Waarom is zij niet geïntegreerd? Ze is opgeleid, spreekt de taal, werkt - wat wil je nog meer?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, niet integreren, wel profiteren. En het dan raar vinden dat mensen je meesmuilend aankijken.
Nee hoor, de opstandelingen zitten in Tindouf, Algerije.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:14 schreef tfors het volgende:
[..]
Nee, alle opstandelingen zitten al in de gevangenis of zijn dood.
Moet je de internetkabel en de TV er eens een week uittrekken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:12 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik zie het niet snel gebeuren. Nederlanders klagen graag maar echt daadwerkelijk actie ondernemen zie ik niet snel gebeuren. Zo zijn er bijvoorbeeld ook nauwelijks demonstraties (over wat voor onderwerp dan ook) in dit land. We laten het gebeuren en klagen er over. Vervolgens gaan we verder met ons leven.
Als je kijkt naar wat er in de landen om ons heen gebeurd is de afgelopen tijd, en dan voornamelijk Frankrijk, dan vraag ik me af waarom jij denkt dat de kans bestaat dat het hier na 1x fout gaat het over is voor de moslims. In Frankrijk gaat het gewone leven toch ook gewoon weer verder?
De PVV heeft nog geen enkele vorm van macht weten te verwerven, zoals we al eerder hebben vastgesteld.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onder andere. En uiteraard de politieke situatie in Nederland. De opkomst van de PVV - het aantal incidenten omtrent discriminatie enzovoorts.
Ach joh dat is een school voor nederlands.quote:
Dat mensen niet in wij vs zij denken, maar das blijkbaar ijdele hoop.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom is zij niet geïntegreerd? Ze is opgeleid, spreekt de taal, werkt - wat wil je nog meer?
Komen wel steeds meer pvv -leden....quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
De PVV heeft nog geen enkele vorm van macht weten te verwerven, zoals we al eerder hebben vastgesteld.
Je reageert nogal overtrokken.
En die hebben niet het recht om terug te keren naar hun thuisland, maar de Palestijnen wel? Over hypocrisie gesproken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, de opstandelingen zitten in Tindouf, Algerije.
Je moet in dit geval je verantwoorden waarom je van die rare dingen over Joden schrijft.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Moet ik me nu ook verantwoorden omdat ik me ook verbonden voel met mijn vaderland? Dat mag natuurlijk ook niet, he? Dat vele Nederlanders in Amerika en elders zich nog altijd Hollanders voelen en zelfs subsidie krijgen van de Nederlandse staat mag natuurlijk wel.
Dag hypocriet. Als ik me Hollander wil voelen doe ik dat. Wil ik me Chinees voelen, doe ik dat ook.
Zelfs toen de PVV in de coalitie zat werden moslims volgens mij niet vervolgd, maar ik kan het verkeerd hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Komen wel steeds meer pvv -leden....
Als zo'n partij de macht heeft, is het mogelijk al te laat. Jij kan het overtrokken noemen, ik noem het veiligheid boven alles. Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een omgeving waarin ze uitgekotst worden om hun religie of hun oorspronkelijke komaf. Nu is het nog zeer prettig om te leven in Nederland - maar je kan zien dat er een enorme kentering is sinds ongeveer het jaar 2000 als het gaat om moslims. Er worden nu uitspraken gedaan over moslims, ook hier op dit forum (en in de politiek), die 10 jaar geleden gewoon echt niet konden. De discussie dreigt volstrekt uit de klauwen te lopen en generaliseren is eerder regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
De PVV heeft nog geen enkele vorm van macht weten te verwerven, zoals we al eerder hebben vastgesteld.
Je reageert nogal overtrokken.
Maar nog steeds bezet.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat in de Westelijke Sahara sinds 1991 geen schot (of dode) is gevallen.
Volgens mij staat de teller al enige jaren op één.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat jij je daar niet schuldig aan maakt?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat mensen niet in wij vs zij denken, maar das blijkbaar ijdele hoop.
Nederland en Amerika zijn niet te vergelijken. Je zegt geboren te zijn in Nederland (Holland) maar toch spreek je over Hollanders alsof je er zelf geen bent. Dat kan ik begrijpen, maar laten we nu niet net doen alsof de integratie van Europeanen in Amerika niet makkelijker verloopt dan de integratie van niet-Westerse immigranten in Nederland.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Moet ik je serieus nemen? Waarom zou ik me moeten integreren als ik geboren ben in Nederland? Zie, weer de zoveelste Nederlandse hypocriet.
En verder voelen Hollanders zich in Amerika nog altijd verbonden met Nederland. Prima, maar als ik hier het heb over ' ons' struikelt men erover en mag ik me vooral niet een Maghrebijnse voelen. Zie je hoe hypocriet?
Gaat om de verdraagzaamheid.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zelfs toen de PVV in de coalitie zat werden moslims volgens mij niet vervolgd, maar ik kan het verkeerd hebben.
Ben het bijna met alles oneens met PVV, maar vind je het typisch dat er geen partij bijvoorbeeld anti-chinese immigranten is? Marokkaanse gemeenschap is erg goed met schuld bij de ander leggen, maar kijkt erg weinig naar zichzelf volgens mij in het algemeen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb het over het verschil in aandacht. Het is een 'stil conflict' en ook van een totaal andere orde dan het Israel Palestina conflict waar dagelijks doden vallen of raketten over en weer vliegen.quote:
En zo gaan we lekker allemaal naar de klote....quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als zo'n partij de macht heeft, is het mogelijk al te laat. Jij kan het overtrokken noemen, ik noem het veiligheid boven alles. Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een omgeving waarin ze uitgekotst worden om hun religie of hun oorspronkelijke komaf. Nu is het nog zeer prettig om te leven in Nederland - maar je kan zien dat er een enorme kentering is sinds ongeveer het jaar 2000 als het gaat om moslims. Er worden nu uitspraken gedaan over moslims, ook hier op dit forum (en in de politiek), die 10 jaar geleden gewoon echt niet konden. De discussie dreigt volstrekt uit de klauwen te lopen en generaliseren is eerder regel dan uitzondering.
Fans dan van de GBL.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:19 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Volgens mij staat de teller al enige jaren op één.
Trump gaat het allemaal oplossen!!!quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb het over het verschil in aandacht. Het is een 'stil conflict' en ook van een totaal andere orde dan het Israel Palestina conflict waar dagelijks doden vallen of raketten over en weer vliegen.
Ik wil dat mijn kinderen hand in hand kunnen lopen met iemand van dezelfde sekse, maar dat kan anno 2030 denk ik ook niet meer.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als zo'n partij de macht heeft, is het mogelijk al te laat. Jij kan het overtrokken noemen, ik noem het veiligheid boven alles. Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een omgeving waarin ze uitgekotst worden om hun religie of hun oorspronkelijke komaf. Nu is het nog zeer prettig om te leven in Nederland - maar je kan zien dat er een enorme kentering is sinds ongeveer het jaar 2000 als het gaat om moslims. Er worden nu uitspraken gedaan over moslims, ook hier op dit forum (en in de politiek), die 10 jaar geleden gewoon echt niet konden. De discussie dreigt volstrekt uit de klauwen te lopen en generaliseren is eerder regel dan uitzondering.
Dat is best verklaarbaar uit het feit dat Wilders een enorme Zion-fan is.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:20 schreef tfors het volgende:
[..]
Ben het bijna met alles oneens met PVV, maar vind je het typisch dat er geen partij bijvoorbeeld anti-chinese immigranten is? Marokkaanse gemeenschap is erg goed met schuld bij de ander leggen, maar kijkt erg weinig naar zichzelf volgens mij in het algemeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |