Dit is de reden waarom west-oakland een stuk goedkoper is.Ik vind het zelf nogal overdreven, maar dat is de reden waarom de huizenprijzen daar een stuk lager zijn en dus de huren ook:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:39 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt prima moblo!
Ik vind via Airbnb nu toch best nog wat prima geprijsde overnachtingsmogelijkheden in Oakland? Meer dan ik eerst kon vinden.
Zelf verblijven we bij "Christian' : https://www.airbnb.nl/roo(...)d8-ae98-3645145afc2c
Recensies zijn supergoed en het ziet er netjes uit. En die douche is luxer dan wat we hier thuis hebben... (of wat we op de camping hebben voordat we hier terecht kunnen..... dat is namelijk geen douche maar een beek/rivier)
Omdat het toch een gebied is met wat minder veilige straten (al is het de afgelopen jaren aardig verbeterd). Overdag prima te doen, 's avonds wat minder.quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:05 schreef MissGump het volgende:
Waarom noemt niemand hier de Mission om te verblijven? Vind ik echt een topwijk!
Vanuit je Airbnb in Oakland een paar haltes BART naar Berkeley pakken, en dan lekker omhoog klimmen naar Tilden Regional Park. Daar valt genoeg te wandelen in alle rust, en je hebt een mooi uitzicht op SFquote:Op zondag 3 april 2016 10:51 schreef Candaasje het volgende:
En ik vermoed dat wij straks hetzelfde zeggen, haha. Ik ben wel benieuwd naar SF hoor, maar ik vermijd hier in NL de steden liever al. (Of het moet een doordeweekse ochtend zijn wanneer je nog lekker rustig langs de gracht kunt slenteren en de stad nog een beetje moet wakker worden)
Tilden park is tof en de bus rijdt tot aan de parkeerplaatsen daar.quote:Op maandag 4 april 2016 23:14 schreef Mappy het volgende:
[..]
Vanuit je Airbnb in Oakland een paar haltes BART naar Berkeley pakken, en dan lekker omhoog klimmen naar Tilden Regional Park. Daar valt genoeg te wandelen in alle rust, en je hebt een mooi uitzicht op SF
SF zelf: centrum is goed te lopen, maar om alles te zien is een fiets handiger. Of OV (Clippercard (=ov-chipkaart voor MUNI, BART en Caltrain) kopen op een BART-station en die steeds opladen)
Bestaat dat dan? Helder weer?quote:Op dinsdag 5 april 2016 01:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Tilden park is tof en de bus rijdt tot aan de parkeerplaatsen daar.
Andere optie is ook angel island in de baai. Wel meer geplan omdat die boot maar 2-4 keer gaat maar supertoffe hike en bij helder weer hele vette views van SF en de eastbay.
Haha goed puntquote:
Als ik hier uit het raam kijk is het al de hele dag stralend blauw (oostkant SF). De wolken hangen vooral aan de westkant, zo'n beetje boven het strand langs de oceaan, of wat verder landinwaarts. De oostkant van SF is veel zonniger, en de oostkant van de baai (Oakland etc.) nog mooier.quote:
Ik 3x in SF geweest, in de ochtend lekker fris maar in de middag lekker in de korte broek kunnen rondlopen. Eind augustus/begin september is wat klimaat betreft echt perfect voor Californiequote:Op dinsdag 5 april 2016 04:35 schreef MartijnUK het volgende:
Ik ben nu 3x in SF geweest maar heb helaas nog nooit een blauwe lucht aldaar gezien. Altijd zo'n 15 graden, grijs, en lichte regen.
Heb er nu twee keer een week gezeten en ken meerdere mensen die er wonen. Echt allemaal (incl mijzelf) lopen we gewoon zonder enige problemen in ons eentje 's avonds naar huis. Het enige wat je af en toe overdag hoort is een 'hello beautiful' in mijn ervaring.quote:Op zondag 3 april 2016 05:31 schreef Mappy het volgende:
[..]
Omdat het toch een gebied is met wat minder veilige straten (al is het de afgelopen jaren aardig verbeterd). Overdag prima te doen, 's avonds wat minder.
Maar op de fiets rijd ik er rustig doorheen
Het weer is hier vrijwel altijd hetzelfde, zou dus nooit in de zomer gaan want dan is het vergelijkbaar met het weer in NLquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:12 schreef Retarded het volgende:
[..]
Ik 3x in SF geweest, in de ochtend lekker fris maar in de middag lekker in de korte broek kunnen rondlopen. Eind augustus/begin september is wat klimaat betreft echt perfect voor Californie
*duimt* voor Candaasje!quote:Op woensdag 6 april 2016 11:24 schreef Candaasje het volgende:
Bedankt voor de tips!![]()
En ach, regenachtig of zwaar bewolkt; ik heb liever dat het in SF wat minder weer is dan in Yosemite/Sequoia. In SF zitten we 'droog', in de NP moeten we het met ons kleine tentje doen en ondanks dat het een fijn tentje is, is kamperen met regen gewoon ruk. Laat staan hiken (Maar goed, dat overleven we dan ook wel weer hoor.)
Over hiken gesproken; halverwege deze maand horen we of we de permits hebben..... ik begin zenuwwachtig te worden!
Ik heb er vorig jaar lang naar gekeken, maar uiteindelijk besloten om het gewoon niet te doen. In steden heb je overal wel wi-fi en onderweg heb ik het eigenlijk nooit echt gemist. Als je ergens in een park staat is de kans groot dat je sowieso geen verbinding hebt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:11 schreef ridsel het volgende:
Wij vertrekken binnenkort ook voor een rondje west-kust.
Weet iemand welke oplossing je best kan doen voor mobiel data verkeer? Ter plaatse een prepay simkaartje kopen? Of dit nu al ergens doen?
Roaming tarieven even bekeken voor hier in België. ¤10/Mb daar word je niet goed van...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |