abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:33:17 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161097710
de originele OP.

PvdA: Over 10 jaar mogen alleen nog elektrische auto's worden verkocht

Als het aan de PvdA ligt mogen er over tien jaar in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat schrijft de PvdA in haar 'energievisie'.
De partij schrijft ook dat nieuwe huizen allemaal zonnepanelen en een warmtepomp moeten krijgen. Zo moeten cv-ketels verdwijnen.

De partij ziet verder onder meer een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust voor zich, wetgeving om zelfrijdende auto’s mogelijk te maken, nog minder gaswinning en sluiting van kolencentrales.

Oorlogsverklaring
Coalitiepartner VVD ziet niks in het plan om de gewone auto's zo snel af te schaffen. "Ik dacht eerst dat het een grap was'', reageerde Kamerlid Barbara Visser. "Hun TomTom is duidelijk stuk.''

Ze spreekt van een 'oorlogsverklaring richting acht miljoen automobilisten, gebaseerd op een groot wensdenken en een blanco cheque om al deze auto's op kosten van de overheid te vervangen'. "Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)utos-worden-verkocht

[ Bericht 47% gewijzigd door Pietverdriet op 01-04-2016 15:40:13 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161097749
In een ideale wereld zijn er geen benzineauto's meer. Het is niet realiseerbaar op zo'n korte termijn denk ik, maar ben wel voor.

De VVD praat zoals gewoonlijk weer naar de mond van de industrie

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 15:36:41 ]
pi_161097789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:36 schreef Roellie80 het volgende:
In een ideale wereld zijn er geen benzineauto's meer. Het is niet realiseerbaar op zo'n korte termijn denk ik, maar ben wel voor.

Of naar de mond van de gewone burger die een betaalbare manier wil om naar zijn werk te rijden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161097833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Of naar de mond van de gewone burger die een betaalbare manier wil om naar zijn werk te rijden.
Is helemaal niet verkeerd ook, en betaalbaar vind ik aanschaf onderhoud en ander kosten wegenbelasting onder andere, dat of die kosten vind ik nog belangrijker als aanschaf.
Die komen namelijk steeds weer terug, denk me echter dat ze die koe niet zonder gras willen laten, daar die anders niet gemolken kan worden!
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:43:49 #5
45206 Pietverdriet
pi_161097901
quote:

Tien jaar is alleen mogelijk als er een soort ingrijpen plaatsvind zoals die in de tweede wereldoorlog plaatsvond. Een wetje aannemen in NL doet dat niet.
Denk dat het trouwens vanzelf in een jaar of twintig zover is dat zeker de helft van de auto's elektrisch zijn. De NL overheid werkt het trouwens eerder tegen met de TeslaTax
pi_161097943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is helemaal niet verkeerd ook, en betaalbaar vind ik aanschaf onderhoud en ander kosten wegenbelasting onder andere, dat of die kosten vind ik nog belangrijker als aanschaf.
Die komen namelijk steeds weer terug, denk me echter dat ze die koe niet zonder gras willen laten, daar die anders niet gemolken kan worden!
Als er over 10 jaar een verbod zou zijn op brandstofauto's dan wordt vervoer per auto's voor heel wat burgers onbetaalbaar. Een nog grotere groep zou er duurder uit door zijn en niemand of nagenoeg niemand van de gebruikers zou er beter af door zijn. Ja, diegene die anders toch al elektrisch zouden rijden zijn beter af.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:45:12 #7
45206 Pietverdriet
pi_161097946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je hebt echt moeite wat zinnigs leesbaars te schrijven.
pi_161098006
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dacht dat jij mij op negeren had staan, en dan kom je nog met commentaar!
pi_161098037
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

sjesus :D zeg dat wel..........

ik snap er ook geen reet van :+
pi_161098066
Lijkt wel zo'n geheime code... (8>

de koe moet gemolken worden.... ik herhaal .... de koe moet gemolken worden....
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:52:41 #11
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_161098114
hoeveel banen gaan er verloren als er geen benzine meer gaat naar de havens/transport/retail
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_161098150
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:50 schreef FANN het volgende:

Heb ik het woordje moet erin staan?

Als je dat ziet dan begrijp ik het 1 en ander wel!
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:54:49 #13
45206 Pietverdriet
pi_161098154
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:50 schreef FANN het volgende:

De lange snikken van de violen van de herfst verwonden mijn hart in lome Monotonie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161098162
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De lange snikken van de violen van de herfst verwonden mijn hart in lome Monotonie.
:D :') *;
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:59:41 #15
45206 Pietverdriet
pi_161098228
Anyway, nu het weer warmer wordt stijgt de actieradius van mijn accu's flink. Van de winter was het 30-35, nu zit ik aan de 40.
  vrijdag 1 april 2016 @ 22:34:52 #16
132605 kawotski
Il Dottore
pi_161107656
En ondertussen blijft men bijv. In Amerika vol inzetten op olie. En de komende decennia gaat de rest van de wereld exclusief EU zich nog volledig richten op fossiel. Ondertussen maken we heel Europa kapot omdat we niet meer kunnen concurreren, maar we rijden wel electrisch ofschoon dat alleen voor de happy few is.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_161343870
Ik ben toch wel "iets" van mening veranderd sinds de uitzending van Zembla over (ultra)fijnstof van deze week. Niet direct een milieuridder geworden want er wordt heel veel subsidie verkwist en een boel politieke regeltjes kloppen nog voor geen meter (het voorbeeld van de Hummer die wel de stad in mag maar de lelijke eend niet) dus hier en daar zal ik aan mijn mening nog wat moeten schaven. Ik denk wel dat max tien jaar erg optimistisch is, maar er echt wel wat moet gebeuren als je de artsen mag geloven. Je zult dan ook vliegtuigen en de industrie mee moeten nemen. Aangezien elektrisch vliegen nog enkele decennia ver weg is, er alles aan gedaan wordt om de economie weer te stuwen zal het erg moeilijk worden. Overigens zul je dan schepen ook elektrisch moeten laten varen oid.

Verder kwam ik dit nog tegen. Ik denk dat er zeer kritisch gekeken moet worden waar de grondstoffen van de accu's vandaan komt en hoe deze gerecycled worden en hoe de elektriciteit voor de auto's opgewekt wordt. Een auto vullen met grijze stroom heb je alsnog niet veel aan.

Friettent dikke Willie, met Willie
pi_161344130
quote:

Ik denk het niet want elektrische auto's zijn nog te duur om aan te schaffen en dat zullen ze over 10 jaar nog zijn. Leuk dat je als partij zulke plannen hebt maar dan moet je er ook voor zorgen dat het alternatief makkelijker te benaderen is.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 11 april 2016 @ 08:07:41 #19
45206 Pietverdriet
pi_161344301
Windmolenparken op zee om de stroom op te wekken voor deze autos hebben de gekste tegenslagen
Voor degene die hun talen beheersen
http://www.heise.de/tr/ar(...)iewende-2242929.html

Samenvatting
Na de tweede wereldoorlog zijn scheepsladingen bommen en granaten (ook chemische wapens) in de wadden, noord en Oostzee gedumpt, dat hinderd de aanleg van de windmolenparken en de stroomkabels ernaartoe enorm.
  maandag 11 april 2016 @ 08:10:09 #20
45206 Pietverdriet
pi_161344318
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 07:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik denk het niet want elektrische auto's zijn nog te duur om aan te schaffen en dat zullen ze over 10 jaar nog zijn. Leuk dat je als partij zulke plannen hebt maar dan moet je er ook voor zorgen dat het alternatief makkelijker te benaderen is.
Tussen nu en tien jaar zullen er een aantal volledig elektrische auto's voor een prijs tussen de 30 en 40 K op de markt zijn met een range tussen de 250 en 400 kilometer.
  maandag 11 april 2016 @ 08:12:14 #21
45206 Pietverdriet
pi_161344325
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 03:12 schreef W00fer het volgende:
Ik ben toch wel "iets" van mening veranderd sinds de uitzending van Zembla over (ultra)fijnstof van deze week. Niet direct een milieuridder geworden want er wordt heel veel subsidie verkwist en een boel politieke regeltjes kloppen nog voor geen meter (het voorbeeld van de Hummer die wel de stad in mag maar de lelijke eend niet) dus hier en daar zal ik aan mijn mening nog wat moeten schaven. Ik denk wel dat max tien jaar erg optimistisch is, maar er echt wel wat moet gebeuren als je de artsen mag geloven. Je zult dan ook vliegtuigen en de industrie mee moeten nemen. Aangezien elektrisch vliegen nog enkele decennia ver weg is, er alles aan gedaan wordt om de economie weer te stuwen zal het erg moeilijk worden. Overigens zul je dan schepen ook elektrisch moeten laten varen oid.

Verder kwam ik dit nog tegen. Ik denk dat er zeer kritisch gekeken moet worden waar de grondstoffen van de accu's vandaan komt en hoe deze gerecycled worden en hoe de elektriciteit voor de auto's opgewekt wordt. Een auto vullen met grijze stroom heb je alsnog niet veel aan.

[ afbeelding ]
overheid vind milieu belangrijk als belastingmaatregel, niet als belastingvoordeel
pi_161345889
"Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.

:D
pi_161346521
Betaald de PvdA dan voor mij die electrische auto???

Sukkels!!!!
pi_161349063
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:22 schreef juliusceasar het volgende:
Betaald de PvdA dan voor mij die electrische auto???

Sukkels!!!!
Denk het niet, wel zal er als je een bedrijf hebt en hem daarop hebt rijden een leuke subsidie aan vast kunnen hangen.
Tevens zou dit gerucht je doen besluiten om voorlopig maar geen benzine auto aan te schaffen,en die dus links laat liggen zolang je oude nog te maken is?
Spaar je nog even door en je zou je evt een electrische kunnen aanschaffen, in die tussen tijd doet de economie het wel gerust met minder denk ik mij?

Sukkels zou ik ze niet noemen echter wel prutsers, dat is voor mij beter geschikt.
Als ik het namelijk van plan was hield ik mijn mondje stijf dicht!
Mijn mening die klap wat de autobranche daarvan kan krijgen lijkt me wel een flinke!

De eerste priuusen komen al langzaam in de verkoop, volledig afgeschreven en proberen te slijten zonder rekening, vraag dus altijd een rekening dat bedrag daarop vermeld komt dus in de boeken als niet afgeschreven.
Of als winst.
NIet de handel maakt de markt maar de markt maakt de handel!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2016 14:08:29 ]
pi_161349389
Net even de Tesla model 3 bekeken. Als daar een goede subsidie op komt ben ik om _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')