Ziet er stukken beter uitquote:Op vrijdag 15 april 2016 17:33 schreef douche-eendje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zo. 15 dagen, veel gedaan/laten doen.
Dat is een wereld van verschil !quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:33 schreef douche-eendje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zo. 15 dagen, veel gedaan/laten doen.
Uiteraard; al ben ik zelf meer van het Makita blauwquote:Op vrijdag 15 april 2016 21:21 schreef Sounddragon het volgende:
Jullie hebben die Smurfblauwe schroefmachine in V&A al lang gezien natuurlijk?
Ik heb er al tweequote:Op vrijdag 15 april 2016 21:21 schreef Sounddragon het volgende:
Jullie hebben die Smurfblauwe schroefmachine in V&A al lang gezien natuurlijk?
ik ben nog steeds uitermate tevreden over dat Gele spul wat ik laatst had aangeschaft, ook al is het misschien stiekem B&Dquote:Op vrijdag 15 april 2016 21:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Uiteraard; al ben ik zelf meer van het Makita blauw
draaiende bewegingen worden meestal gesponsord door lagers jaquote:Op vrijdag 15 april 2016 21:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb een cirkelzaag van B&D uit 83 en die doet het nog steeds, best prima spul
Hoewel de lagers wel verrot zijn zo te horen
Hij maakt tenminste een vreemd geluid uit je hem uitzet en hij draait nog wat door. Dat zijn lagers denk ik?
Grapjasquote:Op vrijdag 15 april 2016 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
draaiende bewegingen worden meestal gesponsord door lagers ja
weet ik veel; ik zag geen geluid, alleen lettertjesquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
GrapjasIk bedoel het geluid als ie doordraait, maar dat had je ook gesnopen denk ik
Je zit droog toch?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
weet ik veel; ik zag geen geluid, alleen lettertjes![]()
Slecht weer om bouwvarken te zijn.
[ afbeelding ]
Nog steeds in t zeeuwse? Wou overigens dat wij zulke computers/schermen hadden in onze kranenquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
weet ik veel; ik zag geen geluid, alleen lettertjes![]()
Slecht weer om bouwvarken te zijn.
[ afbeelding ]
kaggol, radio, paffie, boekie, cabine lekker achterover; mij hoor je nietquote:
Nee, Gouda, langs de A12 op de nieuwe bypass, brug aan het bouwen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nog steeds in t zeeuwse? Wou overigens dat wij zulke computers/schermen hadden in onze kranen
Mooi leven heb jequote:Op vrijdag 15 april 2016 22:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kaggol, radio, paffie, boekie, cabine lekker achterover; mij hoor je niet![]()
Ah mooi werkquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, Gouda, langs de A12 op de nieuwe bypass, brug aan het bouwen.
nu wel, daarstraks had ik de hydro olie nog op 95 graden staanquote:
speciaal voor jouquote:
Je kunt beter olie van 175°C hebben. Wat kipkorns in het mandje en gaanquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nu wel, daarstraks had ik de hydro olie nog op 95 graden staan
En wat mag dat maximaal zijn?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nu wel, daarstraks had ik de hydro olie nog op 95 graden staan
Jahoor, hij denkt gelijk weer aan de frituurquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt beter olie van 175°C hebben. Wat kipkorns in het mandje en gaan
Nicequote:Op vrijdag 15 april 2016 22:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
speciaal voor jou![]()
[ afbeelding ]
geen idee, heel veel heter wordt ie niet meestal, dan gaan er overal koelers blazen naast mequote:
Als jij van kipcorns met een 'fruitig' geurtje houdtquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt beter olie van 175°C hebben. Wat kipkorns in het mandje en gaan
Hij zal ook niet gelijk in de stress schieten. Maar wat geven al die getallen weer?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
geen idee, heel veel heter wordt ie niet meestal, dan gaan er overal koelers blazen naast me![]()
Volgens mij kan hij wel een stukkie over de 100 voor hij gek gaat doen.
tot 10 ton/meter mag je zonder TCVT bedienen, dan heb je het over zo'n vouwdingetje wat je achter een flinke bus mag meeslepen. Aannemers hebben die dingen vaak om stenen te opperen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
NiceWij hebben heel spartaans een rood lampje wat gaat knipperen
(en dan mag je gokken wat er aan de hand is haha) Zal wel eens wat foto's schieten komende term. Blijf 't mooi werk vinden met kranen werken. Mocht ik om whatever reden dan ook ooit niet meer mogen varen.. Dan weet ik 't wel
Overigens is 't wel bizar dat wij in principe zonder training met 60 tons kranen mogen werken, terwijl je 'aan wal' nog geen ton mag hijsen zonder papieren.
Ah ok, dat is wat anders dan wat ze bij een kraancursus (de baas biedt gelukkig kraancursussen aan) ons deden geloven.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tot 10 ton/meter mag je zonder TCVT bedienen, dan heb je het over zo'n vouwdingetje wat je achter een flinke bus mag meeslepen. Aannemers hebben die dingen vaak om stenen te opperen.
symbolen staan erbij toch? Goed kijken, dan kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:20 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Hij zal ook niet gelijk in de stress schieten. Maar wat geven al die getallen weer?
Horizontale afstand tussen de giek (waar de val met de haak bungelt) hartlijn haak en de hartlijn van de basis van de giek.quote:
De basis is het scharnierpunt?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:29 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Horizontale afstand tussen de de giek (waar de val met de haak bungelt) en de basis van de giek.
Bij gebrek aan een beter woord: ja, als je goed kijkt in t diagrammetje van SD zie je twee lijnen met een verbinding ertussen waar in het midden de 27,6 staatquote:
Dat is zoals je het in de natuurkunde zou noemenquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Bij gebrek aan een beter woord: ja,
In de kraanwereld hebben ze anders heel mooie krachttermen, zoals bonkelaarquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is zoals je het in de natuurkunde zou noemen
das een hydraulische pollepel. Kranen zijn om te hijsen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:43 schreef derLudolf het volgende:
Over kraantjes gesproken, in Emmen staat een mooi machientje. Vandaag het centrum naar het Oranje kanaal (dat paar km verder ligt) wordt een regenwater riool aangelegd (de naam van de wijk Emmermeer wordt soms wel heel toepasselijk als er veel regent valt).
Draaide een Cat 949 van Pon. Op een gegeven moment zo diep ingegraven dat alleen het topje van de giek nog boven de grond uit kwam
Hahahaha zoo herkenbaar.. Zit je op een schip met een portaalkraan/luikenwagen (beter bekend als dekferrari) 'kan je dit en dat even doen terwijl wij pauzeren?' Ja eh is goed.. Maar als k luiken ga hijsen ben ik minimaal 5 minuten per element bezig, leuk als je wilt dat ik 18 moves ga doen en jullie nemen maar 30 minuten pauze.. Dan gaat het ergens wringen. Of 15 minuten voor ze stoppen voor de dag nog even luiken om gooienquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:49 schreef Sounddragon het volgende:
Jaja, een uur niksdoen, elf uur klaar, en twintig voor elf moet er ineens nog van alles gaan vliegen.. Ze zijn ook overal hetzelfde he
Ziet er wel fancy uitquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
speciaal voor jou![]()
[ afbeelding ]
VTC in Ede heeft een mooie seastate simulatorquote:Op vrijdag 15 april 2016 23:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ziet er wel fancy uit![]()
Op de offshorekranen bij mij op het werk zitten LMB`s van Mipeg, die zien er wat simpeler uit. http://www.aanderaa.com/p(...)Operator-s-Display-6
Voor offshorekranen is het wat aparter, want daar moet je ook de seastate op instellen.
De seastate heeft met de golfhoogte te maken, en is van belang als je containers lost van een bevoorradingsschip (die beweegt met de golven mee) naar het platform (die staat dus vast op de zeebodem).
Hoe hoger de golven (en de seastate dus) hoe eerder de LMB ingrijpt.
Bekend verhaal idd, en daarna zeiken dat ze op jou moeten wachtenquote:Op vrijdag 15 april 2016 22:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hahahaha zoo herkenbaar.. Zit je op een schip met een portaalkraan/luikenwagen (beter bekend als dekferrari) 'kan je dit en dat even doen terwijl wij pauzeren?' Ja eh is goed.. Maar als k luiken ga hijsen ben ik minimaal 5 minuten per element bezig, leuk als je wilt dat ik 18 moves ga doen en jullie nemen maar 30 minuten pauze.. Dan gaat het ergens wringen. Of 15 minuten voor ze stoppen voor de dag nog even luiken om gooien
Fancy? dit is al redelijk oldskool; zeker dat rechtse deelquote:Op vrijdag 15 april 2016 23:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ziet er wel fancy uit![]()
Op de offshorekranen bij mij op het werk zitten LMB`s van Mipeg, die zien er wat simpeler uit. http://www.aanderaa.com/p(...)Operator-s-Display-6
Voor offshorekranen is het wat aparter, want daar moet je ook de seastate op instellen.
De seastate heeft met de golfhoogte en de wind te maken, en is van belang als je containers lost van een bevoorradingsschip (die beweegt met de golven mee) naar het platform (die staat dus vast op de zeebodem).
Hoe hoger de golven (en de seastate dus) hoe eerder de LMB ingrijpt.
Andere tak van sport ook he.. hiermee moet je heel lief kunnen millimeteren, offshore is meer ram en bam en rukken, en het moet heel blijven. Dus ja, daar ga je geen flimsy dingetjes inbouwen die overal over zeiken en stuk gaanquote:Op zaterdag 16 april 2016 01:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Gaat veel te snel stuk offshore denk ik![]()
De meeste kranen offshore staan er al sinds de platformen gebouwd zijn in de jaren 70/80/90.
Een nieuwe kraan erop zetten gaat niet zo makkelijk en is niet zo goedkoop......
Haha, bij ons gaat het 'gelukkig' elektrisch-hydraulisch, alleen de de deur naar de cabine is over 't algemeen niet heel denderend geïsoleerd. Staan bij ons Liebherr CBW's op, 40 ton in 2 val en 60 ton in 3 val inschering. Heel avontuur om die derde val in te scheren, moet je geen hoogtevrees voor hebbenquote:Op zaterdag 16 april 2016 11:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij Soma in Harderwijk gebruiken ze daar een omgebouwde jaknikker voor![]()
Die kraan op het platform waar ik nu werk zit nog een ouderwetsche 2 takt detroitdiesel in, 12cylinder.
Mooi geluid, maar wel een teringherrie.
Op de SOMA kan dat ding ook rijden toch?quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij Soma in Harderwijk gebruiken ze daar een omgebouwde jaknikker voor![]()
Die kraan op het platform waar ik nu werk zit nog een ouderwetsche 2 takt detroitdiesel in, 12cylinder.
Mooi geluid, maar wel een teringherrie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |