Het gaat om deze kast:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40178609/Nu ben ik er verder erg tevreden over maar is het de bedoeling dat hier op zeer een aquarium op komt te staan van 1 meter breed. Totaal gewicht zal rond de 250 kilo liggen.
Kast is 160 breed, waarbij er drie verticale staanders zijn (twee zijkanten plus in het midden eentje). Achterkant is een dun plaatje om alles enigszins bijelkaar te houden. Verder zitten er kleine balkjes steeds tussen de lades die van zijkant naar midden lopen. Onder loopt één plaat die van zijkant naar zijkant loopt en in het midden nog extra vastgezet kan worden.
Dit kastje gaat een aquarium van 250 kilo niet houden vrees ik.
Is het met wat aanpassingen wel zo te maken? Denk aan het inbouwen van een stevige achterwand, het eventueel verankeren in de muur? En wat zou slimmer zijn, het aquarium dan in het midden zetten of juist voornamelijk laten rusten op één zijkant en de middenplaat (dus dat die 20 centimeter over de middenplaat heen gaat komen). Komt waarschijnlijk iets van een dun laagje tempex onder het aquarium overigens. Eventueel nog elders verstevigingen aanbrengen of dit gewoon verkopen en iets nieuws kopen? Deze kast past uitstekend bij de huidige inrichting vandaar dat ik eerst even de optie overweeg om deze kast aan te passen.