Nope geen idee welke, heeft ze volgens mij ook niet bij naam genoemd (en het gesprek was om acht uur s ochtends op de dag na koningsdag, dus ik was niet mega scherpquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:12 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Woei, weet je toevallig ook welke parasiet? Er wordt in elk geval zeer grondig gekeken en dat stemt hoopvol. Hoe sta je qua labwaardes? Hemoglobine, ontstekingsparameters? Wanneer is de scopie, wanneer krijg je de eerste uitslagen?
We zulken zien hoe raarquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Nope geen idee welke, heeft ze volgens mij ook niet bij naam genoemd (en het gesprek was om acht uur s ochtends op de dag na koningsdag, dus ik was niet mega scherp).
Mijn ontstekingswaardes wijken altijd maar lichtjes af en mn hb was vorige week 10 dus ook dikke prima. Scopie is over n week of drie en dan anderhalve week erna weer terugkomen en eens kijken of ze er wat van kunnen makenik blijf natuurlijk n raar geval
Denk om wat LDG ook zei, omdat het een academisch ziekenhuis is.quote:
Daar wil ik binnenkort ook meer info over gaan verzamelenquote:Op woensdag 4 mei 2016 14:28 schreef 010P het volgende:
[..]
Denk om wat LDG ook zei, omdat het een academisch ziekenhuis is.
Vanmorgen bij de eramus IBD guru op het gebied van zwangerschap met crohn/collitis geweest, heel aardige vrouw die me nog een klein duwtje in de rug heeft gegeven om toch met humira te starten.
Ondanks dat ik eigenlijk geen klachten heb van mn crohn maar er dus wel degelijk onrust is, is het gewoon niet slim om het af te wachten.
Nee, nee, dat je elke keer een nieuwe hebt, dat is inherent aan de academie. Dat je een date met de goeroe hebt, daar sloeg de waarom op. Over deze arts heb ik wisselende ervaringen gehoord. De één loopt met haar weg, de ander kan haar schieten. Als we het tenminste over dezelfde hebben.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:28 schreef 010P het volgende:
[..]
Denk om wat LDG ook zei, omdat het een academisch ziekenhuis is.
Vanmorgen bij de eramus IBD guru op het gebied van zwangerschap met crohn/collitis geweest, heel aardige vrouw die me nog een klein duwtje in de rug heeft gegeven om toch met humira te starten.
Ondanks dat ik eigenlijk geen klachten heb van mn crohn maar er dus wel degelijk onrust is, is het gewoon niet slim om het af te wachten.
Ohh doelde je daar op, omdat ik bij mijn 1e afspraak in het erasmus aangegeven heb dat ik binnen nu en 2 jaar graag een kindje hoop te krijgen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:41 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Nee, nee, dat je elke keer een nieuwe hebt, dat is inherent aan de academie. Dat je een date met de goeroe hebt, daar sloeg de waarom op. Over deze arts heb ik wisselende ervaringen gehoord. De één loopt met haar weg, de ander kan haar schieten. Als we het tenminste over dezelfde hebben.
Dat is exact wat ik ook zoek bij een arts, kennis en kunde. Janken doe ik wel bij lotgenoten, eventueel vrienden en familie.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:40 schreef 010P het volgende:
[..]
Ohh doelde je daar op, omdat ik bij mijn 1e afspraak in het erasmus aangegeven heb dat ik binnen nu en 2 jaar graag een kindje hoop te krijgen.
Ik heb niet specifiek om haar gevraagd eigenlijk
Heb ik ook gehoord ja, degene die ik sprak heeft haar als arts en zij was inderdaad niet heel erg te spreken over haar aanpak, wel dat ze haar een goede arts vind en dat ze over veel kennis beschikt.
Ze viel mij erg mee moet ik zeggen, lekker direct en geen nonsens.
Kleine kant tekening wel, ik ga terug naar mijn oude vertrouwde ziekenhuisje want ondanks dat ze vast heel kundig is bevalt het erasmus mij voor geen meter
Ik vind het heel onpersoonlijk en dat je steeds een ander hebt bevalt me ook niet, ga liever terug naar het ziekenhuis waar ik gewoon met mijn arts kan bellen als ik dat wil en er een assistente op de poli zit die wel gewoon lief is ipv al die arrogante assistent snollen die ik in het erasmus heb meegekregen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 07:17 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik ook zoek bij een arts, kennis en kunde. Janken doe ik wel bij lotgenoten, eventueel vrienden en familie.
Wat is er mis met het Erasmus?
Snap ik! Een vaste arts kent je, volgt je over de tijd en weet hoe jouw ziekte zich bij jou persoonlijk gedraagt. Buiten het onpersoonlijke aspect wat jij noemt! Voor een second opinion en behandelvoorstel dikke prima, toch. Als je dan de behandeling weer in je vertrouwde ziekenhuis onder de vleugels van je eigen arts kunt voortzetten, zeker doen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:13 schreef 010P het volgende:
[..]
Ik vind het heel onpersoonlijk en dat je steeds een ander hebt bevalt me ook niet, ga liever terug naar het ziekenhuis waar ik gewoon met mijn arts kan bellen als ik dat wil en er een assistente op de poli zit die wel gewoon lief is ipv al die arrogante assistent snollen die ik in het erasmus heb meegekregen.
Niks afdoende aan de kunde van het emc want dat is wel echt prima.
Naaaah, ik heb liever een vaste arts die mij door en door kent. In grote lijnen is men wel op de hoogte van je situatie, maar details kunnen ook belangrijk zijn. En die schieten er dan wel eens bij in. Niet vanwege luiheid, maar vanwege werkdruk.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben juist net overgestapt daarheenik ga zien hoe het me bevalt. Ik denk dat ik er niet zo mee zal zitten dat het steeds n andere arts is, mits degene die voor me zit op de hoogte is van mn dossier.
ik ben er niet van overtuigd dat n vaste arts (die miss honderd patiënten per week ziet) ook daadwerkelijk weet wie er voor hem zit. Ik denk dat het grotendeels een beetje bij lezen Is wat hij/zij de vorige keer had opgeschreven dan dat iemand echt op de hoogte is. Het voelt veel meer bekend voor de patiënt omdat die natuurlijk wel alleen die arts is en dat zn vaste gezicht is.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:05 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Naaaah, ik heb liever een vaste arts die mij door en door kent. In grote lijnen is men wel op de hoogte van je situatie, maar details kunnen ook belangrijk zijn. En die schieten er dan wel eens bij in. Niet vanwege luiheid, maar vanwege werkdruk.
Dan heb ik het getroffen met mijn behandelaar.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:29 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik ben er niet van overtuigd dat n vaste arts (die miss honderd patiënten per week ziet) ook daadwerkelijk weet wie er voor hem zit. Ik denk dat het grotendeels een beetje bij lezen Is wat hij/zij de vorige keer had opgeschreven dan dat iemand echt op de hoogte is. Het voelt veel meer bekend voor de patiënt omdat die natuurlijk wel alleen die arts is en dat zn vaste gezicht is.
Dit is natuurlijk anders voor patiënten die de deur plat lopen of iets bijzonders hebben.
Denk ik
Ja ik ook inderdaad. Maar misschien is dat dan omdat ik vorig jaar de deur platgelopen hebquote:Op zaterdag 7 mei 2016 07:04 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dan heb ik het getroffen met mijn behandelaar.
Hehe wilde ik ook zeggen, ik ga volgende week bellen met de poli om weer terug te gaan naar mijn oude internistquote:Op zaterdag 7 mei 2016 07:04 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dan heb ik het getroffen met mijn behandelaar.
Leve de lente, leve de liefdequote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:23 schreef Aphrodyte het volgende:
Beetje off topic maar ik wil even melden dat;
Ondanks mijn prednison plofkop; striae; Crohn toestanden en andere perikelen er toch iemand van me houdt![]()
Ik heb sinds vandaag een vriend die mij ondanks alles lief vind . Geef de hoop dus niet op!
Er zijn altijd mensen die voorbij de ellende kunnen kijken
Na regen komt zonneschijnquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Leve de lente, leve de liefdegeniet ervan aphro
Op basis van mijn gevoel. Diarree en vermoeidheid heb ik natuurlijk wel. Verder aan de hand van mijn CRP en sedimentatie ( die zijn altijd verhoogd). Ook kan een calprotectine, ik had de laatste keer 2400. Op week 14 volgt er ook sowieso een MRIquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:15 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Een zeer weloverwogen keuze, dus. Heel goed. Ik hoop voor je dat het aanslaat! Die dieselmotor moet aangeslingerd worden. Hoe gaan ze controleren of de Entyvio werkt? Je hebt weinig klachten. Is de ontsteking in het bloed terug te zien? Ze zullen vast niet driemaandelijks een scopie gaan doen, tenzij het mensenbeulen zijn. Of beeldvorming, maar dat vraagt ook fijne voorbereiding en is dus arelaxed.
Veel succes!
Zo, dat heet begaan zijn met de patiënt! Reken maar dat-ie nog weet wie je bent.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:27 schreef 010P het volgende:
[..]
Hehe wilde ik ook zeggen, ik ga volgende week bellen met de poli om weer terug te gaan naar mijn oude internist![]()
Weet bijna zeker dat hij nog heel goed weet wie ik ben en stiekem het proces in het emc in de gaten heeft gehouden, kreeg zelfs een sms van hem na mijn 1e scopie in het emc
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:23 schreef Aphrodyte het volgende:
Beetje off topic maar ik wil even melden dat;
Ondanks mijn prednison plofkop; striae; Crohn toestanden en andere perikelen er toch iemand van me houdt![]()
Ik heb sinds vandaag een vriend die mij ondanks alles lief vind . Geef de hoop dus niet op!
Er zijn altijd mensen die voorbij de ellende kunnen kijken
Ben je mal! Ieder een eigen mening! Ik hoop dat jij ook een goede treft.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Het was trws niet vervelend bedoeld oid wat ik zei hoorhartstikke fijn dat jullie je goed voelen bij jullie vaste artsen
Alles wijst dus op ziekteactiviteit...hoezo weinig klachten en dan wel moe en diarree...pas goed op jezelf! Heb je wel eens een hele hevige opvlamming gehad? Voelt dit zoiets?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:23 schreef Statler1984 het volgende:
[..]
Op basis van mijn gevoel. Diarree en vermoeidheid heb ik natuurlijk wel. Verder aan de hand van mijn CRP en sedimentatie ( die zijn altijd verhoogd). Ook kan een calprotectine, ik had de laatste keer 2400. Op week 14 volgt er ook sowieso een MRI
Als ik de verhalen soms hoor van andere mensen dan vind ik dat mijn klachten verwaarloosbaar zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:45 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Alles wijst dus op ziekteactiviteit...hoezo weinig klachten en dan wel moe en diarree...pas goed op jezelf! Heb je wel eens een hele hevige opvlamming gehad? Voelt dit zoiets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |