Heerlijkquote:Op maandag 4 april 2016 10:23 schreef douche-eendje het volgende:
Leuk hoor, een huis kopen. Vooral de onhandigheden van vorige Klussers die je tegenkomt
Hier hing een keukenkastje aan vast
[ link | afbeelding ]
Dat is ook een handige jaquote:Op maandag 4 april 2016 10:26 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heerlijk
Bij mn zus hielden de CV leidingen 5 centimeter voor de verwarming op
Geen idee. De keuken ligt nu te rusten op de stort. Volgende week komt de nieuwequote:Op maandag 4 april 2016 11:00 schreef derLudolf het volgende:
Zo, wat voor beunhaas heeft die keuken geplaatst zeg.
Ik ben zo blij dat onze adviseur in onze vriendengroep zitquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:17 schreef Andromache het volgende:
Had net een online hypotheekadviseur aan de lijn (ja, contradictio in terminis, laat maar). Wat een onprofessionele sukkel.![]()
![]()
Een simpel gesprekstraininkje en het wordt een zo veel beter praatje.
Waarom loop je niet gewoon zo'n verzekering/hypotheek bedrijfje binnen? Meestal kunnen die net zo gunstig leveren maar heb je wel een vast aanspreekpunt mocht je vragen hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:17 schreef Andromache het volgende:
Had net een online hypotheekadviseur aan de lijn (ja, contradictio in terminis, laat maar). Wat een onprofessionele sukkel.![]()
![]()
Heb je nirt zo'n gasboer in Apeldoorn? Die allerlei gassen en lasspullen kan leverenquote:Op woensdag 6 april 2016 22:44 schreef Makrolon het volgende:
Iemand hier verstand van gas? Ik heb een tweedehandse soldeerbrander voor zink gekocht een tijd terug, maar nu moet ik daar een slang en een aansluiting bij hebben voor op een fles... Wat moet ik hebben? Ik heb een 30 mbar regelaar geprobeerd en daar doet ie niks op..
Communicatie schijnt voor sommige enorm moeilijk te zijn....quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:17 schreef Andromache het volgende:
![]()
8 bar op je brandertje? als je die vlam al aan weet te houden met zo'n druk, heb je in ieder geval warmte genoeg....quote:Op woensdag 6 april 2016 22:54 schreef Gieliovd het volgende:
Geen regelaar... Gewoon je bout erop en daarmee regelen met het ventiel?
Klopt. Met gas vooral. Ooit es van kilometer afstand een gasfles zien knallen.quote:
Daar mag eerst Google translate wel overheen, mijn Duits is 20 jaar geleden al verwatertquote:
Veel mensen zijn als lavalampen, leuk om naar te kijken maar bijzonder helder zijn ze nietquote:Op woensdag 6 april 2016 23:32 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Daar mag eerst Google translate wel overheen, mijn Duits is 20 jaar geleden al verwatert
quote:Op woensdag 6 april 2016 23:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veel mensen zijn als lavalampen, leuk om naar te kijken maar bijzonder helder zijn ze niet
Zit je mij nou een beetje in het Duits af te brandenquote:Op woensdag 6 april 2016 23:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veel mensen zijn als lavalampen, leuk om naar te kijken maar bijzonder helder zijn ze niet
Bij mijn weten is 't een kogelkraan waar even goed nog steeds de volle druk uit geblaft komtquote:Op donderdag 7 april 2016 12:06 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Zit je mij nou een beetje in het Duits af te branden![]()
8 bar kun je nog altijd terugregelen met je kraan of niet? Het is geen vlinderklep.
Oh nee joh. Vond het gewoon een leuk plaatjequote:Op donderdag 7 april 2016 12:06 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Die duitsers hebben soms best wel humor hoorquote:Op donderdag 7 april 2016 14:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh nee joh. Vond het gewoon een leuk plaatje
Zeker. Lag ook dubbel van dat Erdowie Erdowo Erdogan nummerquote:Op donderdag 7 april 2016 14:31 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Die duitsers hebben soms best wel humor hoor
same here...quote:Op donderdag 7 april 2016 14:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeker. Lag ook dubbel van dat Erdowie Erdowo Erdogan nummer
Dat was wel een beste sneer ja, volkomen terecht trouwens die opmerking.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gleiche Rechte für die Frauen, die werd er auch verhauen
Ik dacht dat die alleen Las benodigdheden had Enzo... Maar zal er eens kijken!quote:Op woensdag 6 april 2016 22:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je nirt zo'n gasboer in Apeldoorn? Die allerlei gassen en lasspullen kan leveren
Edit: ja die heb je http://hofmeijerglt.nl/
Is die drukregelaar wel goed. Volgens mij zit er gewoon butaan in die oranje flesjes
quote:Op woensdag 6 april 2016 23:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, dat is met een kraan niet te regelen. Een drukregelaar werkt heel anders.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:06 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
8 bar kun je nog altijd terugregelen met je kraan of niet? Het is geen vlinderklep.
Ja, wel ok. Een kansrijk huis in een bijna monumentaal stukje Utrecht is aan mijn neus voorbijgegaan. Ik had daar heel graag gewoond. Vandaag gekeken bij een mooi, licht appartement waar wel een flinke verbouwing nodig is. Zou me niet verbazen als dat 30.000 kost. En is het appartement dat waard? In hoeverre werkt de bank mee aan een bouwdepot? Wel een wijkje dicht bij de binnenstad.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat onze adviseur in onze vriendengroep zitze heeft een assurantiekantoor en heeft gelijk echt alles geregeld, ook verzekeringen en adreswijzigingen.
Hoe gaat je zoektocht?
Bij ons is de stucadoor nu 2 dagen bezig en het is zo mooi aan het worden. Ik ga vandaag boven nog de laatste schilderingen doen en de nieuwe deurbel ophangen
Een bouwdepot is tegenwoordig lastiger dan vroeger. Het moet echt van tevoren via taxatie bepaald worden wat de waarde vermeerdering is en dan kan er een gedeelte volgens mij geleend worden. In elk geval iets wat ook veel gedoe oplevert, maar met een gesprek van de bank ben je meer geholpen dan met het hier vragen toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 23:10 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, wel ok. Een kansrijk huis in een bijna monumentaal stukje Utrecht is aan mijn neus voorbijgegaan. Ik had daar heel graag gewoond. Vandaag gekeken bij een mooi, licht appartement waar wel een flinke verbouwing nodig is. Zou me niet verbazen als dat 30.000 kost. En is het appartement dat waard? In hoeverre werkt de bank mee aan een bouwdepot? Wel een wijkje dicht bij de binnenstad.
Ik heb ook jaren niet meer serieus geklust. Ik ben redelijk handig, maar moet wel nog in van alles inlezen en uitzoeken. Leidingen infrezen, hoe doe je dat? Is het haalbaar om ergens een muur weg te halen? Een badafvoer aanleggen, hoe moet dat eigenlijk? Mag je daarvoor zelf bikken in de vloer? En wanneer krijg je wel. toestemming van een VVE en wanneer niet? Extra stopcontacten aanleggen, hoe moet dat eigenlijk? Stuccen? Tegelen? Puin afvoeren uit een appartement zonder lift, hoe te doen? Ik vind de klustopics hier erg knap, maar dat zou mij toch ook voor een deel moeten lukken. Alleen hoe doe ik die kennis op? Aan een aannemer en loodgieter ontkom ik niet, maar ik zal ook zelf iets moeten doen voor mijn budget, en dat wil ik ook graag. Ik heb nog niet overzicht over wat op welke manier te plannen. En hoe lang zulke dingen eigenlijk duren.
Ja, ik weet dat een taxateur het eerst in moet schatten. Kan ik zo maar een aannemer meevragen naar een tweede bezichtiging?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Een bouwdepot is tegenwoordig lastiger dan vroeger. Het moet echt van tevoren via taxatie bepaald worden wat de waarde vermeerdering is en dan kan er een gedeelte volgens mij geleend worden. In elk geval iets wat ook veel gedoe oplevert, maar met een gesprek van de bank ben je meer geholpen dan met het hier vragen toch?![]()
En alle vragen die je hebt kunnen beantwoord worden als je met een aannemer het appartement doorgaat. Zo zeggen of een muur weg kan en hoe moeilijk elektra is is erg lastig
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:04 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat een taxateur het eerst in moet schatten. Kan ik zo maar een aannemer meevragen naar een tweede bezichtiging?
omdat het ongebruikelijk is misschien?quote:
Nee hoor, het is gewoon een manier om informatie in te winnen over het pand. Kan prima. Maar ik zou dat alleen doen als je echt zeker bent dat je wilt gaan biedenquote:Op vrijdag 8 april 2016 09:23 schreef Andromache het volgende:
[..]
omdat het ongebruikelijk is misschien?
Zeg gewoon dat het je zwager isquote:Op vrijdag 8 april 2016 09:04 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat een taxateur het eerst in moet schatten. Kan ik zo maar een aannemer meevragen naar een tweede bezichtiging?
Als je een muur van 3.5 meter tot t plafond in de badkamer moet doen niet meer hoorquote:Op vrijdag 8 april 2016 20:36 schreef Puala het volgende:
Zo net even al een stukje getegeld. Best leuk om te doen
Dat zal bestquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:47 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Als je een muur van 3.5 meter tot t plafond in de badkamer moet doen niet meer hoor
Koop gewoon een goede, doe ermee wat je moet doen, en smijt hem daarna op MP. Dan staat hij ook niet de rest van zijn leven in de schuur in de weg te staan en stof te vergaren. Of ga in de tweede lijn zitten en koop een goede gebruikte op MP, en doe hem voor hetzelfde geld weer weg naar de volgende. Als je een goedkoop $%^#ding koopt en je verjekkert er 4 tegels mee en de rest ziet er niet uit heb je achteraf spijt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat zal bestDit is 7 hoog en 6 breed. En t lastige randje boven de wc is ook al gedaan en de rest afgetekend. Maar moet veel zagen, dus morgen maar even ergens kijken wat een tegelsnijder kost. Voor 3-4 tientjes moet vast wel iets te vinden zijn wat acceptabel is voor mijn kleine toilet
Hmm ik krijg t dit weekend niet af.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:27 schreef Makrolon het volgende:
Of een weekeind zon ding huren.
Voor verzendkosten wil ik mijne ook best opsturen, maar Das ook een gamma ding. Wel de duurste die ze haddenals je zorgt dat ie weer een keer terug komt.
Lekker is dat dan !quote:Op zondag 10 april 2016 09:53 schreef JanB het volgende:
Daar ben je lekker mee: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_kruipruimte__.html
Gadverdammequote:Op zondag 10 april 2016 09:53 schreef JanB het volgende:
Daar ben je lekker mee: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_kruipruimte__.html
Heb ook al eens verhalen gehoord bij installateurs over woningen die niet aangesloten waren op het gemeentelijke riool... dat gaat best lang goed ... tot al je leiding werk vol zit binnenshuis omdat het nergens heen kanquote:Op zondag 10 april 2016 11:55 schreef Barrah het volgende:
Bij een woning hier in de buurt was dat per abuis het geval bij oplevering. Bewoners kwamen er pas maanden later achter toen het water over de vloer liep. Ben je mooi klaar mee.
Dit geintje bij de lokale chinees gehad. Nieuwbouw pand, ook niet aangesloten. Foutje van de aannemer die de straat heeft vervangen, hierbij is ook de riolering vervangen, echter heeft men vergeten om het pand van de chinees er op aan te sluiten. Ging 1 week goed......quote:Op zondag 10 april 2016 12:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb ook al eens verhalen gehoord bij installateurs over woningen die niet aangesloten waren op het gemeentelijke riool... dat gaat best lang goed ... tot al je leiding werk vol zit binnenshuis omdat het nergens heen kan![]()
Och, dan is een week nog best lang eigenlijkquote:Op zondag 10 april 2016 18:04 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dit geintje bij de lokale chinees gehad. Nieuwbouw pand, ook niet aangesloten. Foutje van de aannemer die de straat heeft vervangen, hierbij is ook de riolering vervangen, echter heeft men vergeten om het pand van de chinees er op aan te sluiten. Ging 1 week goed......
Altijd al geweten dat je ging meuren van Chinees voerquote:Op zondag 10 april 2016 18:04 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dit geintje bij de lokale chinees gehad. Nieuwbouw pand, ook niet aangesloten. Foutje van de aannemer die de straat heeft vervangen, hierbij is ook de riolering vervangen, echter heeft men vergeten om het pand van de chinees er op aan te sluiten. Ging 1 week goed......
Riool ligt daar op 1,3 meter diep, maatje 200mm. Kan een hoop in.quote:Op zondag 10 april 2016 18:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Och, dan is een week nog best lang eigenlijk
Tjezus...quote:Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef cvboer2 het volgende:
Is dit de definitie van een automaat?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef cvboer2 het volgende:
Is dit de definitie van een automaat?![]()
[ afbeelding ]
Facebook van Bouwfoutjes.quote:Op zondag 10 april 2016 19:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tjezus...![]()
Waar ben je die tegen gekomen dan ?
Als je daar over nadenkt, heb je wel een steekje los zitten. Spoor dan de oorzaak op.quote:Op zondag 10 april 2016 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Om dan ook gewoon ff zo een schroef in de automaat te draaien
Daar zou ik wel een VDE schroevendraaier voor pakkenquote:Op zondag 10 april 2016 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Om dan ook gewoon ff zo een schroef in de automaat te draaien
In dit geval was een 2^1 gebouwd op een gesplitste kavel oorspronkelijk bedoeld voor een vrijstaande woning. Afvoer was waarschijnlijk precies volgens tekening opgeleverd. Alleen niet de juiste tekeningquote:Op zondag 10 april 2016 12:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb ook al eens verhalen gehoord bij installateurs over woningen die niet aangesloten waren op het gemeentelijke riool... dat gaat best lang goed ... tot al je leiding werk vol zit binnenshuis omdat het nergens heen kan![]()
quote:Op maandag 11 april 2016 11:13 schreef douche-eendje het volgende:
Echt, gadver dat linkje
Onze keuken is geleverd![]()
Morgenquote:
Ja morgenavond denk ikquote:Op maandag 11 april 2016 20:50 schreef Puala het volgende:
Morgen krijgen we ook wel foto's toch?![]()
Hier vanavond weer eens de kwast in handen genomen. Een kozijn in de grondverf gezet, daarna een deur aan alle kanten. En toen was het kozijn al zo ver dat er al een laagje lak overheen kon. Zwart. Ik ben benieuwd of het net zo gaat uitpakken als ik in mijn hoofd heb. Anders word het heel veel schuren
Je hebt nooit teveel foto's!quote:Op maandag 11 april 2016 21:06 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja morgenavond denk ikben zelf aan het werk, schoonvader is hier. Alhoewel die ook nog wel eens teveel foto's kan maken.
Wanneer is ze jarig?quote:Op maandag 11 april 2016 21:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je hebt nooit teveel foto's!
Ik ga morgenavond een paar pallets halen, ik ga voor m'n dochtertje's verjaardag een soort schommelbed/hangbank maken die onder het overdekte terras komt te hangen. Ontwerp zit in m'n hoofd, nu nog uitvoeren.
1 of 2 avondjes werk, of 1 zaterdagmiddag, valt mee.quote:Op maandag 11 april 2016 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat wordt even door timmeren dusHet idee zit wel al goed in je hoofd zeker, dat plan houd je al een tijdje toch, van die schommelbank?
Ik hoop het ook. Het is een gewone oven, de combimagnetron staat in de schuurquote:Op dinsdag 12 april 2016 18:58 schreef Puala het volgende:
Wauw![]()
Ik hoop trouwens dat met jouw bakkunsten zo'n oven bevalt
Oke het leek net een combi, vandaar ook mijn opmerkingquote:Op dinsdag 12 april 2016 19:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Het is een gewone oven, de combimagnetron staat in de schuur
Daar zat er een van 2015 in de oude keuken. Die nepoven is naar de schuur verbannen. We houden hem wel, voor de magnetron.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Oke het leek net een combi, vandaar ook mijn opmerking
Mwoah, met een goede combi oven kan je ook lekkere dingen maken hoorquote:Op dinsdag 12 april 2016 19:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Oke het leek net een combi, vandaar ook mijn opmerking
Dat klopt, die combi van m'n ouders was iets van ¤1000 ofzoquote:Op dinsdag 12 april 2016 19:37 schreef laziness het volgende:
Ik kon anders in onze hetelucht combi de beste taarten bakken.
En nu hebben we een oven en combi en de combi staat bekend als bakoven.
Uiteraard zit er verschil in prijsklasse wel bij combi's.
Plaatje ook goed? Norwich sourdough, 18 uur rijstijdquote:Op dinsdag 12 april 2016 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah, met een goede combi oven kan je ook lekkere dingen maken hoordie van m'n ouders kan ik opstoken tot 275°C
Maar douche-eendje, vertel es over je bakkunsten
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Plaatje ook goed? Norwich sourdough, 18 uur rijstijd
[ link | afbeelding ]
Het combiding is er een van ikea, ik verwacht er niet teveel van.
Nee, ikea ding komt uit de oude keuken. Deze is van superkeukensquote:Op dinsdag 12 april 2016 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
Is die keuken ook van de IKEA? Zelf geïnstalleerd of laten doen?
Supermarktbroodquote:Op dinsdag 12 april 2016 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
Zelf brood bakken is kewl, en lekker![]()
Bij de Jumbo hebben ze oerbrood, en hier ligt het nog wel eens ongesneden in de zak. Lekkere dikke bruine bobo's![]()
Oh dat heb ik dan gemistquote:Op donderdag 14 april 2016 13:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En hij eet ook al geen gekookte aardappels las ik net
Ja mn mooie muurtjesquote:Op donderdag 14 april 2016 13:08 schreef Makrolon het volgende:
Nu is er stuc stuk en heb je stuk stuc! Je zal er wel stuk van wezen, dat stukke stukje stuc
Ga je pvc zelf leggen?
Schuurpapiertje er langs en weg zijn je koffie spettersquote:Op donderdag 14 april 2016 13:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja mn mooie muurtjesop de verhuisdag presteerde iemand al om zn koffie te laten vallen... spetters op de muur.
![]()
Nee. Dat kan ik nieten de winkel geeft alleen garantie als ze zelf gelegd hebben.
Staat ook niet hier.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh dat heb ik dan gemistAl geef ik hem daarin wel gelijk
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |