkt me een redelijk gemiddelde.
Dat is bijna 100.000 asielzoekers in twee jaar tijd.

Tel daarbij op dat asielzoekers nog eens familie over laten komen en meer kinderen nemen dan autochtonen.

Ik wil niet weten hoe dit land er over 100 jaar uitziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')