abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 maart 2016 @ 12:01:20 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161070403
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat was het dus. :D
Ja ik probeerde het daarna en ipv "Connection refused" werd gevraagd naar het wachtwoord van "testgebruiker@xx.xx.xx.xx" *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 maart 2016 @ 12:03:53 #32
284411 crew  heywoodu
pi_161070463
Geen idee wat ik nu verder wil of kan uitproberen daarmee, maar boeiend, het werkt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_161070516
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:03 schreef heywoodu het volgende:
Geen idee wat ik nu verder wil of kan uitproberen daarmee, maar boeiend, het werkt :+
Bestanden overzetten via SFTP. :)
pi_161070541
Sinds gisteren mijn ChromeBook dualboot gegeven en GalliumOS erop gezet. Draait als een trein.

Nu nog even vanalles uitzoeken en instellen en dan heb ik een mooie dev laptop voor weinig geld. Nog nooit met Linux gewerkt dus leuk leerproces.
pi_161070564
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:07 schreef Molleman het volgende:
Sinds gisteren mijn ChromeBook dualboot gegeven en GalliumOS erop gezet. Draait als een trein.

Nu nog even vanalles uitzoeken en instellen en dan heb ik een mooie dev laptop voor weinig geld. Nog nooit met Linux gewerkt dus leuk leerproces.
Leuk. Welke Chromebook heb je gebruikt? :)

Als je echt een avonturier bent kun je er ook LibreBoot op flashen. Sommige Chromebooks ondersteunen dat.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 maart 2016 @ 12:09:46 #36
284411 crew  heywoodu
pi_161070596
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Bestanden overzetten via SFTP. :)
Dat lijkt me wel geinig om te leren, net als het een en ander over SSH keys wat ik nu voor het eerst tegenkom :P
pi_161070633
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Leuk. Welke Chromebook heb je gebruikt? :)

Als je echt een avonturier bent kun je er ook LibreBoot op flashen. Sommige Chromebooks ondersteunen dat.
Heb een Toshiba Chromebook 2 (2014). Ding heeft echt een prachtig FullHD IPS scherm voor net meer dan 300 euro. Heb er een ander BIOS op moeten flashen (SEA Bios meen ik) En kan nu bij het opstarten met Ctrl+D (ChromeOS) en Ctrl+L (GalliumOS) het besturingssysteem kiezen.

Draait lekker vlot.
pi_161070657
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:11 schreef Molleman het volgende:

[..]

Heb een Toshiba Chromebook 2 (2014). Ding heeft echt een prachtig FullHD IPS scherm voor net meer dan 300 euro. Heb er een ander BIOS op moeten flashen (SEA Bios meen ik) En kan nu bij het opstarten met Ctrl+D (ChromeOS) en Ctrl+L (GalliumOS) het besturingssysteem kiezen.

Draait lekker vlot.
^O^

Awesome!
pi_161070693
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

^O^

Awesome!
Dit weekend maar eens gaan proberen er een webserver op te draaien (op de SD kaart) zodat ik met Laravel, PostgreSQL etc. aan de slag kan. wil ik nog gaan leren de komende maanden.
pi_161070720
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:14 schreef Molleman het volgende:

[..]

Dit weekend maar eens gaan proberen er een webserver op te draaien (op de SD kaart) zodat ik met Laravel, PostgreSQL etc. aan de slag kan. wil ik nog gaan leren de komende maanden.
Dat zal wel moeten lukken. :) Weet trouwens dat PHP ook een ingebouwde developmentserver heeft.

php -S localhost:poortnummer
pi_161070762
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat zal wel moeten lukken. :) Weet trouwens dat PHP ook een ingebouwde developmentserver heeft.

php -S localhost:poortnummer
Dat gaat nog een beetje ver voor mij, eerst maar eens kijken of ik het geļnstalleerd krijg :P Het is mij nog maar net gelukt Atom.io te installeren en een USB stick te mounten. Stap voor stap :P
pi_161073888
Zie dat gallium een Ubuntu afgeleide is, dus met
1sudo apt-get install lamp-server^
installeer je in één klap je hele stack.
pi_161074412
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]

Staat dat dakje er met opzet?
జ్ఞ‌ా
pi_161074982
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]

Ja is inderdaad een Ubuntu afgeleide. Xubuntu geloof ik zelfs. Thanks, zal er eens mee aan de slag gaan. Net even op het werk een 64gb SD kaart op de kop getikt. Chromebook zelf heeft niet echt veel opslag namelijk. Na LAMP komt dan uiteraard nog Laravel, PostgreSQL etc.

Ga er mooi rustig voor zitten dit weekend.
pi_161077198
quote:
3s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:17 schreef µ het volgende:

[..]

Staat dat dakje er met opzet?
Jup.

Hoewel tegenwoordig heb je Apache eigenlijk niet meer nodig en ipv MySQL wil je waarschijnlijk MariaDB, dus misschien is de hele lamp-stack installeren niet eens handig. Zeker als je op moet passen met je schijfruimte.
pi_161084706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:06 schreef Rene_Froger het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)sh-naar-windows.html

Straks hebben we geen Ubuntu/Linux meer nodig. Alles zit dan al op Windows als dit zo doorgaat.
Canonical is helemaal idioot bezig,MS is gewoon wanhopig. :') _O-
pi_161085662
Hmm, ben goed tevreden met Windows 10 anders hoor. Denk dat ze het hier alleen maar handiger mee maken.

In ieder geval 64gb SD kaart aan de praat gekregen op mijn Gallium installatie. Jammer dat ik alleen weer packages moet installeren om het aan de praat te krijgen. Interne card reader werd in ieder geval herkend, maar dan wordt de file type weer niet herkend.

Ik kan mij voorstellen waarom voor velen een overstap naar linux een grotere stap is. Je moet toch nog meer dingen handmatig instellen.
pi_161091240
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Canonical is helemaal idioot bezig,MS is gewoon wanhopig. :') _O-
Microsoft wanhopig? Wat geeft je dat idee? Ze zijn by far de grootste speler op de markt en de cijfers dalen niet, dat geeft mij niet echt de indruk dat ze wanhopig zijn.
Powered by Janetje®
pi_161091350
Je bedoelt het filesysteem? Zou m gewoon ext4 formatteren ipv exfat.
De reden dat exfat wel in een package zit maar niet standaard gebundeld is, is overigens puur de proprietary licentie die daarop zit die dat verbiedt. Thank MS for that.

En Windows 10 vind je prettig? Persoonlijk heb ik het er nooit zo op als er in het geniep gegevens van mijn systeem naar Amerikaanse bedrijven gestuurd wordt. Maar ok whatever floats your boat. Overigens hekel ik het ook dat alle opties bij iedere Windows versie weer een laag dieper in allerlei doorklikvenstertjes verdwijnen. Het doolhof wordt steeds groter.
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2016 @ 11:09:29 #50
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_161092660
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Overigens hekel ik het ook dat alle opties bij iedere Windows versie weer een laag dieper in allerlei doorklikvenstertjes verdwijnen. Het doolhof wordt steeds groter.
Wat voor de meeste users prima is.
Carpe Libertatem
pi_161095078
quote:
Je bedoelt het filesysteem? Zou m gewoon ext4 formatteren ipv exfat.
Dat zal ik dan eens doen.
quote:
En Windows 10 vind je prettig? Persoonlijk heb ik het er nooit zo op als er in het geniep gegevens van mijn systeem naar Amerikaanse bedrijven gestuurd wordt. Maar ok whatever floats your boat. Overigens hekel ik het ook dat alle opties bij iedere Windows versie weer een laag dieper in allerlei doorklikvenstertjes verdwijnen. Het doolhof wordt steeds groter.
10 jaar geleden vond ik het geweldig om met PC's te rommelen, ik bouwde ze zelf, ging met alle instellingen aan de slag. Ik kon daar van genieten. Nu ben ik een stukje verder en en heb ik bij veel dingen het volgende. Het moet nu gewoon werken. Ik heb niet altijd zin meer zelf te knutselen, google af te moeten struinen om iets werkend te krijgen etc.

En hoe lullig ook, wanneer ik Windows 10 installeer, dan werkt alles bij mij. Ik hoef niet op zoek naar drivers. Ik kan al mijn apparaten aansluiten en ze worden herkend en ik kan er alles mee doen. Ik weet de instellingen makkelijk te vinden en veelal gewoon met de zoekfunctie in het startmenu. Ik ram op de Windows toets, type wat ik zoek en druk op enter.

Ik heb er meer vertrouwen in dat Microsoft goed met mijn gegevens omgaat dan bijvoorbeeld Google. En de functies waar ik mij niet makkelijk bij voel dat ze die loggen heb ik gewoon uitgezet. En ik heb het vermoeden dat ze toch al een hele hoop van mij weten, niet alleen Microsoft en Google. Nee, ik vind het een fijn besturingssysteem wat hartstikke stabiel loopt bij mij.

Mijn volgende telefoon wordt ook gewoon weer een Windows 10 Mobile telefoon, na een uitstapje van een paar jaar met een Nexus 5 wil ik gewoon weer terug naar hoe eenvoudig, stabiel en snel mijn Windows Phone was. En dan heb ik nog een Android telefoon die zowaar wel updates krijgt, dat is bij de meeste merken om te huilen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:39:59 #52
13250 Lod
Sapere aude!
pi_161095599
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:18 schreef Molleman het volgende:
Mijn volgende telefoon wordt ook gewoon weer een Windows 10 Mobile telefoon, na een uitstapje van een paar jaar met een Nexus 5 wil ik gewoon weer terug naar hoe eenvoudig, stabiel en snel mijn Windows Phone was.
Ik ben juist weer van plan om af te stappen van de Windows phone (naar de Nexus 5). Met name juist vanwege Windows 10.
Hiervoor had ik Windows phone 8(.1?) en dat was inderdaad een verademing. Maar sinds ik er Windows 10 op heb staan, vind ik het een stuk minder.
Ik denk dat ze Windows 10 op allerlei apparaten willen laten werken, met als gevolg dat de focus op het zijn van een telefoon-OS verdwenen is. En daarom bepaalde functies niet meer zo handig zijn.
GNU Terry Pratchett
pi_161095849
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:39 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik ben juist weer van plan om af te stappen van de Windows phone (naar de Nexus 5). Met name juist vanwege Windows 10.
Hiervoor had ik Windows phone 8(.1?) en dat was inderdaad een verademing. Maar sinds ik er Windows 10 op heb staan, vind ik het een stuk minder.
Ik denk dat ze Windows 10 op allerlei apparaten willen laten werken, met als gevolg dat de focus op het zijn van een telefoon-OS verdwenen is. En daarom bepaalde functies niet meer zo handig zijn.
Ik wacht sowieso nog even tot het een half jaar tot een jaar draait en de eerste updates uitgerold zijn. Dit is natuurlijk de eerste versie van Windows 10 Mobile, wacht het nog even af. Maar ben voornamelijk geļnteresseerd in W10M icm Continuum hoe zich dat gaat ontwikkelen met hopelijk x86 architectuur in de toekomst. Dan ben ik over.

Maar verder, Android werkt leuk en met een Nexus toestel goed. Maar het is niet mijn ding.
pi_161095862
Maar ik denk dat we weer over moeten naar Linux :P
pi_161099683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:18 schreef Molleman het volgende:

[..]

10 jaar geleden vond ik het geweldig om met PC's te rommelen, ik bouwde ze zelf, ging met alle instellingen aan de slag. Ik kon daar van genieten. Nu ben ik een stukje verder en en heb ik bij veel dingen het volgende. Het moet nu gewoon werken. Ik heb niet altijd zin meer zelf te knutselen, google af te moeten struinen om iets werkend te krijgen etc.
Dat is juist waarom ik Ubuntu nu zo waardeer. Alles werkt gewoon out-of-the box. In tegenstelling tot windows waar je zelfs voor je trackpad of toetsenbord al zelf op zoek moet naar drivers. Dat gekloot ben ik idd ook ontgroeid.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 april 2016 @ 17:37:01 #56
284411 crew  heywoodu
pi_161099792
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat is juist waarom ik Ubuntu nu zo waardeer. Alles werkt gewoon out-of-the box. In tegenstelling tot windows waar je zelfs voor je trackpad of toetsenbord al zelf op zoek moet naar drivers. Dat gekloot ben ik idd ook ontgroeid.
Dat valt toch ook wel mee hoor. Bij m'n vorige 2 laptops en desktop (met Windows dus) deed alles het ook gewoon zonder extra moeite :+

Ben nu een tijdje met Linux bezig, maar ik zie nog geen enkele reden om over te stappen voor mijn dagelijks, niet-studiegebruik.
pi_161105428
Mijn vriendin is laatst nog 2 uur bezig geweest met het zoeken naar en installeren van de drivers van de touchpad van haar laptop waar ze W10 op gezet heeft.
Ik blijf het altijd een hoop gedoe vinden om dingen te installeren op Windows, en drivers al helemaal (überhaupt het feit dat je daar over na moet denken eigenlijk).
  zaterdag 2 april 2016 @ 09:17:38 #58
131603 Afwazig
Serious business
pi_161113219
Windows 10 werkt bij mij ook eigenlijk alles out of the box.

Gewoon een Dual boot Windows 10 / Linux. Beste van beide werelden :7.
pi_161113256
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Mijn vriendin is laatst nog 2 uur bezig geweest met het zoeken naar en installeren van de drivers van de touchpad van haar laptop waar ze W10 op gezet heeft.
Ik blijf het altijd een hoop gedoe vinden om dingen te installeren op Windows, en drivers al helemaal (überhaupt het feit dat je daar over na moet denken eigenlijk).
Dat is echt bullshit.

Op Linux kan je evenveel problemen hebben met drivers als op Windows. Misschien wel meer zelfs, als je even buiten de bekende distributies om kijkt waar de drivermaker een debje of rpm heeft.
pi_161113556
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 09:23 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit.

Op Linux kan je evenveel problemen hebben met drivers als op Windows. Misschien wel meer zelfs, als je even buiten de bekende distributies om kijkt waar de drivermaker een debje of rpm heeft.
Nee. Tenzij je per se proprietary drivers wilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')