Aha dus die mensen moeten gewoon lekker onder IS-commando blijven leven?quote:Op maandag 13 juni 2016 23:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat geldt eigenlijk ook voor de daadwerkelijke slachtoffers in Syrié dus waar maken we ons druk om. Het is niet dat de bevolking daar met uitsterven bedreigd wordt dus waarom zouden we ze hierheen halen?
Ik ga mee in jouw denkwijze. Moet je me niet ineens gaan aanvallen. Hoe groot gedeelte heeft IS nu werkelijk in handen? dat land is zo groot daar is echt wel voor ieder die dat wil een stukje zonder IS als dat het probleem is. Verder wat is precies het probleem van onder IS leven? De lucht is nog steeds blauw en water nog steeds nat. Een IS regime is voor moslims niet meer dan een kleine rimpeling die hun levenswijze iets veranderd. Sterker nog en zijn hier moslims die, die kant op gaan dus zo slecht zal het toch niet zijnquote:Op maandag 13 juni 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha dus die mensen moeten gewoon lekker onder IS-commando blijven leven?
Voor de meeste Syrische en Irakese Soennitische moslims is het helemaal geen groot probleem om onder IS-gezag te leven.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ga mee in jouw denkwijze. Moet je me niet ineens gaan aanvallen. Hoe groot gedeelte heeft IS nu werkelijk in handen? dat land is zo groot daar is echt wel voor ieder die dat wil een stukje zonder IS als dat het probleem is. Verder wat is precies het probleem van onder IS leven? De lucht is nog steeds blauw en water nog steeds nat. Een IS regime is voor moslims niet meer dan een kleine rimpeling die hun levenswijze iets veranderd
Maar nogmaals om met de woorden van 99.999 te spreken, hoeveel mensen zijn er nu eigenlijk echt slachtoffer van dat geweld en bombardementen? In aantal lijkt dat misschien veel maar op zo'n grote bevolking (iets van 24 miljoen toch?) is dat nog niks?quote:Op maandag 13 juni 2016 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voor de meeste Syrische en Irakese Soennitische moslims is het helemaal geen groot probleem om onder IS-gezag te leven.
Dat een westerse journalist wordt onthoofd of een piloot in brand wordt gestoken is voor hen niet het grootste probleem, dat zijn de armoede en het geweld/de bombardementen.
De tweede wereldoorlog was een veel dodelijker conflict (ook procentueel), maar je kan nergens je paspoort laten zien en een huurhuisje scoren, zelfs niet die mensen die met volkerenmoord bedreigd werden.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar nogmaals om met de woorden van 99.999 te spreken, hoeveel mensen zijn er nu eigenlijk echt slachtoffer van dat geweld en bombardementen? In aantal lijkt dat misschien veel maar op zo'n grote bevolking (iets van 24 miljoen toch?) is dat nog niks?
Jij bent echt helemaal in de war, dat jij niet inziet dat een volksverhuizing terrorisme, armoede, en criminaliteit met zich meebrengt zegt iets over jouw hersenkronkels.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik schrijf niet voor niets relatief. In absolute aantallen is het een flinke opgave maar op het totaal valt het reuze mee. We hebben ook jaren gehad met vele tienduizenden vluchtelingen uit bijvoorbeeld de Balkan. Zijn we ook bepaald niet aan onderdoor gegaan. Ontwrichten doet het in Libanon en misschien ook wel Turkije. Hier is het niet meer dan een vervelende rimpeling.
Leuk grapje en getroll van je dit maar het slaat natuurlijk nergens opquote:Op maandag 13 juni 2016 23:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar nogmaals om met de woorden van 99.999 te spreken, hoeveel mensen zijn er nu eigenlijk echt slachtoffer van dat geweld en bombardementen? In aantal lijkt dat misschien veel maar op zo'n grote bevolking (iets van 24 miljoen toch?) is dat nog niks?
Wel jammer dat je consequent weigert inhoudelijk de discussie aan te gaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:59 schreef Charleville het volgende:
[..]
Jij bent echt helemaal in de war, dat jij niet inziet dat een volksverhuizing terrorisme, armoede, en criminaliteit met zich meebrengt zegt iets over jouw hersenkronkels.
Wat is het verschil tussen hetgeen jij beweert en wat ik hier zeg dan precies?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuk grapje en getroll van je dit maar het slaat natuurlijk nergens op
Dat jij aan het trollen bent wellicht?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen hetgeen jij beweert en wat ik hier zeg dan precies?
Ik ben bloedserieus hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij aan het trollen bent wellicht?
Nee, je bent dom aan het trollen...quote:
Een volksverhuizing zelfs? Of krijg ik hier de reactie op dat we in Syrië eigenlijk niet over oorlog kunnen sprekenquote:Als we de impact van een complete volksverhuizing van mensen uit een cultuur die haaks staat op de Europese kunnen verwaarlozen, een volksverhuizing die meer islam importeert waar we momenteel dagelijks de slachtoffers van herdenken, waarom zou een wisseling der machten die notabene voortkomt uit het geloof van deze mensen dan wel een probleem zijn? Zijn de slachtoffers daar meerzeggend dan die hier vallen?
Ga er eens inhoudelijk op in i.p.v. te antwoorden met vragen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, je bent dom aan het trollen...
[..]
Een volksverhuizing zelfs? Of krijg ik hier de reactie op dat we in Syrië eigenlijk niet over oorlog kunnen spreken?
Ok, het ging over ontwrichting van de samenleving. Er werd beweerd dat de asielzoekers de Europese samenleving ontwricht zouden hebben. Volgens mij valt dat gezien omvang en impact nog wel mee. Vervolgens ga jij doen alsof het in Syrië allemaal wel meevalt omdat niet iedereen vermoord wordt.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in i.p.v. te antwoorden met vragen.
Ben ik het mee eens. Maar dan ben je wel een racist en aan het discrimineren.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hadden hier dertig jaar geleden al een immigratiestop moeten invoeren. Met 17 miljoen op amper 33.000 vierkante kilometer land... vind je het gek dat er elke dag overal files staan, treinen propvol zitten, woningnood enorm is etc etc.
We hoeven hier geen Letland of zo te worden (iets van 2 miljoen mensen op anderhalf keer Nederland) maar 10-12 miljoen is meer dan genoeg. Wat mij betreft krijgen alleen buitenlanders die direct hun eigen broek kunnen ophouden, hun talen spreken en diploma's hebben hier voortaan nog een status. Die mogen trouwens best uit Irak of Afghanistan komen, zolang ze maar vanaf dag 1 voor zichzelf kunnen zorgen.
Deze houding is te vergelijken met de kikker in een pan water die langzaam wordt gekookt. Steeds denkt de kikker: tja, iets warmer dan net, maar relatief valt het nog wel mee.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:56 schreef 99.999 het volgende:
Ok, het ging over ontwrichting van de samenleving. Er werd beweerd dat de asielzoekers de Europese samenleving ontwricht zouden hebben. Volgens mij valt dat gezien omvang en impact nog wel mee.
In dat geval gooi ik mijn paspoort en rijbewijs denk ik ook maar weg. Roep ik gewoon 'discriminatie' als ik word aangehouden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Maar dan ben je wel een racist en aan het discrimineren.
Waarom is hij nou weer gelijk aan het discrimineren en is hij weer een racist. Nederland is een heel gast vriendelijk land en iedereen van verschillende nationaliteiten krijgen hier een eerlijke kans. Nederland is over vol en hij heeft een statement gemaakt om hoe je dat probleem kon voorkomen en dat is gelijk weer racistisch.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Maar dan ben je wel een racist en aan het discrimineren.
Dan hoop ik wel voor je dat je een donkere huidskleur hebt, pardon: zwart bent. Want blanke, pardon: witte, mensen worden namelijk niet gediscrimineerd.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In dat geval gooi ik mijn paspoort en rijbewijs denk ik ook maar weg. Roep ik gewoon 'discriminatie' als ik word aangehouden.
Ik vind het racisme dat ik als witte man niet gediscrimineerd mag worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel voor je dat je een donkere huidskleur hebt, pardon: zwart bent. Want blanke, pardon: witte, mensen worden namelijk niet gediscrimineerd.
Als jij een witte man bent, dan mag je eerst wel eens je excuses aanbieden voor de vele eeuwen van slavernij van je zwarte medemens. Ook al heb je daar zelf niet aan meegedaan, nog steeds profiteer je van de vruchten van die slavernij.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het racisme dat ik als witte man niet gediscrimineerd mag worden.
Of zitten we al decennia relatief comfortabel in een warm bad waarbij de temperatuur en peil soms een beetje schommelen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Deze houding is te vergelijken met de kikker in een pan water die langzaam wordt gekookt. Steeds denkt de kikker: tja, iets warmer dan net, maar relatief valt het nog wel mee.
Het schommelt niet. Het wordt langzaam allemaal slechter en armer.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of zitten we al decennia relatief comfortabel in een warm bad waarbij de temperatuur en peil soms een beetje schommelen.
Je hoeft niet alles altijd negatief te benaderen?
Mensen zien dit niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het schommelt niet. Het wordt langzaam allemaal slechter en armer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |