Mijn moeder zei vroeger altijd moeders kunnen niet ziek zijn. Ik snapte dat nooit, nu welquote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:05 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby is ziekjes, heeft de hele nacht liggen snotteren en hoesten![]()
En zn mama is ook ziek, prutgriep![]()
Echt, hoe zorg je goed voor je baby als je ziek bent? Ik wil alleen maar slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ook lekker fout.
Mijn man noemt haar vaak Druppel. Verder nog schatje, lieverd, meisje etc.
Dat doet Nora ookquote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:00 schreef lunapuella het volgende:
Oh, ik moet bij Sambo vooral denken aan racistische stereotypes over Afro-Amerikanen...
Ik noem Ketel vaak dropje en variaties (droppie, dropke, drupke, etc). Maar hij luistert wel naar zijn naam! Draait zijn hoofd naar je toe als je hem noemt
Mijn schoonvader begon over Casplantje.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:36 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn vriend heeft de fout begaan om S vrij consequent Sambo te noemen, en nu doet E dat ook... En ik vind t zó lelijk
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:30 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Mijn schoonvader begon over Casplantje.
Toen ben ik echt heel boos geworden.
Wij hebben Orthica Orthiflor Start, die is online wel te bestellen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat probiotica klinkt interessant trouwens. Waar ligt dat bij de AH?
Ik ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:52 schreef Jagärtrut het volgende:
beuh, ik ben helemaal ondersteboven van wat in Brussel gebeurd is.
De Duutser is er regelmatig, en waarschijnlijk verhuizen wij binnen nu en 2 jaar die kant op, want hij staat op de wachtlijst voor een baan daar... Zo komt het wel heel dicht bij...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Een betere wereld begint bij jezelfquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:21 schreef LadyBlack het volgende:
Prachtig
Alleen jammer dat die klaplopers aan de andere kant van het spectrum ook kinderen krijgen
Ik legde haar inderdaad meestal slapend weg, omdat ze door de voeding in slaap viel. Dat ging vaak goed, maar tegenwoordig is ze wel wat langer wakker en valt ze ook niet altijd meer in slaap na de voeding. Overdag heb ik haar ook veel in de draagdoek, daarin slaapt ze wel binnen no time. Maar overdag in haar bed is me tot op heden pas een paar keer echt goed gelukt voor langer dan dertig minuten...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:19 schreef LadyBlack het volgende:
Frummel, heel veel herkenning hier! Sam valt ook niet zelf in slaap, en zn zus deed dat ook niet. Kun je haar slapend wegleggen?
Ik gebruik nu overdag de draagdoek en 's avonds zit ik maar gewoon lekker in de hoek van de bank met een serie op tv en S slapend aan de borst.
Wat betreft die lange voedingen; misschien kun je proberen om haar een beetje bij de les te houden door haar kaakje te aaien, haar handpalm te wrijven, of wat borstcompressie toe te passen zodat ze zich sneller verzadigd drinkt. Nu valt ze misschien bijna in slaap, maar heeft ze door de vermoeidheid nog niet genoeg gedronken.
Ook zo... Al denk ik dan ook: sja, zij hebben meer ervaring dan ik, dus ze zullen het wel weten. Ik voel me hierin best onzeker omdat ik het zo graag goed wil doen voor ons guppie.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef Krisvc het volgende:
Mensen om je heen moeten zich lekker met zichzelf bemoeien.
En valt ze dan altijd in slaap na de voeding bij jou? Ik vind het zelf eigenlijk helemaal niet erg om haar te helpen bij het in slaap vallen, of haar bij me te pakken daarvoor in de doek. Integendeel, dat vind ik heerlijkquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef LuDann het volgende:
Ik leg die van mij nog steeds slapend weg hoor.
En de eerste weken (maanden?) sliep ze eigenlijk alleen op mij.
Ja, meestal voed ik haar in slaap. Daar wordt ze lekker slaperig van. Soms voed ik haar beneden en legt mijn man haar boven weg. We gaan dan op bed zitten en dan valt ze in onze armen in slaap. Dan wegleggen. Meestal duurt dat hooguit 10 minuten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Frummeltje86 het volgende:
[..]
En valt ze dan altijd in slaap na de voeding bij jou? Ik vind het zelf eigenlijk helemaal niet erg om haar te helpen bij het in slaap vallen, of haar bij me te pakken daarvoor in de doek. Integendeel, dat vind ik heerlijk
van 9.30 tot 12.30 vind ik toch een hele ruk overdag. 3 uur aan een stuk!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:16 schreef Ggirl het volgende:
Goed bezig Estrys! Ik 'moet' ook eigenlijk. Heb niets anders meer op de planning.. Maar ik hoop nog steeds dat als ik de moed verzameld heb de vaatwasser zichzelf uitgeruimd heeft en de badkamer blinkt!
Frummel, de onze slaapt ook niet overdag. Die slaapt van 21.00 tot 08.30 en dan van 09.30 tot 12.30 en dan met wat geluk nog een uurtje tussen 17 en 18 uur. En stiekem vind ik dat wel prima. Hij is vrolijk en ik zie hem 's avonds nog even. Merk wel dat hij nu tegen 19/19.30 wat lastig is de laatste dagen dus dan gaat hij al richting zijn bedje en meld zichzelf nog even voor een slokje tegen 21 uur.
Frummeltje, wat betreft je onzekerheid, ik denk heel praktisch en korte termijn: wat vandaag voor ons werkt, dat doe ik. En als later blijkt dat het toch 'problematisch' is, dan is het dán vroeg genoeg om me daarover druk te maken (als al!) en het te veranderen. Never change a winning team. En mijn baby 'moet' niks, alleen weten dat ik (wij) er voor hem zijn. Al het andere komt ooit wel, al dan niet vanzelf.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:03 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dames, ik merk dat ik tegen flink wat onzekerheid aanloop wat betreft T. Ten eerst wat betreft haar slaap overdag. Nu ze zes weken is, valt ze niet na elke voeding meer automatisch in slaap. Ze is na de voeding zo druk aan het rondkijken, dat ik het idee heb dat ze best al overprikkeld is als ze vermoeidheidssignalen begint te vertonen. Ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar tot op heden om haar zelfstandig in te laten slapen; dat veroorzaakt een en al hysterie en een heel overstuur meisje... Ook lukt het me lang niet altijd goed om haar mee te helpen met het in slaap krijgen. Soms is ze daardoor zo 2 of 3 uur achter elkaar wakker, terwijl ze echt wel moe is. Hoe deden/doen jullie dit qua slaapjes overdag? Zijn er meer kindjes die het simpelweg niet voor elkaar krijgen om zelfstandig in te slapen?
Tevens valt me op met de borstvoeding dat ze echt lang doet over bepaalde voedingen. De ene keer is ze binnen 20 minuten klaar; de andere keer duurt het bijna een uur voor ze echt loslaat. Soms zie ik dan wel dat ze alleen wat ligt te sabbelen en niet zozeer drinkt, maar als ik haar dan loshaal, begint ze heel hard te huilen. Klinkt dit bekend?
Dat is zo leuk! N. doet dat ook, wat een heerlijk boefje is ze dan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:54 schreef Krisvc het volgende:
O jongens mijn kind speelt met ons.![]()
Ze begint te kruipen naar een plekje in de woonkamer waar ze niet mag komen. Dan roepen wij L.exi v. C.! en dan gaat ze veel harder kruipen schaterlachend. Vlak voordat ze dan bij het plekje is waar ze niet mag komen gaat ze zitten, kijkt ze om en gaat ze keihard lachen. En als je dan naar d'r toe gaat om d'r op te pakken komt ze weer als een dolle hond op je afgekropen terwijl ze het uitbrult van het lachen.![]()
Nu ligt ze compleet overprikkeld en uitgeput op bed.
Ze is nog zo kleinquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef Frummeltje86 het volgende:
[..]
Ook zo... Al denk ik dan ook: sja, zij hebben meer ervaring dan ik, dus ze zullen het wel weten. Ik voel me hierin best onzeker omdat ik het zo graag goed wil doen voor ons guppie.
Gaaf, veel plezier!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:59 schreef faptist het volgende:
Hehe Jager. Zondag.
Mag inderdaad wel weer.
Oh en zondag..![]()
![]()
COMIC CON !
![]()
![]()
![]()
Selvaria, ga jij ook nog?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:34 schreef Selvaria het volgende:
Geen idee eigenlijk, we zijn eerder alleen op animecons geweest (ondanks enigszins amateuristisch toch leuk) en wilden dit graag ook eens doen. EnJames Marsters
komt en dat is voor mij reden genoeg.
![]()
/nerd-alert![]()
Dat was toch Spike???quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:34 schreef Selvaria het volgende:
Geen idee eigenlijk, we zijn eerder alleen op animecons geweest (ondanks enigszins amateuristisch toch leuk) en wilden dit graag ook eens doen. EnJames Marsters
komt en dat is voor mij reden genoeg.
![]()
/nerd-alert![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kan iemand mij uitleggen hoe je die Milestone cards gebruikt bij een baby die ze meteen aan stukken probeert te scheuren en niet op z'n rug wilt liggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 22-03-2016 22:07:10 ]No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
L was ook zo'n lastige boerer. Wat wel hielp: op je schoot zetten, en cirkeltjes draaien vanaf de romp, paar rondjes naar links en naar rechts.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 22:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Heerlijk kind Mari!
LB wat sneu hè. Gelukkig weten ze hier later niks meer van, denk ik dan maar. C heeft ook veel last van krampjes vandaag. Wil ook heel veel drinken steeds, misschien een regeldag. Echt een zielige baby. Ik ga toch ook maar weer Infacol halen, misschien werkt het bij hem wel.
Hij boert ook heel moeilijk, duurt soms wel 10 minuten voor er een boer komt.
Welkom!quote:
Gaan we proberen! (Ik moest echt even heel hard nadenken voordat ik het voor me zag. In mijn hoofd werd het een soort Exorcist tafereel. Slaapgebrek..quote:Op woensdag 23 maart 2016 06:40 schreef Mariposas het volgende:
Welkom lamb!
[..]
L was ook zo'n lastige boerer. Wat wel hielp: op je schoot zetten, en cirkeltjes draaien vanaf de romp, paar rondjes naar links en naar rechts.
Appelsap bevat toch ook gewoon suiker?quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:56 schreef SaskiaR het volgende:
Of gewoon boter?
Ik heb net biologsche vijgenjam gehaald, gezoet met appelsap ipv suiker.
Geen toegevoegde, t is gewoon alleen vijgen met geperste appels.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:00 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Appelsap bevat toch ook gewoon suiker?
Die van mij net anderhalve week ofzo, duurde ook vrij lang hier.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:06 schreef Jagärtrut het volgende:
vanaf wanneer kregen jullie babies interesse in eten? T heeft echt nul interesse in eten. Met heel veel moeite krijg ik hem zover dat hij iets in z'n mond stopt, maar na proberen is dat ook snel klaar...
Hier ongeveer 5 maanden, ze trok je bord zowat uit je handen...quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:06 schreef Jagärtrut het volgende:
vanaf wanneer kregen jullie babies interesse in eten? T heeft echt nul interesse in eten. Met heel veel moeite krijg ik hem zover dat hij iets in z'n mond stopt, maar na proberen is dat ook snel klaar...
dat doet hij ook, om het vervolgens op de grond te gooien. Ik had hem zostraks bij me aan tafel zitten tijdens da tik ontbeet, en probeerde hem een broodkorstje te geven. Alles op tafel was zo interessant, behalve dat broodkorstje...quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:08 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hier ongeveer 5 maanden, ze trok je bord zowat uit je handen...
Hm oh, hier vindt ze dat dan ook wel leuk. Het verschilt wel per soort eten of ze het leuk vindt. Pasta negeert ze gewoon, appels en peren ook, maar de meeste groenen lust ze wel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat doet hij ook, om het vervolgens op de grond te gooien. Ik had hem zostraks bij me aan tafel zitten tijdens da tik ontbeet, en probeerde hem een broodkorstje te geven. Alles op tafel was zo interessant, behalve dat broodkorstje...
ja, daar ben ik eigenlijk ook niet bang voor, dat het niet goed komt. Het lijkt me zo leuk, een mee-etende baby!quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:15 schreef Kuukske het volgende:
Dat komt wel goed hoor Jagar. :-) gewoon aanbieden, gezellig samen aan tafel enzo.
Mijn baby zit al een paar dagen op z'n romp onder de ienieminie pukkeltjes. Lijkt een beetje op warmtebultjes. Herkent iemand dat? Echt wegtrekken doet het niet. Hij is verder heel happy de peppie dus denk niet dat hij er last van heeft.
Hebben wij ook!quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:38 schreef Estrys het volgende:
Welkom dot en Lamb![]()
Ik heb zalf van dr Leenarts gehaald tegen berg. 1 keer gebruiken en het is al bijna weg joh
Ja hij is echt lang voor zn 4.5 maandquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oi, wat lijkt hij groot! En wat een haar!
echt hèquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een perfecte mix van jouw dochters is hij, mignonne
Oh jeetje, wat rot zeg! Kraamvrouwenkoorts? Ik lag met 10 dagen na mijn KS ook opnieuw in het ziekenhuis. Veel beterschap! En met de bv komt het goed zolang je maar regelmatig blijft aanleggen of kolven. Het herstelt zich als je weer beter bent, al kan het nu echt dramatisch lijken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:31 schreef onomatopee het volgende:
Ik meld me ook maar eens hierWel even wennen hoor, zowel mini's als grotere baby's die al eten enzo, ik kan me er nu nog niks bij voorstellen
![]()
Hier gaat het met mij even minder, ik lig sinds maandag weer in het ziekenhuis ivm infectie. Gelukkig wel met z'n drietjes samen, en ze zijn heel lief, maar ik baal er zó van. Het herstel van de ks ging heel goed en ik zag dit niet aankomen.. We mogen naar huis als ik 24u koortsvrij ben, de hoop was dat dat morgen zou zijn maar gister piekte de koorts boven de 40 en vanochtend was het ook nog hoog, dus het wordt sowieso op z'n vroegst pas vrijdag. Jasmijn doet het gelukkig prima(al maak ik me wel zorgen dat de bv terugloopt door ab en koorts), dat is het belangrijkste. Maar pfff... Het voelt gewoon even klote nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb griep (bluh) en W. is snotverkouden (geen koorts gelukkig). Wel elk uur overstuur wakker vannacht dus ik voel me gesloopt. We liggen vandaag samen op de bank. Door alle snot lukt drinken aan de borst niet zo goed, dus ik moet ook nog met kolf en fles in de weer. Nahjah, tis even niet anders.
[ Bericht 7% gewijzigd door silliegirl op 23-03-2016 17:05:06 ]
Oh dan is W. toch wel iets kleiner. Laatste keer (1 maart) was 'ie 64 cm en 6,7 kilo. Ik gok dat 'ie nu de 7 kg wel voorbij is, maar 8 haalt 'ie nog niet hoorquote:Op woensdag 23 maart 2016 11:12 schreef mignonne het volgende:
ik denk dat het niet zo gek veel scheelt Silliewat een lief manneke zo ♡
A. is nu 68 cm en een kilo of 8
thanks all ^_^
Ik heb andere, maar ' t enige verschil daar was dat de speen ansich geschikt was voor beginnende tandjes (dikker rubber zeg maar), afmetingen zijn hetzelfde.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:17 schreef JantinaGr het volgende:
Lieve foto Sillie!
Verder niet bijgelezen, maar heb een korte vraag:
Hebben de Avent fopspenen vanaf 6 maanden in z'n geheel een groter schild? Of is de bovenkant tot neus wel gelijk met de 0 - 6 maanden speen??
F. heeft volgens mij een grotere speen nodig, want onderkant hangt regelmatig in haar onderlipje. Echter is de ruimte aan de bovenkant tot neus nog wel gewoon prima...
Ik denk dat het schild groter is, maar ik kan vanavond voor je kijken. Mijne deed vanmorgen ook dat trucje met schild in zn mondquote:Op woensdag 23 maart 2016 11:17 schreef JantinaGr het volgende:
Lieve foto Sillie!
Verder niet bijgelezen, maar heb een korte vraag:
Hebben de Avent fopspenen vanaf 6 maanden in z'n geheel een groter schild? Of is de bovenkant tot neus wel gelijk met de 0 - 6 maanden speen??
F. heeft volgens mij een grotere speen nodig, want onderkant hangt regelmatig in haar onderlipje. Echter is de ruimte aan de bovenkant tot neus nog wel gewoon prima...
Thanks! Bij de speen van Avent die in zo'n babybox zat, deed ze dit al na 3 maanden, maar dat schildje is dus nog kleiner.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:25 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik denk dat het schild groter is, maar ik kan vanavond voor je kijken. Mijne deed vanmorgen ook dat trucje met schild in zn monddus ik ga die grotere maar eens pakken.
Met de ervaring van je oudsten snap ik dat je dat niet helemaal lekker zit ja. Hopelijk is dit idd gewoon 'normaal binnen de borstvoedingmarge' en zo. En for what it's worth, mijne had dezelfde frequentie op volledige bv. Sinds ie bijvoeding krijgt is het wel iets vaker (1-2 keer per week), maar nog steeds weinig dus. Hij lijkt er geen last van te hebben dus ik probeer het maar als relaxed voor ons te beschouwen, maar ik zou vaker zelf ook wel een fijner idee vinden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:29 schreef mignonne het volgende:
issues niet echt mineola maar helemaal van een leien dakje ook niet. Hij poept eens per week of per 10 dagen. Beetje grillig. Maar goed zolang ie poept hou ik het maar op normaal-mag-bij-borstvoeding enzo... Maar t is niet echt makkelijk om het helemaal los te zien.
Volgende maand weer naar de kinderarts voor de meiden.
T is idd vooral in het licht van de oudste twee. Ik weet wel dat het normaal is en kan en mag enz. En ik weet ook precies wanneer wel of niet, maar t is toch best lastig om dat los te laten en neutraal te bekijken. Lukt wel hoor, maar toch.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:40 schreef Mineola het volgende:
[..]
Met de ervaring van je oudsten snap ik dat je dat niet helemaal lekker zit ja. Hopelijk is dit idd gewoon 'normaal binnen de borstvoedingmarge' en zo. En for what it's worth, mijne had dezelfde frequentie op volledige bv. Sinds ie bijvoeding krijgt is het wel iets vaker (1-2 keer per week), maar nog steeds weinig dus. Hij lijkt er geen last van te hebben dus ik probeer het maar als relaxed voor ons te beschouwen, maar ik zou vaker zelf ook wel een fijner idee vinden.
Ga je kleine A ook bespreken bij de kinderarts, in het kader preventief?
Niet! Je hebt toch wel gelijk de dokter gebeld?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:13 schreef pinquit het volgende:
Hij deed zelfs per ongeluk een poging tot in slaap vallen toen ik hem gisteravond in bed legde
En toen werd hij wakker van je vreugdedansquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:13 schreef pinquit het volgende:
Hij deed zelfs per ongeluk een poging tot in slaap vallen toen ik hem gisteravond in bed legde
Hehehe, nou ik ben wel drie keer (zachtjes) gaan kijken omdat t zo stil wasquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:28 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
En toen werd hij wakker van je vreugdedans?
quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:07 schreef LadyBlack het volgende:
Peuter loopt in een luierDie ik om heb gedaan terwijl baby lag te huilen na een mislukte weglegpoging..... mn bloeddruk wat doe je
Zeker wel, de hele ochtend alquote:Op woensdag 23 maart 2016 13:11 schreef Limone het volgende:
[..]Ok ok... Je hebt er helemaal niets aan, maar ik beleef mijn eigen kraamtijd nu opnieuw. Staat de tv al aan?
Vast! En anders overmorgen, of in het weekend! En weet je wat het allermooiste is? Dat over 5 maanden de scherpe randjes ervan af zijn. En dat je het bijna, bijna bent vergeten!quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:21 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zeker wel, de hele ochtend al![]()
![]()
En trust me, daar heb ik meer aan dan aan mn moeder. Zeg alleen nog even dat t morgen vast beter is?
Wat tof, veel plezier vast! Gaat vast goed, als er eten bij is betrokken voor A.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:21 schreef pinquit het volgende:
Jeah, we hebben morgen een IKEAdate incl. babyzo lang geleden dat we überhaupt iets hebben ondernomen, ik heb er helemaal zin in
Die observaties waren op mijn werk wel standaard, 1x per jaar tenzij problemen. En die 10 min gesprekken waren optioneel, en dat is korter dan je denkt hoor, vaak sta je bij de overdracht ook al snel 10 minuten te praten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat tof, veel plezier vast! Gaat vast goed, als er eten bij is betrokken voor A.
Selvaria, wat irritant dat je zoveel moet nakijken.
Veel sterkte verder met de tweede kindjes dilemma's. Ik weet verder niet zo goed wat te zeggen, het lijkt me erg lastig allemaal.
Ik kom net bij het KDV vandaan, ze hebben mijn baby in januari geobserveerd en daar hebben we een verslag van gehad. En dan mogen we nu op een 10 minuten gesprek komen om te bespreken hoe ze het doet. Een 10 minuten gesprek om het gedrag van een baby van toen 5 maanden oud te bespreken, ik vind het nogal bizar eigenlijk. Doen ze dat bij jullie op het KDV ook?
Nog niet gehad, maar ja. 2x per jaar zelfs.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat tof, veel plezier vast! Gaat vast goed, als er eten bij is betrokken voor A.
Selvaria, wat irritant dat je zoveel moet nakijken.
Veel sterkte verder met de tweede kindjes dilemma's. Ik weet verder niet zo goed wat te zeggen, het lijkt me erg lastig allemaal.
Ik kom net bij het KDV vandaan, ze hebben mijn baby in januari geobserveerd en daar hebben we een verslag van gehad. En dan mogen we nu op een 10 minuten gesprek komen om te bespreken hoe ze het doet. Een 10 minuten gesprek om het gedrag van een baby van toen 5 maanden oud te bespreken, ik vind het nogal bizar eigenlijk. Doen ze dat bij jullie op het KDV ook?
Nog even eenquote:Op maandag 21 maart 2016 07:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik hoor hier natuurlijk helemaal niet, maar las toevallig mee; een vriendin van mij had om die reden een 'knuffel' aan de speen.
Zo'n ding:
[ afbeelding ]
Vraag voor jezelf even een blank observatie formulier... Dikke kans dat er geen meetlat en geen verwachtingen oid zijn, enkel een objectieve observatie over wat jouw kindje nu kan... daar zit ( als t goed is) geen oordeel aan vast...quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:34 schreef LuDann het volgende:
Ik was niet van plan er een big deal van te maken maar het staat me wel een beetje tegen eerlijk gezegd. Ik heb liever niet dat mijn baby nu al langs een meetlat wordt gelegd, wordt geobserveerd en beoordeeld en aan verwachtingen moet voldoen. Ik snap dat dat is hoe het allemaal in elkaar steekt maar ik vind het niet fijn. Dusja, we hebben vriendelijk bedankt voor het gesprek. Er was verder ook geen aanleiding om iets te bespreken zei de leidster, alles leek hun in orde, geen opvallende dingen. We bespreken vrij regelmatig hoe het gaat allemaal dus dat is voor ons voldoende.
Jaaa hooo dan snap ik je ineens een stuk beter...quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:07 schreef LuDann het volgende:
Ik ben het verstandelijk zeker eens dat het goed is dat er gekeken wordt naar de ontwikkeling. Aan de andere kant staat dit me gevoelsmatig tegen. Dus ja, ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen die twee.
Ik denk dat wat me vooral dwars zit is dat dit nogal onverwachts komt. 2,5 maand geleden is er zonder dat ik er weet van had iemand speciaal naar het KDV gekomen (ze doen het niet zelf) en die heeft mijn baby een hele dag geobserveerd en vinkjes gezet. Sja, het geeft me gewoon geen fijn gevoel.
Ik kan het niet direct koppelen aan iets wat ik ken. Maar ik vind het nogal subjectief klinken; hoe kun je nou op 1 moment oordelen over slaapritme? Weet je wie/wat de observatie heeft gedaan? Een gedragsdeskundige of groepsleidster of?quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:48 schreef LuDann het volgende:
Ok, ik ben dus niet helemaal gek dat mij dit een vervelend gevoel geeft.
Ik heb de Kijk! observatie opgezocht, dat is dit niet. Er zijn verschillende categorieën zoals 'binnenkomst' bijvoorbeeld en dan is er een groep positieve aanvinkbare vakjes zoals 'het kind is blij de leidster en andere kinderen te zien' en een groep negatieve (schuingedrukt) zoals 'het kind is niet blij om de leidster en de andere kinderen te zien'. En bij slapen: 'hij/zij heeft een eigen slaapritme en laat zich lekker in bed leggen. Ligt in bed soms nog wat te kletsen en valt rustig in slaap' versus 'hij/zij heeft geen eigen slaapritme' en 'hij/zij huilt bij wakker worden'.
Lig je in bed? Kan je je baby even uitbesteden? Want mijn advies zou zijn: slapenslapenslapen zoveel je kan! Desnoods met baby naast je, maar als die dan gaat keten heb je natuurlijk nog geen rust.quote:Op donderdag 24 maart 2016 06:36 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben kapot. Zelf koorts en gammel en W. is al 3 nachten op rij elke 45 minuten overstuur wakker. Ik heb geen idee hoe ik dit moet volhouden
wat kan de wereld er dan anders uitzien he...quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:49 schreef LadyBlack het volgende:
Zooooo hier een opgeknapte LBGrote kind is naar het kdv, en de kleine slaapt in zn kinderwagen
Nadat hij vanochtend zn eerste controle op het cb had, inclusief prikjes
(Er heerst momenteel kinkhoest in de wijk, dus doen ze de prikjes liever direct).
Maargoed, ik had hem aan de borst getroost, hij was lekker in slaap gevallen en toen zijn we fijn een ommetje gaan makenen nu slaapt hij nog steeds
Ik blijf een beetje jaloers als ik eraan denk door welke stad jij dan zo gaat wandelenquote:Op donderdag 24 maart 2016 11:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat kan de wereld er dan anders uitzien he...
Hier ziet hij er vandaag wat grouwer uit dan gister. Ik ben vanaf 5 uur klaarwakker, kon niet meer slapen. En vanaf 6 uur wil baby niet meer slapen, en ik kan nu pas een kop koffie drinken. Zodra die op is gaan baby en ik maar eens een flink stuk wandelen. We hebben in de stad afgesproken te gaan lunchen, en dat is ongeveer 6 km. Kan de kleine mooi even slapen...
Hoe weet je het verschil tussen verkoudheid en kinkhoest? Ik ben namelijk snotverkouden uit het ziekenhuis gekomen en mini heeft ook een dichte neusquote:Op donderdag 24 maart 2016 10:49 schreef LadyBlack het volgende:
Zooooo hier een opgeknapte LBGrote kind is naar het kdv, en de kleine slaapt in zn kinderwagen
Nadat hij vanochtend zn eerste controle op het cb had, inclusief prikjes
(Er heerst momenteel kinkhoest in de wijk, dus doen ze de prikjes liever direct).
Maargoed, ik had hem aan de borst getroost, hij was lekker in slaap gevallen en toen zijn we fijn een ommetje gaan makenen nu slaapt hij nog steeds
als je later het jaar hierheen komt kunnen we meeten!quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik blijf een beetje jaloers als ik eraan denk door welke stad jij dan zo gaat wandelen![]()
Ben er een paar jaar geleden een midweekje geweest met vrienden en het was zo tof! We logeerden toen aan de Torstrasse en hebben elke dag ergens anders ontbeten, en t ene tentje was nog fijner dan het andere. Later dit jaar misschien maar eens testen met peuter & baby
Beterschap!quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:17 schreef SaskiaR het volgende:
Hier ook ziek... Ben echt nooit ziek, sinds mn 12e al niet meer, maar nu kan ik al sinds gistermiddag niks binnenhouden. Bwah... Gelukkig kan mijn man hier wel op N. passen, dat scheelt enorm
Ook nog gedoe met werk; komt erop neer dat ik als zzp'er thuis werk, maar eigenlijk gewoon te weinig uren heb om alles af te krijgen. Pre-baby werkte ik 50 uur p/w, nu haal ik net de 30 misschien. N. gaat niet naar een opvang, dat wil man niet, en we hebben ook geen vaste oppas. We hebben nu afgesproken dat man in de ochtenden voor N zorgt en ik 's middags, zodat ik dan 's ochtends ongeveer 4 uur kan werken en nog een paar keer 's avonds wat uurtjes. Maar vaak komt er in de ochtend toch weer wat tussen, dus daar gaat mn werktijd dan. Ik moet zelf dus enerzijds opdrachten weigeren (echt jammer) en anderzijds moeten we duidelijkere afspraken maken denk ik....
Nouja, knuffels voor alle zieken!
Ik ben nu even wakker om te kolven, kruip er daarna weer in.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Lig je in bed? Kan je je baby even uitbesteden? Want mijn advies zou zijn: slapenslapenslapen zoveel je kan! Desnoods met baby naast je, maar als die dan gaat keten heb je natuurlijk nog geen rust.
Thanks! Tja, hij vindt haar nog zo jong enzo... Hij is helemaal gek met haar (en andersom, papa's kindjequote:Op donderdag 24 maart 2016 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Beterschap!
waarom wil je man niet dat N naar de opvang gaat? En hoeveel uur werkt hij?
Nou ja, een consequentie zou zijn dat als mijn kind volgende observatiedag geen zin heeft om te lachen naar de leidster bij binnenkomst, dat we dan een oppas moeten regelen voor tijdens het 10 minuten gesprek.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:32 schreef L0t.. het volgende:
De gang van zaken is wel een beetje vreemd idd maar ik zou me er ook niet al te druk om maken. Er worden verder geen consequenties aan verbonden toch? Dan zou ik mooi het eoiaou-principe toepassen.
Ik ga ze gewoon thuis observeren, in hun natuurlijke habitat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:22 schreef Aerenia het volgende:
Je hebt helemaal gelijk hoor LuDann... is het geen idee om zelf een keer met een notitieblok naar het KDV te gaan voor een observatie/evaluatie (zogenaamd voor je onderzoek"? (Je bent sowieso iets aan het onderzoeken, dus helemaal gelogen is net niet)![]()
Als de leidsters dan zeggen: "Nou, dat vinden we een beetje raar hoor, zo onaangekondigd. En niet zo prettig ook dat we niet van te voren zijn ingelicht. Waar wordt dan op gelet? ..."
Ja duh!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikke laag onder de voetjes, sokken erover en dan gewoon in de slaapzak.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:23 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; hoe "werkt" dat met Luuf onder babyvoetjes? Doe je ze dan sokjes aan of juist niet? En in een slaapzak of juist niet?
Dank je wel!quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dikke laag onder de voetjes, sokken erover en dan gewoon in de slaapzak.
Gaat dat ooit nog komen, vraag ik me wel eens af.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:40 schreef Krisvc het volgende:
Gaat dat weke moeder gebeuren ooit weer over jongens?
Ik heb net keihard zitten huilen (lelijk huilen, met hele lange uithalen en snottebellen en achteraf nog heel lang nasnikken) om de reclame van save the children waarin kindjes honger hebben.
+1, ik herken het ook niet zo eigenlijk...quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Gaat dat ooit nog komen, vraag ik me wel eens af.
Mijn W. krijgt het voor elkaar om in die pakjes met voetjes met 2 benen in 1 broekspijpje terecht te komenquote:Op donderdag 24 maart 2016 15:44 schreef twist02 het volgende:
Zit net te rekenen dat het hier ook nog maar 7 weken duurt totdat de Minion 1 is ja!
Sillie, pyjama met voetjes is ook ideaal met Luuf(onze Minion houdt d'r sokken namelijk geen 2 tellen aan
)
En inderdaad even opletten dat je Babyluuf hebt; die andere is vanaf 2 of 3 jaar geloof ik (weet niet precies wat het verschil is).
[..]
+1, ik herken het ook niet zo eigenlijk...
Maar dat had ik bijv. tijdens de zwangerschap ook al niet echt (hormonale buien ofzo) en ook kraamtranen heb ik volgens mij niet gehad (nou vooruit, ik was de 4e dag een beetje down, zonder dat ik snapte waarom)
Sokjes eroverheenquote:Op donderdag 24 maart 2016 16:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn W. krijgt het voor elkaar om in die pakjes met voetjes met 2 benen in 1 broekspijpje terecht te komen. Ben ik 's nachts dus steeds bezig met hem weer goed in z'n pak doen omdat hij er boos van wakker wordt.
Luuf vanaf 3 jaar heeft hogere gehaltes van sommige ingrediënten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:44 schreef twist02 het volgende:
Zit net te rekenen dat het hier ook nog maar 7 weken duurt totdat de Minion 1 is ja!
Sillie, pyjama met voetjes is ook ideaal met Luuf(onze Minion houdt d'r sokken namelijk geen 2 tellen aan
)
En inderdaad even opletten dat je Babyluuf hebt; die andere is vanaf 2 of 3 jaar geloof ik (weet niet precies wat het verschil is).
[..]
+1, ik herken het ook niet zo eigenlijk...
Maar dat had ik bijv. tijdens de zwangerschap ook al niet echt (hormonale buien ofzo) en ook kraamtranen heb ik volgens mij niet gehad (nou vooruit, ik was de 4e dag een beetje down, zonder dat ik snapte waarom)
Dat flikte onze Minion soms ook ja!quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn W. krijgt het voor elkaar om in die pakjes met voetjes met 2 benen in 1 broekspijpje terecht te komen. Ben ik 's nachts dus steeds bezig met hem weer goed in z'n pak doen omdat hij er boos van wakker wordt.
Hee kijk, daar is het nieuwe trucje!quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:17 schreef SaskiaR het volgende:
Volgens mij rolde N. om daarnet![]()
![]()
Tenminste ik had dr echt niet op haar rug weggelegd (kijk ik effe niet hoor)... En ze heeft haar 2e tandje!
![]()
En ze heeft wel 5 minuten aan de box gestaanKleine baby wordt groot!
Vanaf 6 maanden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag de baby Luuf nu al, niet toch?
Anders wil ik m ook halen, in de hoop dat dat helpt tegen nare hoest
Ja dat dacht ik ook, daarom heb ik m nog niet gekocht. En W. Is nog jonger vandaar dat ik dacht, huh?quote:
quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:36 schreef Razztwizzle het volgende:
C heeft een regeldag vandaag, nais. Het begon vannacht met elk uur willen drinken en dat ging zo de hele dag door. Heel erg blij dat m'n moeder er vandaag toch nog was, kon die mooi met A op pad terwijl ik nonstop met baby aan de borst / op mij zat. Al het andere was huilen. En nu heb ik zere tieten
.
Z'n melkcomahoofd is dan wel weer lief:
oh razz, wat een mooierd. Hier ga ik van rammelen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Ludann, oioioi. Hopenlijk trekt het snel weg!
Oooh guppie...quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:38 schreef LuDann het volgende:
Thanks Razz.
Mijn baby lijkt allergisch te zijn voor vis.Net na haar de eerste keer vis gegeven te hebben zag ze er zo uit:
[ afbeelding ]
Dikke rode bloeddoorlopen tranende ogen waar ze constant in loopt te wrijven, loopneus en rode vlekken. We hebben de HAP even gebeld omdat het best heftig was, moeten opletten of ze niet benauwd wordt.
Je kunt voor die kleintjes zo verrekte weinig...quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, daarom heb ik m nog niet gekocht. En W. Is nog jonger vandaar dat ik dacht, huh?
Want ik hoop nog op een wonder middel wat ik nu kan gebruiken (al zal ik meer last hebben dan G, die is super vrolijk, maar mijn moederhart)
quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:36 schreef Razztwizzle het volgende:
C heeft een regeldag vandaag, nais. Het begon vannacht met elk uur willen drinken en dat ging zo de hele dag door. Heel erg blij dat m'n moeder er vandaag toch nog was, kon die mooi met A op pad terwijl ik nonstop met baby aan de borst / op mij zat. Al het andere was huilen. En nu heb ik zere tieten
.
Z'n melkcomahoofd is dan wel weer lief:
Hodver. Net als jullie m'n eierstokken compleet laten verschrompelen met verhalen over dagelijkse beslommeringen in het leven met twee kinderen, flik jij weer zoiets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:00 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hodver. Net als jullie m'n eierstokken compleet laten verschrompelen met verhalen over dagelijkse beslommeringen in het leven met twee kinderen, flik jij weer zoiets.
Ik kreeg de tip van een arts in mijn familie om de de babyluuf te verdunnen met vaseline. Op borst smeren raadde hij nog wel af. Dus ik heb nu verdund en dus enkel onder w's voetjes met sokken en slaapzak.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag de baby Luuf nu al, niet toch?
Anders wil ik m ook halen, in de hoop dat dat helpt tegen nare hoest
Bedankt. Het trok na een uurtje weg inderdaad, gelukkig! Ze slaapt nu, ik ga regelmatig even kijken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oooh guppie...zo zag mijn kind er uit na appel idd... trok hier altijd met n uurtje weer weg maar hoe dat met vis is...
Sterkte en eeb knuffel voor je kleintje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
Ah ok, daar heb ik geen idee van verder. We gaan het even aankijken want tot we enig idee hebben waar het door komt wordt het lastig om te onderzoeken lijkt me. Ik zal zo wel de huisarts even bellen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:38 schreef pinquit het volgende:
Succes met dr verstopping Lu! Zo zielig
En ik dacht dat kinderen onder de 3 ofzo geen hooikoorts kregen eigenlijk, waarom weet ik niet. Ik hoop dat het snel duidelijk is!
Dat gebeurd! F. begon vorige week donderdag ook erg te hoesten en te snotteren. En werd ook vaak wakker. Ook bijna elk uur, soms zelfs elk half uur op de ergste dag. En nu heeft ze het ergste achter de rug en merken we dat meteen aan het slapen. Ze wordt sinds 2 dagen nu in de avond/nacht maar 2x wakker.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 06:17 schreef silliegirl het volgende:
Wil iemand me even geruststellen en zeggen dat W. heus weer beter gaat slapen als 'ie niet meer zo snottert?![]()
![]()
Oh heerlijk MM.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:40 schreef mousemicky het volgende:
Mijn baby heeft zich gisteren van z'n beste en slechtste kant laten zien...
Ik was op kraamvisite bij een vriendin (gupje van een week oud), en hij ging heel lief op bed brabbelen en spelen met de middelste dochter. En toen was ie t zat, em deed ie een exorcist en spuugde echt het hele kraambed onder met oranje fruitkots
![]()
![]()
Lang leve de kraamverzorgster zeg maar, die had weer wat te doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |