Die laatste vind ik leuk verzonnenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:24 schreef Denivellering het volgende:
- Stuur alle hetero asielzoeker mannen terug naar Syrië.
- Laat geen enkele nieuw asielzoeker meer toe.
- Voor elke nieuwe asielzoeker die probeert hier te komen, stuur een Turk terug naar Turkije.
't Is vrij eenvoudig te raden wat de beweegredenen zijn: degenen die hier een gratis huis met uitkering en 10.000 euro bonus hebben gekregen gaan nooit meer terug, en degenen die in Griekenland iets minder vertroeteld worden vinden het toch minder leuk in Europa.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef Falco het volgende:
[..]
IS verliest al een paar maanden achter elkaar. Misschien willen ze wel terug naar hun familie en dorp die nu wel veilig lijken
Heb je het ze al gevraagd of zit je nou gewoon te gissen naar hun beweegredenen om weer terug te keren?
Voor sommige mensen is het glas immers altijd halfvol...quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het schommelt niet. Het wordt langzaam allemaal slechter en armer.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het glas immers altijd halfvol...
Meer rationeel bekeken valt het nog wel iets mee.
--knip--quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:04 schreef Falco het volgende:
Oh noesss! Het aantal asielzoekers stijgt weer: 1639 aanvragen in juni t.o.v. 1569 aanvragen in mei. Het aantal asielzoekers tot nu toe dit jaar ligt wel lager dan 2015 en 2014. En opvallend veel aanvragen uit Albanië, deze mensen worden allemaal teruggestuurd. Hopelijk houdt de overheid hier rekening mee in het aanbieden van opvangplaatsen, want de vraag daarnaar neemt nu af...
Zie verder: https://ind.nl/Documents/Asylum%20Trends%20June%202016.pdf
en dit grafiekje van het COA:
[ afbeelding ]
Ik had vorige maand ook zo'n document van de IND doorgenomen. De teller van Spanje en Frankrijk stond op dat moment voor 2016 op 0.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:04 schreef Falco het volgende:
Oh noesss! Het aantal asielzoekers stijgt weer: 1639 aanvragen in juni t.o.v. 1569 aanvragen in mei. Het aantal asielzoekers tot nu toe dit jaar ligt wel lager dan 2015 en 2014. En opvallend veel aanvragen uit Albanië, deze mensen worden allemaal teruggestuurd. Hopelijk houdt de overheid hier rekening mee in het aanbieden van opvangplaatsen, want de vraag daarnaar neemt nu af...
Zie verder: https://ind.nl/Documents/Asylum%20Trends%20June%202016.pdf
en dit grafiekje van het COA:
[ afbeelding ]
Spanje zal wat minder riant strooien met geld. De kaartjes van Europa met "WAR" "NO WAR" en "BENEFITS" worden niet zomaar gemaakt natuurlijk!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:39 schreef Physsic het volgende:
Ik had vorige maand ook zo'n document van de IND doorgenomen. De teller van Spanje en Frankrijk stond op dat moment voor 2016 op 0.
Spanje had er heel 2015 ook maar zo'n 5000 opgenomen, dacht ik.
Bij die landen zal een zeer gebrekkige administratie ook bepaald niet meehelpenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik had vorige maand ook zo'n document van de IND doorgenomen. De teller van Spanje en Frankrijk stond op dat moment voor 2016 op 0.
Spanje had er heel 2015 ook maar zo'n 5000 opgenomen, dacht ik.
Arnold Karskens heeft alvast een paar keer fout gegokt. Maar voor welke optie ga jij en op welke termijn?quote:Op maandag 11 juli 2016 08:38 schreef Oud_student het volgende:
Kun je al weddenschappen afsluiten waardoor de EU het eerst door wordt opgeblazen?
- Vluchteling crisis
- Monetaire crisis
- Griekenland
- Putin
- Erdogan
- etc
Dat het binnenkort afgelopen is met de EU staat wel vast, het aantal bananenschillen (van de juiste kromte dat spreekt vanzelf) is legio
De termijn valt moeilijk te voorspellen, het kan morgen zijn of het kan nog een paar jaar duren, dat is nu eenmaal een eigenschap van revoluties, bubbels en aardbevingen en rampen. Je weet dat het gaat gebeuren maar wanneer is uitermate moeilijk.quote:Op maandag 11 juli 2016 08:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Arnold Karskens heeft alvast een paar keer fout gegokt. Maar voor welke optie ga jij en op welke termijn?
Die 10.000 bij Calais staan alvast niet in de officiële documenten, me dunkt.quote:Op maandag 11 juli 2016 08:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij die landen zal een zeer gebrekkige administratie ook bepaald niet meehelpen. Dat ze niet op papier staan wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Binnenkort kan dus ook nog 10, 20, 50 jaar duren?quote:Op maandag 11 juli 2016 09:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De termijn valt moeilijk te voorspellen, het kan morgen zijn of het kan nog een paar jaar duren, dat is nu eenmaal een eigenschap van revoluties, bubbels en aardbevingen en rampen. Je weet dat het gaat gebeuren maar wanneer is uitermate moeilijk.
Die vragen ook geen asiel aan in Frankrijk.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die 10.000 bij Calais staan alvast niet in de officiële documenten, me dunkt.
Het resultaat: Naar schatting arriveren zo'n 4000 mensen per dag vanuit Libië in Italië.quote:De directeur van Frontex zei tegen me dat smokkelaars gewoon in Rome het crisiscentrum opbellen, dat ze enkele kilometers varen, de migranten met 150 man in bootjes proppen en ze dan aan hun lot overlaten en dan zeggen tegen de kustwacht in Rome: kom ze maar halen. En dat gebeurt dan ook met grote operaties: schepen, helikopters, vliegtuigen enzo, die allemaal daar naartoe komen en ze dan richting Italië brengen.
Nee maar intussen zitten sommigen al tijden op Frans grondgebied dus in principe zou je kunnen zeggen dat ze alsnog asiel hebben verworven, zij het niet officieel.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die vragen ook geen asiel aan in Frankrijk.
Fantastisch nieuws natuurlijk. Allemaal een huis, auto, inboedel en uitkering geven.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Frontex is soort taxidienst voor migranten geworden
[..]
Het resultaat: Naar schatting arriveren zo'n 4000 mensen per dag vanuit Libië in Italië.
Ik zou zeggen binnen 5 jaar 70% kans, binnen 10 jaar 99,7% kansquote:Op maandag 11 juli 2016 09:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Binnenkort kan dus ook nog 10, 20, 50 jaar duren?
Iets concreter kan toch wel?
En voor welke oorzaak ga je?
Ook doempredikken mag best een betje SMART gebeuren. Arnold Karskens doet dat keurig.
Die zitten er gewoon illegaal en maken ook geen kans op een asielstatus.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee maar intussen zitten sommigen al tijden op Frans grondgebied dus in principe zou je kunnen zeggen dat ze alsnog asiel hebben verworven, zij het niet officieel.
En dat alles wordt gekort op jouw uitkering. Wat een mooi land leven we toch in.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Fantastisch nieuws natuurlijk. Allemaal een huis, auto, inboedel en uitkering geven.
Dat lijkt er al iets meer op.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik zou zeggen binnen 5 jaar 70% kans, binnen 10 jaar 99,7% kans
De kleinste aanleiding kan de oorzaak zijn, dat is nu eenmaal de eigenschap van instabiele systemen. Volgens de chaostheorie is dat principieel onvoorspelbaar
Sarcastische lulkoek.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Fantastisch nieuws natuurlijk. Allemaal een huis, auto, inboedel en uitkering geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |