abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162581254
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:58 schreef klawie het volgende:

[..]

Maar dat zegt nog niets als je van je achternaam masri heet kom je uit egypte dat is wel een hele grote aanname

Waarop basseer je die? Heb je daar cijfers van ?
Maar dat zegt nog niets als je van je achternaam Jansen heet komt je uit Nederland dat is wel een hele grote aanname
pi_162583984
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Is onzin van de achternamen onder Palestijnen. Maghrebi (Magrebijn), Lobnani (Libanees) etc komt nooit voor. Enkel Masri (Egyptenaar). En daar is ook een andere mogelijke verklaring voor als je weet hoe achternamen aan veel Arabieren zijn gegeven. Voor de rest heb je heel veel typisch Palestijnse namen, zowel in stam (als naar stam verwijst) als bekende familie omdat ze tot de elite behoorden die het land bestuurden; denk aan Barghouti bijv die levenslang vastzit in Israel. Een bekende Palestijnse achternaam van een gigantische familie. Tamimi ook een, maar die naam is van oorspronkelijk een Arabische stam en kom je in gehele Levant tegen.

Dat Palestijnen verarabiseerd zijn klopt, geldt voor vrijwel de gehele Levant. Maar Palestijnen nog meer dan bijv. Jordaniers. Genoeg Palestijnen met joods bloed die ooit door de arabisering de Arabische taal aannamen en religie (in welke volgorde dan ook). Of Palestijnse Christenen bijv.

Spugen is baSaqa بصق in het Arabisch overigens. Falasha nog nooit van gehoord.

Ik begrijp dus uit je hele verhaal dat jij van mening bent dat een geboren en getogen Moldavier als Lieberman die van joods afkomst is meer recht heeft om in Israel te wonen dan mensen die daar al generaties zetelen?
Nope ik zeg alleen dat het een grote leugen was dat palestijnse volk. Thats all
  zondag 29 mei 2016 @ 10:02:44 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162584504
Dat van die achternamen/1 volk is geen argument. Er zijn Joden uit Europa en Ethiopië naar Israel gehaald, je maakt mij niet wijs dat dat allemaal 1 volk is. Hitler had het over 1 volk, is dat waar je naar toe wil?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162584788
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:22 schreef Szikha2 het volgende:
Je mag zeggen wat je wilt. Maakt het niet waar. Vanaf 1850 is er een idee van een Palestijns volk in die regio die bijv samen opkomen in verzet tegen de Egyptische heerser. Zo ontwikkelt zich dat door en in 1900 is er een levendige Palestijnse cultuur van schrijvers, dichters, verwante taal, prominente families, kranten die werden opgezet zoals Filistin door Palestijnse Christenen etc. In de regio van Jeruzalem tot Hebron naar zuidelijker Gaza. Maar met name het verstedelijkte gebied van jeruzalem naar Hebron en de Westbank. Wat duidelijk is is dat Palestijn gelijkstaat aan een inheemse gearabiseerde groep, ongeacht religie. Want er waren veel vaak welgestelde Christenen onder. Maar ook een kleine groep joden (Arabischtalig). Dit wordt inmiddels ook door Israëlische historici erkent. Maar dat mag niet he? Dan zijn het linksen en landverraders. Dat probleem heb je altijd met ideologie of religie zodra geschiedenis in de weg zit van ''waarheden'', dan moet het verdoezelt worden.

Nu is de vraag nogmaals of jij vindt dat een Moldavier van joodse komaf meer recht heeft op land in Israel dan daar al generaties wonende Arabieren (als je allergisch bent voor het woord Palestijn)?? Je antwoord is mij niet duidelijk.

Ben je overigens wel van mening dat er een joods volk bestaat? Neem aan dat je daar dan ook zo een kritische houding naartoe hebt? En ben je van mening dat hedendaagse joden uberhaupt wel afstammen van de joden uit de verhalen uit het Oudr Testament?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_162585484
Dat is inderdaad een extra doorn in het oog voor moslims en christenen: de eenheid die joden voelen onderling. Ongeaht hun naam , huidskleurtje en cultuur. De saamhorigheid is altijd geweest evenals de band met het land israel
Dat was voor de romeinen ook al zo n doorn in het oog.

Waar de joden van allerlei kleurjes en talen het wel lukt om een eenheid te vormen in een mini landje en daarbuiten lukt het de moslims maar niet om eenheid te creeren. Het lukt ze niet eens om een arabishe eenheid te creeeren ( met christen , moslim , druze )

Dat heeft men allemaal geprobeerd maar faalde keihard. Recent voorbeeld: het uitmoorden van arabish sprekende christenen door moslims. Er is geen enkele eenheid onder arabieren, noch onder de moslims noch onder de arabish sprekende mensen.

Er is geen enkel bindende factor behalve eentje dan: joden en de staat israel

Moslims over de gehele wereld ongeacht de stroming zijn het allemaal over eens dat de staat israel weg moet. Dat bindt hen die haat. Het is van vitaal belang dat de haat tegen joden de staat israel wordt gevoedt.
Zonder joden en staat israel: geen eenheid. En die eenheid wordt gemaakt in de vorm van Palestina met het Palestijnse volk

Zoals de palestijn het filmpje ook zegt het palestijnse lijden is bewerkt voor politieke doeleinden. Maw: moslims vinden het niet erg dat palestijnen overal in kampen leven en nauwelijks rechten hebben op medici en onderwijs en gezondheidszorg.
Nee ze vinden de oprichting van de joodse staat een ramp

Vandaar dat shia en sunni's samen hand in hand lopen in anti israel protesten.

Blijkbaar vinden moslims het belangrijker om de gestapo uit te hangen in europa dan een vuist te vormen tegen islamitische terreur in het midden oosten die hen de nek om draait

Palestina en het palestijns lijden is hun polieke wapen, een bindende factor en zorgt voor eenheid. En als je militair niet kan winnen gebruik je propganda. En als dat niet lukt ga je proberen om een land te isoleren.

De vreselijke moordpartijen im syrie , irak , jemen , iran , sa , pakistan, afrika noem maar op gaat volledig voorbij. En de aanslagen in frankrijk, amerika, brussel en spanje? Vrede marsen? Anti isis marsen? Shia en sunni hand in hand massaal in heel europa?

Nope.

Eenheid die joden voelen is niet politiek noch een bindend factor voor wat dan ook. Het is er gewoon. En was er altijd
Ook in het land israel. Het ging niet zonder bloed zweet en tranen om allemaal goed te intergreren in een multi culti samenleving ( zie black panthers) maar het is wel gelukt.

Extra pijnlijk voor moslims en arabisch sprekenden. Waar marokko met algerije ruzie maakt om grenzen. Waar syrie dat deed met irak.
Waar shia de sunnieten onderdrukken
Waar bomaanslagen en het uitmoorden van volkeren dagelijkse kost is in de arabishe wereld zie je dat er in israel en de joodse wereld een eenheid heerst. Met alle kleuren van de regenboog. En lijkt die band met het land israel maar niet door broken te kunnen worden. Ouch

Ja ik begrijp de frustraties
pi_162586494
Nu is de vraag nogmaals of jij vindt dat een Moldavier van joodse komaf meer recht heeft op land in Israel dan daar al generaties wonende Arabieren?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_162586968
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:19 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je mag zeggen wat je wilt. Maakt het niet waar. Vanaf 1850 is er een idee van een Palestijns volk in die regio die bijv samen opkomen in verzet tegen de Egyptische heerser. Zo ontwikkelt zich dat door en in 1900 is er een levendige Palestijnse cultuur van schrijvers, dichters, verwante taal, prominente families, kranten die werden opgezet zoals Filistin door Palestijnse Christenen etc. In de regio van Jeruzalem tot Hebron naar zuidelijker Gaza. Maar met name het verstedelijkte gebied van jeruzalem naar Hebron en de Westbank. Wat duidelijk is is dat Palestijn gelijkstaat aan een inheemse gearabiseerde groep, ongeacht religie. Want er waren veel vaak welgestelde Christenen onder. Maar ook een kleine groep joden (Arabischtalig). Dit wordt inmiddels ook door Israëlische historici erkent. Maar dat mag niet he? Dan zijn het linksen en landverraders. Dat probleem heb je altijd met ideologie of religie zodra geschiedenis in de weg zit van ''waarheden'', dan moet het verdoezelt worden.

Nu is de vraag nogmaals of jij vindt dat een Moldavier van joodse komaf meer recht heeft op land in Israel dan daar al generaties wonende Arabieren (als je allergisch bent voor het woord Palestijn)?? Je antwoord is mij niet duidelijk.

Ben je overigens wel van mening dat er een joods volk bestaat? Neem aan dat je daar dan ook zo een kritische houding naartoe hebt? En ben je van mening dat hedendaagse joden uberhaupt wel afstammen van de joden uit de verhalen uit het Oudr Testament?
Palestijnse christenen bestaan niet. Dat is wederom de natte droom van de Arabieren. Het zijn Suryoye of Grieken van oorsprong die gearabiseerd zijn.

Kap eens met die Islamitische leugens. En nee ik geloof niet in Joods bloed. En ook niet in sprookjes zoals Sem.

Israel is een staat. Een feit. En de wet van return? Dat is er sinds de jaren 50s van de vorige eeuw en is geen enkel misbruik van gemaakt.
Als Joden doelwit zijn en blijven van terreur gaan ze inderdaad weg en zoeken ze een veilige oord.

In 2015 is Jodenhaat in Frankrijk toegenomen met 40%. In datzelfde jaar zijn er 7.000 Franse Joden naar Israël vertrokken. Aantal wat normaal gebeurd in 50 tal jaren. In België zijn al 300 Joden vertrokken naar Israël

De moord op Ilan. De schietpartij op Joodse kinderen. Bataclan. De Joden in Frankrijk die vertrekken naar Israël waren ooit gevlucht vanuit noord Afrika voor moslim terreur. En nu worden ze door het nageslacht van dezelfde personen in Frankrijk vervolgd.

Waarom de Joden naar Israël verdrijven als je godsganse hekel hebt aan de staat Israël? Je drijft ze toch in handen van die "Zionistische satanische staat" ?

Herz schreef ooit :

" de vijand maakt ons een volk"

Daarmee is alles gezegd. Als er Joden vertrekken uit het land is het een indicatie, een graadmeter. Zie Irak, Syrië , Jemen, Libië

Maar goed ik wil eigenlijk terug ontopic. Om veiligheid te creeëren voor iedereen zouden we moeten leren van het verleden. De Asia minor Agreement is een voorbeeld voor de toekomst. Dit geheime verdrag heeft het midden oosten gecreerd. Dit deal tussen Britten en Fransen met Russische goedkeuring hadden ze de macht in het gebied
Dit akkoord was het begin van het conflict kan je zeggen. Het verdrag creerde onder de lokale inwoners angst voor buitenlandse interventies. Het zorgde voor complot denken, voor angst, extremisme , geweld en : instabiliteit.
Het zorgde voor een zieke gebied. Het heeft het midden oosten gemaakt zoals die nu is

Frankrijk kreeg namelijk Libanon en Syrie. De Britten hadden Palestina gebied en Irak. Maar het was niet zo simpel. Geen grenzen geen bijgehouden administratie en iedereen claimde van alles wat voor de Fransen en Britten moeilijk was om iedereen tegmoed te komen. De Britten en Fransen hadden geen idee wie er allemaal woonden.

Frankrijk bijvoorbeeld vernietigde het koningkrijk van Syrië. Churchill besloot in avond op een land op te richten genaamd Jordanie. Onder grote druk van de Christelijke Libanezen heeft Frankrijk het Libaneze grond enorm vergroot.
Maar de grootste 'fout' was wellicht de controle over het heilige land: Palestina. Een probleem dat Engeland zelf heeft gemaakt door dit gebied zowel aan de Arabieren als de Joden te beloven ( in 1916 gaf engeland de belofte aan de Arabieren en een jaar later in 1917 aan de Joden)
Engeland had niet alleen het land twee keer beloofd aan verschillende mensen maar ook nog eens de Joden en Arabieren verraden door het ZELF te behouden en controle te over uitoefenen (middels dat geheime Asia minor agreement)

In het gehele gebied zorgde deze verdrag voor een domino effect voor een conflict. Het was de basis voor komende staten zoals : Syrie en Irak maar ook de LIbanese burgerooglog en natuurlijk ook de Israel- Arabische problemen

HEt verdrag creeerde dus Syrie en Irak allemaal schijn staten die later de macht zouden krijgen van Assad en Hoessein, allemaal shia overheden die de soenieten onderdrukten. ISIS zegt dat ze een eind gaan maken aan de Asia minor agreement ( Sykes picot) door de grenzen van Syrie en Irak kapot te maken. Ik zie dat als een goed iets eigenlijk. Het is beter dat deze twee staten worden verdeeld in kleinere landen. Want een kleinere land of staat is vaak homogeen en ook minder machtiger

Het Asia minor verdrag is dus een les voor iedereen. Een belangrijke les: buitenlandse machten ( Amerika , Europa , Rusland , China) moet NIET bemoeien met het lot van deze regio's en zeker niet op illegale manier : dus ongeoorloofd wat Amerika dus gedaan heeft en Engeland eigenlijk heel koloniaal Europa.
Dit klinkt mischien dom maar als je regeringen omver haalt ( denk aan wat er in Libie is gebeurd en Irak) dan nemen anderen het over en dat resulteert in een ramp. Nogmaals zie Irak en Libie. Dit gaat ook gebeuren in Syrie en Jemen en de rest van het midden oosten.

Inplaats dat buitenlandse machten hun macht uitoefenen op regeringleiders zoals bij Saddam zouden Amerika en Europa/ Rusland hun handen ervanaf halen want de mensen in het midden oosten kunnen hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Dus inplaats van het midden oosten te behandelen als een stelletje kleine kinderen zouden Amerika en Europa/ Rusland ze moeten erkennen als waardige volwassen mensen en hun daarin helpen. Dit is de enige manier om de grote fout van het Westen via de Skyes picot Agreement te overbruggen.

Laat de mensen met rust. bemoei je er niet mee. Laat ze in hun waardigheid, behandel ze niet als debielen, en help de mensen waar nodig is ( denk aan human aid en vluchtelingen opvang) maar zorg als Amerikaans of Europese land dat je er niet meer mee bemoeit en het overlaat aan de inwoners zelf. Dat is echt de enige manier om rust te krijgen in het gefaalde door het gefabriceerde midden oosten door het Westen.

Het Westen zou moeten leren van hun fouten. Leer van het Sykes picot verdrag!
pi_162587103
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:39 schreef marsan het volgende:
Nu is de vraag nogmaals of jij vindt dat een Moldavier van joodse komaf meer recht heeft op land in Israel dan daar al generaties wonende Arabieren?
Ik negeer die vraag omdat ik dat helemaal niet heb geclaimd noch heb beweerd in mijn posten. Alouhu maakt het zelf van.
pi_162587354
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:05 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ik negeer die vraag omdat ik dat helemaal niet heb geclaimd noch heb beweerd in mijn posten. Alouhu maakt het zelf van.
Maar ik ben wel benieuwd wat jouw mening hierover is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_162588446
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:15 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar ik ben wel benieuwd wat jouw mening hierover is.
Een Arabier /Palestijn die al generaties woont in het land Israel heeft absoluut 100% recht om te wonen van het land van zijn voorvaderen

Als hij om wat voor redenen ook is verdreven en terug wil naar het land waar zijn voorvaderen hebben geleefd heeft hij in mijn ogen dat recht.

Meer recht dan een Moldavier die eeuwenlang geen connectie heeft met een land? Ja

Maar je hebt het dus over de wet van return. Daar ga ik niet over. Als het aan mij lag zouden alle Palestijnen die verdreven zijn in 1948 terug mogen keren.

Zoals ik al eerder heb verteld als ik possitief spreek over Joden en Israel en niet eens ben met de term Palestijnen ( de politieke claim), de termWestbank en dat het puur politieke leugens zijn dan betekent dat niet dat ik anti Palestijns ben. Dat ik tegen een volk ben dat zich Palestijns ziet ( die recht hebben ze)
Net als een eigen staat. Ik zou de eerste zijn die hen een Palestijnse staat gun.

Blijkbaar kan dat dus niet in ogen van veel mensen. Triest.
pi_162590089
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:59 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Een Arabier /Palestijn die al generaties woont in het land Israel heeft absoluut 100% recht om te wonen van het land van zijn voorvaderen

Als hij om wat voor redenen ook is verdreven en terug wil naar het land waar zijn voorvaderen hebben geleefd heeft hij in mijn ogen dat recht.

Meer recht dan een Moldavier die eeuwenlang geen connectie heeft met een land? Ja

Maar je hebt het dus over de wet van return. Daar ga ik niet over. Als het aan mij lag zouden alle Palestijnen die verdreven zijn in 1948 terug mogen keren.

Zoals ik al eerder heb verteld als ik possitief spreek over Joden en Israel en niet eens ben met de term Palestijnen ( de politieke claim), de termWestbank en dat het puur politieke leugens zijn dan betekent dat niet dat ik anti Palestijns ben. Dat ik tegen een volk ben dat zich Palestijns ziet ( die recht hebben ze)
Net als een eigen staat. Ik zou de eerste zijn die hen een Palestijnse staat gun.

Blijkbaar kan dat dus niet in ogen van veel mensen. Triest.
Ok, duidelijk.
En waar zou jij die staat die je ze gunt dan zien?
  zondag 29 mei 2016 @ 15:39:26 #37
176916 Karrs
2007-2017
pi_162593380
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:02 schreef marsan het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.
Daar waar ze er een kunnen stichten; net als ieder ander volk wat ooit een staat heeft opgericht.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 29 mei 2016 @ 16:16:20 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162594480
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2016 15:39 schreef Karrs het volgende:

[..]

Daar waar ze er een kunnen stichten; net als ieder ander volk wat ooit een staat heeft opgericht.
Laten de Palestijnen dan een staat oprichten op het grondgebied van Israël. Dan hoeven ze alleen de Israëli's maar te verdrijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 29 mei 2016 @ 16:20:32 #39
176916 Karrs
2007-2017
pi_162594589
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Laten de Palestijnen dan een staat oprichten op het grondgebied van Israël. Dan hoeven ze alleen de Israëli's maar te verdrijven.
Als dat ze lukt, dan prima.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_162595223
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:02 schreef marsan het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.
Waar ze willen. Totnu toe claimen buitenstaanders voor hen " from the river to the sea palestine will be free"

Zoals de post nummer 38 hierboven

Maar de gewone palestijn wil in vrede leven. Ik denk dat het leven in vrede voor hen belangrijker is dan een eigen staat. En volgens mij spreken autochtone Palestijnen ( die ik ken , dus niet moslims, geen nederlanders) over de grenzen van voor 1967

Alleen denk ik niet dat Jeruzalem verdeeld zal worden.

Soms in het leven moeten je niet alleen kunnen ontvangen maar ook geven. Consessies doen.

Ben daarom grote fan van palestijnen die werkelijk iets doen voor hun volk. Goed voorbeeld is de palestijnse award winnares. Kinderen geen geweld leren. Niet praten over gestolen land. Nee , ze leert de kinderen spelen, een taal ontwikkelen. Kortom educatie ipv hoe je met messen iemand kunt doden

Ze legt zelf ook uit dat je via educatie , door diplomatiek en veel kennis iets terug kan krijgen wat je denkt wat van jou is. Ze volgt het voorbeeld van de Joden /zionisten destijds. Geweld is doodlopend. Los je niets mee op. Dat heeft ze goed gezien. En mensen zijn dat ook zat en beu.

En veel Palestijnen hebben niet zo n behoefte aan een eigen staat omdat ze realistish zijn. Er wonen namelijk duizenden christenen. Duizenen moslims uit de kaukasus die absoluut geen palestijnse staat willen maar liever bij israel willen horen.
Dus de wens voor een eigen staat staat niet voorop maar vrede en veiligheid. Vandaar dat groot aantal Palestijnen liever kiezen om dan maar te leven onder Israel , dus een Joodse staat, dan een staat uiy de grond te halen

Ze zijn in iedergeval realistischer dan schreeuwende mensen in het midden oosten of mensen op de dam en roepen om vernieting van israel. Of met de holocaust en nazi slogans aankomen. Of de joden de zee in willen gooien. Of roepen dat zionisten /joden kwaad van de wereld is.

Daarmee los je het palestijns probleem niet mee op. Daar zijn de meeste palestijnen wel mee eens gelukkig.

Toekomst zal het leren. Noodzakelijk is dat palestijnen zelf het heft in handen nemen. Organistaties zoals hamas hun macht ontnemen. Een revolutie ontketenen. Niet meer wenen om het verleden mar hun toekomst veilig stellen. En dat is toch echt aan hen en niemand anders.

Een eigen staat is op dit moment niet bespreekbaar. Eerst zouden andere problemen opgelost worden. Er zijn belangrijke dingen wat veranderd moet worden dan een eigen staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Szikha2 op 29-05-2016 16:46:18 ]
pi_162595272
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:40 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Waar ze willen. Totnu toe claimen buitenstaanders voor hen " from the river to the sea palestine will be free"

Zoals de user hierboven

Maar de gewone palestijn wil in vrede leven. Ik denk dat het leven in vrede voor hen belangrijker is dan een eigen staat. En volgens mij spreken autochtone Palestijnen ( die ik ken , dus niet moslims, geen nederlanders) over de grenzen van voor 1967

Alleen denk ik niet dat Jeruzalem verdeeld zal worden.

Soms in het leven moeten je niet alleen kunnen ontvangen maar ook geven. Consessies doen.

Ben daarom grote fan van palestijnen die werkelijk iets doen voor hun volk. Goed voorbeeld is de palestijnse award winnares. Kinderen geen geweld leren. Niet praten over gestolen land. Nee , ze leert de kinderen spelen, een taal ontwikkelen. Kortom educatie ipv hoe je met messen iemand kunt doden

Ze legt zelf ook uit dat je via educatie , door diplomatiek en veel kennis iets terug kan krijgen wat je denkt wat van jou is. Ze volgt het voorbeeld van de Joden /zionisten destijds. Geweld is doodlopend. Los je niets mee op. Dat heeft ze goed gezien. En mensen zijn dat ook zat en beu.

En veel Palestijnen hebben niet zo n behoefte aan een eigen staat omdat ze realistish zijn. Er wonen namelijk duizenden christenen. Duizenen moslims uit de kaukasus die absoluut geen palestijnse staat willen maar liever bij israel willen horen.
Dus de wens voor een eigen staat staat niet voorop maar vrede en veiligheid. Vandaar dat groot aantal Palestijnen liever kiezen om dan maar te leven onder Israel , dus een Joodse staat, dan een staat uiy de grond te halen

Ze zijn in iedergeval realistischer dan schreeuwende mensen in het midden oosten of mensen op de dam en roepen om vernieting van israel. Of de holocaust en nazi slogans roepen. Of de joden de zee in willen gooien

Daarmee los je het palestijns probleem niet mee op. Daar zijn de meeste palestijnen wel mee eens gelukkig.

Toekomst zal het leren. Noodzakelijk is dat palestijnen zelf het heft in handen nemen. Organistaties zoals hamas hun macht ontnemen. Een revolutie ontketenen. Niet meer wenen om het verleden mar hun toekomst veilig stellen. En dat is toch echt aan hen en niemand anders.
Concessies doen komt natuurlijk van twee kanten. Wat zie jij voor je als concessie vanuit israel?
pi_162595431
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:42 schreef marsan het volgende:

[..]

Concessies doen komt natuurlijk van twee kanten. Wat zie jij voor je als concessie vanuit israel?
Grapjas!
pi_162605668
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 00:38 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Maar dat zegt nog niets als je van je achternaam Jansen heet komt je uit Nederland dat is wel een hele grote aanname
Dat is wat anders de meest gebruikte achternaam in egypte is niet masri dus hoe kan je erop aangaan dat ze egyptenaren zijn de meeste gebruikte achternaam in Nederland is immers ook niet nederlander
pi_162606953
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:22 schreef Szikha2 het volgende:
Dat mag jij vinden natuurlijk. Maar er zijn historici waaronder Israelische die gewoon aangeven dat vanaf 1850 er wel zoiets als een duidelijke Palestijnse levendigde cultuur was waar men zich langs een identiteit begon te begeven. En dat zo'n Palestijns volk er zeker wel was voor de stichting van de Israelische staat en dus de vaak herhaalde leugen (a no man's land for a people without a land) totaal niet op ging. De leugen die jij wel blijkbaar moedwillig in stand houdt.

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:59 schreef Szikha2 het volgende:
Palestijnse christenen bestaan niet.
Vraag het ze zelf. Je zal verbaasd zijn.

quote:
Dat is wederom de natte droom van de Arabieren. Het zijn Suryoye of Grieken van oorsprong die gearabiseerd zijn.
Je weet dat een Arabier iemand is die als moedertaal Arabisch heeft he? Velen zijn verarabiseerd ja, zeker in de Levant en helemaal Palestina. Maar eeuwen Arabisch als moedertaal hebben maakt dat het Arabieren zijn. Palestijnse Christenen weten heel goed dat ze ooit Arabisch zijn gaan spreken en niet "etnisch" Arabisch zijn. Niettemin zijn het Palestijnen (zoals ook Moslim Palestijnen) met een gemeenschappelijke taal, cultuur, tradities als traditionele dansen, traditionele kledij etc. De gemeendeler is die cultuur, ook met hun Moslimburen.

Voor de rest begin je een beetje om je heen te slaan lijkt het en haalt allerlei zaken erbij die niet direct van toepassing zijn op waar ik op reageerde.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_162607081
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:40 schreef Szikha2 het volgende:
Niet meer wenen om het verleden mar hun toekomst veilig stellen. En dat is toch echt aan hen en niemand anders.
Makkelijk praten heb jij als overwinnaar (joods zijnde) en een staat stichten met veelal Europeanen op land van mensen die daar generaties wonen en vertrapt zijn. Beetje de serieverkrachter die een grote bek opzet naar zijn slachtoffers en maar zegt; "tis gebeurd, niet wenen om het verleden en je toekomst veilig stellen". En als de slachtoffers hun recht willen halen zegt de serieverkrachter:

quote:
Eerst zouden andere problemen opgelost worden. Er zijn belangrijke dingen wat veranderd moet worden dan een eigen staat.
Probleem zijn nu de slachtoffers van de serieverkrachter geworden; niet de dader. En sowieso zijn er belangrijkere dingen; bepaalt de verkrachter.
pi_162608909
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:48 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Grapjas!
Concessies moeten dus van 1 kant komen. Ok duidelijk.
Best lachwekkend ook.
pi_162609562
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Makkelijk praten heb jij als overwinnaar (joods zijnde) en een staat stichten met veelal Europeanen op land van mensen die daar generaties wonen en vertrapt zijn. Beetje de serieverkrachter die een grote bek opzet naar zijn slachtoffers en maar zegt; "tis gebeurd, niet wenen om het verleden en je toekomst veilig stellen". En als de slachtoffers hun recht willen halen zegt de serieverkrachter:

[..]

Probleem zijn nu de slachtoffers van de serieverkrachter geworden; niet de dader. En sowieso zijn er belangrijkere dingen; bepaalt de verkrachter.
Wat zielig. Dan toch maar from the river to the sea palestine will be free?
Wat heb je toch met europeanen? Meer dan 56% in Israel is van niet-europese komaf

Ik vind je antwoord zielig. Sorry

Er zijn meer dan 800.000 Joden uit Arabishe landen verdreven. Zij hebben geen enkel kans om terug te keren. Zijn al hun bezittingen kwijt. Alles.

Er zijn 6.000.000 Joden vermoord in europa

Van 1821 tot 1922 zijn er 5.000.000 moslims uit europa verdreven.

Tijdens de oorlog in jugoslavie zijn er 10.000 onschuldige burgers vermoord en 3.000.000 mensen ontheemd.

Van 1919 tot 1949 tijdens de Viszla operatie tussen Polen en Oekraine zijn er 150.000 mensen gedood en 1.500.000 mensen uit hun huizen en land gegooid

De Potsdam convention zijn er 17.000.000 duitsers uit hun huizen gegooid

De creatie van Pakistan en india heeft gezorgd voor 15.000.000 vluchtelingen.

Er zijn 1.000.000 koerden door de Ottomanen uit hun gebied gegooid.

Er zijn 2.500.000 Christenen uit irak verdreven

Vandaag de dag sterven er per maand 1.000 mensen door radicaal islam veelal christenen, yazidis , bahai , koerden en moslims

De kans dat zij zullen terug keren naar hun huis en land is zo goed als 0,0

Hoe komt het dan toch dat de tragedy van de Europese moslims, de Serven , de Tstjetsjenen, de Iraakse christenen , de poolse vluchteligen niet herdacht wordt? Hoe kan het etnisch zuiveren van Joden in de Arabische wereld waarbij hun eschiedenis volledig is uitgewist volledig is vergeten? Terwijl de nakba , de tragedy van de Palestijnen , is zo levendig in de wereld en politiek????
Omdat de nakba is veranderd van een ramp naar een politieke doel
De nakba is niet meer de herinnerin wat is gebeurd maar een wapen tegen de staat Israel

De nakba is niet meer de tragedie van de mensen voor veel moslims maar de creatie van de staat israel. Jij en de moslims wenen niet om wat er is gebeurd met de palestijnen maar je weent om de Joodse staat.
En door dat te doen zijn de palestijnen slaven van het verleden geworden, aan de kettingen van organisaties , gevangenen in een wereld van frustratie en haat

Om niet terug gebracht te worden tot verdriet en bitterheid moeten we vooruit kijken. Om het nog duidelijker te zeggen: om het verleden te herstellen moet je eerst de toekomst veilig stellen

Europese joden waren in staat na de holocaust een land mee tw helpen opbouwen. Een land die vooruit streeft in wetenshap, eneeskunde en landbouw en technologie. Waarom? Omdat ze vooruit keken

Dit is een les voor elk volk dat een tragedie moet overwinnen dus geld ook voor de palestijnen.

Als de palestijnen het verleden willen overwinnen moeten ze zich eerst richten op het veilgstellen van de toekomst, het opbouwen van een wereld waar kinderen recht op hebben

Maar het is gericht tegen dovenmans oren.
En ik ben geen israeli. En jij geen palestijn. Het feit dat jij meer druk maakt en weent om palestijnen dan ieder ander volk zegt mij genoeg.

Laila tov
pi_162609897
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:04 schreef Szikha2 het volgende:
Ik vind je antwoord zielig. Sorry
Natuurlijk, en je haalt van alles erbij wat totaal niet van toepassing is. Je snapt dat bij een monoloog van 60 zinnen er heel wat mensen zijn die na de tweede zin als je je punt niet hebt gemaakt afmaken he?
pi_162610374
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Natuurlijk, en je haalt van alles erbij wat totaal niet van toepassing is. Je snapt dat bij een monoloog van 60 zinnen er heel wat mensen zijn die na de tweede zin als je je punt niet hebt gemaakt afmaken he?
beseder
pi_163184218
RIP en sterkte voor de nabestaanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')