Ja ik probeerde het daarna en ipv "Connection refused" werd gevraagd naar het wachtwoord van "testgebruiker@xx.xx.xx.xx"quote:
Bestanden overzetten via SFTP.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:03 schreef heywoodu het volgende:
Geen idee wat ik nu verder wil of kan uitproberen daarmee, maar boeiend, het werkt
Leuk. Welke Chromebook heb je gebruikt?quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:07 schreef Molleman het volgende:
Sinds gisteren mijn ChromeBook dualboot gegeven en GalliumOS erop gezet. Draait als een trein.
Nu nog even vanalles uitzoeken en instellen en dan heb ik een mooie dev laptop voor weinig geld. Nog nooit met Linux gewerkt dus leuk leerproces.
Dat lijkt me wel geinig om te leren, net als het een en ander over SSH keys wat ik nu voor het eerst tegenkomquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bestanden overzetten via SFTP.
Heb een Toshiba Chromebook 2 (2014). Ding heeft echt een prachtig FullHD IPS scherm voor net meer dan 300 euro. Heb er een ander BIOS op moeten flashen (SEA Bios meen ik) En kan nu bij het opstarten met Ctrl+D (ChromeOS) en Ctrl+L (GalliumOS) het besturingssysteem kiezen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuk. Welke Chromebook heb je gebruikt?
Als je echt een avonturier bent kun je er ook LibreBoot op flashen. Sommige Chromebooks ondersteunen dat.
quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:11 schreef Molleman het volgende:
[..]
Heb een Toshiba Chromebook 2 (2014). Ding heeft echt een prachtig FullHD IPS scherm voor net meer dan 300 euro. Heb er een ander BIOS op moeten flashen (SEA Bios meen ik) En kan nu bij het opstarten met Ctrl+D (ChromeOS) en Ctrl+L (GalliumOS) het besturingssysteem kiezen.
Draait lekker vlot.
Dit weekend maar eens gaan proberen er een webserver op te draaien (op de SD kaart) zodat ik met Laravel, PostgreSQL etc. aan de slag kan. wil ik nog gaan leren de komende maanden.quote:
Dat zal wel moeten lukken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:14 schreef Molleman het volgende:
[..]
Dit weekend maar eens gaan proberen er een webserver op te draaien (op de SD kaart) zodat ik met Laravel, PostgreSQL etc. aan de slag kan. wil ik nog gaan leren de komende maanden.
Dat gaat nog een beetje ver voor mij, eerst maar eens kijken of ik het geļnstalleerd krijgquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zal wel moeten lukken.Weet trouwens dat PHP ook een ingebouwde developmentserver heeft.
php -S localhost:poortnummer
1 | sudo apt-get install lamp-server^ |
Staat dat dakje er met opzet?quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Zie dat gallium een Ubuntu afgeleide is, dus met
[ code verwijderd ]
installeer je in één klap je hele stack.
Ja is inderdaad een Ubuntu afgeleide. Xubuntu geloof ik zelfs. Thanks, zal er eens mee aan de slag gaan. Net even op het werk een 64gb SD kaart op de kop getikt. Chromebook zelf heeft niet echt veel opslag namelijk. Na LAMP komt dan uiteraard nog Laravel, PostgreSQL etc.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Zie dat gallium een Ubuntu afgeleide is, dus met
[ code verwijderd ]
installeer je in één klap je hele stack.
Jup.quote:
Canonical is helemaal idioot bezig,MS is gewoon wanhopig.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:06 schreef Rene_Froger het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)sh-naar-windows.html
Straks hebben we geen Ubuntu/Linux meer nodig. Alles zit dan al op Windows als dit zo doorgaat.
Microsoft wanhopig? Wat geeft je dat idee? Ze zijn by far de grootste speler op de markt en de cijfers dalen niet, dat geeft mij niet echt de indruk dat ze wanhopig zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Canonical is helemaal idioot bezig,MS is gewoon wanhopig.![]()
Wat voor de meeste users prima is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Overigens hekel ik het ook dat alle opties bij iedere Windows versie weer een laag dieper in allerlei doorklikvenstertjes verdwijnen. Het doolhof wordt steeds groter.
Dat zal ik dan eens doen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Je bedoelt het filesysteem? Zou m gewoon ext4 formatteren ipv exfat.
10 jaar geleden vond ik het geweldig om met PC's te rommelen, ik bouwde ze zelf, ging met alle instellingen aan de slag. Ik kon daar van genieten. Nu ben ik een stukje verder en en heb ik bij veel dingen het volgende. Het moet nu gewoon werken. Ik heb niet altijd zin meer zelf te knutselen, google af te moeten struinen om iets werkend te krijgen etc.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:56 schreef KomtTijd... het volgende:
En Windows 10 vind je prettig? Persoonlijk heb ik het er nooit zo op als er in het geniep gegevens van mijn systeem naar Amerikaanse bedrijven gestuurd wordt. Maar ok whatever floats your boat. Overigens hekel ik het ook dat alle opties bij iedere Windows versie weer een laag dieper in allerlei doorklikvenstertjes verdwijnen. Het doolhof wordt steeds groter.
Ik ben juist weer van plan om af te stappen van de Windows phone (naar de Nexus 5). Met name juist vanwege Windows 10.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:18 schreef Molleman het volgende:
Mijn volgende telefoon wordt ook gewoon weer een Windows 10 Mobile telefoon, na een uitstapje van een paar jaar met een Nexus 5 wil ik gewoon weer terug naar hoe eenvoudig, stabiel en snel mijn Windows Phone was.
Ik wacht sowieso nog even tot het een half jaar tot een jaar draait en de eerste updates uitgerold zijn. Dit is natuurlijk de eerste versie van Windows 10 Mobile, wacht het nog even af. Maar ben voornamelijk geļnteresseerd in W10M icm Continuum hoe zich dat gaat ontwikkelen met hopelijk x86 architectuur in de toekomst. Dan ben ik over.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:39 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik ben juist weer van plan om af te stappen van de Windows phone (naar de Nexus 5). Met name juist vanwege Windows 10.
Hiervoor had ik Windows phone 8(.1?) en dat was inderdaad een verademing. Maar sinds ik er Windows 10 op heb staan, vind ik het een stuk minder.
Ik denk dat ze Windows 10 op allerlei apparaten willen laten werken, met als gevolg dat de focus op het zijn van een telefoon-OS verdwenen is. En daarom bepaalde functies niet meer zo handig zijn.
Dat is juist waarom ik Ubuntu nu zo waardeer. Alles werkt gewoon out-of-the box. In tegenstelling tot windows waar je zelfs voor je trackpad of toetsenbord al zelf op zoek moet naar drivers. Dat gekloot ben ik idd ook ontgroeid.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:18 schreef Molleman het volgende:
[..]
10 jaar geleden vond ik het geweldig om met PC's te rommelen, ik bouwde ze zelf, ging met alle instellingen aan de slag. Ik kon daar van genieten. Nu ben ik een stukje verder en en heb ik bij veel dingen het volgende. Het moet nu gewoon werken. Ik heb niet altijd zin meer zelf te knutselen, google af te moeten struinen om iets werkend te krijgen etc.
Dat valt toch ook wel mee hoor. Bij m'n vorige 2 laptops en desktop (met Windows dus) deed alles het ook gewoon zonder extra moeitequote:Op vrijdag 1 april 2016 17:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is juist waarom ik Ubuntu nu zo waardeer. Alles werkt gewoon out-of-the box. In tegenstelling tot windows waar je zelfs voor je trackpad of toetsenbord al zelf op zoek moet naar drivers. Dat gekloot ben ik idd ook ontgroeid.
Dat is echt bullshit.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Mijn vriendin is laatst nog 2 uur bezig geweest met het zoeken naar en installeren van de drivers van de touchpad van haar laptop waar ze W10 op gezet heeft.
Ik blijf het altijd een hoop gedoe vinden om dingen te installeren op Windows, en drivers al helemaal (überhaupt het feit dat je daar over na moet denken eigenlijk).
Nee. Tenzij je per se proprietary drivers wilt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 09:23 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat is echt bullshit.
Op Linux kan je evenveel problemen hebben met drivers als op Windows. Misschien wel meer zelfs, als je even buiten de bekende distributies om kijkt waar de drivermaker een debje of rpm heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |