abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161099434
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:59 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Yup, die leest nog steeds mee :)

Het is wat project aanvragen de afgelopen maanden wat stiller geweest en de kwaliteit van de aanvragen was nog slechter. Heb zelfs bijna overwogen om onze eisen aan te passen, maar nope, daar willen we echt niet aan.

Maar naast de bemoeienis rondom de 'kabellegger' zijn we gelukkig momenteel in een ver gevorderd stadium met een nieuwe campagne aanvraag. Dus zoals het er nu uitziet verwacht ik binnenkort (hopelijk binnen twee weken) een nieuw project te plaatsen.

Daar naast hebben we er nog twee in behandeling, maar daar zijn we nog in afwachting van de financiele cijfers.

Grtz, Harm
Hoi Harm,

Ik zou het op prijs stellen als we een mailtje krijgen als er weer een nieuwe update is over de kabellegger. Nu moet ik telkens inloggen en kijken of er iets nieuws staat, dat werkt een beetje omslachtig.
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:56:26 #252
332574 µ
alt-m
pi_161100113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:59 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Yup, die leest nog steeds mee :)

Het is wat project aanvragen de afgelopen maanden wat stiller geweest en de kwaliteit van de aanvragen was nog slechter. Heb zelfs bijna overwogen om onze eisen aan te passen, maar nope, daar willen we echt niet aan.

Maar naast de bemoeienis rondom de 'kabellegger' zijn we gelukkig momenteel in een ver gevorderd stadium met een nieuwe campagne aanvraag. Dus zoals het er nu uitziet verwacht ik binnenkort (hopelijk binnen twee weken) een nieuw project te plaatsen.

Daar naast hebben we er nog twee in behandeling, maar daar zijn we nog in afwachting van de financiele cijfers.

Grtz, Harm
Dan laten we hem gewoon staan ;)
జ్ఞ‌ా
pi_161101503
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:57 schreef komrad het volgende:

[..]

vind dit lastig te beoordelen. Iemand een mening over deze pitch?
Prima! Begrijp niet waarom het een vijfje zou moeten zijn....
Pecunia non olet
pi_161101630
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Prima! Begrijp niet waarom het een vijfje zou moeten zijn....
Wellicht omdat het om een herfinanciering van schulden gaat. Ondanks de lagere rente is de cashout aanzienlijk hoger
pi_161105258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:14 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Wellicht omdat het om een herfinanciering van schulden gaat. Ondanks de lagere rente is de cashout aanzienlijk hoger
Ze hebben in 3 jaar tijd 60K aan liquide middelen opgebouwd. Dat zegt veel over hoe goed de winkel draait. Die andere pizzaboer had ook al zo'n bult geld op zak. Ik maak me over die hogere last daarom niet zoveel zorgen. Over 10 jaar zitten die jongens er warmpjes bij denk ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 01-04-2016 21:29:05 ]
Pecunia non olet
pi_161105379
De top 10 van week 13:
pi_161106955
Domino heeft een enorme kut site. Ik laat dat bedrijf sindsdien links liggen. En met 10 euro voor een kleine pizza en mensen die het kopen begrijp ik dat de liquide middelen geen probleem zijn. Ik doe niet mee.
pi_161113286
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ze hebben in 3 jaar tijd 60K aan liquide middelen opgebouwd. Dat zegt veel over hoe goed de winkel draait. Die andere pizzaboer had ook al zo'n bult geld op zak. Ik maak me over die hogere last daarom niet zoveel zorgen. Over 10 jaar zitten die jongens er warmpjes bij denk ik.
Ze hebben ook nog een achtergestelde lening weggewerkt voor 25k. Dus in totaal 85k over drie jaar. Neem voorzichtig aan 25k/jaar. Hun jaarlijkse rentelasten gaan met de herfinanciering van 25k naar 51k. Dat maakt het allemaal net doenbaar. Ik denk dat dat het rekensommetje is dat hun accountant ook heeft gemaakt en dat ze daarom nu gaan herfinancieren.
pi_161113677
En dan houd je nog geen rekening met de verwachte omzetstijging, voorzichtigheidshalve.
Pecunia non olet
pi_161113699
Via de mail een voorinschrijving ontvangen van PrevDent, via het platform Collin.

Leuke pitch (van de zelfde onderneemster als de Jordaan), echter het stond me voor de geest dat PrevDent al eens eerder crowdfunding heeft opgehaald. In november 2014 is hier inderdaad al over gesproken, 20-11-2014 20:13:03.
WGR / Crowdfunding #21 - Rente, ratings en risico
Tweemaal via GvE enn hier wordt ook verwezen naar een Symbid campagne. Dus dit wordt al de vierde campagne. Ik weet niet goed wat daarvan te denken.
Pecunia non olet
pi_161113840
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:33 schreef obligataire het volgende:
Via de mail een voorinschrijving ontvangen van PrevDent, via het platform Collin.

Leuke pitch (van de zelfde onderneemster als de Jordaan), echter het stond me voor de geest dat PrevDent al eens eerder crowdfunding heeft opgehaald. In november 2014 is hier inderdaad al over gesproken, 20-11-2014 20:13:03.
WGR / Crowdfunding #21 - Rente, ratings en risico
Tweemaal via GvE enn hier wordt ook verwezen naar een Symbid campagne. Dus dit wordt al de vierde campagne. Ik weet niet goed wat daarvan te denken.
De eerste PrevDent was mijn allereerste project eind 2012. Incentive keurig binnen een maand toen ontvangen en deze lening is ondertussen (zonder enige problemen) keurig afgelost.
pi_161113945
PrevDent, Obli dank voor het delen. Kunnen we tenminste vooraf een beetje analyseren, heeft deze pitch denk ik nodig met 3 eerder cf acties.

http://www.prevdent.eu/

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:49 schreef najra1990 het volgende:

[..]

De eerste PrevDent was mijn allereerste project eind 2012. Incentive keurig binnen een maand toen ontvangen en deze lening is ondertussen (zonder enige problemen) keurig afgelost.
Dat is goed om te horen!
Hier nog even een reactie van #21

quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:13 schreef Mynheer007 het volgende:
Ongeveer een jaar geleden zijn er twee GvEprojecten langs gekomen van het bedrijf Prevdent. Prevdent is een bedrijft in mondverzorgingsproducten en ik heb in beide projecten 500e zitten. Vandaag kreeg ik een berichtje van Symbid met de melding dat Prevdent geld wil gaan ophalen via hun platform. Ze willen voor 300k 9% van hun aandelen verkopen. Meestal is het een slecht teken wanneer bedrijven hun aandelen via een crowdfundingsplatform willen verkopen dus ik was niet heel blij met het bericht. Maar op symbid werden ook de cijfers getoond en voor 2014 staat er een winst van 20k gepland en de cashflow is boven de 100k dus ik denk dat de terugbetaling van de GvE lening wel gaat lukken maar ik vraag me wel af waarom ze nou niet weer voor GvE kiezen;als je voor productontwikkeling aandelen verkoopt kan ik beter begrijpen dan wanneer de tent eindelijk begint te draaien; of zouden ze gewoon met een cashflowprobleem zitten mbt het terugbetalen van de GvE-leningen?
Dus een van de GvE leningen is afbetaald.
Wat is de status van de tweede lening? hoelang moet hier nog betaald worden?
Is die 300K op symbid ook daadwerkelijk opgehaald of is die emissie maar deels gelukt? Wie weet dat?
pi_161114237
Bij de Q&A van het project 'De Jordaan' kom ik het volgende tegen (daar kwam trouwens mijn déja-vu momentje vandaan :) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* * * * * * * *

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 02-04-2016 11:41:12 ]
Pecunia non olet
pi_161115358
Faja Lobi komt met een nieuw project op KoM. Moet er even goed over nadenken of ik ga meedoen aan dit project. De potjes van Faja Lobi zijn namelijk uit de schappen bij de supermarkten bij mij in de buurt verdwenen (Coop en Jumbo). De pataks potjes daarin tegen zie ik wel bij de bovenstaande winkels.

Vind het wel super lekker eten dus misschien laat ik mij beïnvloeden door de incentive.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161115485
Dit verhaal van KOM rammelt. De zekerheid van de eerste tranche is nooit geleverd en dat hebben ze geaccepteerd zonder de condities aan te passen. :N
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_161116152
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 12:47 schreef Baklapper het volgende:
Faja Lobi komt met een nieuw project op KoM. Moet er even goed over nadenken of ik ga meedoen aan dit project. De potjes van Faja Lobi zijn namelijk uit de schappen bij de supermarkten bij mij in de buurt verdwenen (Coop en Jumbo). De pataks potjes daarin tegen zie ik wel bij de bovenstaande winkels.

Vind het wel super lekker eten dus misschien laat ik mij beïnvloeden door de incentive.

SPOILER
Oh Jé! Een lijk uit de KOM verpandings kast! Een machine die niet gekocht is maar wel aan de lening verpand!
Ik heb geen oordeel over de gekozen oplossing daar ik niet in het project zit.
Overigens wel goed dat het probleem aangepakt wordt en men niet het lijk onzichtbaar in de kast laat zitten tot het mogelijk op een andere manier naar buiten tuimelt.
pi_161116285
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 13:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Oh Jé! Een lijk uit de KOM verpandings kast! Een machine die niet gekocht is maar wel aan de lening verpand!
Ik heb geen oordeel over de gekozen oplossing daar ik niet in het project zit.
Overigens wel goed dat het probleem aangepakt wordt en men niet het lijk onzichtbaar in de kast laat zitten tot het mogelijk op een andere manier naar buiten tuimelt.
Dat wel ja, maar ergens ook wel weer gek dat dit dus zo kan (in het begin).
Schip ahoy!
pi_161116523
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 13:28 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar ergens ook wel weer gek dat dit dus zo kan (in het begin).
Nee het is niet gek dat het nu naar voren komt.
Vermoedelijk is KOM, na ervaringen Vinovat, al zijn verpandingen aan het nalopen, ontdekt problemen, en zoekt naar een oplossing.
Het zoeken naar een oplossing is een goede zaak. Of het in dit geval de juiste oplossing is kan en wil ik niet beoordelen daar ik niet in het project zit.
Het zou me niets verbazen als er binnenkort nog wat lijken uit de KOM verpandings kast vallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-04-2016 13:47:00 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:39:32 #269
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161121432
Ik weet niet of ik in FajaLobi zit. Was even een twijvelgeval en heb nu geen toegangt tot mijn administratie.

Ik snap de oplossing niet. Je hebt met het geld uit de eerste trance niet gedaan wat je zei. Meer lenen en een derde partij aflossen is dan de oplossing? Waarom niet het deel van de rotimachine direct aflossen? Daarmee verlaag je het risici van de eerste trance van investeerders die dachten een rotimachine te hebben.
Tot nooit .......
pi_161122496
Die partij is dan toch helemaal niet betrouwbaar? Misleiding van de bovenste plank.

Ik heb eens geld gestoken in een vishandel. Het zou toch gek zijn als ik nu ineens te horen zou krijgen dat die kerel besloten heeft een kapsalon te beginnen ipv de gepitchte vishandel. Misschien een scheve vergelijking, maar in de kapsalon zou ik nooit geld gestoken hebben.
pi_161125667
quote:
SPOILER
Ik krijg hier echt de kriebels van. Ze spreken over een succesvolle financiering. Voor mij is het pas een succes als ik al mijn geld incl. de beloofde rente terug heb. En voorlopig zijn er nog maar 11 van de 60 termijnen betaald, dus niemand kan zeggen of dit succesvol gaat worden.

Verder staat er in artikel 2.1 van de overeenkomst: De ondernemer garandeert hierbij aan ieder van de investeerders dat hij hun investering en de uiteindelijke geldlening voor geen enkel ander doel zal aanwenden dan ten behoeve van realisatie van het doel zoals omschreven in het projectvoorstel. (In het voorstel staat: De financiering zal worden aangewend voor de aanschaf van apparatuur (Rotimachine) en (voor)financiering van de voorraad. Wij gaan de Roti in eigen beheer produceren.)

En nu doodleuk een mailtje: O ja...dat hebben we niet gedaan, maar geef nog even wat meer geld.

Waarom niet een paar maanden terug een update als: we hadden aangegeven een rotimachine te kopen, maar om die en die reden is dat niet doorgegaan. Als u hierover in gesprek wilt kunt u contact met ons opnemen.

Zo op het eerste oog riekt dit naar contractbreuk. En ik vind het dan ook echt bizar dat KoM hier gewoon aan mee doet. Ga mij er volgende week eens meer in verdiepen. Want is het niet zo dat bij contractbreuk het geld direct opeisbaar is?
pi_161126815
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:14 schreef OOST het volgende:
Die partij is dan toch helemaal niet betrouwbaar? Misleiding van de bovenste plank.

Ik heb eens geld gestoken in een vishandel. Het zou toch gek zijn als ik nu ineens te horen zou krijgen dat die kerel besloten heeft een kapsalon te beginnen ipv de gepitchte vishandel. Misschien een scheve vergelijking, maar in de kapsalon zou ik nooit geld gestoken hebben.
Hij heeft zich aan moeten passen aan de nieuwe vraag. Zou raar zijn als hij met het geld toch een roti machine had aangekocht en daarna meteen een lening af had moeten sluiten voor uitbreiding van zijn productie. Als ondernemer moet je nu eenmaal kunnen schakelen.
pi_161126991
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:39 schreef Murene het volgende:

[..]

Hij heeft zich aan moeten passen aan de nieuwe vraag. Zou raar zijn als hij met het geld toch een roti machine had aangekocht en daarna meteen een lening af had moeten sluiten voor uitbreiding van zijn productie. Als ondernemer moet je nu eenmaal kunnen schakelen.
Hij had zich niet moeten aanpassen aan de nieuwe vraag, maar zich aan zijn contract moeten houden. Zou toch raar zijn als je als ondernemer zelf kunt besluiten dat je contracten naar eigen inzicht kon negeren. Als hij wil kunnen schakelen moet hij daarvoor ruimte in contracten inbouwen.
pi_161127091
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:39 schreef Murene het volgende:

[..]

Eens dat een ondernemer soms moet schakelen. Maar als je geld voor een rotimachine vraagt, en deze ook verpand, en dan iets anders met het geld doet zonder dit te melden, dan is dat niet gewoon schakelen.
De lening loopt al bijna een jaar, ze hadden in de tussentijd al lang eens kunnen melden dat ze geen rotimachine hebben aangeschaft. En dat de verpanding dus niets waard is.
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:31:33 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161128708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:46 schreef didi80 het volgende:

[..]

Eens dat een ondernemer soms moet schakelen. Maar als je geld voor een rotimachine vraagt, en deze ook verpand, en dan iets anders met het geld doet zonder dit te melden, dan is dat niet gewoon schakelen.
De lening loopt al bijna een jaar, ze hadden in de tussentijd al lang eens kunnen melden dat ze geen rotimachine hebben aangeschaft. En dat de verpanding dus niets waard is.
Blijkbaar weten ook de ondernemers dat KOM niet zo moeilijk doet. Je roeptoetert dat je geld wil lenen. Bedenkt een doel en klaar. Controle nul, nul, nada, niente.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')