abonnement Unibet Coolblue
pi_161447909
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:27 schreef Pulzzar het volgende:
Pffff... wat is het moeilijk te bevatten allemaal :X

Vandaag ook wat kennissen gesproken op een begrafenis die beiden ADHD hebben. Zo op het eerste gezicht had ik dat niet vermoed. Zo zie je maar weer hoe vaak het voorkomt. Maar ik heb het er ook over gehad met mensen die het niet hebben, maar ook zij kennen uiteraard de verschijnselen dat je aandacht op den duur verslapt wanneer je met mensen praat en ook zij krijgen niet alles 100% mee. Een meisje die ik vandaag had gesproken, moest ook haar studie afbreken omdat ze niet goed in haar vel zat, terwijl ze geen ADD of ADHD heeft.

De toespraken volgen tijdens de begrafenis ging eigenlijk wel goed. Hoewel ik op den duur niks meer mee kreeg toen er een peuter zat te huilen. Dat is iets waar ik ook heel slecht tegenkan: jankende kinderen :r Met je nagels over het schoolbord gaan vind ik nog 100x aangenamer dan dat schelle hoge kindergejank. Ik word er meteen heel opgefokt en geirriteerd door en moet ik mezelf met alle macht in bedwang houden omdat ik wel weet dat babies en peuters er niks aan kunnen doen. Maar ik kan daar echt niet tegen.

Maar na de begrafenis merkte ik dat ik stoom moest afblazen. Ik fietste niet gewoon naar huis, maar ben half Gouda door gegaan. Ik wist niet eens goed waar ik was en dat interesseerde mij ook niet echt. Als ik maar van mijn lichamelijke onrust af kwam. Met mijn hoofd was ik ook totaal niet bij; ik verzandde zo erg in mijn gedachtenstroom dat ik daar weer angstig van werd. Ik voelde mij zo ontzettend warrig. En ik krijg daarbij dan automatisch een schuldgevoel bij dat ik niet goed mijn best doe.

Hoewel ik de diagnose heb, blijf ik nog steeds twijfelen en ook in hoeverre ik het heb. Dit klinkt allemaal gek, maar omdat ik behoorlijk ben vastgelopen in mijn leven, vind ik het moeilijk om genoegen te nemen met een lichte vorm en dat ik dan geen medicijnen hoef.

Maar ja. Het is zoals het is. Het belangrijkste is dat ik mezelf beter kan gaan accepteren en daar staat de diagnose natuurlijk los van.
Gecondoleerd.
Je doet iig je best. Zou je niet wat tikken van bijv autisme oid kunnen hebben?
Twiddel
pi_161449805
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Gecondoleerd.
Je doet iig je best. Zou je niet wat tikken van bijv autisme oid kunnen hebben?
Die heb ik zeker. Fladderen bijvoorbeeld deed ik als kind en toen dachten veel mensen dat ik licht autistisch kon zijn. Ik was ook bang voor bijvoorbeeld het geluid van de centrifuge. Angstig was ik sowieso. Allemaal kenmerken.

Maar uit een test van de GGZ kwam uit dat ik het niet heb. Die test was destijds nodig om het te kunnen uitsluiten, anders had ik niet in groepstherapie persoonlijkheidsstoornissen gekund.

Maar ik moet zeggen, nu begin ik weer te twijfelen. |:(

Maar ik ben ook ontzettend onzeker.
pi_161450393
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:58 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Die heb ik zeker. Fladderen bijvoorbeeld deed ik als kind en toen dachten veel mensen dat ik licht autistisch kon zijn. Ik was ook bang voor bijvoorbeeld het geluid van de centrifuge. Angstig was ik sowieso. Allemaal kenmerken.

Maar uit een test van de GGZ kwam uit dat ik het niet heb. Die test was destijds nodig om het te kunnen uitsluiten, anders had ik niet in groepstherapie persoonlijkheidsstoornissen gekund.

Maar ik moet zeggen, nu begin ik weer te twijfelen. |:(

Maar ik ben ook ontzettend onzeker.
Vaak zijn die tests ook veel momentopnames. Kan je niet om een second opinion vragen?
Twiddel
pi_161450626
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:27 schreef Pulzzar het volgende:
*knip*

Hoewel ik de diagnose heb, blijf ik nog steeds twijfelen en ook in hoeverre ik het heb. Dit klinkt allemaal gek, maar omdat ik behoorlijk ben vastgelopen in mijn leven, vind ik het moeilijk om genoegen te nemen met een lichte vorm en dat ik dan geen medicijnen hoef.

Maar ja. Het is zoals het is. Het belangrijkste is dat ik mezelf beter kan gaan accepteren en daar staat de diagnose natuurlijk los van.
Jep, erg herkenbaar. Ondanks de het - bijna verplichtte - hokjesdenken van de wetenschap is natuurlijk elk mens uniek. Je zult hoe dan ook je eigen weg moeten vinden en het enige wat de instanties kunnen bieden zijn tools die je kunt gebruiken of mee om kan leren gaan.

Bij mij luchtte het eerst heel erg op de diagnose gekregen te hebben. Maar nu hecht ik daar wat minder waarde aan en probeer ik mezelf er dagelijks weer toe te zetten mijn best te blijven doen en op de goede weg te blijven.

-

Hoe zit het met jullie en relaties? Ik heb zelf het idee dat het patroon zich aan het herhalen is. Ik ben zelf een erg positief persoon over het algemeen en heb altijd het beste met iedereen voor. Zo had mijn ex me voor vanalles uitgemaakt, terwijl ik juist goede bedoelingen had en progressie wou maken in ons beide levens. Denk aan gezond eten, sporten, samen ondernemen enz. In de praktijk gebeurde er echter weinig en kwam ik vooral over als een (te eerlijke) zeikerd. Gevalletje de beste stuurlui staan aan wal denk ik dan. Passief op de bank hangen 's avonds. Partner futloos na een dag hard werken en die vibe/energie hangt dan in de kamer en ik pik dat heel snel op, erger ik me aan of trek me zelf ook die passieve jas aan. Volgende dag nieuwe intenties en repeat.

Bij mijn huidige relatie herhaalt dit zich een beetje en ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Maargoed, op school gaat het ook allemaal niet best en heb het gevoel dat ik een aantal jaar achter loop op mijn leeftijdsgenoten. Om daarnaast nog iemand mee te tillen in de richting die ik wil is veel wilskracht en energie nodig, maar de (niet-ADHD) partner vind het wel best want morgen is er immers weer een dag.

Waarom is het zo lastig een aantal van die dingen aan te pakken en het leven te leven zoals ik het wil? Het loopt altijd anders :{
Volgens mij klopt hier iets niet...
pi_161451021
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Vaak zijn die tests ook veel momentopnames. Kan je niet om een second opinion vragen?
Nou, daar zie ik dan wel tegenop, maar ik kan het bij de aankomende afspraak er wel over hebben. Ik ben immers wie ik ben, of ik dat nou leuk vind of niet. En horen dat ik autistisch ben, vond ik nou niet bepaald leuk.

Als je kijkt naar hoe de dingen praktisch bij mij gaan, lijkt het er wel sterk op dat ik ASS heb. Ik kan bijvoorbeeld erg goed op details letten, maar ik overzie het geheel niet. En inderdaad die tics. Maar haaks daarop staat dat ik mij erg goed in anderen kan inleven en ik heb ook niet meer tijd nodig om dat allemaal te verwerken. Ik kan ook goed verwoorden wat ikzelf beleef en ik kan me ook snel en makkelijk een voorstelling maken hoe iemand anders iets zou beleven en wat hij/zij erbij zou voelen en vaak klopt dat ook nog. Ik heb ook zeker niet het idee ofzo dat ik in the matrix leef. Ik ben sociaal nogal onhandig, maar zoals ik het zelf voel, ben ík degene die raar is en is niet mijn omgeving dat.

Degenen die zich afvroegen of ik autistisch was, waren mijn moeder en een aantal kletstantes die de tics in mijn kindertijd hadden opgemerkt. Degenen die het tegendeel wilden aankaarten, waren vaak juist mensen die in de sociale zorg zitten zoals maatschappelijk werkers die bij me thuis kwamen.

Maar goed, ik zal het nog aankaarten. Wie weet toch of misschien heb ik ook NLD, wat erg op ASS lijkt maar wat het niet is.
pi_161451836
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:42 schreef dvdspelert het volgende:
Bij mij luchtte het eerst heel erg op de diagnose gekregen te hebben. Maar nu hecht ik daar wat minder waarde aan en probeer ik mezelf er dagelijks weer toe te zetten mijn best te blijven doen en op de goede weg te blijven.
Ik probeer dat ook zo te zien, maar ik moet het nog leren. Ik hoop dat mijn eigenwaarde gaat groeien dat ik het hokjesdenken niet meer nodig heb.

Qua relaties heb ik zeer weinig ervaring eerlijk gezegd. Ik val op mannen en ik vind het zeer moeilijk om een partner te vinden. Ik ben door het ontbreken van een auto en rijbewijs nogal beperkt om te reizen. Ik vind eigenlijk alleen Amsterdam enigszins interessant in de gayscene. In andere steden heb je niet meer eigenlijk dan wat kroegjes die allemaal op elkaar lijken en dat heb ik ook wel weer gezien. Er schijnt in Utrecht wel een wat alternatievere plek te zijn en dat vind ik dan weer wel interessant. De gay-seksscène is allemaal erg plat en oppervlakkig. :r

Maar gelukkig is er internet |:(

Ook weer extreem op seks gericht. Nou moet ik niet gaan ontkennen dat ik dat ook erg lekker vind :Y) Maar het is de manier waarop mannen contact met je zoeken. Ze stellen zich meestal niet netjes voor, maar het is meteen van "ben je top of bottom?" "wat vind je geil?" Jezus, vertel eerst 's wat over jezelf man, denk ik. Doe 's je best om jezelf leuk te presenteren, want dat probeer ik ook. En nee, ik raak niet onder de indruk van een foto van je pik en bierbuik en niet je gezicht. Of het is het extreme andere uiterste: dan willen ze alleen maar chatten en zijn ze niet vooruit te branden om iets leuks te ondernemen.

Ik wil een stoere, avontuurlijke kerel met humor en diepgang. En hij moet me - sorry dat ik het zeg :@ - ook fysiek aanspreken. Dat is best moeilijk.
pi_161453289
@pulzzar: Lijkt me een hele stap om daar, zelfs al is het tegenover jezelf, al achter te zijn. Zeker ivm andermans mening en hoe een ADHDer daarmee kan zitten.
Heb zelf wel een totaal andere achtergrond want ik liep eigenlijk nooit langer dan een jaar zonder chick :7 Beginnende relaties blijven interresant :P . Maar ik heb nu een topper. Voor de 2e keer dat ik het langer dan 3 jaar uit heb gehouden. Na die 3 jaar krijg ik echter wel dus datzelfde patroon blijkbaar. Misschien eens een nieuwe hobby proberen :P

Dat hokjesdenken is fijn om dingen te verduidelijken. Het kan natuurlijk nooit een reden, excuus of oorzaak zijn van je gedrag want uiteindelijk moet ook jij (bijvoorbeeld) op tijd kunnen komen. Ik heb hier van die trainingen in gehad en het gaat vaak al een stuk beter tegenwoordig allemaal. Maar als dat weer eenmaal achter je ligt en je eenmaal de juiste motivatie te pakken hebt voelt het toch wel gewoon goed om je shit voor elkaar te hebben. Misschien extra goed zelfs ;)

Maar in de praktijk, zonder meds, is het nog steeds gewoon kut natuurlijk. Wat was het ook alweer? Rust, reinheid, regelmaat? c_/

Opposites attract? ^)

@ali: Ja dat dus. Tis wel ff hard werken maar dan heb je ook wat. Ben namelijk niet van plan om langer dan mn studie nog moet duren aan de meds te blijven
Volgens mij klopt hier iets niet...
pi_161453831
Ik denk dat de waarheid ergens daartussen ligt en ook weer verschilt van persoon tot persoon.

Ik doe mn best man, echt :X . Ik kan voor de fuck niet studeren, nooit gekund. Van topo tot anatomie waar ik nu op vast loop. Ik snap dingen en leg de gekste verbanden. Die mindset heeft zeker voordelen, maar ook nadelen. De rest boeit me ook geen fuck eigenlijk maar ik wil niet een gezakte studie + dikke schuld dus ik ben blij met die meds.
Volgens mij klopt hier iets niet...
  zaterdag 16 april 2016 @ 15:08:57 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161468664
ja laten we het gezellig houden enzo..
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_161475094
Ik moet nog steeds reageren op reacties op mijn laatste post. Ben extreem druk. Over 3 maanden ontvang ik mij diploma. Dankzij mijn diagnose en medicatie heb ik voor mijn scriptie een 8 gehaald. Ga na, de rest van mijn opleiding haalde ik met herkansingen en gemiddeld sta ik een 7 voor de vakken :) Ik had vroeger met alles veel moeite en had overal veel tijd voor nodig. Nu was ik nog eerder klaar dan de studenten zonder een beperking. Bizzar toch?

Mijn zelfvertrouwen is heel erg toegenomen en ik ben kalmer. Hier en daar wat onrustig, omdat ik te vaak heb gefaald waardoor ik bang ben dat het weer verkeerd zal gaan.

Sinds ik medicatie neem ben ik ook gekapt met de hele dating gedoe. Ik denk dat ik de onrust op die manier probeerde te ontlopen. Ook was het een compensatiegedrag voor mijn onzekerheid, omdat ik me kansloos voelde. Een onzekerheid sluimert nog wel wanneer ik negatieve feedback krijg, van mijn leidinggevende bijvoorbeeld. Het eerste moment doet het nog heel erg zeer of voel ik me super machteloos. Ik focus dan teveel op wat slecht gaat en soms blijf ik daar ook in hangen. Ik weet niet of dit komt door een denkpatroon wat erin is gesleten of dat ik toch een vleugje borderline erbij heb? Hoe kom ik daar achter?

Mijn vader loopt sinds kort bij de psycholoog ivm post traumatische stress syndroom ofzo? Iets wat na een ongeluk is gekomen. Mijn ma is meegegaan en zijn gedrag verteld:

Hij kan snel geïrriteerd raken wanneer dingen mis gaan, niet kunne multitasken, ongeduldig en afsnauwen wanneer het teveel wordt. Ook piekert hij extreem veel en heeft hij eetbuien.

Natuurlijk heeft hij mooi weer gespeeld en dit soort dingen niet gedeeld. Sterker nog, hij heeft het niet eens door. Mijn moeder is blij met hoe het met mij gaat en hoopt dat pa ook begeleiding en medicatie krijgt. Mijn methylfenidaat heeft een negatief effect gehad op hem, doordat hij depressief is. Hopelijk geeft hij zich over aan hulp, want mijn ma kan hem niet meer aan.

Ik vraag mij af of dat irritatie/afsnauwen hoort bij ADHD? Pa en ik kunnen beiden slecht tegen negatief feedback. Ik heb nog medicatie waardoor ik rationeler kan denken of mezelf meer kan inhouden en na probeer te denken wat de ander bedoelt en wat ik ermee kan. Waar ik absoluut NIET tegen kan is onduidelijkheid. Dan maakt het mij niet meer uit wie ik tegenover mij heb. Op zakelijk gebied leven we gelukkig in een Hollandse cultuur waarin de meeste mensen to the point zijn. Op zakelijk gebied dan. Op vriendschappelijk gebied varieert het en dan ben ik snel klaar met mensen. Onduidelijke afspraken, onregelmaat, om dingen heen draaien. Ik kan hier niet tegen. Ik zie ook geen manier om hier flexibel in te worden en kies er liever voor om er geen aandacht meer aan te besteden. Voorheen had ik bijvoorbeeld veel tijd voor vrienden en zij niet altijd voor mij. Wanneer ik nu drukker ben en om welke reden dan ook we niet tot elkaar komen, ben ik er gewoon snel klaar mee. Ik ga liever sporten, een dorpje of stad in Nederland verkennen of naar de sportschool. Ik wil duidelijkheid, structuur, voorspelbaarheid. Ik snap nu beter waarom veel relaties van mij op de klippen zijn gelopen. Ze waren onregelmatig: ik viel voor de die-hard workaholics, omdat ze succesvol waren (miste dat bij mezelf). Ik ging om met vrienden die er altijd waren, waarbij ik mij veilig voelde, waarbij alles voorspelbaar was. Dit geldt ook in mijn werk. Ik vind het vreselijk en energierovend om regelmatig op andere werkplekken te zitten en files mee te maken. Ik haat het om aan meerdere projecten te werken en daarop mijn planning heel concreet daarop te maken, om daarna weer om de haverklap van alles te moeten veranderen, omdat ik nog het e.e.a. moet afstemmen met 5 andere afdelingen. Ik kan complexe taken goed uitvoeren, maar niet meerdere taken door elkaar op een dag en vooral niet in een drukke omgeving. I just can't.

Enkele maanden terug heb ik een beoordeling arbeidsvermogen aangevraagd. Hieruit kwamen deze punten ook terug.

Samenvatting:
Ik ben mijn leven aan het reorganiseren op basis van mijn diagnose/kenmerken, zodat ik beter presteer. Tot zover boek ik alleen maar vooruitgang, dus ik zie er veel voordelen in om in alle aspecten van mijn leven rekening te houden met mijn beperking. Door gewoon mijn pillen te slikken en gaan met die banaan werkt dus absoluut niet! Sinds ik koffie vermijd ben ik bijvoorbeeld rustiger. Wanneer ik gezond eet ook. Sporten doet mij onwijs goed. En vlak voor mijn menstruatie zit ik graag onder de douche. Gewoon zitten, in het donker. Word daar zo kalm van. Ik ben momenteel zoekende naar een functie voor na mijn diploma. Ik wil graag de onderzoekskant op. Werken voor de universiteit of een ander instituut. Ik ben heel sociaal, maar ik ben er nu zeker van dat het mij heel erg uitput.

Ik ga later nog wat berichten lezen. Ben in ieder geval nog erg benieuwd naar hoe jullie je leven zijn gaan indelen op basis van ADHD. Net als jullie heb ik ADHD en ben het niet. Maar ik weet zeker dat een omgeving van grote invloed is op hoe je functioneert. Hoever kan je hierin gaan eigenlijk?

Bedankt voor het lezen :)
pi_161475979
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:37 schreef Schoenenspray het volgende:
Maar ik weet zeker dat een omgeving van grote invloed is op hoe je functioneert. Hoever kan je hierin gaan eigenlijk?
Dat hangt er een beetje van af wat je uitgangspositie is. Als je in een carriere zit waar je werk 100% concentratie vereist en je die niet zomaar kunt veranderen wordt het moeilijk. Maar als je nog voor de keus staat over een vrij algemene studie gedaan hebt kun je er tot op grote hoogte rekening mee houden.
pi_161476030
Niet kunnen multitasken is niet perse een probleem heb ik gemerkt. 'Een voor een' is iets dat mensen tegenwoordig zeker accepteren. Ook al omdat collectief het besef gekomen is dat honderd dingen tegelijkertijd doen helemaal niet zo slim is.
pi_161478748
Mijn collega's kunnen de hele dag door switchen. Ik moet inkomen en zodra ik erin zit, moet ik weer remmen. Dus ik pingpong dan van hypofocus naar hyperfocus en dan wordt het weer afgekapt, omdat andere projecten weer aandacht nodig hebben. Ik wil mijn creativiteit maximaal kunnen benutten. Liever 1 intensief project dan van alles door elkaar, op andere locaties, met andere mensen. Graag zelfs dezelfde route naar werk, zodat ik bij dezelfde sportschool kan sporten. Nu ga ik kriskras door Nederland, van a12, a13, a4, a50 en allerlei F4F's daar waar ik ben. Mijn brein trekt dat gewoon niet.
pi_161481177
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:29 schreef Schoenenspray het volgende:
Mijn collega's kunnen de hele dag door switchen
ja, m'n buurman ook. En die kan weer voor geen meter koken. :P

Praat er gewoon over als het teveel wordt. Het is namelijk helemaal geen uitgemaakte zaak dat je maar *moet* multitasken als er iets anders langskomt. Driekwart van de dingen kun je gewoon op je todo lijstje zetten en kunnen morgen ook. En daar hoef je echt niet te moeilijk over te doen. "als ik hiermee klaar ben pak ik het op" is echt algemeen geaccepteerd.

En misschien heb je gewoon de verkeerde baan. Wat doe je eigenlijk? Mag ook per pb, maakt het wat makkelijker te plaatsen.
pi_161482537
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:58 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Die heb ik zeker. Fladderen bijvoorbeeld deed ik als kind en toen dachten veel mensen dat ik licht autistisch kon zijn. Ik was ook bang voor bijvoorbeeld het geluid van de centrifuge. Angstig was ik sowieso. Allemaal kenmerken.

Maar uit een test van de GGZ kwam uit dat ik het niet heb. Die test was destijds nodig om het te kunnen uitsluiten, anders had ik niet in groepstherapie persoonlijkheidsstoornissen gekund.

Maar ik moet zeggen, nu begin ik weer te twijfelen. |:(

Maar ik ben ook ontzettend onzeker.
Ik was zelf nooit bang voor het geluid zelf, meer dat het gewoon zo'n enorme takkeherrie maakte ;( net zoals stofzuigers, loeiende sirenes, een voorbijrazende trein die in volle vaart langs het perron rijdt waar ik op mijn trein sta te wachten, meer puur hoogvolumische geluiden.
Verder zijn er nog schelle irritante geluiden, zoals serviesgoed dat tegen elkaar aanstoot (bijvoorbeeld 2 borden tegen elkaar), bepaalde motorgeluiden, gezoem van de koelkast, zelfs bepaalde munten, zelfs het geluid van tanden poetsen verdraag ik slecht, maar doe dat evengoed want belangrijk. Tis vergelijkbaar met wat velen wel kennen als de vervelende ervaring van nagels op een krijtbord, maar dan heb ik dit bij veel meer dingen waar anderen geen last van hebben.

Wat ik me kan herinneren was er 1 geluid waar ik als kind heel bang van werd, namelijk tikkende verwarmingen. Dan ging ik weer naar beneden bij m'n ouders zitten :@

Geluiden die ik als heel prettig ervaar, zijn onder andere het geluid van de wind door bebladerde bomen, geluid van regendruppels op een raam (vooral 's nachts als ik in bed lig O+ ) of op een dak als ik ergens op een zolder ben, onweer, brekende golven/golfjes op de kust (vooral bij grindstrand :) ), klotsende golven tegen een betonnen kade (zoals in een haven), geluid van spinnende katten, diepe opgeluchte zucht/ademhaling van m'n partner

Ik ga deze post (zonder de quote) ook even in het ASS topic zetten en daar wat meer aanvullen :)
pi_161482614
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:29 schreef Schoenenspray het volgende:
Mijn collega's kunnen de hele dag door switchen. Ik moet inkomen en zodra ik erin zit, moet ik weer remmen. Dus ik pingpong dan van hypofocus naar hyperfocus en dan wordt het weer afgekapt, omdat andere projecten weer aandacht nodig hebben. Ik wil mijn creativiteit maximaal kunnen benutten. Liever 1 intensief project dan van alles door elkaar, op andere locaties, met andere mensen. Graag zelfs dezelfde route naar werk, zodat ik bij dezelfde sportschool kan sporten. Nu ga ik kriskras door Nederland, van a12, a13, a4, a50 en allerlei F4F's daar waar ik ben. Mijn brein trekt dat gewoon niet.
Tip: Wees zuinig op je hyperfocussen (of is het foci?). Ik zie het een beetje als het vermogen om te kunnen sprinten, maar dat lukt me niet de hele dag. Dus alleen wanneer ik het echt nodig acht.

Dus probeer ik zoveel mogelijk in mijn standaardtempo te doen en het accelereren alleen daar wanneer het voor mij de moeite waard is.

Overigens zou constant moeten switchen en constant mijn aandacht moeten verleggen urenlang mij best wel uitputten (maar dit laatste is wellicht meer een ASS-ding??)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 april 2016 @ 00:59:54 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161482787
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2016 00:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tip: Wees zuinig op je hyperfocussen (of is het foci?). Ik zie het een beetje als het vermogen om te kunnen sprinten, maar dat lukt me niet de hele dag. Dus alleen wanneer ik het echt nodig acht.

Dus probeer ik zoveel mogelijk in mijn standaardtempo te doen en het accelereren alleen daar wanneer het voor mij de moeite waard is.

Overigens zou constant moeten switchen en constant mijn aandacht moeten verleggen urenlang mij best wel uitputten (maar dit laatste is wellicht meer een ASS-ding??)
ik kan me prima hyperfocussen, alleen wel op de verkeerde dingen :') moet ik m'n huishouden doen? Dan staan er ineens drie zelfgeschreven berichten op de frontpage.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161482877
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 00:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik kan me prima hyperfocussen, alleen wel op de verkeerde dingen :') moet ik m'n huishouden doen? Dan staan er ineens drie zelfgeschreven berichten op de frontpage.
Ik kan het ook prima, heb daar prima controle over (bijvoorbeeld superhandig voor deelname aan het verkeer of als ik me heel even goed moet concentreren voor een bepaalde beweging oid (kopje opvangen die uit de kast valt op het moment dat ik het deurtje opentrek)). Ik kan het alleen niet altijd en constant en zal dus moeten doseren :P

Ik heb dat met de afwas, die was na 3 uur nog niet af :')

Ben jij ook zo dol op "projectjes"? :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 april 2016 @ 01:12:42 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161483008
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2016 01:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan het ook prima, heb daar prima controle over (bijvoorbeeld superhandig voor deelname aan het verkeer of als ik me heel even goed moet concentreren voor een bepaalde beweging oid (kopje opvangen die uit de kast valt op het moment dat ik het deurtje opentrek)). Ik kan het alleen niet altijd en constant en zal dus moeten doseren :P

Ik heb dat met de afwas, die was na 3 uur nog niet af :')

Ben jij ook zo dol op "projectjes"? :P
ik ben nu bezig met 'project moestuin' :P maar dat vind ik ook gewoon echt leuk. Ik ben als kind opgegroeid op een volkstuin, en vind het daarnaast heel erg tof om m'n kids te kunnen leren dat groente niet in de supermarkt groeien.

Ik moet me er alleen wel heel erg toe zetten om naar de moestuin toe te gaan. Als ik er eenmaal structuur in heb aangebracht zal het wel beter gaan tho.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161487188
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2016 01:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

(bijvoorbeeld superhandig voor deelname aan het verkeer of als ik me heel even goed moet concentreren voor een bepaalde beweging oid (kopje opvangen die uit de kast valt op het moment dat ik het deurtje opentrek)).
Die is inderdaad grappig en erg handig :D

Ik had eigenlijk nooit de relatie met adhd gelegd. Maar ik vond het wel erg handig.
pi_161487303
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:31 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Die is inderdaad grappig en erg handig :D

Ik had eigenlijk nooit de relatie met adhd gelegd. Maar ik vond het wel erg handig.
Ik heb een beetje een probleem met teveel dingen willen verzamelen...inclusief mokken :@
Zijn zo leuk! :D
Maar m'n keukenkastje puilt wel uit ondertussen. Gelukkig heb ik in de loop der tijd dit kunnen inperken door geen nieuwe meer in huis te halen, maar ze staan dus wel in het keukenkastje gepropt en soms valt er dus 1tje uit wanneer ik er één wil pakken _O-
Is wat jaren geleden dat ik hem niet snel kon vangen voor die op de grond stuk kletterde :P
Gebeurt om de paar maanden wel een keer, laatste keer vielen er 2 tegelijk uit, de 2e had ik pas toen die bij m'n middel zat, jezus dit huishouden! _O-

Das ook een manier om je hyperfocus te trainen 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161487417
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 10:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb een beetje een probleem met teveel dingen willen verzamelen...inclusief mokken :@
Zijn zo leuk! :D
Maar m'n keukenkastje puilt wel uit ondertussen. Gelukkig heb ik in de loop der tijd dit kunnen inperken door geen nieuwe meer in huis te halen, maar ze staan dus wel in het keukenkastje gepropt en soms valt er dus 1tje uit wanneer ik er één wil pakken _O-
Is wat jaren geleden dat ik hem niet snel kon vangen voor die op de grond stuk kletterde :P
Gebeurt om de paar maanden wel een keer, laatste keer vielen er 2 tegelijk uit, de 2e had ik pas toen die bij m'n middel zat, jezus dit huishouden! _O-

Das ook een manier om je hyperfocus te trainen 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een aantal jaar geleden een tijd op vechtsport gezeten. Daar heb ik geleerd klappen nogal hard af te weren. Het vervelende is dat dat ook in een reflex gebeurt als m'n vrouw me voor de grap een tikje in m'n zij wil geven :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 april 2016 @ 10:45:00 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161487427
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:44 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik heb een aantal jaar geleden een tijd op vechtsport gezeten. Daar heb ik geleerd klappen nogal hard af te weren. Het vervelende is dat dat ook in een reflex gebeurt als m'n vrouw me voor de grap een tikje in m'n zij wil geven :@
leermomentje voor haar dus: gewoon niet meer doen :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 17 april 2016 @ 10:49:23 #174
370431 drakin
vurig typje
pi_161487497
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 10:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb een beetje een probleem met teveel dingen willen verzamelen...inclusief mokken :@
Zijn zo leuk! :D
Maar m'n keukenkastje puilt wel uit ondertussen. Gelukkig heb ik in de loop der tijd dit kunnen inperken door geen nieuwe meer in huis te halen, maar ze staan dus wel in het keukenkastje gepropt en soms valt er dus 1tje uit wanneer ik er één wil pakken _O-
Is wat jaren geleden dat ik hem niet snel kon vangen voor die op de grond stuk kletterde :P
Gebeurt om de paar maanden wel een keer, laatste keer vielen er 2 tegelijk uit, de 2e had ik pas toen die bij m'n middel zat, jezus dit huishouden! _O-

Das ook een manier om je hyperfocus te trainen 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over ongeveer een half jaar gaat hier heel veel mee met mijn zoon die uit huis gaat. Dat scheelt want hier puilt de boel ook aardig uit.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_161487544
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:44 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik heb een aantal jaar geleden een tijd op vechtsport gezeten. Daar heb ik geleerd klappen nogal hard af te weren. Het vervelende is dat dat ook in een reflex gebeurt als m'n vrouw me voor de grap een tikje in m'n zij wil geven :@
Dat zijn leuke (voor ons) momentjes ja :P
Voor onze "slachtoffers" af en toe misschien ietsjes minder fijn :@
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 10:49 schreef drakin het volgende:

[..]

Over ongeveer een half jaar gaat hier heel veel mee met mijn zoon die uit huis gaat. Dat scheelt want hier puilt de boel ook aardig uit.
Ik heb gelukkig een redelijk grote woning nu, veel ruimte. Ben dit jaar begonnen met weer een poging doen met ruimte maken (door heel veel weg te gooien wat ik niet meer gebruik), maar dat staat nu even stil door andere externe factoren die nu even voorrang moeten krijgen...leuk hoor die plannen die steeds anders lopen -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')