quote:Op zondag 17 april 2016 20:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik steel een reeks mini-meets voorMet z'n allen elkaar helpen opruimen
quote:Op zondag 17 april 2016 20:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik steel een reeks mini-meets voorMet z'n allen elkaar helpen opruimen
quote:Op zondag 17 april 2016 20:18 schreef CafeRoker het volgende:
caferoker: ja, DJMO, dit heb je niet meer nodig, dit niet, dit ook niet, en dit wel maar geen tien stuks. Allemaal weg
DJMO:![]()
geen idee eigenlijk, ik post eigenlijk pas de laatste tijd redelijk actief mee hierquote:Op zondag 17 april 2016 20:17 schreef drakin het volgende:
[..]![]()
Is er wel eens een meet van hier geweest?
quote:Op zondag 17 april 2016 20:19 schreef DJMO het volgende:
[..]![]()
wanneer kom je langs? Zorg ik voor verse koffie
in de hondenkopquote:Op zondag 17 april 2016 20:20 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ach, het zou wel kunnen werken. Als je het serieus meent is het wel het overwegen waard. Ik werk in de buitendienst dus ik kom sowieso nogal eens ergens. In welke hoek van het land woon je?
Vandaag is mijn actiefste dag hier, daarvoor wel eens een berichtje geplaatst en wel eens wat gelezen, maar dan bleef het er verder bij.quote:Op zondag 17 april 2016 20:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
geen idee eigenlijk, ik post eigenlijk pas de laatste tijd redelijk actief mee hier
dit wordt niet uit de zorg betaald hoor, maar uit de wet maatschappelijke ondersteuning. Daarnaast is het begeleidende hulp in de huishouding dwz dat ze me ondersteunt. Ik krijg tips van haar en leer structuur aan te brengen in m´n huishouden zodat ik het op de langere termijn weer zonder hulp afkan.quote:Op zondag 17 april 2016 20:27 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Im done... Hulp in de huishouding voor adhd gvd man. Geen wonder dat zorg in nederland kk duur. Vanwege dit soort parasieten
Tis een troll.quote:Op zondag 17 april 2016 20:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
dit wordt niet uit de zorg betaald hoor, maar uit de wet maatschappelijke ondersteuning. Daarnaast is het begeleidende hulp in de huishouding dwz dat ze me ondersteunt. Ik krijg tips van haar en leer structuur aan te brengen in m´n huishouden zodat ik het op de langere termijn weer zonder hulp afkan.
over vijf dagen zit ik exact tien jaar op FOK!quote:Op zondag 17 april 2016 20:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tis een troll.
Je weet toch hoe ze zijn hier?
Meestal niet (8 jaar op fokquote:Op zondag 17 april 2016 20:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
over vijf dagen zit ik exact tien jaar op FOK!![]()
dus ja, ik denk dat ik ze wel ken, maar toch. Soms is een serieuze uitleg wél voldoende om ze de mond te snoeren
Ja maar iedereen was te laat of was hun sleutels kwijtquote:Op zondag 17 april 2016 20:17 schreef drakin het volgende:
[..]![]()
Is er wel eens een meet van hier geweest?
Ik moet bekennen dat ik ook een drang heb tot overcompensatie, omdat ik een achterstand heb in mijn studie. Beetje bekend bij ADHD'ers: impulsief verkeerde studiekeuzes icm het gewoon niet halen door verkeerde prioriteiten/traag leren, burnouts e.d.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ja, m'n buurman ook. En die kan weer voor geen meter koken.
Praat er gewoon over als het teveel wordt. Het is namelijk helemaal geen uitgemaakte zaak dat je maar *moet* multitasken als er iets anders langskomt. Driekwart van de dingen kun je gewoon op je todo lijstje zetten en kunnen morgen ook. En daar hoef je echt niet te moeilijk over te doen. "als ik hiermee klaar ben pak ik het op" is echt algemeen geaccepteerd.
En misschien heb je gewoon de verkeerde baan. Wat doe je eigenlijk? Mag ook per pb, maakt het wat makkelijker te plaatsen.
Vaste plekjes herken ik. Lang leve de IKEA-kasten met vakjes!!!!quote:Op zondag 17 april 2016 21:13 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja maar iedereen was te laat of was hun sleutels kwijt![]()
.
Opruimen kan ik prima, maar alleen als alles een vaste plek heeft. Belangrijke papieren in een map, rommel van vriend op 1 plank, kleding in de kast, bestek in een la, vuile vaat in de vaatwasser. En alles zoveel mogelijk achter deuren en in mappen/lades/dozen. Mijn huis is tegenwoordig best netjes. Ook dankzij de vaatwasser, de afwas zal ik nooit voor mijn lol doen. Kost teveel tijd en morgen moet het weer.
Wat mij ook helpt is het maken van lijstjes met klusjes. Kan je iets afstrepen als het af is, dat stimuleert om iets af te maken. En dan hoef ik niet meer na te denken wat er nog meer moet.
Whiteboard vind ik een goeie aanraderquote:Op maandag 18 april 2016 00:55 schreef Schoenenspray het volgende:
[..]
Vaste plekjes herken ik. Lang leve de IKEA-kasten met vakjes!!!!heb die met 8 vakken, 4 vakken (ja, voor de was, voor elke kleur 1 vak
), badkamer 6 kleine... Ben zo'n fan van die dingen dat ik ze ook voor mijn vader heb gehaald. Vervolgens heel wat mappen voor hem gekocht zodat hij alles netjes kan opbergen. Ook een whiteboard. Is mama ook blij. Een opgeruimd huis en een rustige man hahhahahaha
Dan gaat de volgende meet zeker pas op 31 juni door, of we stellen het uit tot volgend jaar 29 februariquote:Op zondag 17 april 2016 21:13 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja maar iedereen was te laat of was hun sleutels kwijt![]()
.
Opruimen kan ik prima, maar alleen als alles een vaste plek heeft. Belangrijke papieren in een map, rommel van vriend op 1 plank, kleding in de kast, bestek in een la, vuile vaat in de vaatwasser. En alles zoveel mogelijk achter deuren en in mappen/lades/dozen. Mijn huis is tegenwoordig best netjes. Ook dankzij de vaatwasser, de afwas zal ik nooit voor mijn lol doen. Kost teveel tijd en morgen moet het weer.
Wat mij ook helpt is het maken van lijstjes met klusjes. Kan je iets afstrepen als het af is, dat stimuleert om iets af te maken. En dan hoef ik niet meer na te denken wat er nog meer moet.
ik zing graag zelfverzonnen kinderliedjes op rijmquote:Op maandag 18 april 2016 12:10 schreef Pulzzar het volgende:
En aangezien veel AD(H)Ders creatief zijn, ben ik wel benieuwd hoe dat zich bij jullie manifesteert.
quote:Op maandag 18 april 2016 12:08 schreef Pulzzar het volgende:
Heeft iemand dit artikel weleens ontdekt?
De 6 subtypes van ADHD
Volgens dit artikel zijn er niet alleen ADHD en ADD, maar zijn er nog 4 types erbij.
In mijn geval verklaart het wel het één en ander.
Anderzijds ben ik ook skeptisch over dit artikel. Ik heb hier zoiets van "kan je hiermee niet op iedereen een ADHD-stempel drukken?"
Ik heb even snel doorheen gebladerd, maar de minst slechte blijft toch ADD. Maar ik ga het zo nog een keertje goed doornemen, type voor type en punt voor punt.quote:Op maandag 18 april 2016 12:10 schreef Pulzzar het volgende:
En aangezien veel AD(H)Ders creatief zijn, ben ik wel benieuwd hoe dat zich bij jullie manifesteert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |