WTF!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:28 schreef Maraca het volgende:
TootsBrexit is een feit.. wat voor impact heeft dit op jou?
Nou ja, ik denk dat je in het ergste geval een werkvisum moet krijgen. Maar hopelijk krijg je er snel wat meer zekerheid over.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:42 schreef Toto69 het volgende:
[..]
WTF!ik word net wakker
echt geen idee...
En vergeet niet, GBP stort nu in elkaar. En daarmee mijn salaris ook (zet een aanzienlijk deel over naar NL bank)quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:54 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat je in het ergste geval een werkvisum moet krijgen. Maar hopelijk krijg je er snel wat meer zekerheid over.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:55 schreef Toto69 het volgende:
[..]
En vergeet niet, GBP stort nu in elkaar. En daarmee mijn salaris ook (zet een aanzienlijk deel over naar NL bank)
Jaquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:57 schreef Maraca het volgende:
[..]dat is wel zuur. De verwachting is wel dat dit even een 'klap' is door het nieuws, maar dat het op korte termijn weer zal herstellen
Kun je het dan niet beter nog op je UK bankrekening/Paypal houden?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:58 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jaoh vast wel uiteindelijk, maar hij zat meestal wel rond ~1.25. Alles daaronder is dus meh
Dat zal nu waarschijnlijk wel gaan gebeuren jaquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Kun je het dan niet beter nog op je UK bankrekening/Paypal houden?
En anders kom je weer terug naar huisquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:00 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat zal nu waarschijnlijk wel gaan gebeuren ja
Wowquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
En anders kom je weer terug naar huisben je weer dichter bij me
Dan ben ik in Griekenlandquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:12 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Wow
Over 2 weekjes, ben dan weer een weekje in NL
Thanksquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:33 schreef Lienekien het volgende:
Dus, een nieuw avontuur. Fingers crossed.
Waarin heeft Belfast je teleurgesteld? En wat hoop je in Praag te vinden?
Hoop het voor je!! Ga voor je duimen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:47 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Thanks.
Teleurgesteld is misschien wat too much, maar het is inderdaad niet helemaal geworden wat ik er van verwacht/gehoopt had.
Het werk is in ieder geval niet heel leuk meer hier, en buiten het werk om weet ik ook niet heel veel meer te verzinnen om te ondernemen. Ik werk, sport 3x p/w, ga soms eens uit met collega's of wat leuks doen, en da was het wel denk ik.
Ik hoop in Praag uiteindelijk de stap naar leraar Engels te kunnen maken, maar ook het plezier weer terug te vinden buiten het werk om. De stad verkennen, leuke dingen doen, en wat ook een groot voordeel is is dat Praag erg centraal ligt waardoor je met de trein leuke stedentrips kunt maken. Ook Nederland is per trein met 1 overstap te bereiken (mijn hometown in elk geval), dus geen vliegveldgedoe meer wat ik op zich erg fijn zou vinden.
En ja, ik heb al erg veel research gedaanheb er oprecht zin in mocht het allemaal lukken.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:47 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Thanks.
Teleurgesteld is misschien wat too much, maar het is inderdaad niet helemaal geworden wat ik er van verwacht/gehoopt had.
Het werk is in ieder geval niet heel leuk meer hier, en buiten het werk om weet ik ook niet heel veel meer te verzinnen om te ondernemen. Ik werk, sport 3x p/w, ga soms eens uit met collega's of wat leuks doen, en da was het wel denk ik.
Ik hoop in Praag uiteindelijk de stap naar leraar Engels te kunnen maken, maar ook het plezier weer terug te vinden buiten het werk om. De stad verkennen, leuke dingen doen, en wat ook een groot voordeel is is dat Praag erg centraal ligt waardoor je met de trein leuke stedentrips kunt maken. Ook Nederland is per trein met 1 overstap te bereiken (mijn hometown in elk geval), dus geen vliegveldgedoe meer wat ik op zich erg fijn zou vinden.
En ja, ik heb al erg veel research gedaanheb er oprecht zin in mocht het allemaal lukken.
Thanksquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hoop het voor je!! Ga voor je duimen.
Het is waar ik al sinds groep 8 over praat, wat ik wil worden/doen qua beroepquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Klinkt goed.Leraar Engels brengt vast een heel nieuwe dynamiek! Zeer benieuwd.
Wond ligt denk ik rond de 5 cm open. In die zin is het verre van optimaal. Maar ik probeer er het beste van te maken. Ik train ook 3x p/w in de sportschool en steeds zwaarder eigenlijk, dat gaat op zich best lekker, maar wel wat beperkt aangezien ik niet alles kan doen wat ik zou willen kunnen doen. En daarnaast ziti k natuurlijk vast aan elke dag spoelen, verband voor (altijd, overall, elke dag), en een nare lucht die de wond veroorzaakt waar je niet veel tegen kunt doen naast wasverzachter, spoelen en luchtjes opspuiten.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeker toffe plannen Toto. Fijn dat je dit kunt zeg. Hoe is het met de gezondheid? Goed genoeg neem ik aan?
Balen zeg... Wel goed dat je je leven hebt opgepaktquote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:35 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Wond ligt denk ik rond de 5 cm open. In die zin is het verre van optimaal. Maar ik probeer er het beste van te maken. Ik train ook 3x p/w in de sportschool en steeds zwaarder eigenlijk, dat gaat op zich best lekker, maar wel wat beperkt aangezien ik niet alles kan doen wat ik zou willen kunnen doen. En daarnaast ziti k natuurlijk vast aan elke dag spoelen, verband voor (altijd, overall, elke dag), en een nare lucht die de wond veroorzaakt waar je niet veel tegen kunt doen naast wasverzachter, spoelen en luchtjes opspuiten.
Zal ook wel moeten uiteindelijkquote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Balen zeg... Wel goed dat je je leven hebt opgepakt
quote:
Wat lief Marriequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:53 schreef Maraca het volgende:
Ik heb zoveel bewondering voor je Toots![]()
Vind het zo stoer dat je dit doet en gewoon zegt van "ben uitgekeken op Belfast.. fuck it, ik ga naar Praag". Zoveel mensen die dat wel zouden willen, maar niet doen/durven en dan ook nog eens met je medische achtergrond. Top!
Hee!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:32 schreef Polenbatser het volgende:
Ik zit wel vaker in KAA-topics te lurken, maar ik zie dat je nu naar Praag gaat, tof! Bij welk callcenter ga je daar werken?
Mag ik je trouwens adviseren om echt goed de tijd te nemen om een goede school te zoeken als je Engels wilt geven? Er zijn namelijk best veel buitenlanders met een TEFL en sommige scholen behandelen je echt als een stuk vuil. Sorry, wil de pret niet drukken.
Thanksquote:vrijdag 19 augustus 2016 16:27 schreef Voszje het volgende:
Respect voor jouPraag is echt een leuke stad!
Ah, daar zitten wel veel Nederlanders ja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:18 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Hee!
Als het allemaal doorgaat wordt het Bluelink
Bedankt voor je advise, ik ben op de hoogte dat niet elke school goed voor haar leraren is. Erg zonde, maar daarom is het ook beter om lokaal een school te zoeken en niet via internet denk ik zo
Hoop het ookquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:30 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ah, daar zitten wel veel Nederlanders ja.Hoop dat het doorgaat!
Volgens mij ben je wel iemand die goed weet wat hij wil, dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Praag is een toffe stad inderdaad, altijd wat te doen en mensen zijn relaxed. Mocht je iets willen weten ofzo mag je me altijd een pm sturen. Ik zit nu even in NL, maar heb er 4 jaar gewoond.
Dat was iemand anders, ben ooit 1 keer in Boedapest geweest, maar dat was maar een paar dagen. Reizen met de trein heb ik zelf maar 1 keer gedaan, als ik ergens heenging was het meestal met de bus. (Naja, heb zelf een auto, maar als ik die dus niet gebruikte.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:32 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Hoop het ook
Grotendeels wel - niet met alles, verre van zelfs - maar meestal wel. Gaaf! Heb je ook in Boedapest gewoond of was dat iemand anders? Als ik wat wil weten zal ik je zeker pm'en, thanks voor het aanbod
Klopt het dat reizen per trein daar erg relaxed is? Staat sowieso op m'n planning dan erg veel stedentrips te gaan maken vanaf Praag (Boedapest, Wenen, Bratislava, Warschau, Krakau, Boekarest, Zagreb, Belgrado, Podgorica, etc. etc.)
Ah dus tochquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:38 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Dat was iemand anders, ben ooit 1 keer in Boedapest geweest, maar dat was maar een paar dagen. Reizen met de trein heb ik zelf maar 1 keer gedaan, als ik ergens heenging was het meestal met de bus. (Naja, heb zelf een auto, maar als ik die dus niet gebruikte.) Kijk eens op studentagency.cz zijn echt mooie bussen en is een relaxte manier van reizen binnen het land, maar ze hebben ook genoeg lijndiensten naar die steden die je opnoemt. Prijs is vaak ook wat gunstiger dan met de trein en soms is het net zo snel. Ze hebben trouwens ook treinen en verkopen vliegtickets, maar daar heb ik verder geen ervaring mee bij hun.
Succes!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:56 schreef Toto69 het volgende:
Today's the big day15.00 mijn tijd het Skype interview.
Veel succes!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:56 schreef Toto69 het volgende:
Today's the big day15.00 mijn tijd het Skype interview.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |