Roces18 | maandag 28 maart 2016 @ 18:20 |
Het internet staat er vol mee, maar het meeste is al wat ouder en ik ben toch op zoek naar wat recenter advies. Ik heb net mijn A rijbewijs gehaald en ik ben op zoek naar een leuke motor voor regelmatig woon-werk verkeer en gewoon naast mijn auto. Aangezien ik pas beginnend motorrijder ben wil ik wel een dikke motor rijden maar dat doen we toch maar niet aangezien ik eerst even wat meer ervaring wil opdoen. Budget max 3000 euro, liever daaronder. En het liefst goedkoop in onderhoud. Maar dat spreekt voor zich. Heb al redelijk rondgekeken en mijn smaak valt toch op de honda cb(f)500, 600, suzuki gs500 enzo. Idealiter een honda hornet maar die valt boven mijn budget. Een KTM duke vind ik ook tof (zit toch niet zoveel op de snelweg). Echt een naked bike dus eigenlijk. Niet zo'n racemonster. | |
Thezappa | maandag 28 maart 2016 @ 18:47 |
Yamaha R1 | |
Sounddragon | maandag 28 maart 2016 @ 18:55 |
Ik heb binnenkort een deftige CB1300 in de verkoop, maar dat is net zo'n onzinnig idee als die R1 hierboven ![]() Heb je al ergens op gereden buiten je lesbrommer? Een motor kopen is net zo irritant als een spijkerborek; moet goed passen en lekker zitten, dus kopen vanaf een plaatje gaat meestal niet werken in de praktijk. Je hebt net de motorbeurs gemist; dat is eigenlijk dé ideale plek om eens lekker overal op te klimmen en banden te schoppen ![]() | |
Revolution-NL | maandag 28 maart 2016 @ 18:58 |
Suzuki GSR600 / Kawasaki Z750 / Yamaha Fz6 | |
Sounddragon | maandag 28 maart 2016 @ 19:15 |
TS zoekt iets in dezelfde snelheid als zijn reakties hier; een MBX80 ofzo ![]() | |
terrorsjaak | maandag 28 maart 2016 @ 19:38 |
Dit. Gewoon gaan met die banaan en je grenzen opzoeken, plat door de bocht en met 300km/u over de vluchtstrook. | |
Sounddragon | maandag 28 maart 2016 @ 19:54 |
Is het paasreces in KLB ofzo? | |
Roces18 | maandag 28 maart 2016 @ 20:09 |
Heb gereden op een cb500 , cb500 met injectie, 600 een Kawasaki en een yahama. Maar precieze types weet ik niet. | |
Roces18 | maandag 28 maart 2016 @ 20:10 |
Best toffe maar buiten mijn budget. | |
Sounddragon | maandag 28 maart 2016 @ 20:13 |
Mjah, dan zou ik op MP ofzo kijken naar types die binnen je budget, smaak en bereik zijn, en gaan kijken en rijden. ![]() | |
klawie | maandag 28 maart 2016 @ 20:20 |
Kijk goed naar welke opties enz je wilt hebben wat daar gaay zomaar nog eens 500euro in zitten | |
Roces18 | maandag 28 maart 2016 @ 20:29 |
Zon Duke 390 lijkt me ook tof , maar Ondanks die lage nieuwprijs van een 8000¤ zijn ze 2e hands belachelijk overpriced. Maar dat is wel het model dat ik zoek. Maar ik zal indd ff verder kijken. | |
Catch22- | maandag 28 maart 2016 @ 20:37 |
GSX F of ZZR | |
Henkerbedenker | maandag 28 maart 2016 @ 20:50 |
Fazer 600. Prima sport tour allround fiets, genoeg power, prima remmen. Voor jouw budget heb je een nette vanaf 2002 ofzo. | |
Straatcommando. | maandag 28 maart 2016 @ 21:12 |
Yamaha thundercat ![]() | |
Sounddragon | maandag 28 maart 2016 @ 21:16 |
Sommige mensen hier snappen niet wat 'naked' betekent geloof ik. Wen er maar aan dat KTM overpriced is. Dat is het onderhoud ook meestal trouwens. If you want to look pimp, you will pay pimp. Al eens gekeken naar een Bandit? [ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 28-03-2016 21:22:20 ] | |
Revolution-NL | maandag 28 maart 2016 @ 21:31 |
Volledig mee eens. De betrouwbaarheid en bang for bucks is zeker niet van het japanse niveau. De GSR en de FZ6N zijn zeker binnen je budget te vinden. De SV650N is ook een leuke fiets. Kawasaki ER6N past ook binnen budget als je goed zoekt en geen probleem hebt met wat hogere km standen. [ Bericht 5% gewijzigd door Revolution-NL op 28-03-2016 21:39:41 ] | |
Roces18 | maandag 28 maart 2016 @ 21:38 |
Zie ze ook amper tweedehands de 390 versie dan | |
Catch22- | maandag 28 maart 2016 @ 21:47 |
Die is vrij nieuw natuurlijk | |
Sounddragon | maandag 28 maart 2016 @ 22:20 |
| |
koekjestrommel1 | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:46 |
Als je de meest goedkope wilt in aanschaf, onderhoud en benzineverbruik, dan de GS500. Als ik zelf een vol rijbewijs zou hebben, dan had ik in plaats van mijn gs500 waarschijnlijk ook naar de TDM850 gekeken. | |
KimJong-un | dinsdag 29 maart 2016 @ 15:35 |
Leuk topic! ik zoek precies hetzelfde. Leuke motor bijvoorkeur een Naked Bike. Het verschil in nieuwprijs en tweedehands vind ik opmerkelijk klein. Mijn budget ligt voor de motor nog een stuk lager. Tot ¤1000 ongeveer. Wat kun je daar het beste voor krijgen? Eventueel wordt het een BMW F650 GS, deze heeft een kennis staan en dan weet ik zeker dat ik een goed onderhouden motor heb. Dan maak ik een uitzondering in mijn budget. In hoeverre is zo'n ding terug te keuren en wat zullen hier de kosten voor zijn? | |
Roces18 | dinsdag 29 maart 2016 @ 15:39 |
Wat bedoel je met terug keuren? En bmws zijn best prijzig in onderhoud denk ik | |
KimJong-un | dinsdag 29 maart 2016 @ 15:46 |
A2 Rijbewijs, die BMW heeft standaard 37KW. Er is een 25KW kit voor vanaf de fabriek. Ik verwacht minder onderhoudskosten te hebben dan een goedkoper merk waar ik de herkomst niet van ken. | |
BRooster | dinsdag 29 maart 2016 @ 15:47 |
Ducati Monster Yamaha FZ6N Kawasaki Z750 / ER6N Suzuki GSR600 / SV650N Honda CB600F Hornet Zomaar wat leuke nakeds waarvan je er best een moet kunnen vinden binnen je budget. | |
densmee | dinsdag 29 maart 2016 @ 15:56 |
Topmotor om mee te beginnen. | |
KimJong-un | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:11 |
Op een scooter is een km stand van 30.000 erg veel. Je moet er dan wel vanuit gaan dat je het nodige moet vervangen als dat al niet gebeurt is. Bij een auto is dit net een grote beurt voorbij en krijg je deze situatie zo rond de 200.000. Hoe zit dit bij motoren? Je ziet maar weinig motors met een hele hoge km stand. Wat hebben jullie liever? Een motor uit 1995 met 35.000 of een motor uit 2003 met 65.000? (zelfde type, alle twee van een oud vrouwtje geweest) | |
Sarasi | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:17 |
De laatste. Die eerste heeft gegarandeerd allemaal uitgedroogde rubbers en inmiddels weet ik hoe een vertyft kutkarwei dat is met klussen. ![]() En eh, ik blijf de GS500 geniaal vinden. Maar een Bandit is ook leuk, of een SV650 of een Gladius. ![]() | |
Dudeweiser | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:44 |
het oudere model F650 heeft precies 35kw geloof ik en die was perfect geschikt voor A2. Als je hem op de meest legale manier wil terugtunen ben je al gauw 600 euro kwijt inclusief IKS keuring, dus dat is eigenlijk geen optie, zeker niet als je over twee jaar met je volledige A bewijs een grotere motor wil. Ik ben zelf maar gegaan voor een CB500 met 25kw op papier, geen snelheidsmonster maar het is een heerlijke, lichte motor vind ik. | |
DieselTank | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:44 |
yamaha pw80, lekker makkelijk schakelen | |
Hyperdude | dinsdag 29 maart 2016 @ 18:20 |
Staat hier nog een F650GS uit 2001 met 95000 op de teller. Best betrouwbaar vlgns. mij. Niet echt snel, maar voor de stad prima. | |
-Richard- | dinsdag 29 maart 2016 @ 19:46 |
Jongens een beginners motor hoeft een A2 te zijn, hij geeft duidelijk aan dat hij gewoon een A rijbewijs heeft en dus niet met vermogen in de knoop zit. Koop een CBF600 want die heb ik ook (ook naked). Fantastische beginners motor en je vriend op elk vlak en zeker bochten machine's! Het loopt dan max 220 op top maar dat is toch hard genoeg..... Verder heerlijk koppel en volgas in de 6 bij 3000 rpm trekt die zonder morren trekt oor tot net geen 13000 toeren. Die van mij komt uit 2006 en heeft 29500 gedraaid, en dat voor 2600 euro gekocht.. Goed zoeken dus dan kom je het wel tegen! ![]() En een Hornet moet toch wel te vinden zijn voor 3K? Ik kan me voorstellen dat ze ietwat duurder zijn door het toch wel mooi agressieve uiterlijk (mijne lijkt er enorm veel op). Maar ze zijn al wat ouder.. Of keek je naar het nieuwe type? | |
BRooster | dinsdag 29 maart 2016 @ 21:07 |
Gaat dat zo snel, rubbers die uitdrogen enzo? Mijn motor uit 2007 heeft nu uit mijn hoofd iets van 16000 op de teller, en ik heb afgelopen jaar een km of 1500 gereden schat ik, meer echt niet... Helaas steeds minder tijd, dus dit jaar zal het waarschijnlijk eerder minder dan meer worden. Gevoelsmatig vind ik een kmstand van bijvoorbeeld 65.000 gewoon veel voor een Supersport/Naked, maar inderdaad misschien is minder eigenlijk wel erger. | |
KimJong-un | dinsdag 29 maart 2016 @ 21:20 |
Die van mij moet wel A2 zijn ![]() | |
Sarasi | dinsdag 29 maart 2016 @ 21:39 |
Alles valt of staat met onderhoud natuurlijk. Maar daar heb je meestal geen idee van bij een tweedehands fiets. ![]() | |
Maegrim | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:16 |
koop een CB1300 want die heb ik ook (ook naked) | |
Anne | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:19 |
Nounou. Zó kortaf was zijn reactie nou ook weer niet ![]() | |
Beetjegek | woensdag 30 maart 2016 @ 07:17 |
Een hayabusa, en dan het liefst de turbo variant zodat je later niet zo snel verveeld raakt. In de categorie toermotor is dat. ![]() | |
-Richard- | woensdag 30 maart 2016 @ 15:23 |
Ah, dat opper je niet in de OP, daar staat dat je je A rbw hebt.. Maar een CBF600 kan ook op 25 kw kenteken. Heb het zelf en ik kan hem echt aanbevelen. Het enige wat moest gebeuren was een nieuwe achter-remschijf en remblokken (bij een aanschaf van 2600 eu). Koste 135 euro. Maar het is echt lastig een motor te vinden voor dat budget, die niet te oud is, niet te lelijk, niet te sloom, 4 cilinder suplesse, goed rijdt, etc etc. Had het zelf precies netzo en dus deze gekocht toen hij op mn pad kwam! ![]() Dit niet wat voor je, niet echt de naked maar hij is wel binnen budget en niet teveel km's. http://link.marktplaats.nl/m1031049200 Ghehehe ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door -Richard- op 30-03-2016 15:31:06 ] | |
Roces18 | woensdag 30 maart 2016 @ 21:28 |
Hij steelt ook mijn topic. Hondar cb1 vind ik ook wel tof. En bovendien goedkoop. Niet dat dat belangrijk is. | |
KimJong-un | woensdag 30 maart 2016 @ 21:32 |
lol | |
-Richard- | woensdag 30 maart 2016 @ 21:56 |
![]() ![]() Lekkerwakker.nl Excuses ![]() | |
Jiang153 | donderdag 31 maart 2016 @ 00:08 |
ZX-6R | |
hupsakesie | donderdag 31 maart 2016 @ 00:08 |
Ik heb in september mijn A rijbewijs gehaald, hierna eerst diverse motoren gehuurd en proefritjes gemaakt voordat ik mijn motor kocht. Wat Sounddragon ook aangeeft probeer eerst de nodige merken en types uit. Als je zo je motor gekocht hebt en hij zit/ rijdt niet lekker is het te laat. Ik had het voordeel al langer aan de motor te denken maar lang wachtte met het behalen van mijn A rijbewijs en hierdoor al lekker had gespaard en dus een groter budget had voor de aanschaf van mijn motor. | |
Tunafish | donderdag 31 maart 2016 @ 14:27 |
Als je serieus woon-werkverkeer wil gaan doen zou ik ook kijken naar fietsen met een cardanaandrijving in plaats van ketting. Zijn vaak de saaiere motoren (althans, de Yamaha XJ900 waar ik een tijdje op heb gereden was niet heel spannend), maar ze vreten kilometers alsof het niks is in vergelijking met kettingen. Behalve dat, alles wat hierboven al genoemd is, standaard motoren als de CB600, Bandits, dat soort grappen. Of haal een leuke waar wel plastic om zit en laat dat dan gewoon in de schuur liggen ![]() | |
BRooster | donderdag 31 maart 2016 @ 15:03 |
Toffe naked idd met al dat kuipwerk. | |
mjan | donderdag 31 maart 2016 @ 20:15 |
CB1 is wel echt klein, vond ik. Wel grappig dingetje, maar ook niet heel relaxt als je stukken snelweg op je woon-werkverkeer wilt rijden. Ik kan een bandit van harte aanbevelen, maar dat is een beetje 'wij-van-WCeend...'. | |
fs180 | donderdag 31 maart 2016 @ 20:18 |
prima brommer, als het gewicht je aanstaat | |
fs180 | donderdag 31 maart 2016 @ 20:18 |
moet je ook geen snelweg mee op willen ![]() | |
Jiang153 | donderdag 31 maart 2016 @ 23:31 |
Geen idee waar je het over hebt. Ben geen tweewielert. | |
Maegrim | vrijdag 1 april 2016 @ 07:28 |
Hij wil een motor zonder kuip. Jij post een motor met kuip. | |
Roces18 | vrijdag 1 april 2016 @ 18:45 |
ja dat vind ik niet leuk he ![]() | |
ArnosL | zaterdag 2 april 2016 @ 09:14 |
Zo'n Duke 390 kost ¤5610 nieuw. Onderhoud valt volgens mij ook nog wel mee. Wellicht een Yamaha MT03? Kun je een hoop lol mee hebben schijnt het. | |
WcPot | zaterdag 2 april 2016 @ 11:02 |
Mijn lesmotor was een Honda CBF 600N. En na een aantal lessen dacht ik ik wil er ook zo één. Ik zag toen een mooie CBF 600SA staan en die heb ik nu al sinds 2010 Deze motor heeft alleen maar positieve kanten. Rechte zithouding dus je krijgt geen last van je polsen. Zitting kan je in drie verschillende standen instellen. Zeer zuinig in het brandstofverbruik ik heb al eens 445km op één tank gereden. Je kan voor een 600 bijzonder schakellui rijden. En als je de onderhoudsbeurten die in het boekje staan netjes op volgt. Heb je nooit geen verassingen onderweg. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 2 april 2016 @ 12:22 |
zo zwaar is hij niet hoor, en net zoals bij alle andere wat zwaardere motoren merk je daar weinig van als je rijdt. Ik vind hem hanteerbaarder als mijn AT, en die was volgens mij in cijfertjes net zo zwaar. | |
Jiang153 | zaterdag 2 april 2016 @ 12:31 |
Het gaat om de chicks dat je ermee kan imponeren. | |
Roces18 | zaterdag 2 april 2016 @ 16:34 |
Ja dat is toch geen geld man. Maar dat heb ik nu even niet te besteden ![]() | |
fs180 | zaterdag 2 april 2016 @ 18:46 |
ik ben nogal van het smijten, heb dan ook een stadsbrommer voor licht werk | |
Sounddragon | zaterdag 2 april 2016 @ 19:01 |
voor in de stad zou ik een SM pakken. | |
ArnosL | zaterdag 2 april 2016 @ 20:57 |
Zo'n MT03 past wel binnen je budget ![]() | |
Roces18 | zaterdag 2 april 2016 @ 21:01 |
ook tof dingetje maar die gaat ook over de 3000, eerder 3500-4000 euro, maar inderdaad echt tof, lijkt ook een beetje op een duke | |
Aiciu | maandag 4 april 2016 @ 17:50 |
Ik ga gewoon gelijk voor een Ducati 1299 Panigale R, heb dan niet voor niets een A rijbewijs, dan ga ik niet op die slome motoren rijden die niet eens 300 halen ![]() | |
Sarasi | maandag 4 april 2016 @ 17:52 |
Niet vergeten je zorgverzekering op minimaal eigen risico te zetten hè. Of gewoon geen helm op doen, die is toch voor mietjes en dan heb je bij een crash waarschijnlijk ook geen zorgkosten. | |
Aiciu | maandag 4 april 2016 @ 18:35 |
![]() |