Hij staat blijkbaar op beelden van de beveiligingscamera's na de aanslagen terwijl hij wegrent. Dood zal hij dus wel niet geweest zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:05 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Ze gingen er van uit dat hij al weg was voor de explosies dan vraag ik me af hoe.
Ze zijn met een taxi aangekomen en ik neem aan dat hoedemans ook met een taxi vertrok.
Maar als hij weggeblazen werd door de explosie en minstens gewond geraakte hoe is hij dan weggeraakt? Of is hij bij de doden?
Wat had je verwacht? Lijken die in de bomen bungelen of zo?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een beetje offtopic maar toch ook weer niet.
Net ff Molenbeek op streetview gecheckt. Was wel benieuwd hoe dat hol er zo'n beetje uitziet. Maar ik zie eigenlijk niks schokkendsNotmale woningen, bloembakjes her en der voor de gezelligheid, rustig op straat,.... Tuurlijk komt er wel wat verpauperd spul voorbij, maar dat heb je hier in Rotterdam ook.
Vond het weinig schokkend.
Molenbeek was tot eind jaren '80 een volledig autochtone arbeidersgemeente... De verpaupering vindt plaats achter de muren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net ff Molenbeek op streetview gecheckt. Was wel benieuwd hoe dat hol er zo'n beetje uitziet. Maar ik zie eigenlijk niks schokkendsNotmale woningen, bloembakjes her en der voor de gezelligheid, rustig op straat,.... Tuurlijk komt er wel wat verpauperd spul voorbij, maar dat heb je hier in Rotterdam ook.
Beter 2 keer dan helemaal nietquote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:20 schreef SureD1 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ist-met-hoedje.dhtml
Vaag stuk weer, als ik het goed lees is hij voor het federaal parket gearresteerd samen met twee anderen, en is er kans dat hij Hoedemans is...
Edit: spuit 11 Cousin_Eddy was me voor...
Is het niet ook zo dat juist doordat het een oude gemeente is met oude bebouwing en dergelijke het voor de autoriteiten nog lastiger is om de zaak in het oog te houden dan vergeleken met een Franse banlieux die vaak uit jaren 60 bebouwing (hoge flats) bestaat?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:17 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Molenbeek was tot eind jaren '80 een volledig autochtone arbeidersgemeente... De verpaupering vindt plaats achter de muren.
Zoals JC al zei: de mensen zijn er niet voor de Sabbat, de Sabbat is er voor de mensen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:24 schreef Lothiriel het volgende:
Die gast noemde moeten eten om 19 uur 'onmenselijk'___________________!
Alsof Allah je gaat komen straffen omdat je eet voor de zonder ondergegaan is.
Ziet er verder niet heel terroristisch uit, dus ik hoop maar dat ze geen onschuldige hebben aangehouden weer...
Ja, zijn inderdaad voornamelijk heel veel vooroorlogse gebouwen, dus geen jaren '50-'60 flatgebouwen. Heel makkelijk om je daar ergens te verstoppen. Er wonen zoveel mensen (net geen 100k) op een heel kleine oppervlakte, zodat controle quasi onmogelijk wordt, zeker gezien de tegenwerking van de bewoners zelf.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:24 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Is het niet ook zo dat juist doordat het een oude gemeente is met oude bebouwing en dergelijke het voor de autoriteiten nog lastiger is om de zaak in het oog te houden dan vergeleken met een Franse banlieux die vaak uit jaren 60 bebouwing (hoge flats) bestaat?
Ik heb er vorig jaar nog een wandelingetje gemaakt, niet bekend met het imago van die wijken. Toevallig genoeg waren later die dag de aanslagen in Parijs. M'n vriendin had een bijeenkomst voor haar werk en ik had een paar uur te doden. Later was ze een beetje kwaad toen ze hoorde dat ik daar was, maar ik heb niets gemerkt van ghettovorming ofzo. Het was er heel rustig.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
De 3rd bom is later door een gecontroleerde ontploffing onschadelijk gemaaktquote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:15 schreef SureD1 het volgende:
Wat klopt er niet in dit artikel (en nee niet de typefout die er in staat):
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_bom_Belgie___.html
Ja weet ik het. Eén grote grauwe grijze massa ala Luik ofzo. Maar dit zag er vergeleken bij Luik nog gezellig uitquote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat had je verwacht? Lijken die in de bomen bungelen of zo?
Nee is niet waar, statement van DOVO dat de bom spontaan ontploft is, lees nu wel in het Nieuwsblad dater speciale matten overheen lagen:quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:19 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
De 3rd bom is later door een gecontroleerde ontploffing onschadelijk gemaakt
http://www.nu.nl/terreur-(...)t-bom-in-belgie.htmlquote:Nederlander aangehouden voor dreigen met bom in België
De politie heeft een man aangehouden voor het dreigen met een terroristische aanslag in België op dinsdag 22 maart. Deze man wordt overgedragen aan de Belgische autoriteiten.
Dat heeft de Landelijke Eenheid Politie zaterdag laten weten.
Op dinsdagmiddag 22 maart stuurde de 33-jarige man uit Utrecht een e-mail naar media en de gemeente in Leuven. Hierin stond vermeld dat de aanslagen op België doorgingen en er die avond een aanslag in Leuven zou plaats vinden tenzij er een groot geldbedrag werd gestort op een opgegeven rekeningnummer.
Gezien de terroristische aanslag in Brussel een paar uur daarvoor, werd direct groot alarm geslagen door de politie in België. Leuven ligt namelijk op nog geen 30 kilometer van Brussel.
Camerabeelden
Al snel bleek de email afkomstig uit Nederland en het Team High Tech Crime van de Nederlandse politie startte een onderzoek. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat er in Utrecht via een openbaar anoniem wifi-netwerk was gewerkt. Na grondig onderzoek lukte het de politie camerabeelden veilig te stellen van de man, die vermoedelijk de terroristische dreigemail verstuurde.
De Belgische politie heeft het opgegeven rekeningnummer nagetrokken en dit bleek van een inwoner uit Leuven te zijn. Vermoedelijk wilde de man uit Utrecht hem laten opdraaien voor deze dreiging. De politie houdt er voorlopig rekening mee dat het motief van de dreiging in de relationele sfeer ligt.
Gevangenisstraf
De Utrechter is aangehouden door de Nederlandse politie en wordt overgedragen aan de Belgische politie. In België staat een gevangenisstraf van 5 tot 10 jaar voor bedreiging met het plegen van een terroristische aanslag. Daarnaast zal de politie de kosten van het politieonderzoek in België en in Nederland verhalen op de man.
Lees eens goed, de hoedeman met de 3rd bom werd weggeblazen door de explosie van de 2de bom en heeft het op een lopen gezet en zijn bom achtergelaten.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee is niet waar, statement van DOVO dat de bom spontaan ontploft is, lees nu wel in het Nieuwsblad dater speciale matten overheen lagen:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160326_02205252
Maar een krater valt er niet te bespeuren...
Waarop die derde bom later ontploft is; zonder krater... Lees jij eens goedquote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:26 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Lees eens goed, de hoedeman met de 3rd bom werd weggeblazen door de explosie van de 2de bom en heeft het op een lopen gezet en zijn bom achtergelaten..
Wel een tof trucje om marktplaats scammers te pakkenquote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:23 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/terreur-(...)t-bom-in-belgie.html
Als je denkt dat het niet nog dwazer kan![]()
Waarom zou die er moeten zijn dan?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:21 schreef SureD1 het volgende:
Maar een krater valt er niet te bespeuren...
Zou goed kunnen, kan me indenken dat het zelf laten afgaan van een bom minder waard is dan door het semi-toeval door Allah naar boven geroepen worden. Als je de bom zo onstabiel maakt dat hij afgaat zodra de anderen dat doen, dan heb je die casus.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:28 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Waarop die derde bom later ontploft is; zonder krater... Lees jij eens goed
Uit de link:
De derde bom bleef nadien nog urenlang in de vernielde vertrekhal staan te midden van de gewonden en de hulpverleners. Nadien werden er speciale matten over gelegd en is de bom, die heel onstabiel was, spontaan ontploft. Daarbij zou nog een muur het begeven hebben. De hal was toen wel al geëvacueerd zodat er geen gewonden vielen.
Het federaal parket nuanceert het verhaal van onze gerechtelijke bron. “De terrorist met het hoedje is inderdaad naar buiten gelopen. Maar zoals wij het zien was het echt zijn bedoeling om te ontkomen. We kunnen vermoeden dat hij hoopte dat zijn bom zou ontploffen dankzij de schokgolf die de andere bommen veroorzaakt hadden. Dat gebeurde wonderwel niet”.
Zoiets had ik eigenlijk gedacht dat ze zouden kunnen doen. Een bom af laten gaan, menigte rent weg richting uitgang en daar staat dan een andere bommenlegger.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:53 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Door een buitengewone speling van het lot is de derde bom op Zaventem niet ontploft. De kracht van bom nummer twee was namelijk zo groot dat de zelfmoordterrorist met een hoedje, die even verderop stond te wachten met zijn eigen bompakket, weggeblazen werd. Dat leren de beelden van de veiligheidscamera.
Zaventem is mogelijk aan nog een grotere ramp ontsnapt, blijkt na controle van de veiligheidscamera's. Na de krachtige tweede explosie vlakbij de lagekostenmaatschappijen werden verschillende omstaanders gewoon weggeblazen. Ook de derde zelfmoordterrorist met het hoedje en de bleke jas, zo blijkt uit nauwkeurig nazicht van de camerabeelden. Die stond zowat in het midden van de vertrekhal met zijn trolley te wachten tot het zijn beurt zou zijn om te exploderen.:?
Bron: HBvL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |