quote:http://www.nu.nl/buitenla(...)station-brussel.html
Doden en gewonden na aanslagen op luchthaven en metrostation Brussel
In een vertrekhal van luchthaven Zaventem en een metrostation in het centrum van Brussel zijn dinsdagochtend bij een aanslag explosies geweest. Daarbij zijn meerdere doden en gewonden gevallen.
Het exacte dodental op de luchthaven is niet duidelijk. De politie spreekt van een dode, de brandweer inmiddels van vijf.
Ook is er een explosie geweest bij metrostation Maalbeek in het centrum van Brussel. Daarbij zouden meerdere gewonden zijn gevallen.
Bompakketten
Bij de explosies op de luchthaven zijn drie bompakketten gebruikt. Twee zijn afgegaan in de vertrekhal, bij SN Brussels Airlines en bij de balie van American Airlines. Volgens de VRT is ook een derde bompakket aangetroffen.
Ooggetuigen vertellen aan het Belgische persbureau Belga dat er voorafgaande aan de explosies is geschoten en dat er in het Arabisch is geschreeuwd. De autoriteiten kunnen dit niet bevestigen.
Rampenplan
Het dreigingsniveau in België is opgeschaald naar het hoogste niveau, van 3 naar 4. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Johan Jambon besloten na overleg met het crisisteam.
In Nederland worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen na de aanslagen in Brussel, meldt de Nationale Coördinator Terreurbestrijding en Veiligheid.
Er is een rampenplan in werking getreden volgens de plaatselijke autoriteiten.
Het treinverkeer van en naar Brussels Airport is stilgelegd. Alle vluchten zijn geannuleerd. Het vliegverkeer dat onderweg was naar Brussel, wordt omgeleid naar Schiphol.
Patrouilles
De eerste vluchten die moesten uitwijken zijn inmiddels geland op Schiphol, zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Er wordt in kaart gebracht om hoeveel vluchten het vandaag zal gaan.
De marrechaussee gaat op Schiphol extra patrouilles uitvoeren. Volgens een woordvoerder gaat het om 'zichtbare patrouilles', maar over de aard van patrouilles kan marechaussee verder niets zeggen. Concrete aanwijzingen voor aanslagen op Schiphol heeft de marechaussee niet.
twitter:GoedeleWachters twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 09:44:26Bevestigd: luchthaven: 2 aanslagen waarvan 1 zelfmoordaanslag. Zeker 13 doden en 35 zwaar gewonden. reageer retweet
En wie gaat dat doen dan? Wanneer beginnen we ermee? Tot nu toe loopt het alleen maar verder uit de klauwen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kunt problemen aanpakken en benoemen zonder te generaliseren en polariseren.
Fixedquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160322_02196223
Wat weten vermoeden we
-2 bommen geëxplodeerd in vertrekhal Zaventem bij de check in van American Airlines en Brussel Airlines
En dat op je verjaardagquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Graag linkjes en info voor in de OP even naar mijn DM sturen. Voor mij wat overzichtelijker. Loop ook nog m'n ontbijt te smeren.
Misschien moet je gaan zitten of stil staan. Dan gaat het smeren een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Graag linkjes en info voor in de OP even naar mijn DM sturen. Voor mij wat overzichtelijker. Loop ook nog m'n ontbijt te smeren.
Tja als 2 christenen vechten krijg je een oneindig slappingfest... toch ben ik ook wel van de andere wang toekeren.. altijd beter dan zelf slaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:36 schreef karton2 het volgende:
[..]
Wel zo christelijk, de andere wang toekeren
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:37 schreef timmmmm het volgende:
Kan de OP even aangepast worden? Maalbeek is inmiddels bevestigd
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Nou? Aanslagen worden meestal gepleegd door (vaak kinderen van) migranten. Het is veel meer een integratievraagstuk dan een vluchtelingenvraagstuk.quote:
Gelukkig hebben we met schreeuwen al een aantal incidenten weten af te wenden./quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:38 schreef TheJanitor het volgende:
Het wegkijken tot nu legt inderdaad geen windeieren. Gewoon zo doorgaan. Er is niets aan de hand.
twitter:NathanSkweres twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 09:35:06L'ULB évacuée - info par SMS #brusselsairport reageer retweet
Zelfde voor een metro. Is haast niet te beveiligen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat dit dan weer zo makkelijk gaat terwijl in België toch al dreigingsniveau drie was. Maar ja, zo'n vertrekhal loop je natuurlijk zo binnen.
Weet je wat nog veel polariserender werkt dan 'Minder, minder'?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kunt problemen aanpakken en benoemen zonder te generaliseren en polariseren.
Waar zit je precies?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:39 schreef banaantjeEE het volgende:
Wij mogen ons gebouw niet verlaten...
Daarom moeten we een stap verder.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we met schreeuwen al een aantal incidenten weten af te wenden./
Nogal idd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
Weet je wat nog veel polariserender werkt dan 'Minder, minder'?
Bomaanslagen.
Er zijn ook aanslagen voorkomen, maar het is een illusie dat alle aanslagen te voorkomen zouden zijn. Extremisten kunnen zich overal ontwikkelen als er maar genoeg onvrede heerst.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wie gaat dat doen dan? Wanneer beginnen we ermee? Tot nu toe loopt het alleen maar verder uit de klauwen.
Volgensmij worden sinds 1996 (of langer nog) aan alle kanten al de negatieve kanten van de islam belicht...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
nou ja, je kunt de als overheid de moskeeen/islamitische scholen sluiten, en de koran net als met mein kampf behandelen (niet verbieden, maar niet meer uitgeven/verkopen (en verbieden als import). Gooi er een goede informatiecampagne achteraan, pas het onderwijs erop aan om de negatieve kanten van de islam te blijven belichten (voor zover ik weet zijn er ook geen positieve kanten, denk er maar over na). en als heel europa dat doet, zal het geloof in de islam doen afnemen (binnen enkele generaties). Daarvoor ben je wel langere termijn denken voor nodig, dus het zal nooit gebeuren
Vlak aan het Zuidstation - Brusselquote:
Inderdaad, de vluchtelingenstroom is niet misbruikt door strijders.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou? Aanslagen worden meestal gepleegd door (vaak kinderen van) migranten. Het is veel meer een integratievraagstuk dan een vluchtelingenvraagstuk.
Sterkte!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:40 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Vlak aan het Zuidstation - Brussel
Mijn broer zit in de Europese wijk op zijn werk, maar ik kan hem niet bereiken.
Natuurlijk niet. Weet je hoeveel discriminatie er momenteel is tegen deze bevolkingsgroep? Makkelijk te ronselen door de verkeerde mensen van een bepaalde ideologie.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dit. Ook toeval dat het allemaal marokkanrn zijn.
Sterkte toegewenst, hoop dat je hem snel kan bereiken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:40 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Vlak aan het Zuidstation - Brussel
Mijn broer zit in de Europese wijk op zijn werk, maar ik kan hem niet bereiken.
Tgoh wij geraken niet thuis. Gebouw mogen wij niet verlaten.quote:
Ligt aan het spectrum van operatie natuurlijk, doch reageerde vooral op de vraag hoe je zoiets kan uitbannen en niet of het ethisch gezien goed is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik betwijfel of islamieten executeren ervoor gaat zorgen dat de aanslagen ophouden, maar soit, ieder zijn mening.
Nee.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:40 schreef leolinedance het volgende:
Zou het nu eindelijk eens klaar zijn?
Gewoon niks verwijderen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:41 schreef ReplaR het volgende:
Kan Fok! niet wat aan dat verspringen doen als er posts verwijderd worden, zéér irritant!
Kan FOK niet gewoon stoppen met posts verwijderenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:41 schreef ReplaR het volgende:
Kan Fok! niet wat aan dat verspringen doen als er posts verwijderd worden, zéér irritant!
Precies, meer stages en buurthuizen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Weet je hoeveel discriminatie er momenteel is tegen deze bevolkingsgroep? Makkelijk te ronselen door de verkeerde mensen van een bepaalde ideologie.
heeft wel geholpen tegen nazisme. Er is maar een heel klein groepje die openlijk aangeeft nazi te zijn. En die groep kun je controleren. Overeigens zitten er ook maar weinig mensen meer in de kerk, de ontzuiling heeft ook gezorgd voor minder geloof in het algemeen in Nederlandquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Want dat heeft ook gewerkt met het protestante geloof?
Natuurlijk wel, maar vluchtelingen zijn het middel, niet de kwaal.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad, de vluchtelingenstroom is niet misbruikt door strijders.
Gewoon mod worden dan blijven ze netjes staan in het rood.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:41 schreef ReplaR het volgende:
De landen lopen wat betreft ontwikkeling nog wat achter op ons inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezien het gedrag van veel fundamentalistische moslims en de puinzooi in hun thuislanden kan men er beter maar zo weinig mogelijk van uitnodigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |