abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161052636
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zijn er serieus teamleiders die die instructie geven dan? Hier zijn er ook wel eens voorbereiders die denken dat ALLE pakjes apart moeten, maar dat is dan meer omdat ze de teamcoach gewoon niet begrepen hebben, niet omdat de teamcoach het daadwerkelijk zo wil.
Alle pakjes moeten hier in een aparte tas, ook de kleintjes, maar dat vind ik niet handig voor de bezorger, dus doe ik het gewoon in de tas zelf of op de betreffende bundel. Als ik twee grote bol.com pakketten heb en ik kan ze niet kwijt in een tas dan moet dat dus in een aparte tas.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161052645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ah ja, ik wist niet hoeveel uren in de week jij werkte. Dacht wel een stuk of 30. Verder hangt het ook nog wel af van hoe laat je moet beginnen bijvoorbeeld. Als je niet vroeg hoeft te beginnen heb je natuurlijk geen Tot
Een stuk of 30 inderdaad, en daarmee zit ik rond de 15-1600 bruto in de maand. Tot krijg ik nauwelijks, want ik begin zelden eerder dan 07.00 uur.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161067415
Vond het ook wel gênant, de mevrouw waar ik een verkeerd bezorgde gids op moest halen had hem al uitgepakt en in gebruik.... als troost kreeg ik van de mevrouw waar ik hem afleverde (na vijf minuten klachten aanhoren) een Liga 😋 Opluchting om voorlopig weer zelf te werken. Nu oppassen dat ik het (met de lekkere beloning in het vooruitzicht) niet zelf fout ga doen, hahaha 😅
pi_161067626
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:59 schreef V__L_N het volgende:

Maar verder ben ik normaal wel blij dat ik niet naar de stad moet fietsen, geen tc's, planners en andere in me nek heb hijgen. Het totale geen controle, geen gezeik is echt heerlijk. Zolang we geen klachten krijgen komt er hier ook geen tc in de buurt. Kan zo 3/4 maanden duren, is toch heerlijk.
Mijn TC heeft vaak chocola 😋. Om hem te zien moet je wel veel klachten veroorzaken :)
pi_161068290
Onze teamcoaches uitvoering zitten meestal gewoon binnen op kantoor. Ik begrijp nog steeds de toegevoegde waarde van de functie niet. Ik ben nog steeds van mening dat het veel beter was toen je gewoon 1 teamcoach had die zowel over het werk binnen als het werk buiten ging, ik vind het allemaal maar omslachtig nu je aparte teamcoaches hebt voor binnen, voor buiten en daarnaast dan nog de admi.
pi_161068661
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:13 schreef gelestipjes het volgende:
Onze teamcoaches uitvoering zitten meestal gewoon binnen op kantoor. Ik begrijp nog steeds de toegevoegde waarde van de functie niet. Ik ben nog steeds van mening dat het veel beter was toen je gewoon 1 teamcoach had die zowel over het werk binnen als het werk buiten ging, ik vind het allemaal maar omslachtig nu je aparte teamcoaches hebt voor binnen, voor buiten en daarnaast dan nog de admi.
En dan ook nog verschillende systemen, begreep ik, zodat een klacht/opmerking van buiten naar binnen na de lange weg ook nog eerst 'omgezet' moet worden.
pi_161068794
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:36 schreef zombo het volgende:

[..]

En dan ook nog verschillende systemen, begreep ik, zodat een klacht/opmerking van buiten naar binnen na de lange weg ook nog eerst 'omgezet' moet worden.
en als er wat fout gaat wijzen ze allemaal naar elkaar. En ze hebben allemaal hun eigen urenpakket wat elkaar ook nogal eens bijt
pi_161069276
En met 'bedankt voor de melding' moet je het maar doen. ;)

Je bent er best veel (eigen) tijd mee zoet om een concrete beschrijving van de sorteerfouten in te tikken, dat om een paar minuten uitloop te verantwoorden ;)
Soms heeft het resultaat, als een voorbereider iets consequent fout doet, het duidelijk verkeerd begrepen heeft. Maar ik denk dat het vaak meer zin heeft om te kunnen vragen: 'joh, wat was er aan de hand?' Nieuwe voorbereider, of een ouwe op een nieuwe wijk, niet lekker, te weinig tijd, stapel op de grond laten vallen. (Of: de pest er in, bezorgertje pesten 😝) Komt meestal vanzelf wel goed.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:22:59 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161070887
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:21 schreef zombo het volgende:

[..]

Mijn TC heeft vaak chocola 😋. Om hem te zien moet je wel veel klachten veroorzaken :)
En dan krijg je chocola als beloning >:)
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:09 schreef zombo het volgende:
En met 'bedankt voor de melding' moet je het maar doen. ;)

Je bent er best veel (eigen) tijd mee zoet om een concrete beschrijving van de sorteerfouten in te tikken, dat om een paar minuten uitloop te verantwoorden ;)
Soms heeft het resultaat, als een voorbereider iets consequent fout doet, het duidelijk verkeerd begrepen heeft. Maar ik denk dat het vaak meer zin heeft om te kunnen vragen: 'joh, wat was er aan de hand?' Nieuwe voorbereider, of een ouwe op een nieuwe wijk, niet lekker, te weinig tijd, stapel op de grond laten vallen. (Of: de pest er in, bezorgertje pesten 😝) Komt meestal vanzelf wel goed.
Hier doen we dat soort dingen nog ouderwets via de telefoon. Maar zelfs dan kan het weken duren voor er actie is. Zit je dus 4 weken opgescheept met een nieuwe sorteerder die er niks van bakt. Dan blijf je bellen. (Uiteindelijk is ie dan wel ontslagen, dat is wel weer effectief)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161073979
Nou, ik heb via diverse kanalen laten weten dat ik het zat ben. En de post zat perfect vandaag 👍🏽
pi_161075922
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:13 schreef gelestipjes het volgende:
Onze teamcoaches uitvoering zitten meestal gewoon binnen op kantoor. Ik begrijp nog steeds de toegevoegde waarde van de functie niet. Ik ben nog steeds van mening dat het veel beter was toen je gewoon 1 teamcoach had die zowel over het werk binnen als het werk buiten ging, ik vind het allemaal maar omslachtig nu je aparte teamcoaches hebt voor binnen, voor buiten en daarnaast dan nog de admi.
Ook erg omslachtig als je ze op één dag allemaal aan de lijn hebt. En dat ze allemaal iets anders van je willen. De teamcoach voorbereiding ziet je het liefst zo vroeg mogelijk beginnen, en in de uitvoering zien ze je graag tot zeer laat doorlopen :P

Overigens zal de sorteerkwaliteit er hier zeker tot de komt van de machine niet op vooruit gaan. Na de volgende verhuizing komen er op piekdagen diensten van 6 tot 8 wijken die je moet sorteren. Maar bij wijk 8 ben je echt niet meer zo scherp en snel als bij wijk 1 natuurlijk.
pi_161081259
Nog mensen hier die erover denken zich kandidaat te stellen voor de OR?
Levert zo'n positie ook nog wat op eigenlijk?
pi_161083337
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

En dan krijg je chocola als beloning >:)

[..]

Hier doen we dat soort dingen nog ouderwets via de telefoon. Maar zelfs dan kan het weken duren voor er actie is. Zit je dus 4 weken opgescheept met een nieuwe sorteerder die er niks van bakt. Dan blijf je bellen. (Uiteindelijk is ie dan wel ontslagen, dat is wel weer effectief)
Ik neem niet eens meer de moeite om nog te klagen over sorteerfouten. Als het er echt slecht gezet is claim ik meer tijd. Met de meeste klachten wordt toch niets gedaan dus zonde van mijn tijd om een melding aan te maken.
pi_161083769
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:42 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik neem niet eens meer de moeite om nog te klagen over sorteerfouten. Als het er echt slecht gezet is claim ik meer tijd. Met de meeste klachten wordt toch niets gedaan dus zonde van mijn tijd om een melding aan te maken.
Maar wordt er echt niks mee gedaan of hoor je er gewoon niks meer over?
Als er hier klachten komen gaat de teamcoach de bundels controleren. Overigens komt het behoorlijk vaak voor dat een postbezorger dan zegt dat er extreem veel fouten in zitten altijd, en dat de teamcoach de boel dan controleert en dat ie misschien 1 zetfout tegenkomt.
Wat dat betreft heb ik ook wel eens het idee dat sommige mensen gewoon gefrustreerd zijn over de huidige gang van zaken en dan al heel snel gaan klagen en de boel daarbij behoorlijk aandikken.
Want ja, het zou wel heel erg toevallig zijn als het altijd vol fouten zit, en dan wordt het gecontroleerd en dan zitten er haast geen fouten in (en nee, ze geven niet van tevoren aan dat ze de boel gaan controleren)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 22:31:56 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161084866
ik doe af en toe ook zo'n wijk. Bestaat maar uit twee straten. Eitje toch? Nou nee dus. laatste keer had ik aan het eind van de ronde nog vijftien stuks over die ik nog nabezorgd heb en dat aantal was nog nadat ik onderweg al het eea heb gecorrigeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 april 2016 @ 05:41:48 #116
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161089996
Mogguh.
Even druk geweest.

Qua sorteerfouten melden: kleine dingetjes meld ik niet eens meer en zoals completer straten door elkaar qua (verkeerde straat/benummering) wel.
Als! ik soms wat meer tijdsruimte heb, geef ik het zelden door of het moet extreem zijn.
Maar het doorgeven van fouten of efficiëntere looproutes e.d. mag wel beter gecommuniceerd worden.
Qua fouten van mijzelf of voorbereiding/sortering moet gewoon communicatie in zijn en niet vingertje wijzen of totaal niets zeggen/laten horen. Wederom roept PostNL mooie dingen maar komt ze zelf niet na:communicatie!
Qua looproute: ik ben daar nu al een kleine 2 jaar mee bezig. In december ben ik lichtelijk ontploft en heb duidelijk laten merken dat het erg laks gedrag is om nogsteeds de route niet aan te willen/kunnen passen. Het slap verhaal dat het tijd kost qua programmering ging er bij mij niet in. Programmering van machines heb ik ook gedaan en het ligt niet aan de programmering, maar aan de bureaucratie van bovenaf! Een standje gehad, althans dat is mij proberen te geven en dat is dus niet gelukt, want ik heb in zoverre gelijk gekregen en dat kon leidinggevend PostNL niet verkroppen. Pech!
Nu 4-5 maanden verder is er nogsteeds niets gedaan, terwijl het wel was beloofd.
Puur en alleen omdat een TC het niet kan hebben dat ook jij als 'domme' pbz' goed mee kan denken, en niet alleen de 'alwetende' TC.
Vinden ze het gek dat de 'betrokkenheid' minder of nihil is als je positieve ideeën in zee worden gegooid.

De(mijn) TC stelt zich nu meer en meer op als mooie praat via email en soms irl, maar laat verder niets van zich horen, zowel mijn collega's als ik ervaren dat, terwijl er wel om betere communicatie wordt gevraagd.
Nu geef ik dus alle dingen die er spelen door via MijnWerk.

Overigens krijg je daar ook alleen te lezen dat als je een melding doet in je loop: klacht afgehandeld.
Laat dan weten WAT er is besproken!

Telefoneren is er niet meer bij.
Wat dat betreft was, en is, mijn vorige TC toch beter in (persoonlijke en telefonische) communicatie!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161090258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:56 schreef gelestipjes het volgende:

Want ja, het zou wel heel erg toevallig zijn als het altijd vol fouten zit, en dan wordt het gecontroleerd en dan zitten er haast geen fouten in (en nee, ze geven niet van tevoren aan dat ze de boel gaan controleren)
Of de TC moet ook aan de bril ;)

Laatst had iemand van de halve wijk alle handpost in een verkeerde straat gesorteerd. Tenminste: zover ik nog kon zien welke straat de bedoeling was. Nee dat zal echt niet elke dag voorkomen, hoop ik. En bij controle, als de melding eenmaal door is gekomen, hoeft er niets aan de hand te zijn. Maar moet ik het daarom maar laten zitten? Ben van ellende terug gegaan naar het depot om opnieuw te sorteren, drie kwartier uitloop. En daarbij hoort eigenlijk ook een ander tarief.

Nee, 'foutjes' meld ik niet. Structurele fouten wel, niet dat ík er veel last van heb, maar vooral om bezorgklachten door een collega-bezorger te voorkomen, die leest óók alleen huisnummers. Aan de andere kant: nu er meer klachten ontstaan (en ik heb aangegeven daar niet meer voor op te draaien) wordt er wel serieus iets aan gedaan.

Overigens ben ik héél blij met de voorbereider van mijn wijk, op de 'ouwe postbode' na nog nooit zo'n zorgvuldige gehad. Ik meld wel wat er consequent mis gaat, zodat hij er wat aan kan doen. Dat zou ik zelf ook willen.

[ Bericht 41% gewijzigd door zombo op 01-04-2016 08:19:38 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:13:22 #118
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161090334
Vandaag controles door TC's op de werkwijze van de pbz. Zij zullen (on)zichtbaar aanwezig zijn.
De bevindingen zullen tijdens een evaluatiegesprek worden besproken. Pbz's met goede resultaten hebben kans op een eenmalige bonusuitkering van ¤100,-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161090400
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:13 schreef Pietertje71 het volgende:
Vandaag controles door TC's op de werkwijze van de pbz. Zij zullen (on)zichtbaar aanwezig zijn.
De bevindingen zullen tijdens een evaluatiegesprek worden besproken. Pbz's met goede resultaten hebben kans op een eenmalige bonusuitkering van ¤100,-
Hahaha - wat voor dag is het vandaag? - ik ze al gluren door de brievenbussen :)

Vooral dat evaluatiegesprek Wat is dat eigenlijk? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door zombo op 01-04-2016 08:28:45 ]
pi_161090916
Zie je zo'n TC met een plant op z'n kop in de bosjes zitten. Of een witte Up met zwarte vlekken geparkeerd in een weiland met koeien. :') _O-
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:24:33 #121
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161090933
Ik krijg sowieso al kriebels als ik een witte UP zie rijden....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:25:43 #122
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161090948
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:22 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Zie je zo'n TC met een plant op z'n kop in de bosjes zitten. Of een witte Up met zwarte vlekken geparkeerd in een weiland met koeien. :') _O-
En kijken of je de post juist heb bezorgd:
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161090954
Ik heb in 4 jaar tijd nog nooit een TC op straat gezien. De keren dat ik ze zag was bij een vergadering of een uitje bij de wok :P

Laat maar komen die 100 euro, daar mogen ze me wel een dagje voor bespioneren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 april 2016 @ 09:27:31 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161090964
ik heb het vroeger tijdens mij route al een keer gehad. Was een oudere postbode met een postauto die zei dat hij in mijn wijk moest kijken waar de stickers op de brievenbussen zaten en of de hoeveelheid HAH nog wel klopte.

Had meer het idee dat hij mij ook in de gaten hield, want ik kwam hem wel verdacht vaak tegen. Naderhand nooit meer iets over gehoord.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:33:43 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161091025
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:27 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb het vroeger tijdens mij route al een keer gehad. Was een oudere postbode met een postauto die zei dat hij in mijn wijk moest kijken waar de stickers op de brievenbussen zaten en of de hoeveelheid HAH nog wel klopte.

Had meer het idee dat hij mij ook in de gaten hield, want ik kwam hem wel verdacht vaak tegen. Naderhand nooit meer iets over gehoord.
Mooi spul hé dat ducttape, tiewraps en blauwe puinzakken ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')