Da's toch compleet kansloos? De lúxe tak van Toyota; wilt u cassettespelel baai meneel?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lexus verkocht tot 2010 nog cassettedecks in de Lexus SC 430
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha true! Op de pook zit er geen 1, maar de naafkapjes wel en de achterdeur inderdaad. Motor waarschijnlijk ook en vast nog wel op meer plekken319? kan het niet goed zien en te lui voor kentekencheck.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien ook 1 van de laatste voor de facelift.
Als we de onze 2 maanden later besteld hadden had ik ook dat nieuwe neusje gehadGraag verwijderen.
Haha sorry, maar ik probeerde aardig te zijn en kwam niet zo aardig over op mij Kusje er op?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet zo bijten, ik bedoel het anders als dat jij het begrijpt
Het gaat me ook niet om de functie's am sich, want die gebruik ik ook grotendeels écht niet. camera's en wifi heb ik niet nodig in de auto, jij? Ik heb gewoon 4G, wat moet ik met Wifi in mijn auto?
Ik doelde meer op het feit dat ik vind dat dat opties zijn die in 2006 toch wel al in het audiovisuele vlaggenschip hadden mogen zitten bij Mercedes.. usb en BT waren niet bepaald zeldzaam meer toen. Het enige wat ik wil is een fatsoenlijk RDS display op mijn radio en de optie om MP3 af te spelen.. mag via usb, en voor mijn part alleen vanaf disc, want dat doet hij ook niet.
Die chinezen snappen tenminste dat je een beetje functionaliteit in je auto wilt. En nogmaals, ik hóef niet alles, maar hallo; anno 2006 een auto van 50k aan je klant verkopen en dan met droge ogen zeggen dat hij geen MP3 speelt?
De linkjes die je gaf zijn mooie apparaten.. voor een pre-facelift
Ja klopt! 319CDI net voor het nieuwe type. Heb je geen 'last' van Adblue. Alle andere Sprinters op de zaak zijn wel facelifts (nog mooier van binnen), maar dan 316CDI handbakjes. Daar rijdt iedereen op dus slijten wat sneller. Deze heeft m'n baas 2ehands gekocht van een freelancer, voor mij. Dus met losse stoelen (allebei luchtgeveerd) 7G automaat, 240 liter dieseltank, standkachel en slaapcabine. Rijdt echt heerlijk. Moest laatst zo een 316CDI verplaatsen en dat maakte echt een herrie met koude motor haha Had hiervoor ook een 319CDI maar dan een wat oudere. Maatje korter en minder opties. Geen geveerde stoel, handbak, etc. Alleen cruise control en climate control. Reed ook heerlijk en is met 400.000km ingeruild op de huidige.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:08 schreef Charged het volgende:
[..]
319? kan het niet goed zien en te lui voor kentekencheck.
Zo te zien ook 1 van de laatste voor de facelift.
Als we de onze 2 maanden later besteld hadden had ik ook dat nieuwe neusje gehad
Ja ben er erg blij mee! Wist dat de oude V6 weg zou gaan en dacht eigenlijk dat ik ook naar een 4-cilinder moest overstappen, maar gelukkig kwam deze er bij.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:57 schreef Dimitri_ het volgende:
Dikke bus, mooi hoor. Bij mijn vorige werkgever hadden we ook zo'n lange hoge sprinter maar dan omgebouwd voor superdeluxe VIP vervoer. En dan een 313 blok.
2006 stokoud? Lijkt wel zo he, als 10 jaar je halve leven isquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:51 schreef Fer het volgende:
Past zo'n BT module ook op een OEM radio uit 2006?
Ik ken iemand die momenteel overal BT printjes inbouwt. Printje kost 4¤ op Ebay, misschien een leuk projectj om een stokoude headunit om te bouwen naar BT.
Sow dat is wel een aardige manier om vervoerd te wordenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:08 schreef Dimitri_ het volgende:
Fotootje gevonden.. [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik lach me kapot joh.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
2006 stokoud? Lijkt wel zo he, als 10 jaar je halve leven is
Mjah, je pleegt je wel vaker nogal denigrerend uit te laten over andermans vervoer, vandaar dat ik even twijfelde over de insteek van je post.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik lach me kapot joh.
Maar ik bedoel stokoud als in radio/cd zonder mp3/usb/mp3
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Haha nice! Dat wil ik ook achterin, lekker chillen. Maar moet dan wel een aanhanger voor de pallets..
Ah bedank weer.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, je pleegt je wel vaker nogal denigrerend uit te laten over andermans vervoer, vandaar dat ik even twijfelde over de insteek van je post.
ik vind OEM prima, mits het doet wat ik wilquote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Ah bedank weer.
Maar nee, ik ben ook liefhebber van oem headunits en oude zwarte radio's zoals van Becker en Blaupunkt. Ik dacht ook alweer aan een oude highend radio/casette met bluetooth module. Dat zou best leuk zijn.
Klopt, reactie op Leo was een gebbetje Geladen pallets door Europa. Maandag weer vertrekken voor een route door Frankrijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik vind OEM prima, mits het doet wat ik wil
@ love; rijd jij lege pallets op en neer dan? Jij deed internationaal koerierswerk toch?
goffedomme wat een leventje, lekker de hort op, lekker benzen en nog (hetzij matigjes,) betaald worden ookquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt, reactie op Leo was een gebbetje Geladen pallets door Europa. Maandag weer vertrekken voor een route door Frankrijk.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha true! Op de pook zit er geen 1, maar de naafkapjes wel en de achterdeur inderdaad. Motor waarschijnlijk ook en vast nog wel op meer plekkenGloeiende, wat een lang kreng , is volgens mij ook een paar keer verlengd ofniet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen vraag ik me af, waarom geen dubbel lucht achter? dat lijkt me met een beetje lading wel beter.
[ Bericht 0% gewijzigd door bokkepoot op 25-03-2016 22:31:23 ]Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gloeiende, wat een lang kreng , is volgens mij ook een paar keer verlengd ofniet?veel kilometers, bandenslijtage en brandstofverbruik denk ik. En als het niet nodig is, is dat zondegeld natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen vraag ik me af, waarom geen dubbel lucht achter? dat lijkt me met een beetje lading wel beter.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Klinkt logisch, zullen vaak wel lichte vrachtjes inzitten dan.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
veel kilometers, bandenslijtage en brandstofverbruik denk ik. En als het niet nodig is, is dat zondegeld natuurlijk.
Ik vind een verlengde bus met dubbellucht achter ook mooier, brengt hem weer een beetje in verhouding.. zonder is het net een pak bastognekoeken op wielenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:32 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Klinkt logisch, zullen vaak wel lichte vrachtjes inzitten dan.
Ik blijf het een raar gezicht vinden
Knutselprojectje van een kleuter, met van die opgeplakte kartonnen wielen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind een verlengde bus met dubbellucht achter ook mooier, brengt hem weer een beetje in verhouding.. zonder is het net een pak bastognekoeken op wielen
Ja dat is het probleem, ik kan niks bedenken wat ik verder zou kunnen doen met zoveel vrijheid haha. Heb lekker met maar weinig mensen wat te maken. Kan een week van te voren nog vrij vragen omdat de planning vaak maar 1 dag van te voren loopt. Vorig jaar heb ik totaal denk ik 2,5 maand vrij gehad, als het niet meer is. Mis nu alleen wat afwisseling, veelal naar dezelfde adressen. Vroegâh kwam ik nooit op dezelfde plek. Dan zat ik op de poolcirkel, dan weer in Napels, etc. etc.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
goffedomme wat een leventje, lekker de hort op, lekker benzen en nog (hetzij matigjes,) betaald worden ook
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gloeiende, wat een lang kreng , is volgens mij ook een paar keer verlengd ofniet?Yes, L4H2, 7,4mtr lang. Dubbellucht heeft geen nut. Want hij weegt nu leeg al iets van 2600kg, dus blijft maar 900kg laadvermogen over. Als 'ie dubbellucht heeft wordt dat dus nog minder, of je moet 'm niet terugkeuren naar 3500kg, maar dan is het een vrachtwagen (en zit je dus met tacho en max. snelheid).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen vraag ik me af, waarom geen dubbel lucht achter? dat lijkt me met een beetje lading wel beter.900kg dus max, 3500kg totaal. Dat is het probleem met deze bussen, door alle veiligheidsvoorzieningen worden ze steeds zwaarder. Deze heeft dan nog automaat en V6, dus blijft er nog minder over. Door de grote brandstoftank moet ik 'm soms ook niet vol tanken om gewicht te besparen. Met dubbellucht los je dat dus niet op helaas. We hebben er wel 1, maar dan met een bakopbouw en een klep. Die mag effectief iets van 400kg laden.. Leeggewicht is al zo hoog, zeker met volle tank en pompwagen etc. Dat is een 519CDI (5 tonner dus, maar teruggekeurd naar 3500kg voor B-rijbewijs). En ik had liever ook wat grotere origineel lichtmetaal, maar de baas kijkt meer naar de kostenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:32 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Klinkt logisch, zullen vaak wel lichte vrachtjes inzitten dan.
Ik blijf het een raar gezicht vinden
Ja duh, ik snap ook dat je best lekker geld pakt als je op avontuur bent, maar het uurloon is gewoon niet hoog.. 70 uur is zo gemaakt in een weekquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat is het probleem, ik kan niks bedenken wat ik verder zou kunnen doen met zoveel vrijheid haha. Heb lekker met maar weinig mensen wat te maken. Kan een week van te voren nog vrij vragen omdat de planning vaak maar 1 dag van te voren loopt. Vorig jaar heb ik totaal denk ik 2,5 maand vrij gehad, als het niet meer is. Mis nu alleen wat afwisseling, veelal naar dezelfde adressen. Vroegâh kwam ik nooit op dezelfde plek. Dan zat ik op de poolcirkel, dan weer in Napels, etc. etc.
Matigjes is wat velen denken inderdaad, maar doordat ik heeeele lange dagen maak en toeslag krijg is het best leuk verdienen. Ik had bijvoorbeeld dinsdagnacht toen ik thuis kwam uit UK al 27 betaalde uren gemaakt voor deze week. Daarna nog even ritje Bordeaux heen en terug a 24 uurtjes en het is weer een aardig weekje. Helemaal kassa als je op zondagmiddag al begint (200%). Vorig jaar was het helemaal absurd. Ben weleens 3x naar Oslo geweest in 1 week, had toen ook 30.000km in 6 weken. Dus dan kun je wel behoorlijke bedragen krijgen. Nadeel is dat het nooit te voorspellen is. Dit jaar is vrij rustig begonnen en dan verdien ik ook minder (heb een 24 uurs contract, zodat ik vrij kan krijgen voor de website, maar dus ook een lager basissalaris). Nu net weer een paar weken lekker druk gelukkig.
[..]
Yes, L4H2, 7,4mtr lang. Dubbellucht heeft geen nut. Want hij weegt nu leeg al iets van 2600kg, dus blijft maar 900kg laadvermogen over. Als 'ie dubbellucht heeft wordt dat dus nog minder, of je moet 'm niet terugkeuren naar 3500kg, maar dan is het een vrachtwagen (en zit je dus met tacho en max. snelheid).
[..]
900kg dus max, 3500kg totaal. Dat is het probleem met deze bussen, door alle veiligheidsvoorzieningen worden ze steeds zwaarder. Deze heeft dan nog automaat en V6, dus blijft er nog minder over. Door de grote brandstoftank moet ik 'm soms ook niet vol tanken om gewicht te besparen. Met dubbellucht los je dat dus niet op helaas. We hebben er wel 1, maar dan met een bakopbouw en een klep. Die mag effectief iets van 400kg laden.. Leeggewicht is al zo hoog, zeker met volle tank en pompwagen etc. Dat is een 519CDI (5 tonner dus, maar teruggekeurd naar 3500kg voor B-rijbewijs). En ik had liever ook wat grotere origineel lichtmetaal, maar de baas kijkt meer naar de kosten
Dat is typisch Japans.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:06 schreef Sounddragon het volgende:
Da's toch compleet kansloos? De lúxe tak van Toyota; wilt u cassettespelel baai meneel?
Het is ook maar goed dat je geen tacho hebt in die bus met al die km`squote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Matigjes is wat velen denken inderdaad, maar doordat ik heeeele lange dagen maak en toeslag krijg is het best leuk verdienen. Ik had bijvoorbeeld dinsdagnacht toen ik thuis kwam uit UK al 27 betaalde uren gemaakt voor deze week. Daarna nog even ritje Bordeaux heen en terug a 24 uurtjes en het is weer een aardig weekje. Helemaal kassa als je op zondagmiddag al begint (200%). Vorig jaar was het helemaal absurd. Ben weleens 3x naar Oslo geweest in 1 week, had toen ook 30.000km in 6 weken. Dus dan kun je wel behoorlijke bedragen krijgen. Nadeel is dat het nooit te voorspellen is. Dit jaar is vrij rustig begonnen en dan verdien ik ook minder (heb een 24 uurs contract, zodat ik vrij kan krijgen voor de website, maar dus ook een lager basissalaris). Nu net weer een paar weken lekker druk gelukkig.
Ah ja,ik ben ook erg happy met de 7G bak,al heb ik een maatje minder (316CDI en L2H2)quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja klopt! 319CDI net voor het nieuwe type. Heb je geen 'last' van Adblue. Alle andere Sprinters op de zaak zijn wel facelifts (nog mooier van binnen), maar dan 316CDI handbakjes. Daar rijdt iedereen op dus slijten wat sneller. Deze heeft m'n baas 2ehands gekocht van een freelancer, voor mij. Dus met losse stoelen (allebei luchtgeveerd) 7G automaat, 240 liter dieseltank, standkachel en slaapcabine. Rijdt echt heerlijk. Moest laatst zo een 316CDI verplaatsen en dat maakte echt een herrie met koude motor haha Had hiervoor ook een 319CDI maar dan een wat oudere. Maatje korter en minder opties. Geen geveerde stoel, handbak, etc. Alleen cruise control en climate control. Reed ook heerlijk en is met 400.000km ingeruild op de huidige.
Heel blij Vind het zo irritant dat je op bepaalde momenten echt moet stoppen. Heb ook veel met een BE-trailer gereden en dan moest ik soms gewoon met 40 graden in Spanje overdag m'n 9 uur gaan houden. Enige wat ik kon doen is de motor laten draaien met de airco aan. Maar die was soms ook weleens stuk..quote:Op zaterdag 26 maart 2016 02:20 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het is ook maar goed dat je geen tacho hebt in die bus met al die km`s
Ja dat is er zeker, gelukkig. Daarom vorig jaar geregeld gewoon even een week vrij genomen om bij te komen. Ik werk er ook al lang, dus ze doen gelukkig niet moeilijk.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 02:30 schreef Sounddragon het volgende:
Da's juist de lol ervan; dat je nog écht vrij-vrij bent.
Zolang er ruimte is om 'nee' te zeggen als het te gek wordt, is dat prima. Én uiteraard zelf je grenzen kennen en respecteren.
Denk dat dat door de restwaarde komt. Sprinters blijven veel waard. De nieuwe 316CDI's (facelift) op de zaak zijn ook luxe uitvoeringen (navi, stoelverwarming, camera, etc.). Maar geloof dat die wel gekocht zijn, maar weet het eigenlijk niet zeker.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 06:49 schreef Charged het volgende:
[..]
Ah ja,ik ben ook erg happy met de 7G bak,al heb ik een maatje minder (316CDI en L2H2)
De mijne moet het nog 2 jaar uitzingen en kopen we hem misschien over als reserve.
Viel me wel op dat de Sprinter in deze uitvoering goedkoper was als welk ander merk ook in de lease.
En ik heb echt niet de kaalste uitvoering.
We hebben ook nog een 315CDI staan,een van de eerste..godskolere als je daar eens een dagje mee weg moet. En roesten als een malle!
Die Oostblokkers pik je er inderdaad zo uit. Topsleeper en huif. Schijnt wel aardig ruim te zijn (niet zo hoog uiteraard). Mijn cabine is een stuk korter, omdat ik maar de breedte van de bus heb. Met mijn lengte is dat niet zo handig (1.93), maar het is te doen. Hij zit achter de voorstoelen en is iets breder dan een grote slaapmat. Als ik langer ga liggen doe ik de stoelen naar voren en kan ik een beetje diagonaal liggen Het is geen 5 sterren hotel, maar voorheen lag ik vaak op het bankje voorin en dan is dit wel een verademing haha. Deed bij de vorige bussen ook op de terugweg (zonder lading dus) m'n matje achterin en dan had ik gewoon prima de ruimte en met de dieselkachel was het ook lekker warm. Alleen veel stof etc. En omdat de auto's vaak verzegeld worden kun je dus op de heenweg alleen op het bankje in de cabine, daar heb ik nu gelukkig geen last meer van. Heb nu ook van die isolerende gordijnen van een camper, voel je je niet zo bekekenquote:Op zaterdag 26 maart 2016 08:58 schreef Fer het volgende:
Post is die slaapcabine dan, ik zie vaak Polen rijden met zo'n doodskist bovenop de cabine. Is dat het? Lijkt me zo klein voor een flinke Hollandse kerel.
Ik reed ooit een 313 bakwagen met lift, die had 450kg laadvermogen en ook een keer een camper, een Ducato, minder 200kg laadvermogen, echt zot. Dan is volle tank en krat bier genoeg om zelf niet meer mee te kunnen kwa gewicht.
Ik vind deze wel geniaal.
[ afbeelding ]
om het niet te verpesten
[ afbeelding ]
Mwoah,die Boxers zijn de reden dat we MB's gedaan hebben ipv wat anders,dus een beetje OT is het welquote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:11 schreef Sounddragon het volgende:
Gelukkig staat er nog een Benz op die oprijwagen ivbm ontopicness
Is toch ontopic. Boxers en Ducatos zijn camperbussen met bejaarde adhter het stuur. Echte werkmannen rijden Mercedes.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:11 schreef Sounddragon het volgende:
Gelukkig staat er nog een Benz op die oprijwagen ivbm ontopicness
Thnx kusjekroel?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Is toch ontopic. . Echte werkmannen rijden Mercedes.
Heeft dat er ook niet mee te maken dat je in sommige Europese landen niet in de auto mag slapen ?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 08:58 schreef Fer het volgende:
Post is die slaapcabine dan, ik zie vaak Polen rijden met zo'n doodskist bovenop de cabine. Is dat het? Lijkt me zo klein voor een flinke Hollandse kerel.
Ja, dat zijn handige jongens daar bij Veldhuizen, die weten precies de mazen van de wet te vinden.quote:Ik vind deze wel geniaal.
Mijn baas is ook even overgestapt op Jumpers (3.0 HDi 160pk) en die deden het over het algemeen aardig. Maar wel veel errors en een filter wat om de 10k al een lampje liet branden. Nu hebben we nog een Ducato kleiwagentje (180pk) en die heeft inmiddels 330k gelopen, maar is wel aardig op aan het raken.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:04 schreef Charged het volgende:
Ik ben de enige in de uitvoering nog die full time bezig is,heb met deze bus gelukkig al een vinger in de pap mogen hebben qua motorisering en uitrusting,de volgende zal niet anders zijn.
Ik wil dan toch kijken voor een 319 of 419 aangezien die dan toch zwaarder belast gaat worden,mijn huidige watertank vind ik toch net te klein.
Met de huidige 316 heb ik wel genoeg reserve maar wil niet constant al het vermogen gebruiken om goed mee te kunnen lopen met de rest van het verkeer.
In de normale set up zitten we op het maximale gewicht (iets erover denk ik)
Mijn werkgever denkt gelukkig mee en luistert ook naar m'n adviezen en kijkt niet alleen naar het financiele plaatje.
Mijn bus heeft sinds dit jaar een andere HD unit met afwijkende (kleinere) tank en is iets zwaarder dan de andere 2.
[ link | afbeelding ]
Bij de volgende bus wil ik de watertank met een 10 cm verhogen en de Unit 10 cm laten zakken (ruimte is er) en zou me zo een extra 300 liter moeten kunnen geven.
De 3/419 uitvoering moet dit dus voorkomen.
[ link | afbeelding ]
Manman,wat hadden we gezeik met die 120pk Boxers...
Dit was overigens een verstuiver die open bleef staan..zuiger,gat,dood,enz,enz.
De andere Boxer ook een kapot blok (al zal meer aan de toenmalige chauffeur hebben gelegen)
EGR gezeik en meer gedoe.
Ik heb er geen last van. Stoel van de Sprinter is echt goed en luchtgeveerd inderdaad. Rijd veel lange afstanden maar kom nooit met een zere rug thuis door het zitten. Had ik overigens ook geen last van toen ik nog geen geveerde stoel had.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:18 schreef Charged het volgende:
LoveAtFirstDrive,vraagje wat betreft langere afstanden..ik heb altijd gezeik met m'n rug als ik wat langere afstanden moet rijden (2 uur of meer),jij hebt een luchtgeveerde stoel?
Hoe is die met je rug?
Wij hebben een BE-trailer gehad (MB Sprinter 416CDI 5-cilinder met kastentrailer) en die was echt oerdegelijk. Wel met luchtremmen overigens. Deze is uiteindelijk rijdend weggegaan met 850.000km.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Heeft dat er ook niet mee te maken dat je in sommige Europese landen niet in de auto mag slapen ?
Als "oplossing" daarvoor zo`n slaapcabine
[..]
Ja, dat zijn handige jongens daar bij Veldhuizen, die weten precies de mazen van de wet te vinden.
Al zijn sommige van die BE combi`s wel aardig lomp, met een shovel of een midikraan erop.
Bij veel kilometers gaat dat spul allemaal slijten als een gek, banden, remmen etc
Dan ben je als kleine ondernemer volgens mij vaak beter af met een licht vrachtwagentje tot 7500kg wat je met C1 mag rijden, daar zijn er tweedehands ook veel meer van te vinden, in Duitsland bijvoorbeeld.
Mercedes Atego ofzo om ontopic te blijven....
Nee hoor, onderhoud werd amper meer uitgevoerd zelfs. Olie werd gewoon bijgevuld. Zover ik weet is de koppeling 1x vervangen. Het beviel zo goed dat er nu weer een oude 516 staat, maar tegenwoordig wordt 'ie een stuk minder gebruikt. Een vrachtwagen is verder weer duurder uiteraard. Dit is in essentie een bus en heb je alleen een BE rijbewijs nodig (wat veel goedkoper is dan C) en je hoeft je personeel geen cursussen te laten volgen (Code 95 heet dat geloof ik?). En papieren tacho ipv digitale, heeft ook wel wat voordeel natuurlijk.Overigens hebben we ook meerdere bakwagens en trailers.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, het zal uiteindelijk wel lang meegaan bij goed onderhoud.
Maar hoeveel remblokken, banden en koppelingsplaten zijn er doorheen gegaan in de jaren ?
Qua kilometerprijs was een klein vrachtwagentje misschien goedkoper geweest.
mijn hok appt nietquote:Op maandag 11 april 2016 11:30 schreef leolinedance het volgende:
Hier ook mensen die de Mercedes Me app gebruiken?
Sinds de laatste update kan ik niks meer zien betreffende de status van het batterijpakket. Of deze aan het laden is en voor hoe ver deze gevuld is.
Ook is de functie pre-heat verdwenen uit de app.
Dus de beste functies zijn verdwenen
Blijkt dat er dus een app is, en een webbased site gebeuren. Op die webbased mobiele site werkt alles nog. En ik maar denken dat zo'n dedicated app een flinke vooruitgang wasquote:Op maandag 11 april 2016 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn hok appt niet
is die app officieel van MB? Misschien eens een mailtje aan wagen? Zeiken op feestboek pages schijnt ook goed te helpen trouwens
Ja maar hoe dan roken en koffie drinken tegelijkquote:Op maandag 11 april 2016 20:45 schreef Fer het volgende:
Geen bekerhouders en automaat is een gratis rechter handwarmer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |