Dit. Gewoon gaan met die banaan en je grenzen opzoeken, plat door de bocht en met 300km/u over de vluchtstrook.quote:
Is het paasreces in KLB ofzo?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:38 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dit. Gewoon gaan met die banaan en je grenzen opzoeken, plat door de bocht en met 300km/u over de vluchtstrook.
Heb gereden op een cb500 , cb500 met injectie, 600 een Kawasaki en een yahama. Maar precieze types weet ik niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb binnenkort een deftige CB1300 in de verkoop, maar dat is net zo'n onzinnig idee als die R1 hierboven![]()
Heb je al ergens op gereden buiten je lesbrommer? Een motor kopen is net zo irritant als een spijkerborek; moet goed passen en lekker zitten, dus kopen vanaf een plaatje gaat meestal niet werken in de praktijk.
Je hebt net de motorbeurs gemist; dat is eigenlijk dé ideale plek om eens lekker overal op te klimmen en banden te schoppen
Best toffe maar buiten mijn budget.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Suzuki GSR600 / Kawasaki Z750 / Yamaha Fz6
Mjah, dan zou ik op MP ofzo kijken naar types die binnen je budget, smaak en bereik zijn, en gaan kijken en rijden.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heb gereden op een cb500 , cb500 met injectie, 600 een Kawasaki en een yahama. Maar precieze types weet ik niet.
Zon Duke 390 lijkt me ook tof , maar Ondanks die lage nieuwprijs van een 8000¤ zijn ze 2e handsquote:Op maandag 28 maart 2016 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, dan zou ik op MP ofzo kijken naar types die binnen je budget, smaak en bereik zijn, en gaan kijken en rijden.
Wen er maar aan dat KTM overpriced is. Dat is het onderhoud ook meestal trouwens.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:29 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zon Duke 390 lijkt me ook tof , maar Ondanks die lage nieuwprijs van een 8000¤ zijn ze 2e hands
belachelijk overpriced. Maar dat is wel het model dat ik zoek. Maar ik zal indd ff verder kijken.
Volledig mee eens. De betrouwbaarheid en bang for bucks is zeker niet van het japanse niveau.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
Sommige mensen hier snappen niet wat 'naked' betekent geloof ik.
[..]
Wen er maar aan dat KTM overpriced is. Dat is het onderhoud ook meestal trouwens.
If you want to look pimp, you will pay pimp.
De GSR en de FZ6N zijn zeker binnen je budget te vinden.quote:
Zie ze ook amper tweedehands de 390 versie danquote:Op maandag 28 maart 2016 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
Sommige mensen hier snappen niet wat 'naked' betekent geloof ik.
[..]
Wen er maar aan dat KTM overpriced is. Dat is het onderhoud ook meestal trouwens.
If you want to look pimp, you will pay pimp.
Al eens gekeken naar een Bandit?
Die is vrij nieuw natuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2016 21:38 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zie ze ook amper tweedehands de 390 versie dan
quote:
Wat bedoel je met terug keuren? En bmws zijn best prijzig in onderhoud denk ikquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:35 schreef KimJong-un het volgende:
Leuk topic! ik zoek precies hetzelfde. Leuke motor bijvoorkeur een Naked Bike. Het verschil in nieuwprijs en tweedehands vind ik opmerkelijk klein.
Mijn budget ligt voor de motor nog een stuk lager. Tot ¤1000 ongeveer. Wat kun je daar het beste voor krijgen?
Eventueel wordt het een BMW F650 GS, deze heeft een kennis staan en dan weet ik zeker dat ik een goed onderhouden motor heb. Dan maak ik een uitzondering in mijn budget. In hoeverre is zo'n ding terug te keuren en wat zullen hier de kosten voor zijn?
A2 Rijbewijs, die BMW heeft standaard 37KW. Er is een 25KW kit voor vanaf de fabriek.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:39 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met terug keuren? En bmws zijn best prijzig in onderhoud denk ik
De laatste. Die eerste heeft gegarandeerd allemaal uitgedroogde rubbers en inmiddels weet ik hoe een vertyft kutkarwei dat is met klussen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:11 schreef KimJong-un het volgende:
Op een scooter is een km stand van 30.000 erg veel. Je moet er dan wel vanuit gaan dat je het nodige moet vervangen als dat al niet gebeurt is. Bij een auto is dit net een grote beurt voorbij en krijg je deze situatie zo rond de 200.000. Hoe zit dit bij motoren? Je ziet maar weinig motors met een hele hoge km stand.
Wat hebben jullie liever? Een motor uit 1995 met 35.000 of een motor uit 2003 met 65.000? (zelfde type, alle twee van een oud vrouwtje geweest)
het oudere model F650 heeft precies 35kw geloof ik en die was perfect geschikt voor A2. Als je hem op de meest legale manier wil terugtunen ben je al gauw 600 euro kwijt inclusief IKS keuring, dus dat is eigenlijk geen optie, zeker niet als je over twee jaar met je volledige A bewijs een grotere motor wil.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:46 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
A2 Rijbewijs, die BMW heeft standaard 37KW. Er is een 25KW kit voor vanaf de fabriek.
Ik verwacht minder onderhoudskosten te hebben dan een goedkoper merk waar ik de herkomst niet van ken.
Staat hier nog een F650GS uit 2001 met 95000 op de teller.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:35 schreef KimJong-un het volgende:
Leuk topic! ik zoek precies hetzelfde. Leuke motor bijvoorkeur een Naked Bike. Het verschil in nieuwprijs en tweedehands vind ik opmerkelijk klein.
Mijn budget ligt voor de motor nog een stuk lager. Tot ¤1000 ongeveer. Wat kun je daar het beste voor krijgen?
Eventueel wordt het een BMW F650 GS, deze heeft een kennis staan en dan weet ik zeker dat ik een goed onderhouden motor heb. Dan maak ik een uitzondering in mijn budget. In hoeverre is zo'n ding terug te keuren en wat zullen hier de kosten voor zijn?
Gaat dat zo snel, rubbers die uitdrogen enzo? Mijn motor uit 2007 heeft nu uit mijn hoofd iets van 16000 op de teller, en ik heb afgelopen jaar een km of 1500 gereden schat ik, meer echt niet... Helaas steeds minder tijd, dus dit jaar zal het waarschijnlijk eerder minder dan meer worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:17 schreef Sarasi het volgende:
[..]
De laatste. Die eerste heeft gegarandeerd allemaal uitgedroogde rubbers en inmiddels weet ik hoe een vertyft kutkarwei dat is met klussen.
En eh, ik blijf de GS500 geniaal vinden. Maar een Bandit is ook leuk, of een SV650 of een Gladius.
Die van mij moet wel A2 zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef -Richard- het volgende:
Jongens een beginners motor hoeft een A2 te zijn, hij geeft duidelijk aan dat hij gewoon een A rijbewijs heeft en dus niet met vermogen in de knoop zit.
Koop een CBF600 want die heb ik ook (ook naked). Fantastische beginners motor en je vriend op elk vlak en zeker bochten machine's! Het loopt dan max 220 op top maar dat is toch hard genoeg..... Verder heerlijk koppel en volgas in de 6 bij 3000 rpm trekt die zonder morren trekt oor tot net geen 13000 toeren.
Die van mij komt uit 2006 en heeft 29500 gedraaid, en dat voor 2600 euro gekocht.. Goed zoeken dus dan kom je het wel tegen!
En een Hornet moet toch wel te vinden zijn voor 3K? Ik kan me voorstellen dat ze ietwat duurder zijn door het toch wel mooi agressieve uiterlijk (mijne lijkt er enorm veel op). Maar ze zijn al wat ouder.. Of keek je naar het nieuwe type?
Alles valt of staat met onderhoud natuurlijk. Maar daar heb je meestal geen idee van bij een tweedehands fiets.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:07 schreef BRooster het volgende:
[..]
Gaat dat zo snel, rubbers die uitdrogen enzo? Mijn motor uit 2007 heeft nu uit mijn hoofd iets van 16000 op de teller, en ik heb afgelopen jaar een km of 1500 gereden schat ik, meer echt niet... Helaas steeds minder tijd, dus dit jaar zal het waarschijnlijk eerder minder dan meer worden.
Gevoelsmatig vind ik een kmstand van bijvoorbeeld 65.000 gewoon veel voor een Supersport/Naked, maar inderdaad misschien is minder eigenlijk wel erger.
koop een CB1300 want die heb ik ook (ook naked)quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef -Richard- het volgende:
Koop een CBF600 want die heb ik ook (ook naked).
Nounou. Zó kortaf was zijn reactie nou ook weer nietquote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:16 schreef Maegrim het volgende:
[..]
koop een CB1300 want die heb ik ook (ook naked)
Ah, dat opper je niet in de OP, daar staat dat je je A rbw hebt.. Maar een CBF600 kan ook op 25 kw kenteken. Heb het zelf en ik kan hem echt aanbevelen. Het enige wat moest gebeuren was een nieuwe achter-remschijf en remblokken (bij een aanschaf van 2600 eu). Koste 135 euro. Maar het is echt lastig een motor te vinden voor dat budget, die niet te oud is, niet te lelijk, niet te sloom, 4 cilinder suplesse, goed rijdt, etc etc.quote:
Ghehehequote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:16 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Hij steelt ook mijn topic. Hondar cb1 vind ik ook wel tof. En bovendien goedkoop. Niet dat dat belangrijk is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:23 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ah, dat opper je niet in de OP, daar staat dat je je A rbw hebt.. Maar een CBF600 kan ook op 25 kw kenteken. Heb het zelf en ik kan hem echt aanbevelen. Het enige wat moest gebeuren was een nieuwe achter-remschijf en remblokken (bij een aanschaf van 2600 eu). Koste 135 euro. Maar het is echt lastig een motor te vinden voor dat budget, die niet te oud is, niet te lelijk, niet te sloom, 4 cilinder suplesse, goed rijdt, etc etc.
Had het zelf precies netzo en dus deze gekocht toen hij op mn pad kwam!
Dit niet wat voor je, niet echt de naked maar hij is wel binnen budget en niet teveel km's.
http://link.marktplaats.nl/m1031049200
[..]
Ghehehe
lolquote:Op woensdag 30 maart 2016 21:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hij steelt ook mijn topic. Hondar cb1 vind ik ook wel tof. En bovendien goedkoop. Niet dat dat belangrijk is.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hij steelt ook mijn topic. Hondar cb1 vind ik ook wel tof. En bovendien goedkoop. Niet dat dat belangrijk is.
Ik heb in september mijn A rijbewijs gehaald, hierna eerst diverse motoren gehuurd en proefritjes gemaakt voordat ik mijn motor kocht.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:20 schreef Roces18 het volgende:
Het internet staat er vol mee, maar het meeste is al wat ouder en ik ben toch op zoek naar wat recenter advies. Ik heb net mijn A rijbewijs gehaald en ik ben op zoek naar een leuke motor voor regelmatig woon-werk verkeer en gewoon naast mijn auto.
Aangezien ik pas beginnend motorrijder ben wil ik wel een dikke motor rijden maar dat doen we toch maar niet aangezien ik eerst even wat meer ervaring wil opdoen.
Budget max 3000 euro, liever daaronder. En het liefst goedkoop in onderhoud. Maar dat spreekt voor zich.
Heb al redelijk rondgekeken en mijn smaak valt toch op de honda cb(f)500, 600, suzuki gs500 enzo. Idealiter een honda hornet maar die valt boven mijn budget. Een KTM duke vind ik ook tof (zit toch niet zoveel op de snelweg). Echt een naked bike dus eigenlijk. Niet zo'n racemonster.
CB1 is wel echt klein, vond ik. Wel grappig dingetje, maar ook niet heel relaxt als je stukken snelweg op je woon-werkverkeer wilt rijden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
prima brommer, als het gewicht je aanstaatquote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:16 schreef Maegrim het volgende:
[..]
moet je ook geen snelweg mee op willenquote:Op donderdag 31 maart 2016 20:15 schreef mjan het volgende:
[..]
CB1 is wel echt klein, vond ik. Wel grappig dingetje, maar ook niet heel relaxt als je stukken snelweg op je woon-werkverkeer wilt rijden.
Ik kan een bandit van harte aanbevelen, maar dat is een beetje 'wij-van-WCeend...'.
Geen idee waar je het over hebt. Ben geen tweewielert.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:03 schreef BRooster het volgende:
[..]
Toffe naked idd met al dat kuipwerk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |