quote:Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
In Kerman is inderdaad niet zo veel te doen, de binnenstad met bazaar is wel leuk om te bezoeken maar dat heb je in een middagje ook wel gezien. Wat *wel* erg de moeite waard is, is de woestijn in de buurt van Kerman. De Kaluts is erg tof: een groot gebied met enorme indrukwekkende zandkastelen waarvan men niet zeker weet hoe ze zijn ontstaan. Ik heb daar met een paar anderen een tocht naartoe gemaakt, met een lokale gids, en heb een nacht in de woestijn geslapen. Het was erg koud en zeer winderig maar had het niet willen missen.
[..]
Ze zijn hard bezig met heropbouw. Het werk is flink gevorderd, als je de huidige stand van zaken vergelijkt met de foto's van net na de beving. Maar het is nog maar een schaduw van wat het was voor de beving en het zal nooit meer zijn zoals het was. Desalnietemin interessant en indrukwekkend om te bezoeken.
Bam zelf is weinig, met nog veel huizen in puin maar ook veel nieuwe gebouwen gemaakt van zeer saai bevingbestendig beton.
Een hoogtepunt in Bam was voor mij wel Akbar's Tourist Guesthouse. Meneer Akbar de eigenaar is een van de meest aardige en gastvrije mensen die ik in Iran heb ontmoet, en dat zegt veel. Hij heeft de beving meegemaakt en is er zwaar door getroffen, zijn verhalen zijn hartverscheurend. Je kan er heel goedkoop slapen, het is er erg gezellig, en het is ook een zeer geschikte plek voor overlanders.
quote:Op zondag 5 juni 2011 14:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Dank je voor de reactie!
Heb je de Kaluts vanuit Kerman gedaan of een andere plaats daar?
Het guesthouse heb ik opgeslagen, zie idd dat zijn een afgesloten parkeerplaats hebben, erg fijn!
Nice!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:23 schreef drommezak het volgende:
Visum binnen drie dagen al op de mat!
We hebben 'm te pakken, Iran here we come! :-))
Oh jeetje! Wat jammer weer zeg, ik heb echt genoten van deze treinreis (zo'n 2 jaar geleden inmiddels alweer). Echt jammerquote:Op zaterdag 26 maart 2016 07:20 schreef Kwalberto het volgende:
http://jeoren.blogspot.nl(...)1-de-mijn-trein.html
Als je dit zo leest is het begrijpelijk dat ze de Trans Azie express hebben opgeheven, toch maar vliegen dus. As dinsdag land ik in Teheran
quote:
Ik heb in Europa alles wel gezien eigenlijk dus ben op zoek naar mijn eerste trip buiten de EU. Iran staat wel heel hoog op mijn lijstje moet ik eerlijk zeggen.quote:Op maandag 25 april 2016 23:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]Mensen willen je overal graag helpen. Zeker als je gebruik maakt van Couchsurfing lijkt het me hartstikke tof!
1400 per persoon?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:58 schreef bitowner het volgende:
Er komt dit jaar een nieuwe lp als het goed is.
Zelf met z'n 2 1400 uitgeven in 3 weken, wel redelijk op budget gelet maar niet gecouchsurft.
Smog kan naar zijn in Tehran. Ligt aan t weer, wij hebben 1 x geluk gehad en een keer pech.
De trein tussen tehran en Tabriz was bij ons dagen van te voren uitverkocht, misschien gewoon toevallig.
WATquote:Op dinsdag 26 april 2016 00:53 schreef bitowner het volgende:
[..]
Nee nee, samen.
Net iets onder de 35 pp pd
dat zoek ik eigenlijk ook welquote:Op dinsdag 26 april 2016 01:00 schreef bitowner het volgende:
[..]
Studenten budget & laagseizoen. Lekker onderhandelen overal is ook prima.
Is wel zonder vliegticket heen en terug ( in ons geval 215 ams- Tehran en Van- ams) en visa (50?)quote:Op dinsdag 26 april 2016 01:02 schreef Nouri het volgende:
[..]
dat zoek ik eigenlijk ook wel
wanneer is het laagseizoen
Ook als eerste trip buiten Europa? Sorry voor mijn vragen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vond het erg makkelijk te bereizen in m'n eentje. Stukken makkelijker dan bijv India.
Ik denk dat er ook wel landen in Europa zijn die moeilijker te bereizen zijn dan Iran.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:01 schreef Nouri het volgende:
[..]
Ook als eerste trip buiten Europa? Sorry voor mijn vragen.
Ik ga dit doen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook wel landen in Europa zijn die moeilijker te bereizen zijn dan Iran.
Als eerste trip buiten Europa is Iran prima te doen. De bevolking is vriendelijk en hulpvaardig en zal je helpen met vinden van de juiste bussen etc.
Wij zaten in Niayesh Boutique Hotel, prima plek.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:28 schreef drommezak het volgende:
Nog twee weken en dan gaan we beginnen aan onze reis.
Hebben jullie nog een advies in welke wijk van Shiraz wij het best op zoek kunnen naar een leuk hotel?
Ok hotel idd. Had er iets meer van verwacht omdat het echt heel goed staat aangeschreven, maar heb in leukere/betere hotels overnacht in Iran.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:14 schreef bitowner het volgende:
[..]
Wij zaten in Niayesh Boutique Hotel, prima plek.
Mocht je helemaal centraal willen zitten kan je beter net iets noordelijker zitten, maar dit is ook prima te doen
Wij hebben nergens onze telefoon moeten laten zien. Ik had hem voor de zekerheid wel gewiped voordat we gingen.quote:Op zondag 29 mei 2016 09:52 schreef drommezak het volgende:
Hebben jullie bij de douane je smartphone laten zien?Lees bij customs dat je deze moet aangeven op je inreisverklaring en moet tonen?
Ik denk dat dit uitstekend te doen is met kinderen, tenminste als je de hitte ontwijkt.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:26 schreef Zwansen het volgende:
Hoe is Iran met twee kleine kinderen? Lijkt me fantastisch om naar toe te gaan.
Hoe is het verder qua veiligheid?
Van de ene kant wel maar dat hij dacht dat er wel bier te verkrijgen is daar verbaasde ik me dan wel over. Daarom ook een groepsreis als ik alleen 2 weken met mijn pa zou moeten reizen dan zou ik me denk ik nogal kunnen gaan ergeren. Maar goed eerst even afwachten of er nog wat meer mensen die reis gaan boeken anders moeten we iets anders zoeken.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:57 schreef Isegrim het volgende:
Oh, maar dat is interessant, hij kan vergelijken!
Is een soort van verstrooide professor, beetje zoals professor Barabas in de kuifje albums, of Chriet titulaer.quote:
Jouw vader was zo'n hippie die daarna nog in Afghanistan heroine ging roken?quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:22 schreef Basp1 het volgende:
Mijn pa is 50 jaar geleden per bus naar perzie geweest. Om dat heugelijke feit te vieren heeft hij voorgesteld om dat nog een keer te doen. Maar met de bus over land duurt me veel te lang, dus tegen hem gezegd dat ik wel met hem naar iran wil, maar dan gaan we vliegen en een rondreis maken. Aangezien ik niet van het zelf regelen ben hebben we een groepsrondreis met shoestring geboekt. Vertrek halverwege oktober als er genoeg mensen gaan boeken. ( nog 3 boekers nodig)
Hij was blij dat hij nog wat woorden in het farzi kende onder andere bier. Ik heb hem verteld dat ze nu nergens meer bier in dat land verkopen.
Kwestie van slim plannen dan. En zo duur is een nieuw paspoort nou ook weer niet - scheelt je een paar tientjes op een reis die waarschijnlijk vele honderden euro's kost. Ik heb destijds juist voortijdig een nieuw paspoort gehaald omdat er Israėlische stempels in stonden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vraagje: doen landen als USA nog steeds moeilijk als Iran in je paspoort staat?
Ik wil namelijk heel graag naar Iran next year, maar ik wil dan geen persona non grata worden in de States.
PS mn paspoort verloopt eind 2017 dus wellicht zou de timing dan nog belangrijk zijn.
Op je ESTA formulier (visa waiver) om de US in te komen krijg je een aantal vragen zoals "bent u van plan om terroristische daden te plegen?" en "heeft u onlangs nog cholera gehad?" en daar zit ook de vraag bij "bent u in de afgelopen 5 jaar nog in (oa) Iran geweest?"quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vraagje: doen landen als USA nog steeds moeilijk als Iran in je paspoort staat?
Ik wil namelijk heel graag naar Iran next year, maar ik wil dan geen persona non grata worden in de States.
PS mn paspoort verloopt eind 2017 dus wellicht zou de timing dan nog belangrijk zijn.
Maar word je standaard geweigerd om die reden...?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Op je ESTA formulier (visa waiver) om de US in te komen krijg je een aantal vragen zoals "bent u van plan om terroristische daden te plegen?" en "heeft u onlangs nog cholera gehad?" en daar zit ook de vraag bij "bent u in de afgelopen 5 jaar nog in (oa) Iran geweest?"
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet maar ik gok dat er op zijn minst wel een belletje gaat rinkelen als je daar YES invult. Ik kon daar gelukkig net NO invullen want het was net iets meer dan 5 jaar geleden voor mij.
Ik heb dus echt geen idee, heb het niet uit kunnen proberen. Maar gezien de aard van de rest van de vragen (vrijwel allemaal vragen die elk normaal en weldenkend mens met NO zou beantwoorden) zou het me niet zo veel verbazen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar word je standaard geweigerd om die reden...?
PS die eerste vraag
Ok. Nou, bedankt voor je mening.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:35 schreef PeneGrande het volgende:
Iran zou ik toch echt overslaan. Geen drank en vrouwen in van die rare wikkels/hijab.
Dan nog liever op de zolderkamer met een blik lauw schultenbrau.
Je kunt gewoon alcohol regelen in Iran hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:35 schreef PeneGrande het volgende:
Iran zou ik toch echt overslaan. Geen drank en vrouwen in van die rare wikkels/hijab.
Dan nog liever op de zolderkamer met een blik lauw schultenbrau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |