Eén aanname wordt al bevestigd.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:48 schreef hoink581 het volgende:
[..]
[..]
Standpunten onderbouwd op aannames zijn slecht onderbouwd. Dat is een feit. Niet zo netjes dus dat je het nu zo probeert te draaien dat ik argumenten verwerp omdat ik het met het standpunt al niet eens ben.
[..]
Ten eerste vind het ongeboren kind niets. Dat is onderhand vastgesteld in dit topic en daarbuiten. Ten tweede is het een onlogische gevolgtrekking dat omdat ik voor keuzevrijheid pleit ik geen oog zou hebben voor de samenleving. Overigens is dit ook weer een aanname. Goed bezig wenfer!
[..]
Ik neuk gewoon met condoom en zorg ervoor dat ik geen brokken maak zolang ik daar nog niet de middelen heb om mij daar verantwoordelijk voor te stellen. Ook hou ik van mate en balans. Het hedonisme is niets voor mij. Een persoonlijke aanval gebaseerd op een aanname!
Man, man, man wenfer. Zo ga je de strijd tegen het hedonisme wel winnen jongen. Maar heb je nu al eens geneukt of niet?

Dus omdat ik neuk met een condoom ben ik een hedonist?quote:Op maandag 28 maart 2016 18:57 schreef wenfer2 het volgende:
Eén aanname wordt al bevestigd.
Maar ik denk niet dat we het verder eens worden.
Wel hoop ik dat u nooit voor de keuze van abortus hoeft te staan.

Denken dat ik maagd ben.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:00 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dus omdat ik neuk met een condoom ben ik een hedonist?
Laatste keer wenfer: "Heb jij ooit al eens geneukt of daar de mogelijkheid toe gehad?"

Ben je maagd? Ja of nee?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:04 schreef wenfer2 het volgende:
Denken dat ik maagd ben.
Denken dat mijn ietwat conservatieve kijk voortkomt uit gefrustreerdheid.
Ik vind het plegen van abortus ronduit verwerpelijk, ongeacht de omstandigheden.

Een onlogisch gedachte-experiment maakt je argument tegen echt niet beter man.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:08 schreef wenfer2 het volgende:
Hoeveel mensen zouden er nog abortus plegen als je alleen nog abortus mocht plegen als je ook een ander familielid uit de samenleving moest laten verdwijnen?

Een filosofische benadering. Wellicht iets te confronterend voor je?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:09 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Een onlogisch gedachte-experiment maakt je argument tegen echt niet beter man.
Ben je nu nog maagd of niet?

Hoeveel mensen zouden er nog voor de doodstraf zijn als je alleen de doodstraf mocht uitvoeren als er een familielid uit de samenleving moest verdwijnen?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:10 schreef wenfer2 het volgende:
Een filosofische benadering. Wellicht iets te confronterend voor je?
En deze ridiculisering is al helemaal om te kotsen wenfer.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:12 schreef wenfer2 het volgende:
Of voor iedere abortus die je in Nederland laat plegen wordt er GRATIS een abortus aangeboden aan vrouwen in ontwikkelingslanden? Ook niets mis lijkt mij? Of zegeltjes sparen bij de jumbo... bij 10 volle spaarkaarten een abortus e bij 12 een wasdroger!
 Misselijkmakend mannetje ben je.
 Misselijkmakend mannetje ben je.

De doodstraf wordt juist vaak toegepast op moordenaars.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:14 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden er nog voor de doodstraf zijn als je alleen de doodstraf mocht uitvoeren als er een familielid uit de samenleving moest verdwijnen?
Er zit geen enkel logisch verband tussen de twee. Je doet namelijk alweer alsof de keuze al niet zwaar genoeg is voor degene die voor die keuze komen te staan. Dat siert je niet.
[..]
En deze ridiculisering is al helemaal om te kotsen wenfer.Misselijkmakend mannetje ben je.
 Juist een soort van vereffening met het slachtoffer en de nabestaanden. Dat familielid is dus al verdwenen voordat er een executie plaats vindt.
 Juist een soort van vereffening met het slachtoffer en de nabestaanden. Dat familielid is dus al verdwenen voordat er een executie plaats vindt.  

Abortus wordt niet opeens fysiek onmogelijk, dus de keuze is er of het nu illegaal is of niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:16 schreef wenfer2 het volgende:
Niemand hoeft voor de keuze te staan als de abortus-wet wordt geschrapt en het strafbaar wordt voor gezondheidszorgmedewerkers om hier nog langer aan mee te werken.

Moeten we anders harddrugs, kinderprostitutie en pedofilie ook maar gaan legaliseren omdat het anders in de illegaliteit beland? En dat wil je niet. Iedereen moet toch lekker zijn eigen keuze kunnen maken?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:17 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Abortus wordt niet opeens fysiek onmogelijk, dus de keuze is er of het nu illegaal is of niet.

Weinig. Aan de andere kant zou ik er wel een paar abortussen tegen aan gooien als dat betekent dat wenfer2 dan elke keer spontane en acute diarree krijgt voor een week. Om er maar een ander totaal irrelevant iets tegenover te zetten. Of abortus met als miraculeuze bijwerking dat er geen aids meer bestaat of hongersnood.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:08 schreef wenfer2 het volgende:
Hoeveel mensen zouden er nog abortus plegen als je alleen nog abortus mocht plegen als je ook een ander familielid uit de samenleving moest laten verdwijnen?

Waarom is het wel maatschappelijk verantwoord om abortus te plegen maar niet om andere familieleden op te ruimen? Die zijn wellicht nog schadelijker voor de samenleving dan dat nog ongeboren kind. Jullie meten met twee maten.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Weinig. Aan de andere kant zou ik er wel een paar abortussen tegen aan gooien als dat betekent dat wenfer2 dan elke keer spontane en acute diarree krijgt voor een week. Om er maar een ander totaal irrelevant iets tegenover te zetten. Of abortus met als miraculeuze bijwerking dat er geen aids meer bestaat of hongersnood.

Harddrugs mogen ze van mij gerust legaliseren. Kinderprostitutie is niet vergelijkbaar met abortus, dat weet jij net zo goed als ik. Pedofilie is niet illegaal, seks met minderjarigen is illegaal.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:20 schreef wenfer2 het volgende:
Moeten we anders harddrugs, kinderprostitutie en pedofilie ook maar gaan legaliseren omdat het anders in de illegaliteit beland? En dat wil je niet. Iedereen moet toch lekker zijn eigen keuze kunnen maken?

Waar heb je het in godsnaam over.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef wenfer2 het volgende:
Waarom is het wel maatschappelijk verantwoord om abortus te plegen maar niet om andere familieleden op te ruimen? Die zijn wellicht nog schadelijker voor de samenleving dan dat nog ongeboren kind. Jullie meten met twee maten.

Genoeg volwassen zijn van grotere balast voor de samenleving dan de nog ongeboren kinderen dat ooit zouden zijn. Die hoef je toch niet allemaal te executeren?quote:
Wat is daar dom aan? Waarom ben je opeens tegen kinderprostitutie en pedoseksualiteit als je zo liberaal bent?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:25 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Harddrugs mogen ze van mij gerust legaliseren. Kinderprostitutie is niet vergelijkbaar met abortus, dat weet jij net zo goed als ik. Pedofilie is niet illegaal, seks met minderjarigen is illegaal.
Als je weer eens domme vergelijkingen gaat trekken, kies dan in het vervolg ook gelijk een familielid dat mag sterven, dan zijn er gelijk wat minder domme opmerkingen van wenfer2.

Nee hoor. Een feutus in ontwikkeling is toch heel wat anders dan een persoon die wel zelfstandig kan ademen zeg maar.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Waarom is het wel maatschappelijk verantwoord om abortus te plegen maar niet om andere familieleden op te ruimen? Die zijn wellicht nog schadelijker voor de samenleving dan dat nog ongeboren kind. Jullie meten met twee maten.

Ik heb niet gezegd dat ongeboren kinderen geaborteerd moeten worden omdat ze een last voor de maatschappij zouden zijn. Ik moedig niet eens abortus aan.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:28 schreef wenfer2 het volgende:
Genoeg volwassen zijn van grotere balast voor de samenleving dan de nog ongeboren kinderen dat ooit zouden zijn. Die hoef je toch niet allemaal te executeren?

Omdat je nu stelt dat alles maar moet kunnen omdat je liberaal bent. Jij stelt dat als je liberaal bent je automatisch geen ethiek zou kennen. Dat is dom inderdaad.quote:Wat is daar dom aan? Waarom ben je opeens tegen kinderprostitutie en pedoseksualiteit als je zo liberaal bent?

Blijkbaar wel. Ik hoor het zoveel hier.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:32 schreef jogy het volgende:
Abortus is geen feestje en er moet ook niet te lichtzinnig over gedaan worden maar het heeft meer voor- dan nadelen.

Er zijn ook tal van andere opties. Een liefdevolle opvoeding kan ook worden gevonden in een gastoudergezin.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee hoor. Een feutus in ontwikkeling is toch heel wat anders dan een persoon die wel zelfstandig kan ademen zeg maar.
En liever een legale abortus met een relatief suffe reden dan een illegale abortus met alle risico's van dien of een kind met een liefdeloze jeugd of wat dan ook.
Abortus is geen feestje en er moet ook niet te lichtzinnig over gedaan worden maar het heeft meer voor- dan nadelen.

En nu kiest men die weg niet omdat men massaal voor de abortus gaat?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:34 schreef wenfer2 het volgende:
Er zijn ook tal van andere opties. Een liefdevolle opvoeding kan ook worden gevonden in een gastoudergezin.

Er zit dus ook een grens op jouw mate van progressiviteit en liberalisme.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:32 schreef hoink581 het volgende:
Omdat je nu stelt dat alles maar moet kunnen omdat je liberaal bent. Jij stelt dat als je liberaal bent je automatisch geen ethiek zou kennen. Dat is dom inderdaad.
 Wellicht dat pedofilie, pedoseksualiteit, het verhandelen van harddrugs en raamprostitutie voor kinderen over twintig jaar wel legaal is. Dan is het de D66-aanhang die daartoe de aanzet heeft gegeven.
 Wellicht dat pedofilie, pedoseksualiteit, het verhandelen van harddrugs en raamprostitutie voor kinderen over twintig jaar wel legaal is. Dan is het de D66-aanhang die daartoe de aanzet heeft gegeven.

Ja omdat die moeders uit egoïsme niet dat kind willen uitbroeden en afstaan omdat ze, stel je voor, er straks nog aan gaan hechten. Dat risico wil je natuurlijk niet lopen. Gewoon dat voorbroedsel dumpen en verder gaan met je leven. En misschien over een paar jaar opnieuw beginnen, als mevrouw er wel klaar voor is. Die komt er wel.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:35 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En nu kiest men die weg niet omdat men massaal voor de abortus gaat?

Goed om te weten dat jij de definitie van liberaal en progressief hebt verkracht tot een term die bandeloosheid en gevrijwaard van ethische restricties inhoudt.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:38 schreef wenfer2 het volgende:
Er zit dus ook een grens op jouw mate van progressiviteit en liberalisme.Wellicht dat pedofilie, pedoseksualiteit, het verhandelen van harddrugs en raamprostitutie voor kinderen over twintig jaar wel legaal is. Dan is het de D66-aanhang die daartoe de aanzet heeft gegeven.

Nou ik vind het geen compliment als iemand mij een liberal noemt. Progressie is geen vies woord als het maar met mate gebeurd.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:41 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Goed om te weten dat jij de definitie van liberaal en progressief hebt verkracht tot een term die bandeloosheid en gevrijwaard van ethische restricties inhoudt.

Leuke aanname in je krappe wereldbeeld weer wenfer.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:40 schreef wenfer2 het volgende:
Ja omdat die moeders uit egoïsme niet dat kind willen uitbroeden en afstaan omdat ze, stel je voor, er straks nog aan gaan hechten. Dat risico wil je natuurlijk niet lopen. Gewoon dat voorbroedsel dumpen en verder gaan met je leven. En misschien over een paar jaar op niet beginnen, als mevrouw er wel klaar voor is. Die komt er wel.

Dat is leuk voor je. Het heeft echter niets met de realiteit te maken.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:42 schreef wenfer2 het volgende:
Nou ik vind het geen compliment als iemand mij een liberal noemt. Progressie is geen vies woord als het maar met mate gebeurd.

Grappig dat mensen vanuit hun grachtengordelcocon altijd anderen beleren dat ze een beperkt wereldbeeld hebben. Sorry ik kom nooit bij de Starbucks in Amsterdam dus ik kan hier duidelijk niet over meepraten.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Leuke aanname in je krappe wereldbeeld weer wenfer.

*Jouw realiteit.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat is leuk voor je. Het heeft echter niets met de realiteit te maken.

Leuk dat je me weer in een hoekje probeert te proppen. Ik woon niet in Amsterdam en wil er ook niet wonen, noch dat ik me ook maar op enige manier met hen wil vereenzelvigen.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:45 schreef wenfer2 het volgende:
Grappig dat mensen vanuit hun grachtengordelcocon altijd anderen beleren dat ze een beperkt wereldbeeld hebben. Sorry ik kom nooit bij de Starbucks in Amsterdam dus ik kan hier duidelijk niet over meepraten.
Heel goed dat je snapt dat realiteiten relatief zijn en dat waarheid niet bestaat. Echter is de term "liberaal" een eenduidige term die voor de rest van de wereld wel de definitie draagt zoals in het woordenboek staat aangegeven.quote:

Met het al maar toe laten nemen van het liberale beleid zal de mate van beschaving dalen.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:56 schreef hoink581 het volgende:
Heel goed dat je snapt dat realiteiten relatief zijn en dat waarheid niet bestaat. Echter is de term "liberaal" een eenduidige term die voor de rest van de wereld wel de definitie draagt zoals in het woordenboek staat aangegeven.
Dat jij daar vanaf wil wijken betekent dat het jouw realiteit is waarin dit niet het geval is.

quote:Op maandag 28 maart 2016 20:00 schreef wenfer2 het volgende:
Met het al maar toe laten nemen van het liberale beleid zal de mate van beschaving dalen.
Liberaal/progressief extremisme.

quote:Op maandag 28 maart 2016 20:01 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Veel plezier nog met je hypocriete anti-conceptie seks.

Alsof een embryo van een paar weken een kind is.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:32 schreef Bapple het volgende:
[..]
ik vind het echt fucking zielig voor zo'n kind man.

Gewoon afslachten inderdaad. Dat gaat niemand wat aan toch?quote:Op maandag 28 maart 2016 22:00 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Alsof een embryo van een paar weken een kind is.

De Spanjaarden vonden de indianen, maya's en aztecen geen mensen.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:00 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Alsof een embryo van een paar weken een kind is.

quote:Op maandag 28 maart 2016 22:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De NL en Engelse slavendrijvers vonden negers geen mensen.
De Nazis vonden joden geen mensen.
Turken vonden Armeniërs geen mensen.
ISIS vindt... uhm alles wat niet streng wahabistisch islamitisch is geen mensen.
Zuiggrage abortusplegers vinden ongeboren kindertjes geen mensen.
Ik zie een patroon.

Waar kan ik mij inschrijven?quote:Op maandag 28 maart 2016 22:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou graag een seculiere anti-abortusgroep willen zien ontstaan. Het kan toch niet zo zijn dat een perfect logische gedachte (abortus is afslachting van menselijk leven) alleen door christenfundie's wordt gepropageerd. Dat polariseert het debat onnodig.

Zou er graag een oprichten, maar voor dat soort politiek activisme heb ik geen tijd en je zult waarschijnlijk ook bedreigingen ontvangen van kwade feminazi's.quote:

Leuk en aardig, maar het feit dat de SGP daar achter zit is ook van zichzelf al weer polariserend, want wordt gezien als christenfundie ( en is dat ook).quote:

Ik vind het ook geen mens, maar een 'ding', een creatie, een ongeboren geval wat niet levensvatbaar is. Ik duid meer mensen op deze manier aan, en niet zodat ik ze dan zonder emotie kan vermoorden. Ben ook geen nazi verder, wil er niet mee vergeleken worden en denk dat ik er ook niet op in hoef te gaan.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Twe punten:
1. Je noemt het ongeboren kindje een 'ding'. Dat is typisch. Je kunt alleen voor jezelf verantwoorden om het 'ding' eruit te zuigen (SJLOEK weg is het, en hop uit de kliniek weer door naar het werk) als het voor jou geen mensje is , maar een ding. Daarom konden de nazi's ook alleen joden vermoorden door ze nummers te geven ipv namen. Het waren dingen geworden, het waren geen mensen meer. Het psychologische proces is precies hetzelfde. De joden werden geroepen met 'Drei stück !' (drie stuks), alsof het om 3 stuks vee gaat. Zelfs de meest wrede mensen moeten abstraheren, hun slachtoffer als een ding zien, voordat ze wrede dingen kunnen doen (zoals met een stofzuiger een ongeboren, weerloos kind uit de baarmoeder zuigen).
2. Wat is de 'visie' van deze uitgezogen vrouwen dan? Leg me eens uit.

Over beslissen niet maar te zeggen wel: Mensen die abortus plegen zijn in de eerste plaats egoïstisch. Daarnaast vind ik die actie ook nog eens verwerpelijk, achterlijk, inhumaan en afschuwelijk. Laat je dan preventief onvruchtbaar maken.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:23 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ik wordt zo moedeloos van dit oeverloze gezeur, ja het is een kind, en nee niemand kan mag beslissen wat er met het kindje gebeurd behalve de ouders van het kindje.
En verder kan iedereen denken dat hij/zij hier iets over kan opdringen of what ever vanwege humanitaire redenen of what ever, jammer dan je hebt er geen drol over te zeggen of te beslissen.

In heel veel beschaafdere landen kan dat echter wél. Alleen abortus in extreme gevallen zoals levensgevaarlijke ziekte voor de moeder of na een bewezen verkrachting zou het aantal abortusgevallen bijvoorbeeld al drastisch verminderen. En zelfs in dichtbijzijnde landen als Polen is dat zo wettelijk geregeld (gewoon EU en niet meer het achterlijke oostblokland dat het vroeger was).quote:Op maandag 28 maart 2016 22:23 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ik wordt zo moedeloos van dit oeverloze gezeur, ja het is een kind, en nee niemand kan mag beslissen wat er met het kindje gebeurd behalve de ouders van het kindje.
En verder kan iedereen denken dat hij/zij hier iets over kan opdringen of what ever vanwege humanitaire redenen of what ever, jammer dan je hebt er geen drol over te zeggen of te beslissen.

Ja, omdat zelfbeschikking. Nee en nee, omdat we kinderen nog niet in staat achten om verantwoordelijke beslissingen te maken.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:20 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Moeten we anders harddrugs, kinderprostitutie en pedofilie ook maar gaan legaliseren omdat het anders in de illegaliteit beland? En dat wil je niet. Iedereen moet toch lekker zijn eigen keuze kunnen maken?

Leuk dat je het zegt .. het gaat jou inderdaad helemaal niets aan. Prima dat je je mening hebt en zo .. (Ik heb zelf ook niet veel met abortus. Ik vind het moord.) maar betekent dat dan dus in jouw ogen ook dat anderen die mening over moeten nemen? Of is dat toch gewoon helemaal hun eigen zaak?quote:Op maandag 28 maart 2016 22:05 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Gewoon afslachten inderdaad. Dat gaat niemand wat aan toch?

Het probleem is breder. De tolerantie t.o.v. abortus komt door liberale en erg progressieve besluitvorming.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, omdat zelfbeschikking. Nee en nee, omdat we kinderen nog niet in staat achten om verantwoordelijke beslissingen te maken.
Maar anders discussieer je gewoon over het onderwerp, in plaats van er uit een armoede aan argumenten van alles bij te slepen?

Wetmatig hebben ze wél het recht om abortus te plegen. En niemand moet mijn mening overnemen. We leven in een individualistische samenleving waarin eenieder zijn eigen zaakjes regelt. Ik mag daar een mening over hebben en ook al wordt deze niet op prijs gesteld. Wat mij betreft moet die wet dringend herzien worden. Ik vrees alleen dat er hier geen meerderheid voor is.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Leuk dat je het zegt .. het gaat jou inderdaad helemaal niets aan. Prima dat je je mening hebt en zo .. (Ik heb zelf ook niet veel met abortus. Ik vind het moord.) maar betekent dat dan dus in jouw ogen ook dat anderen die mening over moeten nemen? Of is dat toch gewoon helemaal hun eigen zaak?

Wat een kk slecht voorbeeld. Tegen al die dingen die men vroeger "geen mensen" vond kun je gewoon argumenteren. Als je wil zeggen dat een embryo recht op bestaan heeft moet je daar argumenten voor bedenken. Doe dat dan i.p.v dat je met zo'n domme drogreden komt.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De Spanjaarden vonden de indianen, maya's en aztecen geen mensen.
De NL en Engelse slavendrijvers vonden negers geen mensen.
De Nazis vonden joden geen mensen.
Turken vonden Armeniërs geen mensen.
ISIS vindt... uhm alles wat niet streng wahabistisch islamitisch is geen mensen.
Zuiggrage abortusplegers vinden ongeboren kindertjes geen mensen.
Ik zie een patroon.

Tsja ... Ik vind het ook niets dat het blijkbaar ethisch geaccepteerd is om vergevorderd potentieel menselijk leven te vernietigen. Maar ik zou niet willen dat de wet veranderd wordt.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:37 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Wetmatig hebben ze wél het recht om abortus te plegen. En niemand moet mijn mening overnemen. We leven in een individualistische samenleving waarin eenieder zijn eigen zaakjes regelt. Ik mag daar een mening over hebben en ook al wordt deze niet op prijs gesteld. Wat mij betreft moet die wet dringend herzien worden. Ik vrees alleen dat er hier geen meerderheid voor is.

Doe ik graag als je dat op en normale manier vraagt ipv slecht verhuld met kanker te gaan lopen schelden.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:40 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Wat een kk slecht voorbeeld. Tegen al die dingen die men vroeger "geen mensen" vond kun je gewoon argumenteren. Als je wil zeggen dat een embryo recht op bestaan heeft moet je daar argumenten voor bedenken. Doe dat dan i.p.v dat je met zo'n domme drogreden komt.
Een embryo heeft geen werkend zenuwstelsel en geen bewustzijn. Dat is dus waarom het geaborteerd mag worden.

Welke mensn vind jij allmaal 'dingen' dan? Nu ben ik toch benieuwd naar je ziekelijke gedachtengoed.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:23 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen mens, maar een 'ding', een creatie, een ongeboren geval wat niet levensvatbaar is. Ik duid meer mensen op deze manier aan, en niet zodat ik ze dan zonder emotie kan vermoorden. Ben ook geen nazi verder, wil er niet mee vergeleken worden en denk dat ik er ook niet op in hoef te gaan.
Zoal is al zei, hoe denken de mensn die jij hebt ontmoet erover dan?quote:En ik vraag eigenlijk waar jij die vrouwen vond die voldeden aan jouw beschreven mindset. Ik heb ze nog nooit ontmoet. Zo lichtzinnig over abortus denken doen alleen zwakzinnigen oid.

quote:Op maandag 28 maart 2016 22:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Welke mensn vind jij allmaal 'dingen' dan? Nu ben ik toch benieuwd naar je ziekelijke gedachtengoed.
Voor mij is elk mens namelijk een mens dat recht heeft op leven, en geen ding.
[..]
Zoal is al zei, hoe denken de mensn die jij hebt ontmoet erover dan?
Hoe kun je het over je hart verkrijgen om je eigen kind SJLOEK eruit te laten zuigen en te vermoorden, alleen maar omdat het jóu niet uitkomt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
 laat maar zitten
 laat maar zitten

"Ik wil niet dat men mijn mening overneemt, maar de wet moet dusdanig worden aangepast dat het aansluit op mijn mening."quote:Op maandag 28 maart 2016 22:37 schreef wenfer2 het volgende:
Wetmatig hebben ze wél het recht om abortus te plegen. En niemand moet mijn mening overnemen. We leven in een individualistische samenleving waarin eenieder zijn eigen zaakjes regelt. Ik mag daar een mening over hebben en ook al wordt deze niet op prijs gesteld. Wat mij betreft moet die wet dringend herzien worden. Ik vrees alleen dat er hier geen meerderheid voor is.

Is de wet een mening?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:19 schreef hoink581 het volgende:
[..]
"Ik wil niet dat men mijn mening overneemt, maar de wet moet dusdanig worden aangepast dat het aansluit op mijn mening."
Retorisch wondertje ben je.

quote:Op maandag 28 maart 2016 22:40 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Wat een kk slecht voorbeeld. Tegen al die dingen die men vroeger "geen mensen" vond kun je gewoon argumenteren. Als je wil zeggen dat een embryo recht op bestaan heeft moet je daar argumenten voor bedenken. Doe dat dan i.p.v dat je met zo'n domme drogreden komt.
Een embryo heeft geen werkend zenuwstelsel en geen bewustzijn. Dat is dus waarom het geaborteerd mag worden. Wat het in de toekomst misschien wordt maakt geen flikker uit. Anders moet je je schuldig voelen bij elke fap die je doet.

Stel je nog meer retorische vragen of geef je ridderlijk toe dat jij de implicaties van je gedachtegoed wil opdringen aan de massa, iets wat de meningen van anderen overstijgt?quote:

Ik dring toch niets op. Het zou alleen beter zijn als...quote:Op maandag 28 maart 2016 23:27 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Stel je nog meer retorische vragen of geef je ridderlijk toe dat jij de implicaties van je gedachtegoed wil opdringen aan de massa, iets wat de meningen van anderen overstijgt?

de wet je mening zou reflecteren. Dus moet er geleefd worden volgens jouw overtuiging. Dat is iets anders dan vinden dat abortus moord is (zoals probeer dat ook vindt).quote:Op maandag 28 maart 2016 23:29 schreef wenfer2 het volgende:
Ik dring toch niets op. Het zou alleen beter zijn als...

Hahaha, je weet gewoon dat je vol schijt zit.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Doe ik graag als je dat op en normale manier vraagt ipv slecht verhuld met kanker te gaan lopen schelden.

Godwin's law, wat een voorspelbare loser ben je toch ook.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Twe punten:
1. Je noemt het ongeboren kindje een 'ding'. Dat is typisch. Je kunt alleen voor jezelf verantwoorden om het 'ding' eruit te zuigen (SJLOEK weg is het, en hop uit de kliniek weer door naar het werk) als het voor jou geen mensje is , maar een ding. Daarom konden de nazi's ook alleen joden vermoorden door ze nummers te geven ipv namen. Het waren dingen geworden, het waren geen mensen meer. Het psychologische proces is precies hetzelfde. De joden werden geroepen met 'Drei stück !' (drie stuks), alsof het om 3 stuks vee gaat. Zelfs de meest wrede mensen moeten abstraheren, hun slachtoffer als een ding zien, voordat ze wrede dingen kunnen doen (zoals met een stofzuiger een ongeboren, weerloos kind uit de baarmoeder zuigen).
2. Wat is de 'visie' van deze uitgezogen vrouwen dan? Leg me eens uit.

Een zaadcel mag dus gerust van zijn bestaan verlost worden. Een zaadcel een uur na het binnendringen van het eicel dan? Leg eens exact vast wanneer een embryo wel of niet in leven mag blijven. Hoeveel dagen na de bevruchting.quote:

Klopt, jij ook (tenzij je een verhongerend afrikaans kindje bent zit iedereen zijn darmen vol schijt)quote:Op maandag 28 maart 2016 23:42 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Hahaha, je weet gewoon dat je vol schijt zit.

Een eicel is leven vanaf het moment van bevruchting. Dan kan het zich namelijk vermenigvuldigen. Een zaadcel alleen is geen leven want kan zich niet vermenigvuldigen, een eicel alleen ook niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:50 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Een zaadcel mag dus gerust van zijn bestaan verlost worden. Een zaadcel een uur na het binnendringen van het eicel dan? Leg eens exact vast wanneer een embryo wel of niet in leven mag blijven. Hoeveel dagen na de bevruchting.
En dat is waar men na gekeken heeft toen die wet werd vastgesteld. Iedereen is het ermee eens dat een eicel vlak na bevruchting niet perse levenswaardig is. Ik las net dat het tot 3 maanden mag, en in die vase heeft het nog geen bewustzijn en werkende zenuwstelsel. Het voelt dus geen pijn, noch is het zich bewust van de procedures.
Als je wil beargumenteren waarom abortus niet mag dien je dus uit te leggen waarom je 3 maanden te lang vindt. Ik weet vrijwel zeker dat je het met zaadcellen of een eicel vlak na bevruchting geen probleem vindt.

Dan berust je argument dus op het idee dat iets wat zich kan vermenigvuldigen recht heeft op bestaan. Vind ik een slecht argument omdat bacteriën dit ook kunnen. We kunnen zelfs huidcellen zichzelf laten vermenigvuldigen in een petrischaaltje.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een eicel is leven vanaf het moment van bevruchting. Dan kan het zich namelijk vermenigvuldigen. Een zaadcel alleen is geen leven want kan zich niet vermenigvuldigen, een eicel alleen ook niet.
Dat argument wordt door niemand hier gebruikt. Een kind is na 6 maanden ook niet levensvatbaar, en toch ben ik zwaar tegen abortus als het op dit punt is omdat de hersens en zenuwstelsel dan al flink ontwikkeld zijn.quote:Het argument 'het moet buiten de baarmoeder levensvatbaar zijn' houdt geen stand, want er is niet 1 moment waarop het plots levensvatbaar is, en hoe levensvatbaar het is hangt vooral af van onze medische wetenschap en niet van een intrinsieke eigenschap van het kind zelf, en verschilt ook per kind.
Het leven bestaat al bij het zaadcel alleen. En wat zijn die biologische plotse veranderingen? Waarom mag het dan niet geaborteerd worden?quote:De Conceptie (bevruchting) is 1 biologisch definieerbaar vast moment. Een half bevrucht eicel bestaat niet. Het is of niet bevrucht, of wel. En die bevruchting gaat gepaard met duidelijke biologische, plotse veranderingen. Dat is waar het leven ontstaat.

Denk maar mooi voor jezelf.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:50 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Een zaadcel mag dus gerust van zijn bestaan verlost worden. Een zaadcel een uur na het binnendringen van het eicel dan? Leg eens exact vast wanneer een embryo wel of niet in leven mag blijven. Hoeveel dagen na de bevruchting.
En dat is waar men na gekeken heeft toen die wet werd vastgesteld. Iedereen is het ermee eens dat een eicel vlak na bevruchting niet perse levenswaardig is. Ik las net dat het tot 3 maanden mag, en in die vase heeft het nog geen bewustzijn en werkende zenuwstelsel. Het voelt dus geen pijn, noch is het zich bewust van de procedures.
Als je wil beargumenteren waarom abortus niet mag dien je dus uit te leggen waarom je 3 maanden te lang vindt. Ik weet vrijwel zeker dat je het met zaadcellen of een eicel vlak na bevruchting geen probleem vindt.

Een bacterie is ook een levensvorm. Een huidcel niet want die kan zich niet zelfstandig vermenigvuldigen buiten een labomgeving en buiten een levend organisme. Een huidcel is deel van een levend organisme maar geen zelfstandig leven.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:15 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Dan berust je argument dus op het idee dat iets wat zich kan vermenigvuldigen recht heeft op bestaan. Vind ik een slecht argument omdat bacteriën dit ook kunnen. We kunnen zelfs huidcellen zichzelf laten vermenigvuldigen in een petrischaaltje.
Waar leg je de grens? Er is niet één duidelijke biologische grens bij wat je noemt. En het verschilt per kind.quote:[..]
Dat argument wordt door niemand hier gebruikt. Een kind is na 6 maanden ook niet levensvatbaar, en toch ben ik zwaar tegen abortus als het op dit punt is omdat de hersens en zenuwstelsel dan al flink ontwikkeld zijn.
Een zaadcel is een cel, in die zin leeft het, maar het is geen zelfstandige levende entiteit omdat het zich alleen niet kan voortplanten.quote:[..]
Het leven bestaat al bij het zaadcel alleen. En wat zijn die biologische plotse veranderingen? Waarom mag het dan niet geaborteerd worden?
Bij bevruchting verandert de eicel zich, zodat er niet nog een spermacel in kan komen. Dit is één plots biologisch definieerbaar moment. Dit is waar zelfstandig leven ontstaat.quote:In mammals, the binding of the spermatozoon to the GalT initiates the acrosome reaction. This process releases the hyaluronidase that digests the matrix of hyaluronic acid in the vestments around the oocyte. Fusion between the oocyte plasma membranes and sperm follows and allows the sperm nucleus, centriole and flagellum, but not the mitochondria, to enter the oocyte. The protein CD9 likely mediates this fusion in mice (the binding homolog). The egg "activates" itself upon fusing with a single sperm cell and thereby changes its cell membrane to prevent fusion with other sperm.

Argo.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:17 schreef Argo het volgende:
Bij abortus kijk je naar de rechten van de ouders en niet naar de rechten van het kind. Ja of je het geen kind noemt of wel een kind, dat is puur waar je definitie ligt. Echter is het een feit dat als het zich kan blijven ontwikkelen in de baarmoeder er een kind uitkomt. En dit kind kan niet beantwoorden of het wil leven of sterven.
Dit heb ik nooit begrepen euthanasie heel moeilijk doen als een mens alzheimer heeft en geen krabbel meer kan zetten, abortus? GEEN PROBLEEM WE FIKSEN DAT!
Persoonlijk begrijp ik wel waarom mensen abortus plegen, verkrachtingen etc, daar kan ik wel sympathiek naar zijn. Maar gewoon rond neuken zodat je daarna abortus kan plegen dat is gewoon slecht omgaan met je seksualiteit.

Als we in een maatschappij leven die het rechtvaardigt kinderen massaal te vermoorden, is het de taak van sommige om daar een mening over te hebben die niet in goeie aard valt. Fuck het.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:51 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Argo.
Bedankt voor je heldere toelichting.

Volgens de SGP is er toch best een grote groep in Nederland die niet zo blij is met abortus. Alleen omdat veel mensen elkaar na gaan praten met dezelfde progressieve mening lijkt het soms wel of heel Nederland heel links is. Alleen schreeuwen zij altijd wel het hardst.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:55 schreef Argo het volgende:
[..]
Als we in een maatschappij leven die het rechtvaardigt kinderen massaal te vermoorden, is het de taak van sommige om daar een mening over te hebben die niet in goeie aard valt. Fuck het.

quote:Op dinsdag 29 maart 2016 05:15 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Aight, dus 1 milliseconde na de bevruchting is het opeens heilig. Goed standpunt
quote:

Een embryo kan dat ook niet, veel virussen en bacteriën trouwens ook niet. Dus nogmaals, wat maakt een pas bevruchte eicel nou zo bijzonder, en wat dan nog?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:50 schreef sirdanilot het volgende:
Een bacterie is ook een levensvorm. Een huidcel niet want die kan zich niet zelfstandig vermenigvuldigen buiten een labomgeving en buiten een levend organisme. Een huidcel is deel van een levend organisme maar geen zelfstandig leven.
Die grens heb ik je uitgelegd en vervolgens vraag je me wat die grens is. En hoezo is die grens niet duidelijk, men kan gewoon zien hoe de ontwikkeling plaatsvindt en wat wel of niet moraal is. Als jij het daar niet mee eens bent moet je goede argumenten aanhalen i.p.v met die domme filosofische bullshit te komen.quote:Waar leg je de grens? Er is niet één duidelijke biologische grens bij wat je noemt. En het verschilt per kind.
Conceptie is 1 duidelijk biologisch definieerbaar moment.
Een embryo ook niet. Wat probeer je te zeggenquote:Een zaadcel is een cel, in die zin leeft het, maar het is geen zelfstandige levende entiteit omdat het zich alleen niet kan voortplanten.
ik quote mezelf nog wel ff een keer:quote:Mer info over conceptie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fertilisation
Bij bevruchting verandert de eicel zich, zodat er niet nog een spermacel in kan komen. Dit is één plots biologisch definieerbaar moment. Dit is waar zelfstandig leven ontstaat.
Ben je gelovig?quote:Het leven bestaat al bij het zaadcel alleen. En wat zijn die biologische plotse veranderingen? Waarom mag het dan niet geaborteerd worden?

Het lijkt net of je het leukt vind als mensen moeten gokken wat je bedoelt. Je doet namelijk totaal niet je best om je mening te nuanceren. Wil je misschien genegeerd worden? Vind ik best.quote:

Eerst impliceer je het één en ander om vervolgens verontwaardigd te reageren dat ik mijn mening niet nuanceer. Misschien moet je eenander geen woorden in de mond leggen als je een discussie aan wilt gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 05:22 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Het lijkt net of je het leukt vind als mensen moeten gokken wat je bedoelt. Je doet namelijk totaal niet je best om je mening te nuanceren. Wil je misschien genegeerd worden? Vind ik best.

Wellicht moet je meer typen dan alleen smileys of domme inhoudsloze zinnen als je een discussie wil aangaan. Wat moet ik anders met die achterlijke posts waar je me mee quote.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 05:31 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Eerst impliceer je het één en ander om vervolgens verontwaardigd te reageren dat ik mijn mening niet nuanceer. Misschien moet je eenander geen woorden in de mond leggen als je een discussie aan wilt gaan.

Kom met concrete vragen in plaats met verwijten en aanmerkingen. Mijn zinnen zijn daarbij verre van inhoudsloos laat staan dom. Misschien moet je ze nog een keer goed lezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 05:33 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Wellicht moet je meer typen dan alleen smileys of domme inhoudsloze zinnen als je een discussie wil aangaan. Wat moet ik anders met die achterlijke posts waar je me mee quote.

Wenfer, je stelt alleen retorische vragen, roept wat je walgelijk vindt en begint vervolgens een raaskal verhaal over links Nederland wat volgens jou het kwaad is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 05:50 schreef wenfer2 het volgende:
Kom met concrete vragen in plaats met verwijten en aanmerkingen. Mijn zinnen zijn daarbij verre van inhoudsloos laat staan dom. Misschien moet je ze nog een keer goed lezen.

Nog geneuqt?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:03 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Wenfer, je stelt alleen retorische vragen, roept wat je walgelijk vindt en begint vervolgens een raaskal verhaal over links Nederland wat volgens jou het kwaad is.

Recent? Nee.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:55 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Zaterdag voor het laatst. Leuk dat je het vraagt, jij?

links-nederland is het kwaad.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:03 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Wenfer, je stelt alleen retorische vragen, roept wat je walgelijk vindt en begint vervolgens een raaskal verhaal over links Nederland wat volgens jou het kwaad is.

quote:Op dinsdag 29 maart 2016 05:50 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Kom met concrete vragen in plaats met verwijten en aanmerkingen. Mijn zinnen zijn daarbij verre van inhoudsloos laat staan dom. Misschien moet je ze nog een keer goed lezen.
quote:Op maandag 28 maart 2016 22:05 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Gewoon afslachten inderdaad. Dat gaat niemand wat aan toch?
Echt heel veel inhoud indd. als je gewoon genegeerd wil worden kun je dat ook meteen zeggen.quote:

Je bent vrij om te zeggen wat je wil, betekent echter niet dat alles wat je zegt ook door iedereen wordt aangenomen en wordt goedgekeurd. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat ze alles kan roepen zonder daar op te worden aangekeken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:33 schreef Bapple het volgende:
links-nederland is het kwaad.
iedereen moet kunnen zeggen wat 'ie wil, behalve degene die dat niet vinden, want dan doe je mensen zeer.

in sjina is het een delikates dus onterechte klachtquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:29 schreef Bapple het volgende:
Mensen die abortus plegen_______________________x10000

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |