abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 maart 2016 @ 21:29:05 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160944160
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 21:43:08 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160944783
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:56 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Als gymleraar vind ik het heel jammer om te lezen dat jij de gymlessen zo ervaren hebt. Mijn doel is altijd om de kinderen te stimuleren tot een levenlang bewegen. Dus kennis maken met de mogelijkheden van het eigen lichaam, ontdekken waar jouw talenten liggen en ervoor te zorgen dat je altijd (op je eigen manier) in beweging bent en blijft.

Ik denk ook dat de gymlessen tegenwoordig heel anders zijn dan die wij vroeger kregen. Ik had een vakleerkracht op de basisschool, maar we hebben erg veel bankenvoetbal, trefbal, blokjesvoetbal en bankenspringen gedaan.... Needless to say dat ik toen gym echt niet leuk vond, maar ik ben toch vakleerkracht bewegingonderwijs geworden ;)

En over de vraag wat beter is: ak of gym.. Dat is voor ieder kind persoonlijk. Livelink, waar denkt jouw dochter de meeste voldoening uit te halen, het meeste te leren en misschien de vaardigheden te ontwikkelen die zij belangrijk vindt voor haar toekomst? Ik denk nl niet dat wij als forummers daar ook maar iets over kunnen zeggen of adviseren.
Je hebt gelijk, Peacefull. Ik zocht ook niet echt naar advies, ik vond de situatie gewoon grappig. Dat ze moest kiezen tussen haar twee 'slechtste' vakken. Het wordt aardrijkskunde, want gymles is echt niet leuk als je het niet kunt. En frustrerend als je op zich best wel sportief bent, maar je alleen maar wordt beoordeeld op de teamsporten. Ze heeft dit jaar een cijfer gehad voor voetbal, basketbal, volleybal en dan 1x dus voor een radslag.
Je wordt dus beoordeeld op spelinzicht en dat heeft ze niet. Dus haalt ze iedere keer een 6 (laagste cijfer dat hij geeft) en heeft ze iedere keer het laagste cijfer van de klas en sta je dus ook iedere keer voor lul voor de hele klas. Eigenlijk word ik boos als ik het typ. Ik vind het toch al een beetje absurd om daar cijfers voor te geven, maar juist bij gym is het allemaal zo openlijk en geef je ook alleen maar het signaal aan andere kinderen af dat je haar niet in je team moet hebben.

En kan een gymleraar haar dan wel dat spelinzicht leren? Tot nog toe duidelijk niet en ik heb mijn twijfels of dat mogelijk is. Wat leert ze dan nog wel van de gymles, vraag ik me af? Want wat jij zegt leert ze in ieder geval niet. Ze gaat gelukkig met heel veel plezier naar dansen en turnen en ze wil volgend jaar nog extra gaan dansen, maar op de gymles op school leert ze niet waar haar talenten liggen en wordt ze absoluut niet gestimuleerd om meer te bewegen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_160947231
Ik snap de ironie ja. Zou hetzelfde zijn als ik vroeger extra moest kiezen tussen wiskunde en natuurkunde..
Ik vind het heel sneu om te lezen dat ze zo gedemotiveerd raakt van de manier waarop met gym om gegaan wordt. Gelukkig haalt ze haar plezier uit het sporten buiten schooltijd waar ze wel haar talenten heeft liggen. En spelinzicht kan in zekere mate wel aangeleerd worden. Is wel veel complexer dan bijv een turnactiviteit omdat spel zo contextgebonden is. Je hebt met heel veel factoren rekening te houden (niveau van medespelers, balvaardigheid, spelinzicht, snelheid enz). Vooral de kinderen waarmee je speelt heeft veel invloed op jouw eigen vaardigheid en prestaties. Wordt je gezien? Krijg je de bal toegespeeld? Is de pass afgestemd op jouw niveau of gaat hij te hard/zacht/recht/scheef... Nouja, ik zal er niet dieper op in gaan. ;)

Maar duidelijk is dat de talenten van jouw kind ergens anders liggen. Het gaat er om wat ze er mee doet. Niet goed in spel? Jammer dan. Doe je best en probeer te leren. Doet je leraar er niks mee, leer dan van je klasgenoten. Hoort wat mij betreft ook wel wat bij het leven. Je bent niet overal goed in. Het gaat er in mijn opinie om wat je er mee doet en welke mindset je er aan koppelt.
Waarom word je boos als ze een 6 voor spel krijgt? Een voetballer haalt een 6 voor de overslag.. so what? (Snap wel dat de verhouding tussen spel en andere activiteitsgebieden wat scheef is). Ik was ook heel knullig in spel (turnster) en niemand wilde mij in zijn team. Kan niet overal goed in zijn, jammer dan. Probeerde wel te leren wat dan wel de goede looplijnen waren (tot grote frustratie van mijn teamgenoten, want ik stond vaak verkeerd of in de weg, haha).
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:47:29 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160947857
Ik word niet boos dat ze een 6 heeft voor de balspellen, maar dat de verhouding zoek is. Ze krijgt 3 cijfers voor balspellen en 1 cijfer voor iets anders. Daar had ze wel een hoog cijfer voor.
Spelinzicht is moeilijk en het is een feit dat ze dat niet heeft. Ik begrijp dat ze dan ook geen hoge cijfers krijgt, maar het zou wel leuk zijn als het niet alleen maar spelinzicht is wat gemeten wordt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_160948070
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:47 schreef livelink het volgende:
Ik word niet boos dat ze een 6 heeft voor de balspellen, maar dat de verhouding zoek is. Ze krijgt 3 cijfers voor balspellen en 1 cijfer voor iets anders. Daar had ze wel een hoog cijfer voor.
Spelinzicht is moeilijk en het is een feit dat ze dat niet heeft. Ik begrijp dat ze dan ook geen hoge cijfers krijgt, maar het zou wel leuk zijn als het niet alleen maar spelinzicht is wat gemeten wordt.
Ben ik helemaal met je eens hoor :) Maar ik dacht uit je post vooral de frustratie over het lagere cijfer te proeven en de impact daarvan op het aanzien van je dochter tav de rest van de klas. Vandaar mijn reactie.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:58:42 #6
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160948247
En toch vind ik het best flauw dat LO een verplicht vak is en waar je cijfer van invloed is op het overgaan of wel of niet examen mogen doen. Zeker als ze dingen gaan meten waar je gewoon geen hoog cijfer in kan halen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 23:07:17 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160948517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:58 schreef Moppert het volgende:
En toch vind ik het best flauw dat LO een verplicht vak is en waar je cijfer van invloed is op het overgaan of wel of niet examen mogen doen. Zeker als ze dingen gaan meten waar je gewoon geen hoog cijfer in kan halen.
Ik zie wel dat mijn dochter dan niet lager dan een 6 krijgt. Ze doet wel mee en ze is er altijd en dat zal er dan wel voor zorgen dat ze geen onvoldoende krijgt. En ik vermoed dat je het wel heel bont moet maken, wil je echt een onvoldoende halen voor L.O. Dus je zal er niet snel op blijven zitten, denk ik.
Maar het is inderdaad wel vervelend als je een bepaald gemiddelde moet staan om door te kunnen stromen naar een hoger niveau. Vorig jaar speelde dat wel een rol bij mijn dochter, maar toen hebben ze het cijfer voor gym niet meegeteld voor het gemiddelde dacht ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 23:13:40 #8
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160948682
Die 6 was bij ons niet zo standaard helaas. Ik heb nog nachtmerries van het moeten hardlopen met een migraine aanval en de docent die gilt dat een beetje hoofdpijn geen rede is om na een paar rondjes op te geven :') ik vind LO echt heel belangrijk maar het is als je geen sportief bot in je lijf hebt wel een lastig vak.. wat je zelfvertrouwen ook geen goed doet.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160953408
oh gym. wat een nachtmerrie was dat bij mijn middelbare schooltijd. het doet je zelfvertrouwen geen goed als je almaar gedwongen word om dingen te doen die je niet kan en waar je dan dus steevast bij geblesseerd raakt. je zou denken dat die gymleraar eens achter zn oren ging krabben bij de 6de keer een gekneusde enkel, maar nee. "je doet het gewoon niet goed" en hop; een 5.

op het vwo ging het beter hoor; die gymleraar op de mavo was gewoon een eersteklas hork (die in de douchehokjes loerde en daar later toch wel gedoe mee kreeg). maar ik ben er bij selene (met fysiek ook een aandachtspuntje in de vorm van hypermobiliteit) erg op beducht dat ze sport als iets leuks blijft zien en dat ze niets gedwongen moet doen wat ze domweg niet kan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_160953486
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:58 schreef Moppert het volgende:
En toch vind ik het best flauw dat LO een verplicht vak is en waar je cijfer van invloed is op het overgaan of wel of niet examen mogen doen. Zeker als ze dingen gaan meten waar je gewoon geen hoog cijfer in kan halen.
Nou ken ik hier ook wel een verhaal van iemand die een extra middag gym mocht "herkansen" om zo een 7 te halen waardoor ze wel over ging.

Ik heb trouwens altijd een 7 gehaald voor gym. Ik kon er weinig van maar deed erg enthousiast mee en dat vonden ze blijkbaar genoeg. En eerlijk gezegd vind ik dat ook wel heel logisch.
pi_160953564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:58 schreef Moppert het volgende:
En toch vind ik het best flauw dat LO een verplicht vak is en waar je cijfer van invloed is op het overgaan of wel of niet examen mogen doen. Zeker als ze dingen gaan meten waar je gewoon geen hoog cijfer in kan halen.
Ja, maar anderzijds zijn er ook genoeg kinderen die he-le-maal niets met talen hebben of geen bal van wiskunde snappen, die daar dus ook nooit in zullen uitblinken en die toch heel hard op hun prestaties worden afgerekend. Enerzijds roepen we dat het onderwijs teveel focust op de cognitieve kant, het leren en stampen en het braaf stilzitten, maar als andere vaardigheden zoals lichaamsbeweging dan op de voorgrond staan dan is het gek dat een kind er 'op afgerekend wordt'. Natuurlijk is enthousiasme soms belangrijker dan talent en is het vervelend als een gymleraar alleen maar balspelen doet. Maar aan de andere kant krijg je ook geen 8 voor Engels om je gezellige aanwezigheid en zijn er ook wiskundeleraren die het halve curriculum aan kansberekenen ( ;( ) besteden.

Dat gezegd hebbende was gymnastiek ook nooit mijn geheime talent en heb ik het balgevoel van een dode ezel :') Maar we kregen er, bij enige inzet, ook nooit echt onvoldoendes voor en volgens mij te telde het ook echt niet mee voor of je over ging :? Mits door een goede docent gegeven die durft te variëren in de invulling van de lessen en niet alleen maar alle pijlen richt op de sportieve en talentvolle leerlingen, vind ik het een belangrijk deel van het curriculum. Zéker voor de kinderen die thuis niet de mogelijkheid hebben of worden aangemoedigd om te sporten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_160953629
Op zich zeg je goeie dingen. Waar het volgens mij wringt is dat je vaak wel knetterhard door de klas wordt uitgelachen als je met gym iets niet kunt, maar niet als je wiskunde onder de maat is.
Bij ons moest je in groepjes van drie om de beurt bijvoorbeeld radslagen doen terwijl de hele klas meekeek. Niet echt bevorderlijk voor plezier en enthousiasme, als je het niet van nature goed kon.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160953686
Oh ja, dat is ook heel zuur inderdaad. Herken ik ook wel. Net zoals dat 'kiezen' van teams. Altijd dezelfden die overblijven en die niemand in z'n team wil hebben ;( Maar ik vind het wel de taak van een docent LO dat er een veilig klimaat wordt gecreëerd waarin dat soort dingen niet plaats kunnen vinden, dat bedoelde ik in mijn eerdere post ook te zeggen. Maar helaas zijn mijn ervaring gymdocenten vaak degenen die zich absoluut niet kunnen voorstellen dat er mensen zijn die niet zulk sportief talent bezitten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_160953791
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:48 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, dat is ook heel zuur inderdaad. Herken ik ook wel. Net zoals dat 'kiezen' van teams. Altijd dezelfden die overblijven en die niemand in z'n team wil hebben ;( Maar ik vind het wel de taak van een docent LO dat er een veilig klimaat wordt gecreëerd waarin dat soort dingen niet plaats kunnen vinden, dat bedoelde ik in mijn eerdere post ook te zeggen. Maar helaas zijn mijn ervaring gymdocenten vaak degenen die zich absoluut niet kunnen voorstellen dat er mensen zijn die niet zulk sportief talent bezitten.
Ja, dat teams kiezen. :') altijd dezelfden die als laatsten overblijven.

Gelukkig was ik in alle overige vakken wel goed. O+ Dat trok het dan weer in evenwicht.
Professioneel gifmenger.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2016 @ 10:09:46 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_160953905
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:59 schreef Buurpoes het volgende:
Ja, dat teams kiezen. altijd dezelfden die als laatsten overblijven.
En ook altijd dezelfden die mochten kiezen :{

Alleen bij volleyball en softbal wilden ze me wel :') "Mijn" sporten destijds dus dat vond ik leuk en ten opzichte van de rest van de klas was ik er goed in :P Verder ben ik gewoon niet gemaakt voor hardlopen en turnen en dergelijke.

Manlief ook niet en dus zijn we verbaasd en blij dat zoon wèl goed is in gym en een heel behoorlijke tafeltennisser *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_160953916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En ook altijd dezelfden die mochten kiezen :{

Alleen bij volleyball en softbal wilden ze me wel :') "Mijn" sporten destijds dus dat vond ik leuk en ten opzichte van de rest van de klas was ik er goed in :P Verder ben ik gewoon niet gemaakt voor hardlopen en turnen en dergelijke.

Manlief ook niet en dus zijn we verbaasd en blij dat zoon wèl goed is in gym en een heel behoorlijke tafeltennisser *O*
Oeh, er is dus ook hoop voor mijn kind. *O*
Professioneel gifmenger.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 maart 2016 @ 10:16:01 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_160953968
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:10 schreef Buurpoes het volgende:

Oeh, er is dus ook hoop voor mijn kind. *O*
Tuurlijk :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 10:21:10 #18
11682 Moonah
Jolie femme
pi_160954012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:48 schreef Clubsoda het volgende:
Maar ik vind het wel de taak van een docent LO dat er een veilig klimaat wordt gecreëerd waarin dat soort dingen niet plaats kunnen vinden,
Nou, dát.
En niet alleen LO docenten, maar iederéén die zich met kinderen/jongeren bezighoudt.
Een veilig groepsklimaat vergt veel aandacht en energie van iedereen, maar er zijn er te veel die toch wegkijken omdat het zo ingewikkeld is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_160954731
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dát.
En niet alleen LO docenten, maar iederéén die zich met kinderen/jongeren bezighoudt.
Een veilig groepsklimaat vergt veel aandacht en energie van iedereen, maar er zijn er te veel die toch wegkijken omdat het zo ingewikkeld is.
Een veilig groepsklimaat werkt gewoon fijner, daar heb je als docent zelf ook plezier van.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:00:02 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_160955309
Ik heb een keer geen cijfer gekregen voor gym :X Ik was te weinig aanwezig geweest zodat ze mij geen cijfer kon geven... mja, ik was ook inderdaad bijna niet aanwezig geweest Door allerlei smoesjes, ik had een baal jaar :+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 13:06:01 #21
5428 crew  miss_sly
pi_160956351
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dát.
En niet alleen LO docenten, maar iederéén die zich met kinderen/jongeren bezighoudt.
Een veilig groepsklimaat vergt veel aandacht en energie van iedereen, maar er zijn er te veel die toch wegkijken omdat het zo ingewikkeld is.
Zo vind ik het ook bijzonder hoe sommige zwemjuffen bij de zwemschool van S tekeer kunnen gaan tegen die kinderen. Het klinkt dan echt niet alsof ze het zo leuk vinden om met kinderen te werken, laat staan dat ze zich daar bewust mee bezighouden.

De badmeester van S is een heel ander verhaal. Een hele rustige man, hij verwacht echt wel wat van die kinderen, maar hij laat dat op een rustige manier horen. Hij was ook zo verstandig om ze te vertellen dat hij vandaag niet bij het proefzwemmen aanwezig zou zijn, dus dat ze hem echt, echt niet hoefden te zoeken, want hij kon niet. Met het afzwemmen zou hij er zijn om ze te feliciteren volgende week. Ik weet dat S het echt heel naar had gevonden als ze er vandaag pas achter was gekomen dat haar eigen badmeester er niet was, dus ik vond het goed geanticipeerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_160956739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo vind ik het ook bijzonder hoe sommige zwemjuffen bij de zwemschool van S tekeer kunnen gaan tegen die kinderen. Het klinkt dan echt niet alsof ze het zo leuk vinden om met kinderen te werken, laat staan dat ze zich daar bewust mee bezighouden.
Pfff, en wordt daar dan wat van gezegd? Ik zou dat moeilijk kunnen aanzien, denk ik. Ik heb zelf ook nare ervaringen met een verschrikkelijk strenge zwemjuf met nul empathisch vermogen.

Het is inderdaad jammer dat het bij zoiets als gymles toch vaak zo onpedagogisch aan toe gaat. Juist bij sport kun je ontzettend veel doen met kinderen leren grenzen aan te geven en die van een ander te respecteren, teamgeest, solidariteit e.d. Maar ja, om dat goed te doen, kun je ook eigenlijk niet één docent op een groep van 30 kinderen zetten en dan moet het ook duidelijk worden voor iedereen dat gymles niet alleen om een fysieke prestatie gaat. Je zou kinderen bijv ook een cijfer kunnen geven voor samenwerking. Volgens mij zijn er wel scholen die dat doen. Of twee cijfers die worden gecombineerd: inzet en prestatie.
Ik vind het bijvoorbeeld prachtig wat je kunt doen met trainingen als 'rots en water'
http://www.rotsenwater.nl(...)at-is-rots-en-water/
Zij gebruiken een psychofysieke didactiek.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 26 maart 2016 @ 13:53:21 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_160957115
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:32 schreef Franny_G het volgende:

Ik vind het bijvoorbeeld prachtig wat je kunt doen met trainingen als 'rots en water'
http://www.rotsenwater.nl(...)at-is-rots-en-water/
Zij gebruiken een psychofysieke didactiek.
Rots en Water is zo mooi.... O+
Ik ben sinds een poosje gecertificeerd trainer. Met mijn klas ben ik er veel mee bezig, en het werkt. Op schoolniveau gaan we een clubje kinderen samenstellen die training krijgen (dat training krijgt...??). En volgend jaar mag ik hopelijk samen met mijn collega op meerdere scholen binnen onze stichting trainingen geven.

Ik heb het hier al eerder gemeld, Rots en Water kun je ook als buitenschoolse cursus doen. Onze zoon heeft er echt baat bij gehad.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_160957718
Wat leuk, Moonah! Lijkt me heel mooi om te zien wat je ermee kunt bereiken.
Zo'n vijf jaar geleden heb ik een keer een gesprek gehad met een paar rots-en-water trainers bij ons op school, met de schoolleiding erbij. Ik was daar toen heel enthousiast over en had graag gezien dat we er als school iets mee zouden doen. Maar de toenmalige directie zag er niets in. :( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161021165
* Kuukske schuift het topic binnen met een kleuter *).
Eens op m'n gemakje aanhaken hier.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161021428
Mijn kleuter praat non-stop en dan vooral over dingen die ik maar kort interessant vind. :@ Na enige tijd weet ik wel dat zijn legoboot ook onder water kan en dat daar een klepje zit en dat dat mannetje daar binnen zit en dat dat klepje open kan, ook als de boot onder water gaat (want dat kan ie) en dat dat mannetje dan mee onder water gaat en dat ie dan dat klepje kan bedienen (wel van binnen, want hij is onder water en dan mannetje is mee) en...en...en...

Hoe gaat jullie daarmee om? :@
Professioneel gifmenger.
pi_161021643
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:25 schreef Kuukske het volgende:
* Kuukske schuift het topic binnen met een kleuter *).
Eens op m'n gemakje aanhaken hier.
Welkom!

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:37 schreef Buurpoes het volgende:
Mijn kleuter praat non-stop en dan vooral over dingen die ik maar kort interessant vind. :@ Na enige tijd weet ik wel dat zijn legoboot ook onder water kan en dat daar een klepje zit en dat dat mannetje daar binnen zit en dat dat klepje open kan, ook als de boot onder water gaat (want dat kan ie) en dat dat mannetje dan mee onder water gaat en dat ie dan dat klepje kan bedienen (wel van binnen, want hij is onder water en dan mannetje is mee) en...en...en...

Hoe gaat jullie daarmee om? :@
Afhankelijk van mijn eigen gemoed de ene keer met interesse ("Ow ja? En wat doet dat mannetje onder water dan?") en de andere keer wat botter ("Heel tof, maar mama is nu even met iets anders bezig") ;)

Mijn grote vent is met tanden wisselen begonnen! :o
Afgelopen donderdag begon hij te huilen tijdens het eten omdat z'n tand zo naar wiebelde en dat dat niet fijn was met eten... en zondag bij de Paaslunch: "Ow? Heh? Waar is mijn tand nou?" Heeft ie hem toch zomaar bij een hap meegeslikt! :')
Dus nu wel een fietsenrekje, maar geen tand voor de tandenfee ;)
pi_161021659
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:37 schreef Buurpoes het volgende:
Mijn kleuter praat non-stop en dan vooral over dingen die ik maar kort interessant vind. :@ Na enige tijd weet ik wel dat zijn legoboot ook onder water kan en dat daar een klepje zit en dat dat mannetje daar binnen zit en dat dat klepje open kan, ook als de boot onder water gaat (want dat kan ie) en dat dat mannetje dan mee onder water gaat en dat ie dan dat klepje kan bedienen (wel van binnen, want hij is onder water en dan mannetje is mee) en...en...en...

Hoe gaat jullie daarmee om? :@
Op een gegeven moment zeg ik dat de naald blijft hangen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:21:30 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161022526
Ik heb een oneindig geduld wat dat betreft. Ook omdat ik weet dat het lekker met ze gaat als ze zo aan het kletsen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_161022575
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:21 schreef livelink het volgende:
Ik heb een oneindig geduld wat dat betreft. Ook omdat ik weet dat het lekker met ze gaat als ze zo aan het kletsen zijn.
Ja, dat is ook weer waar. O+

Misschien houdt hij rond de komende verhuizing wel wat meer zijn mond. :N
Professioneel gifmenger.
pi_161024648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:21 schreef livelink het volgende:
Ik heb een oneindig geduld wat dat betreft. Ook omdat ik weet dat het lekker met ze gaat als ze zo aan het kletsen zijn.
QFT
Ik ben allang blij als hier gekletst wordt. Dat dat dan bijv over geitjes aaien of Shaun the sheep moet gaan, neem ik op de koop toe.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 16:01:32 #32
5428 crew  miss_sly
pi_161024652
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:32 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Pfff, en wordt daar dan wat van gezegd? Ik zou dat moeilijk kunnen aanzien, denk ik. Ik heb zelf ook nare ervaringen met een verschrikkelijk strenge zwemjuf met nul empathisch vermogen.

Er wordt zelden of nooit iets van gezegd. De meeste ouders praten het goed met "ja, maar mijn kind heeft dat strenge echt nodig, hoor, anders luistert ie niet".
Naar de badmeester van S wordt prima geluisterd, hoor, en daar hoeft hij zijn stem niet voor te verheffen. We hebben S een keer een inhaalles laten doen bij zo'n zwemjuf (we wisten niet dat zij ook zo was) en ze kwam niet erg blij uit de les terug: ze wilde nooit meer een inhaalles bij deze juf!

Inmiddels heeft ze toch leren zwemmen, dus kan het prima zonder geschreeuw :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 16:04:17 #33
5428 crew  miss_sly
pi_161024714
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:37 schreef Buurpoes het volgende:
Mijn kleuter praat non-stop en dan vooral over dingen die ik maar kort interessant vind. :@ Na enige tijd weet ik wel dat zijn legoboot ook onder water kan en dat daar een klepje zit en dat dat mannetje daar binnen zit en dat dat klepje open kan, ook als de boot onder water gaat (want dat kan ie) en dat dat mannetje dan mee onder water gaat en dat ie dan dat klepje kan bedienen (wel van binnen, want hij is onder water en dan mannetje is mee) en...en...en...

Hoe gaat jullie daarmee om? :@
Soms ga ik er voor zitten en mag ze me de oren van mijn hoofd kletsen en ben ik daar ook met mijn volle aandacht bij. En soms weet ik dat ik dat niet op kan brengen, en zeg ik dat eerlijk. Dat kan ze best accepteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:22:21 #34
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_161025127
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:21 schreef livelink het volgende:
Ik heb een oneindig geduld wat dat betreft. Ook omdat ik weet dat het lekker met ze gaat als ze zo aan het kletsen zijn.
Ik heb hetzelfde. Ik kan zo genieten van die eindeloze verhalen. Niet dat ik zelf nou zo enthousiast word van politiemannen, brandweerkazernes, ridders en piraten, maar het enthousiasme van kleuter maakt me vrolijk :)
Oude (on)bekende.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:22:25 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161025129
Met 2 babbelende kleuters en 1 heel druk babbelende peuter geef ik aan wanneer mijn hoofd vol is.
Dat ik even het moet verwerken of even stilte nodig heb en dat als ik er weer klaar voor ben ik ze 1 voor 1 bij me roep.

Maar dat is echt iets wat maar zelden voorkomt eigenlijk :D
Ik stel als we naar huis lopen vanaf school veel vragen en dat helpt. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161026512
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:45 schreef Shandaly het volgende:

[..]
Afhankelijk van mijn eigen gemoed de ene keer met interesse ("Ow ja? En wat doet dat mannetje onder water dan?") en de andere keer wat botter ("Heel tof, maar mama is nu even met iets anders bezig") ;)
Ik vond dat botte altijd een kutopmerking want er was dus telkens wel iets wat belangrijker was dan ik. En er werd dan niet uitgelegd wat en waarom.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:03:09 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161027677
Hier worden mijn oren ook van mijn hoofd gekletst, met verhalen over vanalles en nog wat. Soms wil ik gewoon echt eventjes het journaal kijken, die maar een kwartier duurt en zelfs daar kletst ze doorheen. Ik vind het wel eens vermoeiend hoor. En ze bevind zich nu in een fase dat er toch al niet geluisterd wordt, dat ik er echt heel kriebelig van word en ook niet meer weet wat ik ermee moet.
Nu heb ik nog de stille hoop dat het beter zal gaan als die buisjes geplaatst zijn, maar soms hoort ze het echt wel, dus ben bang dat ik een andere aanpak moet gaan verzinnen.
/einde dagboek.

Overigens vind ik gekletst met de Playmobil poppetjes wel prima om aan te horen O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161028972
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:19 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik vond dat botte altijd een kutopmerking want er was dus telkens wel iets wat belangrijker was dan ik. En er werd dan niet uitgelegd wat en waarom.
En ik baal ervan dat ik nu de neiging voel me uit te leggen over hoe vaak dat bottere nu voorkomt... In de ideale wereld is elke keer natuurlijk een keer teveel, maar sorry, I'm only human...
pi_161029647
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:19 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik vond dat botte altijd een kutopmerking want er was dus telkens wel iets wat belangrijker was dan ik. En er werd dan niet uitgelegd wat en waarom.
ik kan me voorstellen dat dat zo voelt als het heel vaak gebeurt of wanneer de ander dan niks bijzonders aan het doen is en er geen uitleg volgt. dat heeft niks meer te maken met "nu even niet" maar is gewoon "nooit"

wellicht een leuke tip http://ongelooflijk.co/zo(...)t-respect-behandelt/ dan maak je wel contact, maar word je niet onderbroken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161029670
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:54 schreef Shandaly het volgende:

[..]

En ik baal ervan dat ik nu de neiging voel me uit te leggen over hoe vaak dat bottere nu voorkomt... In de ideale wereld is elke keer natuurlijk een keer teveel, maar sorry, I'm only human...
ach, juist dat je nu het gevoel hebt het uit te moeten leggen is toch een teken dat je wel genuanceerder handelt dan stelselmatig "nee" zonder uitleg
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:27:06 #41
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161029931
Ach het is al vaker opgemerkt. Het feit dat we hier schrijven en discussiëren maakt dat we allemaal behoorlijk bewust met het ouderschap bezig zijn. En dat alleen al is een pluspunt op veel anderen.

Shandaly je antwoord is eerlijk en net zo goed op mij van toepassing. Laat je niet onzeker maken :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161030120
ravi ging van de week trouwens ook aardig door de bocht: hij zit nu dus in een gedeelde 2/3 klas en ze komen erachter dat hij wel erg goed kan rekenen (nivo groep 4) en ook nog eens visueel ingesteld is, dus ze laten hem best vaak gewoon meedoen met groep 3. zijn manier van sommen uitleggen is wat grof. hij tekent poppetjes en laat ze dan doodgaan :D groot kruis erdoorheen "kijk, nu leven er nog maar 3"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161030137
Ik vind het helemaal geen botte opmerking, Shandaly :-D

Die van mij weten dat ik echt helemaal niks heb met hun tabletspelletjes. Dus ze weten ook dat ik afhaak als ze daar te veel over willen vertellen. Nou ja, prima hoor. Er zijn andere dingen waar we wel veel en gezellig over kunnen kletsen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:38:54 #44
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161030350
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:32 schreef simmu het volgende:
ravi ging van de week trouwens ook aardig door de bocht: hij zit nu dus in een gedeelde 2/3 klas en ze komen erachter dat hij wel erg goed kan rekenen (nivo groep 4) en ook nog eens visueel ingesteld is, dus ze laten hem best vaak gewoon meedoen met groep 3. zijn manier van sommen uitleggen is wat grof. hij tekent poppetjes en laat ze dan doodgaan :D groot kruis erdoorheen "kijk, nu leven er nog maar 3"
:D Maar wel tof dat hij zo goed is in rekenen ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 maart 2016 @ 20:08:59 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161031483
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:19 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik vond dat botte altijd een kutopmerking want er was dus telkens wel iets wat belangrijker was dan ik. En er werd dan niet uitgelegd wat en waarom.
tsja, gezien het feit dat een kind niet het middelpunt van de wereld is, heb je dat wel eens.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:18:51 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161031838
En toch is het imho iets wat je zo min mogelijk moet doen.
Veel dingen kunnen stiekem prima wachten en zijn niet altijd belangrijker en moet niet altijd net op dat moment. Ik denk dat als je het te vaak doet het idd het gevoel zal hebben wat unihilihomofilie er bij had.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161032010
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:18 schreef Moppert het volgende:
En toch is het imho iets wat je zo min mogelijk moet doen.
Veel dingen kunnen stiekem prima wachten en zijn niet altijd belangrijker en moet niet altijd net op dat moment. Ik denk dat als je het te vaak doet het idd het gevoel zal hebben wat unihilihomofilie er bij had.
ik denk dat het gevoel van unidinges ook een beetje wegkomt vanuit dat er geen reden gegeven wordt en het altijd hetzelfde is: nu niet. strakjes. later. nee. geen uitleg en nooit een ja is een killing combinatie imho. kinderen zijn volwaardige mensen. die snappen best dat papa of mama niet voor alles evenveel belangstelling hebben. maar ze krijgen ook heus wel mee dat papa en mama nooit belangstelling hebben. daartussen zit dan een hele wereld en die mogen ze best leren kennen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161032333
Precies. Ik had een moeder die ook altijd zei 'nu even niet'. Ik kan me veel van die momenten nog zeer goed herinneren, en dan voelde ik me afgewezen. Maar toch bleef ik het proberen. Kinderen geven niet zomaar op en hebben wat dat betreft ook een behoorlijk dikke huid, denk ik. Ze gaan er nl sowieso vanuit dat zij het middelpunt van het heelal zijn en het duurt even voordat binnenkomt dat ze dat niet zijn. :P . Ik gaf het uiteindelijk wel op met mijn moeder, maar dat heeft jaren geduurd. Toen kwam het trouwens ook niet meer goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161032499
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:03 schreef Susie het volgende:
Hier worden mijn oren ook van mijn hoofd gekletst, met verhalen over vanalles en nog wat. Soms wil ik gewoon echt eventjes het journaal kijken, die maar een kwartier duurt en zelfs daar kletst ze doorheen. Ik vind het wel eens vermoeiend hoor. En ze bevind zich nu in een fase dat er toch al niet geluisterd wordt, dat ik er echt heel kriebelig van word en ook niet meer weet wat ik ermee moet.
Nu heb ik nog de stille hoop dat het beter zal gaan als die buisjes geplaatst zijn, maar soms hoort ze het echt wel, dus ben bang dat ik een andere aanpak moet gaan verzinnen.
/einde dagboek.

Overigens vind ik gekletst met de Playmobil poppetjes wel prima om aan te horen O+
Ja, die combi is naar, die heb ik hier ook.
Hij kletst non-stop, maar luisteren is er niet meer bij. Ik vraag tegenwoordig meermalen per dag of hij gehoord heeft wat ik zojuist zei (3 seconden voor de vraag) en het antwoord is altijd nee.

Het is een faaaaaase!

Toch? :@
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:38:59 #50
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161032517
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:38 schreef Buurpoes het volgende:
Het is een faaaaaase!

Toch?
Nee
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161032750
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:38 schreef Moppert het volgende:

[..]

Nee
:'(

Ik heb het bonnetje niet meer.
Professioneel gifmenger.
pi_161033870
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:38 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, die combi is naar, die heb ik hier ook.
Hij kletst non-stop, maar luisteren is er niet meer bij. Ik vraag tegenwoordig meermalen per dag of hij gehoord heeft wat ik zojuist zei (3 seconden voor de vraag) en het antwoord is altijd nee.

Het is een faaaaaase!

Toch? :@
Nee
pi_161034278
rectificatie op mijn vorige bericht;
het is wel een fase

Onze 15 jarige zoon was ook zo maar die zien we haast nooit meer.
Mijn man zei zaterdagavond nog; hadden wij niet drie kinderen?
pi_161034901
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:38 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, die combi is naar, die heb ik hier ook.
Hij kletst non-stop, maar luisteren is er niet meer bij. Ik vraag tegenwoordig meermalen per dag of hij gehoord heeft wat ik zojuist zei (3 seconden voor de vraag) en het antwoord is altijd nee.

Het is een faaaaaase!

Toch? :@
Oooh, de herkenning (of gezien van de niet meer luisteren, luisteren is hier nooit hip geweest :') ) Eindeloze verhalen inderdaad. Wij noemen hem thuis het wasvrouwtje :+ Vaak heel gezellig en leuk (verhandelingen over het heelal bijvoorbeeld O+ ) maar het niveau Playmobil trek ik ook niet altijd. Het lastigst vind ik gesprekken die niet van de grond komen:

"Mama?"
"Ja lieverd?"
"Mama?"
"Ja?"
"....."
"...."
"MAMA!"
"Jaaa...."
"Mama....?"
"Ja, wat is er nou toch?" :%

Het zou soms helpen als hij heel even zijn gedachten de tijd gaf om zijn mond bij te houden :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_161035380
Of echt hele domme vragen gaan stellen. Je zou zeggen domme vragen bestaan niet, maar dan geef ik leyla een dag op visite. Man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 21:53:10 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161035641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oooh, de herkenning (of gezien van de niet meer luisteren, luisteren is hier nooit hip geweest :') ) Eindeloze verhalen inderdaad. Wij noemen hem thuis het wasvrouwtje :+ Vaak heel gezellig en leuk (verhandelingen over het heelal bijvoorbeeld O+ ) maar het niveau Playmobil trek ik ook niet altijd. Het lastigst vind ik gesprekken die niet van de grond komen:

"Mama?"
"Ja lieverd?"
"Mama?"
"Ja?"
"....."
"...."
"MAMA!"
"Jaaa...."
"Mama....?"
"Ja, wat is er nou toch?" :%

Het zou soms helpen als hij heel even zijn gedachten de tijd gaf om zijn mond bij te houden :+
Oh ja, dat is inderdaad wel herkenbaar en dan heb ik ook niet zoveel geduld meer, nee :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_161036504
:D Wat een heerlijke voorbeelden. Mama ja mama ja mama ja herken ik wel ja.
Ben nu wel benieuwd naar die superdomme vragen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161036847
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het lastigst vind ik gesprekken die niet van de grond komen:

"Mama?"
"Ja lieverd?"
"Mama?"
"Ja?"
"....."
"...."
"MAMA!"
"Jaaa...."
"Mama....?"
"Ja, wat is er nou toch?" :%

Het zou soms helpen als hij heel even zijn gedachten de tijd gaf om zijn mond bij te houden :+
Die ja |:(
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 22:22:01 #59
5428 crew  miss_sly
pi_161036933
Sowieso dat iedere zin, ook tijdens een reeds lopend gesprek, begint met "mama,..." :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161037217
Ik vind het geklets heerlijk. Zelfs de 1000000 keer Mam?!? Of Mamie?!?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_161037918
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:46 schreef Ticootje het volgende:
Of echt hele domme vragen gaan stellen. Je zou zeggen domme vragen bestaan niet, maar dan geef ik leyla een dag op visite. Man man man.
ik heb er ook nog wel 1 die van de domme vragen is.

Domme vragen krijgen bij mij een dom antwoord 😂😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 22:50:52 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161038434
Mijn probleem is dat ik het gewoon niet meer hoor als er 3 kinderen door elkaar aan het gillen en roepen zijn. En dan vang je wel iets op en geef je antwoord en dan zucht een peuter "neehee, ik had het tegen D" :')

Maar als M wil vertellen na een dag school dan probeer ik wel eea oor voor hem te zijn. En dat betekent ook dat zijn zusjes dan even stil moeten zijn.
pi_161039714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:23 schreef simmu het volgende:

[..]

ik denk dat het gevoel van unidinges ook een beetje wegkomt vanuit dat er geen reden gegeven wordt en het altijd hetzelfde is: nu niet. strakjes. later. nee. geen uitleg en nooit een ja is een killing combinatie imho. kinderen zijn volwaardige mensen. die snappen best dat papa of mama niet voor alles evenveel belangstelling hebben. maar ze krijgen ook heus wel mee dat papa en mama nooit belangstelling hebben. daartussen zit dan een hele wereld en die mogen ze best leren kennen :)
Juh dat idd. "Nee ik ben nu even bezig" Ja goh dat zie ik ook wel en dat is altijd zo en idd vaak kan dat ook wel even wachten.
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 maart 2016 @ 00:22:45 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161041697
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:28 schreef Tally het volgende:
Ik vind het geklets heerlijk. Zelfs de 1000000 keer Mam?!? Of Mamie?!?
ik niet, mamie luister ik niet naar :o :@

En om de boel te nuanceren, ik leg over het algemeen even uit waarom ze op dat moment niet het middelpunt van het universum is... Ik trek het 's morgens als ik probeer drie man voorzien van ontbijt en lunch op tijd de deur uit te krijgen de uitgebreide verhalen niet zo goed. Iets met ochtendhumeur :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161043108
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik niet, mamie luister ik niet naar :o :@

En om de boel te nuanceren, ik leg over het algemeen even uit waarom ze op dat moment niet het middelpunt van het universum is... Ik trek het 's morgens als ik probeer drie man voorzien van ontbijt en lunch op tijd de deur uit te krijgen de uitgebreide verhalen niet zo goed. Iets met ochtendhumeur :')
Och maar das niet alleen van je dochter. Dat kan je van niemand hebben ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_161043233
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:53 schreef livelink het volgende:

[..]

Oh ja, dat is inderdaad wel herkenbaar en dan heb ik ook niet zoveel geduld meer, nee :D
+1
:+
pi_161043394
Oh wat een herkenning. Hier ook 2 jongetjes die me de oren van mijn kop kletsen. Heel vaak heel gezellig maar soms gewoon even niet. Bijvoorbeeld als ik alleen met ze 1,5 uur in de auto zit en het al een uur gaat "mama,....."
Dan heb ik wel echt even, ga nu naar even jezelf vermaken, ik wil gewoon heel even 10 min rustig autorijden.

En hier versterkt het elkaar ook nog, want als de 1 iets heel belangrijks heeft te vertellen, heeft de ander dat ook. Vaak heb ik het geduld om te luisteren of het in goede banen te leiden, maar niet altijd.

Ik vind het vooral irritant wanneer ik echt een telefoontje moet plegen, ik leg dat dan uit dat ik het prima vind dat ze spelen, maar niet gillen/schreeuwen of om mij moeten roepen. Vooral de jongste doet dat dan eigenlijk altijd wel, zo vermoeiend.

Mijn moeder kreeg vroeger altijd te horen of ze even haar mond dicht wilde houden. Dat heeft ze als heel naar ervaren, maar met die 2 van mij kan ze zich er wel iets van voorstellen waarom dat tegen haar gezegd werd :D
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:53:30 #68
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161044758
Pfoeh, er is hier een grootschalige luizenopsporingsactie gaande op school. Als er uitkomt dat een kind luizen of neten heeft, moet het vanaf morgen een haarnetje dragen op school ;(
Ik hoop dat ze dit ook hebben opgenomen in het anti-pestprotocol :') meh wat een gedoe.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161044845
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:53 schreef pinquit het volgende:
Pfoeh, er is hier een grootschalige luizenopsporingsactie gaande op school. Als er uitkomt dat een kind luizen of neten heeft, moet het vanaf morgen een haarnetje dragen op school ;(
Ik hoop dat ze dit ook hebben opgenomen in het anti-pestprotocol :') meh wat een gedoe.
1 april...
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:01:18 #70
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161044863
oh NOH :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161044938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:01 schreef pinquit het volgende:
oh NOH :')
Ik heb een gepeperde mail teruggestuurd voordat ik me dat bedacht :') ):O
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:38:24 #72
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161045404
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb een gepeperde mail teruggestuurd voordat ik me dat bedacht :') ):O
Hahaha _O- shit, nouja moeten ze ook maar niet zo geloofwaardig mailen :P Het past perfect in al dat luizengezeik waar ze wél serieus over zijn. Als ze dat wat minder zouden doen vonden die beesten t allang niet leuk meer en waren ze vanzelf vertrokken :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161045438
Geen wonder.
Vrijdag pas!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161045457
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

1 april...
Wakker zeg.
Professioneel gifmenger.
pi_161045587
Herinnerd mij aan vorig jaar, toen zat mijn zoon nog net niet op school, maar ik had mij al ingeschreven op de nieuwsbrief, stond erin dat de kinderen niet meer met de fiets mogen komen maar moeten lopen, omdat de fietsen zoveel plek inpikten op het schoolplein en niet genoeg ruimte over was om te spelen....nu wij wonen net te ver om alles te lopen....ik was not amused....gelukkig ook een 1 april grap....
pi_161045716
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:49 schreef Zana het volgende:
Herinnerd mij aan vorig jaar, toen zat mijn zoon nog net niet op school, maar ik had mij al ingeschreven op de nieuwsbrief, stond erin dat de kinderen niet meer met de fiets mogen komen maar moeten lopen, omdat de fietsen zoveel plek inpikten op het schoolplein en niet genoeg ruimte over was om te spelen....nu wij wonen net te ver om alles te lopen....ik was not amused....gelukkig ook een 1 april grap....
Dat was hier op school een serieuze mail :)

Door de verkeersdrukte en grote opstoppingen 's morgens had school bedacht dat iedereen die binnen een straal van 1-2 km van school woont zn kind 's morgens met de fiets of lopend moest komen brengen om zo de druk op t verkeer wat minder te maken.

Leuk bedacht maar ze hebben er niet bij stilgestaan dat veel ouders direct aansluitend door moeten naar hun werk. En als je je kind wegbrengt met auto dan red je dat net wel, als je je kind op de fiets wegbrengt, dan naar huis moet fietsen en dan daar de auto moet halen dan red je dat dus net niet. Eerder weggaan heeft geen zin, kinderen mogen bij ons (overal denk ik?) pas vanaf 8:20 gebracht worden.
:)
pi_161045770
Wat ik mij afvroeg, mogen de juffen de thema's elk jaar zelf kiezen of werken ze met een soort leerplan en is dat elk jaar hetzelfde?

Toen wij naar een school zochten en overal gingen kijken hadden ze als thema winkelen inclusief een heel uitgebreid winkeltje om te spelen op het binnenpleintje, maar tot nu toe kwam het bij mijn zoon nog niet weer langs. Nu beginnen ze aan het thema sloot. En vorige week hadden ze opeens judoles.
pi_161045918
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat was hier op school een serieuze mail :)

Door de verkeersdrukte en grote opstoppingen 's morgens had school bedacht dat iedereen die binnen een straal van 1-2 km van school woont zn kind 's morgens met de fiets of lopend moest komen brengen om zo de druk op t verkeer wat minder te maken.

Leuk bedacht maar ze hebben er niet bij stilgestaan dat veel ouders direct aansluitend door moeten naar hun werk. En als je je kind wegbrengt met auto dan red je dat net wel, als je je kind op de fiets wegbrengt, dan naar huis moet fietsen en dan daar de auto moet halen dan red je dat dus net niet. Eerder weggaan heeft geen zin, kinderen mogen bij ons (overal denk ik?) pas vanaf 8:20 gebracht worden.
Nee, ze mochten niet meer op de fiets komen. Koffie? c_/ ;)
pi_161046171
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:22 schreef miss_sly het volgende:
Sowieso dat iedere zin, ook tijdens een reeds lopend gesprek, begint met "mama,..." :')
daarom ben ik zo enorm blij dat bram in een papa fase zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161046489
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

1 april...
Maar morgen is toch pas 31 maart? Vrijdag is toch pas 1 april? Ik lees overal vermeende 1 aprilgrapjes halverwege maart. 8)7
pi_161046505
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, ze mochten niet meer op de fiets komen. Koffie? c_/ ;)
weet ik! :D

Maar om maar aan te geven dat van dat soort ingevingen wellicht ook wel serieus zouden kunnen zijn.
Niet zoals van die achterlijke haarnetjes. Wie trapt daar nou weer in :{w :+
:)
pi_161046547
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:31 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar morgen is toch pas 31 maart? Vrijdag is toch pas 1 april? Ik lees overal vermeende 1 aprilgrapjes halverwege maart. 8)7
Net als het raketje. :')

Echt heel de maand maart is opeens 1 grote aprilgrap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161046592
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Net als het raketje. :')

Echt heel de maand maart is opeens 1 grote aprilgrap.
Ja dat was het inderdaad! Da's toch suf, of ben ik nou zo'n ouderwetse muts :?
"Oh op 1 april weet iedereen dat het een grapje is, we doen de 1 april grap 15 maart!"
pi_161046693
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja dat was het inderdaad! Da's toch suf, of ben ik nou zo'n ouderwetse muts :?
"Oh op 1 april weet iedereen dat het een grapje is, we doen de 1 april grap 15 maart!"
Schijtvervelend idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161047739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:31 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar morgen is toch pas 31 maart? Vrijdag is toch pas 1 april? Ik lees overal vermeende 1 aprilgrapjes halverwege maart. 8)7
Ze zouden op donderdag de netjes uitdelen en vanaf vrijdag wordt iedereen geacht ze te dragen. Het zou me overigens niks verbazen als ze donderdag dus inderdaad haarnetjes uitdelen.

Mignonne, ik dacht dat je het verkeerd las. Niet met de auto je kind brengen is geen heel gek verzoek, maar niet meer met de fiets brengen natuurlijk wel. Vandaar :P
pi_161048058
Bij ons hebben ze idd liever dat de kinderen die dichtbij wonen lopend komen en niet met de fiets.
*poef* nu is het weg
pi_161048282
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:49 schreef Zana het volgende:
Herinnerd mij aan vorig jaar, toen zat mijn zoon nog net niet op school, maar ik had mij al ingeschreven op de nieuwsbrief, stond erin dat de kinderen niet meer met de fiets mogen komen maar moeten lopen, omdat de fietsen zoveel plek inpikten op het schoolplein en niet genoeg ruimte over was om te spelen....nu wij wonen net te ver om alles te lopen....ik was not amused....gelukkig ook een 1 april grap....
Dat is dus hier echt. En we wonen aan de rand van de loopcirkel, dus zoonlief mag niet op de fiets.

Ik kijk net op google maps, het is 500 meter, dus met kleutertempo kost mij dat zeker (4 km/ uur) een minuut of 8 lopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Buurpoes op 30-03-2016 13:47:49 ]
Professioneel gifmenger.
pi_161048322
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja dat was het inderdaad! Da's toch suf, of ben ik nou zo'n ouderwetse muts :?
"Oh op 1 april weet iedereen dat het een grapje is, we doen de 1 april grap 15 maart!"
Men zou ook betere grappen kunnen bedenken.

Ik las laatst dat iemand in februari al een 1 aprilgrap had uitgehaald. Vond ie het raar dat men dat niet grappig vond. :')
Professioneel gifmenger.
pi_161048534
Ik breng ze altijd met de auto. Tenzij mooi weer dan gaan ze op de fiets. Ik ga dat stuk echt niet lopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161048698
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja dat was het inderdaad! Da's toch suf, of ben ik nou zo'n ouderwetse muts :?
"Oh op 1 april weet iedereen dat het een grapje is, we doen de 1 april grap 15 maart!"
Ik vind 1 april altijd al irritant, maar dat we nu inderdaad al een maand eerder flauw gaan doen trek ik ook slecht :P :+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:05:46 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_161048767
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:33 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij ons hebben ze idd liever dat de kinderen die dichtbij wonen lopend komen en niet met de fiets.
Bij ons ook hoor, er zijn gewoon niet genoeg fiets-stal-plekken anders.
in de haak.
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:06:38 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_161048785
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is dus hier echt. En we wonen aan de rand van de loopcirkel, dus zoonlief mag niet op de fiets.

Ik kijk net op google maps, het is 500 meter, dus met kleutertempo kost mij dat zeker (4 km/ uur) een minuut of 8 lopen.
8 minuten. Da's toch niet zo erg? Bovendien mag je toch zelf wel met de fiets, als je 'm maar weer meeneemt lijkt me?
in de haak.
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:08:31 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_161048820
haha die haarnetjes. :D ik zou ook even raar opkijken, pinquit.
in de haak.
pi_161048842
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is dus hier echt. En we wonen aan de rand van de loopcirkel, dus zoonlief mag niet op de fiets.

Ik kijk net op google maps, het is 500 meter, dus met kleutertempo kost mij dat zeker (4 km/ uur) een minuut of 8 lopen.
8 minuten is toch niks... ik denk dat ik er met mijn dochter ook zolang over zou doen, en idd als dat te lang is, zet hem dan achterop.
S. 2014
J. 2016
pi_161048974
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

8 minuten is toch niks... ik denk dat ik er met mijn dochter ook zolang over zou doen, en idd als dat te lang is, zet hem dan achterop.
Ik pak inderdaad de fiets, hup achterop. In de ochtend telt iedere minuut. :+
Professioneel gifmenger.
pi_161049026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:57 schreef mignonne het volgende:

[..]
Eerder weggaan heeft geen zin, kinderen mogen bij ons (overal denk ik?) pas vanaf 8:20 gebracht worden.
Hier 8.45 pas...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161049058
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hier 8.45 pas...
Dat is laat zeg.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:22:46 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_161049073
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:18 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik pak inderdaad de fiets, hup achterop. In de ochtend telt iedere minuut. :+
wat is dan het probleem?
in de haak.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:39:55 #99
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161050496
Ik loop elke dag :o met alle 3 de kinderen als ik haast heb dan doe ik de jongste op mijn rug,
anders doe ik er gerust een dikke 30 minuten over, :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:51:36 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161050667
Wij lopen ook, we hebben allebei een hekel aan de ochtendverkeersstress op weg naar school. In de winter een kwartier, in de lente/zomer (alles bloeit en veel moois te zien) doen we er minstens 20 mins over :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:53:12 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161050695
bij takkeweer pak ik de auto :P dat wel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161050954
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:53 schreef pinquit het volgende:
bij takkeweer pak ik de auto :P dat wel
Bij zonnig weer ook :P
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 30 maart 2016 @ 16:07:02 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161050955
Ik pak ook de auto. Met 1 kleuter en 2 drama peuters is lopen gewoon niet te doen. En op de fiets wordt ook krap met 3 kinderen :') Hoop dat we volgend jaar wel gewoon kunnen lopen als iedereen wat "stabieler" is.
  woensdag 30 maart 2016 @ 16:08:49 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161050987
Ik moet ook zien hoe het gaat als die mini kan lopen straks :') Het lijkt er één die het niet eens is met dan níet zelf lopen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161051727
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:53 schreef pinquit het volgende:
bij takkeweer pak ik de auto :P dat wel
Die optie heb ik niet. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_161051772
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:22 schreef trui het volgende:

[..]

wat is dan het probleem?
Ik zou het tof vinden als uk elke dag n stukje zou mogen fietsen. Dat zou goed helpen om vlug goed op en af te leren stappen. Dat gepruts in t weekend helpt niet erg, voor mijn gevoel.
Professioneel gifmenger.
pi_161051885
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik zou het tof vinden als uk elke dag n stukje zou mogen fietsen. Dat zou goed helpen om vlug goed op en af te leren stappen. Dat gepruts in t weekend helpt niet erg, voor mijn gevoel.
Nu t langer licht is kun je misschien na het eten nog even een rondje fietsen.
S. 2014
J. 2016
pi_161052091
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nu t langer licht is kun je misschien na het eten nog even een rondje fietsen.
Qua tijd halen we dat meestal niet. Maar wel n goede tip. Dankje.
Professioneel gifmenger.
pi_161052428
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hier 8.45 pas...
Dan begin je vast niet zoals wij om 08.30 :+
maar tjee wel laat zeg!

In de zomer loop ik graag met de kinderen naar school, lekker door het park. Of ik ging op de fiets als ik haast had. In voorjaar en najaar bij wat minder weer pak ik de fiets. In de winter vaker de auto. Maar moet wel zeggen dat sinds de komst van A. we vaker met de auto gaan. Dan breng ik B. naar zn werk en ga daarna boodschappen doen en dan heb jk tenminste de auto beschikbaar voor playdates bijv. Die zijn doorgaans te ver om te lopen, voorheen deed ik dat per fiets maarja. Kan niet wachten tot A. mee kan op de fiets ;)
:)
pi_161052930
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Qua tijd halen we dat meestal niet. Maar wel n goede tip. Dankje.
Hoezo niet?

Dit klinkt meer als niet willen ipv niet kunnen. Tenzij je pas om 20 gaat eten?

Maar er is toch wel ergens tussen thuiskomen en naar bed een half uurtje te vinden om een rondje te fietsen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161053758
Ik haal dat ook niet met mijn kinderen hoor. Die liggen er nu al in O+ Nog vroeger eten lukt nooit.
Hebben ze nodig ook, als het later wordt krijg ik ze 's ochtends vaak nauwelijks wakker (behalve natuurlijk in het weekend).

Met die schooltijd, ik denk dat Dot om 9u begint omdat meestal maar 1 kind uit een gezin op die school zit en er een aantal ver reizen. Zo houden ze vriendelijk rekening daarmee. Voor mij nog wat jammer agz M al om kwart voor 8 mag..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161054472
Hier zitten ze nu in bad. Maar dat zou natuurlijk ook wassen in de ochtend kunnen worden. Dan heb ik ongeveer 15 tot 20 minuten speling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161054623
Bij ons begint school om 08.30, brengen kan vanaf 08.15. Dat wordt dan ook veel gedaan, de meeste kinderen zijn om 08.20 wel binnen.
Wij gaan altijd lopen. Het is denk ik 50 meter. Het duurt langer om de fiets uit de garage te pakken. Bij slecht weer voldoet een regenponcho en/of een paraplu.

Helaas is Eva weer niet naar school. Gisteren weer ruim 40graden koorts. Inmiddels zijn we hier al 5 weken mee bezig. Ik ben zelf vandaag sinds 2 weken weer gaan werken. Die roodvonk is echt een kwaaie zeg.
Omdat Eva gisteren wederom koorts had heb ik de ha gebeld om te overleggen, maar ze wilde gelijk dat we langs kwamen. Leuk, op zusje d'r verjaardag. Maar goed, wat moet dat moet en het is zo gebeurd.
Wederom viraal, schone oren en longen. Als ze morgen nog koorts heeft, weer langs komen. En dat blijven doen zolang ze koorts heeft, om de dag.

Gisteren lag ze om 18.00 te slapen. In ons bed, slaapt schijnbaar toch het lekkerst als je ziek bent. Vanmorgen is ze nog geen uur wakker geweest en toen weer in slaap gevallen tot 10.30 :D
Ze is nu wel een stuk fitter, maar nog weinig kleur op d'r wangen en rode ogen. Morgen nog maar thuis iig en dan kijken of een afspraak bij de ha nog nodig is.

Ik ben er inmiddels meer dan klaar mee.
pi_161055473
Jeetje Danic, dat houdt ook niet op he..


Onze school begint om 8.30. Deuren gaan open om 8.15
Wij gaan, als we met de auto gaan, rond 8.00 de deur uit anders kan ik niet parkeren. Lopend rond 8.05 en op de fiets om 8.10 en School is zo'n 800m verder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161055501
Waarom moet je dan om de dag komen danic? Dat is toch niet te doen met zo'n ziek kindje? Ik snap dat ze vinger aan de pols willen houden, maar jeetje, leg dan ff een huisbezoekje af :{
pi_161055523
School begint om 8:30 hier, ik ben er meestal rond 8. Kunnen de meiden even hun dingen laten zien enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161056197
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Dit klinkt meer als niet willen ipv niet kunnen. Tenzij je pas om 20 gaat eten?

Maar er is toch wel ergens tussen thuiskomen en naar bed een half uurtje te vinden om een rondje te fietsen?
Thuis rond kwart over zes, bedtijd is zeven uur. Drie kwartier om te koken, te eten en nog effe een verhaaltje voor te lezen. We halen het vaker niet dan wel...
Professioneel gifmenger.
pi_161056256
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:52 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Thuis rond kwart over zes, bedtijd is zeven uur. Drie kwartier om te koken, te eten en nog effe een verhaaltje voor te lezen. We halen het vaker niet dan wel...
Race tegen de klok ook. Half uurtje later naar bed in de zomer is geen optie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161056317
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Race tegen de klok ook. Half uurtje later naar bed in de zomer is geen optie?
Kwartier later is al geen optie, dan wordt t een klein mopperkontje. O+ Dan heb ik liever een eindeloze kletsmajoor in goed humeur.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 30 maart 2016 @ 19:59:30 #120
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161056447
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, ze mochten niet meer op de fiets komen. Koffie? c_/ ;)
pi_161056475
Hier begint school om 8.30 en om 8.20 gaat de deur open (kunt eerder we binnen om jas en tas vast in je kluisje te leggen maar de deur naar de aula mag pas open bij de eerste bel om 8.20)
Meestal gaan we te voet (een minuut of 10 op peutertempo) al kan Jelle sinds vorige week echt fietsen op een 'grote' fiets en wil hij graag op de fiets naar school. Maar dat kan niet alle dagen ivm opvang door de oma's of de naschoolse opvang die op vrijdag op een andere locatie is. Dus even nadenken wanneer wel of niet. Maar dat was uiteindelijk zijn motivatie om te leren fietsen dat hij op de fiets naar school wou (het liefst op z'n loopfiets want zoals hij zelf zei was ie niet zo goed met trappers) uiteindelijk toen ie echt wou in drie/vier dagen leren fietsen, yay, (elke avond 15 minuten ofzo). En na twee weken een iets grotere fiets waar hij meer vaart op kan maken. Hij blij, ik blij *)
pi_161057430
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:29 schreef WupWup het volgende:
Waarom moet je dan om de dag komen danic? Dat is toch niet te doen met zo'n ziek kindje? Ik snap dat ze vinger aan de pols willen houden, maar jeetje, leg dan ff een huisbezoekje af :{
Huisbezoekjes :D
Je hebt helemaal gelijk en hij zal het vast ook doen. Maar ik wacht nog steeds tot hij op kraamvisite van Eva komt (had hij toegezegd. Want dat doet hij altijd :') )

Hij wil inderdaad vinger aan de pols houden. Door de roodvonk is haar weerstand helemaal weg en is ze zeer vatbaar voor van alles en nog wat.
Daarbij is ze bijna 5, 1.09 en 14 kg. Geen reserves meer dus.
Het is wat bewerkelijk, maar ik heb liever een paar keer extra naar de huisarts dan dat hij het allemaal maar laat doorsudderen.

Als de vervangende huisarts in de voorjaarsvakantie had erkent dat het roodvonk was dan hadden we hier misschien niet gezeten.
Mijn huisarts had haar wel behandeld met antibiotica. Hoewel dit niet altijd meer hoeft en vaak het devies 'uitzieken' is, had hij bij Eva wel wat voorgeschreven.

Maar ja, achteraf kijk je een koe in zijn kont.

Ik hoop maar dat het snel mooi weer wordt. Dat alle ramen en deuren open kunnen en we veel vitamine D kunnen opdoen O+
  donderdag 31 maart 2016 @ 00:02:11 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_161065128
Roodvonk is naar.. Oli had het ook. Beterschap.

Hier rij ik s ochtends eerst Arwen naar haar school. Want zelf laten lopen is geen optie ( 45 minuten wandelen en best drukke wegen die ze over moet.
Die drop ik voor de poort om 8.15 school begint 8.45
Dan kachel ik door naar de andere Kant van de stad wat dichterbij ons zit. Om oliver te brengen.
16 April horen we op welke school hij definitief geplaatst gaat worden. Hier werkt het systeem anders dan in NL. En de school waar oli nu op zit is vrij popular due kans is Klein. Maar wil hem niet op dezelfde school als Arwen want niet handig qua locatie. En Arwen hoeft nog maar 1 jaar daar en de middelbare zit echt zo goed als naast one deur.
Gaat volgend jaar even puzzelen worden hoe ik het ophalen ga doen omdat hier nursery maar halve dag is.

Trouwens mijn kleine manneke schrijft. Hij kopieert woorden maar toch O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_161067513
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Roodvonk is naar.. Oli had het ook. Beterschap.

Hier rij ik s ochtends eerst Arwen naar haar school. Want zelf laten lopen is geen optie ( 45 minuten wandelen en best drukke wegen die ze over moet.
Die drop ik voor de poort om 8.15 school begint 8.45
Dan kachel ik door naar de andere Kant van de stad wat dichterbij ons zit. Om oliver te brengen.
16 April horen we op welke school hij definitief geplaatst gaat worden. Hier werkt het systeem anders dan in NL. En de school waar oli nu op zit is vrij popular due kans is Klein. Maar wil hem niet op dezelfde school als Arwen want niet handig qua locatie. En Arwen hoeft nog maar 1 jaar daar en de middelbare zit echt zo goed als naast one deur.
Gaat volgend jaar even puzzelen worden hoe ik het ophalen ga doen omdat hier nursery maar halve dag is.

Trouwens mijn kleine manneke schrijft. Hij kopieert woorden maar toch O+
Wacht wat?

Wanneer is dat gebeurd?? Ze is toch pas 6 ofzo :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161067537
Vanmorgen leverde ik de meiden af in het andere dorp bij de bso, stonden ze per ongeluk op de verkeerde lijst, ze hadden naar de bso in ons dorp gemoeten. Toen kon ik ze bijna beter zelf naar school brengen :D

Morgen moet Leyla een mooie jurk aan, want ze gaat weer eens trouwen met dr vriendje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 31 maart 2016 @ 09:16:35 #126
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_161067576
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 20:28 schreef danic het volgende:

Het is wat bewerkelijk, maar ik heb liever een paar keer extra naar de huisarts dan dat hij het allemaal maar laat doorsudderen.
Maar:

quote:
Door de roodvonk is haar weerstand helemaal weg en is ze zeer vatbaar voor van alles en nog wat.
Daarom zou een huisbezoek best wel fijn zijn, denk ik.

Wij zitten te wachten op de uitslag van bloedonderzoek, waarvan ik verwacht dat er Pfeiffer uit gaat komen. Ik hoop het inmiddels eigenlijk, want als het geen Pfeiffer is, is er best iets raars aan de hand.
pi_161067648
Oei Danic, dat houdt lang aan zeg.

Hier gaan we rond 8.05 de deur uit, school begint om 8:30. Altijd op de fiets.. Lopen is te ver met 2,5 km. En de auto heeft paps mee. Dus we fietsen lekker. Dan zijn we rond 8:20/25 wel op school. De juffen zouden om 8:20 in de klas moeten zijn, maar soms is de koffie wel lekker in de ochtend. Gelukkig heb ik meestal geen haast.De oudste kan ik ook wel zo achterlaten bij de klas. Alleen bij Daan moeten we dan bij de deur wachten en 1-voor-1 je kind bij de juf droppen die naast de deur zit. Soms staat er echt een rij van 10 ouders voor je. Als ze dan ook nog allemaal een verhaal "moeten" doen, dan ben je blij dat je geen haast hebt :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:05:29 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161068153
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:20 schreef lily het volgende:

Onze 15 jarige zoon was ook zo maar die zien we haast nooit meer.
Mijn man zei zaterdagavond nog; hadden wij niet drie kinderen?
Hé, betekent dat dat D1 nu meer sociale contacten heeft? dat zou wel een fijne ontwikkeling zijn. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:00 schreef Zana het volgende:
Wat ik mij afvroeg, mogen de juffen de thema's elk jaar zelf kiezen of werken ze met een soort leerplan en is dat elk jaar hetzelfde?

Toen wij naar een school zochten en overal gingen kijken hadden ze als thema winkelen inclusief een heel uitgebreid winkeltje om te spelen op het binnenpleintje, maar tot nu toe kwam het bij mijn zoon nog niet weer langs. Nu beginnen ze aan het thema sloot. En vorige week hadden ze opeens judoles.
Zana, hoe vind je het dat je kind op school zit? Ik proef vaak een wat ontevreden ondertoon in je posts. Klopt dat? Maar wellicht interpreteer ik eea verkeerd, dat is het nadeel van alleen maar letters. Anyway, in groep 1 en 2 is wel vaak een soort van methode met diverse thema's. Echter, die rouleren, dus niet elk jaar komen dezelfde thema's aan bod. Maar er is zeker ook de mogelijkheid om als juf zelf thema's te kiezen. Dat hangt maar net van de afspraken op de betreffende school af.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:16 schreef Gaoxing het volgende:

Wij zitten te wachten op de uitslag van bloedonderzoek, waarvan ik verwacht dat er Pfeiffer uit gaat komen. Ik hoop het inmiddels eigenlijk, want als het geen Pfeiffer is, is er best iets raars aan de hand.
Oh? Wie en wat?
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:13 schreef Ticootje het volgende:
Morgen moet Leyla een mooie jurk aan, want ze gaat weer eens trouwen met dr vriendje.
O+

Onze zoon (9) heeft een vriendinnetje uit groep 7. Hij vindt het erg leuk om met haar tikkertje te spelen en grapjes uit te halen. Zij vertelde me echter dat ze graag wil zoenen met hem. :o Ik heb inmiddels een gesprekje met hem gehad over het durven aangeven van grenzen enzo (dat was niet de eerste keer dat we erover spraken, maar voor nu wel heel concreet...). Morgen hebben ze hun eerste speeldate. Hoewel ik me afvraag of er ook echt gespeeld gaat worden. Zij wilde graag samen naar de stad. Pfff, het gaat wel erg snel....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161068227
Zoenen? 9? Samen naar de stad?

Ik word oud denk ik.... En het lijkt nog zover van mn bed...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161068250
Wij wonen iets minder dan anderhalve km van school en zeker nu het weer beter weer wordt gaan we lekker op de fiets. Volgens mij hebben ze bij ons geen regels over wanneer je wel of niet mag komen fietsen. Ze hebben een aantal fietsenstallingen en die zijn verdeeld onder de verschillende groepen.
We hebben eigenlijk wel genoeg plek voor fietsen, maar ik denk dat er ook veel kinderen bijna altijd met de auto gebracht worden door ouders die gelijk door moeten naar het werk.
Als echt iedereen zou komen fietsen weet ik niet of we genoeg plek zouden hebben.

Moonah, wat gaat dat snel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nijna op 31-03-2016 10:17:09 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:13:35 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161068287
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:10 schreef Ticootje het volgende:
Zoenen? 9? Samen naar de stad?

Ik word oud denk ik.... En het lijkt nog zover van mn bed...
Wat denk je dat ik ervan vind? Maar eerlijk is eerlijk, ik was ook pas 9 toen ik voor het eerst zoende...
En dat samen naar de stad gaat hem niet worden. Zij denkt haar kans schoon te zien, omdat wij op loopafstand van de stad wonen. Maar mijn man zei al dat hij wel met hen een ijsje gaat kopen. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 10:17:53 #132
5428 crew  miss_sly
pi_161068363
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat denk je dat ik ervan vind? Maar eerlijk is eerlijk, ik was ook pas 9 toen ik voor het eerst zoende...
En dat samen naar de stad gaat hem niet worden. Zij denkt haar kans schoon te zien, omdat wij op loopafstand van de stad wonen. Maar mijn man zei al dat hij wel met hen een ijsje gaat kopen. ;)
Haha, goed van je man!

Ik geloof dat meisjes wel vaak wat sneller zijn met die dingen, maar ik vind het ook snel gaan, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161068394
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, goed van je man!

Ik geloof dat meisjes wel vaak wat sneller zijn met die dingen, maar ik vind het ook snel gaan, hoor.
Jen is nu 8, maar compleet 0 interesse voor jongens... Jongens zijn stom, druk en vervelend.

Dat mag van mij nog best wel even zo blijven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 10:24:48 #134
5428 crew  miss_sly
pi_161068469
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen is nu 8, maar compleet 0 interesse voor jongens... Jongens zijn stom, druk en vervelend.

Dat mag van mij nog best wel even zo blijven.
Bij ons niet. S heeft een vriendje en is regelmatig 'verliefd' of verzucht dat Luke Skywalker heeeeel leuk is :')
Ze wordt 7 in juli. Wat ze overigens niet wil, want ze vindt oneven getallen stom, dus gaat ze het hele jaar zeggen dat ze bijna 8 is :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:25:35 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161068480
Wow, jemig :o ik vind het best apart! Wat gaan die dingen snel joh
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161068521
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij ons niet. S heeft een vriendje en is regelmatig 'verliefd' of verzucht dat Luke Skywalker heeeeel leuk is :')
Ze wordt 7 in juli. Wat ze overigens niet wil, want ze vindt oneven getallen stom, dus gaat ze het hele jaar zeggen dat ze bijna 8 is :D
Maar 7 is niet zomaar een oneven getal?!?!
Het is een heel bijzonder getal!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161068528
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen is nu 8, maar compleet 0 interesse voor jongens... Jongens zijn stom, druk en vervelend.

Dat mag van mij nog best wel even zo blijven.
Idem hier. Mijn 8 jarige is ook veel te zelfstandig en ik zie voorlopig niet dat zij interesse in jongens krijgt.
Mijn (bijna) 6 jarige gaat wat dat betreft veel sneller.


Ik zie trouwens ook al veel klasgenootjes van oudste, groep 5, op facebook voorbij komen. Dat gaat mij ook veel te snel.
Met een meidenkwartet
pi_161068660
Chris kan het ook niks schelen, hij heeft wel een vriendinnetje, maar dat is gewoon een vriendinnetje.. Zolang hij "meisjes kussen ieuw" zegt, vind ik het wel best :P
Kleine Daan is gewoon een player, die paait alle meisjes in de klas. Hij is al zo'n kabouter, maar heeft nu 2 goede vriendinnetjes in de klas die net zo iniminie zijn. En de grote meiden complimenteert hij af en toe "wat heb je mooi haar".. Met de jongens lijkt hij minder een klik te hebben. Maar dat komt misschien omdat de groep 2 jongens nogal groot en ruw zijn. Na de zomervakantie zien we wel weer. Deze 2 meisjes hebben hetzelfde type karakter als Daan: eigenwijze blije monsters;)
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 10:37:28 #139
5428 crew  miss_sly
pi_161068697
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar 7 is niet zomaar een oneven getal?!?!
Het is een heel bijzonder getal!
Ja, ze hadden hier op school de Zevensprong, speciaal voor groep 3 omdat je dan 7 wordt en dat heel bijzonder is. Maar S vindt het niets :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161068704
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ze hadden hier op school de Zevensprong, speciaal voor groep 3 omdat je dan 7 wordt en dat heel bijzonder is. Maar S vindt het niets :D
:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:51:41 #141
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_161068966
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:05 schreef Moonah het volgende:
Oh? Wie en wat?
Jongste. Steeds terugkerende koorts, enorme vermoeidheid (hij kwam zojuist om half 11 uit bed, liep naar mijn bed want ik was in m'n slaapkamer, en viel weer in slaap) en ontzettende pijn in z'n keel bij z'n adamsappel (jaja, hij is ook alweer 12). Hij eet slecht, dingen waar hij normaal dol op is smaken niet, en valt dus ook flink af. Echt zielig...
pi_161068977
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:05 schreef Moonah het volgende:


[..]

Zana, hoe vind je het dat je kind op school zit? Ik proef vaak een wat ontevreden ondertoon in je posts. Klopt dat? Maar wellicht interpreteer ik eea verkeerd, dat is het nadeel van alleen maar letters. Anyway, in groep 1 en 2 is wel vaak een soort van methode met diverse thema's. Echter, die rouleren, dus niet elk jaar komen dezelfde thema's aan bod. Maar er is zeker ook de mogelijkheid om als juf zelf thema's te kiezen. Dat hangt maar net van de afspraken op de betreffende school af.

[..]
Ik ben niet ontevreden, zeker niet, maar omdat ik geen Nederlandse achtergrond heb, zijn vele dingen "nieuw" of niet "gewoon" voor mij. Mensen, die in Nederland naar school zijn gegaan, vinden vele dingen vanzelfsprekend, maar ik kom uit een heel ander schoolsysteem. Juist omdat je hier je school mag kiezen, wil je het ook goed doen, maar er zijn gewoon dingen, waarop je geen invloed hebt. Ik stoor mij bijvoorbeeld aan het hoge aantal kinderen in een klas. Het kan gewoon niet dat elk kind dan dezelfde aandacht krijgt, ook omdat er steeds weer nieuwe kinderen instromen of de aandacht juist naar kinderen gaat die "stout" zijn. En ik denk dat juffen soms van zich uit niet genoeg communiceren met de ouders, ze onderschatten gewoon wat kinderen in groep 1 thuis kunnen en willen vertellen, in elk geval bij ons. En het hoeft helemaal niet aan de juf zelf te liggen, het is gewoon het systeem en de omstandigheden, duobaan, zwangerschapsverlof, vervangers, stagiaires....
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:28:35 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_161069673
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wacht wat?

Wanneer is dat gebeurd?? Ze is toch pas 6 ofzo :')
Ja kind gaat hard.. Zit gewoon al in groep 7 en Oliver gaat volgend schooljaar al naar reception!( groep 2)

Bram is ook nog steeds been baby toch O+

[ Bericht 1% gewijzigd door _evenstar_ op 31-03-2016 11:35:13 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:34:39 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_161069800
Moonah dat is wel heel voortvarend.
Oudste heeft 2.5 jaar verkering.. Maar niks geen kussen.
En gezien de reactie toen klasgenootje die haar ook leuk vind haar op de Wang kuste ze helemaal verlegen werd zie ik het niet snel gebeuren :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:51:29 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161070160
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:52 schreef Zana het volgende:
Mensen, die in Nederland naar school zijn gegaan, vinden vele dingen vanzelfsprekend, maar ik kom uit een heel ander schoolsysteem.
Ah kijk! Dat verklaart een hoop! :)
Waar ben jij naar school gegaan? En hoe ging het daar?
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:51 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Jongste. Steeds terugkerende koorts, enorme vermoeidheid (hij kwam zojuist om half 11 uit bed, liep naar mijn bed want ik was in m'n slaapkamer, en viel weer in slaap) en ontzettende pijn in z'n keel bij z'n adamsappel (jaja, hij is ook alweer 12). Hij eet slecht, dingen waar hij normaal dol op is smaken niet, en valt dus ook flink af. Echt zielig...
Oei.... Dat klinkt niet best. Idd te hopen op Pfeiffer, want dat is relatief onschuldig (en zoals je vast weet, heel veel voorkomend).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_161070175
Met 9 jaar al? :o Mijn buurmeisje van twaalf heeft al een jaar verkering, maar zelfs zij zoenen nog niet. Ik was daar zelf toen ook totaal nog niet mee bezig.
pi_161070205
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ja kind gaat hard.. Zit gewoon al in groep 7 en Oliver gaat volgend schooljaar al naar reception!( groep 2)

Bram is ook nog steeds been baby toch O+
Precies, die gaat nog lang niet naar school!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161070275
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:52 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik ben niet ontevreden, zeker niet, maar omdat ik geen Nederlandse achtergrond heb, zijn vele dingen "nieuw" of niet "gewoon" voor mij. Mensen, die in Nederland naar school zijn gegaan, vinden vele dingen vanzelfsprekend, maar ik kom uit een heel ander schoolsysteem. Juist omdat je hier je school mag kiezen, wil je het ook goed doen, maar er zijn gewoon dingen, waarop je geen invloed hebt. Ik stoor mij bijvoorbeeld aan het hoge aantal kinderen in een klas. Het kan gewoon niet dat elk kind dan dezelfde aandacht krijgt, ook omdat er steeds weer nieuwe kinderen instromen of de aandacht juist naar kinderen gaat die "stout" zijn. En ik denk dat juffen soms van zich uit niet genoeg communiceren met de ouders, ze onderschatten gewoon wat kinderen in groep 1 thuis kunnen en willen vertellen, in elk geval bij ons. En het hoeft helemaal niet aan de juf zelf te liggen, het is gewoon het systeem en de omstandigheden, duobaan, zwangerschapsverlof, vervangers, stagiaires....
Ergens heb ik het idee dat de grootste ergernis bij basisscholen toch de communicatie is.

Elke scheet wordt hier via de mail gedaan, en dan is er weer eens wat belangrijks en dan mis ik dat compleet.

:')

Of van die ideeen van juffen die bijna niet uitvoerbaar zijn voor werkende ouders... Of de kinderen overmorgen als cowboy of indiaan verkleed kunnen... Dat soort... :D
Idee: leuk
Uitvoerbaarheid: 0
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161071419
Communicatie is bij ons op school ook nog steeds een punt van aandacht.

A heeft al 2jr verkering. Ze is nu 2x met vriendje naar de bioscoop geweest.

Jeetje Gao.. hopelijk snel duidelijkheid voor jullie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161071840
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:49 schreef Vicky het volgende:
Communicatie is bij ons op school ook nog steeds een punt van aandacht.

A heeft al 2jr verkering. Ze is nu 2x met vriendje naar de bioscoop geweest.

Jeetje Gao.. hopelijk snel duidelijkheid voor jullie
En dan hebben we het niet meer over Zootropolis ofzo? Ze is 10 toch?
Met een meidenkwartet
pi_161072294
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:13 schreef Cathmar het volgende:

[..]

En dan hebben we het niet meer over Zootropolis ofzo? Ze is 10 toch?
uhh naar over de maan ofzo en naar minions geloof ik.

Vriendje is een jaar jonger.
Ja ze is 10.
Maar ze vindt alles lwuk.
Van disney films tot Age of Ultron en Expendables
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161073486
PAS 9 toen je zoende?? Hebben we het dan over een kusje of het echte werk?
Bij ons op school werd er helemaal niet gezoend (basisschool dan he), we waren vooral aan rekstokken aan het hangen en aan het kletsen (ja ook bovenbouw).
Echt zoenen, ik was 14!

En Gao, ik ben het met je eens hoor, over die huisbezoeken. Maar ik zie het hem echt niet doen.

Ik ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Pfeiffer is echt niet leuk, maar daarmee is wel een hoop verklaard.
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:17:38 #153
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161074403
Zana, er is wel één ding dat je moet leren omarmen vanaf het naar school gaan. Je kind heeft een leven op school waar jij niet alles vanaf weet.
Het is niet zoals op een kdv waarbij de leidster de dag van je kind met je doorneemt.
Het klopt dat ze vaak niet zoveel vertellen maar het is voor de juf ook onmogelijk om elke dag te gaan communiceren wat ze allemaal gedaan hebben. (Omstandigheden of niet).
Proberen door een andere manier van vragen stellen wat meer verhalen los te krijgen zou jou misschien helpen?
Is er verder niet een moment in de week waarbij je rustig met je zoontje in de klas de werkjes die hij gemaakt/gedaan heeft kan/mag bekijken? Dan krijg je ook een beter idee bij wat hij allemaal doet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:17:45 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161074406
Met pas bedoelt ze denk ik 'nog maar'
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:29:28 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_161074667
Dan was je er zelf inderdaad ook vroeg bij Moonah! :) Maar leuk, en spannend. Die T! :D
in de haak.
  donderdag 31 maart 2016 @ 18:24:35 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161078368
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:17 schreef pinquit het volgende:
Met pas bedoelt ze denk ik 'nog maar'
Dat dus. En ja, het echte werk. Ik was echt heel heel erg verliefd... :D :')
De moeder van mijn schoondochter en ik hebben inmiddels wat over en weer geappt. En ze heeft een gesprekje gehad met haar dochter over het eea. Dat voelt toch wel fijn. "Mag ik wel een knuffel geven?", had het meisje gevraagd. O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 31 maart 2016 @ 18:26:34 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_161078402
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:17 schreef laziness het volgende:
Je kind heeft een leven op school waar jij niet alles vanaf weet.
Nou, zeg dat wel!
quote:
Het is niet zoals op een kdv waarbij de leidster de dag van je kind met je doorneemt.
Het klopt dat ze vaak niet zoveel vertellen maar het is voor de juf ook onmogelijk om elke dag te gaan communiceren wat ze allemaal gedaan hebben. (Omstandigheden of niet).
Nee, idd. Daar is geen beginnen aan. Bijzondere dingen vertel of mail ik wel. Zeker sinds ik zelf moeder ben snap ik de behoefte om toch te weten wat je kind zoal doet op school.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 31 maart 2016 @ 22:31:46 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161084859
Ik weet precies wat mijn zoon de hele dag doet op school. Dat vertelt hij iedere dag. Hij knutselt de hele dag met poep. En hij speelt buiten met poep, gymt met poep en verft met poep.

}:|
pi_161084925
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:31 schreef Kyara het volgende:
Ik weet precies wat mijn zoon de hele dag doet op school. Dat vertelt hij iedere dag. Hij knutselt de hele dag met poep. En hij speelt buiten met poep, gymt met poep en verft met poep.

}:|
whahaha..

Dan zit ie vast op de boerderij 😉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161084985
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:31 schreef Kyara het volgende:
Ik weet precies wat mijn zoon de hele dag doet op school. Dat vertelt hij iedere dag. Hij knutselt de hele dag met poep. En hij speelt buiten met poep, gymt met poep en verft met poep.

}:|
Oh die fase. Zucht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161085037
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh die fase. Zucht.
Ik heb 'em hier nog niet voorbij zien komen bij uk.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 31 maart 2016 @ 22:37:48 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161085063
Je mist er weinig aan...
pi_161085223
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:37 schreef Kyara het volgende:
Je mist er weinig aan...
Ik vermoed dat t nog komt.
Professioneel gifmenger.
pi_161085239
het ging over lopen, fietsen of auto. da's hier best een dingetje. veel mensen wonen in de buitengebieden en dan is fietsen niet echt een optie (soms 20 autominuten verderop bv). maarrrrrrr: vanaf groep 3 moeten ze hier op dinsdag en donderdag met de fiets, want dan gaan ze klassikaal met de fiets naar gym (dwars door het dorp). onze (soon to be ex-) direkteur is daar bloedfanatiek in. code geel wegens wind en regen? hoppa! flink zijn, moeten ze kunnen. en die gaat daar ver in. laatst in januari met die ijzel (de verwachting op maandag voor donderdag was code oranje en advies "blijf thuis") vroeg ik op maandag of ging doorging en ja hoor.

jullie kunnen vast wel raden hoe goed ik overweg kan met de (soon to be ex-) direkteur :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161085288
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:31 schreef Kyara het volgende:
Ik weet precies wat mijn zoon de hele dag doet op school. Dat vertelt hij iedere dag. Hij knutselt de hele dag met poep. En hij speelt buiten met poep, gymt met poep en verft met poep.

}:|
O+ O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161090125
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:17 schreef laziness het volgende:
Zana, er is wel één ding dat je moet leren omarmen vanaf het naar school gaan. Je kind heeft een leven op school waar jij niet alles vanaf weet.
Het is niet zoals op een kdv waarbij de leidster de dag van je kind met je doorneemt.
Het klopt dat ze vaak niet zoveel vertellen maar het is voor de juf ook onmogelijk om elke dag te gaan communiceren wat ze allemaal gedaan hebben. (Omstandigheden of niet).
Proberen door een andere manier van vragen stellen wat meer verhalen los te krijgen zou jou misschien helpen?
Is er verder niet een moment in de week waarbij je rustig met je zoontje in de klas de werkjes die hij gemaakt/gedaan heeft kan/mag bekijken? Dan krijg je ook een beter idee bij wat hij allemaal doet.
Werkjes bekijken is geen probleem, dat kan makkelijk in de ochtend en ik vind het ook bijzonder leuk dat de juffen heel af en toe foto's in de klas maken. Ik heb het meer over dat er opeens stagiaires langdurig mee in de klas staan, waar je nog niet eens de naam kent en je ook niet weet wat ze komen doen. Dat gymles theoretisch om de week op maandagochtend in de grote sporthal is, maar dat ze daar sinds september maar 2 of 3 keer zijn geweest, en in plaats daarvan hebben ze soms wel en soms niet op maandag of dinsdag gym op het binnenpleintje. Op de andere gymdag krijgen ze soms blijkbaar enkele weken achter elkaar les van studenten en nu opeens hadden ze weer op een andere weekdag judo. Hartstikke leuk allemaal, maar dat kun je toch wel even melden op de deur of in een mailtje. Ook kwamen er steeds nieuwe kinderen bij, waar je de naam niet kende, maar gelukkig worden die nu in de schoolnieuwsbrief vermeld ( sinds ik daar een opmerking over maakte). Het zijn gewoon dingetjes/ veranderingen, die voor de juffen heel normaal zijn en die oudere Kinderen ook makkelijk thuis kunnen vertellen, maar in groep 1 sta ik als ouder daar gewoon soms van te kijken van "hè, wie is dat nu weer en wat komt die doen?".
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 april 2016 @ 07:25:35 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_161090148
Met uitzondering van het niet gymmen, vind ik die dingen eigenlijk ook allemaal niet zo boeiend. Een stagiair komt om te leren, de namen van andere kinderen komen wel als ze van belang zijn...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_161090153
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:31 schreef Kyara het volgende:
Ik weet precies wat mijn zoon de hele dag doet op school. Dat vertelt hij iedere dag. Hij knutselt de hele dag met poep. En hij speelt buiten met poep, gymt met poep en verft met poep.

}:|
:') Wat zou toch het nut van de poepfase zijn voor de (cognitieve/sociale/emotionele) ontwikkeling? :? Misschien maakt het me begripvoller als ik dat wist :+

Ik vind het eigenlijk erg meevallen met het niet weten wat er gebeurd is op school. Nu heb ik dus ook een nogal praatgraag kind en verder ben ik natuurlijk al vanaf dat hij een baby is gewend dat ik een deel van zijn leven niet meekrijg. Het went ;) Bespreken wat je gedaan hebt is ook een deel van onze routine. Sowieso altijd als hij terugkomt van papa, maar ook bij het avondeten vertellen we allemaal wat we gedaan hebben. Het is inderdaad een kwestie van de juiste vragen stellen, ik begin altijd bij wat ik zeker weet ("je had vandaag gym...") of ik vraag juist dingen waarvan ik vermoed dat het niet klopt en dan volgt de rest wel. De dagen dat ik hem haal van school lopen we ook altijd een rondje door de klas om te kijken wat voor werkjes er en wat hij graag doet. Nou heeft onze school ook een duidelijke dagplanning, dus dat geeft me ook veel handvatten om na te vragen.

Over werkjes gesproken: hij vroeg laatst waarom hij naar school moest, dus ik legde uit dat we het belangrijk vinden dat alle kinderen leren lezen, schrijven en rekenen. Toen keek hij wel wat bezorgd: hij was bang dat hij teveel speelde en te weinig werkjes deed om dat te leren, maar hij durfde niet goed aan de juf te vragen welke werkjes dan weer leren lezen en schrijven O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:01:04 #169
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_161090285
Waarom zou jij als ouder de naam van de net vierjarige moeten weten als ze naar school komen?

Die komt vanzelf als het kind wat gewend is en/of met je zoontje op gaat trekken in de klas. Zie de toegevoegde waarde niet en voor de rest hebben we hier altijd bij afgestudeerde docenten die minimaal een half jaar drie dagen meelopen in de klas en die doen ook de omgekeerde tien minuten gesprekken en alles mee maar die zien wij pas als het zover is en verder horen wij het van de dames. Vanuit school nooit iets en je kan erover vallen of niet en in een andere schoolcultuur opgroeien heeft er imo niets mee te maken want ik ben ook getrouwd die met een man tot zijn 17e niet in Nederland gewoond/opgegroeid is en die is ook niet zo alles-moeten-weterig.

Lijkt mij voor een kleuterjuf/meester ook niet te doen met de instromende kleutertjes.

Hier ook een klein akkefietje op school. Jongste (te klein/te licht enz) ging met school naar de ontdekhoek (helemaal leuk).

Eigen auto's en school gaat prat op stoelverhogers.

Aangezien ons onderdeurtje nog niet de 1.35 aantikt wij aangegeven dat ze een verhoger mee kreeg. Goed afgesproken en afgezet (wij mogen niet meer mee naar binnen). Komt ze terug de papa van ... vind de verhoger onzin dus hij bleef op school. Uhmm wie is die ouder om te bepalen dat die van ons niet op de verhoger moest. Vraag bij de juf neergelegd en die zei ja maar boven de 1.35 hoeven ze niet meer in een verhoger. Denkt u zelf dat E. dat aantikt? Nee eigenlijk niet!

We horen er nog van!
If you can dream it, you can do it...
pi_161090516
Oh wat slecht zeg Books! Ik zou echt heel erg pissed zijn! En misschien zelfs wel aangeven dat ik niet meer wil dat mijn kind met die betreffende ouder mee rijdt. Wát een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel zeg :X
pi_161090661
Books, wat ontzettend stom zeg van die ouder. Dat beslis je toch niet voor iemand anders z'n kind?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 07:25 schreef Sjeen het volgende:
Met uitzondering van het niet gymmen, vind ik die dingen eigenlijk ook allemaal niet zo boeiend. Een stagiair komt om te leren, de namen van andere kinderen komen wel als ze van belang zijn...
Nou, vorig jaar maakte school het wel heel bont met een heel assortiment aan juffen, invallers, een niet-functionerende stagiaire etc. Het gevolg was dat mijn kind NIET meer naar school wilde (teveel onrust vermoed ik) en toen ik 1 van de vele juffen erop aansprak was het volgens haar gewoon niet waar. -O-

Ondertussen is er weer een stagiair en ik heb geen flauw idee hoe vaak die voor de klas staat, of ze ook alleen voor de klas staat en hoe ze uberhaupt heet. Maar blijkbaar weten de huidige juffen de rust in de klas wél te bewaren, want mijn kleine man gaat elke dag met pleizer naar school. O+
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:57:41 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_161090689
Ooh books wat slecht zeg...
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:06:57 #173
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_161090769
Buurpoes dat is ook precies wat ik zei.

Wie is hij om te bepalen dat de verhoger niet mee hoeft ondanks dat het gewoon verplicht is.

Heb er ook meteen bij vermeld dat als ik wel een van de rij-ouders was geweest of haar binnen af had moeten zetten en hij had dat gezegd met mij of manlief in de buurt dat ik haar bij iemand anders in de auto had laten zetten of gewoon op school had gelaten. Dan maar niet met zo'n onverantwoorde ..... naar de ontdekhoek! Gaan we zelf wel.

Kijk ik snap dat als je in Rotterdam of om en nabij woont dat het anders ligt naar hier midden in de polder op minimaal 25km vanaf de ontdekhoek zitten er slingerweggetjes, stuk langs het water op de dijk zonder vangrail, bruggen en snelweg dus verhoger en anders niet punt uit! Er kan altijd hier iets gebeuren.

Gister door een omgekantelde oplegger 30 km om kunnen rijden. Dus wij zijn er iets alerter op.

Conclusie wij waren flink pissig
If you can dream it, you can do it...
pi_161094181
Waar je ook woont en hoe ver je ook moet rijden, dat maakt helemaal niks uit imo. Pas ging dochter met een vriendje mee uit school, spelen, en die vader wilde ook even boodschappen doen met ze. Ja best, maar heb je dan een stoeltje voor haar? Tja, nee, dat niet. Dus hij is even bij ons langsgereden en we hebben de autostoel in zijn auto gezet. Voor die 2 uurtjes spelen. Ieder staat er anders in, dat weet ik en veel ouders hebben er geen probleem mee als hun kind los op de achterbank wordt vervoerd (volgens de wet mag dat ook met andermans kind :') ), maar ik sta ook op een zitverhoger of stoeltje. En andersom gaan er bij ook alleen kinderen in een zitje in de auto. Dus ik snap je helemaal, Books.

Vanmorgen stonden ze op het schoolplein haarnetjes uit te delen hoor...
pi_161094217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:30 schreef WupWup het volgende:
Waar je ook woont en hoe ver je ook moet rijden, dat maakt helemaal niks uit imo. Pas ging dochter met een vriendje mee uit school, spelen, en die vader wilde ook even boodschappen doen met ze. Ja best, maar heb je dan een stoeltje voor haar? Tja, nee, dat niet. Dus hij is even bij ons langsgereden en we hebben de autostoel in zijn auto gezet. Voor die 2 uurtjes spelen. Ieder staat er anders in, dat weet ik en veel ouders hebben er geen probleem mee als hun kind los op de achterbank wordt vervoerd (volgens de wet mag dat ook met andermans kind :') ), maar ik sta ook op een zitverhoger of stoeltje. En andersom gaan er bij ook alleen kinderen in een zitje in de auto. Dus ik snap je helemaal, Books.

Vanmorgen stonden ze op het schoolplein haarnetjes uit te delen hoor...
Haha, die haarnetjes!
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:54:00 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161094604
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:06 schreef Books1 het volgende:
Buurpoes dat is ook precies wat ik zei.

Wie is hij om te bepalen dat de verhoger niet mee hoeft ondanks dat het gewoon verplicht is.

Heb er ook meteen bij vermeld dat als ik wel een van de rij-ouders was geweest of haar binnen af had moeten zetten en hij had dat gezegd met mij of manlief in de buurt dat ik haar bij iemand anders in de auto had laten zetten of gewoon op school had gelaten. Dan maar niet met zo'n onverantwoorde ..... naar de ontdekhoek! Gaan we zelf wel.

Kijk ik snap dat als je in Rotterdam of om en nabij woont dat het anders ligt naar hier midden in de polder op minimaal 25km vanaf de ontdekhoek zitten er slingerweggetjes, stuk langs het water op de dijk zonder vangrail, bruggen en snelweg dus verhoger en anders niet punt uit! Er kan altijd hier iets gebeuren.

Gister door een omgekantelde oplegger 30 km om kunnen rijden. Dus wij zijn er iets alerter op.

Conclusie wij waren flink pissig
Bij incidenteel vervoer is het niet verplicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161094900
Bij ons op school met uitje hebben we idd stoeltjes mee laten nemen. Helaas hebben een hoop ouders dat niet gedaan en kwamen we er 1 te kort. Omdat het incidenteel mag hebben we er toen wel voor gekozen om het langste kind tussen 2 stoeltjes in zonder stoeltje te vervoeren. Deze had zelf ook geen stoeltje bij.

Zo jammer dat sommige ouders er zo laks in zijn.
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:24:42 #178
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_161095221
Kan zijn maar als er om verhogers gevraagd word door school omdat ze pretenderen dat veiligheid voorop staat dan beslist een andere ouder dat niet voor onze kruimel en het is verhoger of niet klaar uit.

Ik vind incidenteel trouwens een puntje hoor eerlijk gezegd.

4 weken terug (auto) buitenles wilgen knotten,
3 weken terug (auto) buitenles schapenboerderij,
Vorige week theaterstuk op een zusterschool twee dorpen verder dus weer in de auto en afgelopen dan dus de ontdekhoek.

Vind er weinig incidenteel aan persoonlijk.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:27:29 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161095289
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:24 schreef Books1 het volgende:
Kan zijn maar als er om verhogers gevraagd word door school omdat ze pretenderen dat veiligheid voorop staat dan beslist een andere ouder dat niet voor onze kruimel en het is verhoger of niet klaar uit.

Ik vind incidenteel trouwens een puntje hoor eerlijk gezegd.

4 weken terug (auto) buitenles wilgen knotten,
3 weken terug (auto) buitenles schapenboerderij,
Vorige week theaterstuk op een zusterschool twee dorpen verder dus weer in de auto en afgelopen dan dus de ontdekhoek.

Vind er weinig incidenteel aan persoonlijk.
Voor de wet is het incidenteel, zo bedoel ik het.

Anyway, als ik een verhoger zou meegeven en ze gebruiken m niet, zou ik ook gewoon boos worden hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:31:17 #180
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_161095387
I know.

Fijn wonen maar wat afgelegen hier in het gehucht dus voor alles moet er gereden worden. Ook geen punt maar tot nu toe altijd meegegeven en gebruikt en omdat er een Jan ... het onzin vind werd het van tafel geveegd.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:35:56 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161095498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:31 schreef Books1 het volgende:
I know.

Fijn wonen maar wat afgelegen hier in het gehucht dus voor alles moet er gereden worden. Ook geen punt maar tot nu toe altijd meegegeven en gebruikt en omdat er een Jan ... het onzin vind werd het van tafel geveegd.
Dat is hier niet anders.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161096895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:10 schreef As1981 het volgende:
Bij ons op school met uitje hebben we idd stoeltjes mee laten nemen. Helaas hebben een hoop ouders dat niet gedaan en kwamen we er 1 te kort. Omdat het incidenteel mag hebben we er toen wel voor gekozen om het langste kind tussen 2 stoeltjes in zonder stoeltje te vervoeren. Deze had zelf ook geen stoeltje bij.

Zo jammer dat sommige ouders er zo laks in zijn.
Ik heb wel eens gehad dat school zei dat er genoeg stoeltjes/zitverhogers waren en dat ik dus maar niks meegaf en dat achteraf bleek dat ze er 1 tekort kwamen. ;( Zeg dat dan, stelletje mutsen. Ik heb zo'n ding hier in de garage staan...
Professioneel gifmenger.
pi_161096933
Trouwens, mijn post over de eindeloze kletsverhalen. Ik heb het gejinxt blijkbaar.
Buurkitten heeft er lucht van gekregen dat we gaan verhuizen en is ineens een veel stiller jongetje. :{
Professioneel gifmenger.
pi_161097315
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehad dat school zei dat er genoeg stoeltjes/zitverhogers waren en dat ik dus maar niks meegaf en dat achteraf bleek dat ze er 1 tekort kwamen. ;( Zeg dat dan, stelletje mutsen. Ik heb zo'n ding hier in de garage staan...
Oh das ook niet handig. Wij hebben iedereen er 1 laten meenemen en die zouden rijden zoveel ze er hadden. Wij hebben er bv 5.
Ook omdat er mensen zijn die ze echt niet hebben. Maar ik weet er van zeker 4 die hem gewoon vergeten waren.
pi_161098353
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:08 schreef As1981 het volgende:

[..]

Oh das ook niet handig. Wij hebben iedereen er 1 laten meenemen en die zouden rijden zoveel ze er hadden. Wij hebben er bv 5.
Ook omdat er mensen zijn die ze echt niet hebben. Maar ik weet er van zeker 4 die hem gewoon vergeten waren.
Vijf? Wow, dat zijn er veel.
Professioneel gifmenger.
pi_161099033
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Vijf? Wow, dat zijn er veel.
Een groep 2 stoel voor Yaro zelf. Standaard in mijn auto een reserve verhoger voor vriendjes die meerijden. Een stoel in mijn man zijn auto en reserve verhoger. En dan nog een verhoger bij mijn moeder in de auto. Dus bij een uitstapje hebben we er dan 5 :D
pi_161099108
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:44 schreef As1981 het volgende:

[..]

Een groep 2 stoel voor Yaro zelf. Standaard in mijn auto een reserve verhoger voor vriendjes die meerijden. Een stoel in mijn man zijn auto en reserve verhoger. En dan nog een verhoger bij mijn moeder in de auto. Dus bij een uitstapje hebben we er dan 5 :D
:D
Ja, dan zit je nooit zonder.
Professioneel gifmenger.
pi_161099172
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:D
Ja, dan zit je nooit zonder.
En nog kwamen we er te kort voor het uitje :X
pi_161099192
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:52 schreef As1981 het volgende:

[..]

En nog kwamen we er te kort voor het uitje :X
Dat ligt niet aan jouw vijf zitjes. 1 per kind lijkt mij genoeg. :+
Professioneel gifmenger.
pi_161113837
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:01 schreef Books1 het volgende:
Waarom zou jij als ouder de naam van de net vierjarige moeten weten als ze naar school komen?

Oh, ik vind dat gewoon leuk. Ze begonnen in september met 10 of 11 kinderen, nu zijn het er 31....er was dus een constante instroom....dan is het een beetje moeilijk om het steeds over "het nieuwe kindje" te hebben. Het helpt ook om gerichter vragen te kunnen stellen, als hij niets vanzelf vertelt als ik de namen van de kinderen ken.

Hier was een dingetje over de vrijwillige ouderbijdrage, blijkbaar ziet de oudervereniging een terugloop in de opbrengst. Kregen wij dus een enquete wat met het geld moet gebeuren. Nu gebruikt voor " versnaperingen " bij allerlei feestdagen en sportevenementen en de schoolreis/ kamp. En de vraag of wij meer willen betalen, huh...een deel van de ouders betaalt de huidige bijdrage al niet en dan willen ze het verhogen?
Hoe is dat op andere scholen geregeld en wat wordt ervan betaald??
Ik vind het sowieso al raar dat bepaalde dingen niet door de school betaald worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 02-04-2016 10:59:29 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:05:33 #191
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161114019
Ouderbijdrage is bestemd voor de dingen die jij al aangeeft in je post. Schoolreisjes, feestjes, sportdagen. Kamp wordt meestal apart voor betaald.

Als te veel ouders niet betalen komt dat in het gedrang. En aangezien scholen er meestal niet voor kiezen om kinderen van ouders die niet betalen uit te sluiten van die feestjes is het een soort solidariteitsbijdrage. Als jij niet betaalt en je kind gaat wel mee naar het schoolreisje, dan is dat dus door een andere ouder betaald.

Je zou de discussie kunnen voeren of feestjes en schoolreisjes bij school horen. Dat vind ik in principe een interessante discussie. Ik vind niet dat de discussie moet zijn dat school daar zelf voor moet betalen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_161114175
Hier is de ouderbijdrage volgens mij 35 euro per jaar. In de nieuwsbrief kwam laatst wel een herinnering voor de genen die het nog niet betaald hadden dus denk dat hier ook mensen zijn die het niet betaald hebben. Vind ik het ook wel dubbel aangezien ze het vrijwillige bijdrage noemen.. Ik zou zeggen stel het gewoon verplicht en maak een uitzondering voor de mensen die het niet kunnen betalen ofzo. We moeten bij het overmaken de naam van het kind vermelden dus het is makkelijk te controleren wie wel of niet betaald heeft. En ik denk dat het een bedrag is dat voor de meeste mensen wel te missen zal zijn.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal van betaald wordt, maar onder andere het schoolreisje en dit jaar hadden ze wat leuke activiteiten voor de kinderen omdat de school 40 jaar bestaat, volgens mij hebben ze daar ook een deel van de ouderbijdrage voor gebruikt. (In die context kwam het laatst terug in de nieuwsbrief). Maar verder heb ik me er eigenlijk niet in verdiept eerlijk gezegt :@
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:55:52 #193
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161114617
Hier is de ouderbijdrage 50 euro per kind. Word ook het schoolreisje van betaald idd. En we krijgen elk jaar een mail met waar het geld aan besteed is. (En de Begrote kosten, werkelijke kosten )
  zaterdag 2 april 2016 @ 12:09:56 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161114814
Ouders die niet betalen omdat ze niet willen, dan mogen de kinderen niet meedoen aan de activiteiten. Ouders die niet kunnen betalen krijgen vrijstelling. We hebben 3 kindjes op school waarvan de ouders de bijdrage simpelweg niet kunnen betalen. Ik zeg uit mn hoofd dat we 50 eu per kind betalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 2 april 2016 @ 12:15:03 #195
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_161114880
Wij betalen 27,50 per kind per schooljaar en de schoolreisjes betalen we daar los van varierend van 21,50 tot 32,50.

Hier worden kinderen ook uitgesloten mits aantoonbaar dan word het door school aangevuld.

Groep zeven en groep acht kamp is 85 euro per kind vor drie dagen duinrell las ik pas in de nieuwsbrief.
If you can dream it, you can do it...
pi_161117226
Mits aantoonbaar dat ze niet willen of tenzij aantoonbaar dat ze niet kunnen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 14:39:12 #197
5428 crew  miss_sly
pi_161117608
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:19 schreef hilliebillie het volgende:
Hier is de ouderbijdrage volgens mij 35 euro per jaar. In de nieuwsbrief kwam laatst wel een herinnering voor de genen die het nog niet betaald hadden dus denk dat hier ook mensen zijn die het niet betaald hebben. Vind ik het ook wel dubbel aangezien ze het vrijwillige bijdrage noemen.. Ik zou zeggen stel het gewoon verplicht en maak een uitzondering voor de mensen die het niet kunnen betalen ofzo. We moeten bij het overmaken de naam van het kind vermelden dus het is makkelijk te controleren wie wel of niet betaald heeft. En ik denk dat het een bedrag is dat voor de meeste mensen wel te missen zal zijn.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal van betaald wordt, maar onder andere het schoolreisje en dit jaar hadden ze wat leuke activiteiten voor de kinderen omdat de school 40 jaar bestaat, volgens mij hebben ze daar ook een deel van de ouderbijdrage voor gebruikt. (In die context kwam het laatst terug in de nieuwsbrief). Maar verder heb ik me er eigenlijk niet in verdiept eerlijk gezegt :@
Het heet vrijwillig, naar is het niet. Als je niet betaalt, mag je kind bijvoorbeeld niet mee op schoolreis. Op zich is 35 euro niet veel, maar als je drie kindjes op school hebt zitten en bijvoorbeeld een bijstandsuitkering hebt, is 105 euro ineens toch wel vrij veel. Bij ons op school kunnen ouders zich dan melden bij de directie voor een betalingsregeling of vrijstelling.
Natuurlijk is het gemakkelijk te controleren wie er niet betaalt. Bij ons komt er eerst een extra oproep in de nieuwsbrief, dan gaat eren mailtje naar de ouders die nog niet betaald hebben en als laatste krijgen kinderen een briefje mee naar huis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161117700
Ik betaal 32,50 per kind ouderbijdrage. 25 schoolreis en 157.50 overblijf. Deze bedragen mag ik in principe in 2en (oktober en februari) betalen maar ik doe het, in overleg met school, in december met de eindejaars.

En dan voor A nog 125 voor kamp. Dan moet in de zomervakantie betaald worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:45:48 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161117731
Hier is het ¤110 geloof ik. De vorige school was ¤190.
Continuerooster dus geen overblijf.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161118239
Wij hebben ook continurooster, maar wel overblijf kosten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 april 2016 @ 15:16:30 #201
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_161118283
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:17 schreef Vanyel het volgende:
Mits aantoonbaar dat ze niet willen of tenzij aantoonbaar dat ze niet kunnen?
Het is zoals hierboven al gezegd word niet vrijwillig maar als je dmv je papieren aan kunt tonen dat het niet te missen is dan krijg je dus een vrijstelling.
If you can dream it, you can do it...
pi_161118381
Op de basisschool van mijn jongste twee is het wel vrijwillig. Ouderbijdrage en schoolreisje. De bedragen zijn gesplitst dus.
Bij niet betalen mag je niet mee met het schoolreisje maar wat betreft de ouderbijdrage heeft dat geen consequenties, buiten het feit dat ze bij minder geld ook minder kunnen organiseren natuurlijk.
pi_161119190
Ff tussendoor: hebben/hadden jullie 6-jarige groep 3-ers ook zo'n tenenkrommende periode waarin ze enkel lelijk, boos of brutaal konden zijn?L lijkt wel een puber soms. Of een peuter juist. Goeie genade.
  zaterdag 2 april 2016 @ 16:20:39 #204
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_161119504
Die van ons wel Spring. Veel te leren in groep 3 en veel te doen in groep 3 dus veel te verwerken althans zo zag ik het.
If you can dream it, you can do it...
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 16:39:59 #205
5428 crew  miss_sly
pi_161119935
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:05 schreef -Spring het volgende:
Ff tussendoor: hebben/hadden jullie 6-jarige groep 3-ers ook zo'n tenenkrommende periode waarin ze enkel lelijk, boos of brutaal konden zijn?L lijkt wel een puber soms. Of een peuter juist. Goeie genade.
Ja hoor, al een tijdje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161120109
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:05 schreef -Spring het volgende:
Ff tussendoor: hebben/hadden jullie 6-jarige groep 3-ers ook zo'n tenenkrommende periode waarin ze enkel lelijk, boos of brutaal konden zijn?L lijkt wel een puber soms. Of een peuter juist. Goeie genade.
uh ja.. ik zit er middenin
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161121232
'Gelukkig'! Had Amber dat ook, Vicky? Vanaf welke leeftijd worden ze een beetje 'stabiel'?
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:28:54 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161122837
Oei.... klinkt heel gezellig die fase.....

Ouderbijdrage..... ik geloof dat het hier 50 euro per jaar is en dan los nog een vergoeding voor het overblijven ivm continurooster. Maar geen idee verder. Hier in januari gestart maar heb er eigenlijk niks over gehoord dus we hebben (nog) niet betaald. Ik vind het dan wel weer een beetje suf dat ik er zelf achteraan moet om maar te mogen betalen.
pi_161122990
Ik zit in de activiteitencommissie op school en wij mmogen die ouderbijdrage besteden. Inderdaad versnaperingen, uitjes en feesten. O+ En het heeft hier in de nieuwsbrief gestaan, want het was bij veel ouders op school ook niet duidelijk.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:35:28 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161123020
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:05 schreef -Spring het volgende:
Ff tussendoor: hebben/hadden jullie 6-jarige groep 3-ers ook zo'n tenenkrommende periode waarin ze enkel lelijk, boos of brutaal konden zijn?L lijkt wel een puber soms. Of een peuter juist. Goeie genade.
Ik heb hier een 4 jarige puber...Mag ik nu aannemen dat deze fase dus zeker nog tot en met 6 jaar duurt (of 18 jaar :X )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161123505
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:28 schreef Kyara het volgende:
Oei.... klinkt heel gezellig die fase.....

Ouderbijdrage..... ik geloof dat het hier 50 euro per jaar is en dan los nog een vergoeding voor het overblijven ivm continurooster. Maar geen idee verder. Hier in januari gestart maar heb er eigenlijk niks over gehoord dus we hebben (nog) niet betaald. Ik vind het dan wel weer een beetje suf dat ik er zelf achteraan moet om maar te mogen betalen.
Toen eva vorig jaar in het schooljaar instroomde kreeg ze na een tijdje een brief mee met het verzoek nog een deel van de bijdrage te betalen (geen heel schooljaar dus geen volledig bedrag).
Wellicht komt het dus niet.

Hier gaat het nog steeds niet beter.
Eva heeft sinds gisteren amoxicilline gekregen. Antibiotica dus.
Aan de ene kant fijn dat ze wat krijgt nu, maar toch ook bijzonder omdat het volgens de huisarts viraal is en antibiotica alleen helpt bij bacterieel. Maar goed.....misschien twijfelt hij inmiddels.
Omdat wij allebei moesten werken is noodgedwongen mijn moeder gisteren met haar naar de huisarts geweest dus ik heb het niet kunnen vragen.
We moeten ook een schema bijhouden met haar temperatuur.
Die was dus net weer 39 graden.

Uit solidariteit doet haar zusje nu mee. Ook 39 graden.
Heel fijn, want morgen vieren we de verjaardag van de jongste. Ik zie ervan komen dat we iedereen moeten afzeggen.
Dan trakteer ik maandag op mijn werk waarschijnlijk frozentaart :')

Maar heel eerlijk: ik kan wel janken!
Hoe lang gaat dit nog duren?

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 02-04-2016 19:03:22 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:02:51 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161123622
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:05 schreef -Spring het volgende:
Ff tussendoor: hebben/hadden jullie 6-jarige groep 3-ers ook zo'n tenenkrommende periode waarin ze enkel lelijk, boos of brutaal konden zijn?L lijkt wel een puber soms. Of een peuter juist. Goeie genade.
Groep 2, 5,5, telt dat ook?

En een grote bakkes, man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161124210
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:33 schreef -Spring het volgende:
'Gelukkig'! Had Amber dat ook, Vicky? Vanaf welke leeftijd worden ze een beetje 'stabiel'?
uhhhhh..
Het houdt nooit meer op.
Amber is 10 en begint te puberen.. My god.. die fase had ik graag overgeslagen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161124282
Och Danic.. wat klote zeg.
Hopen dat de ab wel aan slaat en jullie eindelijk van de ellende af zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:30:02 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161124400
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhhhhh..
Het houdt nooit meer op.
Amber is 10 en begint te puberen.. My god.. die fase had ik graag overgeslagen
Oh jen van nu 8 is juist onwijs gezellig en behulpzaam. Geeft amper een grote mond. Vrolijk en blij. Dus naar mijn beleving is het geen bittere ellende vanaf groep 3.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:46:55 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161124948
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Groep 2, 5,5, telt dat ook?

En een grote bakkes, man man man.
Groep 1 hier dus :X Ik heb nog de stille hoop dat het komt omdat ze slecht hoort (wachten nog op oproep voor buisjes).

Wat balen Danic! Hoop dat ze nu wel snel opknapt! En de jongste ook :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:48:04 #218
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_161124981
Onze bijna tienjarige verdenken wij af en toe ook van puberbuien maar als ik zo naar Vicky haar post kijk kan dat wel kloppen en als ze allebei zo worden als mij dan word het nog wat hier 😇
If you can dream it, you can do it...
pi_161132973
Het blijkt hier zo te zijn dat ook een substantieel deel van de ouders principiel niet betaalt...maar aan de ander kant willen ze ook niemand uitsluiten en worden de kosten vooral in het begin van het schooljaar gemaakt, omdat dan de schoolreisjes zijn...

Nu, ik zou zeggen laat de ouders het schoolreisje van de eigen kinderen betalen en dan een lager bedrag als ouderbijdrage voor de rest van de activiteiten. Bovendien vragen ze sowieso al de ouders of ze iets willen meegeven voor de kerstborrel en het paasontbijt en wat mij betreft hoeven ze ook geen schoen- en Sinterklaascadeautjes aan elk kind te geven, kunnen ze beter één cadeau voor de hele klas of het schoolplein kopen.
En ik weet niet in hoeverre de sportactiviteiten, Avondvierdaagse en Koningsspelen verplicht zijn, maar dat lijkt mij nu typisch iets voor de rekening van de school.
Wij betalen 42,50 Euro per jaar, het is dus in verhouding niet duur. Ben benieuwd wat uit de enquête komt, daar stond niet in hoeveel ouders niet betalen, maar ik denk tussen de 15 en 20 %. Het heeft natuurlijk ook een besmettelijke werking als steeds meer ouders niet betalen.
pi_161134244
Hier op school hebben ze ook continue rooster maar daarvoor zijn geen extra kosten. Kinderen nemen zelf eten en drinken mee. Ze eten in de klas met de leerkracht en daarna spelen ze een half uur op het plein met toezicht van een paar pleinwachters (vrijwillige ouders). Ik geloof dat ze dat laatste willen aanvullen met wat oudere leerlingen die wat spellen mogen uitdenken en organiseren.

Hier ook al pubergedrag in groep 1 helaas.. Brutaal, grote mond en liegen (en ook niet toegeven ook al weet ik dat zeker..) en boooos kunnen worden om gewoon heel weinig.. :{
pi_161135249
We hebben vorig jaar voor 2 dagen KDV per week betaald : 8.200 euro.
Meer dan studeren kost.

Nu S naar de basisschool gaat, houden we een boel geld over.

On topic: we betalen 200 EUR per jaar.
Make my day!
  zondag 3 april 2016 @ 01:22:23 #222
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161136230
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 00:29 schreef agter het volgende:
We hebben vorig jaar voor 2 dagen KDV per week betaald : 8.200 euro.
Meer dan studeren kost.

Nu S naar de basisschool gaat, houden we een boel geld over.

On topic: we betalen 200 EUR per jaar.
8200 euro excl toeslag neem ik aan?....

En kdv is een hele andere instelling dan school dus logisch dat er een heel ander kostenplaatje aan hangt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 3 april 2016 @ 07:31:54 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161137613
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 00:29 schreef agter het volgende:
We hebben vorig jaar voor 2 dagen KDV per week betaald : 8.200 euro.
Meer dan studeren kost.

Nu S naar de basisschool gaat, houden we een boel geld over.

On topic: we betalen 200 EUR per jaar.
200 eu aan ouderbijdrage?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 april 2016 @ 07:58:42 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_161137665
Wij betaalden ook zo iets aan het kdv voor 2 dagen, inderdaad exclusief toeslag. Ben reuze blij dat dat een stuk minder is nu met bso :)

Ouderbijdrage is hier 39 euro, daarnaast nog wel 1,80 per keer dat ze overblijft op school. Edit; daar krijgt ze geen brood voor trouwens, die moet ze zelf meenemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Susie op 03-04-2016 08:24:04 ]
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_161137673
Wij betalen meer dan 400 per jaar aan ouderbijdrage, daar zit geen eten/drinken bij inbegrepen. Ik blijf me verbazen over hoe veel mensen dat een enorm bedrag vinden, ik vind dat goed onderwijs echt wel iets mag kosten. De ouderbijdrage gaat naar inkomen trouwens, dus als jij het niet kan missen betaal je minder (of niet). Dat maakt dat de ouderbijdrage écht vrijwillig is, kinderen worden niet uitgesloten van festiviteiten.
pi_161137676
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:15 schreef Zana het volgende:
Het blijkt hier zo te zijn dat ook een substantieel deel van de ouders principiel niet betaalt...maar aan de ander kant willen ze ook niemand uitsluiten en worden de kosten vooral in het begin van het schooljaar gemaakt, omdat dan de schoolreisjes zijn...

Nu, ik zou zeggen laat de ouders het schoolreisje van de eigen kinderen betalen en dan een lager bedrag als ouderbijdrage voor de rest van de activiteiten. Bovendien vragen ze sowieso al de ouders of ze iets willen meegeven voor de kerstborrel en het paasontbijt en wat mij betreft hoeven ze ook geen schoen- en Sinterklaascadeautjes aan elk kind te geven, kunnen ze beter één cadeau voor de hele klas of het schoolplein kopen.
En ik weet niet in hoeverre de sportactiviteiten, Avondvierdaagse en Koningsspelen verplicht zijn, maar dat lijkt mij nu typisch iets voor de rekening van de school.
Wij betalen 42,50 Euro per jaar, het is dus in verhouding niet duur. Ben benieuwd wat uit de enquête komt, daar stond niet in hoeveel ouders niet betalen, maar ik denk tussen de 15 en 20 %. Het heeft natuurlijk ook een besmettelijke werking als steeds meer ouders niet betalen.
Waarom? Als Sinterklaas op school komt, wil je als kind toch gewoon graag een kadootje krijgen? Ik zou zwaar teleurgesteld zijn als in plaats van een eigen kado er een spel (oid) voor de hele klas was gekocht door de Sint.
pi_161137922
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 07:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

200 eu aan ouderbijdrage?
Ja. 200 Ouderbijdrage per jaar. Eten en drinken
moeten we zelf meegeven.

En 150 euro BSO per maand voor 2 middagen van 1430 tot 1800.
Make my day!
pi_161137938
Vrijwillige ouderbijdrage is meen ik iets van 35 euro hier. Schoolreisje is apart, verschilt per klas.
Ik heb geen idee hoeveel mensen het daadwerkelijk betalen en of er consequenties aan zitten als je niet betaald.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_161137941
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 08:09 schreef L-E het volgende:

[..]

Waarom? Als Sinterklaas op school komt, wil je als kind toch gewoon graag een kadootje krijgen? Ik zou zwaar teleurgesteld zijn als in plaats van een eigen kado er een spel (oid) voor de hele klas was gekocht door de Sint.
Ze hadden hier als schoencadeautjes een bellenblaaszwaard (andere leeftijden trouwens iets anders) en als Sinterklaascadeautjes een kleine verpakking met playmais...allemaal leuk bedoeld, en het is zeker niet makkelijk om cadeautjes te kiezen, maar aan de ander kant is mij nog niet echt opgevallen dat in de klas nieuw (buiten)speelgoed kwam. Dus ik weet niet, hoe dat normaal geregeld is, maar de jongens maken elke ochtend "ruzie" om het enige lego poppetje dat in de bak zit....nu ja ze leren wel delen daardoor...
pi_161137967
Zijn er trouwens mensen die de keuze van de lagere school laten afhangen van het geld?
Make my day!
  zondag 3 april 2016 @ 09:29:00 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161138159
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:05 schreef agter het volgende:
Zijn er trouwens mensen die de keuze van de lagere school laten afhangen van het geld?
Nou ik zou niet met een school hoeven aankomen bij J waarbij er wordt verwacht dat we 400 eu per jaar zouden "moeten" betalen.
Tenzij dat incl voor en naschoolse opvang is en incl overblijf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161139053
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vooraf niet gekeken heb naar de vrijwillige bijdrage bij schoolkeuze omdat ik er niet vanaf wist (of misschien wel van wist ergens diep in m'n achterhoofd) maar er op dat moment niet over nagedacht heb. Heb er al helemaal niet bij stil gestaan dat dat überhaupt zou variëren tussen de zegt 30 euro per jaar en de 400 euro per jaar had gedacht/verwacht dat dat redelijk gelijk zou liggen. Achteraf denk ik ook dat dat hier in het dorp niet zo heel veel zal verschillen tussen de drie basisscholen.

Hier ben ik met naschoolse opvang net zoveel of meer kwijt dan dat ik met de dagopvang was ;(
Andere organisatie zit niet hier in het dorp en heeft sowieso geen bso (hebben ze wel proberen op te zetten hier in het dorp maar aan andere organisatie was ze net voor met de koop van het pand :{ )
Ik werk wisselende diensten en bij het kdv kan ik tot donderdag de week er voor de tijden inplannen die ik nodig heb (op het kwartier nauwkeurig) en betaal dus ook alleen dat. Bij de bso (moet ik al een week eerder inplannen) en daar betaal ik per dagdeel. Een dagdeel kost elke dag hetzelfde of het nou op woensdag of vrijdagmiddag vanaf 12.15 is of op een andere dag vanaf 14.45. En sowieso tot 18.30 want tot die tijd mag ik ze ophalen omdat ik alle dagen de mogelijkheid voor opvang wil hebben maar het in de praktijk tot nu toe nog niet is voorgekomen dat ik een woensdag nodig gehad heb betaal ik dus meer uur per dagdeel dan dat ik af neem. Plus dat we hem altijd om 17.00 al ophalen (dat is ook het vroegste wat 'mag') betalen we per opvangdag meer dan wat we afnemen terwijl we dat met kdv niet doen. + hoger uurtarief en minder toeslag kom ik voor hem duurder uit dan voor de mini op het kdv.
Maar ja geen andere opties hier in het dorp dus ze kunnen ook vragen wat ze willen en op ma di en do zitten ze op locatie in de school dus ook wel ideaal.
Verder zijn we wel tevreden hoor over de opvang en hij wil nooit mee naar huis. Ook een goed teken.
Maar hoorde altijd van iedereen dat het aan opvang een stuk goedkoper werd.. Maar helaas.
Mini blijft dus ook nog tot ze vier is op de andere opvang. Veel flexibeler en die zou toch op een andere locatie in het dorp zitten dus toch naar twee plekken rijden voor ophalen..

Beetje warrig verhaal misschien. Sorry
  zondag 3 april 2016 @ 11:11:30 #233
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161139395
200 euro of hoger als ouderbijdrage voor school vind ik toch ook wel behoorlijk veel. Ik zou in dat geval toch wel heel goed kijken wat ik terug krijg voor dat geld :@
Wij betaalden voor mijn oudste 37,50 per jaar en voor mijn jongste 80 euro per jaar. Dat zijn bedragen waar ik het niet van af laat hangen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_161139442
Wij betalen 40 euro per kind. Dat is inclusief alles, behalve t schoolkamp in groep 8.

Wat lastig van die opvang hillie. Wij hebben ook flexibele opvang. Ik kan nog tot de dag zelf bellen of d'r een plek is. Heb nog nooit nee gehoord.
*poef* nu is het weg
pi_161139445
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 08:05 schreef L-E het volgende:
Wij betalen meer dan 400 per jaar aan ouderbijdrage, daar zit geen eten/drinken bij inbegrepen. Ik blijf me verbazen over hoe veel mensen dat een enorm bedrag vinden, ik vind dat goed onderwijs echt wel iets mag kosten. De ouderbijdrage gaat naar inkomen trouwens, dus als jij het niet kan missen betaal je minder (of niet). Dat maakt dat de ouderbijdrage écht vrijwillig is, kinderen worden niet uitgesloten van festiviteiten.
Wat doen ze voor dat geld?

En voor mijn nieuwsgierigheid: doet school dan ook minder beroep op ouders voor schoonmaak, helpen bij activiteiten, vervoer, etc.?
Professioneel gifmenger.
pi_161139460
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:05 schreef agter het volgende:
Zijn er trouwens mensen die de keuze van de lagere school laten afhangen van het geld?
Nee, niet eens naar geïnformeerd. :@
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ik zou niet met een school hoeven aankomen bij J waarbij er wordt verwacht dat we 400 eu per jaar zouden "moeten" betalen.
Tenzij dat incl voor en naschoolse opvang is en incl overblijf.
Dat kan ik mij voorstellen met drie kinderen. :X

[ Bericht 19% gewijzigd door Buurpoes op 03-04-2016 11:23:10 ]
Professioneel gifmenger.
pi_161139524
Wij betalen iets meer dan ¤50,- ouderbijdrage per jaar.
Ik weet even niet of of dat inclusief of exclusief schoolreisje is. Misschien nu nog inclusief omdat het groep 1 betreft en als er wat grotere uitjes komen, dansen extra bijdrage.

Er werd wel een bijdrage gevraagd voor het cadeau voor de juf. School doet een soort juffendag en dan vieren alle leerkrachten hun verjaardag in één keer. De klassenouders hebben dit helemaal geregeld. We kregen knutselspullen mee voor het maken van het betreffende cadeautje (medaille) en dat moest een paar dagen later met ¤1,- terug ingeleverd worden. Zij maken er dan één groot cadeau van.
Prima hoor. Die ene euro boeit niet zo natuurlijk.
Maar ik merkte toen wel dat ik me afvroeg wat er nou in de ouderbijdrage valt en wat niet...

Maar ik vind onze school echt wel heel goed in het organiseren van leuke dingen.
Ze kregen ook een leuk sinterklaascadeautje bijvoorbeeld. geen prul.
En vorig jaar bestond de school 25 jaar, hebben ze een circus ingehuurd en een patatkraam.
Ze kregen ook allemaal een bidon met drinken en een zakje popcorn voor tijdens het circus. Echt heel leuk en goed aangekleed. Niks wordt daar half/half gedaan.
pi_161139612
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 11:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat doen ze voor dat geld?

En voor mijn nieuwsgierigheid: doet school dan ook minder beroep op ouders voor schoonmaak, helpen bij activiteiten, vervoer, etc.?
Vooral heel goed onderwijs leveren ;) Het geld gaat naar (externe) vakleerkrachten inzetten voor muziekles, Engels, euritmie, toneel, zulke dingen. Projecten als de Regenboogtraining. De jaarfeesten die op de Vrije School een belangrijk onderdeel innemen. Ook gebruiken ze alleen natuurlijke lesmaterialen (houten speelgoed, etc) en dat kost ook aardig wat.

En nee, net zoals op andere scholen wordt er van ouders verwacht te helpen bij de dingen die je noemt :)
pi_161139619
Kadootjes voor juf worden bij ons niet van de ouderbijdrage gedaan. Wel t schoolreisje, kleuterfeest. Kadootjes met sint, kleinigheidje met kerst en pasen. De festiviteiten met de feestdagen. Versiering van school met de feestdagen. Van 't geld dat over is per jaar zijn vorig jaar schaduwdoeken voor op t schoolplein gekocht en wordt dit jaar sportkleding voor aangeschaft. De shirts worden aangevuld en er worden sportbroekjes en sokken gekocht.
*poef* nu is het weg
pi_161139668
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 11:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Vooral heel goed onderwijs leveren ;) Het geld gaat naar (externe) vakleerkrachten inzetten voor muziekles, Engels, euritmie, toneel, zulke dingen. Projecten als de Regenboogtraining. De jaarfeesten die op de Vrije School een belangrijk onderdeel innemen. Ook gebruiken ze alleen natuurlijke lesmaterialen (houten speelgoed, etc) en dat kost ook aardig wat.

En nee, net zoals op andere scholen wordt er van ouders verwacht te helpen bij de dingen die je noemt :)
Ah, heldere keuzes.
Professioneel gifmenger.
  zondag 3 april 2016 @ 11:34:53 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161139723
Vergeet niet dat het budget op scholen klein is. Heel klein.
Elke klas heeft een klein budget voor het hele jaar. Er zijn wel leerkrachten die aan het eind van het schooljaar de zakdoek voor de vaderdagknutsel (als voorbeeld) uit eigen zak betalen omdat het klassenbudget al op is.

Ik betaal daarom met liefde een euro voor juffendag (juf een sigaar uit eigen doos middels haar klassenbudget is ook zo wat niet ;) ) of de wat hogere bijdrage bij ons op school zodat er ruimte is voor de educatieve extra's vanuit de ouderbijdrage.

Het hangt allemaal wel samen met goede budgettering en wat financieel inzicht. Onze vorige BSO deed vrij weinig en had ook weinig nieuw materiaal terwijl het de grootste organisatie van de stad was. Nu op de nieuwe BSO voor dezelfde uurprijs gaan ze elke vakantie bijna elke dag naar glowgolf, klauterwaud, flora holland etc en bieden ze een keuze elke dag tussen sport en knutselen etc.
Je moet het ook wel uit willen geven aan de kinderen en niet als een Jack Sparrow boven op je berg met goud willen zitten als directeur.

En vergeet het verschil niet tussen openbaar (krijgt geld vanuit de gemeente + een lage ouderbijdrage want moet toegankelijk zijn voor iedereen) en bijzonder onderwijs niet. Die laatste vragen vaak hogere bijdragen en indien geloof stopt vaak de kerk er ook nog wat in en krijgen ook hetzelfde bedrag vanuit de gemeente. Zo heb je dus een verschil in budget.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 03-04-2016 11:42:14 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161139817
Oh voordat mijn post verkeerd overkomt: ik betaal met alle liefde die euro hè.
Ik vind het helemaal prima. Als ik zie wat de school allemaal organiseert ben ik heel blij met onze keuze!
Goed onderwijs en genoeg budget O+
pi_161142171
Ik denk dat de vrije school ook onder bijzonder openbaar onderwijs valt, net als jenaplan? Dan zit het anders met de financiering vanuit de overheid. Wij betalen ook iets van 300 euro per jaar, naast de verplichte bijdrage van ik dacht 75 euro.
pi_161148107
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 13:24 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat de vrije school ook onder bijzonder openbaar onderwijs valt, net als jenaplan? Dan zit het anders met de financiering vanuit de overheid. Wij betalen ook iets van 300 euro per jaar, naast de verplichte bijdrage van ik dacht 75 euro.
Verplichte bijdrage?
Professioneel gifmenger.
pi_161150927
Ik zit in de or op school. En wat de or betaald is schoolreisje, cadeautje met sinterklaas en verder een groot deel van de vieringen zoals kerst, pasen, koningsdag, enz.

Met kerst neemt iedereen wat mer voor het diner. En voof ouders is het mogelijk om buiten wat te nuttigen. Deels betaald, deels gratis.

De klassen krijgen per jaar 25 euro te besteden aan iets voor de klas. Verder krijgen ze 5 euro per kind voor cultuur. Zo zijn ze bv vorig jaar naar slot loevestein geweest of doen ze iets van theaterlessen.

Juffendag gaat niet van de or af. Dat is ook niet verplicht verder. Ik had vorig jaar als klassenouder zelf iets geregeld namens de klas en 1 ouder heeft daar wat voor teruggegeven.

Dit jaar zorg ik aan het eind van het schooljaar ook voor iets gezamelijks. Dit is vooral iets geknutseld en de lage kosten neem ik voor mijn eigen rekening.

Op het moment dat wij iets hebben waar ze bv thuis niet mee spelen maar voor school nog kan dan schenk ik dat.
Ook regel ik nu voor de kleuterklas een uitje naar het museum via mijn man zijn werk.

Maar als het niet inzichtelijk is waar de kosten voor bedoeld zijnkan je dat altijd navragen bij de or.

Wij betalen overigens 45 euro per jaar. Je mag in delen betalen desnoods 5 euro per maand.
Of anders alleen het deel voor het schoolreisje. Onze ervaring is wel dat veel ouders het ook gewoon vergeten en dat bij een eerste of tweede herinnering de meeste bijdragen wel betaald worden.
pi_161151667
Bij ons heeft de ouder raad ook elk jaar een jaarvergadering waar iedere ouder welkom is. Het jaarverslag wordt dan besproken en ook t budget. Ouders kunnen het jaarverslag opvragen en ook de jaarrekening.
*poef* nu is het weg
pi_161152483
Hier varieert de ouderbijdrage van 25 euro per jaar (ZMLK school), tot 140 euro per maand (HB-school), de openbare basisschool kost 55 euro en de VMBO school van pleegpuber 180 euro per jaar.

Allemaal vrijwillig, maar als niemand het betaald is er een hoop niet meer mogelijk. Dus niet betalen vind ik geen optie in ons geval. Alle 4 de scholen hebben betalingsopties voor als het bedrag te groot is, of bemiddelen bij stichting leergeld als ouders het helemaal niet kunnen betalen.
Gelukkig zijn we in de mogelijkheid om de meest passende school te kiezen, ongeacht ouderbijdrage.

Oke, 4 kids op de democratische school in de buurt zou ook niet lukken. Die kost 4760 euro per kind, per jaar voor kinderen t/m 13jaar. :o
pi_161154546
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 13:24 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat de vrije school ook onder bijzonder openbaar onderwijs valt, net als jenaplan? Dan zit het anders met de financiering vanuit de overheid. Wij betalen ook iets van 300 euro per jaar, naast de verplichte bijdrage van ik dacht 75 euro.
Klopt. Ze krijgen minder of geen financiering dan reguliere scholen.

piglet, welke democratische school is dat?
  zondag 3 april 2016 @ 21:18:41 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161154575
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 11:34 schreef laziness het volgende:
bijzonder onderwijs niet. Die laatste vragen vaak hogere bijdragen en indien geloof stopt vaak de kerk er ook nog wat in en krijgen ook hetzelfde bedrag vanuit de gemeente.
Misschien dat dat in de Biblebelt zo werkt maar ik heb bij onze Christelijke school niet de indruk dat daar geld van de kerk heen gaat.

edit: hoewel ik regelmatig in de knoei zit met dat nu bijzonder, speciaal of regulier/openbaar onderwijs is.
pi_161156109
Ik geloof dat onze zmlkschool helemaal geen eigen bijdrage heeft naast een pot voor beleg voor de lunch.

Of ik ben een slechte ouder die m zomaar niet betaalt (uit onwetendheid dan).

P_iglet 4 kinderen en 4 scholen klinkt als een logistieke uitdaging.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vanyel op 04-04-2016 06:53:32 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161159261
de democratische school die ik gekeken heb is De Ruimte in soest.

4 kinderen op 4 scholen (en nog een iets groter kind van bijna 20 op volwassen dagbesteding) is inderdaad een logistieke uitdaging. Zo heb ik morgen een 10 minuten gesprek en 2 ouderavonden tegelijk. Gelukkig kon het 10-minuten gesprek naar de middag en past 's avonds oma op.

bijzonder onderwijs is alles wat een andere richting heeft dan openbaar basisonderwijs. protestants, katholiek, islamitisch, maar ook jenaplan, montessori, vrije school etc. Tegenwoordig lang niet zo bijzonder meer dus. Deze scholen worden wel door de overheid gefinancierd.

Particuliere scholen, scholen zonder overheidsbekostiging, moeten wel aan bepaalde regels van de overheid voldoen, maar ontvangen geen financiering. Er zijn er steeds meer. De ruimte in soest zit hier toevallig in de buurt.

speciaal onderwijs is clusteronderwijs met een REC indicatie. cluster 1 voor blinden en ernstig slechtzienden, cluster 2 voor doven, slechthorenden en kinderen met een spraak/taal ontwikkelingsstoornis, cluster 3 voor kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking of langdurige ziekte, cluster 4 voor kinderen met ernstige gedragsproblemen/psychiatrische problemen

speciaal basis onderwijs (sbo) valt onder het reguliere basisonderwijs, is voor kinderen die daar net buiten vallen qua leermogelijkheden en heb je zowel in de richting van openbaar als bijzonder onderwijs.
  zondag 3 april 2016 @ 23:48:35 #252
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_161159947
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:09 schreef p_iglet het volgende:

Particuliere scholen, scholen zonder overheidsbekostiging, moeten wel aan bepaalde regels van de overheid voldoen, maar ontvangen geen financiering. Er zijn er steeds meer. De ruimte in soest zit hier toevallig in de buurt.
Maar met 4760 Euro zullen ze toch niet alles kunnen bekostigen? Ik denk eerder dat er ook een basisbedrag per kind door de overheid wordt betaald, en dan nog de ouderbijdrage er bovenop? Veel internationale scholen werken ook zo (en het bedrag komt redelijk overeen denk ik). Voor een internationale school zónder overheidssteun betaal je tussen de 20 en 25.000 euro (ja, per jaar, per kind...).
pi_161162392
Hela p_iglet, cluster 3 en 4 bestaan officieel toch niet meer sinds passend onderwijs?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161164440
nu we het toch over speciaal en bijzonder onderwijs hebben, wellicht dat iemand hier weet hoe het zit. een vriendje van ravi heeft nl te horen gekregen dat volgens onze (openbare) school hij naar speciaal onderwijs moet, omdat hij een normale groep 3 niet aan zou kunnen. het werd gewoon aan de ouders medegedeeld "uw zoon kan niet hier, moet naar speciaal onderwijs per september. succes ermee". de ouders hebben het nu 'opgelost' door hem aan te melden bij de christelijke school hier waar hij geaccepteerd is, maar ben ik nou gek of klopt dit voor geen meter?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 4 april 2016 @ 11:04:03 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161164707
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:50 schreef simmu het volgende:
nu we het toch over speciaal en bijzonder onderwijs hebben, wellicht dat iemand hier weet hoe het zit. een vriendje van ravi heeft nl te horen gekregen dat volgens onze (openbare) school hij naar speciaal onderwijs moet, omdat hij een normale groep 3 niet aan zou kunnen. het werd gewoon aan de ouders medegedeeld "uw zoon kan niet hier, moet naar speciaal onderwijs per september. succes ermee". de ouders hebben het nu 'opgelost' door hem aan te melden bij de christelijke school hier waar hij geaccepteerd is, maar ben ik nou gek of klopt dit voor geen meter?
Zat jij bij het gesprek?
Lijkt me nl stug dat het zo is gegaan.

Een school kan en mag doorverwijzen als het kan aantonen dat het handelingsverlegen is.
Hiervoor is wel dossier(opbouw) voor nodig.
  maandag 4 april 2016 @ 11:30:00 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161165161
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 11:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zat jij bij het gesprek?
Lijkt me nl stug dat het zo is gegaan.

Een school kan en mag doorverwijzen als het kan aantonen dat het handelingsverlegen is.
Hiervoor is wel dossier(opbouw) voor nodig.
En een behoorlijk dossier ook, er moet een toelatingsbewijs komen enz enz. Onderzoeken met stempel waarom normaal onderwijs niet kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 4 april 2016 @ 11:32:36 #257
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161165203
En die christelijke school had even moeten bellen naar de openbare met de vraag waarom deze ouders gaan lopen met hun kind...
Maar ik gok dat het verhaal anders in elkaar steekt dan dat ze vertellen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161165275
Hier is de ouderbijdrage 40 euro. Daarvan ging vorig jaar 6 euro naar de reservepot, 1 euro voor de organisatie van de OR, 33 naar de kinderen en 6 euro om de niet betaalde bijdrages te compenseren. Ik geloof dat het 80/85% is die betalen, wat iets laag is als ik de ouders zo zie. Misschien dat 5% echt een lager inkomen heeft, maar op onze montessori zijn de doorsnee ouders toch prima voorzien. Maar ik betaal wel, want ik vind het goed dat school daarmee extra geld heeft voor de leuke dingen. Zonder dat geld is er toch minder mogelijk..
Die 33 euro gaan naar: 8 voor bieb en kinderboekenweek, 3 voor eindejaarsfeest, 6 euro voor de middenbouw schoolreis, 1,3 euro voor projectweek, 2,3 voor kerst, 4,74 voor sint, 2,7 voor onderbouwfeest, 1,4 voor decoraties, 1,3 voor sportactiviteiten, 2,2 voor bovenbouwkamp (rest betaalt school) en wat kleine dingen..
De school betaald sinds dit jaar wel de overblijf zelf. Dat was voorheen betaald en met vrijwillige ouders, een hoop geregel. Nu doen de juffen het met wat mensen van de kinderopvang, en school betaald die kdv-mensen.
  maandag 4 april 2016 @ 12:35:23 #259
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161166307
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 11:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zat jij bij het gesprek?
Lijkt me nl stug dat het zo is gegaan.

Een school kan en mag doorverwijzen als het kan aantonen dat het handelingsverlegen is.
Hiervoor is wel dossier(opbouw) voor nodig.
Dat kan dus wel.... Ik was voor mijn kinderen op zoek naar een NL school toen wij nog in dld woonden. Op de ene school werd me een week na het kennismakingsgesprek verteld dat ze beter naar een speciale school konden gaan en dat er daar geen plek was voor hun.

Ik heb ze toen ingeschreven op een school een dorp verderop, zonder problemen.
  maandag 4 april 2016 @ 12:38:27 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161166381
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:35 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dat kan dus wel.... Ik was voor mijn kinderen op zoek naar een NL school toen wij nog in dld woonden. Op de ene school werd me een week na het kennismakingsgesprek verteld dat ze beter naar een speciale school konden gaan en dat er daar geen plek was voor hun.

Ik heb ze toen ingeschreven op een school een dorp verderop, zonder problemen.
Dan kon die school niet bieden wat jouw kind nodig heeft.
Scholen hebben een school ondersteuningsprofiel.
Daarin staat wat scholen kunnen bieden.
Als een school daarin aangeeft dat zij geen onderwijs kunnen bieden aan bv blinde kinderen. Dan kunnen ze jouw kind weigeren.
Stel jij wil jouw kind dan alsnog inschrijven, dan kan dat, maar dan weet je van te voren al hoe of wat.
pi_161166851
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:35 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dat kan dus wel.... Ik was voor mijn kinderen op zoek naar een NL school toen wij nog in dld woonden. Op de ene school werd me een week na het kennismakingsgesprek verteld dat ze beter naar een speciale school konden gaan en dat er daar geen plek was voor hun.

Ik heb ze toen ingeschreven op een school een dorp verderop, zonder problemen.
En doen ze het goed op die school?
Professioneel gifmenger.
pi_161167102
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 11:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zat jij bij het gesprek?
Lijkt me nl stug dat het zo is gegaan.

Een school kan en mag doorverwijzen als het kan aantonen dat het handelingsverlegen is.
Hiervoor is wel dossier(opbouw) voor nodig.
nee, ik zat niet bij dat gesprek, maar de moeder in kwestie is een vriendin van me en die heeft me verteld wat er tegen haar gezegd is. ik ben dus vrij goed op de hoogte van hoe het allemaal gegaan is en vond dat tamelijk bizar (als het mijn kind was geweest was ik er ook niet mee akkoord gegaan trouwens). ik vroeg me dus af of dit de normale gang van zaken is. niet dus.

daarnaast ben ik me er van bewust dat de openbare hier daadwerkelijk het beleid heeft dat ze leiver geen kinderen aannemen waar wat mee is, die eindigen allemaal op de christelijke, alwaar wel budget en ruimte is voor hen (wat voor die school ook de nodige problemen met zich meebrengt, wat hier in de omgeving een behoorlijk probleem aan het worden is voor meerdere bijzonder onderwijs scholen). een kind wat al wat probleempjes heeft en extra aandacht nodig heeft op een paar vlakken, die zal dus idd niet zo goed aarden in een kleuterklas van 37 kinderen met enkel die ene juf. ik vond het ook vreemd dat ze wel zeggen "moet naar speciaal onderwijs" als mededeling terwijl er verder niets verteld wordt. ook omdat ik weet dat een kind tegenwoordig niet meer zo makkelijk naar speciaal onderwijs mag.

vanwaar de vijandige houding trouwens?

kleine edit: er is wel een dossier over het kind, die heeft op een paar vlakken hulp gehad. vanwege privacy zeg ik daar dus niets over, tis niet mijn kind. ik vroeg me gewoon af wat de normale gang van zaken is met zoiets. want ik vond het allemaal maar raar. maar goed; ik vind aan onze school wel meer dingen raar en als ik een goed alternatief had, dan had ik dat genomen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 4 april 2016 @ 13:53:12 #263
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_161167785
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:18 schreef simmu het volgende:

daarnaast ben ik me er van bewust dat de openbare hier daadwerkelijk het beleid heeft dat ze leiver geen kinderen aannemen waar wat mee is, die eindigen allemaal op de christelijke, alwaar wel budget en ruimte is voor hen....
Misschien verschillend omdat het kind van je vriendin er nog niet op school zat, maar bij mijn beide neven is er zeer adequaat op hun 'ietsen' -waarvan een behoorlijk ernstig- gereageerd door die school (begint met S, toch?). Echt, niets dan lof, ik heb het wel eens slechter gezien.
  maandag 4 april 2016 @ 13:58:50 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_161167899
quote:
17s.gif Op maandag 4 april 2016 13:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En doen ze het goed op die school?
Ja.

@amaranta. Die andere school is van dezelfde organisatie, en ook een katholieke school.
  maandag 4 april 2016 @ 14:17:30 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161168210
Jen met al haar problemen die ze heeft ondervonden, werd al gezegd, ze komt niet in aanmerking voor speciaal onderwijs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161168547
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Misschien verschillend omdat het kind van je vriendin er nog niet op school zat, maar bij mijn beide neven is er zeer adequaat op hun 'ietsen' -waarvan een behoorlijk ernstig- gereageerd door die school (begint met S, toch?). Echt, niets dan lof, ik heb het wel eens slechter gezien.
ja die ;)

het is iets van de laatste paar jaren begreep ik en als het 'iets' iets is in de richting van hoogbegaafd, dan is het geen enkel probleem, extra werk en plusklasjes kunnen wel. ik snap wel waar dat vandaan komt, maar het is moordend voor de kleinere scholen. de een na de ander moet sluiten omdat er geen balans meer is in de samenstellingen van klassen op de bijzonder onderwijs scholen. de christelijke hier bijvoorbeeld heeft een gedeelde groep 1-2-3-4.

tsja, ik heb ook niks dan lof, met mijn kinderen. maar die behoeven geen enkele extra aandacht.

en van wat ik van tico hier lees over jen, komt het vriendje daar nog niet eens bij in de buurt, qua problemen. jen zou hier absoluut niet aangenomen worden imho

om een voorbeeld te noemen wat ik nu verzin; een kind met een lichte vorm van ppd nos. die stroomt dan bij de kleuters binnen en komt terecht in een kleuterklas van 37 kinderen met 1 enkele juf. is het dan vreemd dat het kind in kwestie dat niet aankan?

ik heb het gezien bij ravi dit jaar; die begon het schooljaar ook in die klas. er kwamen amper werkjes mee naar huis en bij het gesprek was het alleen maar "ja, het gaat prima. opruimen is een issue". sinds januari zit hij bij groep 3 erbij en plots komen er werkjes mee naar huis, juf doet dingen met hem. bij het gesprek ging het over "hij kan al sommen tot 20 (we hebben maar niet gezegd tot 100)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 4 april 2016 @ 14:40:47 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161168632
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:58 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ja.

@amaranta. Die andere school is van dezelfde organisatie, en ook een katholieke school.
Dat kan. Heeft ook vaak te maken met de expertise van het personeel.
pi_161352768
Vraagje. Wij moeten morgen voor de 9 jaar prik. Maar daar heb jr blijkbaar 2 oproep kaarten voor nodig. En ik heb er maar 1.
Zit er daar bij die locatie nog iemand die daarbij kan helpen? Iemand een idee?
Met een meidenkwartet
  maandag 11 april 2016 @ 17:41:51 #269
386633 Adnap
I love Life !
pi_161353242
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:16 schreef Cathmar het volgende:
Vraagje. Wij moeten morgen voor de 9 jaar prik. Maar daar heb jr blijkbaar 2 oproep kaarten voor nodig. En ik heb er maar 1.
Zit er daar bij die locatie nog iemand die daarbij kan helpen? Iemand een idee?
Ff telefoontje aan wagen denk ik. Staan er niet 2 prikken op dezelfde kaart?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_161353401
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:41 schreef Adnap het volgende:

[..]

Ff telefoontje aan wagen denk ik. Staan er niet 2 prikken op dezelfde kaart?
Morgen meteen bellen ja. Nee heb een 2e kaart nodig voor bmr.
Zo stom he, dat zoiets kleins als een enorme fail kan voelen als je niet lekker in je vel zit.
Met een meidenkwartet
  maandag 11 april 2016 @ 18:01:30 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161353575
Niks fail. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een keer terug moet.
pi_161363081
Mag ik even mopperen?

Ik heb jarenlang die online groeicurve van een website gebruikt. Alle data staan daar.
En sinds oktober hebben ze een nieuw ingerichte website en is het allemaal ineens offline. En steeds maar verhalen dat de nieuwe curve eraan zit te komen...ondertussen een half jaar verder geloof ik er niet meer in. -O-
Stomme lui. Zonder waarschuwing *poef* vijf jaar metingen foetsie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de eerste die begint over backups sla ik op zijn neus met mijn rolmaat. :+
Professioneel gifmenger.
pi_161363281
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 17:49 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Morgen meteen bellen ja. Nee heb een 2e kaart nodig voor bmr.
Zo stom he, dat zoiets kleins als een enorme fail kan voelen als je niet lekker in je vel zit.
Is toch geen fail van jouw kant?!
Niet te streng zijn voor jezelf!

[ Bericht 40% gewijzigd door Sonnetje85 op 11-04-2016 23:13:22 ]
pi_161363599
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:36 schreef Buurpoes het volgende:
Mag ik even mopperen?

Ik heb jarenlang die online groeicurve van een website gebruikt. Alle data staan daar.
En sinds oktober hebben ze een nieuw ingerichte website en is het allemaal ineens offline. En steeds maar verhalen dat de nieuwe curve eraan zit te komen...ondertussen een half jaar verder geloof ik er niet meer in. -O-
Stomme lui. Zonder waarschuwing *poef* vijf jaar metingen foetsie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de eerste die begint over backups sla ik op zijn neus met mijn rolmaat. :+
Dat viel mij ook al op, toen ik laatst weer een keertje keek...heb je misschien nog het boekje van het cb?
pi_161363645
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:50 schreef Zana het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op, toen ik laatst weer een keertje keek...heb je misschien nog het boekje van het cb?
Dat zijn zes metingen in vijf jaar. Ik had er twintig ofzo. Ik baal echt...
Professioneel gifmenger.
pi_161364072
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:36 schreef Buurpoes het volgende:
Mag ik even mopperen?

Ik heb jarenlang die online groeicurve van een website gebruikt. Alle data staan daar.
En sinds oktober hebben ze een nieuw ingerichte website en is het allemaal ineens offline. En steeds maar verhalen dat de nieuwe curve eraan zit te komen...ondertussen een half jaar verder geloof ik er niet meer in. -O-
Stomme lui. Zonder waarschuwing *poef* vijf jaar metingen foetsie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de eerste die begint over backups sla ik op zijn neus met mijn rolmaat. :+
Ik geloof ook niet in die nieuwe curve. Krijg je er ook van als je dat met je achterlijke plannen via crowdfunding wilt gaan laten betalen ofzo. Stom gedoe.

Heb je niet ooit ergens een curve geplaatst hier online of wellicht op je facebook of photobucket ofzo? dan kun je het wellicht nog terughalen.

Ik gebruik nu die van groeigids. Niet ideaal want niet who, maar ik vind het wel best als ik maar een beetje het vervolg kan zien.
:)
pi_161364079
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:51 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat zijn zes metingen in vijf jaar. Ik had er twintig ofzo. Ik baal echt...
Hm, ik vond het ook een beetje raar dat je opeens zonder waarschuwing geen toegang meer hebt, maar ik gebruikte ook nog een ander programma, waar hier ooit een link van stond, volgens mij mit groeigegevens van de WHO en niet alleen voor borstvoeding. Maar ja, daar heb je nu weinig aan.
pi_161364376
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:36 schreef Buurpoes het volgende:
Mag ik even mopperen?

Ik heb jarenlang die online groeicurve van een website gebruikt. Alle data staan daar.
En sinds oktober hebben ze een nieuw ingerichte website en is het allemaal ineens offline. En steeds maar verhalen dat de nieuwe curve eraan zit te komen...ondertussen een half jaar verder geloof ik er niet meer in. -O-
Stomme lui. Zonder waarschuwing *poef* vijf jaar metingen foetsie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de eerste die begint over backups sla ik op zijn neus met mijn rolmaat. :+
Die frustraties heb ik hier ook al. Al zouden ze iedereen de gegevens die ingevoerd zijn toe mailen. Ik weet ze ook niet allemaal meer.
*poef* nu is het weg
pi_161367378
Boh, ik heb ze toevallig ook allemaal in de WHOcurve zitten, maar anders zou ik ook goed zuur zijn zeg. Prutsers.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161374282
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:01 schreef amaranta het volgende:
Niks fail. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een keer terug moet.
Ik heb gebeld en je kunt komen zonder oproepkaart, dan krijg je die daar.
Gelukkig.

Zo stom dat ik me zo druk maak over zoiets. Normaal ben ik veel te nuchter daarvoor.
Met een meidenkwartet
pi_161374707
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 23:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet in die nieuwe curve. Krijg je er ook van als je dat met je achterlijke plannen via crowdfunding wilt gaan laten betalen ofzo. Stom gedoe.

Heb je niet ooit ergens een curve geplaatst hier online of wellicht op je facebook of photobucket ofzo? dan kun je het wellicht nog terughalen.

Ik gebruik nu die van groeigids. Niet ideaal want niet who, maar ik vind het wel best als ik maar een beetje het vervolg kan zien.
Ja, ik ga de plaatjes terugzoeken op facebook.
Maar daar haal ik de exacte getallen niet mee terug.

Betawetenschapper hier. Beroepsdeformatie, dit dat, alles. :@

Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

Edit: ik had ze gisteren via de facebookpagina nog een berichtje gestuurd, ik kreeg zojuist het volgende terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Buurpoes op 12-04-2016 15:04:30 ]
Professioneel gifmenger.
pi_161374737
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 23:02 schreef Zana het volgende:

[..]

Hm, ik vond het ook een beetje raar dat je opeens zonder waarschuwing geen toegang meer hebt, maar ik gebruikte ook nog een ander programma, waar hier ooit een link van stond, volgens mij mit groeigegevens van de WHO en niet alleen voor borstvoeding. Maar ja, daar heb je nu weinig aan.
Ik denk dat ik zelf een excelletje maak, ik gok zo dat de getallen van gemiddeld, plus en min 1 en 2 gewoon ergens online staan. Maak ik zelf een prachtige curve die niet ineens verdwijnt. O+
Professioneel gifmenger.
pi_161376696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:57 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, ik ga de plaatjes terugzoeken op facebook.
Maar daar haal ik de exacte getallen niet mee terug.

Betawetenschapper hier. Beroepsdeformatie, dit dat, alles. :@

Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

Edit: ik had ze gisteren via de facebookpagina nog een berichtje gestuurd, ik kreeg zojuist het volgende terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ghehe, ik dacht van dan kun je mbv die foto's wel zo een beetje eyeballen wat het ongeveer-ish is :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_161381477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh ghehe, ik dacht van dan kun je mbv die foto's wel zo een beetje eyeballen wat het ongeveer-ish is :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een jaar? :o
Ik dacht pas zes maanden.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 12 april 2016 @ 20:22:34 #285
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161381652
bah gonneke bah oh en bah stefan kleintjes bah :r
Zo pro borstvoeding als ik ben zo anti ben ik als het aan komt op die 2 :@

Hier staan ook de who curves https://www.lalecheleague(...)0-2-jaar-volgens-who
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161382086
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Een jaar? :o
Ik dacht pas zes maanden.
Ja zes maanden zoiets dat ze er echt vanaf zijn. Maar t is al veel langer zo dat je alleen nog maar in kon loggen en geen gegevens meer kon invullen en dat er om donaties gevraagd werd enzo.

Ik vind het nogal wat. Via die website genereert kleintjes ook inkomsten voor zijn eigen bedrijf. Prima als je besluit de curves niet meer gratis aan te bieden verder, lijkt me niets mis mee. Maar dat halfbakken bedelen kan ik echt niets mee. En als je als bedrijf na een half jaar of een jaar nog steeds die 3000 euro niet bij elkaar gebedeld hebt dan moet je misschien kijken naar andere oplossingen. Ik twijfel in ieder geval zeer aan de oprechtheid van het geheel.
:)
pi_161382202
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja zes maanden zoiets dat ze er echt vanaf zijn. Maar t is al veel langer zo dat je alleen nog maar in kon loggen en geen gegevens meer kon invullen en dat er om donaties gevraagd werd enzo.

Ik vind het nogal wat. Via die website genereert kleintjes ook inkomsten voor zijn eigen bedrijf. Prima als je besluit de curves niet meer gratis aan te bieden verder, lijkt me niets mis mee. Maar dat halfbakken bedelen kan ik echt niets mee. En als je als bedrijf na een half jaar of een jaar nog steeds die 3000 euro niet bij elkaar gebedeld hebt dan moet je misschien kijken naar andere oplossingen. Ik twijfel in ieder geval zeer aan de oprechtheid van het geheel.
Die fase heb ik gemist, ander had ik wel een mooie back-up gemaakt. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_161382316
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:38 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die fase heb ik gemist, ander had ik wel een mooie back-up gemaakt. -O-
Ja snap ik, dat is echt heel jammer :-/
:)
pi_161383682
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:22 schreef Moppert het volgende:
bah gonneke bah oh en bah stefan kleintjes bah :r
Zo pro borstvoeding als ik ben zo anti ben ik als het aan ko.. teveel gewist
Ik moet zeggen dat ik Gonneke als LK bij relactatie en later ook bij forse bvproblemen echt buitengewoon kundig en prettig vond. En ik ben meestal niet zo snel tevreden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:37:42 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161384408
Ze is idd heel kundig, maar haar blogs over hoe je moet opvoeden, en hoe ze op fb ruzie maakt met andere lactatiekundigen hebben het verpest. En dat is zo jammer. -O-

Dat ze mensen slechte ouders noemt omdat ze een kinderwagen gebruiken, of dat ze het boek De melkfabriek helemaal de grond in duwt op een hele nare manier.
Ze kan maar niet begrijpen dat een boek over borstvoeding die positief is over kunstvoeding niet de duivel is. })
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161384477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:37 schreef Moppert het volgende:
Ze is idd heel kundig, maar haar blogs over hoe je moet opvoeden, en hoe ze op fb ruzie maakt met andere lactatiekundigen hebben het verpest. En dat is zo jammer. -O-

Dat ze mensen slechte ouders noemt omdat ze een kinderwagen gebruiken, of dat ze het boek De melkfabriek helemaal de grond in duwt op een hele nare manier.
Ze kan maar niet begrijpen dat een boek over borstvoeding die positief is over kunstvoeding niet de duivel is. })
Wat is t punt met de kinderwagen? :o
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:43:52 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161384669
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:39 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat is t punt met de kinderwagen? :o
Dat is heel ernstig hoor!
pi_161384727
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is heel ernstig hoor!
Ja, dat geloof ik direct. Maar waarom? :D
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:46:46 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_161384807
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik direct. Maar waarom? :D
Dat het geen draagdoek is.
Maar vooral dat hij naast rechts draaiend ook naar links kan draaien.
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:47:32 #295
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161384846
https://eurolactatie.net/2015/07/04/containerbabys/

Dan heb je een containerbaby!! :D
En het is geen draagdoek dus blahblahblah ik zoek de juiste blog nog maar ze is zo negatief
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161384881
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik direct. Maar waarom? :D
Als je dat niet weet, nou, dan zul je ook wel...

Ik ken die blogs niet. En ook geen lks op fb. Gelukkig maar, anders had ik haar misschien niet gevraagd als lk en dat zou jammer zijn geweest.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161385067
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:47 schreef Moppert het volgende:
https://eurolactatie.net/2015/07/04/containerbabys/

Dan heb je een containerbaby!! :D
En het is geen draagdoek dus blahblahblah ik zoek de juiste blog nog maar ze is zo negatief
Maar ik lees even diagonaal en mij valt op dat het gaat over baby's die urenlang in een bepaalde houding liggen.

Dat weet toch iedereen dat dat niet handig is?
Professioneel gifmenger.
pi_161385111
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:47 schreef Moppert het volgende:
https://eurolactatie.net/2015/07/04/containerbabys/

Dan heb je een containerbaby!! :D
En het is geen draagdoek dus blahblahblah ik zoek de juiste blog nog maar ze is zo negatief
Bij deze blog vind ik het wel een beetje van een muis een olifant maken hoor. Ze gebruikt gewoon een Engelse term voor iets waartegen ieder verstandig mens ageert, nl je kleine baby de hele dag in n bumbo of maxicosi oid stoppen.
Of lees ik nou echt iets anders dan jij?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:53:30 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161385117
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat het geen draagdoek is.
Maar vooral dat hij naast rechts draaiend ook naar links kan draaien.
:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161385168
Een kennis van mij ging urenlang wandelen met haar kind in de maxicosi. Want die was zo mooi compact, handig mee te nemen. :P
Ik ging ook wandelen, maar vaak wel met de 'ligbak' waar uk met armen en benen in kon bewegen. Niet dat ie dat deed, want ja, tukken... :D
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:56:27 #301
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161385248
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:54 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ging ook wandelen, maar vaak wel met de 'ligbak' waar uk met armen en benen in kon bewegen. Niet dat ie dat deed, want ja, tukken...
Nee de ligbak is niet goed want zo geef je het kind geen hechting.
Volgens mij heeft ze de blog weggehaald. was toen veel ophef over.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')