abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 mei 2016 @ 11:58:23 #201
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_162400315
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:31 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens best bizar eigenlijk dat London wel 6 luchthavens heeft. Ik kan niet zo gauw een andere stad opnoemen die er zo veel heeft.
Het heeft met name te maken met planning restrictions. Heathrow draait maar op 2 runways en Gatwick slechts een enkele! In de meeste andere landen had een vliegveld als LHR minstens 4 banen en LGW 2 of 3.. dan was de noodzaak voor andere vliegvelden niet zo groot geweest.

Een ander probleem is dat het treinnetwerk rond London gecentraliseerd is waardoor het eeuwen duurt om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen, alhoewel X-rail dat deels gaat oplossen (oost-west). Nu moet je bijv als je vanuit het noorden komt overstappen van de trein naar de tube op Kings X-St Pancras, en daarna met de tube naar Victoria en vanaf daar naar Gatwick.. duurt uren.
  zondag 22 mei 2016 @ 12:33:07 #202
258802 Yreal
henk..!
pi_162401372
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:39 schreef XL het volgende:

[..]

Het maakt nogal een verschil dat het op een eiland ligt. Parijs heeft er 4 terwijl het aan het beste hi-speed trein netwerk van Europa ligt.
4?
pi_162401452
CDG, Orly, Beauvais en Vatry, al stelt die laatste vrij weinig voor.
  zondag 22 mei 2016 @ 12:39:01 #204
258802 Yreal
henk..!
pi_162401545
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:35 schreef larsico het volgende:
CDG, Orly, Beauvais en Vatry, al stelt die laatste vrij weinig voor.
Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
pi_162401633
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
Ik geloof dat Ryanair het zelfs nog een tijdje 'Aeroport Disney' oid heeft genoemd. Maar zoals je aan de bestemmingen kan zien wordt het vooral door Fransen gebruikt die zelf op vakantie gaan, en niet zozeer door toeristen die op Parijs afkomen.
  zondag 22 mei 2016 @ 13:06:57 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162402385
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
Skavasta, daar zeg je wat. Stockholm heeft er ook 4, Oslo 3 stuks. Dat zijn veredelde dorpen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_162402592
Eigenlijk zou er Europese wetgeving moeten komen over wanneer een vliegveld nog de naam van een stad mag dragen ;)
  zondag 22 mei 2016 @ 13:16:35 #208
258802 Yreal
henk..!
pi_162402732
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:06 schreef XL het volgende:

[..]

Skavasta, daar zeg je wat. Stockholm heeft er ook 4, Oslo 3 stuks. Dat zijn veredelde dorpen.
Het bizarste vind ik nog steeds dat de KLM naar Torp vliegt. Echt, de fuck?
pi_162403127
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het bizarste vind ik nog steeds dat de KLM naar Torp vliegt. Echt, de fuck?
Als ik het goed heb bedient de lijn AMS-TRF niet primair passagiers naar Oslo, maar meer mensen die vanuit de omgeving Sandefjord zo snel mogelijk naar de rest van de wereld willen, d.m.v. één overstap met KLM. Daarnaast vliegt KLM natuurlijk ook op OSL
  zondag 22 mei 2016 @ 13:29:59 #210
258802 Yreal
henk..!
pi_162403162
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:28 schreef larsico het volgende:

[..]

Als ik het goed heb bedient de lijn AMS-TRF niet primair passagiers naar Oslo, maar meer mensen die vanuit de omgeving Sandefjord zo snel mogelijk naar de rest van de wereld willen, d.m.v. één overstap met KLM. Daarnaast vliegt KLM natuurlijk ook op OSL
Klopt, maar ja, zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen he?
pi_162403246
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klopt, maar ja, zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen he?
KLM heeft gewoon een goed netwerk naar plaatsen in bijvoorbeeld het VK en Noorwegen. De nationale luchtvaartmaatschappijen hebben de meer regionale luchthavens wat 'verwaarloosd', waardoor KLM een aantrekkelijk product heeft gecreëerd. Dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met 'zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen'. Torp was uiteraard van origine een regionale luchthaven, de low-cost is er pas later bijgekomen
  zondag 22 mei 2016 @ 13:44:00 #212
258802 Yreal
henk..!
pi_162403500
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:33 schreef larsico het volgende:

[..]

KLM heeft gewoon een goed netwerk naar plaatsen in bijvoorbeeld het VK en Noorwegen. De nationale luchtvaartmaatschappijen hebben de meer regionale luchthavens wat 'verwaarloosd', waardoor KLM een aantrekkelijk product heeft gecreëerd. Dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met 'zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen'. Torp was uiteraard van origine een regionale luchthaven, de low-cost is er pas later bijgekomen
Ongeveer ieder vliegveld waar alleen low cost komt, daar kan je die logica op toepassen..
pi_162403896
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ongeveer ieder vliegveld waar alleen low cost komt, daar kan je die logica op toepassen..
Mwa, dat valt dus wel mee. Zoals gezegd: vooral British Airways heeft een duidelijk focus op Londen. Dit heeft Lufthansa in Duitsland bijvoorbeeld minder op alleen Frankfurt. De strategie die KLM in Noorwegen en het VK toepast werkt dus niet overal. En daarnaast draai je het ook een beetje om: KLM heeft Sandefjord ooit met Amsterdam verbonden als regionale link, toen er nog amper low-cost verkeer was. TRF heeft zich vervolgens ontwikkeld tot low-cost hub doordat het relatief dicht bij Oslo ligt. In bijvoorbeeld Kristiansand, waar KLM ook op vliegt, is dit niet het geval: dat vliegveld is niet zo aantrekkelijk voor low-cost maatschappijen. En daarnaast zei je in je post dat je het bizar vond dat KLM OP TRF vliegt, dat heb ik proberen uit te leggen. Daarom snapte ik je reactie niet helemaal
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 14:11:20 #214
414785 sirdanilot
pi_162404328
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:12 schreef larsico het volgende:
Eigenlijk zou er Europese wetgeving moeten komen over wanneer een vliegveld nog de naam van een stad mag dragen ;)
Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.

Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 14:13:37 #215
414785 sirdanilot
pi_162404399
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef larsico het volgende:

[..]

Mwa, dat valt dus wel mee. Zoals gezegd: vooral British Airways heeft een duidelijk focus op Londen. Dit heeft Lufthansa in Duitsland bijvoorbeeld minder op alleen Frankfurt. De strategie die KLM in Noorwegen en het VK toepast werkt dus niet overal. En daarnaast draai je het ook een beetje om: KLM heeft Sandefjord ooit met Amsterdam verbonden als regionale link, toen er nog amper low-cost verkeer was. TRF heeft zich vervolgens ontwikkeld tot low-cost hub doordat het relatief dicht bij Oslo ligt. In bijvoorbeeld Kristiansand, waar KLM ook op vliegt, is dit niet het geval: dat vliegveld is niet zo aantrekkelijk voor low-cost maatschappijen. En daarnaast zei je in je post dat je het bizar vond dat KLM OP TRF vliegt, dat heb ik proberen uit te leggen. Daarom snapte ik je reactie niet helemaal
Die focus op London is logisch omdat het simpelweg verreweg de grootste stad is in vergelijking met andere steden in de UK. Frankfurt is een stuk kleiner en er zijn ook genoeg andere steden die vergelijkbaar in grootte zijn of zelfs groter dan Frankfurt (Berlijn, München, Hamburg, diverse steden in het Ruhrgebied etc.)

Een Manchester of Birmingham stelt vergeleken met London gewoon helemaal niks voor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 14:16:18 #216
414785 sirdanilot
pi_162404474
Met Ryan Air logica zou Rotterdam of (als het wordt geopend voor commerciële, normale vluchten) Lelystad Airport ook 'Amsterdam' kunnen worden genoemd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162404744
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die focus op London is logisch omdat het simpelweg verreweg de grootste stad is in vergelijking met andere steden in de UK. Frankfurt is een stuk kleiner en er zijn ook genoeg andere steden die vergelijkbaar in grootte zijn of zelfs groter dan Frankfurt (Berlijn, München, Hamburg, diverse steden in het Ruhrgebied etc.)

Een Manchester of Birmingham stelt vergeleken met London gewoon helemaal niks voor.
Het is logisch omdat het de realiteit is, niet meer dan dat. Lufthansa voert onder de naam Eurowings namelijk ook vluchten uit van luchthaven die veel kleiner zijn dan die van Frankfurt. British Airways echter totaal niet. Die keuze hebben ze ooit gemaakt, en dat is prima, maar dat maakt die keuze nog niet per se de enige logische keuze. En daarnaast doet dat feit ook niet af aan het verhaal wat ik uiteen heb gezet mbt KLM en regionale luchthavens.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 14:31:17 #218
414785 sirdanilot
pi_162404957
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:25 schreef larsico het volgende:

[..]

Het is logisch omdat het de realiteit is, niet meer dan dat. Lufthansa voert onder de naam Eurowings namelijk ook vluchten uit van luchthaven die veel kleiner zijn dan die van Frankfurt. British Airways echter totaal niet. Die keuze hebben ze ooit gemaakt, en dat is prima, maar dat maakt die keuze nog niet per se de enige logische keuze. En daarnaast doet dat feit ook niet af aan het verhaal wat ik uiteen heb gezet mbt KLM en regionale luchthavens.
De binnenlandse vluchten in de UK worden gedomineerd door een boel andere maatschappijen waar BA niet mee kan concurreren, en vluchten van de kleinere Engelse luchthavens naar het buitenland worden al door anderen gedomineerd alsmede low cost maatschappijen.

Ik vraag me af of BA daarmee zou kunnen concurreren want het is niet bepaald de goedkoopste maatschappij om mee te vliegen.

Gezien het 'hub and spoke' principe is het logisch om vluchten te opereren vanuit hubs, en daar zijn de meeste Engelse luchthavens buiten london niet echt geschikt voor. Ja iets als Birmingham of zo zou in theorie een BA hub kunnen zijn geweest, maar daar hebben ze in het verleden nu eenmaal niet voor gekozen. Dan is het dus logischer om iets als Amsterdam - Birmingham met KLM uit te voeren dan met BA want KLM opereert dan gewoon vanuit haar eigen hub, net als de andere buitenlandse maatschappijen.

KLM doet overigens hetzelfde en focust vrijwel uitsluitend op Schiphol en helemaal niet op Rotterdam, Eindhoven, laat staan minivliegvelden als maastricht en groningen. Daarvoor hebben ze een dochter in het leven geroepen (transavia).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162405321
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.

Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km :')
En ik dacht dat Frankfurt Hahn erg was met 120km...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162405577
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

De binnenlandse vluchten in de UK worden gedomineerd door een boel andere maatschappijen waar BA niet mee kan concurreren, en vluchten van de kleinere Engelse luchthavens naar het buitenland worden al door anderen gedomineerd alsmede low cost maatschappijen.

Ik vraag me af of BA daarmee zou kunnen concurreren want het is niet bepaald de goedkoopste maatschappij om mee te vliegen.

Gezien het 'hub and spoke' principe is het logisch om vluchten te opereren vanuit hubs, en daar zijn de meeste Engelse luchthavens buiten london niet echt geschikt voor. Ja iets als Birmingham of zo zou in theorie een BA hub kunnen zijn geweest, maar daar hebben ze in het verleden nu eenmaal niet voor gekozen. Dan is het dus logischer om iets als Amsterdam - Birmingham met KLM uit te voeren dan met BA want KLM opereert dan gewoon vanuit haar eigen hub, net als de andere buitenlandse maatschappijen.

KLM doet overigens hetzelfde en focust vrijwel uitsluitend op Schiphol en helemaal niet op Rotterdam, Eindhoven, laat staan minivliegvelden als maastricht en groningen. Daarvoor hebben ze een dochter in het leven geroepen (transavia).
Probeer je eens te verdiepen in de situatie van de markt zo'n 50 jaar geleden. Dan zie je misschien wat ik bedoel, en dat jij oorzaak en gevolg om aan het draaien bent.

En in die laatste alinea spreek je jezelf tegen: ze kijken juist ook naar andere markten dan Schiphol, zij het met een dochtermaatschappij. Juist door de aanwezigheid van Transavia op Rotterdam is er nu amper/geen plaats voor vluchten van concurrenten als Wizz Air en Ryanair.

Naast dat BA zich niet op andere markten richt dan vanuit Londen, hebben ze ook geen dochter die dat wel doet, in tegenstelling tot o.a. KLM, Air France en Lufthansa.
pi_162407278
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
  zondag 22 mei 2016 @ 16:14:02 #222
258802 Yreal
henk..!
pi_162407494
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.

Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km :')
Die wint hem inderdaad. Met 120 ish komen Weeze, Skavasta, Girona een heel eind.
  zondag 22 mei 2016 @ 16:20:45 #223
258802 Yreal
henk..!
pi_162407686
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:03 schreef Opzoeknaareenstedentrip het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
Moet wel kunnen. Athene bijvoorbeeld.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 16:24:50 #224
414785 sirdanilot
pi_162407804
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:03 schreef Opzoeknaareenstedentrip het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
Waarom moet het per se vanaf Amsterdam of Rotterdam? Je kunt toch ook gewoon vanaf eindhoven vliegen wat vaak veel goedkoper is? Zat opties met ryan air vanaf eindhoven. Ver onder de 200 euro.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 22 mei 2016 @ 16:30:09 #225
258802 Yreal
henk..!
pi_162407970
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom moet het per se vanaf Amsterdam of Rotterdam? Je kunt toch ook gewoon vanaf eindhoven vliegen wat vaak veel goedkoper is? Zat opties met ryan air vanaf eindhoven. Ver onder de 200 euro.
Niet 6 dagen van tevoren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')