http://www.bbc.com/news/world-asia-35908512quote:An explosion at a park in the Pakistani city of Lahore has killed at least 25 people and injured dozens more, officials say.
The blast was in the Gulshan-e-Iqbal park area, where many people had gathered on Sunday evening.
Police told the BBC it appeared to be a suicide bomb. No group has said it was behind the blast.
There is speculation that Christian families out for the Easter weekend may have been the target.
All the major hospitals in the area have been put on an emergency footing to deal with casualties, local media report.
The explosion appears to have been at the main gate to the park in an area where cars are usually left.
Lahore is the capital of Punjab, Pakistan's largest and wealthiest province and the political powerbase of Prime Minister Nawaz Sharif.
Pakistan has suffered regular incidents of Taliban-related violence, sectarian strife and criminal gang activity.
http://www.bbc.com/news/world-asia-35908512quote:At least 60 people have been killed and scores of others injured in an explosion at a park in the Pakistani city of Lahore, officials say.
It happened in the early evening when the park was crowded with families.
Police told the BBC it appeared to be a suicide bomb. No group has said it was behind the blast.
Niet vanzelf...quote:
Ik dacht laat ik eens iets anders posten dan het standaard 'het houdt niet op'quote:Op zondag 27 maart 2016 18:47 schreef Pek het volgende:
[..]
Niet vanzelf...
[edit]Oh, kut. probeerde de OP te quoten
Je moest wel, het staat immers in de OPquote:Op zondag 27 maart 2016 18:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik dacht laat ik eens iets anders posten dan het standaard 'het houdt niet op'
En dan Jokkebrok's UI erbij:quote:Op zondag 27 maart 2016 18:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als die toren bij elke islamitische aanslag van kleur moet veranderen dan krijg je dit:
[ afbeelding ]
trollquote:Op zondag 27 maart 2016 18:58 schreef Villas__Rubin het volgende:
Pakistan halloooooo.....dat is daar heel normaal en boeit niet.
Hun hoofdstad heet Islamabad. Dat zegt genoeg!quote:
okequote:Op zondag 27 maart 2016 19:09 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Hun hoofdstad heet Islamabad. Dat zegt genoeg!
Hezbollahquote:
Is het toeval dat de filmploeg van RT steeds voorop staat bij bomaanslagen?quote:
Hij heeft die UI gejat van Nikonlover.quote:Op zondag 27 maart 2016 18:57 schreef Pek het volgende:
[..]
En dan Jokkebrok's UI erbij:
[ afbeelding ]
quote:There is speculation that Christian families out for the Easter weekend may have been the target.
Ik denk dat je een beetje teveel de nadruk legt op christenen. Ik ben er bv een maar het geloof kan me gestolen worden. Ik zie die aanslag niet als een aanslag op mijn broeders, maar als een aanslag op voor mij volslagen vreemden in een land waar er elke week wel eentje plaats vind. En ja...als ik me daar ook al druk over moet gaan maken dan kan ik wel aan de gang blijven. Ik verwacht van Pakistanen ook geen medeleven voor Parijs of Brussel verder. Ik denk dat die mensen ook wel wat beters te doen hebben.quote:Op zondag 27 maart 2016 20:47 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit is ook weer een bewijs dat Europese christenen niet echt begaan zijn met hun broeders uit Pakistan. Anders hadden we nu toch wel meer over deze zelfmoord aanslag gehoord die overigens erger en laffer is (er werden hier vrouwen en kinderen opgeblazen) dan de aanslag van België?
Wat hij zegt.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje teveel de nadruk legt op christenen. Ik ben er bv een maar het geloof kan me gestolen worden. Ik zie die aanslag niet als een aanslag op mijn broeders, maar als een aanslag op voor mij volslagen vreemden in een land waar er elke week wel eentje plaats vind. En ja...als ik me daar ook al druk over moet gaan maken dan kan ik wel aan de gang blijven. Ik verwacht van Pakistanen ook geen medeleven voor Parijs of Brussel verder. Ik denk dat die mensen ook wel wat beters te doen hebben.
quote:Op zondag 27 maart 2016 18:57 schreef Pek het volgende:
[..]
En dan Jokkebrok's UI erbij:
[ afbeelding ]
Goh, moet ik ook gaan rouwen omdat de oom van de buurman overleden is?quote:Op zondag 27 maart 2016 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
28 posts in 4 uur tijd. De ene aanslag is de andere niet.
Nee hoor. Van iemand van Tweakers, maar gejat is ie wel jaquote:Op zondag 27 maart 2016 20:07 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Hij heeft die UI gejat van Nikonlover.
Dat moet jij weten. Maar voor de meeste users op dit forum geldt dat ze de slachtoffers in Brussel evenmin kenden dan die in Pakistan.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Goh, moet ik ook gaan rouwen omdat de oom van de buurman overleden is?
Ja maar verder heeft dat niets met afkomst te maken, puur met afstand. Je bent nou eenmaal wat meer betrokken bij je buren dan bij de oom van je buren. Deal with it.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet jij weten. Maar voor de meeste users op dit forum geldt dat ze de slachtoffers in Brussel evenmin kenden dan die in Pakistan.
Volgens mij zeg ik ook nergens dat het met afkomst te maken heeft, toch? Dat maak je er zelf van. Overigens is New York verder weg dan Lahore.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja maar verder heeft dat niets met afkomst te maken, puur met afstand. Je bent nou eenmaal wat meer betrokken bij je buren dan bij de oom van je buren. Deal with it.
Ja behalve dat New York ooit nog een Nederlandse kolonie is geweest. Cultureel gezien dus dichter bij.quote:Op zondag 27 maart 2016 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik ook nergens dat het met afkomst te maken heeft, toch? Dat maak je er zelf van. Overigens is New York verder weg dan Lahore.
Hier past wel een beetje die reactie bij van die ene Japanner.quote:Op zondag 27 maart 2016 20:47 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit is ook weer een bewijs dat Europese christenen niet echt begaan zijn met hun broeders uit Pakistan. Anders hadden we nu toch wel meer over deze zelfmoord aanslag gehoord die overigens erger en laffer is (er werden hier vrouwen en kinderen opgeblazen) dan de aanslag van België?
twitter:Conflicts twitterde op zondag 27-03-2016 om 19:11:14UPDATE: Pakistani media put the current death toll from #LahoreAttack at 63 with over 300 more injured. https://t.co/ZgKQ404GxG reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op zondag 27-03-2016 om 20:23:21BREAKING: Jamaat-ul-Ahrar, a Pakistani Taliban splinter group have claimed responsibility for the attack in Lahore.https://t.co/FSwOxKAZi9 reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op zondag 27-03-2016 om 19:31:23UPDATE: Pakistani news 'Geo TV' and 'The News' report that the death toll from #LahoreAttack has risen to 69. reageer retweet
De Pakistaanse vlag heeft een islamitische symbool. De slachtoffers zijn christelijk. Best respectloos als je dan een Pakistaanse vlag gaat gebruiken.quote:Op zondag 27 maart 2016 19:59 schreef gijsman het volgende:
Nog geen Pakistaanse vlag in profielfoto's gespot
He he niet zo discrimineren, terroristen zijn criminelen weet je nog. Dat heeft niets met islam of christendom van maken dus is een Pakistaanse vlag prima.quote:Op zondag 27 maart 2016 22:26 schreef vigen98 het volgende:
[..]
De Pakistaanse vlag heeft een islamitische symbool. De slachtoffers zijn christelijk. Best respectloos als je dan een Pakistaanse vlag gaat gebruiken.
aan de varkens voederenquote:Op zondag 27 maart 2016 22:28 schreef UpsideDown het volgende:
Aanslag tijdens paasviering in speeltuin, voornamelijk vrouwen en kinderen gedood
Dader reeds geïdentificeerd omdat zijn hoofd is gevonden
Laten we niet doen alsof het gewoon ''terroristen'' zijn. Het zijn islamitische terroristen. Tis gewoon de waarheid.quote:Op zondag 27 maart 2016 22:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
He he niet zo discrimineren, terroristen zijn criminelen weet je nog. Dat heeft niets met islam of christendom van maken dus is een Pakistaanse vlag prima.
Misschien dat je dit overtreft als je jezelf op gaat blazen in een Kika-ziekenhuis voor downpatienten, maar eenvoudig wordt het niet.quote:Op zondag 27 maart 2016 22:28 schreef UpsideDown het volgende:
Aanslag tijdens paasviering in speeltuin, voornamelijk vrouwen en kinderen gedood
Dader reeds geïdentificeerd omdat zijn hoofd is gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |