quote:
Op donderdag 31 maart 2016 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:[..]
Uitstekende post.
Ik ben het helemaal met je eens en je analyse is uitmuntend te noemen.
Er is trouwens wel een merkbaar verschil tussen de wereld van internet, dat vooral zeer rechts georiënteerd is en de wereld buiten het internet, de echte wereld dus, waar men heel wat linkser is.Links en de intellectuelen blijken te hebben afgehaakt als het om internet gaat en zijn off-line gaan leven. Hierdoor lijkt het alsof linkse mensen en intellectuelen niet langer bestaan, echter bestaan zij gelukkig nog wel, maar zijn nauwelijks meer op het internet te vinden.
Om eerlijk te zijn ben ik ook niet meer erg actief op het internet, vanwege de extreem-rechtse sfeer en overweeg sterk om mijn internet helemaal te annuleren. Uiteindelijk zal dan rechts de victorie kraaien, maar zij zal preken voor eigen parochie, daar linkse mensen gewoon elkaar opzoeken, buiten het internet om. Veel gezelliger ook.

Rechts waar ik het in de OP over heb is de tegenhanger van hoe ik links beschrijf, is dus ook met name een soort internetbegrip. Beide zijn hele vage begrippen zonder echte betekenis, eigenlijk ter polarisatie. (Doe ik in de OP ook hoor, maar dan om te duiden dat we op die manier verder vandaan raken bij daadwerkelijke oplossingen).
Terwijl irl links-rechts gewoon over sociaaleconomisch en de rol van de overheid gaat is mijn ervaring. Tegenwoordig is dat ook het enige waar het nog bruikbaar voor is, want alle kleuren en richtingen zijn nogal vervaagd. Op internet worden deze termen naar hartenlust gebruikt om zo ver mogelijk bij de inhoud vandaan te blijven.
quote:
Op donderdag 31 maart 2016 09:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:[..]
Geert stemt in vrijwel alles met rechts mee, dus tegen Henk en Ingrid.
Het is van belang te kijken naar wat Geert doet, niet wat hij zegt.
Geert komt uit de VVD, vergeet dat niet.
Wenfer had een topic geopend in POL waarom mensen iets tegen Geert hebben, dat is imo precies hierom. Hij vertegenwoordigt zijn kiezers niet op heel veel punten. Hij weet altijd verantwoordelijkheid van zich af te schuiven, dus zijn kiezers straffen hem er niet op af. Tel daarbij het ondemocratische karakter van zijn partij en het verwarring zaaien in de samenleving op en tadaa.
Als oppositiepartij is het partijprogramma vertegenwoordigen een veel minder lastige opgave dan in de coalitie. En dat voor een politicus met zoveel bestuurlijke ervaring, dat is geen onkunde, maar onwil.