Dan heb je flink wat doekoe. En mag je een hond meenemen op de sociëteit. Althans, dat anciënniteitsrecht verkreeg je vroeger.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:03 schreef KetchupFTW het volgende:
Wat nou als je zoals Pokkelmans 7 jaar doet over je bachelor rechten?
Aha.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:05 schreef Tchock het volgende:
Ryons gezeur op arbeidskinderen op de universiteit is 9/10 keer correct als het over mijn situatie gaat. Alleen mijn moeder is geen zeikwijf dat dan contact met de docent opneemt.
Je hebt zelfs van die flapdrollen die maximaal lenen, dat elke maand op een spaarrekening parkeren en dan aan het eind hun hele schuld in één keer weer afbetalen. Kun je een paar honderd knaken mee verdienen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:08 schreef KetchupFTW het volgende:
Het is trouwens mogelijk om ongeveer ¤1000,- per maand te lenen met het nieuwe stelsel. Als ik nou 4 jaar lang dit doe heb ik uiteindelijk dus bijna ¤50.000 en koop ik een dikke BMW met bijna geen rente.
Nederland is mooi
De auteur:quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:04 schreef GSbrder het volgende:
Ben hier wel gematigd positief over:
Werkervaring als ingangseis voor Masterstudies
Oef. De Universiteit van Tilburg. Zwaargewicht dus.quote:Tekst Krant
7821ESSAY KNIP TUSSEN BACHELOR EN MASTER
Werkervaring als ingangseis voor masterstudies
Ruben Brekelmans
zaterdag 26 maart 2016, 6:00
Na vijftien jaar is het tijd om eindelijk een harde knip te zetten tussen bachelor en master
Er woedt al maanden een heftige discussie over op universiteiten: moeten we een gemiddelde van een 7 als minimumeis stellen voor onze masteropleidingen? Voorstanders van deze maatregel willen hiermee het niveau van de masters verhogen. Ook vrezen zij dat andere universiteiten deze eis eerder zullen invoeren, waardoor zij straks zelf met de zesjesstudenten blijven zitten. Tegenstanders vinden dat studenten niet massaal mogen worden buitengesloten. Zij willen geen afbreuk doen aan de toegankelijkheid van ons hoger onderwijs.
Zelf volgde ik masters aan de Universiteit van Tilburg, de London School of Economics en Harvard.
Alleen als je een aanvullende beurs van 270 krijgt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:08 schreef KetchupFTW het volgende:
Het is trouwens mogelijk om ongeveer ¤1000,- per maand te lenen met het nieuwe stelsel. Als ik nou 4 jaar lang dit doe heb ik uiteindelijk dus bijna ¤50.000 en koop ik een dikke BMW met bijna geen rente.
Nederland is mooi
Als je veel geluk hebt. Heb je wat meer pech, dan spreek je toch een deel aan en wordt de rente na je studie op 4,7% vastgesteld.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt zelfs van die flapdrollen die maximaal lenen, dat elke maand op een spaarrekening parkeren en dan aan het eind hun hele schuld in één keer weer afbetalen. Kun je een paar honderd knaken mee verdienen.
De KUT is kut, maar de LSE en Harvard zijn zelfs voor FOK! redelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
De auteur:
[..]
Oef. De Universiteit van Tilburg. Zwaargewicht dus.
Krijg je een gouden bachelordiploma overhandigd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:03 schreef KetchupFTW het volgende:
Wat nou als je zoals Pokkelmans 7 jaar doet over je bachelor rechten?
Preciesquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je veel geluk hebt. Heb je wat meer pech, dan spreek je toch een deel aan en wordt de rente na je studie op 4,7% vastgesteld.
God, dit is echt te mooiquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt zelfs van die flapdrollen die maximaal lenen, dat elke maand op een spaarrekening parkeren en dan aan het eind hun hele schuld in één keer weer afbetalen. Kun je een paar honderd knaken mee verdienen.
Die krijg ik ja.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen als je een aanvullende beurs van 270 krijgt.
Bill Gates heeft toch ook zijn studie niet afgemaakt?!!121211!quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:10 schreef Ryon het volgende:
Typisch arbeidersgedrag weer. In plaats van fatsoenlijk onderwijs kopen ze er "blingbling" (dikke mercedes) van.
Niemand heeft een lagere creditrating dan een jongen die poseert met cash geld op Facebook.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:10 schreef Ryon het volgende:
Typisch arbeidersgedrag weer. In plaats van fatsoenlijk onderwijs kopen ze er "blingbling" (dikke mercedes) van.
Toch maar weer 13k per kind aan nivellering. Dankjewel, roverheid.quote:
Jij noemt het elitair, ik noem het misgelopen gratis geld.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die krijg ik niet. Heb ik gelukkig toch nog een reden om me elitair te voelen.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niemand heeft een lagere creditrating dan een jongen die poseert met cash geld op Facebook.
Ik zou mijn kind er niet heen sturen, maar goed. UvT is daarentegen weer te hoog gegrepen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De KUT is kut, maar de LSE en Harvard zijn zelfs voor FOK! redelijk.
Dike BMWquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:10 schreef Ryon het volgende:
Iedereen die geen uitkering krijgt loopt dus geld mis?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:14 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Jij noemt het elitair, ik noem het misgelopen gratis geld.
Nog mooier is om je in te schrijven op het mbo, dan maximaal bij te lenen en vervolgens niet naar de les te gaan maar de hele dag te gaan chillen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Iedereen die geen uitkering krijgt loopt dus geld mis?
Correct. Kost me duizenden euro's per maand.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij het ontbreken van een beter woord.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Duh.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Even alleen afgaand op de titel: nee. Hoe kom je erbij? Een bachelor bereidt mensen voor op een master, niet op werken.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:04 schreef GSbrder het volgende:
Ben hier wel gematigd positief over:
Werkervaring als ingangseis voor Masterstudies
Ach, misschien in het exacte wereldje niet, maar een BSc. in economie, mwah.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even alleen afgaand op de titel: nee. Hoe kom je erbij? Een bachelor bereidt mensen voor op een master, niet op werken._!
In de VS is het heel normaal om na je bachelor aan het werk te gaan, en na een paar jaar werkervaring pas een master te gaan doen, meen ik.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even alleen afgaand op de titel: nee. Hoe kom je erbij? Een bachelor bereidt mensen voor op een master, niet op werken._!
Een hbo-bachelor wel. En zijn we die nou net steeds meer gelijk aan het trekken met de wo-variant...quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mijn moeder werkt, maar is lager opgeleid en alleenstaand. Dan is het vrij snel geregeld.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Correct. Kost me duizenden euro's per maand.
Maar een aanvullende beurs is wel heel snel afgelopen. Je moet echt als ouder je best doen.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
In de VS is het heel normaal om na je bachelor aan het werk te gaan, en na een paar jaar werkervaring pas een master te gaan doen, meen ik.
Artikel ook niet gelezen overigens. Weinig boeiend.
De auteur van het niet gelezen artikel is het wel met je eens.quote:Hiermee zouden we naar een systeem gaan zoals in de VS. Studenten volgen hier eerst een bachelor, gaan vervolgens een paar jaar werken, en doen dan pas een master.
Dat schiet wel op, ja. Uitzonderingetje.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:19 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Mijn moeder werkt, maar is lager opgeleid en alleenstaand. Dan is het vrij snel geregeld.
Ik stel dan ook voor om voortaan POLSC-users in de Bachelorfase cursisten te noemen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:18 schreef Tchock het volgende:
Even alleen afgaand op de titel: nee. Hoe kom je erbij? Een bachelor bereidt mensen voor op een master, niet op werken. _!
Dat wist ik niet. Maar in de exacte wereld kom je in ieder geval nergens aan de bak met een BSc.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, misschien in het exacte wereldje niet, maar een BSc. in economie, mwah.
In de VS is het ook normaal om iemand die op je terrein komt neer te schieten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
In de VS is het heel normaal om na je bachelor aan het werk te gaan, en na een paar jaar werkervaring pas een master te gaan doen, meen ik.
Artikel ook niet gelezen overigens. Weinig boeiend.
Slechte zaak, vier jaar hbo bachelor =/= drie jaar wo bachelor.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een hbo-bachelor wel. En zijn we die nou net steeds meer gelijk aan het trekken met de wo-variant...
Ik word gemisciteerd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik stel dan ook voor om voortaan POLSC-users in de Bachelorfase cursisten te noemen.
In andere vakgebieden valt het inderdaad wel mee. Als je geen rechter, advocaat of officier wil worden kun je met een juridische bachelor vaak ook al aan de slag als paralegal.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Maar in de exacte wereld kom je in ieder geval nergens aan de bak met een BSc.
Jullie zijn allemaal cursisten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik stel dan ook voor om voortaan POLSC-users in de Bachelorfase cursisten te noemen.
Adverse selection of gewoon een kip-ei verhaal.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Maar in de exacte wereld kom je in ieder geval nergens aan de bak met een BSc.
Ik zie het. Excuses.quote:
Ach, de PhD van nu is de kandidaats van 1958.quote:
Waarom zou je een BSc'er met onvoldoende kennis van zaken aannemen? Bachelors zijn te breed geschoold om interessant te zijn voor bedrijven. Bèta-bachelors dan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Adverse selection of gewoon een kip-ei verhaal.
Waarom een BSc'er aannemen als er voldoende aanbod van MSc'ers is.
Dan moet je Bachelors specifieker scholenquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom zou je een BSc'er met onvoldoende kennis van zaken aannemen? Bachelors zijn te breed geschoold om interessant te zijn voor bedrijven.
Echt waar?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:20 schreef Rezania het volgende:
In de VS is het ook normaal om iemand die op je terrein komt neer te schieten.
Alleen als diegene zwart is.quote:
Ik denk dat het juist om die scriptie gaat. Een jaar onderzoek naar een specifiek dingetje, daar leer je wel wat van.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan moet je Bachelors specifieker scholen.
Alsof je in dat ene jaartje master (waarvan de helft scriptie) zoveel meer kan leren.
Ik weet niet hoe bètamasters zijn natuurlijk, maar ik merk wel echt dat mijn master van véél hoger niveau is dan de bachelor. Het voelt alsof ik de eerste drie jaar niets relevants heb geleerd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof je in dat ene jaartje master (waarvan de helft scriptie) zoveel meer kan leren.
Welke master doe je?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe bètamasters zijn natuurlijk, maar ik merk wel echt dat mijn master van véél hoger niveau is dan de bachelor. Het voelt alsof ik de eerste drie jaar niets relevants heb geleerd.
Dat jaar is uitsluitend voor ir.'s.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist om die scriptie gaat. Een jaar onderzoek naar een specifiek dingetje, daar leer je wel wat van.
Ik ben benieuwd in ieder geval, merkte dat de vakken in mijn derde jaar weinig uitdagend waren. Beetje pittigheid mag wel weer.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe bètamasters zijn natuurlijk, maar ik merk wel echt dat mijn master van véél hoger niveau is dan de bachelor. Het voelt alsof ik de eerste drie jaar niets relevants heb geleerd.
Een jaar vakken en daarna een jaar onderzoek is normaal voor een bètamaster hoor, daar krijg je niet perse een ir.-titel van.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat jaar is uitsluitend voor ir.'s.
Dan moeten ze de Bachelors moeilijker makenquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alleen die studielast van rechten slaat echt nergens op hè... Heb tot de zomervakantie enkel één zespuntsvak (2 uur per week) en een scriptie.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd in ieder geval, merkte dat de vakken in mijn derde jaar weinig uitdagend waren. Beetje pittigheid mag wel weer.
Welke alfa-studies zijn tweejarig? Welke niet ir-studies zijn tweejarig?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een jaar vakken en daarna een jaar onderzoek is normaal voor een bètamaster hoor, daar krijg je niet perse een ir.-titel van.
Wiskunde met slechts een half jaar uitloop afgerond. En dat terwijl ik niets van wiskunde begrijp.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vriend van me heeft één broer en zus, ouders betalen max vier jaar collegegeld per kind. Broer en zus zijn braaf alfastudies gaan doen, vriend van me doet een bètastudie en is dus screwed. Ouders snappen niet hoe een studie langer dan 4 jaar kan duren.
Je kan ook MSc worden na een tweejarige master.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke alfa-studies zijn tweejarig? Welke niet ir-studies zijn tweejarig?
Zolang het totaal maar 60 punten per jaar is boeit het toch niet?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alleen die studielast van rechten slaat echt nergens op hè... Heb tot de zomervakantie enkel één zespuntsvak (2 uur per week) en een scriptie.
Kan, maar tweejarige masters zijn toch wel een uitzondering op reguliere universiteiten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan ook MSc worden na een tweejarige master.
Nee. Dat doet ook maar een zeer kleine minderheid van de studenten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:30 schreef KetchupFTW het volgende:
Zijn jullie naar het buitenland vertrokken in jullie 3de jaar van de bachelor?
Wij krijgen véél meer studiepunten per uur college dan jullie. Daar staat wel meer zelfstudie tegenover maar het weegt nooit tegen elkaar op.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zolang het totaal maar 60 punten per jaar is boeit het toch niet?
Goh, zou dat komen doordat er minder technische studies voorkomen op de normale uni's? En het ging juist om het feit dat je niet aan de bak komt met een BSc-papiertje doordat je nog niet goed genoeg geschoold bent om interessant te zijn voor bedrijven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan, maar tweejarige masters zijn toch wel een uitzondering op reguliere universiteiten.
Op TU's komen ze veel voor.
Zelfs bij ons komen studiepunten maar zelden overeen met het daadwerkelijke aantal uur dat je aan een vak spendeert. Ik snap niet echt waar die 28 uur per punt vandaan komt, lijkt een beetje uit de lucht gegrepen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wij krijgen véél meer studiepunten per uur college dan jullie. Daar staat wel meer zelfstudie tegenover maar het weegt nooit tegen elkaar op.
Slaat nergens op inderdaad. Ik heb een keer vijf studiepunten gehaald in een uurquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zelfs bij ons komen studiepunten maar zelden overeen met het daadwerkelijke aantal uur dat je aan een vak spendeert. Ik snap niet echt waar die 28 uur per punt vandaan komt, lijkt een beetje uit de lucht gegrepen.
Je bedoelt dat de autisten die liever met boeken praten dan met mensen er een jaartje aan vast mogen plakken om hen voor te bereiden op de grote boze wereld.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:33 schreef Ryon het volgende:
Alle onderzoeksmasters zijn bij gamma studies 2 jaar, de variant voor domme mensen (90%) is maar één jaar.
De ULO van 1935.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, de PhD van nu is de kandidaats van 1958.
Ik had een vak deze periode van 5 studiepunten ook. Naar twee colleges gegaan, oefententamen gemaakt, vak gehaald. 5 studiepunten in 4 uur of zo.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Slaat nergens op inderdaad. Ik heb een keer vijf studiepunten gehaald in een uur
Daarna gaan die lui ook nog een Phd doen. Zijn ze nog 3 tot 4 jaar zoet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de autisten die liever met boeken praten dan met mensen er een jaartje aan vast mogen plakken om hen voor te bereiden op de grote boze wereld.
Extra jaar voorbereiding op de arbeidsmarkt. Ik heb in dit topic gelezen dat dat belangrijk is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de autisten die liever met boeken praten dan met mensen er een jaartje aan vast mogen plakken om hen voor te bereiden op de grote boze wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |