Ja, een diesel, 220CDI en in combinatie met 7G tronic rijdt dat heerlijk.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oeh, diesel? kleur is helemaal goed, Avag ook, ik kijk naar mijn volgende auto
Comand was één van de weinige opties die de koper van de mijne is vergeten.. ik dacht; ach wat, radio met MP3 is ook prima, kan mij het bomme.. maar die standaard radio is wel een heeelemaal klote apparaat, speelt dus géén MP3, en verder is het eigenlij helemaal niks.. RDS werkt kut, display zegt/doet niks extra, ding zou ik nog niet in een Fiat OEM monteren zonder je te schamen.. als ik dat vooraf had geweten had ik desnoods nóg langer gezocht..
Comand achteraf kost 1200 voor een normale, en 2500¤ voor een 2.5, en die kan eigenlijk nóg niet wat je anno 2016 zou willen.
Zit al een tijdje te twijfelen over zo'n chinees ding.. kost ergens rond de 500, maar alleen de looks al zijn 100 keer beter.. als het ding dan voor 50% doet wat men belooft, heb je een 500% verbetering van dat originele ding
Ik ben helemaal Mercedes-fan, maar voor dat audio-ding heb ik echt bijna geen goed woord over, behalve dat het redelijk fatsoenlijk geluid produceert.
Die van mij had eigenlijk ook een 7G moeten hebben, maar de duitsert die hem nieuw kocht had liever een roerbak, en nu heb ik dus een redelijk bijzondere combi. De MB specialist had nog nooit een C320 gezien zonder automaat.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:41 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja, een diesel, 220CDI en in combinatie met 7G tronic rijdt dat heerlijk.
Ja, de ingebouwde navi is niet alles, maar de navigatie an sich met spraakbediening is best goed. is een Becker systeem, sommigen klagen erover, maar ik vind het prima werken.
Radio ontvangst is ook best goed. MP3's kan ie wel, via een USB aansluiting in de middenconsole, maar eigenlijk doe ik alleen spotify streamen via bluetooth.
De redenen waarom ik command mis is omdat die een groter scherm heeft en omdat je dan thuiis je route kan voorbereiden.
Ik heb überhaupt nog nooit in een MB met handbak gereden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:47 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de zeer goede automaat juist het grootste pluspunt van een Benz.
Hoeveel heb je er gereden?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:47 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de zeer goede automaat juist het grootste pluspunt van een Benz.
Heb die C36 automaat gehad, auto met veel power, op droog een listig ding, op nat een bloedgevaarlijke kar in combi met de automaat. Log blok, veel power, bijna niet te controllen als hij terugschakelde, dan was je gewoon passagier. Deze heeft ongeveer hetzelfde (alleen wél ESP) ook een logge motor eigenlijk, maar dan met een dikke turbo erop, dus ik vond een handbak helemaal niet zo erg, en zoals ik al zei: je hoeft niet veel te schakelen; overal en altijd koppel te over.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt nog nooit in een MB met handbak gereden.
Vind de 7G wel een van de fijnste bakken die ik ken overigens. Niet de snelste, wel een van de soepelste.
Ja, naar de garage gaan en een beurt laten geven, dan resetten zij hem voor jequote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:09 schreef tailfox het volgende:
Mijne zeurt over een onderhoudsbeurt. Een manier om dat te resetten?
2006 model
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, naar de garage gaan en een beurt laten geven, dan resetten zij hem voor jeik zal is kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had hiervoor een C-klasse sedan (grijs groen, ik vond het erg mooi) en dat was ook een handbak. Hoewel die bakken technisch wel goed zijn is een automaat toch echt veel relaxter. En het is gewoon fijn als je je rechterhand vrij hebt voor koffie ofzo.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die van mij had eigenlijk ook een 7G moeten hebben, maar de duitsert die hem nieuw kocht had liever een roerbak, en nu heb ik dus een redelijk bijzondere combi. De MB specialist had nog nooit een C320 gezien zonder automaat.
Ach, zelf schakelen is ook niet echt verschrikkelijk, je kunt hem eigenlijk vanaf een km of 60 in de 6 kieperen, trekken doet hij toch wel
Ik heb ook helemaal geen probleem met een automaat, maar om bovenstaande redenen had ik er niet zo'n problemen mee dat dit toevallig een schakelbak was. En nogmaals; de 320cdi is zo schakellui te rijden dat het eigenlijk helemaal niks uitmaakt.. Doorgaans schakel ik sowieso 1, 2, 4, 6; meer heb je niet nodig. 1 kan je eigenlijk ook overslaan, maar het koppel maakt wel gehakt van slippende koppelingen, dus daar moet je een beetje mee oppassenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:06 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik had hiervoor een C-klasse sedan (grijs groen, ik vond het erg mooi) en dat was ook een handbak. Hoewel die bakken technisch wel goed zijn is een automaat toch echt veel relaxter. En het is gewoon fijn als je je rechterhand vrij hebt voor koffie ofzo.
C180 van jouw model en nog een oudere e. Maar in vergelijking met andere automaten uit die tijd, zoals in een Golf waren die Benz automaten gewoon een klasse vlotter EN soepeler.quote:
Nou ja, ik stop altijd met voeten op de koppeling en rem, trek de handrem aan en zet de motor uit. Dat lukt dus niet als je linkerpoot op de koppeling drukt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:12 schreef Sounddragon het volgende:
Laat hem gewoon in 1 staan, ik zie het probleem niet.. niks anders als bij mijn lieve ouwe Astraatje.
En ja, handrem moet je effe intrappen als je die wilt gebruiken, tis wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Sprintshift vond ik opzich wel fijn, was toen ook wel speciaal in een busje. Voordeel was dat 'ie 6 versnellingen had en trok daardoor als een malle (had 'm in een 316CDI 5-cilinder). Alleen helaas wel geregeld storingen. Gelukkig niet zo in de bus die ik gebruikte, maar in een andere (313CDI) die m'n baas ook had wel. De 316 is uiteindelijk met 550.000km weggegaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Nou ja, ik stop altijd met voeten op de koppeling en rem, trek de handrem aan en zet de motor uit. Dat lukt dus niet als je linkerpoot op de koppeling drukt.
Die parkeerrem is gewoon niet ontworpen voor een handbak.
Ook geregeld gereden met zowel een automatische als handgeschakelde Vito, doe mij die eerste maar. Behalve de Sprinter sprintshi(f)t dat was echt troep.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef Ridocar het volgende:
Een MB-topic en niet één gare opmerking over "liever tien sterren op de voorruit dan eentje op het stuur"?
Nou, bij deze.Haha mijn bus heeft er al een stuk of 8 en een flinke barst, plus die ene ster in de grilleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En op de achterdeur, de pook, vier wieldoppen/naafkappies..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sprintshift vond ik opzich wel fijn, was toen ook wel speciaal in een busje. Voordeel was dat 'ie 6 versnellingen had en trok daardoor als een malle (had 'm in een 316CDI 5-cilinder). Alleen helaas wel geregeld storingen. Gelukkig niet zo in de bus die ik gebruikte, maar in een andere (313CDI) die m'n baas ook had wel. De 316 is uiteindelijk met 550.000km weggegaan.
Heb nu in de Sprinter de 7G automaat en die is wel echt heerlijk, zeker in combinatie met de V6.
[..]
Haha mijn bus heeft er al een stuk of 8 en een flinke barst, plus die ene ster in de grille
Desalnietteplus moet hij nog steeds een beurt, of je opa dat nou leuk vindt of nietquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:41 schreef tailfox het volgende:
Zo die melding is weg dankje sounddragon.
Mijn opa zou hem helemaal stressen als die die melding zag
Die melding is toch alleen voor een service beurt?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Desalnietteplus moet hij nog steeds een beurt, of je opa dat nou leuk vindt of niet
mijn opa heeft voor dat die de auto verkocht aan mijn moeder een grote beurt gedaan.(een iets te grote zelfs) . om dan binnen 5000 km weer een beurt te doen is wel heel erg. lijkt mij.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:19 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, servicebeurt is onderhoud, olie, filters, brandstoffilter, interieurfiltertje enzo..
Bandenspanning mauwt hij ook over als die te laag is..
Dingen niet wegdrukken als je niet weet wat het is he.. die toeters en bellen zitten er juist op om wat oudere heren zoals je opa en mij te attenderen op het feit dat hun stoffige bolide wat TLC nodig heeft.
Haha true! Op de pook zit er geen 1, maar de naafkapjes wel en de achterdeur inderdaad. Motor waarschijnlijk ook en vast nog wel op meer plekkenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En op de achterdeur, de pook, vier wieldoppen/naafkappies..
Sterren zat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me sterk dat de garage toen is vergeten om de boel te nullen.. of heeft hij het zelf gedaan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:22 schreef tailfox het volgende:
[..]
mijn opa heeft voor dat die de auto verkocht aan mijn moeder een grote beurt gedaan.(een iets te grote zelfs) . om dan binnen 5000 km weer een beurt te doen is wel heel erg. lijkt mij.
hij heeft het niet zelf gedaan. Maar hij deed de grote beurt tussen een melding in he.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de garage toen is vergeten om de boel te nullen.. of heeft hij het zelf gedaan?
Dan kun je gewoon alsnog de boel resetten. Met de Star diagnose sowieso, via de bc weet ik nietquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:38 schreef tailfox het volgende:
[..]
hij heeft het niet zelf gedaan. Maar hij deed de grote beurt tussen een melding in he.
nouja nu is die gereset.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan kun je gewoon alsnog de boel resetten. Met de Star diagnose sowieso, via de bc weet ik niet
Jeh, maar ik heb geen camera nodig, ik moet een multimedia systeempie hebben wat fatsoenlijk 2016 versie muziek/filmpjes/MP3/DVD afspeelt. Navigatie staat op het dash in de vorm van een 2015 Garmin met BT en handsfree. Parkeren kan ik al 25 jaar helemaal zelf. Aanwijzingen zijn welkom indien langer dan 20 meter en/of breder dan 4 meter.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:59 schreef klawie het volgende:
Sd kan je niet taggen uit het gesloten topic maar he weet hoe kut zo'n Chinees radio is kwaliteit van de camera is bagger bleutooth die ineens weg valt etc
Dacht dat een command voor een w212 800 kosten bij die gasten maar dan moet je effe nabellen
Compleet met je eens je krijg aan de kant van audio te weinig waar voor je geldquote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, maar ik heb geen camera nodig, ik moet een multimedia systeempie hebben wat fatsoenlijk 2016 versie muziek/filmpjes/MP3/DVD afspeelt. Navigatie staat op het dash in de vorm van een 2015 Garmin met BT en handsfree. Parkeren kan ik al 25 jaar helemaal zelf. Aanwijzingen zijn welkom indien langer dan 20 meter en/of breder dan 4 meter.
In MB land word je in je bek gespuugd als je het doet, want sjinees, inferieur bladiebla, maar er is domweg geen fatsoenlijk alternatief met een normale P-K verhouding. Domweg een Alpine erin trappen kan ook, maar dat is eigenlijk nét weer geen porem, want dat moet met zo'n dubbelDIN frame, dat ziet er echt kák uit
Een Comand kan gewoon eigenlijk niks wat hem die achterlijke sloot geld waard maakt.
Sja, en dan sta je mooi schaakmat met je dikke Benzquote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Compleet met je eens je krijg aan de kant van audio te weinig waar voor je geld
Maar ben het ook wel eens dat zo'n Chinees radio niet hoort in een mercedes
Ik weet nog wel iemand met zo'n ding als je er echt 1 wilt in je benz tis wel gwn een dubbel din dus je moet nog een frame versieren ergensquote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, en dan sta je mooi schaakmat met je dikke Benz
De spaarrekening staat momenteel een beetje op een te laag peil naar mijn zin om effe een gokje van 400 te doen gewoon omdat het kan, maar ik zou best gewoon eens zo'n ding willen proberen..
Ik ken zéker 3 mensen met een chinese unit in hun auto die er weinig problemen mee hebben. Helaas zijn dat geen MB's, dus niet echt vergelijkbaar materiaal, maar toch...
Wat voor 'ding'?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:39 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik weet nog wel iemand met zo'n ding als je er echt 1 wilt in je benz tis wel gwn een dubbel din dus je moet nog een frame versieren ergens
Als je interesse hebt vraag ik wat hij moet kosten
Als je interesse hebt zal ik vrageb wat het kost
De command in de allereerste vorig model E-klasses wel. Kon je via een 'code' in een menu komen en daar BT streaming unlocken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb wel meerdere keren voorbij zien komen dat die Chinese dingen kapot gaan (dat is dan wel in een BMW). Tweedehands OEM systeem en dan zo een BT kitje er aan ofzo? Geen idee of die dingen prijzig zijn. Command in de Sprinter is uit 2013 en heeft alleen BT voor bellen helaas. Geen idee of dat softwarematig up te daten is zodat streaming muziek ook werkt.
Zoals mijn monteur altijd zegt "The transmission is not a kick stand".quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:12 schreef Sounddragon het volgende:
Laat hem gewoon in 1 staan, ik zie het probleem niet.. niks anders als bij mijn lieve ouwe Astraatje.
OEM is dus kut... goed lezen.. Navi die ik niet nodig heb, BT bellen wat ik niet nodig heb.. enige wat ik wil is MP3 afspelen en fatsoenlijke radio ontvangst met werkende RDS en leesbare Ti, en dat kan een Comand domweg niet. Ik ga dus geen 900¤ investeren in iets 2e hands wat er leuk uitziet, maar in feite een kwijlende mongol in mijn dash is. nogmaals, ik ben MB fan, maar een Comand is achterlijk duur voor een grote doos met kannie, wilnie en doetnie uit 1996.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb wel meerdere keren voorbij zien komen dat die Chinese dingen kapot gaan (dat is dan wel in een BMW). Tweedehands OEM systeem en dan zo een BT kitje er aan ofzo? Geen idee of die dingen prijzig zijn. Command in de Sprinter is uit 2013 en heeft alleen BT voor bellen helaas. Geen idee of dat softwarematig up te daten is zodat streaming muziek ook werkt.
Neh, lamaar.. ik wil juist iets wat fatsoenlijk in mijn dash past en er een beetje esthetisch verantwoord uit ziet. Als ik dat inbouw heb ik én geen porem, én ws. gezeik.. kan ik het beter laten zoals het nu isquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:55 schreef klawie het volgende:
[..]
Geen flauw idee gwn een chinees radiotje waar alle rommel op zit
Hmm ik heb wel een groot scherm. Zal vanavond op weg naar Zuid Frankrijk even kijken of ik kan uitvinden welke het is, zal ik daarna eens op zoek gaan! Biedt een beetje hoop, thanks!quote:Op woensdag 23 maart 2016 06:42 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
De command in de allereerste vorig model E-klasses wel. Kon je via een 'code' in een menu komen en daar BT streaming unlocken.
Niet bij alle overigens, je moest wel de 'grote' navigatie hebben. Command 50 ipv 30 ofzo?
Goed lezen..? Ik las dat je al die dingen niet hoeft, maar die Chinese troep hebben dat ook allemaal toch? Wil je echt alleen BT kun je ook een OEM radio nemen (dus zonder navi) en daar gewoon een BT module aanhangen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
OEM is dus kut... goed lezen.. Navi die ik niet nodig heb, BT bellen wat ik niet nodig heb.. enige wat ik wil is MP3 afspelen en fatsoenlijke radio ontvangst met werkende RDS en leesbare Ti, en dat kan een Comand domweg niet. Ik ga dus geen 900¤ investeren in iets 2e hands wat er leuk uitziet, maar in feite een kwijlende mongol in mijn dash is. nogmaals, ik ben MB fan, maar een Comand is achterlijk duur voor een grote doos met kannie, wilnie en doetnie uit 1996.
Niet zo bijten, ik bedoel het anders als dat jij het begrijptquote:Op woensdag 23 maart 2016 16:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Goed lezen..? Ik las dat je al die dingen niet hoeft, maar die Chinese troep hebben dat ook allemaal toch? Wil je echt alleen BT kun je ook een OEM radio nemen (dus zonder navi) en daar gewoon een BT module aanhangen.
Op de BT na werkt het OEM systeem overigens gewoon goed, dus niet 'kut'. Jammer dat de updates zo duur zijn, dus als 'ie een straat niet kan vinden pak ik alsnog m'n telefoon erbij.
Deze is geen 900 euro. En als je de cd-speler niet nodig hebt kan het nog goedkoper. Dan nog een BT module (wat neem ik aan kan op die systemen) en klaar. Er van uitgaande dat je een w203 hebt overigens. Werking is nooit zo smooth als een systeem wat standaard BT heeft uiteraard. Maar ik kies liever voor wat goede looks en iets minder gebruiksvriendelijk dan Chinese zooi, waarvan ik meerdere keren heb gelezen dat het binnen een jaar naar de klote is.
Succes met goed lezen.
geen idee wanneer ik mijn eerste mp3 radio had, maar wel een flinke tijd voor 2006.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:39 schreef Fer het volgende:
In 2002 had ik de allereerste Alpine (1din) met mp3. In 2005 een Blaupunkt navi, maar die deed mp3 via een los apparaat met een 1GB microdrive. Pas in 2008 een Megane met mp3 af fabriek, maar nog steeds zonder usb.
Volgens mij ben je iets te optimisch over 2006
Lexus verkocht tot 2010 nog cassettedecks in de Lexus SC 430quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
geen idee wanneer ik mijn eerste mp3 radio had, maar wel een flinke tijd voor 2006.
Waar ik me ook zo aan kon ergeren waren auto's waar tot in lengte van dagen van die standaard radio's in werden gebouwd met een casettespeler.. Hoe serieus neem je je klanten dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |