abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160963392
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:20 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Later leed wordt voorkomen. Dat heeft niets met kosteneffectiviteit te maken.
Nou dan kunnen alle inlandige Palestijnen, Sudanezen en Eritreeërs ook wel allemaal abortus plegen. Stel je voor hoeveel leed ze dan kunnen besparen op die kinderen.
pi_160963994
Een van de weinige keren dat ik het eens ben met Bapple.
pi_160974243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:59 schreef wenfer2 het volgende:
Nou dan kunnen alle inlandige Palestijnen, Sudanezen en Eritreeërs ook wel allemaal abortus plegen. Stel je voor hoeveel leed ze dan kunnen besparen op die kinderen.
Het verschil is dat in kansarme gebieden sommige ouders geen kinderen wilden en ook de middelen missen om het op te vangen. De keuze van abortus kan sommigen helpen uitzichtloze situaties te vermijden die in de toekomst tot leed binnen dan wel buiten die gedwongen gezinnen zouden hebben gezorgd.

Het punt is hier de "keuze hebben tot", niet dat leed kostte wat kost moet worden vermeden met abortus.

Je pseudo-conservatief gewauwel komt een beetje sneu over als je het alleen kan onderbouwen met een drogredenering.
pi_160979171
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:24 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het verschil is dat in kansarme gebieden sommige ouders geen kinderen wilden en ook de middelen missen om het op te vangen. De keuze van abortus kan sommigen helpen uitzichtloze situaties te vermijden die in de toekomst tot leed binnen dan wel buiten die gedwongen gezinnen zouden hebben gezorgd.

Het punt is hier de "keuze hebben tot", niet dat leed kostte wat kost moet worden vermeden met abortus.

Je pseudo-conservatief gewauwel komt een beetje sneu over als je het alleen kan onderbouwen met een drogredenering.
Jij vindt dat de mensen recht hebben op een keuze. Ik niet. Zij nemen namelijk het recht in eigen hand. Dat dit ook nog eens door de rechterlijke macht en de gezondheidszorg gefaciliteerd wordt is ronduit schandalig en tevens walgelijk. Laat ze maar anti-conceptie middelen gebruiken of gewoon geen geslachtsgemeenschap hebben. Dat is wel een eigen keuze. Dat elitaire maakbaarheidsdenken van jou komt een beetje mijn strot uit.
  zondag 27 maart 2016 @ 16:45:24 #180
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160979322
Lust komt voor leven en liefde
pi_160979542
TS is een Christengekkie :')
Soms
pi_160979975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:38 schreef sirdanilot het volgende:
Ja jongens Bappie is niet éé nvan de beste users hier op fok en dit is een trolltopic, maar ik ben het er wel mee eens dat we tegenwoordig veel te makkelijk kinderen uit baarmoeders zuigen zonder enig respect voor het ongeboren leven.

Het is toch van de zotte:

- Lekker neuken zonder condoom, lekker geil hihi
- Oeps zwanger, maar over 8 maanden en 3 weken ga ik al op vakantie naar Blanes, wat nu? Komt echt niet uit hoor
- 'Je kunt het kind er gewoon uit laten zuigen met een stofzuiger, 'SJLOEK' en weg is het.
- 'Maar is dat niet zielig dan?'
- 'Nee want we doen gewoon alsof dat kind geen mens is, maar een hoop parasitair weefsel. Alleen als je het kind wil is het een mensje waarvan je de echo op facebook deelt, snappie?'
- 'Oh ok zuig het er maar uit dan, na de vakantie proberen we het weer, hihi
Ik ken een aantal meisjes die de beslissing hebben genomen dat ding in hun te laten aborteren en ze dachten er allemaal niet zo over als jij het schetst. Ik zie dit vaker, maar waar de fuck vind je deze mensen dan, met zo'n visie?
pi_160980391
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:36 schreef wenfer2 het volgende:
Jij vindt dat de mensen recht hebben op een keuze. Ik niet. Zij nemen namelijk het recht in eigen hand. Dat dit ook nog eens door de rechterlijke macht en de gezondheidszorg gefaciliteerd wordt is ronduit schandalig en tevens walgelijk. Laat ze maar anti-conceptie middelen gebruiken of gewoon geen geslachtsgemeenschap hebben. Dat is wel een eigen keuze. Dat elitaire maakbaarheidsdenken van jou komt een beetje mijn strot uit.
Ten eerste zijn anticonceptie middelen niet 100% veilig. Een bevruchting kan dus ook plaatsvinden zelfs als men voorzichtig is, hoe klein de kans ook is. In dat geval moeten ze volgens jou geen seks hebben, alleen dus blijkbaar als men het risico accepteert dat er een kind uit kan komen? In feite verbiedt je dus het gros van de seksueel actieve volwassenen op seks. Iets wat in de praktijk schier onmogelijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarbij zet je een stroman op dat degene die gebruikmaken van abortus het als een soort morning-after pil zien. Dat is gewoonweg niet waar. Er zijn tal van andere redenen waarom abortus een optie zou moeten zijn. En zelfs in het geval waarin het kind ongewenst is dan nog gaat er in de meeste gevallen een zware overweging aan vooraf. Dus doe alsjeblieft niet alsof het een luxe-product is, je doet er namelijk je eigen intelligentie en inlevingsvermogen mee tekort.

Het is ironisch te noemen dat je maakbaarheidsdenken als elitair labelt, terwijl je zelf er voor het gemak van uitgaat dat anderen moeten uitmaken wat iemand met zijn leven doet. :') Top man. :')_!

Nu niet nog meer stromannen opzetten he, wenfer!

Groetjes.
pi_160980439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 01:16 schreef wenfer2 het volgende:
En illegale mass shootings zijn het gevolg van een gebrek aan legale mass shootings zeker? :')___! Donderstraal toch eens op. Gauw!
Dit is weer zo'n drogredenering die ook kant noch wal raakt.
pi_160980535
Ik kan in zover met je meedenken dat ik soms wel eens het idee heb dat veel mensen veel te lichtzinnig denken over abortus. Mensen die gewoon lekker zonder condoom willen neuken, geen anticonceptie gebruiken en dan gewoon regelmatig een vrucht laten weghalen.

Aan de andere kant van het spectrum zijn 13-jarige meisjes die door een verkrachting zwanger zijn geworden. Zullen we die meteen maar verbieden abortus te plegen omdat dat zielig is voor het kind? Zo'n meisje is zelf gewoon nog een kind die gewoon het liefst lekker naar school wil gaan en met vriendinnetjes wil spelen. Zullen we die maar verplichten om - naast het moeten omgaan met verkracht zijn - lekker moeder te worden? Kind mag ze waarschijnlijk niet houden omdat ze nog te jong is, dus lekker een extra kind een verpleeghuis in, daar worden we allemaal gelukkig van.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_160980805
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dit is weer zo'n drogredenering die ook kant noch wal raakt.
Van eenzelfde absurditeit als jullie voorbeelden inderdaad.
pi_160980844
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zie alhier het 'kind';
[ afbeelding ]
Zoiets in je lichaam willen houden :')
Twiddel
pi_160980920
TS, hoe denk jij dat het voor het kind is wanneer het ongewenst te wereld komt?
Twiddel
pi_160981053
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ten eerste zijn anticonceptie middelen niet 100% veilig. Een bevruchting kan dus ook plaatsvinden zelfs als men voorzichtig is, hoe klein de kans ook is. In dat geval moeten ze volgens jou geen seks hebben, alleen dus blijkbaar als men het risico accepteert dat er een kind uit kan komen? In feite verbiedt je dus het gros van de seksueel actieve volwassenen op seks. Iets wat in de praktijk schier onmogelijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarbij zet je een stroman op dat degene die gebruikmaken van abortus het als een soort morning-after pil zien. Dat is gewoonweg niet waar. Er zijn tal van andere redenen waarom abortus een optie zou moeten zijn. En zelfs in het geval waarin het kind ongewenst is dan nog gaat er in de meeste gevallen een zware overweging aan vooraf. Dus doe alsjeblieft niet alsof het een luxe-product is, je doet er namelijk je eigen intelligentie en inlevingsvermogen mee tekort.

Het is ironisch te noemen dat je maakbaarheidsdenken als elitair labelt, terwijl je zelf er voor het gemak van uitgaat dat anderen moeten uitmaken wat iemand met zijn leven doet. :') Top man. :')_!

Groetjes.
Nee ik vind het verkeerd dat jij vanuit je luxe D66-residentie gaat bepalen dat het gerechtvaardigd is dat mensen in een achterwijk in Amerika abortus plegen als dat eventuele negatieve gevolgen voor het kind later kan uitsluiten. Dit is erg belerend en betuttelend en ja ik vind dat inderdaad elitair. Als mensen ergens tot actie overgaan moeten ze met de consequenties dealen. Of ze nu zwart, arm, rijk, rood, geel, rond of blank zijn.

Dat jij abortus als een normale optie ziet zegt veel over jou en ook over de tijd waarin wij leven. Dan heb je af en toe mensen zoals mij die dan proberen aan te kaarten dat alles wat wij in deze tijd als normaal zien misschien eigenlijk niet zo normaal en vanzelfsprekend is.

Eigenlijk ben ik ook niet echt pro-anticonceptie maar dat is nog altijd een stuk humaner dan abortus.

De rechterlijke macht en gezondheidszorg faciliteren dit. Mensen worden dus bijna automatisch gestuurd om na te denken over abortus aangezien het nu een optie is. Als dit niet was geinstututionaliseerd zouden mensen ook minder abortus plegen, of in een bijzonder geval in het geniep doen.

SPOILER
pi_160981171
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
Mannen die over abortus klagen :') _______________________x10000
Feministen die stellen dan mannen geen mening mogen hebben over abortus. :')
Baas in eigen buik. :')
pi_160981375
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:32 schreef hoink581 het volgende:

Anderen voor stroman uitmaken terwijl jij jezelf een progressieve mening hebt aangeleerd om waarschijnlijk maar niet je omgeving voor het hoofd te stoten. En dan kritiek hebben op mensen die zelf nadenken over normen en waarden zonder dat ze onder het juk zitten van welke politieke stroming of religieuze ideologie dan ook. :') Slappe washandjes zonder eigen mening die elkaar napraten uit lifestyle-overwegingen. :')
pi_161001726
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:16 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ik ken een aantal meisjes die de beslissing hebben genomen dat ding in hun te laten aborteren en ze dachten er allemaal niet zo over als jij het schetst. Ik zie dit vaker, maar waar de fuck vind je deze mensen dan, met zo'n visie?
Twe punten:

1. Je noemt het ongeboren kindje een 'ding'. Dat is typisch. Je kunt alleen voor jezelf verantwoorden om het 'ding' eruit te zuigen (SJLOEK weg is het, en hop uit de kliniek weer door naar het werk) als het voor jou geen mensje is , maar een ding. Daarom konden de nazi's ook alleen joden vermoorden door ze nummers te geven ipv namen. Het waren dingen geworden, het waren geen mensen meer. Het psychologische proces is precies hetzelfde. De joden werden geroepen met 'Drei stück !' (drie stuks), alsof het om 3 stuks vee gaat. Zelfs de meest wrede mensen moeten abstraheren, hun slachtoffer als een ding zien, voordat ze wrede dingen kunnen doen (zoals met een stofzuiger een ongeboren, weerloos kind uit de baarmoeder zuigen).

2. Wat is de 'visie' van deze uitgezogen vrouwen dan? Leg me eens uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 28 maart 2016 @ 17:19:14 #193
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_161001767
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:32 schreef Bapple het volgende:

[..]

ik vind het echt fucking zielig voor zo'n kind man.
Het is geen eens een fucking kind man :') :') zelfs een maand na de geboorte is het nog steeds nergens bewust van oid :') :') :') :') :')
pas na 3 jaar ofzo zou het zielig zijn
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_161001806
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef 1marcelfilms het volgende:

[..]

Het is geen eens een fucking kind man :') :') zelfs een maand na de geboorte is het nog steeds nergens bewust van oid :') :') :') :') :')
pas na 3 jaar ofzo zou het zielig zijn
Ok dus jij vindt het moreel om een 2 en een half jaar oud kind te 'aborteren'. :')

Word eerst maar eens wat ouder dan 14 jaar voordat je dit soort achterlijke uitspraken doet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 28 maart 2016 @ 17:21:22 #195
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_161001821
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok dus jij vindt het moreel om een 2 en een half jaar oud kind te 'aborteren'. :')

Word eerst maar eens wat ouder dan 14 jaar voordat je dit soort achterlijke uitspraken doet.
dit soort mensen :') :')
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_161002913
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:58 schreef wenfer2 het volgende:
Nee ik vind het verkeerd dat jij vanuit je luxe D66-residentie gaat bepalen dat het gerechtvaardigd is dat mensen in een achterwijk in Amerika abortus plegen als dat eventuele negatieve gevolgen voor het kind later kan uitsluiten. Dit is erg belerend en betuttelend en ja ik vind dat inderdaad elitair. Als mensen ergens tot actie overgaan moeten ze met de consequenties dealen. Of ze nu zwart, arm, rijk, rood, geel, rond of blank zijn.
Ik ben van mening dat men een keuze heeft en leg daarmee helemaal niets op wat men moet doen. Men heeft zelf ook de keuze om met de consequenties van hun te leven. Verbied je echter een keuze, dan dwing je men met de consequenties te leven. Jij bepaalt indirect voor een ander hoe ze hun probleem moeten oplossen. Dát is de definitie van betutteling.

quote:
Dat jij abortus als een normale optie ziet zegt veel over jou en ook over de tijd waarin wij leven. Dan heb je af en toe mensen zoals mij die dan proberen aan te kaarten dat alles wat wij in deze tijd als normaal zien misschien eigenlijk niet zo normaal en vanzelfsprekend is.
Een conservatieve revolutionair. :') Ik zeg ook zeker niet dat abortus vanzelfsprekend is en dat mensen er licht over moeten denken of zouden denken. De helft van je argumenten zijn aan elkaar gelijmde aannames.

quote:
Eigenlijk ben ik ook niet echt pro-anticonceptie maar dat is nog altijd een stuk humaner dan abortus.
Een onhoudbare en onrealistische mening. Men probeert al decennia seks te hebben zonder bevruchting omdat seks nu eenmaal niet alleen voor de voortplanting is. Daarbij zou het rampzalig zijn voor de wereldwijde bevolkingsgroei als er op dezelfde schaal kinderen zouden worden geboren zoals in de tijd van voor de anti-conceptie.

quote:
De rechterlijke macht en gezondheidszorg faciliteren dit. Mensen worden dus bijna automatisch gestuurd om na te denken over abortus aangezien het nu een optie is. Als dit niet was geinstututionaliseerd zouden mensen ook minder abortus plegen, of in een bijzonder geval in het geniep doen.
Dus de keuze is er ook als abortus niet legaal zou zijn? En hiermee zeg je feitelijk dat men niet eens mag nadenken over abortus?

Maarre, heb je al een keer seks gehad of niet? Ik ben zeer benieuwd of dit enige invloed op je wereldbeeld uitoefent of niet.

quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:15 schreef wenfer2 het volgende:
Anderen voor stroman uitmaken terwijl jij jezelf een progressieve mening hebt aangeleerd om waarschijnlijk maar niet je omgeving voor het hoofd te stoten. En dan kritiek hebben op mensen die zelf nadenken over normen en waarden zonder dat ze onder het juk zitten van welke politieke stroming of religieuze ideologie dan ook. :') Slappe washandjes zonder eigen mening die elkaar napraten uit lifestyle-overwegingen. :')
Aanname dat ik het heb aangeleerd en niet mijn mening zelf heb gevormd. Vervolgens wederom een aanname en dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat je waarschijnlijk niet weet wat er met een stroman-redenering bedoeld wordt.

Het is goed dat je vanzelfsprekendheden in vraag stelt. Maar dat maakt een stap terug in de tijd alles behalve legitiem. Zeker niet als het slecht onderbouwd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 18:15:33 ]
pi_161003299
Terechte klacht
pi_161003346
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:14 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat men een keuze heeft en leg daarmee helemaal niets op wat men moet doen. Men heeft zelf ook de keuze om met de consequenties van hun te leven. Verbied je echter een keuze, dan dwing je men met de consequenties te leven. Jij bepaalt indirect voor een ander hoe ze hun probleem moeten oplossen. Dát is de definitie van betutteling.

[..]

Een conservatieve revolutionair. :') Ik zeg ook zeker niet dat abortus vanzelfsprekend is en dat mensen er licht over moeten denken of zouden denken. De helft van je argumenten zijn aan elkaar gelijmde aannames.

[..]

Een onhoudbare en onrealistische mening. Men probeert al decennia seks te hebben zonder bevruchting omdat seks nu eenmaal niet alleen voor de voortplanting is. Daarbij zou het rampzalig zijn voor de wereldwijde bevolkingsgroei als er op dezelfde schaal kinderen zouden worden geboren zoals in de tijd van voor de anti-conceptie.

[..]

Dus de keuze is er ook als abortus niet legaal zou zijn? En hiermee zeg je feitelijk dat men niet eens mag nadenken over abortus?

Maarre, heb je al een keer seks gehad of niet? Ik ben zeer benieuwd of dit enige invloed op je wereldbeeld uitoefent of niet.

[..]

Aanname dat ik het heb aangeleerd en niet mijn mening zelf heb gevormd. Vervolgens wederom een aanname en dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat je waarschijnlijk niet weet wat er met een stroman-redenering bedoeld wordt.

Het is goed dat je vanzelfsprekendheden in vraag stelt. Maar dat maakt een stap terug in de tijd alles behalve legitiem. Zeker niet als het slecht onderbouwd is.
Jij vind mijn standpunten slecht onderbouwd omdat je het er niet mee eens bent. Je hele opstelling jegens abortus is heel erg individualistisch te noemen. 'Waarom moet ik mij bemoeien met anderen, waarom moeten anderen zich bemoeien met mij.' Het lijkt erop dat je totaal geen oog hebt voor de samenleving om je heen, andersdenkenden zoals mij en het ongeboren kind laat staan dat het jou zou interesseren wat zij vinden... Volgens mij heb jij alleen oog voor jezelf en eenieder die kritiek heeft op jouw hedonistische lifestyle en kijk op het leven val je persoonlijk aan. Misschien dat het tij nog kan keren.
pi_161003448
Mensen die in een welvarend land met ook nog eens een uitstekende gezondheidszorg en gratis (maar matig sociaal-democratisch gestructureerd) middelbaar onderwijs zoals Nederland abortus plegen. :')
pi_161003784
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:32 schreef wenfer2 het volgende:
Jij vind mijn standpunten slecht onderbouwd omdat je het er niet mee eens bent.
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:14 schreef hoink581 het volgende:
De helft van je argumenten zijn aan elkaar gelijmde aannames.
Standpunten onderbouwd op aannames zijn slecht onderbouwd. Dat is een feit. Niet zo netjes dus dat je het nu zo probeert te draaien dat ik argumenten verwerp omdat ik het met het standpunt al niet eens ben.

quote:
Je hele opstelling jegens abortus is heel erg individualistisch te noemen. 'Waarom moet ik mij bemoeien met anderen, waarom moeten anderen zich bemoeien met mij.' Het lijkt erop dat je totaal geen oog hebt voor de samenleving om je heen, andersdenkenden zoals mij en het ongeboren kind laat staan dat het jou zou interesseren wat zij vinden...
Ten eerste vind het ongeboren kind niets. Dat is onderhand vastgesteld in dit topic en daarbuiten. Ten tweede is het een onlogische gevolgtrekking dat omdat ik voor keuzevrijheid pleit ik geen oog zou hebben voor de samenleving. Overigens is dit ook weer een aanname. Goed bezig wenfer!

quote:
Volgens mij heb jij alleen oog voor jezelf en eenieder die kritiek heeft op jouw hedonistische lifestyle en kijk op het leven val je persoonlijk aan. Misschien dat het tij nog kan keren.
Ik neuk gewoon met condoom en zorg ervoor dat ik geen brokken maak zolang ik daar nog niet de middelen heb om mij daar verantwoordelijk voor te stellen. Ook hou ik van mate en balans. Het hedonisme is niets voor mij. Een persoonlijke aanval gebaseerd op een aanname!

Man, man, man wenfer. Zo ga je de strijd tegen het hedonisme wel winnen jongen. Maar heb je nu al eens geneukt of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')