http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ze-schamen-zich-doodquote:Een totale vernedering noemen deelnemers het. Bijstandsgerechtigden kregen in een volle supermarkt in Delfzijl les over gezond eten. Te midden van andere klanten moesten ze gezonde producten kopen. Dat werd beoordeeld en vervolgens moesten ze alles weer terugleggen in de schappen.
Het uitje was onderdeel van het re-integratietraject Fit voor Werk. Mensen in de bijstand gaan tijdens dit project drie keer per week sporten om zo hun zelfvertrouwen en conditie te verbeteren. Maar een groep van zo'n twaalf deelnemers moest dinsdag ook mee naar de supermarkt om les te krijgen over gezond eten.
Re-integratie is gezond boodschappen doen tenzij mensen zich natuurlijk ongemakkelijk voelen. Gelukkig hebben we het geld wel om aan dergelijke zaken te besteden.quote:Na alle commotie is het re-integratietraject direct stopgezet. De gemeente zegt achter de intentie te staat dat uitkeringsgerechtigden actief meewerken aan hun re-integratie. "De manier van uitvoeren roept echter vragen op", zegt wethouder Meindert Joostens van de gemeente Delfzijl in het Dagblad van het Noorden. "Het is zeker niet de bedoeling dat deelnemers aan het traject zich ongemakkelijk voelen. Het spijt ons dat dit op deze manier is gebeurd."
Tja het is ook een vernedering om te weten dat al ons belastinggeld naar deze luie zakken gaat.quote:Op zondag 27 maart 2016 15:09 schreef brillenmeisje het volgende:
Boodschappenles voor mensen in bijstand: 'Ze schamen zich dood'
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ze-schamen-zich-dood
[..]
Re-integratie is gezond boodschappen doen tenzij mensen zich natuurlijk ongemakkelijk voelen. Gelukkig hebben we het geld wel om aan dergelijke zaken te besteden.
Dus iedereen die in de bijstand zit is een luie zak?quote:Op maandag 28 maart 2016 21:36 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Tja het is ook een vernedering om te weten dat al ons belastinggeld naar deze luie zakken gaat.
Natuurlijk zijn er mensen die buiten hun schuld hierin terecht komen en dat betreur ik ook diep. Toch is het beter om via vrijwillige liefdadigheid voor deze mensen te zorgen.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Dus iedereen die in de bijstand zit is een luie zak?
Een man die 20 jaar bij V&D heeft gewerkt krijgt WW voor een bepaalde tijd, die mensen zijn
vaak al wat ouder. Als hij voordat zijn WW afgelopen is geen ander werk vindt beland hij in de bijstand, mits zijn vrouw of partner (als hij die heeft) werkt en boven het minimum zit, dan krijgt hij
helemaal niets.
Ja dat weet mijn Oma ookquote:Op maandag 28 maart 2016 21:51 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Een substantieel deel van de uitkeringstrekkers fraudeert en dat is een feit.
Ik denk dat je tenzij bedoelt in plaats van mits.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Dus iedereen die in de bijstand zit is een luie zak?
Een man die 20 jaar bij V&D heeft gewerkt krijgt WW voor een bepaalde tijd, die mensen zijn
vaak al wat ouder. Als hij voordat zijn WW afgelopen is geen ander werk vindt beland hij in de bijstand, mits zijn vrouw of partner (als hij die heeft) werkt en boven het minimum zit, dan krijgt hij
helemaal niets.
ik denk het ookquote:Op maandag 28 maart 2016 21:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je tenzij bedoelt in plaats van mits.
Doe ik ook niet, maar het is helaas wel waar dat verschrikkelijk veel mensen frauderen. Het ergste is nog dat het nauwelijks te voorkomen is dankzij de verstikkende bureaucratie van de overheid.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dat weet mijn Oma ookmaar er is ook een heel groot deel dat niet fraudeert,
dus je moet niet alles over één kam scheren bedoel ik.
Ik denk dat het aantal echte fraudeurs nog wel meevalt, gezien hoeveel mensen een uitkering hebben. Ik denk juist dat er veel mensen zijn die oneigenlijk gebruik maken van de sociale voorzieningen, zonder hierbij rechtstreeks te frauderen.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:51 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er mensen die buiten hun schuld hierin terecht komen en dat betreur ik ook diep. Toch is het beter om via vrijwillige liefdadigheid voor deze mensen te zorgen.
Een substantieel deel van de uitkeringstrekkers fraudeert en dat is een feit.
Serieus? Ik zie het niet en ik hoor het ook niet. Wat ik wel hoor alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ze zich inschrijven bij iemand voor meer stufi en dan gewoon thuiswonen. Blijkbaar worden veel mensen zo opgevoed dat dit normaal is. Dan zeggen ze ja als je zelf niet 'steelt' ben je een dief van je eigen portemonnee.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik wel vaak zie en hoor zijn mensen die zich niet op het adres van hun partner inschrijven. Die dus een uitkering heeft en waar ze eigenlijk mee samenwonen.
Ja erg he. Dat wordt maar heel normaal gevonden. Ook met toeslagen kom ik dit wel tegen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:10 schreef perezoso het volgende:
[..]
Serieus? Ik zie het niet en ik hoor het ook niet. Wat ik wel hoor alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ze zich inschrijven bij iemand voor meer stufi en dan gewoon thuiswonen. Blijkbaar worden veel mensen zo opgevoed dat dit normaal is. Dan zeggen ze ja als je zelf niet 'steelt' ben je een dief van je eigen portemonnee.
Er wordt ook teveel kwijtgescholden in NL, belachelijk dat je zo goed als straffeloos enorme schulden kan maken en dan 3 jaar op een houtje moet bijten om weer een schone lei te krijgen. Schuldeisers blijven bekaaid achter en de 3 jaar zo voorbij, mogen blijven wonen in een huurwoning en viva de voedselbank. Dit zijn toch geen echte levenslessen ?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja erg he. Dat wordt maar heel normaal gevonden. Ook met toeslagen kom ik dit wel tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |