Hm?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:36 schreef Bapple het volgende:
mm, dan waren er meer joden...
nee grapje.

De meerderheid wil dat abortus een keuze blijft, dus kun je niet vragen van de meerderheid dat ze vertrekken uit Nederland.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:40 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dat ik Nederland zo verschrikkelijk hard zie afglijden wil niet zeggen dat ik zou vertrekken. Beter vertrekken jullie, houden jullie op Nederland te verpesten en nemen jullie D66 mee. Zou mooi zijn.

Nee ok, maar dan snap ik beter waarom je bepaalde uitspraken doet. Het is namelijk niet rationeel en niet onderzoekend. Maar het staat je uiteraard vrij om zo te denken. Ik doe het in elk geval niet, even goede vrienden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:40 schreef Bapple het volgende:
[..]
ik ben gelovig. dat streng mag je weglaten. dat doet trouwens niets af van mijn kijk op abortus.

Het niveau van jou bedoel je? Niet iedereen wil en kan een zwaar gehandicapt kind opvoeden. Voor sommigen is een keuze om wel of geen abortus te doen dus een "zege". Dit heet rationeel denken, maar ik snap dat het wel hard klinkt (daarvoor mijn excuses dan).quote:

Natuurlijk kun je het vragen, of je verwacht dat er gehoor aan gegeven wordt is een tweede.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:44 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
De meerderheid wil dat abortus een keuze blijft, dus kun je niet vragen van de meerderheid dat ze vertrekken uit Nederland.
D66 mag van mij ook een eind heen.

Er zijn zoveel redenen om voor een abortus te kiezen, ook bij een embryo/foetus waarvan nog niet bekend is of die een afwijking heeft.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het niveau van jou bedoel je? Niet iedereen wil en kan een zwaar gehandicapt kind opvoeden. Voor sommigen is een keuze om wel of geen abortus te doen dus een "zege". Dit heet rationeel denken, maar ik snap dat het wel hard klinkt (daarvoor mijn excuses dan).

Zo ziet de medische wereld en de wet dat blijkbaar niet. Ik ook niet trouwens.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:58 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je het vragen, of je verwacht dat er gehoor aan gegeven wordt is een tweede.
Dat een diploïde cel net na de conceptie een mens is, kan niet ontkracht worden. Het is vanaf dan een mens en leeft. Verder trekken mensen andere arbitraire grenzen wanneer iets zou leven: zelfbewustzijn, zelfstandig leven, bepaald aantal maanden qua zwangerschap. Mensen doen dit om een diploïde cel, een embryo, of een foetus geen mens te laten zijn maar het abstract te laten zijn, dat terwijl het wel een mensenleven is, ook al ziet het er in bepaalde stadia enigszins als een mislukte dinosaurus uit. Lange tijd zijn mensen op de bres gekomen voor personen met een andere seksualiteit, van een ander maatschappelijk allooi, van verschillende gezindten, van andere etnische komaf, van andere sekse. Maar de meest kwetsbare groep: die van de ongeborenen wordt consequent genegeerd. De pure gemakzucht druipt er vanaf. Gemak hoe er met levens om gegaan wordt. Schandalig.
Probeer dat binnen IS en ze hakken je hoofd eraf hoor.quote:In de islamitische wereld zijn ze overigens niet tegen abortus. Dus lachwekkend dat je met die suggestie kwam. Abortus is daar toegestaan tot en met 16 weken. Dat is al langer dan in België. Maar minder dan Nederland met zijn 24 weken.

quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:34 schreef Bapple het volgende:
[..]
plaatje voor onderbouwingError 1011 Ray ID: 289421d2123d2b76 • 2016-03-25 17:37:40 UTCSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Access denied
Noob Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.

En illegale mass shootings zijn het gevolg van een gebrek aan legale mass shootings zeker?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:39 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Illegale abortus is het gevolg van gebrek aan legale abortus. bij legale abortus wordt het kind verwijdert door een professional. En dat kind op de foto is ouder dan 26 weken... Dat mag ook niet.
 ___! Donderstraal toch eens op. Gauw!
___! Donderstraal toch eens op. Gauw!

Geld als leider en motivatie van de moraliteit instellen. Ga echt een heel goed idee!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:59 schreef caspert79 het volgende:
In een aantal Staten in de VS merkte men dat op een gegeven moment een enorme daling was in de criminaliteit. Wat de reden was? Abortus was gelegaliseerd zodat het aantal kinderen die opgroeide in een kansloos milieu sterk daalde.
Alleen al daarom ben ik niet tegen abortus, mits het in een vroege fase plaatsvindt natuurlijk.

http://edition.cnn.com/20(...)rced-abortions-isis/quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:26 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Zo ziet de medische wereld en de wet dat blijkbaar niet. Ik ook niet trouwens.
[..]
Probeer dat binnen IS en ze hakken je hoofd eraf hoor.

Criminaliteit heeft natuurlijk niet alleen financiële gevolgen. (Jij kan morgen neergestoken worden door iemand die we jaren terug nog hadden kunnen aborteren.)quote:Op zaterdag 26 maart 2016 01:17 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Geld als leider en motivatie van de moraliteit instellen. Ga echt een heel goed idee!

Nee, dat is het niet. Later leed wordt voorkomen. Dat heeft niets met kosteneffectiviteit te maken.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 01:17 schreef wenfer2 het volgende:
Geld als leider en motivatie van de moraliteit instellen. Ga echt een heel goed idee!

quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:32 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)rced-abortions-isis/

Wat vrij weinig tegenspreekt.quote:

En ze staan in hun recht abortus te mogen plegen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Wat vrij weinig tegenspreekt.
In het geval iemand zwanger is door buitenechtelijke relaties zijn er geen legale abortussen mogelijk. Vanwege een buitenechtelijke relatie kun je al ter dood worden veroordeeld.
Echter seksslaven krijgen vaak een gedwongen abortus.
Het gaat hier dus niet over abortus of het legaal of illegaal is, maar het gaat hier over 'vrije' buitenechtelijke relaties (seksslaven en concubines horen hier niet bij).

Echter is het recht ook zo dat ze de vrouw in dat geval executeren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:49 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
En ze staan in hun recht abortus te mogen plegen.

Daar wel, hier niet inderdaad. Ik ben maar al te blij dat ik hier woon!quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:54 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Echter is het recht ook zo dat ze de vrouw in dat geval executeren.
De abortus uitvoeren zou in dat geval als verdoezeling van de buitenechtelijke relaties kunnen dienen en de abortusarts zou daarom dan ook gevaar kunnen lopen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |