Het heeft met name te maken met planning restrictions. Heathrow draait maar op 2 runways en Gatwick slechts een enkele! In de meeste andere landen had een vliegveld als LHR minstens 4 banen en LGW 2 of 3.. dan was de noodzaak voor andere vliegvelden niet zo groot geweest.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:31 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens best bizar eigenlijk dat London wel 6 luchthavens heeft. Ik kan niet zo gauw een andere stad opnoemen die er zo veel heeft.
4?quote:Op zondag 22 mei 2016 11:39 schreef XL het volgende:
[..]
Het maakt nogal een verschil dat het op een eiland ligt. Parijs heeft er 4 terwijl het aan het beste hi-speed trein netwerk van Europa ligt.
Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:35 schreef larsico het volgende:
CDG, Orly, Beauvais en Vatry, al stelt die laatste vrij weinig voor.
Ik geloof dat Ryanair het zelfs nog een tijdje 'Aeroport Disney' oid heeft genoemd. Maar zoals je aan de bestemmingen kan zien wordt het vooral door Fransen gebruikt die zelf op vakantie gaan, en niet zozeer door toeristen die op Parijs afkomen.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
Skavasta, daar zeg je wat. Stockholm heeft er ook 4, Oslo 3 stuks. Dat zijn veredelde dorpen.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
Het bizarste vind ik nog steeds dat de KLM naar Torp vliegt. Echt, de fuck?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:06 schreef XL het volgende:
[..]
Skavasta, daar zeg je wat. Stockholm heeft er ook 4, Oslo 3 stuks. Dat zijn veredelde dorpen.
Als ik het goed heb bedient de lijn AMS-TRF niet primair passagiers naar Oslo, maar meer mensen die vanuit de omgeving Sandefjord zo snel mogelijk naar de rest van de wereld willen, d.m.v. één overstap met KLM. Daarnaast vliegt KLM natuurlijk ook op OSLquote:Op zondag 22 mei 2016 13:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het bizarste vind ik nog steeds dat de KLM naar Torp vliegt. Echt, de fuck?
Klopt, maar ja, zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen he?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:28 schreef larsico het volgende:
[..]
Als ik het goed heb bedient de lijn AMS-TRF niet primair passagiers naar Oslo, maar meer mensen die vanuit de omgeving Sandefjord zo snel mogelijk naar de rest van de wereld willen, d.m.v. één overstap met KLM. Daarnaast vliegt KLM natuurlijk ook op OSL
KLM heeft gewoon een goed netwerk naar plaatsen in bijvoorbeeld het VK en Noorwegen. De nationale luchtvaartmaatschappijen hebben de meer regionale luchthavens wat 'verwaarloosd', waardoor KLM een aantrekkelijk product heeft gecreëerd. Dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met 'zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen'. Torp was uiteraard van origine een regionale luchthaven, de low-cost is er pas later bijgekomenquote:Op zondag 22 mei 2016 13:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, maar ja, zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen he?
Ongeveer ieder vliegveld waar alleen low cost komt, daar kan je die logica op toepassen..quote:Op zondag 22 mei 2016 13:33 schreef larsico het volgende:
[..]
KLM heeft gewoon een goed netwerk naar plaatsen in bijvoorbeeld het VK en Noorwegen. De nationale luchtvaartmaatschappijen hebben de meer regionale luchthavens wat 'verwaarloosd', waardoor KLM een aantrekkelijk product heeft gecreëerd. Dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met 'zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen'. Torp was uiteraard van origine een regionale luchthaven, de low-cost is er pas later bijgekomen
Mwa, dat valt dus wel mee. Zoals gezegd: vooral British Airways heeft een duidelijk focus op Londen. Dit heeft Lufthansa in Duitsland bijvoorbeeld minder op alleen Frankfurt. De strategie die KLM in Noorwegen en het VK toepast werkt dus niet overal. En daarnaast draai je het ook een beetje om: KLM heeft Sandefjord ooit met Amsterdam verbonden als regionale link, toen er nog amper low-cost verkeer was. TRF heeft zich vervolgens ontwikkeld tot low-cost hub doordat het relatief dicht bij Oslo ligt. In bijvoorbeeld Kristiansand, waar KLM ook op vliegt, is dit niet het geval: dat vliegveld is niet zo aantrekkelijk voor low-cost maatschappijen. En daarnaast zei je in je post dat je het bizar vond dat KLM OP TRF vliegt, dat heb ik proberen uit te leggen. Daarom snapte ik je reactie niet helemaalquote:Op zondag 22 mei 2016 13:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ongeveer ieder vliegveld waar alleen low cost komt, daar kan je die logica op toepassen..
Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:12 schreef larsico het volgende:
Eigenlijk zou er Europese wetgeving moeten komen over wanneer een vliegveld nog de naam van een stad mag dragen
Die focus op London is logisch omdat het simpelweg verreweg de grootste stad is in vergelijking met andere steden in de UK. Frankfurt is een stuk kleiner en er zijn ook genoeg andere steden die vergelijkbaar in grootte zijn of zelfs groter dan Frankfurt (Berlijn, München, Hamburg, diverse steden in het Ruhrgebied etc.)quote:Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef larsico het volgende:
[..]
Mwa, dat valt dus wel mee. Zoals gezegd: vooral British Airways heeft een duidelijk focus op Londen. Dit heeft Lufthansa in Duitsland bijvoorbeeld minder op alleen Frankfurt. De strategie die KLM in Noorwegen en het VK toepast werkt dus niet overal. En daarnaast draai je het ook een beetje om: KLM heeft Sandefjord ooit met Amsterdam verbonden als regionale link, toen er nog amper low-cost verkeer was. TRF heeft zich vervolgens ontwikkeld tot low-cost hub doordat het relatief dicht bij Oslo ligt. In bijvoorbeeld Kristiansand, waar KLM ook op vliegt, is dit niet het geval: dat vliegveld is niet zo aantrekkelijk voor low-cost maatschappijen. En daarnaast zei je in je post dat je het bizar vond dat KLM OP TRF vliegt, dat heb ik proberen uit te leggen. Daarom snapte ik je reactie niet helemaal
Het is logisch omdat het de realiteit is, niet meer dan dat. Lufthansa voert onder de naam Eurowings namelijk ook vluchten uit van luchthaven die veel kleiner zijn dan die van Frankfurt. British Airways echter totaal niet. Die keuze hebben ze ooit gemaakt, en dat is prima, maar dat maakt die keuze nog niet per se de enige logische keuze. En daarnaast doet dat feit ook niet af aan het verhaal wat ik uiteen heb gezet mbt KLM en regionale luchthavens.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Die focus op London is logisch omdat het simpelweg verreweg de grootste stad is in vergelijking met andere steden in de UK. Frankfurt is een stuk kleiner en er zijn ook genoeg andere steden die vergelijkbaar in grootte zijn of zelfs groter dan Frankfurt (Berlijn, München, Hamburg, diverse steden in het Ruhrgebied etc.)
Een Manchester of Birmingham stelt vergeleken met London gewoon helemaal niks voor.
De binnenlandse vluchten in de UK worden gedomineerd door een boel andere maatschappijen waar BA niet mee kan concurreren, en vluchten van de kleinere Engelse luchthavens naar het buitenland worden al door anderen gedomineerd alsmede low cost maatschappijen.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:25 schreef larsico het volgende:
[..]
Het is logisch omdat het de realiteit is, niet meer dan dat. Lufthansa voert onder de naam Eurowings namelijk ook vluchten uit van luchthaven die veel kleiner zijn dan die van Frankfurt. British Airways echter totaal niet. Die keuze hebben ze ooit gemaakt, en dat is prima, maar dat maakt die keuze nog niet per se de enige logische keuze. En daarnaast doet dat feit ook niet af aan het verhaal wat ik uiteen heb gezet mbt KLM en regionale luchthavens.
En ik dacht dat Frankfurt Hahn erg was met 120km...quote:Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.
Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km
Probeer je eens te verdiepen in de situatie van de markt zo'n 50 jaar geleden. Dan zie je misschien wat ik bedoel, en dat jij oorzaak en gevolg om aan het draaien bent.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De binnenlandse vluchten in de UK worden gedomineerd door een boel andere maatschappijen waar BA niet mee kan concurreren, en vluchten van de kleinere Engelse luchthavens naar het buitenland worden al door anderen gedomineerd alsmede low cost maatschappijen.
Ik vraag me af of BA daarmee zou kunnen concurreren want het is niet bepaald de goedkoopste maatschappij om mee te vliegen.
Gezien het 'hub and spoke' principe is het logisch om vluchten te opereren vanuit hubs, en daar zijn de meeste Engelse luchthavens buiten london niet echt geschikt voor. Ja iets als Birmingham of zo zou in theorie een BA hub kunnen zijn geweest, maar daar hebben ze in het verleden nu eenmaal niet voor gekozen. Dan is het dus logischer om iets als Amsterdam - Birmingham met KLM uit te voeren dan met BA want KLM opereert dan gewoon vanuit haar eigen hub, net als de andere buitenlandse maatschappijen.
KLM doet overigens hetzelfde en focust vrijwel uitsluitend op Schiphol en helemaal niet op Rotterdam, Eindhoven, laat staan minivliegvelden als maastricht en groningen. Daarvoor hebben ze een dochter in het leven geroepen (transavia).
Die wint hem inderdaad. Met 120 ish komen Weeze, Skavasta, Girona een heel eind.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.
Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km
Moet wel kunnen. Athene bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:03 schreef Opzoeknaareenstedentrip het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
Waarom moet het per se vanaf Amsterdam of Rotterdam? Je kunt toch ook gewoon vanaf eindhoven vliegen wat vaak veel goedkoper is? Zat opties met ryan air vanaf eindhoven. Ver onder de 200 euro.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:03 schreef Opzoeknaareenstedentrip het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
Niet 6 dagen van tevorenquote:Op zondag 22 mei 2016 16:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom moet het per se vanaf Amsterdam of Rotterdam? Je kunt toch ook gewoon vanaf eindhoven vliegen wat vaak veel goedkoper is? Zat opties met ryan air vanaf eindhoven. Ver onder de 200 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |