abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161103287
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:18 schreef syndroom het volgende:

[..]

Kijk je niet teveel films? Er zijn altijd wel mensen die altijd alleen blijven of juist altijd een relatie hebben. Je kunt er ook voor kiezen om te scharrelen? :P
Hoe gaat het scharrelen bij jou?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

'Die ene' dus. Degene met wie je dus het meeste omgaat is meteen je lover.
'Die ene' is er niet, want niemand wil een relatie met iemand die geen vrienden heeft en niks te doen heeft. Er is je al vaker verteld dat je anders claimerig wordt en dat wil niemand. Je moet eerst leren vrienden te maken. En uit die vrienden kan iets ontstaan, maar je moet er wel echt voor open staan door alle hulp aan te pakken.
pi_161103326
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:01 schreef Deezertje het volgende:
Wie mij een beetje volgt weet dat ik al jaren een relatie wil.
Sorry dat ik het zeg, maar je hele eerste zin, is meteen de reden waarom je geen relatie hebt of "kunt vinden" of "aansluiting mist". Ik heb je posts her en der een beetje gezien en ik zou niet begrijpen waarom een vrouw (of man, for that matter), een relatie zou beginnen met iemand die zó wanhopig op zoek is. Dat schrikt potentiële partners juist af.

Probeer eerst eens blij te zijn met jezelf en daar lol mee te hebben, dan komt de rest vanzelf wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 20:23:18 ]
pi_161103332
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:19 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Vrienden hebben kan je wel helpen in normaal omgaan met mensen.

'Het leven' is niet opgehangen aan 'de ware', jouw leven is blijkbaar daaraan opgehangen. Hoe je die ontmoet? Door eerst en vooral mensen te ontmoeten, je open te stellen en als je dan iemand hebt leren kennen, dan ga je merken dat je vaker bij mekaar wil zijn, dat er ook een seksuele aantrekking is, dat je in je toekomstplannen beiden de ander automatisch gaat opnemen, dat dat de persoon is die je de jouwe wil noemen etc.

En dan ga je merken dat liefde idd een werkwoord is. Na het initiële halsoverkop verliefd zijn enzo, komt er meestal een periode waarin je meer in mekaar moet investeren. Waarin in mekaars ogen kijken en seks hebben niet genoeg is en je meer hebt aan gedeelde interesses of gezamelijke toekomstplannen. Je gaat mekaars kleine kantjes ook zien en soms loopt het dan fout en soms weegt al het goede daar tegenop. Je gaat interesse moeten hebben, energie steken in mensen, jezelf soms even tussen haakjes moeten zetten. Soms ga jii immers niet voor.

Maar dat is voor iedereen heel persoonlijk, er is geen handleiding 'hoe start ik een relatie' of 'hoe hou ik een relatie gaande.
Klopt, maar de ander moet jou dus óók leuk of interessant vinden hé... Dus altijd dat 'je eigen leven op orde hebben' is leuk maar dan is het nog niet zo dat je kan kiezen uit potentiële partners. Met collega's breng je ook elke dag door, soms een affaire hier en daar, maar dat is vooral verplicht onder elkaar zijn.
pi_161103348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoe gaat het scharrelen bij jou?
Ik moet nog over die drempel komen om een cafe in te duiken om vervolgens al mijn charmes in de strijd te gooien in de hoop dat ik aan het einde van de avond iemand mee naar huis mee kan nemen. :) Dat zou wel het ideaalbeeld zijn.

Scharrelen, of een relatie. Alleen zitten, slechts enkel fantaseren is voor elke man frustrerend. Seksuele armoede noem ik dat.
pi_161103366
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:22 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar je hele eerste zin, is meteen de reden waarom je geen relatie hebt of "kunt vinden" of "aansluiting mist". Ik heb je posts her en der een beetje gezien en ik zou niet begrijpen waarom een vrouw (of man, for that matter), een relatie zou beginnen met iemand die zó wanhopig op zoek is. Dat schrikt potentiële partners juist af.

Probeer eerst eens blij te zijn met jezelf en daar lol mee te hebben, dan komt de rest vanzelf wel.
Jep, daar hebben we 'm weer. Zoeken gaat niet werken (apps/sites anybody?) oh wacht, dat zijn 'manieren om elkaar te ontmoeten / contact te leggen'. Eerst fun hebben met jezelf.. prima maar als ik accepteer: zo ben ik! dit is mijn leven!' staan ze dan ineens in de rij?
pi_161103379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Klopt, maar de ander moet jou dus óók leuk of interessant vinden hé... Dus altijd dat 'je eigen leven op orde hebben' is leuk maar dan is het nog niet zo dat je kan kiezen uit potentiële partners. Met collega's breng je ook elke dag door, soms een affaire hier en daar, maar dat is vooral verplicht onder elkaar zijn.
Ik heb dus geen idee wat jouw reactie te zien heeft met wat ik zei.

Maar neen, als je je leven op orde hebt, zal er idd nog geen lange rij mensen voor je staan waaruit je kan kiezen, neen.

Edit: er gaat nooit een grote groep vrouwen in lijn staan om iets met je te beginnen. Zo werkt het dus niet.
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:27:00 #182
47102 Elvi
miemkwien
pi_161103408
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jep, daar hebben we 'm weer. Zoeken gaat niet werken (apps/sites anybody?) oh wacht, dat zijn 'manieren om elkaar te ontmoeten / contact te leggen'. Eerst fun hebben met jezelf.. prima maar als ik accepteer: zo ben ik! dit is mijn leven!' staan ze dan ineens in de rij?
Weet je wat jouw probleem is?

Je wil alleen de ware vinden, maar je wil zelf niet de ware zijn.

Denk daar maar even over na :W
pi_161103421
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:25 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik heb dus geen idee wat jouw reactie te zien heeft met wat ik zei.

Maar neen, als je je leven op orde hebt, zal er idd nog geen lange rij mensen voor je staan waaruit je kan kiezen, neen.
En dat is ook het rare aan het hele daten of een relatie; ze ontstaan niet wanneer jij het gelukkigst bent. Je kan elkaar ook ontmoeten als je niet lekker in je vel zit. Ja, je moet elkaar dus alsnog ergens tegenkomen, maar dat hele 'eerst lekker in je vel' is dus absoluut geen garantie of wat dan ook dat het dan wél goedkomt. Genoeg voorbeelden die elkaar 'toevallig' treffen en ook niet op hun best waren als in stukgelopen relaties, schulden, verslavingen, werkloos etc. en dan toch een relatie.
pi_161103433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ah, ja, zo kan ik natuurlijk ook reageren: "Yep, daar is 'ie weer, die reactie! Nee, ze staan dan niet in de rij, zo werkt het niet, dat je dat alleen al roept is al eigenlijk de boosdoener!" Maargoed, dat zal ik niet doen, want ik ben vandaag extra lief. Mijn antwoord vandaag is: "Maak je niet druk, loop niet te zoeken, ga wat anders doen, ga dingen doen die je leuk vind en denk er niet meer aan". O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 20:28:59 ]
pi_161103464
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:27 schreef Elvi het volgende:

[..]

Weet je wat jouw probleem is?

Je wil alleen de ware vinden, maar je wil zelf niet de ware zijn.

Denk daar maar even over na :W
Dat kan je ook niet, want voor iedereen is die ware anders. Jij kan mij een ongelooflijke eikel vinden, maar je buurmeisje kan mij een kanjer vinden. Daarom valt iedereen ook niet op elkaar. Uiterlijk kijkt iedereen anders naar, net als bepaalde karaktereigenschappen. Iemand die niks met luxe heeft zal iemand die zich helemaal ophemelt aan luxe-producten niet overwegen als partner.
pi_161103513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Iemand die niks met luxe heeft zal iemand die zich helemaal ophemelt aan luxe-producten niet overwegen als partner.
Mijn tindermatch wie ik zondag ga zien, is geen fan van Apple en ik heb hem verteld dat ik heel veel Apple stuff in huis heb. Toen hebben we gegrapt dat hij anders de voordeur wist te vinden, maar tot mijn weten interesseert het hem geen reet. O+
Dus dit klopt niet, wie heeft dat je aangepraat?
pi_161103610
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

Mijn tindermatch wie ik zondag ga zien, is geen fan van Apple en ik heb hem verteld dat ik heel veel Apple stuff in huis heb. Toen hebben we gegrapt dat hij anders de voordeur wist te vinden, maar tot mijn weten interesseert het hem geen reet. O+
Dus dit klopt niet, wie heeft dat je aangepraat?
Een relatie is eigenlijk een zoektocht naar de ware jou. Iemand die net zoals jou is dus. Compromissen ontkom je bijna niet aan, want er bestaat geen 100% dezelfde mens. Als ik gek ben op vlees, is een relatie aangaan met een vegetariër zeker niet onmogelijk, maar wel heel lastig óf je moet bereid zijn elke dag rekening met elkaar (blijven) houden.
pi_161103617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat kan je ook niet, want voor iedereen is die ware anders. Jij kan mij een ongelooflijke eikel vinden, maar je buurmeisje kan mij een kanjer vinden. Daarom valt iedereen ook niet op elkaar. Uiterlijk kijkt iedereen anders naar, net als bepaalde karaktereigenschappen. Iemand die niks met luxe heeft zal iemand die zich helemaal ophemelt aan luxe-producten niet overwegen als partner.
Daar ging het niet om, ze bedoelt dat je er niks aan wilt doen. Leuk dat je naar iemand kijkt, maar het is wel fijn als je dan eerst échte interesse toont ipv mensen af te schrijven omdat je niet gelijk in hun broekje kan komen. Het zou een hoop helpen je met andere dingen dan relaties bezig te houden en geen verwachtingen te hebben maar gewoon 'los' contact. Niets zo onaantrekkelijk als een wanhopige man die ook nog eens bijzonder weinig te bieden heeft.
pi_161103686
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een relatie is eigenlijk een zoektocht naar de ware jou. Iemand die net zoals jou is dus. Compromissen ontkom je bijna niet aan, want er bestaat geen 100% dezelfde mens. Als ik gek ben op vlees, is een relatie aangaan met een vegetariër zeker niet onmogelijk, maar wel heel lastig óf je moet bereid zijn elke dag rekening met elkaar (blijven) houden.
Dat is dus precies het punt en wat werken aan een relatie betekent, of "love is a verb", je moet elke dag en op elk moment bereid zijn rekening met elkaar te houden. Soms geef je wat, soms krijg je wat, maar het is een continue spanningsveld.

Hoe denk je met die spanning om te gaan? Of denk je dat de ware betekent dat het de hele tijd supergezellig is en zo?
pi_161103694
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat rekening houden met elkaar is nu juist één van de belangrijkste dingen in een relatie, of vriendschap. Of denk je dat iedereen zich maar aan jou moet aanpassen? Zo werkt de wereld niet.

Voorbeeldje: ik heb zelf vrienden met een politieke voorkeur waar ik kotsneigingen van krijg. Toch zijn we goede vrienden, al een aantal jaar. We hebben eigenlijk nooit ruzie, en als er iets is praten we het uit en geven we toe dat we slecht hebben gecommuniceerd. Maar tóch zijn we vrienden, hoe kan dat denk je? Want één van mijn beste vriendinnen waar ik al vijf jaar bevriend mee ben en nooit ruzie mee heb stemt op een partij waar ik persoonlijk van moet huilen. Dat is dus onmogelijk in jouw wereld?
pi_161103715
Ik zal je uit een droom helpen: Een relatie is een betrekking waarin zaken of personen tot elkaar staan. Niet een zoektocht. Per definitie niet.
pi_161103745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:33 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Daar ging het niet om, ze bedoelt dat je er niks aan wilt doen. Leuk dat je naar iemand kijkt, maar het is wel fijn als je dan eerst échte interesse toont ipv mensen af te schrijven omdat je niet gelijk in hun broekje kan komen. Het zou een hoop helpen je met andere dingen dan relaties bezig te houden en geen verwachtingen te hebben maar gewoon 'los' contact. Niets zo onaantrekkelijk als een wanhopige man die ook nog eens bijzonder weinig te bieden heeft.
Maar dat 'ach, ik doe lekker mijn eigen ding', ben totaal niet met relaties bezig, en hey, daar zul je d'r hebben, heeft ook niet gewerkt al die jaren dat ik wel lekker in mijn vel zat of helemaal niet op zo'n manier er tegen aan keek of afvroeg of het ooit nog wel eens goed zou komen.
pi_161103797
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar dat 'ach, ik doe lekker mijn eigen ding', ben totaal niet met relaties bezig, en hey, daar zul je d'r hebben, heeft ook niet gewerkt al die jaren dat ik wel lekker in mijn vel zat of helemaal niet op zo'n manier er tegen aan keek of afvroeg of het ooit nog wel eens goed zou komen.
Omdat in jouw geval "je eigen ding" betekent dat je in isolement doorbrengt, als anderen dat zeggen bedoelen ze dat je niet bezig bent met het zoeken van een partner, maar gewoon dingen doet om het doen. Met vrienden, kennissen, familie of alleen, maar dan wel met het doel anderen te treffen.

Alleen op je kamer zitten is niet lekker "je ding doen" wat in deze context wordt bedoeld.
pi_161103806
Voor een relatie moet je in ieder geval alle redenen dat het mogelijk niet werkt tussen beide vergeten, en alleen maar geloven in die ene reden dat het wel werkt.

Dat wordt al een monsteropgave voor je. En dat liefde op het eerste gezicht voor jou ook niet gaat worden (gezien je eerdere zelfreflectie over je uiterlijk) is ook duidelijk. Dus waarom toch weer vragen hoe dat gaat? Beter richt je je op via via leren kennen en in de tussentijd je ASS onder controle zien te krijgen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161103814
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat rekening houden met elkaar is nu juist één van de belangrijkste dingen in een relatie, of vriendschap. Of denk je dat iedereen zich maar aan jou moet aanpassen? Zo werkt de wereld niet.

Voorbeeldje: ik heb zelf vrienden met een politieke voorkeur waar ik kotsneigingen van krijg. Toch zijn we goede vrienden, al een aantal jaar. We hebben eigenlijk nooit ruzie, en als er iets is praten we het uit en geven we toe dat we slecht hebben gecommuniceerd. Maar tóch zijn we vrienden, hoe kan dat denk je? Want één van mijn beste vriendinnen waar ik al vijf jaar bevriend mee ben en nooit ruzie mee heb stemt op een partij waar ik persoonlijk van moet huilen. Dat is dus onmogelijk in jouw wereld?
Dat is niet onmogelijk, als je achter haar beweegredenen kan komen. Ik heb zelf totaal niets met geloof, maar de mensen op mijn school bijvoorbeeld wel. Prima, had ook mensen in de klas die met 20 al getrouwd waren. Tja, heilig van overtuigd dat ze voor elkaar gemaakt zijn en bij elkaar blijven. En als zij erin geloven, twijfel ik daar niet aan.
pi_161103820
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er wordt vooral bedoeld dat je contacten zoekt. En dan niet studeren waar andere mensen ook zijn zonder contact te hebben, maar ergens heen gaan, met mensen in gesprek raken en zo bevriend raken.
pi_161103884
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is niet onmogelijk, als je achter haar beweegredenen kan komen. Ik heb zelf totaal niets met geloof, maar de mensen op mijn school bijvoorbeeld wel. Prima, had ook mensen in de klas die met 20 al getrouwd waren. Tja, heilig van overtuigd dat ze voor elkaar gemaakt zijn en bij elkaar blijven. En als zij erin geloven, twijfel ik daar niet aan.
DoubleDip heeft het over een vriendschap met iemand die aan andere politieke voorkeur heeft dan zijzelf, en dan heb jij het ineens over dat mensen al getrouwd zijn en praat je weer over relaties.
Je haalt dingen door elkaar. Door je ASS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 20:42:52 ]
pi_161103901
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er wordt vooral bedoeld dat je contacten zoekt. En dan niet studeren waar andere mensen ook zijn zonder contact te hebben, maar ergens heen gaan, met mensen in gesprek raken en zo bevriend raken.
Ik denk dat hij zelf ook veel verdriet heeft dat hij niet geliefd is onder de dames. Het is geen flirt, dus niet echt een type die je in Temptation Island zult aantreffen, maar je moet wel een beetje kunnen versieren wil je enige kans maken.
pi_161103913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:39 schreef Koral het volgende:
Voor een relatie moet je in ieder geval alle redenen dat het mogelijk niet werkt tussen beide vergeten, en alleen maar geloven in die ene reden dat het wel werkt.

Dat wordt al een monsteropgave voor je. En dat liefde op het eerste gezicht voor jou ook niet gaat worden (gezien je eerdere zelfreflectie over je uiterlijk) is ook duidelijk. Dus waarom toch weer vragen hoe dat gaat? Beter richt je je op via via leren kennen en in de tussentijd je ASS onder controle zien te krijgen.
Als liefde op het eerste gezicht (bestaat dat überhaupt?) voor mij niet gaat werken, ben ik dus altijd aangewezen op andere personen om contacten te leggen en kijken wat daar uit voortvloeit? Over mijn uiterlijk was ik lang onzeker, nu zie ik dat dit het is en dat is zeker niet lelijk, maar als je zo lang alleen bent en niet echt met je geflirt wordt, ga je weleens twijfelen.
pi_161103945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:42 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik denk dat hij zelf ook veel verdriet heeft dat hij niet geliefd is onder de dames. Het is geen flirt, dus niet echt een type die je in Temptation Island zult aantreffen, maar je moet wel een beetje kunnen versieren wil je enige kans maken.
Eh, ik had het over interesse in mensen tonen en dat daar dan contacten uit voortkomen. Nee dat is niet hetzelfde als een relatie, kan ook prima een vriendschap zijn. Want die bestaan ook nog enzo. En vrienden hebben is fijn, kan ik je vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')