Die heeft te veel PUA gekeken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat kwam omdat syndroom het idee had om een filmpje op te nemen door lukraak dames aan te spreken met de meest rare vragen en dat ik dat dan moest filmen ofzo. Daar pas ik voor en noem ik ook geen aanbod.
Misschien moet je het idee van normaal willen zijn los proberen te laten. Probeer eerst maar eens socialer te zijn, met of zonder andere aspies.quote:Dat ik mijn ASS niet accepteer is helaas wel zo ja. Of in ieder geval heeft het mij een heel stuk onzekerder gemaakt in het aangaan van sociale contacten, want daar heb ik nu moeite mee dus probeer ik het maar niet. Zoiets. En omdat ik nog steeds bij de 'normale' maatschappij (bestaat die wel?) wil horen lijkt me rondzwemmen in het ASS-vijvertje niet een goed idee, maar misschien denk ik daar straks anders over.
Prima dat je voor dat specifieke idee past, maar je hebt ook andere, normale 'aanbiedingen' gehad en daarmee niks willen doen...quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat kwam omdat syndroom het idee had om een filmpje op te nemen door lukraak dames aan te spreken met de meest rare vragen en dat ik dat dan moest filmen ofzo. Daar pas ik voor en noem ik ook geen aanbod.
Dat ik mijn ASS niet accepteer is helaas wel zo ja. Of in ieder geval heeft het mij een heel stuk onzekerder gemaakt in het aangaan van sociale contacten, want daar heb ik nu moeite mee dus probeer ik het maar niet. Zoiets. En omdat ik nog steeds bij de 'normale' maatschappij (bestaat die wel?) wil horen lijkt me rondzwemmen in het ASS-vijvertje niet een goed idee, maar misschien denk ik daar straks anders over.
Ik heb wel een laag zelfbeeld. Nu al stuk beter omdat ik er gewoon (weer) goed uitzie, en dat wordt alleen maar beter als ik daadwerkelijk zelfvertrouwen uitstraal maar ik vind het lastig om de sterke kanten van mezelf te benadrukken of daarmee te gaan pronken. En dat moet je eigenlijk wel als je leuk gevonden wilt worden.
Lekker boeiend dat hij Assburgers heeft, hij moet eens wat gaan doen met de tips hierquote:Op donderdag 24 maart 2016 00:11 schreef Bananenpap het volgende:
En ook eens inzien dat die ASS je niet minder maakt, ieder mens heeft zijn gebreken.
En dat niet iedereen met ASS hetzelfde is, en dat hij nog veel van sommigen zou kunnen leren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:11 schreef Bananenpap het volgende:
En ook eens inzien dat die ASS je niet minder maakt, ieder mens heeft zijn gebreken.
En dat het anderen dan hemzelf ook niet minder maakt.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:11 schreef Bananenpap het volgende:
Missschien dat in die ASS-vijver rondzwemmen voor een tijdje je wel kan laten zien dat er mensen zijn met ASS die hun diagnose wel hebben geaccepteerd, en daardoor ook de hulp inroepen die ze nodig hebben. Vaak komen die mensen daardoor ook gemakkelijker vooruit met dingen in de wereld daarbuiten en raken ze gemakkelijker mee geïntegreerd in de maatschappij.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ik mijn ASS niet accepteer is helaas wel zo ja. Of in ieder geval heeft het mij een heel stuk onzekerder gemaakt in het aangaan van sociale contacten, want daar heb ik nu moeite mee dus probeer ik het maar niet. Zoiets. En omdat ik nog steeds bij de 'normale' maatschappij (bestaat die wel?) wil horen lijkt me rondzwemmen in het ASS-vijvertje niet een goed idee, maar misschien denk ik daar straks anders over.
Ik heb wel een laag zelfbeeld. Nu al stuk beter omdat ik er gewoon (weer) goed uitzie, en dat wordt alleen maar beter als ik daadwerkelijk zelfvertrouwen uitstraal maar ik vind het lastig om de sterke kanten van mezelf te benadrukken of daarmee te gaan pronken. En dat moet je eigenlijk wel als je leuk gevonden wilt worden.
Dat ik mijzelf zo geweldig vind zeg ik niet, alleen dat ik niet snap dat iedereen van relatie naar date hopt en er met mij nooit geflirt wordt en geen succes op die apps heb.quote:Op donderdag 24 maart 2016 06:36 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Missschien dat in die ASS-vijver rondzwemmen voor een tijdje je wel kan laten zien dat er mensen zijn met ASS die hun diagnose wel hebben geaccepteerd, en daardoor ook de hulp inroepen die ze nodig hebben. Vaak komen die mensen daardoor ook gemakkelijker vooruit met dingen in de wereld daarbuiten en raken ze gemakkelijker mee geïntegreerd in de maatschappij.
Vergis je ook niet, als jij een training of whatever gaat doen, zal je nooit ofte jamais samengezet worden met kernautisten met daarnaast ook nog een mentale beperking of andere stoornis. Je komt niet in een groep te zitten met een Rain Man ook niet. Jij had laatst toch zelf ook een lijstje gepost van beroemde mensen en historische figuren met asperger? Ik zeg niet dat je meteen in een groep vol zulke figuren zal zitten, maar heus niet elke autist is een asociaal, eenzaam dutske dat buiten de maatschappij staat.
Je lage zelfbeeld... goh ja. Hier kom je anders vaak genoeg met claims over je aanstekelijke glimlach, je superieure intelligentie, je er goed uitzien, je recht op premiumvrouwen, dat mensen je moeten aanspreken, ...
Jij bent een van die mensen die een laag zelfbeeld blijkbaar probeert te overwinnen door andere mensen verantwoordelijk te maken voor wat er mis gaat bij jou. Je ouders hebben je zo opgevoed, ze willen je niet aanspreken, mensen reageren raar, mensen komen niet naar je toe, ze laten je ineens in de steek met Pasen. Nogmaals, heel handig als strategie voor vijf minuten, maar daarna ga je toch eens uit die aangeleerde hulpeloosheid moeten snappen...
Daarnaast kijk je op heel veel mensen neer. Heel veel mensen zijn te min voor je. Een hele bevolkingsgroep, nl autisten, is te min voor je. Niemand kan je advies geven want je weet zelf alles beter.
En dat is allemaal deel van je autisme, ik weet het. Maar toch gedraagt niet iedere autist zich zo. Toch zijn er heel wat autisten met wel een sociaal netwerk. En ik ga niet het sprookje ophangen dat dat ooit allemaal zonder moeite zal gaan. Maar dat maakt je mens. Iedereen moet voor iets wel meer moeite doen dan een ander.
Samengevat:
-in die ASS vijver kan je herkenning en tips vinden die je buiten de ASS vijver kunnen helpen.
-die vijver is niet bevolkt door kernautisten met een mentale achterstand.
-ondanks je lage zelfbeeld kom je arrogant over doordat je enerzijds de schuld van wat er gebeurt zeer vaak bij een ander legt en anderzijds op veel mensen neerkijkt en claims doet over jouw eigen superioriteit.
-dat is deel van je problematiek. Toch is niet iedereen met die problematiek zo. Ergo: je kan er iets aan doen, als je het probleem erkent.
Er is geen afgebakende "normale" maatschappij, of een vijver met ASS-peeps met een hek erom heen. Misschien is dat moppie waar je al een jaar naar smacht, wel net zo autistisch als jij. Of heeft ze in haar jeugd hartproblemen gehad en zit er een litteken van 60 cm over haar buik en borst.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Weet je best. Staat al in 8 delen uitgelegd. Je wilt het alleen niet snappen, dat is een verschil.quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ik mijzelf zo geweldig vind zeg ik niet, alleen dat ik niet snap dat iedereen van relatie naar date hopt en er met mij nooit geflirt wordt en geen succes op die apps heb.
Je zou de signalen niet eens herkennen..quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ik mijzelf zo geweldig vind zeg ik niet, alleen dat ik niet snap dat iedereen van relatie naar date hopt en er met mij nooit geflirt wordt en geen succes op die apps heb.
Dan heb je het vooral over mensen die je al een beetje kent. Die apps en sites zijn juist gericht op nieuwe mensen en ontmoetingen. Die kèn je dus helemaal niet, ben je geen vrienden mee. Je leert elkaar daar pas kennen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:00 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Er is geen afgebakende "normale" maatschappij, of een vijver met ASS-peeps met een hek erom heen. Misschien is dat moppie waar je al een jaar naar smacht, wel net zo autistisch als jij. Of heeft ze in haar jeugd hartproblemen gehad en zit er een litteken van 60 cm over haar buik en borst.
Iedereen heeft zijn eigen verleden en gebreken, wat je gaat leren naar mate je ouder wordt. Dan blijken jouw problemen ook ineens best mee te vallen. Je hebt geen schulden, je bent niet verslaafd, er wordt niet stelselmatig mis- of gebruik van je gemaakt. Je hebt slechts wat puistjes en bent wat contact gestoord.
Stop gewoon met in je hoofd leven, probeer je bij de feiten te houden die je daadwerkelijk waarneemt en toets al je bijkomende ideeën aan de werkelijkheid. Je doet een opleiding tot journalist, for fuck sake. En indien dit niet mogelijk is, of je het niet durft te doen, laat dan de gedachte los, want die is per definitie niet waar. Hoe waarschijnlijk ook, hoe zeer gestaafd door alle statistieken, of hoezeer je denkt te zien wat je denkt te zien. HET IS NIET DE WAARHEID!!!1111!
Mannen die in jouw ogen succesvol zijn, wat ongetwijfeld mannen zijn met een (mooie) vriendin, zijn niet vanzelf op dat punt gekomen. Ook zij hebben hun angsten moeten doorstaan, hebben eerst 50 afwijzingen gekend voordat ze beet hadden. Het enige verschil is dat zijn niet maanden op een kamertje gaan analyseren wat er misging, maar direct weer opstaan en contact maken met iemand 50 meter verderop. Ze maken verbinding met tientallen mensen op een dag, waar jij dat nu met niemand doet.
Er zit vast wel iemand voor je tussen. Het zusje van iemand uit je PE-groep, het buurmeisje van een vriend van de sportschool of de dochter van een toekomstige collega. Juist door interesse in die mensen te tonen, kom je in contact met jouw partner. Iemand kent jou, die vertrouwt jou, dus zal iemand die diegene weer kent, ook interesse en vertrouwen in jou tonen.
Zonder band met anderen, zal de kans miniem zijn dat er een vrouw zal zijn die je zal vertrouwen.
Maar dit wist je zelf ook wel..
werken in Australië dan reizenquote:Op donderdag 24 maart 2016 08:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Kost geld. Zelfs ¤1,50 erbij lappen om een film in 3D te zien, is al teveel voor hem.
Eindelijk heeft Deezertje eens iets goeds gedaan; jouw aanbod niet accepteren. Dat zou ik ook niemand aanraden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:49 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik heb ooit aangeboden om af te spreken maar dat wou hij niet omdat ik hem niet kon helpen met versieren.
en omdat ik een man was, geen vrouw. Hij spreekt uitsluitend met vrouwen af. Een verkapte date.
Nou dit. Lees deze post jog eens door zonder vooringenomen houding.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:00 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Er is geen afgebakende "normale" maatschappij, of een vijver met ASS-peeps met een hek erom heen. Misschien is dat moppie waar je al een jaar naar smacht, wel net zo autistisch als jij. Of heeft ze in haar jeugd hartproblemen gehad en zit er een litteken van 60 cm over haar buik en borst.
Iedereen heeft zijn eigen verleden en gebreken, wat je gaat leren naar mate je ouder wordt. Dan blijken jouw problemen ook ineens best mee te vallen. Je hebt geen schulden, je bent niet verslaafd, er wordt niet stelselmatig mis- of gebruik van je gemaakt. Je hebt slechts wat puistjes en bent wat contact gestoord.
Stop gewoon met in je hoofd leven, probeer je bij de feiten te houden die je daadwerkelijk waarneemt en toets al je bijkomende ideeën aan de werkelijkheid. Je doet een opleiding tot journalist, for fuck sake. En indien dit niet mogelijk is, of je het niet durft te doen, laat dan de gedachte los, want die is per definitie niet waar. Hoe waarschijnlijk ook, hoe zeer gestaafd door alle statistieken, of hoezeer je denkt te zien wat je denkt te zien. HET IS NIET DE WAARHEID!!!1111!
Mannen die in jouw ogen succesvol zijn, wat ongetwijfeld mannen zijn met een (mooie) vriendin, zijn niet vanzelf op dat punt gekomen. Ook zij hebben hun angsten moeten doorstaan, hebben eerst 50 afwijzingen gekend voordat ze beet hadden. Het enige verschil is dat zijn niet maanden op een kamertje gaan analyseren wat er misging, maar direct weer opstaan en contact maken met iemand 50 meter verderop. Ze maken verbinding met tientallen mensen op een dag, waar jij dat nu met niemand doet.
Er zit vast wel iemand voor je tussen. Het zusje van iemand uit je PE-groep, het buurmeisje van een vriend van de sportschool of de dochter van een toekomstige collega. Juist door interesse in die mensen te tonen, kom je in contact met jouw partner. Iemand kent jou, die vertrouwt jou, dus zal iemand die diegene weer kent, ook interesse en vertrouwen in jou tonen.
Zonder band met anderen, zal de kans miniem zijn dat er een vrouw zal zijn die je zal vertrouwen.
Maar dit wist je zelf ook wel..
Bij anderen wel hoor. Die praten gezellig met elkaar en het meisje heeft dan een iets te grote glimlach, beetje met d'r haar spelen etc.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:05 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Je zou de signalen niet eens herkennen..
Laten we dat doen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
iedereen die z'n gezeik zat is om een euro vragen en hij vliegt business class
Social skills zijn al heel ingewikkeld als je elkaar aan kan kijken, laat staan via tekst. Binnen 2 zinnen vissen mensen bij jou eruit dat je autisme hebt en desperate bent. Echt waar? JA!!quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan heb je het vooral over mensen die je al een beetje kent. Die apps en sites zijn juist gericht op nieuwe mensen en ontmoetingen. Die kèn je dus helemaal niet, ben je geen vrienden mee. Je leert elkaar daar pas kennen.
Nee, want jij blijft standvastig volhouden dat dat meisje geïnteresseerd in je is terwijl ze je compleet negeert.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Bij anderen wel hoor. Die praten gezellig met elkaar en het meisje heeft dan een iets te grote glimlach, beetje met d'r haar spelen etc.
Nee, dat zijn geen signalen van flirten. Het likken aan een lip, het opzwellen van de lippen, de verhoogde hartslag, het snelle kijken.. Die signalen, die zich afspelen op onbewust niveau, registreer jij niet. Jij probeert met je verstand iets te simuleren, wat zo niet werkt.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Bij anderen wel hoor. Die praten gezellig met elkaar en het meisje heeft dan een iets te grote glimlach, beetje met d'r haar spelen etc.
En hoe hebben ze dat door dan?quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:09 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Social skills zijn al heel ingewikkeld als je elkaar aan kan kijken, laat staan via tekst. Binnen 2 zinnen vissen mensen bij jou eruit dat je autisme hebt en desperate bent. Echt waar? JA!!
Jij moet niet via apps of sites je geluk zoeken. Daar heb je de skillset niet voor. Dat toon je hier doorlopend aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |