abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:16:51 #76
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_161059586
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:07 schreef Xurk het volgende:
Raar idee trouwens, dat we met zijn allen volgende week alweer(!) in Paradiso staan :9
Volgens mij is een groot deel van de mensen hier al sinds 2006. Wel grappig. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:21:16 #77
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_161059769
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:45 schreef sander26 het volgende:

The Bourne Identity is inmiddels in crappy kwaliteit beschikbaar en met een aantal skips erin verwerkt. Misschien beter even wachten op een volgende rip, maar anders, here you go: http://lackinglmagination(...)its-aa-side-theres-a
Zou The Bourne Identity trouwens een knipoog zijn naar de James Bond-vergelijking die steeds werd gemaakt bij het eerste album? :{
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_161066903
Ik ga hem ook even afwachten.

Ik gooi het maar onder het mom van promotie voor het nieuwe album, want AOTU die door Turner tot maar 'an exercise' gedegradeerd wordt in LAweekly interview?! Meeting Place en opgevolgd Time Has Come is toch een puur meesterwerk?
pi_161067461
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Volgens mij is een groot deel van de mensen hier al sinds 2006. Wel grappig. :')
Wat is daar grappig aan? Worden oud ;( ;(
pi_161068133

Blende-alert (¤0,29), interview in nrc.next door Hester Carvolho: https://blendle.com/item/bnl-nn-20160331-2_06_1

[ Bericht 19% gewijzigd door Aisumasen op 31-03-2016 14:34:59 ]
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:22:28 #81
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_161068435
quote:
4s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:06 schreef Leonos het volgende:
Wat is daar grappig aan? Worden oud ;( ;(
Dit. Toen ik begon met luisteren naar AM was ik student, woonde ik op kamers en was ik net single. Nu ben ik getrouwd, met koophuis, twee kinderen en werk ik alweer bijna 8 jaar :')
pi_161069957
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:03 schreef Aisumasen het volgende:
Blende-alert (¤0,29), interview in nrc.next door Hester Carvolho: https://blendle.com/item/bnl-nn-20160331-2_06_1
Op zich aardig stukje maar euhh...
"Hij valt stil en staart diepzinnig voor zich uit. De stilte duurt zo lang dat Hunt ongemakkelijk begint te lachen en Turner op zijn knie slaat." Hunt? _O-
pi_161074084
Kunnen we het eindelijk over 'The Bourne Identity' hebben nu-ie écht uit is...?! Wat een verrassing was het, gezien de titel, opnieuw een parel in Spector (DE PRODUCER!)/Motown/early Beatles-stijl, was een perfecte B-kant voor 'Miracle Aligner' geweest. Je snapt niet hoe Turner - het is een solo Turner compositie - zulke composities kan wegzetten als vinyl B-kant van een 7" exclusief voor een vinyl deluxe-editie van een album. (Ok, het is ook een Japanese bonus-track op de CD).

In het begin snapte ik niet dat dit niet dé 12de song op het album was geworden. Echter, ik denk dat dit de juiste keus is gebleken. Het zou het alleen maar meer uit balans hebben gebracht, en het zou de enige track zijn die meer lijkt op een andere (wat het automatisch 2 tracks maakt, hey...). De tremolo/phase rotator op de vocalen, de zwoele vocalen, de hoge zoete strijkers. Plus, hoe goed het ook is, de akkoordenwisselingen en productie schuren wel tegen het pastiche-achtige aan. Een van de tracks waar de modderlaag van Tchad Blake het geluid helaas geen goed heeft gedaan, net zoals 'Miracle Aligner' daar de dupe van is geworden.
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:36:38 #84
192683 AMDB
Visionair.
pi_161076248
Vind The Bourne Identity tot nu toe niet heel sterk, als deze op het album had gestaan dan was het waarschijnlijk mijn enige skip-nummer geweest. Zal later vandaag eens uitgebreid op het nieuwe album terugkomen. Kleine spoiler alvast: volgens mij is dit het meesterwerk van de heer Turner.
pi_161076864
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:06 schreef Aisumasen het volgende:
Kunnen we het eindelijk over 'The Bourne Identity' hebben nu-ie écht uit is...?!
Morgen toch pas?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_161076912
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:07 schreef Griebus het volgende:

[..]

Morgen toch pas?
Haha, nou, ligt er aan hoe breed je "uit" neemt... (Die 'telefoon voor speaker USB-draaitafel'-rip telde ik zelf nog niet mee.)

Ondertussen ook via andere kanalen, weet niet of deze link aldaar al werkt, maar anders over een paar uur vast wel: https://open.spotify.com/track/2CeHVOXG0zQUxEjDxTLK2g
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:58:28 #87
192683 AMDB
Visionair.
pi_161077889
Na een tien- of twintigtal luisterbeurten van het nieuwe album ook maar eens tijd om mijn toppers, middelmaat en "mindere" nummers (zijn er niet) in een lijstje te presenteren.

De eerste indruk
Allereerst, mijn eerste indruk. Vanaf het eerste moment kon ik het album slecht plaatsen. Het album luisterde belachelijk gemakkelijk weg, het klonk allemaal erg toegankelijk maar tegelijk ook ontzettend lastig door de vaak complexe lyrics en zang. Had er bijna totaal geen TLSP gevoel bij en moest zeggen dat ik het bombastische bij de eerste luisterbeurt miste. De eerste helft van het album kon me maar weinig bekoren, mede doordat Aviation, EYCTE en Bad Habits al kapotgedraaid waren. Daarnaast was ik in den beginne geen fan van Dracula Teeth and The Element of Surprise.

De B-kant was echter heerlijk. Sweet Dreams, TN is uiteraard een topper, daarnaast de dreiging van Used To Be My Girl en She Does The Woods waren heerlijk old-school AM. Ik vond Pattern en The Dream Synopsis ook heerlijk. The Dream Synopsis was voor mij een echte Turner afsluiter voor een album, met als belangrijk verschil dat ik deze niet ga skippen. Waar The Time Has Come Again altijd een twijfelgeval was met luisteren.

Na tien- tot twintig keer luisteren
Nu, na het meerdere malen luisteren, teksten meelezen, live-versies bekijken, is het tijd voor het 'eind'-ordeel. Ik kan niet minder zeggen dan dat ik dit het grootste meesterwerk van Alex Turner ooit vind. En ja, ik zeg express Alex Turner en niet Miles Kane. Waar AOTU voor mij een echt album van beide was, met invloed van Miles' muzikale Rascals tijd en Alex lyrics, is dit album voor mij veel meer een werk van Alex. Niet dat ik daarmee Miles wil afdoen als onbelangrijk, zijn invloed is zeker belangrijk. Want zeg nou zelf: niemand zit te wachten op een heel album met Submarine-liedjes.

Inmiddels ben ik elk liedje sterk gaan waarderen. De Aviation/EYCTE/Bad Habits blijf ik soms lastig vinden, maar Dracula Teeth en The Element of Surprise zijn sterk gegroeid, tot mijn favorieten misschien wel. Bad Habits vond ik in bij release een teleurstelling, dit nummer is echter flink gegroeid, de punky-sound is een must-have op het album, en zorgt ervoor dat de rest in balans blijft. Met de hoge vocalen in het refrein blijft het toch erg TLSP.

Absolute topper is uiteraard Sweet Dreams, TN. Wat een prachtig nummer met Alex' zang die ik volgens mij nog nooit beter heb gehoord, wat een krachtige stem, kippenvel. Om even tot een ranking van de nummers te komen:

Absolute toppers:
• Sweet Dreams, TN
• Used To Be My Girl
• The Element of Surprise
• Miracle Aligner
• The Dream Synopsis

De middelmatige toppers:
• Dracula Teeth
• Aviation
• Everything You've Come To Expect

De minste nummers, nog wel erg goed:
• Pattern
• Bad Habits
• She Does The Woods

En nu, tot slot: waarom vind ik dit het grootste meesterwerk van Alex? Daar kan ik heel kort over zijn: dit album kent eigenlijk geen mindere nummers. Bij geen enkel nummer voel ik de aandrang om te skippen. Dit heb ik wel op eerdere albums. Neem bijvoorbeeld een Mad Sounds op AM, een Riot Van op het debuut, Fire And The Thud op Humbug, I Don't Like You Anymore op AOTU en zo kan ik nog wel wat voorbeelden opnoemen. Dit album is perfect in balans, nergens heb ik het idee naar een 'te rustige fase' (bv. twee trage nummers achter elkaar) te luisteren, of een teveel up-tempo. De balans is geweldig, startend met het up-tempo poppige van Aviation naar het zoetsappige Miracle Aligner, het qua lyrics zware Dracula Teeth, het kalme van EYTCE en de catchyness van The Element of Surprise om af te sluiten met het punky Bad Habits, ik verveel me dan geen moment.

Alex combineert op deze plaat zijn beste zang, zijn beste lyrics en zijn muziek op 1 album.

Zijn er dan ook minpunten? Ja. She Does The Woods is misschien het lichtste nummer, ook de plek op de plaat, na het in mijn oren bijna identieke Used To Be My Girl lijkt het totaal in het niet te vallen. Heb zelf moeite de overgang van de twee te horen, weet nooit of Used To Be My Girl nou afgelopen is of niet, maar She Does The Woods is duidelijk de mindere van de twee. Doordat ze na elkaar staan is het lastig om She Does The Woods 100% te kunnen waarderen.

Daarnaast vind ik het ergens ook jammer dat het bombastische van de eerste plaat weg is. De TLSP opkomst met Calm Like You tijdens hun eerste gig dit jaar staat inmiddels bovenaan mijn meest gekeken video's op YouTube.

[ Bericht 2% gewijzigd door AMDB op 31-03-2016 18:04:16 ]
pi_161080464
She Does The Woods is bij mij een échte groeier. Probeer het nummer eens afzonderlijk te luisteren en niet Used To Be My Girl voorafgaand te laten gaan. Dat werkt voor mij een stuk beter in ieder geval.

Voor mij heeft het nummer de beste lyrics van de plaat en de manier waarop Alex de derde verse eruit gooit á la Nick Cave is meesterlijk!

Ik had in eerste instantie ook volledig gemist dat het nummer over seks in de buitenlucht ging. Die malle Turner haha! Wat zei hij er ook alweer over in dat video interview? Let's Go Outside van George Michael? Briljant! 😊
pi_161081081
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:58 schreef AMDB het volgende:lange review
Element of Surprise is bij mij ook wel gegroeid, maar Sweet Dreams en Dream Synopsis willen er bij mij echt niet in komen. Ik mis het bombastische toch wel merk ik, helemaal als ik dan wat nummers van het eerste album soms tussendoor hoor.
Maar is misschien ook een goed teken, dat niet iedereen dezelfde nummers kan waarderen.
pi_161081691
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:10 schreef hallo-daar het volgende:
Waar/hoe kan ik het album luisteren?
pi_161082904
Nog niks gehoord over de reservering bij Plato. Weinig kans dattie morgen op te halen is?
  donderdag 31 maart 2016 @ 22:48:00 #92
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_161085388
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:23 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Element of Surprise is bij mij ook wel gegroeid, maar Sweet Dreams en Dream Synopsis willen er bij mij echt niet in komen. Ik mis het bombastische toch wel merk ik, helemaal als ik dan wat nummers van het eerste album soms tussendoor hoor.
Maar is misschien ook een goed teken, dat niet iedereen dezelfde nummers kan waarderen.
TLSP hoeft toch niet per se bombastisch te zijn?
2000 light years from home
pi_161085682
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

TLSP hoeft toch niet per se bombastisch te zijn?
Hoeft niet, maar dat spreekt mij meer aan dan de AM-stijl
pi_161089306
Effe kiekje in de platenzaken gedaan in de vroege morgen: de reguliere CD heeft een witte jewelcase, mooi detail.
pi_161089330
Eindelijk op spotify met de nieuwe van Moderat en Yeasayer. Feestje.
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:55:00 #96
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_161090667
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:56 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar dat spreekt mij meer aan dan de AM-stijl
Same here. Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet van EYCTE geniet hoor, erg lekker album! Maar op dit moment heeft het bombastische mijn voorkeur boven het rustige en kijk ik ook meer uit naar de oude nummers volgende week dan de nieuwe. Op dit moment. Het kan zomaar anders zijn als ik EYCTE van voor naar achteren uit mijn hoofd ken ;)

Ik ben wel erg benieuwd hoe de muziek zich naar het concert gaat vertalen. Ik zie het niet voor me dat mensen uit hun dak gaan bij de rustige nummers (die toch ruim de helft van het album voor hun rekening nemen), dus de helft van het concert wordt stilstaande mensen die naar het podium kijken? Al begreep ik uit de posts van Jacobuspower dat de Engelsen gewoon bij alle nummers zowat gingen moshen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Xurk op 01-04-2016 09:13:20 ]
pi_161092403
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 02:28 schreef Vatta het volgende:
Eindelijk op spotify met de nieuwe van Moderat en Yeasayer. Feestje.
Yes, luister m eindelijk!
pi_161093701
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:06 schreef Aisumasen het volgende:
Kunnen we het eindelijk over 'The Bourne Identity' hebben nu-ie écht uit is...?! Wat een verrassing was het, gezien de titel, opnieuw een parel in Spector (DE PRODUCER!)/Motown/early Beatles-stijl, was een perfecte B-kant voor 'Miracle Aligner' geweest. Je snapt niet hoe Turner - het is een solo Turner compositie - zulke composities kan wegzetten als vinyl B-kant van een 7" exclusief voor een vinyl deluxe-editie van een album. (Ok, het is ook een Japanese bonus-track op de CD).

In het begin snapte ik niet dat dit niet dé 12de song op het album was geworden. Echter, ik denk dat dit de juiste keus is gebleken. Het zou het alleen maar meer uit balans hebben gebracht, en het zou de enige track zijn die meer lijkt op een andere (wat het automatisch 2 tracks maakt, hey...). De tremolo/phase rotator op de vocalen, de zwoele vocalen, de hoge zoete strijkers. Plus, hoe goed het ook is, de akkoordenwisselingen en productie schuren wel tegen het pastiche-achtige aan. Een van de tracks waar de modderlaag van Tchad Blake het geluid helaas geen goed heeft gedaan, net zoals 'Miracle Aligner' daar de dupe van is geworden.
Heb je ook de lyrics van The Bourne Identity? Voordeel van itunes is dat dit nummer ook is toegevoegd als bonustrack. ^O^
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:34:04 #99
159761 Arn0
Abbey Road
pi_161098821
Kwaliteitsinterview.

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_161100072
Zojuist de deluxe LP gekocht bij mijn lokale platenboer en er gratis een poster bij gekregen!! Nice! 😊

Wat een geweldig mooi fotoboek. Echt subliem. Inclusief foto's van Matt en Taylor trouwens. 😁
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')