abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2016 @ 21:54:33 #1
409579 LuDann
All the way
pi_160845599
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

maandag 21 maart 2016 @ 22:14:35 #2
409579 LuDann
All the way
pi_160846140
Hoe zou het trouwens met Myrr gaan bedenk ik me opeens.
pi_160846590
Wat een schrik Selvaria! Hoop dat het meevalt en N. snel weer vrolijk is. :*
pi_160847368
N. viel op weg maar de HAP eindelijk in slaap. :') Binnen 5 minuten, nadat we daarvoor 2 uur hadden geprobeerd haar rustig te krijgen. ;(

Nu is ze nog wat na aan het snikken en ze lijkt wat last van haar hoofd te hebben, maar de arts zag niks verontrustends. Als er morgen iets verandert mogen we laagdrempelig aan de bel trekken. ^O^ Wekadvies hoefden we van hem niks mee te doen, maar ik heb voor de zekerheid toch een wekker gezet. :@

Mijn kleine stuntpilootje. :'( *;
pi_160847471
Pfieuw Selvaria, gelukkig dat het mee lijkt te vallen. Ik denk dat ik zelf ook zou wekken voor de zekerheid idd. Hopelijk een rustige nacht voor jullie :*.
pi_160847496
Gelukkig Selvaria! Klinkt toch eng, zulk soort dingen.

En Cholula, gefeliciteerd met Frits *O*
pi_160847525
Malteser, ik bel morgen het kdv om te vragen naar hun beleid. Op dit moment heeft J koorts, dus zou hij sowieso niet naar de opvang mogen. Dus een backup plan moet ik sowieso hebben. Op dit moment valt hij steeds aan de borst in slaap, om dan weer wakker te worden omdat hij woest met zijn benen spartelt.

Selvaria, dat is schrikken! Hopelijk gaat alles vanaf nu weer goed.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 04:18:34 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160849223
Agos, sowieso sneu dus Hupje.... beterschap!

Hoe is het met stuntpilootje N?
pi_160849398
Beterschap Hupje!

Hie is het gegaan met N. Selvaria? Ik hoop dat ze er geen last meer van heeft en dat jullie wat hebben kunnen slapen. Wat een schrik!

LB heeft S. vannacht ergens anders dan op jou geslapen of wilde het nog niet lukken?

N. lijkt in de nacht zowaar al iets van een ritme te hebben :). Hij drinkt rond 8 uur/half 9 en gaat dan boven in zijn wieg in de puck en dan maakt ie een lange ruk tot 2 uur/half 3 wn dan komt ie weer rond 5 uur/half 6. Helemaal prima wat mij betreft!
Hij lijkt alleen wat moeite te hebben met drinken. Veel kreunen en piepen tijdens de fles. Vind het zielig, maar ik weet niet zo goed waar het door komt en hoe ik hem kan helpen. Iemand tips toevallig?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_160849428
Oef Sel, arme N.! Heeft ze nog lekker geslapen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:01:20 #11
409579 LuDann
All the way
pi_160849576
Wat een opluchting dat alles goed was met N! Nu mag het kleine stuntpilootje wat rustiger aan doen hoor.

Ik heb Wolk net naar het KDV gebracht, man kan dat niet vandaag. Ik zat van tevoren helemaal een beetje op te zien tegen het dragen, want zwaar. Zegt mijn man 'ga met de kinderwagen alsjeblieft'. Oh ja, vergeten dat we die ook nog hebben. :P

Hebben jullie koosnaampjes voor jullie baby's? Ik merk dat ik haar vaak troostend 'popje' noem als ze huilt. Ik vind mezelf eigenlijk helemaal geen moeder om 'popje' te zeggen maar het is zo gegroeid. En nu past het wel ofzo. :P
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:02:46 #12
409579 LuDann
All the way
pi_160849584
Hupje, beterschap aan je arme kleine J. Bij koorts geen KDV, nee? Hier mag ze alleen niet als ze ziek is, koorts an sich is niet zo'n bezwaar.

Sicilia, wat fijn van het ritme, ik hoop dat het zo blijft!
pi_160849589
Aapie :) ik moet nog opletten dat ze niet gaat denken dat ze aapie heet, dat zeg ik vaker dan haar naam....
en bollinha, dat is Portugees voor bolletje. Maar dat was vooral toepasselijk toen ze wat kleiner was.
En skeetje soms :)
pi_160849608
Mijn baby is ziekjes, heeft de hele nacht liggen snotteren en hoesten :(

En zn mama is ook ziek, prutgriep :(

Echt, hoe zorg je goed voor je baby als je ziek bent? Ik wil alleen maar slapen.
pi_160849745
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:05 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby is ziekjes, heeft de hele nacht liggen snotteren en hoesten :(

En zn mama is ook ziek, prutgriep :(

Echt, hoe zorg je goed voor je baby als je ziek bent? Ik wil alleen maar slapen.
Mijn moeder zei vroeger altijd moeders kunnen niet ziek zijn. Ik snapte dat nooit, nu wel :Y

beterschap!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_160849815
Ik ben weer even zonder kinderen deze ochtend. A is een ochtend wennen. Eindelijk mezelf los weten te maken daar, ik vol goede moed op pad om boodschappen te doen. Zit mn portemonnee nog in de luiertas :( Teruggaan zie ik ook niet zitten. Dan maar straks met A boodschappen doen. Nu de badkamer poetsen :)
pi_160849850
Jee Selvaria, schrikken zeg! Hoe ging het vannacht met wakker maken?

Hupje ook beterschap voor J :* en sillie ook beterschap voor jou en je kleintje! Wat een ziekenboeg.

Ziek zijn met baby is ruk ja. Gewoon doorgaan.. En veel samen op bed? Mits geen andere kinderen in da house :') .

Koosnaampjes.. Ligt aan de situatie :D . Kleine man, mannetje, liefje, bollie, kleine stinkerd, superpoeper, luchtalarmpje, CasWaarIsMnTas - Ik praat de hele dag door tegen de kindjes dus dan krijg je dat :+

Estrys aan de poets, wat goed ^O^ ! Ik ga woensdag als A naar het KDV is ook maar weer eens wat doen in huis. Heus. Haar sokken zijn zo vies aan het eind van de dag, teken dat ik echt moet dweilen :@ kuch.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 08:37:46 ]
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:36:24 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160849877
Manneke, jochie, schatje, liefje, lieverd, poppie..... zoveel moeite om een naam te kiezen en dan gebruik ik m zelden _O-
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:38:33 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160849899
Ziek met minibaby vind ik te doen, gewoon samen op bed idd.

Ziek met baby en peuter bleek killing vorige week :X

Hupje hoe is het met J?
pi_160849913
C heeft zowaar vijf uur achter elkaar gemaakt vannacht *O* . OK, op mij. Maar toch. Vijf uur zwetend dommelen is beter dan vijf uur wakker! Babysteps..
pi_160849967
Zie ik op het aanrecht A zijn speen liggen. F***
pi_160850110
Ik noem mini steeds wiebeltje O+ want dat is ze.

Verder een beetje afwezig, want 't gaat niet zo, maar :* voor jullie allemaal
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:58:02 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160850200
Ik vind het zo fascinerend dat mijn minibaby al een kilo extra gewicht heeft! Op de 2 kilo waar hij mee begon is dat echt zoooooveel :D

En de nachten vind ik vrij ideaal hoor; hij is zielsgelukkig als ie lekker tegen me aanligt, en ik slaap ook prima. Vannacht ging ik er rond 0:00 in, en om 4:00 zat ik te voeden. En daarna kwam peuter om 6:30 :')

Maar nog iets anders; heeft iemand ervaring met infacol of iets dergelijks? Sicilia / Razz, gaf jij dat? S reageert heel sterk op aanraking van zn buik en flanken, spartelt soms met zn beentjes tijdens het voeden, krult ineen en loopt rood aan, maar waar hij eerst bij elke voeding zn luier volgooide is het nu veel moeite zonder resultaat. En dan af en toe echt enorme borrels en winden die je aan de andere kant van de kamer nog kunt horen :')
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:00:34 #24
409579 LuDann
All the way
pi_160850260
Er zijn onderzoeken waaruit is gebleken dat Infacol enzo eigenlijk niet effectief is, zelfs minder effectief dan een placebo. Probiotica zou een stuk beter werken. Wij hebben dus probiotica gegeven toen Wolk nog een miniwolkje was en we hadden wel de indruk dat dat hielp. Het duurde alleen een weekje voordat het effect had.

http://www.analyticalarma(...)l-try-this-blog.html
pi_160850269
Infacol en Cynababy hielpen bij A destijds helemaal niks. Dus ik ben dan geneigd om het nu bij C ook maar te skippen. Gek eigenlijk, wie weet helpt het hem wel. Oftewel: Je kan het proberen toch? Baat het niet..

En al een kilo erbij voor S :o *O* wat gaat 'ie goed!

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 09:02:05 ]
pi_160850819
Wij geven Infacol en ik heb wel het idee dat het wat doet. Krampjes heeft ie nog steeds, want hier ook kreunen, spartellen, strekken of juist ineen krullen en rood aanlopen, maar hij boert er veel beter door en is sneller weer kramp vrij.
Probiotica wil ik eigenlijk ook wel gaan proberen, lijkt me inderdaad nog beter dan Infacol.
pi_160850918
Ow en koosnaampjes heb ik een heleboel haha. Maar ik wil ze afleren qant sommige zijn echt te erg eigenlijk :@ het gaat alleen zo automatisch omdat ik zoveel praat zonder erbij na te denken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:00 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160851135
_O-

Mijn vriend heeft de fout begaan om S vrij consequent Sambo te noemen, en nu doet E dat ook... En ik vind t zó lelijk }:|
pi_160851670
In het Zweeds is Sambo het woord voor mensen die samen leven!

Hier denkt de kleine waarschijnlijk dat hij Tomster heet. Of kleine man...Eigenlijk gebruik ik z'n naam heel weinig, het is vaker een van die 2. Stom, moet ik gaan veranderen.

Vannacht heeft hij prima geslapen: 19-22-03 :o - 6.45. Jammer dat de voeding van 3 uur in totaal een uur en een kwartier duurde, maar ik heb toch van 11 tot 3 geslapen, en van half 5 tot 6.45!
pi_160851846
Oh, ik moet bij Sambo vooral denken aan racistische stereotypes over Afro-Amerikanen... :@

Ik noem Ketel vaak dropje en variaties (droppie, dropke, drupke, etc). Maar hij luistert wel naar zijn naam! Draait zijn hoofd naar je toe als je hem noemt O+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:01:24 #31
409579 LuDann
All the way
pi_160851869
Oh ja, ik zeg ook soms

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook lekker fout. :')

Mijn man noemt haar vaak Druppel. Verder nog schatje, lieverd, meisje etc.
pi_160851965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:00 schreef lunapuella het volgende:
Oh, ik moet bij Sambo vooral denken aan racistische stereotypes over Afro-Amerikanen... :@

Ik noem Ketel vaak dropje en variaties (droppie, dropke, drupke, etc). Maar hij luistert wel naar zijn naam! Draait zijn hoofd naar je toe als je hem noemt O+
Dat doet Nora ook :) verbazingwekkend, aangezien ik haar vaker aapie noem. Of nog vager, aapelieaapie ofzo.
pi_160852101
Onze N. is knorrie/knorra/knorretje/kontje/poedel. _O- Echt de grootste onzin, behalve dan dat knorren, want dat deed ze toen ze heel klein was. O+

Wakkermaken was niet nodig. :') Ze meldde zich heel vaak huilend, arm meisje. ;( Op een gegeven moment ben ik beneden op een matras gaan slapen omdat ik de hele dag moet werken en man gelukkig vrij is. Vannacht draaien we waarschijnlijk even om zodat man bij kan tanken. Nu heb ik pauze en ga ik maar eens bij het thuisfront informeren hoe het met mijn kleine drolletje (o ja, nog een naam) is! O+
pi_160852569
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:36 schreef LadyBlack het volgende:
_O-

Mijn vriend heeft de fout begaan om S vrij consequent Sambo te noemen, en nu doet E dat ook... En ik vind t zó lelijk }:|
Mijn schoonvader begon over Casplantje.
Toen ben ik echt heel boos geworden :@ .
pi_160852583
Dat probiotica klinkt interessant trouwens. Waar ligt dat bij de AH :+ ?

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 10:31:33 ]
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:32:58 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160852613
Edit. Ik moet beter lezen :').
KuikenGuppy
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:37:37 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160852749
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:30 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Mijn schoonvader begon over Casplantje.
Toen ben ik echt heel boos geworden :@ .
_O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160852880
Leuk al die koosnaampjes

Hier zeg ik tegen de oudste vaak Sjefke of Basje (hij heet voluit Sebastian), de middelste zeg ik weleens Jootje tegen. Misschien ook niet zo :P En de jongste noem ik vaak Apke. Dat is een beetje zoals mijn ouders aapje zeggen in dialect O+ Maar beter roep ik tegen de oudste twee gewoon HEEEJ want het is niet zo dat ze luisteren naar hun naam of zo }:|
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:43:48 #39
409579 LuDann
All the way
pi_160852945
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat probiotica klinkt interessant trouwens. Waar ligt dat bij de AH :+ ?
Wij hebben Orthica Orthiflor Start, die is online wel te bestellen. :P
pi_160853210
beuh, ik ben helemaal ondersteboven van wat in Brussel gebeurd is.

De Duutser is er regelmatig, en waarschijnlijk verhuizen wij binnen nu en 2 jaar die kant op, want hij staat op de wachtlijst voor een baan daar... Zo komt het wel heel dicht bij...
pi_160853381
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:52 schreef Jagärtrut het volgende:
beuh, ik ben helemaal ondersteboven van wat in Brussel gebeurd is.

De Duutser is er regelmatig, en waarschijnlijk verhuizen wij binnen nu en 2 jaar die kant op, want hij staat op de wachtlijst voor een baan daar... Zo komt het wel heel dicht bij...
Ik ook.

Op mijn facebook las ik afgelopen weekend een prachtige post van de schoonzoon van een collega voor zijn pasgeboren zoontje. Die deel ik even met jullie.
SPOILER
pi_160854056
Oh wow, had nog geen nieuws meegekregen vandaag... Gaat weer lekker zeg. ;(

Mooi stukje Es.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:21:36 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160854060
Prachtig O+

Alleen jammer dat die klaplopers aan de andere kant van het spectrum ook kinderen krijgen oO<
pi_160854490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:21 schreef LadyBlack het volgende:
Prachtig O+

Alleen jammer dat die klaplopers aan de andere kant van het spectrum ook kinderen krijgen oO<
Een betere wereld begint bij jezelf :)

Een schoner huis ook trouwens :+ de badkamer is schoon. Ik ben nu met de keuken bezig *O*
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:58:19 #45
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160855217
Oef, Selvaria! Hopelijk voelt N. zich alweer wat beter? En dat knorren waar jij hebt over hebt, doet onze T. ook. Net zo'n klein varkentje ;)

Sillie, beterschap voor je kleintje en jezelf :* En Hupjes J. ook al ziek... :*

Sicilia, klinkt goed!

LB, wij geven T. sinds de tweede week Infacol, omdat ze werkelijk de hele boel bij elkaar schreeuwde na elke voeding van de krampjes. Werkt bij haar heel goed! Ik hoop het binnenkort weer af te kunnen gaan bouwen; hopelijk zijn haar darmpjes inmiddels wat gewend. Wat goed dat je kleine mannetje al zoveel is gegroeid!

En al die koosnaampjes voor jullie mini's, geweldig! Hier is het meestal ook iets van poepie, liefie, meiske, purkie, enzovoort :)

Inderdaad een mooi stukje, Estrys. Ik heb me soms ook wel eens afgevraagd waar het heengaat met deze wereld... En lekker aan de poets, wat fijn!

Jager, komt inderdaad erg dichtbij zo voor jullie, wat er in Brussel is gebeurd vanmorgen...
pi_160855347
Ik vind gebeurtenissen als Brussel, maar eerder ook Parijs, Ankara en Istanbul, ook erg heftig. Brussel komt hier ook wel erg dichtbij natuurlijk. En zeker sinds ik moeder ben vind ik het moeilijker dit van me af te schudden. Maar ik zie het als de FB-tekst van Estrys: alleen liefde en hoop helpt hier tegen. Ik hou me vast aan de mooie dingen in het leven en probeer Ketel zo liefdevol mogelijk op te voeden. En dan dus niet alleen met liefde voor hem, maar ook voor de rest van de wereld.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:03:28 #47
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160855366
Dames, ik merk dat ik tegen flink wat onzekerheid aanloop wat betreft T. Ten eerst wat betreft haar slaap overdag. Nu ze zes weken is, valt ze niet na elke voeding meer automatisch in slaap. Ze is na de voeding zo druk aan het rondkijken, dat ik het idee heb dat ze best al overprikkeld is als ze vermoeidheidssignalen begint te vertonen. Ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar tot op heden om haar zelfstandig in te laten slapen; dat veroorzaakt een en al hysterie en een heel overstuur meisje... Ook lukt het me lang niet altijd goed om haar mee te helpen met het in slaap krijgen. Soms is ze daardoor zo 2 of 3 uur achter elkaar wakker, terwijl ze echt wel moe is. Hoe deden/doen jullie dit qua slaapjes overdag? Zijn er meer kindjes die het simpelweg niet voor elkaar krijgen om zelfstandig in te slapen?

Tevens valt me op met de borstvoeding dat ze echt lang doet over bepaalde voedingen. De ene keer is ze binnen 20 minuten klaar; de andere keer duurt het bijna een uur voor ze echt loslaat. Soms zie ik dan wel dat ze alleen wat ligt te sabbelen en niet zozeer drinkt, maar als ik haar dan loshaal, begint ze heel hard te huilen. Klinkt dit bekend?
pi_160855442
De blaasjes hebben maar op een paar plekken doorgezet, dus J heeft geen waterpokken maar hand voet mond ziekte. Het kdv belt me straks terug over hun beleid. LuDann, met koorts mogen ze niet naar ons kdv, ook niet als ze zich wel goed zouden voelen.
Hij sliep bij mij in bed en vriend op een matras beneden (boks voor Selvaria ;) ) en hoewel hij heel sneu was en vaak wakker, hebben we toch wel wat geslapen.

Infacol verergerde hier de boel, Cinababy leek wel te helpen.

J luistert goed naar zijn naam. Verder noem ik hem J-tje, mopje/mupke of kabouter :@
pi_160855678
Wanneer moeten kindjes eigenlijk naar hun naam gaan luisteren? Want L. doet dat absoluut nog niet. Misschien toch minder koosnaampjes gaan gebruiken (Bollie, speklap, hablab (dat zegt ze zelf vaak), gnorfje, boef, sloopkogel, moppie, schurkje, schatje, stinkepoepie, brulaap).

Infacol deed hier niks, Cinababy wel.

Selvaria, beterschap voor je kleine sneutje.

Frummel, ik heb geen tips voor het zelf in slaap vallen. Dat heeft L. altijd goed gedaan dus daar kan ik je niet mee helpen. Het lange drinken klinkt als clusteren. Lekker in meegaan (hoe vermoeiend dat ook kan zijn). :*

Brussel sluit ik me voor af. Naïef en kop in het zand, en verder heel veel liefde.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:19:06 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160855823
Frummel, heel veel herkenning hier! Sam valt ook niet zelf in slaap, en zn zus deed dat ook niet. Kun je haar slapend wegleggen?

Ik gebruik nu overdag de draagdoek en 's avonds zit ik maar gewoon lekker in de hoek van de bank met een serie op tv en S slapend aan de borst.

Wat betreft die lange voedingen; misschien kun je proberen om haar een beetje bij de les te houden door haar kaakje te aaien, haar handpalm te wrijven, of wat borstcompressie toe te passen zodat ze zich sneller verzadigd drinkt. Nu valt ze misschien bijna in slaap, maar heeft ze door de vermoeidheid nog niet genoeg gedronken.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:21:49 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160855894
Verder heb ik nu de puckababy van JufMariska te leen O+

S werd er net alleen echt woest van :') Al lag hij ook sowieso niet rustig want zn buikje is ook druk. Dus zo maar weer in de doek, en dan infacol en/of cinababy kopen. Kijken wat het doet.
pi_160855996
Wij hadden Sab Simplex uit Duitsland tegen de krampjes. Hielp heel erg goed bij Sjaak!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:25:36 #53
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160856006
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:19 schreef LadyBlack het volgende:
Frummel, heel veel herkenning hier! Sam valt ook niet zelf in slaap, en zn zus deed dat ook niet. Kun je haar slapend wegleggen?

Ik gebruik nu overdag de draagdoek en 's avonds zit ik maar gewoon lekker in de hoek van de bank met een serie op tv en S slapend aan de borst.

Wat betreft die lange voedingen; misschien kun je proberen om haar een beetje bij de les te houden door haar kaakje te aaien, haar handpalm te wrijven, of wat borstcompressie toe te passen zodat ze zich sneller verzadigd drinkt. Nu valt ze misschien bijna in slaap, maar heeft ze door de vermoeidheid nog niet genoeg gedronken.
Ik legde haar inderdaad meestal slapend weg, omdat ze door de voeding in slaap viel. Dat ging vaak goed, maar tegenwoordig is ze wel wat langer wakker en valt ze ook niet altijd meer in slaap na de voeding. Overdag heb ik haar ook veel in de draagdoek, daarin slaapt ze wel binnen no time. Maar overdag in haar bed is me tot op heden pas een paar keer echt goed gelukt voor langer dan dertig minuten...

Haar prikkelen tijdens de voeding doe ik inderdaad al, ze is vrij stoïcijns ;) Ik zal eens kijken hoe dat werkt met die borstcompressie!

O, hier ook een Puckababy piep i.v.m. maaiende armen, maar daar vecht ze nog steeds enorm tegen als ze dat ding aan heeft... Het werkt hier meestal goed om haar alvast erin te leggen, dan te voeden en als het lukt slapend weg te leggen, want als ze 'm aan heeft en ik haar deels wakker in bed leg of wat dan ook dan is het luchtalarm weer aan ;)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:29:23 #54
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160856116
Mensen om mij heen zeggen trouwens wel dat ik er niet goed aan doe om haar steeds slapend in bed te leggen, want dan leert ze niet om zelf in slaap te vallen. Snap ik hoor, maar al die keren dat ik dat nu dus geprobeerd heb, raakt ze echt heel erg overstuur. Zo sneu... Gisteren ben ik het blijven proberen bij elk slaapje, maar dat was echt geen succes. Voeden, slaperig in bed leggen, kusje, speentje als ze die pakte, weglopen. En wanneer ze begon te huilen, weer troosten, na paar minuten opnieuw kusje en weer weg. Ook al geprobeerd haar te laten huilen zonder troosten, maar dat breekt mijn moederhart... En het is dan ook geen mekkerhuiltje, maar echt hysterisch hard huilen...
pi_160856357
Mensen om je heen moeten zich lekker met zichzelf bemoeien. :)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:41:19 #56
409579 LuDann
All the way
pi_160856444
Ik leg die van mij nog steeds slapend weg hoor. :P

En de eerste weken (maanden?) sliep ze eigenlijk alleen op mij.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:41:35 #57
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160856455
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef Krisvc het volgende:
Mensen om je heen moeten zich lekker met zichzelf bemoeien. :)
Ook zo... Al denk ik dan ook: sja, zij hebben meer ervaring dan ik, dus ze zullen het wel weten. Ik voel me hierin best onzeker omdat ik het zo graag goed wil doen voor ons guppie.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:44:24 #58
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160856539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef LuDann het volgende:
Ik leg die van mij nog steeds slapend weg hoor. :P

En de eerste weken (maanden?) sliep ze eigenlijk alleen op mij.
En valt ze dan altijd in slaap na de voeding bij jou? Ik vind het zelf eigenlijk helemaal niet erg om haar te helpen bij het in slaap vallen, of haar bij me te pakken daarvoor in de doek. Integendeel, dat vind ik heerlijk
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:50:21 #59
409579 LuDann
All the way
pi_160856712
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

En valt ze dan altijd in slaap na de voeding bij jou? Ik vind het zelf eigenlijk helemaal niet erg om haar te helpen bij het in slaap vallen, of haar bij me te pakken daarvoor in de doek. Integendeel, dat vind ik heerlijk
Ja, meestal voed ik haar in slaap. Daar wordt ze lekker slaperig van. Soms voed ik haar beneden en legt mijn man haar boven weg. We gaan dan op bed zitten en dan valt ze in onze armen in slaap. Dan wegleggen. Meestal duurt dat hooguit 10 minuten.

Ik denk maar zo, als ze 18 is kan ze het vast zelf. :P
pi_160856771
Mensen om mij heen zeiden dat ik hem weg moest leggen als ie sliep :P Nou als ik hem lekker vast wil houden dan doe ik dat. Als ie 15 is wil ie niet meer door mij vast gehouden worden waarschijnlijk (niet zo lang dan ;) ) en als hij 15 is kan ie waarschijnlijk ook zelf in slaap komen. Wakker worden is dan een ander verhaal. Dus mensen moeten gewoon niet altijd menen een mening te moeten ventileren, dat zou in sommige gevallen de wereld ook stukken mooier maken.

Zo ik poetste de badkamer, de keuken en ik dweilde de benedenverdieping en draaide een was. Mág ik een applausje? :+ ga ik nu m'n baby halen. En de peuter want lijkt mij onwaarschijnlijk dat die accepteert dat haar broertje meegaat naar huis en zij niet. :P
pi_160856859
Hier ook een moeilijke inslaper. Als ik hem wakker in bed leg is het drama, hoe moe hij ook is. Dus meestal voed ik hem in slaap, en leg hem dan in bed. Ik heb geen energie voor die drama altijd.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:04:49 #62
409579 LuDann
All the way
pi_160857145
Oh ja en wat slaap betreft Frummeltje: sommige baby's hebben meer behoefte aan slaap dan andere. Mijn baby slaapt 2 of 3 keer per dag een 30 tot 45 minuten. Das relatief weinig. Ze is soms ook echt lang achter elkaar wakker. Daarentegen gaat ze er voor de nacht al rond een uur of 18 / 19 in, tot 7 uur in de ochtend (met dan 2 of 3 nachtvoedingen).

Mijn insteek is dat ik haar in slaap probeer te krijgen als ze me moe lijkt. Soms springen haar ogen dan opeens weer open en gaat ze lopen babbelen. Ik neem haar dan nog even mee naar beneden en probeer het na een half uur weer. Dat doe ik liever dan een half uur lang met haar worstelen.

Wat zijn de signalen die je doen denken dat ze moe is?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:06:17 #63
409579 LuDann
All the way
pi_160857192
*applaus voor Estrys*
pi_160857447
Goed bezig Estrys! Ik 'moet' ook eigenlijk. Heb niets anders meer op de planning.. Maar ik hoop nog steeds dat als ik de moed verzameld heb de vaatwasser zichzelf uitgeruimd heeft en de badkamer blinkt!

Frummel, de onze slaapt ook niet overdag. Die slaapt van 21.00 tot 08.30 en dan van 09.30 tot 12.30 en dan met wat geluk nog een uurtje tussen 17 en 18 uur. En stiekem vind ik dat wel prima. Hij is vrolijk en ik zie hem 's avonds nog even. Merk wel dat hij nu tegen 19/19.30 wat lastig is de laatste dagen dus dan gaat hij al richting zijn bedje en meld zichzelf nog even voor een slokje tegen 21 uur.
pi_160857610
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:16 schreef Ggirl het volgende:
Goed bezig Estrys! Ik 'moet' ook eigenlijk. Heb niets anders meer op de planning.. Maar ik hoop nog steeds dat als ik de moed verzameld heb de vaatwasser zichzelf uitgeruimd heeft en de badkamer blinkt!

Frummel, de onze slaapt ook niet overdag. Die slaapt van 21.00 tot 08.30 en dan van 09.30 tot 12.30 en dan met wat geluk nog een uurtje tussen 17 en 18 uur. En stiekem vind ik dat wel prima. Hij is vrolijk en ik zie hem 's avonds nog even. Merk wel dat hij nu tegen 19/19.30 wat lastig is de laatste dagen dus dan gaat hij al richting zijn bedje en meld zichzelf nog even voor een slokje tegen 21 uur.
van 9.30 tot 12.30 vind ik toch een hele ruk overdag. 3 uur aan een stuk!

Mijn baby heeft vandaag 1x een uur geslapen, van 7 tot 8. En daarna 2x 10 minuten. Ik kom dus aan niets toe, want hij is zo stontvervelend en kan zich niet even alleen vermaken. Heerlijk...
pi_160860320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:03 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dames, ik merk dat ik tegen flink wat onzekerheid aanloop wat betreft T. Ten eerst wat betreft haar slaap overdag. Nu ze zes weken is, valt ze niet na elke voeding meer automatisch in slaap. Ze is na de voeding zo druk aan het rondkijken, dat ik het idee heb dat ze best al overprikkeld is als ze vermoeidheidssignalen begint te vertonen. Ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar tot op heden om haar zelfstandig in te laten slapen; dat veroorzaakt een en al hysterie en een heel overstuur meisje... Ook lukt het me lang niet altijd goed om haar mee te helpen met het in slaap krijgen. Soms is ze daardoor zo 2 of 3 uur achter elkaar wakker, terwijl ze echt wel moe is. Hoe deden/doen jullie dit qua slaapjes overdag? Zijn er meer kindjes die het simpelweg niet voor elkaar krijgen om zelfstandig in te slapen?

Tevens valt me op met de borstvoeding dat ze echt lang doet over bepaalde voedingen. De ene keer is ze binnen 20 minuten klaar; de andere keer duurt het bijna een uur voor ze echt loslaat. Soms zie ik dan wel dat ze alleen wat ligt te sabbelen en niet zozeer drinkt, maar als ik haar dan loshaal, begint ze heel hard te huilen. Klinkt dit bekend?
Frummeltje, wat betreft je onzekerheid, ik denk heel praktisch en korte termijn: wat vandaag voor ons werkt, dat doe ik. En als later blijkt dat het toch 'problematisch' is, dan is het dán vroeg genoeg om me daarover druk te maken (als al!) en het te veranderen. Never change a winning team. En mijn baby 'moet' niks, alleen weten dat ik (wij) er voor hem zijn. Al het andere komt ooit wel, al dan niet vanzelf.

Wat betreft het slapen: ik heb dus nooit zo actief geprobeerd om hem te leren om zélf in slaap te vallen, het doel was gewoon slapen. Dus als bv slapend wegleggen werkt, dan deed (doe) ik dat. In het begin keek ik best wel op de klok. Ongeveer anderhalf uur wakker? Dan zag ik vaak wel slaapsignalen als ogen wrijven, oortje trekken, jammerhuiltje, etc. Inmiddels herken ik de signalen ook zonder klok en leg ik hem meestal wel op tijd in bed. En lukt slapen niet? Ook prima, proberen we straks nog eens.
Als ik jou was zou ik denk ik haar op schoot zou nemen bij die vermoeidheidssignalen en haar aan de borst in slaap zou laten vallen. En dan of zelf ook je ogen dichtdoen :+ of slapend wegleggen.

Wat betreft borstvoeding: ze ligt dus halfslapend te sabbelen? Je zou voorzichtig kunnen loskoppelen en een speen kunnen geven. Grote kans dat je meteen merkt of ze echt melk wil (dan zal ze protesteren) of dat het zuigbehoefte is. Als ze echt nog wil drinken dan zou ik proberen haar actiever te stimuleren, wat LB ook zegt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mineola op 22-03-2016 15:23:01 ]
pi_160863224
In je buik werden ze altijd in slaap gewiegd, he, dus het is niet gek dat het niet lukt om in slaap te vallen in hun uppie in een bedje.

J voelt zich vandaag met vlagen heel goed, is lekker aan het spelen, maar heeft steeds pech en glijdt uit of valt en dan is het brullen. Omdat ik morgenochtend pas weet of hij naar het kdv mag i.v.m. hun regels, heb ik maar vast oppas geregeld. Ik voel me zó bezwaard om alweer te leuren voor oppas. Het zou goed voor ons zijn om binnenkort wat met z'n tweeën te gaan doen, maar ik durf echt geen oppas meer te vragen hierna. Zucht.
pi_160863945
Mooie tekst, Estrys! :Y O+
Soms vraag ik me inderdaad ook wel eens af in wat voor wereld mijn kind op zal groeien :{

Maar ik weiger me te laten beperken door angst en richt me liever op de dingen waar ik wél invloed op heb. En op die manier groeit mijn kind nog steeds in de meest liefdevolle omgeving op en wordt ze hopelijk één van de nieuwe-generatie-mensen uit het stukje wat Estrys postte O+

Leuk om al die koosnaampjes te lezen trouwens! :D
Hier gebruikten we in het begin ook nauwelijks d'r eigen naam, maar nu wel steeds vaker. Verder vooral: Minion O+ , schatje, liefje, stinkie*, sloper*
*indien van toepassing ;)
pi_160863999
Fijn dat hij zich iig beter voelt hupje! En je kan altijd vragen of mensen het een probleem vinden om voor een uitje op te passen, er zijn er vast wel die het zelf ook leuk vinden om te doen, zeker als jullie dan ook eens wat leuks kunnen doen.

Mijn moeder denkt dat ze morgenmiddag op moet passen, maar m'n man werkt thuis zodat ik met m'n zussen m'n moeder mee kan nemen naar een escape room voor dr verjaardag. Ik denk dat ze het heel leuk gaat vinden, maar tegelijk ook wel teleurgesteld is :D

Vanaf welke leeftijd kan vis en gamba's ongeveer? Ik eet zelf geen schaaldieren en weinig vis en m'n man al helemaal niet, maar ik wil graag dat O dat niet van ons overneemt. Met pasen gaan we gourmetten met visliefhebbers, dus dat zou de perfecte kans voor hem zijn om wat dingen te proeven zonder dat wij het hoeven te eten :@
pi_160864122
O wordt meestal gewoon O genoemd (zijn hele naam dus) en soms Ootje (van de losse letter dus, niet de verkleining van zijn naam). En als hij zijn gluiperige blik op heeft noemen we hem boef, net als wanneer hij iets doet wat niet mag.
pi_160865351
In die lijst van Kleintjes is vis 9-10 maanden, schaal-/schelpdieren 1 jaar.
pi_160865436
O jongens mijn kind speelt met ons. O+

Ze begint te kruipen naar een plekje in de woonkamer waar ze niet mag komen. Dan roepen wij L.exi v. C.! en dan gaat ze veel harder kruipen schaterlachend. Vlak voordat ze dan bij het plekje is waar ze niet mag komen gaat ze zitten, kijkt ze om en gaat ze keihard lachen. En als je dan naar d'r toe gaat om d'r op te pakken komt ze weer als een dolle hond op je afgekropen terwijl ze het uitbrult van het lachen. *;

Nu ligt ze compleet overprikkeld en uitgeput op bed. O+
pi_160865495
Wij geven vis al wel vanaf een maand of 7. Af en toe wat kabeljauw en nu wel eens wat zalm of makreel. Smullen. :Y) Schaal- en schelpdieren nog niet gegeven, wacht ik ook liever nog even mee.

Alles lijkt weer goed te gaan met N. O+ Ze is weer heel vrolijk en speelt goed en heeft volgens man vandaag ook prima geslapen. O+
pi_160865534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:54 schreef Krisvc het volgende:
O jongens mijn kind speelt met ons. O+

Ze begint te kruipen naar een plekje in de woonkamer waar ze niet mag komen. Dan roepen wij L.exi v. C.! en dan gaat ze veel harder kruipen schaterlachend. Vlak voordat ze dan bij het plekje is waar ze niet mag komen gaat ze zitten, kijkt ze om en gaat ze keihard lachen. En als je dan naar d'r toe gaat om d'r op te pakken komt ze weer als een dolle hond op je afgekropen terwijl ze het uitbrult van het lachen. *;

Nu ligt ze compleet overprikkeld en uitgeput op bed. O+
Dat is zo leuk! N. doet dat ook, wat een heerlijk boefje is ze dan. :D :'( O+ })
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:34:26 #75
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160869234
koosnaampjes
Ro :+
Beertje
Moppert (omdat ze altijd vrolijk is)
Dickie (doopnaam is D.irkje naar de oma van mijn man, maar we noemden haar altijd Dickie)
Monkey, aapie,meis, meiske, dikbuikkie.

Man houdt het bij dikzakkie, snottebel, monster, bolletje en scheetmonster.

selvaria,
hoe is het met n.? Wat zal dat een smakkerd geweest zijn en wat zal je man zich schuldig hebben gevoeld. Ondanks dat je weet dat je er niks aan kan doen...
Hopelijk trekken de bulten snel weg. :*

estrys
alweer nesteldrang ja? baby voor estrys! *O*

slapen:
Ro sliep tot 5 maanden altijd op man of mij. Met 5.5 maand ging ze naar het kdv en moesten we wel.. :@
Nu slaapt ze nog geregeld op ons. Ik zie het probleem niet zo. Man vind het fijn. Ro vind het fijn. Ik vind het fijn.Wat is dan het probleem?

En weer leeg.. even ranten dan maar..
Ro slaapt de laatste tijd zo onrustig. Elk uur wordt ze wel even met een snik of schreeuwtje wakker.
Is er soms een sprong? (Kijk.. ik weet gewoon niet wat het is.. dus als iemand mij nu verteld dat er in dat ene gele boek een sprong staat dan vind ik het boek nu kloppen ;) ).

Oh en Ro eet sinds 3 dagen volledig met de pot mee ipv potjes. wuuuuuuuut.
*O* mijn grote kleine kind *O*
pi_160869505
wow, fap, wat leuk, met de pot mee eten. Hier heeft meneer nog weinig interesse in eten. Eten wat hij in z'n hand krijgt gooit hij op de grond. Als ik het in m'n hand hou dan sabbelt hij een beetje, maar meer niet. Potjes blieft ie ook niet. Ach, nog tijd zat natuurlijk.

Wanneer heb jij voor het laatst gedouched? :7
pi_160870093
Leuk dat Ro mee-eet nu! :D Hoop dat het slechte slapen een korte faaaase is.

Ketel eet ook met de pot mee! Hij blieft zelfs geen potjes meer. :') Dat vind ik dan wel weer jammer, is soms toch wel handig, als wij zelf niet zo baby-proof eten. Maar ja.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:53:52 #78
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160870120
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Ook zo... Al denk ik dan ook: sja, zij hebben meer ervaring dan ik, dus ze zullen het wel weten. Ik voel me hierin best onzeker omdat ik het zo graag goed wil doen voor ons guppie.
Ze is nog zo klein O+ ze leert nu echt nog niets blijvends aan hoor.

Komt vanzelf als ze er klaar voor is, toch zeker voor haar achttiende :+
Kwak
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:59:11 #79
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160870404
Hehe Jager. Zondag.
Mag inderdaad wel weer.

Oh en zondag.. *O* *O* *O* COMIC CON ! *O* *O* *O*

Selvaria, ga jij ook nog?
pi_160870784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:59 schreef faptist het volgende:
Hehe Jager. Zondag.
Mag inderdaad wel weer.

Oh en zondag.. *O* *O* *O* COMIC CON ! *O* *O* *O*

Selvaria, ga jij ook nog?
Gaaf, veel plezier! *O* Als alles goed gaat gaan wij in augustus naar de Amsterdamse versie. :Y Zondag hebben we heel rock'nroll een paasbrunch bij de in-laws. :')
pi_160870950
Is dat comic con in Nederland wat? Vond het er vorig jaar amateuristisch uitzien qua voorbereiding, dus niet naar toe gegaan. Dit jaar valt het nogal rot met pasen dus eigenlijk niet eens overwogen. We hadden hier het 'plan' om naar Comic Con San Diego te gaan, maar O kwam sneller dan verwacht.
pi_160872141
Geen idee eigenlijk, we zijn eerder alleen op animecons geweest (ondanks enigszins amateuristisch toch leuk) en wilden dit graag ook eens doen. En O+ James Marsters O+ komt en dat is voor mij reden genoeg. :D

/nerd-alert :+
pi_160872299
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:34 schreef Selvaria het volgende:
Geen idee eigenlijk, we zijn eerder alleen op animecons geweest (ondanks enigszins amateuristisch toch leuk) en wilden dit graag ook eens doen. En O+ James Marsters O+ komt en dat is voor mij reden genoeg. :D

O+ die naam heb ik lang niet gehoord!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 21:49:56 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160872788
Ik heb niet eens een idee waar t over gaat _O- :')

Ik heb een zielige baby... Wordt de hele tijd snikkend wakker, ook al ligt hij prinsheerlijk aan de borst. Infacol is in tha house, hij heeft t nu 2x gehad. Ben benieuwd!
pi_160872808
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:34 schreef Selvaria het volgende:

Dat was toch Spike??? O+

Mij lijkt het nog steeds heel leuk om eens te gaan maar heb geen vrienden die dat ook vinden en mijn man verklaart me voor gek denk ik :') Ik moet gewoon nog ff wachten en dan sleur ik Minke of Fedde mee :+

Speaking of, die noem ik dus altijd Fedje, Fed (ja ik weet dat het anders klinkt en dat klopt ook wel weer aardig :D ), Fedjepettetje of Bollo... Zolang ie nog niet praat komt het vast goed. Hij reageert in elk geval wel op zijn naam.

Verder gaat ie als een malle, kruipt sinds een week of 2, trekt zich aan alles en iedereen op en loopt aan onze handen. Maar vooral is ie gewoon het liefste mannetje wat graag komt knuffelen en gewoon in mijn armen in slaap valt en soms s nachts wakker wordt en dan lekker bij ons komt liggen. Wat ze al eerder zeiden: zal ie over een paar jaar wel niet meer willen dus nu geniet ik er maar gewoon van. O+
pi_160872932
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:50 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat was toch Spike??? O+
O+ :Y O+
pi_160873109
Nerds *;

Maar ik ben te cheap voor cons. :')
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:01:16 #88
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160873223
Ah sneu LB! Dood aan krampjes, echt een misser in de evolutie.

Ik had vandaag een gezellige dag met mijn baby. Even naar Ikea geweest, alwaar de kinderwagen nog omviel (beetje teveel spullen op gestald
:@ :X ), maar dat vond L alleen maar hartstikke grappig.
SPOILER
En kan iemand mij uitleggen hoe je die Milestone cards gebruikt bij een baby die ze meteen aan stukken probeert te scheuren en niet op z'n rug wilt liggen? :(
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 22-03-2016 22:07:10 ]
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:05:11 #89
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160873357
Btvs was ik groot fan van! _O_
pi_160873387
Ik zie twee keer dezelfde foto, maar dat is je vergeven Mari. ;) Zo schattig!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:13:05 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160873622
Wat een leukerd Mariposas!
En zijn het nou katten op dat pakje?? Dibs! O+

En goeie zaak, zoveel spullen dat je kinderwagen ervan omvalt _O-
Ik werk daar oO<
pi_160874993
Heerlijk kind Mari O+ !

LB wat sneu hè -O- . Gelukkig weten ze hier later niks meer van, denk ik dan maar. C heeft ook veel last van krampjes vandaag. Wil ook heel veel drinken steeds, misschien een regeldag. Echt een zielige baby. Ik ga toch ook maar weer Infacol halen, misschien werkt het bij hem wel.

Hij boert ook heel moeilijk, duurt soms wel 10 minuten voor er een boer komt :{ .
  dinsdag 22 maart 2016 @ 22:53:46 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160875254
Ja, hier is dat ook lastig. En ik heb hier helemaal geen ervaring mee, E had nauwelijks krampjes! Dus ik had me ook een beetje verkeken op het belang van goed boeren.
pi_160875299
Koosnaampjes. Ja wij gaan meestal toch voor Mies. Poppetje wordt vaak door paps gebruikt.

Mari wat een mooi jongetje heb jij!

Ik ben zo verliefd. We hebben vandaag samen dubbel gelegen van het lachen. We zaten te lunchen en ik verslikte me waardoor ik een hoestbui kreeg. Dolle pret. Daardoor moest ik weer lachen en ik kreeg de hik. Nou ze bleef er in!!
Ze gilde het uit van het lachen O+
pi_160876803
Hoi! Ik hoor nu hier :o
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160878730
Welkom Lamb!

Heb ik na een uur nachtelijk gekrijs eindelijk mijn baby stil door een diertjesapp, gaat Ziggo onderhoud plegen en is er dus geen internet meer. En bedankt.
pi_160879021
Hoi Lamb O+
Ro eet met de pot mee *O*

Koosnaampjes: pukkie, apekoppie, spugebeesje, poepiemonster, kanjer, lekkerding

Ik heb over slapen zoveel commentaar gehad! De eerste drie maanden heeft G tot 23:00 alleen maar op mij, op man of in de doek geslapen. Vanaf 23:00 tot 11 in de cosleeper. Toen ging ik werken, en begon G vanaf de tweede werkweek ineens hard te gillen savonds. Getroost, gewiegd, gevoed, niets hielp. Ten einde raad even in bed gelegd, en hij sliep! Volgende avond hetzelfde verhaal, toen viel het kwartje, hard gillen is moe en dus naar bed. Sindsdien slaapt hij ook van zeven tot zeven met een of twee voedingen tussendoor in zijn eigen bed. Hij heeft nooit meer bij ons geslapen ;( zelfs niet als hij ziek is.
Negen van de tien keer moppert hij wat en valt dan in slaap. Sinds twee of drie weken mag ik er niet meer bij blijven, want dan wil hij kletsen, en wordt dan chagrijnig van vermoeidheid. Als ik dan weg loop is het in een keer stil :')
De tiende keer wil hij echt niet slapen, dan neem ik hem mee, en probeer ik het later nog eens
  woensdag 23 maart 2016 @ 06:40:19 #98
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160879184
Welkom lamb!

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 22:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Heerlijk kind Mari O+ !

LB wat sneu hè -O- . Gelukkig weten ze hier later niks meer van, denk ik dan maar. C heeft ook veel last van krampjes vandaag. Wil ook heel veel drinken steeds, misschien een regeldag. Echt een zielige baby. Ik ga toch ook maar weer Infacol halen, misschien werkt het bij hem wel.

Hij boert ook heel moeilijk, duurt soms wel 10 minuten voor er een boer komt :{ .
L was ook zo'n lastige boerer. Wat wel hielp: op je schoot zetten, en cirkeltjes draaien vanaf de romp, paar rondjes naar links en naar rechts.
pi_160879211
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:37 schreef Lamb29 het volgende:
Welkom!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_160879810
Gefeliciteerd Lamb!
pi_160879818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:37 schreef Lamb29 het volgende:
Kom erbij kom erbij *G*
Hoe gaat het met jullie?
pi_160879847
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 06:40 schreef Mariposas het volgende:
Welkom lamb!

[..]

L was ook zo'n lastige boerer. Wat wel hielp: op je schoot zetten, en cirkeltjes draaien vanaf de romp, paar rondjes naar links en naar rechts.
Gaan we proberen! (Ik moest echt even heel hard nadenken voordat ik het voor me zag. In mijn hoofd werd het een soort Exorcist tafereel. Slaapgebrek.. :') )

Ik moet trouwens echt nog wennen aan het verschonen van een jongetje. Kon hem vannacht tot twee keer toe schone kleertjes aandoen wegens dat mooie 'in een boogje over zichzelf heen plassen'-truukje }:| .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2016 08:51:46 ]
pi_160879904
Welkom Lamb!
pi_160879946
Oh, ik hoor hier ook! Met mijn snotterig meisje ;( Zo sneu! Drinken gaat daardoor wat lastig en mijn tepels hebben het ook een beetje zwaar te verduren, want ze bokt soms met tepel nog in d'r mond. Au :P Verder is ze echt zo anders dan d'r broer! Ze slaapt soms zelfs :o

Fijn he Razz :D Ik heb me een keer oprecht verbaasd dat Stip een bezweet hoofdje leek te hebben na een uitermate volle poepluier :') ;)
pi_160879957
Welkom Dot en Lamb :)
pi_160880492
Welkom dot en Lamb :)

Ik heb zalf van dr Leenarts gehaald tegen berg. 1 keer gebruiken en het is al bijna weg joh :o
pi_160880579
Haha Dot een bezweet voorhoofd..oeps! Maar herkenbaar, ik moest daar ook aan wennen.

Dat slecht boeren doet N. ook. Hij kreunt heel hard totdat de boer er eindelijk uit is. Maar door de Infacol duurt het nu hooguit 5 minuten ipv 10.

Hoi Lamb en E.!

Zo fijn dat mensen om ons heen altijd zo goed weten wat wel en niet goed is voor ons kind :s) worden we helemaal niet onzeker van ook hoor! Lekker laten kletsen zegt mijn vriend altijd. Dat lukt mij nu ook wel aardig, maar heb ik wel echt moeten leren.

Kiek nou, mijn baby lacht naar mij O+
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:49:33 #108
409579 LuDann
All the way
pi_160880655
Welkom Lamb en Dot! :D *O*

En wat lief Sicilia. O+
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:50:57 #109
409579 LuDann
All the way
pi_160880682
Mijn baby zit verstopt. Zo sneu, iemand tips?

En omdat een andere baby op het KDV een notenallergie heeft mag Wolk geen pindakaas meer. Ze heeft nu alleen appelstroop voor op haar brood (van de Kleine Keuken). Heeft iemand tips voor ander broodbeleg, het liefst iets niet zo zoet? Om nou altijd alleen maar appelstroop of boter te doen is ook weer zoiets. :P
pi_160880695
Hummus :)

Edit: of wat geprakte avocado op brood is hier ook altijd goed.
pi_160880780
Of gewoon boter?
Ik heb net biologsche vijgenjam gehaald, gezoet met appelsap ipv suiker.
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:56:19 #112
409579 LuDann
All the way
pi_160880784
Oh ja, ik geef haar thuis wel eens zelfgemaakt hummus maar dat is niet zo lang houdbaar. Jij koopt het in de supermarkt dan? Als dat wat langer houdbaar is kan ik dat wel overwegen.

[ Bericht 18% gewijzigd door LuDann op 23-03-2016 10:06:16 ]
pi_160880848
Mag amandelpasta wel? Anders sesampasta of een geprakte banaan of wat er voor mij al gezegd wordt. :Y
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:59:33 #114
409579 LuDann
All the way
pi_160880852
Roomboter krijgt ze ook ja, maar ik zoek nog een derde broodbeleg.

Edit: nee ik denk dat amandelpasta ook onder de notenallergie valt. Het is een heel heftige allergie, Epi-pen waardig zeg maar. Ik twijfel zelfs over sesampasta, dat zal ik eens navragen. Dat is wel een goed idee namelijk, lang houdbaar dus daar kan ik een potje neerzetten.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:00:28 #115
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160880869
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:56 schreef SaskiaR het volgende:
Of gewoon boter?
Ik heb net biologsche vijgenjam gehaald, gezoet met appelsap ipv suiker.
Appelsap bevat toch ook gewoon suiker? :?
pi_160880911
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:00 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Appelsap bevat toch ook gewoon suiker? :?
Geen toegevoegde, t is gewoon alleen vijgen met geperste appels.
pi_160880972
vanaf wanneer kregen jullie babies interesse in eten? T heeft echt nul interesse in eten. Met heel veel moeite krijg ik hem zover dat hij iets in z'n mond stopt, maar na proberen is dat ook snel klaar...
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:07:27 #118
409579 LuDann
All the way
pi_160880993
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:06 schreef Jagärtrut het volgende:
vanaf wanneer kregen jullie babies interesse in eten? T heeft echt nul interesse in eten. Met heel veel moeite krijg ik hem zover dat hij iets in z'n mond stopt, maar na proberen is dat ook snel klaar...
Die van mij net anderhalve week ofzo, duurde ook vrij lang hier.
pi_160880994
Oh, en welkom Dot en Lamb! *O* *O* *O*
pi_160881013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier ongeveer 5 maanden, ze trok je bord zowat uit je handen...
pi_160881021
Bij ons op het kdv doen ze ook wel zuivelspread op brood. Of een geprakte banaan.
pi_160881080
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:08 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hier ongeveer 5 maanden, ze trok je bord zowat uit je handen...
dat doet hij ook, om het vervolgens op de grond te gooien. Ik had hem zostraks bij me aan tafel zitten tijdens da tik ontbeet, en probeerde hem een broodkorstje te geven. Alles op tafel was zo interessant, behalve dat broodkorstje...
pi_160881138
Dat komt wel goed hoor Jagar. :-) gewoon aanbieden, gezellig samen aan tafel enzo O+.

Mijn baby zit al een paar dagen op z'n romp onder de ienieminie pukkeltjes. Lijkt een beetje op warmtebultjes. Herkent iemand dat? Echt wegtrekken doet het niet. Hij is verder heel happy de peppie dus denk niet dat hij er last van heeft.
pi_160881156
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat doet hij ook, om het vervolgens op de grond te gooien. Ik had hem zostraks bij me aan tafel zitten tijdens da tik ontbeet, en probeerde hem een broodkorstje te geven. Alles op tafel was zo interessant, behalve dat broodkorstje...
Hm oh, hier vindt ze dat dan ook wel leuk. Het verschilt wel per soort eten of ze het leuk vindt. Pasta negeert ze gewoon, appels en peren ook, maar de meeste groenen lust ze wel.
Maar de hoeveelheid eten die ze binnenkrijgt is nog steeds heel klein trouwens, is dat normaal bij 7,5 maand? Gister had ze uiteindelijk maar één stukje snijboon op, maar dat kwam er daarna gelijk weer uit, en de hele bv ook, splut! :r Dr kokhalsrefex doet het wel, zegmaar :P
pi_160881308
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:15 schreef Kuukske het volgende:
Dat komt wel goed hoor Jagar. :-) gewoon aanbieden, gezellig samen aan tafel enzo O+.

Mijn baby zit al een paar dagen op z'n romp onder de ienieminie pukkeltjes. Lijkt een beetje op warmtebultjes. Herkent iemand dat? Echt wegtrekken doet het niet. Hij is verder heel happy de peppie dus denk niet dat hij er last van heeft.
ja, daar ben ik eigenlijk ook niet bang voor, dat het niet goed komt. Het lijkt me zo leuk, een mee-etende baby!
pi_160881393
Klinkt prima normaal Saskia. :Y Het ene kindje krijgt op dag 1 al wat binnen, de ander pas na een paar weken/maanden. Gewoon aan blijven bieden, het ontdekken en voelen is ook een belangrijk onderdeel. Voor je het weet vraag je je af of 3 boterhammen op een dag verantwoord zijn en of het normaal is dat je kind, na haar eigen bord al leeg te hebben gegeten, ook nog wat hapjes van jouw bord wil. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 23-03-2016 10:47:49 ]
pi_160881468
Ik meld me ook maar eens hier :) Wel even wennen hoor, zowel mini's als grotere baby's die al eten enzo, ik kan me er nu nog niks bij voorstellen :D

Hier gaat het met mij even minder, ik lig sinds maandag weer in het ziekenhuis ivm infectie. Gelukkig wel met z'n drietjes samen, en ze zijn heel lief, maar ik baal er zó van. Het herstel van de ks ging heel goed en ik zag dit niet aankomen.. We mogen naar huis als ik 24u koortsvrij ben, de hoop was dat dat morgen zou zijn maar gister piekte de koorts boven de 40 en vanochtend was het ook nog hoog, dus het wordt sowieso op z'n vroegst pas vrijdag. Jasmijn doet het gelukkig prima O+ (al maak ik me wel zorgen dat de bv terugloopt door ab en koorts), dat is het belangrijkste. Maar pfff... Het voelt gewoon even klote nu ;(
pi_160881538
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:38 schreef Estrys het volgende:
Welkom dot en Lamb :)

Ik heb zalf van dr Leenarts gehaald tegen berg. 1 keer gebruiken en het is al bijna weg joh :o
Hebben wij ook! *O* fijn spul he?!
:)
pi_160881658
oh bah Ono...Hopenlijk mag je snel naar huis. Beterschap!

Mignonne, hoe gaat het bij jullie?

k ben aan het overwegen om over te stappen op wasbare luiers. De hoeveelheid luiers die we weggooien staat me zo tegen. Zijn er hier mensen die wasbare luiers gebruiken?
pi_160881691
Goed hoor! :) mn kleine grote menneke doet het uitstekend, ik heb geen mopperen.
Hij is wel al een week of twee enorm aan het hoesten en snotteren. Hopelijk is dat snel voorbij. We moeten zn tweede vaccinaties nog halen maar die heb ik om die reden maar even uitgesteld.

zo weer weg.
*weg*

[ Bericht 36% gewijzigd door mignonne op 23-03-2016 11:13:27 ]
pi_160881718
oi, wat lijkt hij groot! En wat een haar! O+
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:45:27 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_160881743
Wat een perfecte mix van jouw dochters is hij, mignonne :D
disclaimer
pi_160881753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oi, wat lijkt hij groot! En wat een haar! O+
Ja hij is echt lang voor zn 4.5 maand :o hoewel deze foto wel ietsje vertekend, maar toch. Groot idd. Mn kleine baby :')
pi_160881772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een perfecte mix van jouw dochters is hij, mignonne :D
echt hè :D
dat is een dikke neus naar al die mensen die me ooit vroegen of mn dochters dezelfde vader hebben en me vervolgens een "tuuuuurlijk" blik gaven als ik ja zei :P
pi_160881792
Wat een knapperd mignonne O+
pi_160881815
Wat een mooi kind! En wat lijkt 'ie groot inderdaad. :D
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:52:14 #137
409579 LuDann
All the way
pi_160881866
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:31 schreef onomatopee het volgende:
Ik meld me ook maar eens hier :) Wel even wennen hoor, zowel mini's als grotere baby's die al eten enzo, ik kan me er nu nog niks bij voorstellen :D

Hier gaat het met mij even minder, ik lig sinds maandag weer in het ziekenhuis ivm infectie. Gelukkig wel met z'n drietjes samen, en ze zijn heel lief, maar ik baal er zó van. Het herstel van de ks ging heel goed en ik zag dit niet aankomen.. We mogen naar huis als ik 24u koortsvrij ben, de hoop was dat dat morgen zou zijn maar gister piekte de koorts boven de 40 en vanochtend was het ook nog hoog, dus het wordt sowieso op z'n vroegst pas vrijdag. Jasmijn doet het gelukkig prima O+ (al maak ik me wel zorgen dat de bv terugloopt door ab en koorts), dat is het belangrijkste. Maar pfff... Het voelt gewoon even klote nu ;(
Oh jeetje, wat rot zeg! Kraamvrouwenkoorts? Ik lag met 10 dagen na mijn KS ook opnieuw in het ziekenhuis. Veel beterschap! En met de bv komt het goed zolang je maar regelmatig blijft aanleggen of kolven. Het herstelt zich als je weer beter bent, al kan het nu echt dramatisch lijken.
pi_160882183
Welkom Lamb! *O*

Ono: wat rot! Beterschap! Wat Ludann zegt, veel aanleggen en kolven. Vreet wel energie als je ziek bent, maar 't komt goed!

Mignonne: :o Wat is jouw mannetje groot! En zn haar! O+ Dan is mijn mannetje nog maar klein hoor.. nahjah, misschien is 'ie vooral in mijn hoofd nog heel klein

Ook zo weer weg:
SPOILER
Ik heb griep (bluh) en W. is snotverkouden (geen koorts gelukkig). Wel elk uur overstuur wakker vannacht dus ik voel me gesloopt. We liggen vandaag samen op de bank. Door alle snot lukt drinken aan de borst niet zo goed, dus ik moet ook nog met kolf en fles in de weer -O- . Nahjah, tis even niet anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door silliegirl op 23-03-2016 17:05:06 ]
pi_160882282
ik denk dat het niet zo gek veel scheelt Sillie ;) wat een lief manneke zo ♡
A. is nu 68 cm en een kilo of 8

thanks all ^_^
pi_160882358
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:12 schreef mignonne het volgende:
ik denk dat het niet zo gek veel scheelt Sillie ;) wat een lief manneke zo ♡
A. is nu 68 cm en een kilo of 8

thanks all ^_^
Oh dan is W. toch wel iets kleiner. Laatste keer (1 maart) was 'ie 64 cm en 6,7 kilo. Ik gok dat 'ie nu de 7 kg wel voorbij is, maar 8 haalt 'ie nog niet hoor :o .
Maar zo heel gek veel scheelt het dan idd ook weer niet :') . Help! Mijn baby wordt al zo groot!

Als 'ie nou is gaat doorslapen! Dan wil ik wel een 2e.
Iets met wishful thinking.. :O
pi_160882363
Lieve foto Sillie!

Verder niet bijgelezen, maar heb een korte vraag:

Hebben de Avent fopspenen vanaf 6 maanden in z'n geheel een groter schild? Of is de bovenkant tot neus wel gelijk met de 0 - 6 maanden speen?? EDIT: op website lijkt dit inderdaad wel gelijk.

F. heeft volgens mij een grotere speen nodig, want onderkant hangt regelmatig in haar onderlipje. Echter is de ruimte aan de bovenkant tot neus nog wel gewoon prima...

[ Bericht 19% gewijzigd door JantinaGr op 23-03-2016 11:24:25 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 11:21:29 #142
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160882435
Wat een schatje sillie!
Dat vestje had ik ook in maat 68, maar dan in het grijs, was zo dol op dat vestje. O+

Hoop dat je snel herstelt ono! Rot dat je nu in het ziekenhuis ligt!

Leuk al die nieuwe kleine baby'tjes hier! :D
pi_160882476
Sillie wat een ventje O+ Leuk jasje zeg!

Mignonnes spruit gemist helaas. Dacht gister nog aan jullie, was benieuwd of kleine A ook darmissues had of dat hem en jullie dat vooralsnog bespaard blijven.

En ik zag L van Mariposas nog, die had ook al zo'n leuk pakje! Zn koppie verandert vind ik, wel dezelfde trekken maar andere vorm of zo?

Welkom ono en nog gefeliciteerd met Jasmijn (zo'n prachtige lieve naam vind ik dat, stond ook op ons lijstje)! wat balen dat je weer in het ziekenhuis ligt, beterschap! Hopelijk snel weer naar huis.

Ook welkom en nog gefeliciteerd Lamb met je zoon! Wat fijn dat je deze keer natuurlijk kon bevallen, heerlijk zo'n voorspoedig herstel! Pics met grote zus?

Die berg-creme ga ik opzoeken, dat klinkt magisch!

Jager, geen wasbare luiers hier, wel wasbare billendoekjes. Werkt top vind ik!
pi_160882486
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:17 schreef JantinaGr het volgende:
Lieve foto Sillie!

Hebben de Avent fopspenen vanaf 6 maanden in z'n geheel een groter schild? Of is de bovenkant tot neus wel gelijk met de 0 - 6 maanden speen??
F. heeft volgens mij een grotere speen nodig, want onderkant hangt regelmatig in haar onderlipje. Echter is de ruimte aan de bovenkant tot neus nog wel gewoon prima...
Ik heb andere, maar ' t enige verschil daar was dat de speen ansich geschikt was voor beginnende tandjes (dikker rubber zeg maar), afmetingen zijn hetzelfde.
Misschien in de winkel even de pakjes naast elkaar houden? Dan kan je 't verschil zien?

Mari: dat jasje is inderdaad top. Mijn oma heeft het voor W. gescoord. O+
pi_160882497
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:17 schreef JantinaGr het volgende:
Lieve foto Sillie!

Hebben de Avent fopspenen vanaf 6 maanden in z'n geheel een groter schild? Of is de bovenkant tot neus wel gelijk met de 0 - 6 maanden speen??
Ik denk dat het schild groter is, maar ik kan vanavond voor je kijken. Mijne deed vanmorgen ook dat trucje met schild in zn mond :o dus ik ga die grotere maar eens pakken.
pi_160882547
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:25 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik denk dat het schild groter is, maar ik kan vanavond voor je kijken. Mijne deed vanmorgen ook dat trucje met schild in zn mond :o dus ik ga die grotere maar eens pakken.
Thanks! Bij de speen van Avent die in zo'n babybox zat, deed ze dit al na 3 maanden, maar dat schildje is dus nog kleiner.
pi_160882577
issues niet echt mineola maar helemaal van een leien dakje ook niet. Hij poept eens per week of per 10 dagen. Beetje grillig. Maar goed zolang ie poept hou ik het maar op normaal-mag-bij-borstvoeding enzo... Maar t is niet echt makkelijk om het helemaal los te zien.

Volgende maand weer naar de kinderarts voor de meiden.
pi_160882813
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:29 schreef mignonne het volgende:
issues niet echt mineola maar helemaal van een leien dakje ook niet. Hij poept eens per week of per 10 dagen. Beetje grillig. Maar goed zolang ie poept hou ik het maar op normaal-mag-bij-borstvoeding enzo... Maar t is niet echt makkelijk om het helemaal los te zien.

Volgende maand weer naar de kinderarts voor de meiden.
Met de ervaring van je oudsten snap ik dat je dat niet helemaal lekker zit ja. Hopelijk is dit idd gewoon 'normaal binnen de borstvoedingmarge' en zo. En for what it's worth, mijne had dezelfde frequentie op volledige bv. Sinds ie bijvoeding krijgt is het wel iets vaker (1-2 keer per week), maar nog steeds weinig dus. Hij lijkt er geen last van te hebben dus ik probeer het maar als relaxed voor ons te beschouwen, maar ik zou vaker zelf ook wel een fijner idee vinden.

Ga je kleine A ook bespreken bij de kinderarts, in het kader preventief?
pi_160882965
Beterschap en welkom Ono!!!
pi_160883002
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:40 schreef Mineola het volgende:

[..]

Met de ervaring van je oudsten snap ik dat je dat niet helemaal lekker zit ja. Hopelijk is dit idd gewoon 'normaal binnen de borstvoedingmarge' en zo. En for what it's worth, mijne had dezelfde frequentie op volledige bv. Sinds ie bijvoeding krijgt is het wel iets vaker (1-2 keer per week), maar nog steeds weinig dus. Hij lijkt er geen last van te hebben dus ik probeer het maar als relaxed voor ons te beschouwen, maar ik zou vaker zelf ook wel een fijner idee vinden.

Ga je kleine A ook bespreken bij de kinderarts, in het kader preventief?
T is idd vooral in het licht van de oudste twee. Ik weet wel dat het normaal is en kan en mag enz. En ik weet ook precies wanneer wel of niet, maar t is toch best lastig om dat los te laten en neutraal te bekijken. Lukt wel hoor, maar toch.

Mijn oudste had trouwens ook nooit last, dat helpt ook niet :')
T is wel de bedoeling om met kleine A. wat vinger aan de pols te houden ja. Ik verwacht deze check nog niets. Hij is dan ruim 5 maanden en heeft ook nog geen gluten binnen gehad. Als hij 1 of 1.5 is gaat hij mee in de screening; en desgewenst eerder bij klachten. We hebben wat dat betreft wel echt een hele fijne en lieve KA.
pi_160883176
lijkt me ook spannend, mignonne.

Hier zijn we van 1x per dag poep luiers overgegaan naar elke 2-3 uur. Vind het een beetje veel van het goeie, hoop dat dat snel verandert!
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:11:29 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160883416
Hier is eten echt de bom, eigenlijk gelijk aan de zin van het leven volgens A :') als hij eet is alles goed :+

Mensen, het lijkt erop dat mijn baby het grootste deel van de dag tevreden is *O* Ik denk dat de verhouding net aan 60/40 is, maar het is een hele vooruitgang O+ YES
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160883458
Moet je voor een mogelijke glutenallergie bij je baby zelf op dieet mignonne, of worden die stoffen niet doorgegeven via moedermelk?

Poep :Y) : N. ging van 1x per 15 dagen (dat was het hoogtepunt, gemiddeld 1x per 10 à 12 dagen) tijdens de bv naar 1x per 3 dagen tijdens de eerste hapjes en nu ze echt veel eet poept ze 3 à 4 x per dag vaste maar toch nog smeuïge substanties en af en toe een knikkertje.

Vorig jaar had ik nooit gedacht dat ik zoveel over iets simpels als poep te zeggen zou hebben. Z&G-lurkers, wacht maar. :+
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:13:42 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160883465
Hij deed zelfs per ongeluk een poging tot in slaap vallen toen ik hem gisteravond in bed legde :o
pi_160883482
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:13 schreef pinquit het volgende:
Hij deed zelfs per ongeluk een poging tot in slaap vallen toen ik hem gisteravond in bed legde :o
Niet! Je hebt toch wel gelijk de dokter gebeld? :o

Maar serieus, wat fijn dat hij zoveel vaker tevreden is!!! O+ *O* O+
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:15:38 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160883494
Even langs de HAP natuurlijk :) :Pp
pi_160883753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:13 schreef pinquit het volgende:
En toen werd hij wakker van je vreugdedans :+ ?
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:34:24 #158
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160883873
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:28 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

En toen werd hij wakker van je vreugdedans :+ ?
Hehehe, nou ik ben wel drie keer (zachtjes) gaan kijken omdat t zo stil was :+ maar nee, uiteindelijk is het m gewoon niet gelukt
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:40:46 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160883983
Hier is S vandaag zelfs in de doek niet tevreden, alleen aan de borst :X En ik krijg peuter maar niet in de kleren dus kan ook niet naar buiten en dus heb ik al 2 huilbuien gehad :'(

En dan zeg ik tegen mn moeder dat ik het lastig vind, en het enige dat ze zegt is "tja, hoe zouden ze dat op het kdv doen?"

;(
pi_160884054
Och LB dat is pittig :* is het een idee om S. in badje te doen en dat peuter dan met een washandje zijn buikje/beentjes mag wassen? Hier wordt N. rustig van een warm bad en dochter vindt het geweldig om te helpen. Sterkte in ieder geval!
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:46:16 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160884088
Op het kdv zitten ze met frisse, fruitige medewerkers die, zoals elke nacht, heerlijk hebben geslapen, niet net zijn bevallen, niet ook nog een kind aan de borst hebben, om 17 uur de kinderen aan hun ouders teruggeven, en ook nog eens een collega om hulp kunnen vragen als ze even een handje te kort komen.
Ik vind het geen enkel vergelijk.
KuikenGuppy
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:49:40 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160884156
Thx Sicilia, dat is misschien wel een idee.

En precies dat Burdie... en het zijn niet hun eigen kinderen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:53:45 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160884229
Maargoed, ik krijg uit mijn omgeving (en het stemmetje in mijn achterhoofd) dus echt het idee dat ik iets fout doe. Maar ik zie het gewoon echt even niet.

Als ik iets plan loopt het per definitie anders, want peuter die kont tegen de krib gooit, en als ik niks plan gebeurt er ook niks.
pi_160884475
Aw LB. Alles wat je schrijft is zo herkenbaar. :* Is de peuter bloot of heeft ze haar pyjama aan? Want dan zou ik gewoon laarsjes en een jas aandoen en dan zo maar naar buiten gaan.

Ow en over het KDV: mijn peuter is een heel ander kind daar. Luistert goed, doet wat er van haar gevraagd wordt en eet haar bord leeg. Dat is niet te vergelijken met thuis.
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:07:19 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160884511
Peuter loopt in een luier :') Die ik om heb gedaan terwijl baby lag te huilen na een mislukte weglegpoging..... mn bloeddruk wat doe je :')
pi_160884608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:07 schreef LadyBlack het volgende:
Peuter loopt in een luier :') Die ik om heb gedaan terwijl baby lag te huilen na een mislukte weglegpoging..... mn bloeddruk wat doe je :')
:') Ok ok... Je hebt er helemaal niets aan, maar ik beleef mijn eigen kraamtijd nu opnieuw. Staat de tv al aan?
pi_160884676
Even een korte welkompost voor Lamb, Dot en Ono!! *O*.
Zo leuk al die mini's!
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:21:21 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160884837
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:11 schreef Limone het volgende:

[..]

:') Ok ok... Je hebt er helemaal niets aan, maar ik beleef mijn eigen kraamtijd nu opnieuw. Staat de tv al aan?
Zeker wel, de hele ochtend al oO< ;( :')

En trust me, daar heb ik meer aan dan aan mn moeder. Zeg alleen nog even dat t morgen vast beter is? O+
pi_160884887
Tuurlijk :* morgen weer een dag en dan gaat het vast weer een stapje beter. En als het dan nog niet beter gaat komt er ook aan die dag een einde ;)

Heel herkenbaar verder hoor :* diep ademhalen, tv aan, koekje dr in (peuter, niet je baby) en wees niet te hard voor jezelf.
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:27:44 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160884959
Ohja en nog 1 klaagzang erachteraan; mijn schoonouders komen aan het eind van de middag en blijven mee-eten en waarschijnlijk tot minstens 21:00u plakken :X

Aan het eind van de middag, als ik zeg maar maximaal gefrustreerd ben, onder de spuug zit, E aan het eind van dr Latijn is, naar bed gebracht moet worden en waarna ik helemaal niks meer wil dan op de bank ploffen met een serie.

Ze hebben zelf 3 kinderen, dan snap je toch dat dat niet handig is :?
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:32:22 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160885056
Wil E niet lekker door oma naar bed gebracht worden? O+
KuikenGuppy
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:38:29 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160885180
Meestal is deze oma vooral leuk op afstand :')
pi_160885357
Schoonouders afzeggen? :@ of zeg ik nu iets stoms. Ik herken verder alles wat je zegt LB. En je hebt er geen zak aan, maar het wordt makkelijker :*. Laat dat aankleden lekker zitten.

Is het bij jullie ook zonnig? Kan ze niet in de achtertuin spelen? Zelf zo gaan zitten dat je binnen bent met S maar haar wel kan zien?
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:53:03 #174
409579 LuDann
All the way
pi_160885460
Oh men, ik voel met je mee LB. En begin weer meer richting geen tweede kindje te neigen. :')
pi_160885607
Pfoee LB ik heb echt respect voor je. Ja je kunt niet anders maar je doet het toch maar.
Morgen wordt vast een betere dag!!
En ik zou schoonouders lekker bij je man neer zetten en lekker een hete douche nemen. Op je gemakje. Daar heeft echt ongetwijfeld iedereen begrip voor!
pi_160885619
Och LB lieverd, zeg die mensen af! Please. Of eis dat ze eten meenemen danwel koken en op minstens één kind letten zodat jij de ander op bed kan leggen / voeden / verschonen.

Sterkte :* en ik ga vast morgen iets soortgelijks posten want dan ben ik voor het eerst alleen met Pluis1 en 2.. Dus gedeelde smart etc
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:03:07 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160885637
Jezus LB :X kan je echt niet je schoonouders afzeggen?
Of in bed kruipen?
pi_160885784
boh, LB. ik zou inderdaad ook vragen of schoonouders eten meenemen, of pizza/chinees halen ofzo.

Waarom doet m'n kind altijd 45 minuten dutjes, behalve als we weg moeten? Nu moet ik hem zo wakker maken.. -O-
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:19:42 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160885950
Mehhh jagar, herkenbaar :')
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:21:13 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160885973
Jeah, we hebben morgen een IKEAdate incl. baby O+ zo lang geleden dat we überhaupt iets hebben ondernomen, ik heb er helemaal zin in :')
pi_160886118
Pfoe LB, ik zou afzeggen inderdaad en ook al heb ik totaaaal geen ervaring, misschien helpt het toch :P : het komt goed en wordt beter! :*

Mijn kind is bij de GO vandaag en ik ben vanaf 10 uur aan het nakijken. :( Gelukkig heb ik de eerste megastapel overwonnen, vrijdag als ik mijn kind weer dump weer verder. ;( -O-
pi_160886395
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:21 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Zeker wel, de hele ochtend al oO< ;( :')

En trust me, daar heb ik meer aan dan aan mn moeder. Zeg alleen nog even dat t morgen vast beter is? O+
Vast! En anders overmorgen, of in het weekend! En weet je wat het allermooiste is? Dat over 5 maanden de scherpe randjes ervan af zijn. En dat je het bijna, bijna bent vergeten!
Ik heb elke dag gehuild. En in paniek mijn man gewhatsappt. Ik vond het loodzwaar. En nu soms nog steeds. Maar er komt een dag dat iedereen om 11:00u is aangekleed en de zon schijnt en de vogels fluiten. :*

Sterkte met de schoonouders. Ik kreeg het benauwd toen ik het las. Mooi moment om uitgebreid in bad te gaan, lijkt mij. ^O^
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:33:22 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160887408
Jullie zijn allemaal lief! O+!

Schoonouders moeten in het ziekenhuis zijn voor nacontrole en wonen zelf in Twente. En ze hebben S nog maar 1x gezien dus wel normaal opzich dat ze langskomen :X

We zijn toch even wezen lopen, ik ben namelijk wel gezegend met een peuter die het leuk vindt om naar de winkel te gaan.

Nu staat Nijntje aan, en ben ik op de bank geploft. En daar blijf ik denk ik :+

Oh en S heeft inmiddels infacol én cinababy gehad en er kwam zojuist vanalles los in zn luier *O*
pi_160887474
LB, ik vind je zo'n eerlijke moeder. En dat is ook een hoop waard hoor, vergeet dat niet.

En doordat je altijd toch begripvol/ respectvol blijft over anderen, vind ik het ook nooit als zeuren overkomen, als je klaagt :-p
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:41:11 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160887573
Noh O+

Maar dat is ook juist wat ik hier zo fijn vind; de (h)erkenning als je een probleem aankaart. Want daar heb ik meer aan dan aan het 'meedenken' van mijn moeder. Hoe constructief en goedbedoeld ook.
pi_160887954
Beuh, LB, sterkte straks! Goed idee, even wandelen, knap je vaak ook van op. En laat je man maar lekker entertainen vanavond.

@Jagar: hier stouwt T wortels, pastinaak en fruitmoesjes weg alsof ie nooit anders heeft gedaan. (En dan moeten we echt oppassen dat we niet teveel geven, want anders krijgt ie ruzie met z'n dikkere poep. ) Pap daarentegen is giftig. Je krijgt er hevige spartelaanvallen van als de lepel in de buurt komt. (Maarja, aangemaakt met KV. Dat smaakt nog steeds naar hondenpoep :P En aangemaakt met bv gaat ie kokhalzen)

Gisteren zo'n maisboogie geprobeerd. Nomnom weg. (Ssst, niet verder vertellen jongens, hij is stiekem nog niet oud genoeg he)

Ik ben trouwens aan het overwegen om hem krabwantjes aan te doen tijdens het slapen. Dat krijsen van nijd omdat ie de speen uit zijn mond trekt als ie moet slapen gaat me echt afschuwelijk op mijn zenuwe n werken. Of is dat gemeen...? :@
pi_160888057
Sara, toen A dat bleef doen hebben we haar in de Puckababy laten slapen. Kon ze met haar handjes omhoog liggen maar toch de speen er niet uittrekken. Dus krabwantjes lekker proberen hoor! Als het werkt met slapen, prima toch?

Limone wat fijn dat je zo eerlijk bent! Ik zie best op tegen dagen alleen met twee kindjes en weten dat anderen het ook zwaar vinden/vonden en dat het ook weer beter wordt is heel fijn ^O^ .

Sterkte met nakijken Selvaria! Ik ben blij dat ik dat in september pas weer hoef.. Mis m'n werk echt helemaal niet. Misschien komt dat nog na genoeg dagen met twee kinderen :') .
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:17:34 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160888217
Nou razz, dan weet je me te vinden he :')!
pi_160888282
Wij hebben vanmiddag de kraam uitgezwaaid (een dagje te vroeg helaas) en ik had meteen m'n vuurdoop. M'n vriend kwam precies op het juiste moment thuis, want ik zat in een vergelijkbare situatie als jullie Razz en LB. Waar zijn we toch aan begonnen :') Ik wilde mee de geboortekaartjes op de bus doen, maar deze middag was wel genoeg dus ik zit nu op de bank met mini in de doek terwijl vriend en Stip op pad zijn. Misschien morgen dus maar voor het eerst naar buiten...
pi_160888715
Waarom is je kraam een dag te vroeg weggegaan? Dat is niet tof -O- .

En ja de gedachte 'voor wie is dit eigenlijk leuk' is de afgelopen dagen regelmatig voorbijgekomen :@ . En dan was ik nooit langer dan 3 uur alleen thuis.

Ook voel ik een soort permanent schuldgevoel naar beide kinderen; het gevoel dat ik ze op dit moment allebei tekort doe qua aandacht. A liet ik nooit huilen. C heeft nu al meer moeten wachten dan zij in haar hele leven, gok ik zo. En A heeft niet gevraagd om C, en nu pikt 'ie zomaar tijd in die zij normaal krijgt met papa/mama. Oef.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2016 16:51:17 ]
pi_160888795
Ze had een voorkeursgezin en die vrouw had vanmiddag 3 cm ontsluiting, dus de kans dat ze morgen nog kon komen was erg klein. En voor de 3 uur die nog over was hoefden we geen nieuwe kraam. Ik heb nu wel m'n eerste kraamtranen, dus dat heeft best even geduurd ;( Mini sliep vannacht pas echt in om 3 uur en Stip werd om 5 uur wakker en ik heb vanmiddag niet geslapen omdat we de kraamtijd moesten afronden, dus het is ook echt vermoeidheid. Dan is alles ineens 100x zo zwaar he. Gelukkig weet ik dat het beter wordt maar wat is slaap toch eigenlijk hemels.

En dat schuldgevoel idd. Zit ik eindelijk even met Stip en dan is ze het niet eens met weggelegd worden. Zodra ze niemand aanraakt wordt ze wakker en boos, dus ik kan eigenlijk alleen aandacht aan Stip besteden als iemand haar vast heeft tot nu toe.
pi_160889023
Een en al herkenning. Een wereldschok vond ik het van 1 naar 2 kindjes.

Langzaam komt die balans steeds meer. Echt! :*.
pi_160889503
Wat Kuukske zegt...

De balans komt echt, het duurt ff :)
En echt, het is het allemaal waard.

Hier hielp het heel erg om iedere dag als m'n vriendje thuis was een half uur alleen aan m'n oudste te besteden.

:*
pi_160889923
Binnenkort mogen al die kraamtranen en stress weer naar de volgende doorgestuurd worden ;)

Ben erg benieuwd hoe het hier gaat lopen straks. Ik zie erg op tegen de ochtend spits om O. op school te krijgen. Gelukkig wel al veel hulp aangeboden gekregen.

Voor nu zit ik nog hoog en droog op een gigantische blauwe wolk. Potver wat kun je verliefd zijn op je gezin. E. doet het erg goed. Rustig, slaapt veel en de borstvoeding lijkt zowaar te lukken. O. is zo trots en lief.....

Zal proberen straks een foto te spammen... Lukt niet via foon
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160890395
Ik word bang van jullie verhalen :')
Maar gelukkig zijn jullie er over 7.5 maand weer om mij gerust te stellen dat het heus goed komt... :P

En mocht er iemand in de buurt van Gouda/Rotterdam wonen wil ik best wel een keer peutertainen hoor met Saar.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:07:45 #196
409579 LuDann
All the way
pi_160890485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:21 schreef pinquit het volgende:
Jeah, we hebben morgen een IKEAdate incl. baby O+ zo lang geleden dat we überhaupt iets hebben ondernomen, ik heb er helemaal zin in :')
Wat tof, veel plezier vast! Gaat vast goed, als er eten bij is betrokken voor A. :P

Selvaria, wat irritant dat je zoveel moet nakijken.

Veel sterkte verder met de tweede kindjes dilemma's. Ik weet verder niet zo goed wat te zeggen, het lijkt me erg lastig allemaal.

Ik kom net bij het KDV vandaan, ze hebben mijn baby in januari geobserveerd en daar hebben we een verslag van gehad. En dan mogen we nu op een 10 minuten gesprek komen om te bespreken hoe ze het doet. Een 10 minuten gesprek om het gedrag van een baby van toen 5 maanden oud te bespreken, ik vind het nogal bizar eigenlijk. Doen ze dat bij jullie op het KDV ook?
pi_160890621
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat tof, veel plezier vast! Gaat vast goed, als er eten bij is betrokken voor A. :P

Veel sterkte verder met de tweede kindjes dilemma's. Ik weet verder niet zo goed wat te zeggen, het lijkt me erg lastig allemaal.

Ik kom net bij het KDV vandaan, ze hebben mijn baby in januari geobserveerd en daar hebben we een verslag van gehad. En dan mogen we nu op een 10 minuten gesprek komen om te bespreken hoe ze het doet. Een 10 minuten gesprek om het gedrag van een baby van toen 5 maanden oud te bespreken, ik vind het nogal bizar eigenlijk. Doen ze dat bij jullie op het KDV ook?
Die observaties waren op mijn werk wel standaard, 1x per jaar tenzij problemen. En die 10 min gesprekken waren optioneel, en dat is korter dan je denkt hoor, vaak sta je bij de overdracht ook al snel 10 minuten te praten.
S. 2014
J. 2016
pi_160890622
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nog niet gehad, maar ja. 2x per jaar zelfs.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:19:57 #199
409579 LuDann
All the way
pi_160890782
Hmm oké... Ik vind het wel heel jong hoor daarvoor, dat had ik echt nog niet verwacht. Ik vraag me af hoe zinvol het is om 2,5 maand na die observatie daar een gesprek over aan te gaan op deze leeftijd. Alles is dan weer zo anders.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:30:30 #200
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160890997
Hahah echt? :D ik heb daar nog nooit van gehoord. Wel van het observeren maar niet het bespreken _O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160891266
Hier wel gesprekjes, maar geen observaties en rapportjes. Hele insteek van ons KDV is dat kindjes alles op hun eigen tempo doen.
pi_160892280
Ludann; ik zou me er ook niet teveel van voorstellen. Veel kdv's maken gebruik van de KIJK!-observatie (kun je googlen). Het idee is dat ze zo in kaart brengen waar een kind in zijn/haar ontwikkeling zit en dat ze daarmee kunnen afstemmen op wat je kind nodig heeft. Kinderen die vlot zijn kun je dan wat extra uitdaging bieden bijvoorbeeld.

Maar wat je al zegt; zo jong verandert er nog zoveel dat er weinig voorspellende waarde in zit. Het geeft een beeld van hoe het op het moment van de observatie zit, dat is het wel.
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:17:21 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160894173
Ah Lamb, dat klinkt goed zeg! O+

En Dot, sja.... herkenning dus :* maar het schijnt beter te worden! :+

Onomatopee ik las vanmiddag nog dat jij naar t ziekenhuis moest! :o Wat klote... hoe is het nu?
pi_160895499
Ik mocht een paar weken terug op 10 minutengesprek, inderdaad adhv Kijk. Vond het fijn om te horen dat ze een soortgelijk beeld schetsten van J als wat wij thuis zien qua motoriek en interesses enzo.

Een dikke :* voor alle nieuwe mama's van twee, dat klinkt erg zwaar.

Ik heb verder alle posts gezien (dat waren er nogal wat), maar het is niet blijven hangen, sorry.

De blaasjes van J worden snel minder. Ik ben benieuwd hoe de nacht wordt en of hij morgen naar het kdv kan. Vandaag heeft hij twee keer geslapen... op oma. Bed was gillen, ook toen ik even thuis was en hem op bed legde. Vanavond was hij afwisselend superlief aan het kletsen/spelen en niet te genieten.
pi_160895698
Welkom aan alle nieuwe mini's! *O* O+

Veel sterkte aan de mama's-met-meerdere-kindjes! :* Dat het zwaar is, kan ik me absoluut voorstellen (als ik alleen al terugdenk aan de eerste dagen dat ik alleen was met onze Minion krijg ik het al weer benauwd :X ), maar dat schuldgevoel is echt nergens voor nodig!
Het krijgen van een klein broertje/zusje of het hebben van een grote broer/zus is juist hartstikke goed voor de ontwikkeling, óók als dat betekent dat de oudste de aandacht moet delen of dat de jongste soms even moet wachten ;) heb wel eens onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat kinderen door 'siblings' (waarom hebben we daar in het Nederlands niet ook één woord voor? :? ) perfecte kansen krijgen om bepaalde eigenschappen heel sterk te ontwikkelen, en daar op de lange termijn (vrijwel) altijd voordeel van hebben :Y /onderzoeksnerd

Nee, ook ouders met maar één kindje hoeven zich niet schuldig te voelen! ;) Hoewel het hebben van 'siblings' uitstekende kansen biedt om dergelijke eigenschappen te ontwikkelen, zijn dat geen unieke kansen; ook als enig kind kun je die eigenschappen nog steeds ontwikkelen.

Mignonne, moest laatst nog aan jullie A. denken ja, omdat ik mezelf er toch regelmatig op betrap dat ik onze Minion ook wel erg in de gaten hou m.b.t. d'r darmpjes :{ eigenlijk is er weinig reden toe, maar merk dat ik toch al snel ergens wat achter zoek (scheetjes laten, wisselende ontlasting)... Verder maak ik me juist niet zo snel zorgen, maar dit vind ik toch wel spannend.

Hier geen KDV, maar wel een tante als gastouder met een KDV-achtergrond, dus ik vraag zelf wel regelmatig of er dingen zijn die ze op vind vallen. Niet omdat ik me zorgen maak o.i.d., maar vind zulke dingen altijd wel interessant :) heb zelf ook wel ideeën over waar de Minion snel of juist langzaam in is (en heb dat zelf ook ooit allemaal geleerd :+ ), dus leuk om te horen in hoeverre dat klopt.
Zo is ze grof motorisch niet heel snel :') maar qua kletsen juist weer wel O+

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik hoor hier natuurlijk helemaal niet, maar las toevallig mee; een vriendin van mij had om die reden een 'knuffel' aan de speen.
Zo'n ding:
[ afbeelding ]
Nog even een _O_ voor deze tip! We hadden dus serieus al zo'n ding liggen en ik dacht er nog wel aan, maar was bang dat het toch niet zou werken. Naar aanleiding van jouw post dat geval toch maar weer opgesnord en het werkt! *O*
* twist02 klopt keihard af
Morgen dus maar even langs de Kruidvat voor 1 of 2 reserves ;)
pi_160895792
Hier doen ze het volgens mij ook, hoorde er laatst iets over. Maar volgens mij moet je het niet te groot maken LuDann, ze gaan gewoon vanaf het begin mee in dat ritme en nu zul je waarschijnlijk gewoon even bespreken hoe het gaat en later meer over ontwikkeling.

Ik was gisteren ziek, dacht even dat ik buikgriep kreeg maar dat viel uiteindelijk nog weer mee. Wel een dag alleen thuis en in bed doorgebracht, dat is heel lang geleden. Ondanks dat ik me niet zo goed voelde was het ook wel even relaxed :+

Verder wel druk gewoon. Maar dit weekend lekker weg *O*
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:34:26 #207
409579 LuDann
All the way
pi_160897150
Ik was niet van plan er een big deal van te maken maar het staat me wel een beetje tegen eerlijk gezegd. Ik heb liever niet dat mijn baby nu al langs een meetlat wordt gelegd, wordt geobserveerd en beoordeeld en aan verwachtingen moet voldoen. Ik snap dat dat is hoe het allemaal in elkaar steekt maar ik vind het niet fijn. Dusja, we hebben vriendelijk bedankt voor het gesprek. Er was verder ook geen aanleiding om iets te bespreken zei de leidster, alles leek hun in orde, geen opvallende dingen. We bespreken vrij regelmatig hoe het gaat allemaal dus dat is voor ons voldoende.
pi_160897393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:34 schreef LuDann het volgende:
Ik was niet van plan er een big deal van te maken maar het staat me wel een beetje tegen eerlijk gezegd. Ik heb liever niet dat mijn baby nu al langs een meetlat wordt gelegd, wordt geobserveerd en beoordeeld en aan verwachtingen moet voldoen. Ik snap dat dat is hoe het allemaal in elkaar steekt maar ik vind het niet fijn. Dusja, we hebben vriendelijk bedankt voor het gesprek. Er was verder ook geen aanleiding om iets te bespreken zei de leidster, alles leek hun in orde, geen opvallende dingen. We bespreken vrij regelmatig hoe het gaat allemaal dus dat is voor ons voldoende.
Vraag voor jezelf even een blank observatie formulier... Dikke kans dat er geen meetlat en geen verwachtingen oid zijn, enkel een objectieve observatie over wat jouw kindje nu kan... daar zit ( als t goed is) geen oordeel aan vast...

De reden dat ze zo vroeg beginnen met deze observaties is dat ze vroegtijdig eventuele problemen kunnen opsporen..

Overigens is t jullie goed recht als jullie aangeven er geen behoefte aan te hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_160897668
Ik weet natuurlijk niet precies waar die observatie uit bestaat (wel een goede tip van gm :Y ), maar op het cb doen ze dit toch ook? :? het Van Wiegen-onderzoek heet dat volgens mij. En op het cb leggen ze je baby letterlijk langs een meetlat zelfs :+

Zie om eerlijk te zijn niet echt in hoe dit dan anders is..? Vooral niet als je dus inderdaad al regelmatig bespreekt hoe het gaat. Oprechte vraag trouwens, want natuurlijk is het je goed recht om er niet op in te gaan. Bedoel meer te zeggen dat ze je baby toch wel observeren als ze dat willen ;)
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:45:46 #210
409579 LuDann
All the way
pi_160897676
Nou, er zijn bij elke categorieen positieve en negatieve dingen aan te kruisen, als er negatieve dingen aangekruisd worden dan wordt je uitgenodigd voor een 10 minuten gesprek. Als dat niet zo is is het 10 minuten gesprek optioneel.

Volgens de leidster was dit allemaal verplicht trouwens, gaf ze aan nadat wij zeiden hier eigenlijk geen behoefte aan te hebben.
pi_160897938
Ik ben blij dat we in Nederland systemen kennen die kinderen volgen in hun ontwikkeling. Misschien slaat het soms wel een beetje door, maar als er aan de andere kant 10 kinderen mee geholpen worden omdat er daadwerkelijk iets mis is, dan vind ik het al mooi. Er zijn nu eenmaal ouders die niet in staat zijn om dat zelf te bepalen en ik wil ook niet weten hoeveel kinderen in gezinnen wonen waar iets grondig mis is waardoor ze zich niet goed kunnen ontwikkelen.

/relativering
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:03:10 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160898382
Eens met IMA :Y

En bovendien praat ik graag over mijn kind dus zo'n kans sla ik niet af oO<

Maar, eerlijk is eerlijk, ik kreeg er in eerste instantie dezelfde nare bijsmaak van als jij LuDann...
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:07:52 #213
409579 LuDann
All the way
pi_160898600
Ik ben het verstandelijk zeker eens dat het goed is dat er gekeken wordt naar de ontwikkeling. Aan de andere kant staat dit me gevoelsmatig tegen. Dus ja, ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen die twee.

Ik denk dat wat me vooral dwars zit is dat dit nogal onverwachts komt. 2,5 maand geleden is er zonder dat ik er weet van had iemand speciaal naar het KDV gekomen (ze doen het niet zelf) en die heeft mijn baby een hele dag geobserveerd en vinkjes gezet. Sja, het geeft me gewoon geen fijn gevoel.

[ Bericht 41% gewijzigd door LuDann op 23-03-2016 22:21:13 ]
pi_160899625
Ja, de manier waarop kan ik me voorstellen dat het je gevoelsmatig tegen staat ja, vind ik ook vreemd :Y
Ik dacht dat het hele idee je echt tegenstond
pi_160899710
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:07 schreef LuDann het volgende:
Ik ben het verstandelijk zeker eens dat het goed is dat er gekeken wordt naar de ontwikkeling. Aan de andere kant staat dit me gevoelsmatig tegen. Dus ja, ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen die twee.

Ik denk dat wat me vooral dwars zit is dat dit nogal onverwachts komt. 2,5 maand geleden is er zonder dat ik er weet van had iemand speciaal naar het KDV gekomen (ze doen het niet zelf) en die heeft mijn baby een hele dag geobserveerd en vinkjes gezet. Sja, het geeft me gewoon geen fijn gevoel.
Jaaa hooo dan snap ik je ineens een stuk beter...
Wij moesten dat als pw-er gewoon zelf doen... ook logisch want mij maakte de kinderen dagelijks mee...

Wat stom dat er een externe partij bij komt.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:38:28 #216
409579 LuDann
All the way
pi_160899812
Nee, het idee van kinderen volgen in hun ontwikkeling om achterstanden op tijd op te pikken of in te spelen op behoeften vind ik an sich gewoon goed (mits het niet doorslaat, wat het in mijn ogen wel een beetje doet in Nederland). Maar ik wil gewoon weten wie er wat over mijn baby opschrijft en wanneer er wat gebeurt.

En het is dus duidelijk geen neutrale observatie ook, er staan positieve en negatieve aspecten bij bijvoorbeeld 'eten & drinken', dat kunnen ze goed doen of niet goed.

Ik ga het er nog eens over hebben met mijn man, ik denk dat we toch wel gaan aangeven dat dit niet zo fijn is gegaan. Ik wil van dit soort dingen op de hoogte zijn.
pi_160900379
Ik kan me goed voorstellen dat de manier waarop dit gebeurt je inderdaad een vervelende bijsmaak geeft LuDann. :{ Ik ben wel benieuwd hoe zo'n gesprek zou gaan, wordt er verwacht dat ouders tot actie overgaan? En hoe dan? :')

Hoe worden 'goed' en 'slecht' eigenlijk gemeten? :?
  donderdag 24 maart 2016 @ 05:56:09 #218
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160903489
Jeetje LuDann, zo zou ik het ook niet fijn vinden. 1 dag observeren is ook niet objectief. Ik werk zelf bij de kleuters met Kijk!, maar wij moeten 10x iets zien, voordat je het mag noteren als beheerst. Je moet dus eigenlijk constant observeren en noteren. En niet 1x een dag gaan zitten, want voor hetzelfde geld heeft een kind zijn dag niet. Dat kan bij baby's ook.
pi_160903528
Raar dat je er niet van op de hoogte was inderdaad Ludann. Ik word ook wel is ingevlogen voor observaties (op scholen bijv.) maar dat is altijd met toestemming van de ouders. Vervolgens gaat de informatie uit de observatie ook éérst naat ouders en dan pas na hun goedkeuren naar school/elders... Imo hoort het zo; gaat toch om je kind. Zou het zeker aangeven.

Ik ben kapot. Zelf koorts en gammel en W. is al 3 nachten op rij elke 45 minuten overstuur wakker. Ik heb geen idee hoe ik dit moet volhouden :{
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:48:22 #220
409579 LuDann
All the way
pi_160903739
Ok, ik ben dus niet helemaal gek dat mij dit een vervelend gevoel geeft.

Ik heb de Kijk! observatie opgezocht, dat is dit niet. Er zijn verschillende categorieën zoals 'binnenkomst' bijvoorbeeld en dan is er een groep positieve aanvinkbare vakjes zoals 'het kind is blij de leidster en andere kinderen te zien' en een groep negatieve (schuingedrukt) zoals 'het kind is niet blij om de leidster en de andere kinderen te zien'. En bij slapen: 'hij/zij heeft een eigen slaapritme en laat zich lekker in bed leggen. Ligt in bed soms nog wat te kletsen en valt rustig in slaap' versus 'hij/zij heeft geen eigen slaapritme' en 'hij/zij huilt bij wakker worden'.
pi_160903875
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:48 schreef LuDann het volgende:
Ok, ik ben dus niet helemaal gek dat mij dit een vervelend gevoel geeft.

Ik heb de Kijk! observatie opgezocht, dat is dit niet. Er zijn verschillende categorieën zoals 'binnenkomst' bijvoorbeeld en dan is er een groep positieve aanvinkbare vakjes zoals 'het kind is blij de leidster en andere kinderen te zien' en een groep negatieve (schuingedrukt) zoals 'het kind is niet blij om de leidster en de andere kinderen te zien'. En bij slapen: 'hij/zij heeft een eigen slaapritme en laat zich lekker in bed leggen. Ligt in bed soms nog wat te kletsen en valt rustig in slaap' versus 'hij/zij heeft geen eigen slaapritme' en 'hij/zij huilt bij wakker worden'.
Ik kan het niet direct koppelen aan iets wat ik ken. Maar ik vind het nogal subjectief klinken; hoe kun je nou op 1 moment oordelen over slaapritme? Weet je wie/wat de observatie heeft gedaan? Een gedragsdeskundige of groepsleidster of?
  donderdag 24 maart 2016 @ 08:23:15 #222
409579 LuDann
All the way
pi_160904039
Weet ik niet maar ik gok geen gedragsdeskundige ofzo.
pi_160904687
De gang van zaken is wel een beetje vreemd idd maar ik zou me er ook niet al te druk om maken. Er worden verder geen consequenties aan verbonden toch? Dan zou ik mooi het eoiaou-principe toepassen :).
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:12:13 #224
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160905298
Nu zit ik mijn hoofd te breken over wat het eoiaou-principe is :(

Hier deden de leidsters op KDV (en nu PSZ) de observatie idd zelf. Vond ik wel prima, J was namelijk niet de snelste, en ik zag zo toch dat ie eigenlijk heel normale dingen deed en doet voor een baby/peuter van zijn leeftijd. Geen consequenties oid, gewoon signaleren en informeren.
pi_160905332
Ene oor in, andere oor uit ;)
pi_160905450
Je hebt helemaal gelijk hoor LuDann... is het geen idee om zelf een keer met een notitieblok naar het KDV te gaan voor een observatie/evaluatie (zogenaamd voor je onderzoek"? (Je bent sowieso iets aan het onderzoeken, dus helemaal gelogen is net niet) ;)

Als de leidsters dan zeggen: "Nou, dat vinden we een beetje raar hoor, zo onaangekondigd. En niet zo prettig ook dat we niet van te voren zijn ingelicht. Waar wordt dan op gelet? ..."

Ja duh! :P
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:49:26 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160905980
Zooooo hier een opgeknapte LB 8-) Grote kind is naar het kdv, en de kleine slaapt in zn kinderwagen O+ Nadat hij vanochtend zn eerste controle op het cb had, inclusief prikjes ;( (Er heerst momenteel kinkhoest in de wijk, dus doen ze de prikjes liever direct).

Maargoed, ik had hem aan de borst getroost, hij was lekker in slaap gevallen en toen zijn we fijn een ommetje gaan maken O+ en nu slaapt hij nog steeds *O*
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:58:07 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160906132
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 06:36 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben kapot. Zelf koorts en gammel en W. is al 3 nachten op rij elke 45 minuten overstuur wakker. Ik heb geen idee hoe ik dit moet volhouden :{
Lig je in bed? Kan je je baby even uitbesteden? Want mijn advies zou zijn: slapenslapenslapen zoveel je kan! Desnoods met baby naast je, maar als die dan gaat keten heb je natuurlijk nog geen rust.
pi_160906317
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:49 schreef LadyBlack het volgende:
Zooooo hier een opgeknapte LB 8-) Grote kind is naar het kdv, en de kleine slaapt in zn kinderwagen O+ Nadat hij vanochtend zn eerste controle op het cb had, inclusief prikjes ;( (Er heerst momenteel kinkhoest in de wijk, dus doen ze de prikjes liever direct).

Maargoed, ik had hem aan de borst getroost, hij was lekker in slaap gevallen en toen zijn we fijn een ommetje gaan maken O+ en nu slaapt hij nog steeds *O*
wat kan de wereld er dan anders uitzien he...

Hier ziet hij er vandaag wat grouwer uit dan gister. Ik ben vanaf 5 uur klaarwakker, kon niet meer slapen. En vanaf 6 uur wil baby niet meer slapen, en ik kan nu pas een kop koffie drinken. Zodra die op is gaan baby en ik maar eens een flink stuk wandelen. We hebben in de stad afgesproken te gaan lunchen, en dat is ongeveer 6 km. Kan de kleine mooi even slapen...
pi_160906333
oh, en beterschap Sillie. Niet leuk. Ik zou inderdaad eens kijken of er iemand is die op W kan passen zodat jij even kan slapen. Woonden jouw schoonouders niet vlakbij?
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:13:30 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160906402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat kan de wereld er dan anders uitzien he...

Hier ziet hij er vandaag wat grouwer uit dan gister. Ik ben vanaf 5 uur klaarwakker, kon niet meer slapen. En vanaf 6 uur wil baby niet meer slapen, en ik kan nu pas een kop koffie drinken. Zodra die op is gaan baby en ik maar eens een flink stuk wandelen. We hebben in de stad afgesproken te gaan lunchen, en dat is ongeveer 6 km. Kan de kleine mooi even slapen...
Ik blijf een beetje jaloers als ik eraan denk door welke stad jij dan zo gaat wandelen O+

Ben er een paar jaar geleden een midweekje geweest met vrienden en het was zo tof! We logeerden toen aan de Torstrasse en hebben elke dag ergens anders ontbeten, en t ene tentje was nog fijner dan het andere. Later dit jaar misschien maar eens testen met peuter & baby :)
pi_160906422
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:49 schreef LadyBlack het volgende:

Hoe weet je het verschil tussen verkoudheid en kinkhoest? Ik ben namelijk snotverkouden uit het ziekenhuis gekomen en mini heeft ook een dichte neus :{

Geniet van je rust iig :* Ik ben gisteravond naar bed gestuurd door vriend zodat ik even kon liggen en hij kwam mini brengen toen Stip naar bed moest. Heel fijn O+

Sillie, lekker zoveel mogelijk in bed hangen idd! Dan rust je ook wat als W het goed vindt :Y
pi_160906451
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:13 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik blijf een beetje jaloers als ik eraan denk door welke stad jij dan zo gaat wandelen O+

Ben er een paar jaar geleden een midweekje geweest met vrienden en het was zo tof! We logeerden toen aan de Torstrasse en hebben elke dag ergens anders ontbeten, en t ene tentje was nog fijner dan het andere. Later dit jaar misschien maar eens testen met peuter & baby :)
als je later het jaar hierheen komt kunnen we meeten!

Als je hier woont is het natuurlijk anders, ik ontbijt eigenlijk altijd thuis.. -O- Hoogzwanger en in de zomer hierheen verhuisd, en nu met kleine baby. Ik kijk echt uit naar de zomer, als baby wat groter is, en we echt volop van de stad kunnen gaan genieten. Al geniet ik er nu ook wel van hoor...Tis echt nog steeds mijn lievelingsstad...
pi_160906467
Hier ook ziek... Ben echt nooit ziek, sinds mn 12e al niet meer, maar nu kan ik al sinds gistermiddag niks binnenhouden. Bwah... Gelukkig kan mijn man hier wel op N. passen, dat scheelt enorm :)

Ook nog gedoe met werk; komt erop neer dat ik als zzp'er thuis werk, maar eigenlijk gewoon te weinig uren heb om alles af te krijgen. Pre-baby werkte ik 50 uur p/w, nu haal ik net de 30 misschien. N. gaat niet naar een opvang, dat wil man niet, en we hebben ook geen vaste oppas. We hebben nu afgesproken dat man in de ochtenden voor N zorgt en ik 's middags, zodat ik dan 's ochtends ongeveer 4 uur kan werken en nog een paar keer 's avonds wat uurtjes. Maar vaak komt er in de ochtend toch weer wat tussen, dus daar gaat mn werktijd dan. Ik moet zelf dus enerzijds opdrachten weigeren (echt jammer) en anderzijds moeten we duidelijkere afspraken maken denk ik....

Nouja, knuffels voor alle zieken :) !
pi_160906500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:17 schreef SaskiaR het volgende:
Hier ook ziek... Ben echt nooit ziek, sinds mn 12e al niet meer, maar nu kan ik al sinds gistermiddag niks binnenhouden. Bwah... Gelukkig kan mijn man hier wel op N. passen, dat scheelt enorm :)

Ook nog gedoe met werk; komt erop neer dat ik als zzp'er thuis werk, maar eigenlijk gewoon te weinig uren heb om alles af te krijgen. Pre-baby werkte ik 50 uur p/w, nu haal ik net de 30 misschien. N. gaat niet naar een opvang, dat wil man niet, en we hebben ook geen vaste oppas. We hebben nu afgesproken dat man in de ochtenden voor N zorgt en ik 's middags, zodat ik dan 's ochtends ongeveer 4 uur kan werken en nog een paar keer 's avonds wat uurtjes. Maar vaak komt er in de ochtend toch weer wat tussen, dus daar gaat mn werktijd dan. Ik moet zelf dus enerzijds opdrachten weigeren (echt jammer) en anderzijds moeten we duidelijkere afspraken maken denk ik....

Nouja, knuffels voor alle zieken :) !
Beterschap!

waarom wil je man niet dat N naar de opvang gaat? En hoeveel uur werkt hij?
pi_160906660
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Lig je in bed? Kan je je baby even uitbesteden? Want mijn advies zou zijn: slapenslapenslapen zoveel je kan! Desnoods met baby naast je, maar als die dan gaat keten heb je natuurlijk nog geen rust.
Ik ben nu even wakker om te kolven, kruip er daarna weer in.
Normaal is donderdag mijn werkdag en omdat W wel verkouden maar koortsvrij is, is ie gewoon naar het kdv. Kan ik inderdaad even rusten..
pi_160906782
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Beterschap!

waarom wil je man niet dat N naar de opvang gaat? En hoeveel uur werkt hij?
Thanks! Tja, hij vindt haar nog zo jong enzo... Hij is helemaal gek met haar (en andersom, papa's kindje ;) dus hij wil haar liever thuis houden.
Zelf heeft hij ook een eigen bedrijf, dus zijn tijden variëren ook, meestal werkt ie 40 uur p/w denk ik. Maar het is dus lastig als we het allebei druk hebben, dan staan we zo van 'wil jij haar? Ik heb het druk! Ja ik ook...' Maar omdat hij meer verdient, gaat zijn werk dan voor.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:35:04 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160906790
Oei Saskia, een vriendin van mij doet dat ook, maar het is nauwelijks vol te houden en eerlijk gezegd vind ik het ook gekkenwerk om aan te beginnen. Als je meer dan 10u per week wilt maken dan.

Bij haar gaat alle tijd die het kindje slaapt naar werk, ipv ontspanning voor zichzelf. Ook 's avonds. Lijkt me gewoon niet gezond.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:24:14 #239
409579 LuDann
All the way
pi_160907911
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:32 schreef L0t.. het volgende:
De gang van zaken is wel een beetje vreemd idd maar ik zou me er ook niet al te druk om maken. Er worden verder geen consequenties aan verbonden toch? Dan zou ik mooi het eoiaou-principe toepassen :).
Nou ja, een consequentie zou zijn dat als mijn kind volgende observatiedag geen zin heeft om te lachen naar de leidster bij binnenkomst, dat we dan een oppas moeten regelen voor tijdens het 10 minuten gesprek. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:22 schreef Aerenia het volgende:
Je hebt helemaal gelijk hoor LuDann... is het geen idee om zelf een keer met een notitieblok naar het KDV te gaan voor een observatie/evaluatie (zogenaamd voor je onderzoek"? (Je bent sowieso iets aan het onderzoeken, dus helemaal gelogen is net niet) ;)

Als de leidsters dan zeggen: "Nou, dat vinden we een beetje raar hoor, zo onaangekondigd. En niet zo prettig ook dat we niet van te voren zijn ingelicht. Waar wordt dan op gelet? ..."

Ja duh! :P
Ik ga ze gewoon thuis observeren, in hun natuurlijke habitat. :7
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:33:39 #240
409579 LuDann
All the way
pi_160908127
Fijn LB, dat je opgeknapt bent.

Beterschap aan sillie! Vervelend joh, ik hoop dat je je snel beter voelt. Wel fijn dat W. op het KDV is.

Saskia ook al ziek, jij ook beterschap! En lastig met de opvang. Er zijn ook gastouders die bij jou thuis op komen passen, maar dat is wel een stuk duurder dacht ik. Aan de andere kant, als je dat 1 dag in de week doet dan haal je het er misschien uit met de hoeveelheid werk die je kunt verzetten, dat weet ik niet.

Wij zijn net bij het CB geweest. Het wegen en meten vind ik altijd wel spannend, verder was alles in orde. Toen ik de lengtecurve zag sloeg de schrik me even om het hart want bij een groeiachterstand is het eerst het gewicht wat afbuigt en daarna pas de lengte. Maar haar gewicht was eigenlijk wel goed, op de -1 lijn. Dus waarom haar lengte nu zo afbuigt weet ik niet precies en dat konden ze bij het CB ook niet zeggen. Ik probeer me er geen zorgen om te maken, ze zal hopelijk een groeispurtje maken binnenkort.

SPOILER
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:12:44 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160908879
O maar daar zou ik me ook geen zorgen om maken hoor Lu, lengte gaat idd ook met horten en stoten.

That having said, mijn oudste kwam heel moeizaam aan met heel veel bv-productieproblemen, dus ik herken de 'angst'. :*
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:15:20 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_160908944
Ludann, lengte is heel moeilijk exact te meten bij zuigelingen, omdat liggend meten nogal wat ruimte voor variatie geeft. Mauw heeft ook van die knikjes in de curve daardoor. Dit is geen afbuiging. Op 1 meting kun je geen conclusies trekken, volgens mij gaat wolk nu hartstikke goed! :*
disclaimer
pi_160909119
Vraag; hoe "werkt" dat met Luuf onder babyvoetjes? Doe je ze dan sokjes aan of juist niet? En in een slaapzak of juist niet?
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:30:15 #244
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160909263
Geen ervaring met luuf onder de voetjes, maar ro draagt altijd sokken in haar slaapzak :o
wij zijn van die dames met koude voeten..

Meetlat kinderen
Nou.. hier hoort Ro dus al naar de dreumesgroep te gaan, want ze wordt alweer 1 as. zaterdag, maar ze houden haar nog op de babygroep. Dat lijkt hen beter.
Ik zou nu dus kunnen denken dat ze nog niet ver genoeg is. Zo had ik een half jaar geleden zeker gedacht. Zo onzeker over alles..
Maar nu denk ik alleen maar; oh gelukkig.. ze mag nog even baby blijven :D <3

Ik heb net een verjardagstaart besteld.
En slingers gekocht.
En haar cadeautje ingepakt.
Help.. het is zo ver!
pi_160909387
Jeetje, wat gaat dat hard fap! Maar fijn dat je je er goed bij voelt dat ze nog niet van groep wisselt. :D
pi_160909446
LuDann, ik zie een meisje dat gewoon haar eigen lijntje aan het vinden is. Zolang er verder niks mankeert zou ik me niet te druk maken. ^O^

Saskia, dat lijkt me heel pittig. Ik heb natuurlijk ook een baan waarbij ik deels thuis moet werken (voortgezet onderwijs), maar als ik echt meters moet maken gaat N. naar de GO, gisteren en morgen op mijn vrije dagen, maar ik moet toch echt iets doen. ;(

Ik vind het eerlijkgezegd wel makkelijk praten voor je man als zijn werk altijd voor gaat en jou werk er onder te lijden heeft. Zou je niet kunnen beginnen met 2 halve dagen naar de opvang bijvoorbeeld? Mijn N. vindt het er fantastisch, ik maak haar veel gelukkiger door haar af en toe daar naartoe te sturen dan door haar thuis te houden als ik eigenlijk geen tijd heb omdat ik na moet kijken.

Wiehoe, weekend! *O* *O* *O* En volgende week is het schoolexamenweek en vallen de helft van mijn lessen daardoor uit, eindelijk tijd om weer helemaal bij te werken.
pi_160909527
Ro ook alweer bijna 1. :o Ik weet nog dat ik me een jaar geleden helemaal niet zoveel minder ver dan jou, Cho, Shop, Cactus en Gevalletje voelde, mijn baby is dus ook over 1,5 maand gewoon al jarig. :'(
pi_160909700
Gaat dat weke moeder gebeuren ooit weer over jongens?
Ik heb net keihard zitten huilen (lelijk huilen, met hele lange uithalen en snottebellen en achteraf nog heel lang nasnikken) om de reclame van save the children waarin kindjes honger hebben.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:41:16 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160909730
Nee ;(
pi_160909852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:23 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; hoe "werkt" dat met Luuf onder babyvoetjes? Doe je ze dan sokjes aan of juist niet? En in een slaapzak of juist niet?
Dikke laag onder de voetjes, sokken erover en dan gewoon in de slaapzak.
S. 2014
J. 2016
pi_160909949
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dikke laag onder de voetjes, sokken erover en dan gewoon in de slaapzak.
Dank je wel!
pi_160910068
LuDann, ik vind de lengte niet schrikbarend afwijken eerlijk gezegd. En wat SQ ook zegt, dat goed meten is lastig. O moest vorige afspraak twee keer gemeten en gewogen worden voor de zekerheid, en dat scheelde bijna een centimeter (gewicht was wel gelijk).

Sillie, je kan gewoon sokken eroverheen aantrekken, dat is beter zelfs. Slaapzak zou dus ook geen verschil moeten maken. Let er wel op dat er twee soorten luuf zijn, en beide pas vanaf 6 maanden kunnen (weet even niet of W dat al is).

En Ro bijna jarig *O*
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:55:45 #253
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160910177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:40 schreef Krisvc het volgende:
Gaat dat weke moeder gebeuren ooit weer over jongens?
Ik heb net keihard zitten huilen (lelijk huilen, met hele lange uithalen en snottebellen en achteraf nog heel lang nasnikken) om de reclame van save the children waarin kindjes honger hebben.
Gaat dat ooit nog komen, vraag ik me wel eens af. :')
pi_160912475
Zit net te rekenen dat het hier ook nog maar 7 weken duurt totdat de Minion 1 is ja! :o

Sillie, pyjama met voetjes is ook ideaal met Luuf ^O^ (onze Minion houdt d'r sokken namelijk geen 2 tellen aan :') )
En inderdaad even opletten dat je Babyluuf hebt; die andere is vanaf 2 of 3 jaar geloof ik (weet niet precies wat het verschil is).

quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Gaat dat ooit nog komen, vraag ik me wel eens af. :')
+1, ik herken het ook niet zo eigenlijk...
Maar dat had ik bijv. tijdens de zwangerschap ook al niet echt (hormonale buien ofzo) en ook kraamtranen heb ik volgens mij niet gehad (nou vooruit, ik was de 4e dag een beetje down, zonder dat ik snapte waarom)
pi_160913486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:44 schreef twist02 het volgende:
Zit net te rekenen dat het hier ook nog maar 7 weken duurt totdat de Minion 1 is ja! :o

Sillie, pyjama met voetjes is ook ideaal met Luuf ^O^ (onze Minion houdt d'r sokken namelijk geen 2 tellen aan :') )
En inderdaad even opletten dat je Babyluuf hebt; die andere is vanaf 2 of 3 jaar geloof ik (weet niet precies wat het verschil is).

[..]

Maar dat had ik bijv. tijdens de zwangerschap ook al niet echt (hormonale buien ofzo) en ook kraamtranen heb ik volgens mij niet gehad (nou vooruit, ik was de 4e dag een beetje down, zonder dat ik snapte waarom)
Mijn W. krijgt het voor elkaar om in die pakjes met voetjes met 2 benen in 1 broekspijpje terecht te komen }:|. Ben ik 's nachts dus steeds bezig met hem weer goed in z'n pak doen omdat hij er boos van wakker wordt. -O-
pi_160913570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn W. krijgt het voor elkaar om in die pakjes met voetjes met 2 benen in 1 broekspijpje terecht te komen }:|. Ben ik 's nachts dus steeds bezig met hem weer goed in z'n pak doen omdat hij er boos van wakker wordt. -O-
Sokjes eroverheen :)
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:45:20 #257
409579 LuDann
All the way
pi_160914922
Over de CB curve: ik heb tijdens mijn onderzoek op het CB natuurlijk veel curves gezien en me er ook in verdiept, dus ik weet dat metingen soms af kunnen wijken etc. Maar het is gewoon anders nu het om mijn eigen baby gaat, dan schiet ik toch een beetje in de stress. Vooral door eerdere issues. Maar zoals mijn man opmerkte zitten nu gewicht en lengte op de -1 lijn, dus dat past mooi bij elkaar.

Verder gaan we voorlopig door met haar zoveel mogelijk calorierijk eten aanbieden. Op haar brood en rijstewafel zit altijd roomboter of een ander smeersel, ze krijgt een lepel ongezoete slagroom door haar yoghurt en ik pak eerder een advocado dan een peer. De borstvoeding heb ik wel zoveel mogelijk losgelaten, het enige waar we rekening mee houden is haar eerst melk te geven voor het vaste voedsel. Maar we geven geen afgeroomde melk meer bij op een lepeltje en ik leg haar niet extra vaak aan.

[ Bericht 39% gewijzigd door LuDann op 24-03-2016 17:51:02 ]
pi_160915398
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:44 schreef twist02 het volgende:

[..]

Luuf vanaf 3 jaar heeft hogere gehaltes van sommige ingrediënten.
pi_160915533
Volgens mij rolde N. om daarnet :) *O* *O* Tenminste ik had dr echt niet op haar rug weggelegd (kijk ik effe niet hoor)... En ze heeft haar 2e tandje! :o
En ze heeft wel 5 minuten aan de box gestaan :) Kleine baby wordt groot!
pi_160916090
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat flikte onze Minion soms ook ja! }:|
Sinds we daar achter zijn (heeft inderdaad even geduurd :@ ) let ik er extra goed op dat die pakjes niet te wijd/groot zijn.
  donderdag 24 maart 2016 @ 19:48:57 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160917582
Mijn klein popje heeft koorts van zn vaccinatie ;( Dronk de hele middag als een natte dweil, maar net lag ie eindelijk te zoeken en nu te drinken. Pfieuw.
pi_160918631
Inderdaad sokjes over pakjesmetvoetjes ^O^ werkt prima!

Rollende N *O* !

Ludann ik zie een heel normale curve :Y maar kan me voorstellen dat het gevoelig ligt gezien jullie verhaal. Je doet het supergoed hoor, lekker zo doorgaan :*

Een hele lichting baby's bijna 1 :o ! In mijn hoofd zijn het allemaal nog mini's :')

Och LB wat sneu. Fijn dat hij wel weer drinkt!
pi_160918673
Mag de baby Luuf nu al, niet toch?
Anders wil ik m ook halen, in de hoop dat dat helpt tegen nare hoest ;(
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:34:29 #264
409579 LuDann
All the way
pi_160918734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:17 schreef SaskiaR het volgende:
Volgens mij rolde N. om daarnet :) *O* *O* Tenminste ik had dr echt niet op haar rug weggelegd (kijk ik effe niet hoor)... En ze heeft haar 2e tandje! :o
En ze heeft wel 5 minuten aan de box gestaan :) Kleine baby wordt groot!
Hee kijk, daar is het nieuwe trucje! *O*
pi_160918774
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Vanaf 6 maanden.
S. 2014
J. 2016
pi_160918778
C heeft een regeldag vandaag, nais }:| . Het begon vannacht met elk uur willen drinken en dat ging zo de hele dag door. Heel erg blij dat m'n moeder er vandaag toch nog was, kon die mooi met A op pad terwijl ik nonstop met baby aan de borst / op mij zat. Al het andere was huilen. En nu heb ik zere tieten :') .

Z'n melkcomahoofd is dan wel weer lief O+ :

SPOILER
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:37:25 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160918806
Ahw...... O+!
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:38:11 #268
409579 LuDann
All the way
pi_160918828
Thanks Razz. :)

Mijn baby lijkt allergisch te zijn voor vis. :( Net na haar de eerste keer vis gegeven te hebben zag ze er zo uit:

Dikke rode bloeddoorlopen tranende ogen waar ze constant in loopt te wrijven, loopneus en rode vlekken. We hebben de HAP even gebeld omdat het best heftig was, moeten opletten of ze niet benauwd wordt.
pi_160918849
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vanaf 6 maanden.
Ja dat dacht ik ook, daarom heb ik m nog niet gekocht. En W. Is nog jonger vandaar dat ik dacht, huh?

Want ik hoop nog op een wonder middel wat ik nu kan gebruiken (al zal ik meer last hebben dan G, die is super vrolijk, maar mijn moederhart ;()
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:39:03 #270
409579 LuDann
All the way
pi_160918853
Awwww Razz, wat lief!
pi_160918983
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:36 schreef Razztwizzle het volgende:
C heeft een regeldag vandaag, nais }:| . Het begon vannacht met elk uur willen drinken en dat ging zo de hele dag door. Heel erg blij dat m'n moeder er vandaag toch nog was, kon die mooi met A op pad terwijl ik nonstop met baby aan de borst / op mij zat. Al het andere was huilen. En nu heb ik zere tieten :') .

SPOILER
oh razz, wat een mooierd. Hier ga ik van rammelen!

En Ludann, oioioi. Hopenlijk trekt het snel weg!
pi_160919060
Morgen begint ons paasweekend met de schoonouders. Wij in een pension vlakbij de camping, zij op de camping in een camper. de duutsers oma slaapt ook in het pension, en z'n jonge zusje en de kat in de camper. Ik ben benieuwd wat voor chaos het gaat worden, heb er absoluut geen zin in. Heb al bedacht ik veel tijd voor mezelf ga nemen. Als zij gaan een wandeltochtje van een uur of 2 gaan maken, kan ik mooi alleen eens even TV kijken ofzo. Pension heeft helaas geen wifi, en ik denk dat we daar belabberd mobiel internet hebben, dus dat is wel jammer... -O-

Ik heb er zooooo geen zin in.
pi_160919132
Ow Razz wat b mooi koppie :)

En Lu, hopelijk valt t mee!
pi_160919566
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:38 schreef LuDann het volgende:
Thanks Razz. :)

Mijn baby lijkt allergisch te zijn voor vis. :( Net na haar de eerste keer vis gegeven te hebben zag ze er zo uit:

[ afbeelding ]

Dikke rode bloeddoorlopen tranende ogen waar ze constant in loopt te wrijven, loopneus en rode vlekken. We hebben de HAP even gebeld omdat het best heftig was, moeten opletten of ze niet benauwd wordt.
Oooh guppie... ;( zo zag mijn kind er uit na appel idd... trok hier altijd met n uurtje weer weg maar hoe dat met vis is...
Sterkte en eeb knuffel voor je kleintje.
S. 2014
J. 2016
pi_160919594
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook, daarom heb ik m nog niet gekocht. En W. Is nog jonger vandaar dat ik dacht, huh?

Want ik hoop nog op een wonder middel wat ik nu kan gebruiken (al zal ik meer last hebben dan G, die is super vrolijk, maar mijn moederhart ;()
Je kunt voor die kleintjes zo verrekte weinig...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 maart 2016 @ 21:00:42 #277
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160919718
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:36 schreef Razztwizzle het volgende:

SPOILER
Hodver. Net als jullie m'n eierstokken compleet laten verschrompelen met verhalen over dagelijkse beslommeringen in het leven met twee kinderen, flik jij weer zoiets. }:|
  donderdag 24 maart 2016 @ 21:15:55 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160920382
quote:
17s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:00 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Hodver. Net als jullie m'n eierstokken compleet laten verschrompelen met verhalen over dagelijkse beslommeringen in het leven met twee kinderen, flik jij weer zoiets. }:|
_O-

LuDann, wat een sneu koppie! :o Hopelijk trekt t gauw weg.

Jagär, sterkte, en neem idd maar lekker wat tijd voor jezelf! :9
pi_160920835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik kreeg de tip van een arts in mijn familie om de de babyluuf te verdunnen met vaseline. Op borst smeren raadde hij nog wel af. Dus ik heb nu verdund en dus enkel onder w's voetjes met sokken en slaapzak.

En zij slapen schijnt soms ook te helpen bij snot/hoesten. Dus W. ligt nu op zn zij in zn wieg met een opgerolde handdoek in zn rug zodat ie niet terug kan rollen.
  donderdag 24 maart 2016 @ 21:52:55 #280
409579 LuDann
All the way
pi_160921854
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oooh guppie... ;( zo zag mijn kind er uit na appel idd... trok hier altijd met n uurtje weer weg maar hoe dat met vis is...
Sterkte en eeb knuffel voor je kleintje.
Bedankt. Het trok na een uurtje weg inderdaad, gelukkig! Ze slaapt nu, ik ga regelmatig even kijken.
pi_160923159
Oh wat sneu LuDann!

Haha Mari :D

Ik ben erg benieuwd hoe het hier gaat lopen wanneer de echte dagelijkse routine weer gaat starten.
O. is natuurlijk wat ouder en dat scheelt denk ik enorm. Ze wil echt graag helpen en is zo dol op haar broertje. Wel merken we nu dat ze aardig moe is van alle indrukken de afgelopen dagen. Vooral in de avond moet het er even uit met een goede huil/mopperbui maar na even extra knuffelen en aandacht gaat het dan weer. Gisteren en vandaag heel fijn met haar kunnen afsluiten na dat huilmoment doordat E nog even lekker bij haar in bed mocht knuffelen. Daar genoot ze enorm van.

SPOILER
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 24 maart 2016 @ 23:13:59 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160924192
OMG wat een mooie foto O+!
pi_160926139
Nou inderdaad, kap es met die mooie mini en siblingpics. Mijn stokkies staan gelukkig nog op bv-stand-by. :P

Oh joy, familievakantiehuisjespret. Sterkte Jagar!

LuDann, goeie vlekken! Fijn dat het wegtrekt.

T. Was zielig vannacht en vandaag. Kwijl en kramp en huil. Als ik lief en de uitgebreide symptoombeschrijving van zijn manflu zo aanhoor, heeft T hetzelfde. Een beetje keelpijn, verstopt neusgat en een rommelbuikje. Manflu is aan het gejammer te horen niet aan leeftijd gebonden. T is namelijk Echt Heel Zielig. (Maar, om in de woorden van JC te spreken: elk nadeel heb z'n voordeel. Hij is te moe om zijn speen uit z'n mond te trekken :P )
pi_160926520
Wil iemand me even geruststellen en zeggen dat W. heus weer beter gaat slapen als 'ie niet meer zo snottert? :') ;( :z

[ Bericht 0% gewijzigd door silliegirl op 25-03-2016 07:21:12 ]
pi_160926541
Even uit mijn hoofd:
LuDann, wat een pech voor Wolk! Is het inmiddels weer een beetje weggetrokken of heb je een dramanacht gehad?
Jagartrut, succes dit weekend.
Saskia, lijkt me heel pittig, 2 zzp-ers en geen opvang. J heeft het naar zijn zin op het kdv en leert er veel door naar andere kindjes te kijken.
De foto van de melkcoma.... aaaaahhh, wat schattig (al is zo'n clusterdag zwaar). En Lamb, wat een rijkdom zo!
Bij verkouden kindje begin ik met een gesneden ui naast het bedje.

Mijn neefje van bijna 6 maanden is gisteren opgenomen in het ziekenhuis :{
J sliep gisteravond heel braaf in (kon ik het huis weer een beetje fatsoeneren en mijn MP-pakketten klaarmaken), maar vannacht moest hij weer gillen. Gelukkig maar 20 minuten.
pi_160926665
Waarom is je neefje opgenomen Hupje?

L. Sliep van 19:00-23:00-6:30. En ze ging gister staan in de box. Ik ben zo trots.

En als ik mezelf niet tot 3 uur wakker zou hebben liggen hoesten zou ik uitgerust zijn. :P
  vrijdag 25 maart 2016 @ 08:15:30 #287
409579 LuDann
All the way
pi_160926917
Grr, hele reactie getyped, loopt mijn computer vast, alles weg. :(

Lamb, schattige foto, ik zag hem al op je FB. Te lief gewoon. O+

Sara, beterschap aan je beide mannen!

Sillie, hij slaapt vast beter als hij 18 is.

Hupje, wat sneu van je neefje, wat heeft hij? En wat zijn MP pakketten?

Staanerd van Kris! *O*

Wolk had gelukkig weinig last verder van haar allergische reactie maar ze heeft wel heel veel liggen hoesten vannacht. Ze hoest al een week of 2 maar is er verder niet ziek bij gelukkig. Vanochtend herhaalde zich in een milde vorm de allergische reactie. Hij was gisteren al begonnen voordat ze vis kreeg trouwens, dus dat is het niet. Misschien hooikoorts? Mijn man heeft heel erge hooikoorts en die is ook alweer begonnen aan de antihistamine.

Ik heb Wolk net een gepureerde pruim gegeven tegen de verstopping, op advies van het CB. Wat een gevecht was dat zeg. :') Touwtrekken om het lepeltje en huilen als ik won. :P Ze steekt haar tong uit in plaats van het lepeltje af te happen dus dat geeft ook een rotzooi. En na 5 hapjes/likjes was ze het zat dus toen heb ik de rest opgegeten. :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 25-03-2016 08:48:37 ]
  vrijdag 25 maart 2016 @ 08:38:11 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160927078
Succes met dr verstopping Lu! Zo zielig ;(
En ik dacht dat kinderen onder de 3 ofzo geen hooikoorts kregen eigenlijk, waarom weet ik niet. Ik hoop dat het snel duidelijk is!
pi_160927096
Melkcoma O+

grote O en kleine E O+ Wat superlief, trotse grote zus!

Wat schrikken zo'n allergische reactie LuDann! Hopelijk kom je er snel achter wat het was.

Hupje, wat is er met je neefje? En jouwe ook bijna al 1! :o

Ik kreeg ooit de tip om luuf op een hydrofiel/doekje/washandje te smeren en dat ergens in de buurt van baby te leggen (maar wel zo dat ie er niet bij kan en het in zijn mond kan stoppen). Het mag onder zes maanden niet op de huid nog maar dit kan wel. Ik legde het doekje wel gewoon in het bedje hoger zijn hoofd, maar mijne beweegt niet in bed.
En gesneden ui naast het bed. Beterschap verkouden baby's!

En Jagar, succes :D
  vrijdag 25 maart 2016 @ 08:47:27 #290
409579 LuDann
All the way
pi_160927163
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:38 schreef pinquit het volgende:
Succes met dr verstopping Lu! Zo zielig ;(
En ik dacht dat kinderen onder de 3 ofzo geen hooikoorts kregen eigenlijk, waarom weet ik niet. Ik hoop dat het snel duidelijk is!
Ah ok, daar heb ik geen idee van verder. We gaan het even aankijken want tot we enig idee hebben waar het door komt wordt het lastig om te onderzoeken lijkt me. Ik zal zo wel de huisarts even bellen.

Mijn baby heeft trouwens een enorme papa fase, hij is helemaal de bom. Zodra hij in zicht is moet ze naar hem toe, gaat tegen hem op klimmen en moet hard lachen. Mijn man is helemaal in de wolken, ze zitten zo leuk te knuffelen samen. O+
pi_160927277
Sterkte ermee LuDann! Hopelijk kan ze zichzelf snel ontlasten. :7 Wat klinkt dat heerlijk, Wolk en je man! O+ Wat fijn voor hem ook zeg!

Razz en Lamb, wat een fantastische foto's! O+ Rammeldebammel en zo, mijn gedachtengang ging precies zoals die van Mari. :D

Oei Hupje, watskeburt? ;(

Staande L., go meisje! *O*

N. is een paar keer zo hard omver gekukeld (we hebben haar 13847282x opgevangen, maar 3 of 4x waren we er niet optijd bij ;( ), maar ze begint nu te leren zelf weer van staan naar knieën naar kruip te gaan! Verder stapt ze als een pro om de tafel heen, niks baby meer aan. :o

De laatste dagen is in bed leggen drama. Als ze eenmaal slaapt wordt ze maar 1x wakker en neemt ze genoegen met een fopflesje, maar voor ze eenmaal slaapt zijn we zo uren verder... -O- Gisteren trokken man en ik het beide even niet meer 's avonds (we blijven altijd bij haar tot ze lekker slaapt) en hebben we haar bijna 10 minuten laten huilen. Toen viel ze in slaap, maar ik voel me nog zo schuldig. Echt effectief was het ook niet, na 3 kwartier werd ze wakker en zijn we ook maar naar bed gegaan en heeft ze nog heerlijk naast ons geslapen. O+ Haar tussentijds mee naar beneden nemen werkte ook niet, ze bleef maar huilen en oogjes wrijven. Laat deze fase maar snel voorbij zijn. :{
pi_160927439
Ik hoop dat die papa-fase hier ook snel komt. Het is hier al tijden huilen als hij bij m'n man zit, maar mij ziet. Tegenwoordig probeert hij zelfs uit m'n mans armen te wurmen.Als hij me niet ziet (of hoort) is het wel goed bij m'n man.

Ik hoop dat jullie snel de oorzaak achterhalen LuDann, ziet er niet zo fijn uit.

Lamb, wat een leuke foto O+

Jagar, sterkte de komende dagen! En denk eraan, een baby is een goed excuus om wat extra tijd zonder schoonfamilie te pakken. En hij slaapt toch het best in een rustige hotelkamer ipv gehorige caravan ;)
  vrijdag 25 maart 2016 @ 09:37:05 #293
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160927698
Wat lastig selvaria. Misschien kan je wel proberen dat je haar 2 of 5 minuten laat huilen, dan gaat troosten en weer weg, etc.
L valt nooit in slaap met ons erbij, vindt ie veel te gezellig. Maar hij valt altijd zonder huilen in slaap dus ik heb ook makkelijk praten.

Wij zijn op Schiphol, vliegen zo naar Istanbul, zonder baby, voor een huwelijk, zijn er tot maandag. Toen we in september boekten leek het een top idee, maar nu om meerdere reden vind ik het niet zo leuk. :'(
pi_160927845
Dat werkt hier eigenlijk averechts, als ze ons tussendoor ziet gaat ze alleen maar meer huilen. Ik ben trouwens niet van plan haar nu elke dag te laten huilen, maar gisteren trokken we het beide niet meer zo goed dus maakten we deze keuze. Ik voel me er wel echt slecht over, maar ik hou me er maar aan vast dat we haar verder nog nooit echt hebben laten huilen en we haar altijd bij ons genomen hebben.

Boh, dat lijkt me ook lastig hoor Mari. Niet alleen om het missen van baby, maar ook in deze vreemde tijden. Ik had gedacht dat wij ook al wel een weekendje met z'n tweeën weg zouden zijn geweest, maar ik vind het nog steeds moeilijk N. bij iemand anders dan de GO te brengen en al helemaal voor langere tijd. Heb je nog iets kunnen regelen voor je melk of moet je echt alles weggooien? -O- Sterkte en toch ook heel veel plezier gewenst!
pi_160927857
Ik had bedacht te gaan douchen. Hoe kwam ik daar toch bij? :P Ik hou geen voedingen bij want madam drinkt overduidelijk vaak genoeg, maar op zich zou ze s nachts wel een keer 3 uur ertussen mogen laten :O Ik heb het idee dat ik heel de nacht heb gevoed en ze wil ook echt niet in d'r bed dus als ik slaap is het ook half omdat ze tegen me of op me ligt. Komt wel, i know, maar een beetje meer rust zou welkom zijn :@

Mari, lekker van genieten! De oppas is vast ook heel blij met hun bezoek en dan worden ze altijd extra verwend :Y
  vrijdag 25 maart 2016 @ 10:02:24 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160928035
Haha Dot, ik wil straks ook douchen ja, maar vrees dat ik dan wel vriend de deur uit moet sturen met beide kinders, als ik niet gestresst wil luisteren naar een krijsende baby :X

S heeft het wel aardig te pakken van die prikjes zeg... flink koorts gisteravond, heul veel slapen, en weinig drinken. Dus ik stuwing, en ik had hem per ongeluk helemaal ondergedruppeld :')

Vervolgens had hij vannacht blijkbaar toch wel flink gedronken, want hij werd helemaal nat wakker... Eerste keer poep tot op zn rug ook. :Y)
pi_160928458
Gedouched! *O* Madam op het aankleedkussen onder de afzuiging en het geluid van de douche was goed. Kon zelfs nog een was aanzetten!

Voelt ie zich al beter?
pi_160929804
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 06:17 schreef silliegirl het volgende:
Wil iemand me even geruststellen en zeggen dat W. heus weer beter gaat slapen als 'ie niet meer zo snottert? :') ;( :z
Dat gebeurd! F. begon vorige week donderdag ook erg te hoesten en te snotteren. En werd ook vaak wakker. Ook bijna elk uur, soms zelfs elk half uur op de ergste dag. En nu heeft ze het ergste achter de rug en merken we dat meteen aan het slapen. Ze wordt sinds 2 dagen nu in de avond/nacht maar 2x wakker.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:40:24 #299
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160930532
Mijn baby heeft zich gisteren van z'n beste en slechtste kant laten zien...

Ik was op kraamvisite bij een vriendin (gupje van een week oud O+), en hij ging heel lief op bed brabbelen en spelen met de middelste dochter. En toen was ie t zat, em deed ie een exorcist en spuugde echt het hele kraambed onder met oranje fruitkots :@ :r }:| Lang leve de kraamverzorgster zeg maar, die had weer wat te doen...
  vrijdag 25 maart 2016 @ 13:37:46 #300
409579 LuDann
All the way
pi_160931589
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:40 schreef mousemicky het volgende:
Mijn baby heeft zich gisteren van z'n beste en slechtste kant laten zien...

Ik was op kraamvisite bij een vriendin (gupje van een week oud O+), en hij ging heel lief op bed brabbelen en spelen met de middelste dochter. En toen was ie t zat, em deed ie een exorcist en spuugde echt het hele kraambed onder met oranje fruitkots :@ :r }:| Lang leve de kraamverzorgster zeg maar, die had weer wat te doen...
Oh heerlijk MM. :X
  vrijdag 25 maart 2016 @ 13:38:00 #301
409579 LuDann
All the way
pi_160931594
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')