Je kan jezelf prima vermaken tot op zekere hoogte maar je kan geen goede gesprekken met je zelf houden, erkenning krijgen of je geliefd voelen. Daarom werken of willen mensen naar een relatie toe.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:41 schreef R-K het volgende:
[..]
Waarom zou je niet gelukkig kunnen zijn zonder relatie? Alleen Deezertje zit daar mee (wat eigenlijk onterecht is getuige de andere users in dit topic), ik niet. Syndroom is trouwens ook alleen op zoek naar seks, niet naar een echte relatie.
En dat staat dus niet gelijk aan een relatie moeten hebben omdat anders diep ongelukkig.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:07 schreef Deezertje het volgende:
De vele topics op forums doen anders vermoeden. Mensen willen sociaal meekomen, niet achterblijven.
En ook dan heb je niet per se een relatie nodig. Met vrienden kun je bijvoorbeeld ook prima gesprekken hebben, erkenning en liefde krijgen. Gelukkig.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:
Je kan jezelf prima vermaken tot op zekere hoogte maar je kan geen goede gesprekken met je zelf houden, erkenning krijgen of je geliefd voelen. Daarom werken of willen mensen naar een relatie toe.
Zo zonde dat je nooit vrienden hebt gehad en dus ook geen referentiekader.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je kan jezelf prima vermaken tot op zekere hoogte maar je kan geen goede gesprekken met je zelf houden, erkenning krijgen of je geliefd voelen. Daarom werken of willen mensen naar een relatie toe.
Conclusies trekken is niet je sterkste punt ofwel.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De vele topics op forums doen anders vermoeden. Mensen willen sociaal meekomen, niet achterblijven.
De topics komen van diegenen die ermee zitten, diegenen die het allemaal wel prima vinden, hoeven geen topic te openen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens vrees ikquote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:12 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Zo zonde dat je nooit vrienden hebt gehad en dus ook geen referentiekader.
Ik heb de beste gesprekken met mezelf. Ik geef mezelf erkenning en geef mezelf ook liefde. Bijkomend voordeel van tikkeltje schizofreen zijn. Kun je niet proberen een tweede persoonlijkheid te ontwikkelen waarmee je een relatie opbouwt? Klinkt misschien gek en cru(het kan immers ook een enorm probleem zijn).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, daar kijk ik series/films voor en en af en toe een boek om mij te verplaatsen in andere werelden/verhalen hoe echt of nep ze soms ook zijn. Naast de ontspanning die ze soms biedenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef Fraaa het volgende:
[..]
Ik heb de beste gesprekken met mezelf. Ik geef mezelf erkenning en geef mezelf ook liefde. Bijkomend voordeel van tikkeltje schizofreen zijn. Kun je niet proberen een tweede persoonlijkheid te ontwikkelen waarmee je een relatie opbouwt? Klinkt misschien gek en cru(het kan immers ook een enorm probleem zijn).
Het gaat niet zo zeer om een andere wereld, het gaat om het contact met een ander persoon(lijkheid). De reflectie die het geeft. Het kan heel simpel van onder de douche staan hard op al je plannen van die dag doorspreken en daar vervolgens kritiek op leveren tot diepgaande gesprekken in jezelf voeren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, daar kijk ik series/films voor en en af en toe een boek om mij te verplaatsen in andere werelden/verhalen hoe echt of nep ze soms ook zijn. Naast de ontspanning die ze soms biedenhet is meer zoals bij iemand vakantiefoto's kijken... je bent zelf niet op vakantie geweest maar toch ben je er een soort van bij geweest.
Maar dat hoeft niet per se een liefdesrelatie te zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Haha nee, dat doe ik ook nietquote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet per se een liefdesrelatie te zijn.
Goede vrienden of familie kunnen de rollen die je hier noemt ook prima vervullen. En daarom roept iedereen hier dat je eerst eens moet investeren in vrienden. Kun je daarna kijken of je de liefdesrelatie nog steeds zo hard nodig hebt dan je nu denkt.
En please: gebruik FOK! niet als maatstaf voor de gemiddelde maatschappij.
Deed je net wel hoor.....quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Haha nee, dat doe ik ook nietHoop alternatievelingen hier.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Huh, maar ik zag je wel eens posten in die date topics hier op R&P toch? Of was dat met je vriend?quote:Op maandag 28 maart 2016 12:06 schreef Fripsel het volgende:
Wederom. Je moet je niet zo druk maken om wat hoort, maar om wat bij je past.
Ik heb sinds m'n 13e een relatie. Als ik de wereld bekijk zoals jij, ben ik echt een eindbaas. Al 9 jaar samen, meerdere jaren samenwonen..
Maar de gemiddelde persoon van m'n leeftijd kijkt me aan alsof ik gestoord ben. "Huh wat maar heb je dan nooit willen daten, of..".
wat wil je nou eigenlijk echt weten? en met welke reden? je vragen lopen erg uiteen. je zegt eerst dat je gewoon wilt weten of je iets mist als je geen relatie hebt maar wat heeft dat te maken met de vraag " wat bepaald dat het goed blijft gaan" ? klinkt meer alsof dit topic ineens draait om hoe je ervoor zorgt dat je een relatie krijgt...quote:Op maandag 28 maart 2016 12:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Leuk dit sarcasme, maar de vraag is oprecht: hoe werkt een relatie? Ja voor iedereen anders en niet in theorie uit te drukken, maar er komt een moment dat je elkaar kent en het daten overgaat in elkaar blijven zien. Wat bepaald dat het goed blijft gaan? Wat verwacht je in een relatie van elkaar? Ben je iemands beste vriend dat je elkaar zo erg mag dat je alle delen van je lichaam toevertrouwt?
als je mensen uitkiest op dingen als " we kunnen t goed met elkaar vinden" of "gedeelde interesses" zou die lieve knul in de friendzone dus ook een geschikte partner zijn. zo werkt t niet helemaal. .men baseert het meer op het gevoel. verliefdheid voelt als een verslaving. ..je wilt continu bij iemand zijn..mensen weten soms niet eens waarom.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ken haar al een paar jaar en geen idee of ik haar op die manier leuk vind en zij mij. We zouden wel een match vormen hoor want veel gedeelde interesses, maar op andere vlakken klikt 't dan weer minder. Maar goed, daarom ook dit topic. Nog nooit echte verliefdheid of een relatie gehad, dus verder dan daten kom ik meestal niet.
volgens mij wel omdat ze teveel in het verstand zitten en minder voelen. niet bij alle vormen van autisme uiteraard.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:43 schreef Fascination het volgende:
Is dat trouwens een ding van autisten? Dat ze verliefdheid niet herkennen en vaak niet ervaren? Weet dat dit nogal ongenuanceerd klinkt, maar ik zie bepaalde overeenkomsten bij mensen met autisme wat betreft verliefdheid.
Denk het ook, de laatste keer dat ik echt verliefd was, was zes jaar geleden. Nu verwacht ik écht niet meer dat ik ooit verliefd word, maar als ik een perfect persoon tegenkom dan gebruik ik gewoon mijn verstand. Hoewel, uit liefde een relatie beginnen lijkt me wel het beste. Maar bij mij gaat dat niet. En om dan voor altijd alleen te blijven...?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:39 schreef madeliefff het volgende:
[..]
volgens mij wel omdat ze teveel in het verstand zitten en minder voelen
de reden waardoor je haar hebt laten gaan zegt niks over of t verliefdheid was. in principe hoeft er niks mis te zijn met iem uitkiezen via het verstand als je niet alleen wilt zijn...maaar dan moet je wel seks met diegene kunnen hebben en niet ineens vrouwen op basis van gevoel leuk kunnen gaan vinden. en de ander moet niet het gevoel hebben dat je niet genoeg interesse hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:41 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Denk het ook, de laatste keer dat ik echt verliefd was, was zes jaar geleden. Nu verwacht ik écht niet meer dat ik ooit verliefd word, maar als ik een perfect persoon tegenkom dan gebruik ik gewoon mijn verstand. Hoewel, uit liefde een relatie beginnen lijkt me wel het beste. Maar bij mij gaat dat niet. En om dan voor altijd alleen te blijven...?
Nu ik het zo schrijf... was het wel echte verliefdheid, aangezien ik haar heb laten gaan vanwege haar en mijn psychische gesteldheid waardoor ze me héél veel pijn had kunnen doen?
nu ken ik deezertje niet zo heeel goed, zijn reputatie dan weer wel.... maar omdat hij niet aanvoelt hoe hij dingen moet doen wil hij alles uit zijn hoofd leren, vandaar al die vragen die wij raar vinden. Alleen sociale contacten opdoen is voor hem niet genoeg . Hij wil in detail weten hoe het dan verder gaat , dingen die voor een gemiddeld mens vanzelf gaat en voor hem een groot vraagteken is.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Typisch dat elke keer zodra dit advies wordt gegeven Deezertje stil valt.
Ik denk juist dat het heel belangrijk is om eerst goed met jezelf door een deur te kunnen en jezelf te kennen voordat je überhaupt een relatie begint. Waarom ben je zo afhankelijk van een ander persoon om dat te realiseren voor je?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Naar relaties met andere mensen, ja. Niet een relatie per sé.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |