Zeker. Dat is doorgaan op dezelfde weg. Net zoals "kerststol" vervangen door "feeststol" om moslims rustig te houden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:22 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat is maar een onderdeel van het probleem. Dit wordt versterkt door o.a. een te zachte aanpak tegen misdragingen, onbegrensde vrijheid, overmatige bescherming en de zieligheidsindustrie.
Dat ze juist deze dag kiezen om het nieuws naar buiten te brengen dat het woord allochtoon in de ban moet geeft al aan hoe triest het gesteld is.
Voorkomen is een groot woord: 100%. De kans verkleinen! En dat doe je niet met 10 politiekorpsen die naast in plaats van met elkaar werken. Ik schreeuw al veel langer dat Molenbeek schoongeveegd moet worden. Dat moet de eerste prioriteit worden. De Belgen kennende gaat het minstens 10 jaar duren voordat ze het aantal politiekorpsen in Brussel hebben teruggebracht na 5 laat staan een.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Over die problematiek hoor ik ook regelmatig wat, maar denk je dat als er 1 effectief politiecorps was geweest dat de aanslagen voorkomen hadden kunnen worden?
Als we de grenzen sluiten zitten hier nog steeds duizenden geradicaliseerde jongeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De voedingsbodem is de islam. Als we die niet meer importeren is het probleem opgelost. Ik begrijp niet waarom mensen zo moeilijk doen. Grenzen sluiten en het probleem wordt beheersbaar. Dat handjevol vluchtelingen vangt Turkije zelf maar op.
Dit heeft met onderwijs niets te maken, omdat alle kinderen in West-Europa al decennia lang onderwijs krijgen.
Moslims worden belemmerd in het belijden van hun religie in die landenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:08 schreef Zachtaardig het volgende:
[..]
Brussel is de hoofdstad van Europa. BE en FR zijn nogal anti-islam landen, ken een blinde zelfs zien.
Moslims worden belemmerd in het belijden van hun religie in die landen, de haat van moslims zit echt in die landen binnen de EU.
Maar wel met militairen aan alle grenzen, zodat er geen niet-westerse immigranten meer Europa in kunnen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:23 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Voorkomen is een groot woord: 100%. De kans verkleinen! En dat doe je niet met 10 politiekorpsen die naast in plaats van met elkaar werken.
Ook apart dat degene die ontsnapt heel opzichtig gekleed was en geen handschoen aan had. Net of het met voorbedachte rade is mocht ie op beeld te zien zou zijn (afleidingsmanouvre?)quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:48 schreef Zachtaardig het volgende:
Er 'ontsnapt' altijd wel één. Merkwaardig.
Geradicaliseerde jongeren het land uitzetten waar mogelijk (met 2 paspoorten). Dan hou je nog een groep over die je niet kwijt raakt en dat moet je dan beheersbaar zien te houden. Dat is niet anders. Maar het begint met het sluiten van grenzen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:23 schreef malleable het volgende:
[..]
Als we de grenzen sluiten zitten hier nog steeds duizenden geradicaliseerde jongeren.
En dat onderwijs laat vaak te wensen over. (in Nederland voornamelijk in het bijzonder onderwijs)
Geen feitelijk informatie, geen onderzoeken. Maar een veel besproken onderwerpen in moslimkringen. o.a. die landen voedt hun haat jegens het Westen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet serieus neem, maar bij zulke uitspraken wil ik graag ook feitelijke informatie en ik hoor dit voor het eerst. Is hier onderzoek naar gedaan? Ben sowieso wel benieuwd hoe dat is in de andere Europese landen.
Een van de bommen is niet afgegaan, namen een taxi en gedroegen zich heel verdacht.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:16 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Slecht voorbereid? Wat dan precies?
De welbekende slachtofferrol.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:24 schreef Zachtaardig het volgende:
[..]
Geen feitelijk informatie, geen onderzoeken. Maar een veel besproken onderwerpen in moslimkringen. o.a. die landen voedt hun haat jegens het Westen.
Waarom zou dat racistisch moeten zijn?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die zijn er ook niet omdat dat niet mag. Dat is namelijk racistisch... maar ben er wel benieuwd naar.
Geen chinezen? geen Indiërs? Gewoon asiel migratie beperken, immigratie van kenniswerkers levert ons veel op.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar wel met militairen aan alle grenzen, zodat er geen niet-westerse immigranten meer Europa in kunnen.
Moest die bom wel afgaan is de vraag, waarom was net degene heel opzichtig gekleed en had hij geen handschoen aan met het onstekingsmechanismequote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Een van de bommen is niet afgegaan, namen een taxi en gedroegen zich heel verdacht.
Nu je het zo vraagt heb ik niet veel concrete voorbeelden, kreeg alleen dat idee. Ik zal het wel mis hebben.
Geen greintje zelfreflectie. Uitsluitend slachtoffer-denken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het meest opmerkelijke en wellicht pijnlijke aan deze hele situatie is toch weer het complete gebrek aan zelfreflectie bij de Islamitische gemeenschap. Vingerwijzen naar 'onze' reactie op de aanslagen in Ankara, ontkennen dat het Moslims waren die de aanslagen hebben gepleegd en als ze wel erkennen dat het Moslims waren dan zijn zij geen 'echte' Moslims.
De polarisatie waar zij vaak zo kwaad over spreken, het racisme wat de westerling uit naar de Moslim komt voor zo'n groot deel voort uit deze houding van de Moslim. Gedrag wat jij toont reflecteert zich in het gedrag van anderen naar jou.
Aan de andere kant hadden ze dan tijdens de Arabische Lente liberale democratieën opgezet, wat ik dacht dat de bedoeling was, ipv islamboederschap theocratieën. Door hun religie en de dominantie daarvan en juist het gebrek aan onderwijs gingen ze voor een theocratie.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onderwijs zal ongetwijfeld de polarisatie doen afnemen.
Maar ik blijf herhalen dat het geloof niet de oorzaak van de radicalisering is.
Daarvoor moeten vooral andere oorzaken aangepakt worden, om die voedingsbodem weg te nemen. Maar als je dat aangeeft ben je een policor theedrinker, dus blijf maar lekker hangen in de 'oog om oog, tand om tand' methodes.
Met het sluiten van de grenzen los je niets op. Zelfs niet als we de meest repressieve controlestaat oprichten die je maar kunt bedenken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geradicaliseerde jongeren het land uitzetten waar mogelijk (met 2 paspoorten). Dan hou je nog een groep over die je niet kwijt raakt en dat moet je dan beheersbaar zien te houden. Dat is niet anders. Maar het begint met het sluiten van grenzen.
Die vormen aan afzonderlijke groep die je zeer mondjesmaat kan toelaten, zonder enig uitzicht op permanent verblijf en alleen uit bepaalde niet-islamitische landen. Maar zolang er nog 600.000 werklozen in Nederland zijn, mogen die kenniswerkers ook wegblijven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:26 schreef malleable het volgende:
[..]
Geen chinezen? geen Indiërs? Gewoon asiel migratie beperken, immigratie van kenniswerkers levert ons veel op.
Ben ik het niet mee eens. Kijk naar de Boeddhistische cultuur waarin redeneren en zelfinzicht hoog in het vaandel staan. In de Islam en het Christendom is inderdaad geen ruimte voor eigen interpretatie. Daar is zelfstandig nadenken uit den boze.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen greintje zelfreflectie. Uitsluitend slachtoffer-denken.
Dit heeft twee redenen:
- In de islam is geen ruimte voor reflectie;
- Vrijwel alle niet-westerse culturen zijn slachtoffer-culturen. Doorzettingsvermogen en zelf-reflectie zijn westerse waarden,
Ze gaan best wel slordig te werk, terwijl alles in details wordt besproken. Rara.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:24 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ook apart dat degene die ontsnapt heel opzichtig gekleed was en geen handschoen aan had. Net of het met voorbedachte rade is mocht ie op beeld te zien zou zijn (afleidingsmanouvre?)
De uitzondering bevestigt de regel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Kijk naar de Boeddhistische cultuur waarin redeneren en zelfinzicht hoog in het vaandel staan.
Die 600.000 werklozen gaan geen gedistribueerd correlatie systeem bouwen. Die kunnen in de kantine frikandellen speciaal eten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die vormen aan afzonderlijke groep die je zeer mondjesmaat kan toelaten. Maar zolang er nog 600.000 werklozen in Nederland zijn, mogen die kenniswerkers ook wegblijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |