abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2016 @ 21:54:33 #1
409579 LuDann
All the way
pi_160845599
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

maandag 21 maart 2016 @ 22:14:35 #2
409579 LuDann
All the way
pi_160846140
Hoe zou het trouwens met Myrr gaan bedenk ik me opeens.
pi_160846590
Wat een schrik Selvaria! Hoop dat het meevalt en N. snel weer vrolijk is. :*
pi_160847368
N. viel op weg maar de HAP eindelijk in slaap. :') Binnen 5 minuten, nadat we daarvoor 2 uur hadden geprobeerd haar rustig te krijgen. ;(

Nu is ze nog wat na aan het snikken en ze lijkt wat last van haar hoofd te hebben, maar de arts zag niks verontrustends. Als er morgen iets verandert mogen we laagdrempelig aan de bel trekken. ^O^ Wekadvies hoefden we van hem niks mee te doen, maar ik heb voor de zekerheid toch een wekker gezet. :@

Mijn kleine stuntpilootje. :'( *;
pi_160847471
Pfieuw Selvaria, gelukkig dat het mee lijkt te vallen. Ik denk dat ik zelf ook zou wekken voor de zekerheid idd. Hopelijk een rustige nacht voor jullie :*.
pi_160847496
Gelukkig Selvaria! Klinkt toch eng, zulk soort dingen.

En Cholula, gefeliciteerd met Frits *O*
pi_160847525
Malteser, ik bel morgen het kdv om te vragen naar hun beleid. Op dit moment heeft J koorts, dus zou hij sowieso niet naar de opvang mogen. Dus een backup plan moet ik sowieso hebben. Op dit moment valt hij steeds aan de borst in slaap, om dan weer wakker te worden omdat hij woest met zijn benen spartelt.

Selvaria, dat is schrikken! Hopelijk gaat alles vanaf nu weer goed.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 04:18:34 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160849223
Agos, sowieso sneu dus Hupje.... beterschap!

Hoe is het met stuntpilootje N?
pi_160849398
Beterschap Hupje!

Hie is het gegaan met N. Selvaria? Ik hoop dat ze er geen last meer van heeft en dat jullie wat hebben kunnen slapen. Wat een schrik!

LB heeft S. vannacht ergens anders dan op jou geslapen of wilde het nog niet lukken?

N. lijkt in de nacht zowaar al iets van een ritme te hebben :). Hij drinkt rond 8 uur/half 9 en gaat dan boven in zijn wieg in de puck en dan maakt ie een lange ruk tot 2 uur/half 3 wn dan komt ie weer rond 5 uur/half 6. Helemaal prima wat mij betreft!
Hij lijkt alleen wat moeite te hebben met drinken. Veel kreunen en piepen tijdens de fles. Vind het zielig, maar ik weet niet zo goed waar het door komt en hoe ik hem kan helpen. Iemand tips toevallig?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_160849428
Oef Sel, arme N.! Heeft ze nog lekker geslapen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:01:20 #11
409579 LuDann
All the way
pi_160849576
Wat een opluchting dat alles goed was met N! Nu mag het kleine stuntpilootje wat rustiger aan doen hoor.

Ik heb Wolk net naar het KDV gebracht, man kan dat niet vandaag. Ik zat van tevoren helemaal een beetje op te zien tegen het dragen, want zwaar. Zegt mijn man 'ga met de kinderwagen alsjeblieft'. Oh ja, vergeten dat we die ook nog hebben. :P

Hebben jullie koosnaampjes voor jullie baby's? Ik merk dat ik haar vaak troostend 'popje' noem als ze huilt. Ik vind mezelf eigenlijk helemaal geen moeder om 'popje' te zeggen maar het is zo gegroeid. En nu past het wel ofzo. :P
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:02:46 #12
409579 LuDann
All the way
pi_160849584
Hupje, beterschap aan je arme kleine J. Bij koorts geen KDV, nee? Hier mag ze alleen niet als ze ziek is, koorts an sich is niet zo'n bezwaar.

Sicilia, wat fijn van het ritme, ik hoop dat het zo blijft!
pi_160849589
Aapie :) ik moet nog opletten dat ze niet gaat denken dat ze aapie heet, dat zeg ik vaker dan haar naam....
en bollinha, dat is Portugees voor bolletje. Maar dat was vooral toepasselijk toen ze wat kleiner was.
En skeetje soms :)
pi_160849608
Mijn baby is ziekjes, heeft de hele nacht liggen snotteren en hoesten :(

En zn mama is ook ziek, prutgriep :(

Echt, hoe zorg je goed voor je baby als je ziek bent? Ik wil alleen maar slapen.
pi_160849745
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:05 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby is ziekjes, heeft de hele nacht liggen snotteren en hoesten :(

En zn mama is ook ziek, prutgriep :(

Echt, hoe zorg je goed voor je baby als je ziek bent? Ik wil alleen maar slapen.
Mijn moeder zei vroeger altijd moeders kunnen niet ziek zijn. Ik snapte dat nooit, nu wel :Y

beterschap!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_160849815
Ik ben weer even zonder kinderen deze ochtend. A is een ochtend wennen. Eindelijk mezelf los weten te maken daar, ik vol goede moed op pad om boodschappen te doen. Zit mn portemonnee nog in de luiertas :( Teruggaan zie ik ook niet zitten. Dan maar straks met A boodschappen doen. Nu de badkamer poetsen :)
pi_160849850
Jee Selvaria, schrikken zeg! Hoe ging het vannacht met wakker maken?

Hupje ook beterschap voor J :* en sillie ook beterschap voor jou en je kleintje! Wat een ziekenboeg.

Ziek zijn met baby is ruk ja. Gewoon doorgaan.. En veel samen op bed? Mits geen andere kinderen in da house :') .

Koosnaampjes.. Ligt aan de situatie :D . Kleine man, mannetje, liefje, bollie, kleine stinkerd, superpoeper, luchtalarmpje, CasWaarIsMnTas - Ik praat de hele dag door tegen de kindjes dus dan krijg je dat :+

Estrys aan de poets, wat goed ^O^ ! Ik ga woensdag als A naar het KDV is ook maar weer eens wat doen in huis. Heus. Haar sokken zijn zo vies aan het eind van de dag, teken dat ik echt moet dweilen :@ kuch.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 08:37:46 ]
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:36:24 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160849877
Manneke, jochie, schatje, liefje, lieverd, poppie..... zoveel moeite om een naam te kiezen en dan gebruik ik m zelden _O-
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:38:33 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160849899
Ziek met minibaby vind ik te doen, gewoon samen op bed idd.

Ziek met baby en peuter bleek killing vorige week :X

Hupje hoe is het met J?
pi_160849913
C heeft zowaar vijf uur achter elkaar gemaakt vannacht *O* . OK, op mij. Maar toch. Vijf uur zwetend dommelen is beter dan vijf uur wakker! Babysteps..
pi_160849967
Zie ik op het aanrecht A zijn speen liggen. F***
pi_160850110
Ik noem mini steeds wiebeltje O+ want dat is ze.

Verder een beetje afwezig, want 't gaat niet zo, maar :* voor jullie allemaal
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:58:02 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160850200
Ik vind het zo fascinerend dat mijn minibaby al een kilo extra gewicht heeft! Op de 2 kilo waar hij mee begon is dat echt zoooooveel :D

En de nachten vind ik vrij ideaal hoor; hij is zielsgelukkig als ie lekker tegen me aanligt, en ik slaap ook prima. Vannacht ging ik er rond 0:00 in, en om 4:00 zat ik te voeden. En daarna kwam peuter om 6:30 :')

Maar nog iets anders; heeft iemand ervaring met infacol of iets dergelijks? Sicilia / Razz, gaf jij dat? S reageert heel sterk op aanraking van zn buik en flanken, spartelt soms met zn beentjes tijdens het voeden, krult ineen en loopt rood aan, maar waar hij eerst bij elke voeding zn luier volgooide is het nu veel moeite zonder resultaat. En dan af en toe echt enorme borrels en winden die je aan de andere kant van de kamer nog kunt horen :')
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:00:34 #24
409579 LuDann
All the way
pi_160850260
Er zijn onderzoeken waaruit is gebleken dat Infacol enzo eigenlijk niet effectief is, zelfs minder effectief dan een placebo. Probiotica zou een stuk beter werken. Wij hebben dus probiotica gegeven toen Wolk nog een miniwolkje was en we hadden wel de indruk dat dat hielp. Het duurde alleen een weekje voordat het effect had.

http://www.analyticalarma(...)l-try-this-blog.html
pi_160850269
Infacol en Cynababy hielpen bij A destijds helemaal niks. Dus ik ben dan geneigd om het nu bij C ook maar te skippen. Gek eigenlijk, wie weet helpt het hem wel. Oftewel: Je kan het proberen toch? Baat het niet..

En al een kilo erbij voor S :o *O* wat gaat 'ie goed!

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 09:02:05 ]
pi_160850819
Wij geven Infacol en ik heb wel het idee dat het wat doet. Krampjes heeft ie nog steeds, want hier ook kreunen, spartellen, strekken of juist ineen krullen en rood aanlopen, maar hij boert er veel beter door en is sneller weer kramp vrij.
Probiotica wil ik eigenlijk ook wel gaan proberen, lijkt me inderdaad nog beter dan Infacol.
pi_160850918
Ow en koosnaampjes heb ik een heleboel haha. Maar ik wil ze afleren qant sommige zijn echt te erg eigenlijk :@ het gaat alleen zo automatisch omdat ik zoveel praat zonder erbij na te denken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:00 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160851135
_O-

Mijn vriend heeft de fout begaan om S vrij consequent Sambo te noemen, en nu doet E dat ook... En ik vind t zó lelijk }:|
pi_160851670
In het Zweeds is Sambo het woord voor mensen die samen leven!

Hier denkt de kleine waarschijnlijk dat hij Tomster heet. Of kleine man...Eigenlijk gebruik ik z'n naam heel weinig, het is vaker een van die 2. Stom, moet ik gaan veranderen.

Vannacht heeft hij prima geslapen: 19-22-03 :o - 6.45. Jammer dat de voeding van 3 uur in totaal een uur en een kwartier duurde, maar ik heb toch van 11 tot 3 geslapen, en van half 5 tot 6.45!
pi_160851846
Oh, ik moet bij Sambo vooral denken aan racistische stereotypes over Afro-Amerikanen... :@

Ik noem Ketel vaak dropje en variaties (droppie, dropke, drupke, etc). Maar hij luistert wel naar zijn naam! Draait zijn hoofd naar je toe als je hem noemt O+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:01:24 #31
409579 LuDann
All the way
pi_160851869
Oh ja, ik zeg ook soms

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook lekker fout. :')

Mijn man noemt haar vaak Druppel. Verder nog schatje, lieverd, meisje etc.
pi_160851965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:00 schreef lunapuella het volgende:
Oh, ik moet bij Sambo vooral denken aan racistische stereotypes over Afro-Amerikanen... :@

Ik noem Ketel vaak dropje en variaties (droppie, dropke, drupke, etc). Maar hij luistert wel naar zijn naam! Draait zijn hoofd naar je toe als je hem noemt O+
Dat doet Nora ook :) verbazingwekkend, aangezien ik haar vaker aapie noem. Of nog vager, aapelieaapie ofzo.
pi_160852101
Onze N. is knorrie/knorra/knorretje/kontje/poedel. _O- Echt de grootste onzin, behalve dan dat knorren, want dat deed ze toen ze heel klein was. O+

Wakkermaken was niet nodig. :') Ze meldde zich heel vaak huilend, arm meisje. ;( Op een gegeven moment ben ik beneden op een matras gaan slapen omdat ik de hele dag moet werken en man gelukkig vrij is. Vannacht draaien we waarschijnlijk even om zodat man bij kan tanken. Nu heb ik pauze en ga ik maar eens bij het thuisfront informeren hoe het met mijn kleine drolletje (o ja, nog een naam) is! O+
pi_160852569
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:36 schreef LadyBlack het volgende:
_O-

Mijn vriend heeft de fout begaan om S vrij consequent Sambo te noemen, en nu doet E dat ook... En ik vind t zó lelijk }:|
Mijn schoonvader begon over Casplantje.
Toen ben ik echt heel boos geworden :@ .
pi_160852583
Dat probiotica klinkt interessant trouwens. Waar ligt dat bij de AH :+ ?

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 10:31:33 ]
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:32:58 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160852613
Edit. Ik moet beter lezen :').
KuikenGuppy
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:37:37 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160852749
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:30 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Mijn schoonvader begon over Casplantje.
Toen ben ik echt heel boos geworden :@ .
_O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160852880
Leuk al die koosnaampjes

Hier zeg ik tegen de oudste vaak Sjefke of Basje (hij heet voluit Sebastian), de middelste zeg ik weleens Jootje tegen. Misschien ook niet zo :P En de jongste noem ik vaak Apke. Dat is een beetje zoals mijn ouders aapje zeggen in dialect O+ Maar beter roep ik tegen de oudste twee gewoon HEEEJ want het is niet zo dat ze luisteren naar hun naam of zo }:|
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:43:48 #39
409579 LuDann
All the way
pi_160852945
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat probiotica klinkt interessant trouwens. Waar ligt dat bij de AH :+ ?
Wij hebben Orthica Orthiflor Start, die is online wel te bestellen. :P
pi_160853210
beuh, ik ben helemaal ondersteboven van wat in Brussel gebeurd is.

De Duutser is er regelmatig, en waarschijnlijk verhuizen wij binnen nu en 2 jaar die kant op, want hij staat op de wachtlijst voor een baan daar... Zo komt het wel heel dicht bij...
pi_160853381
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:52 schreef Jagärtrut het volgende:
beuh, ik ben helemaal ondersteboven van wat in Brussel gebeurd is.

De Duutser is er regelmatig, en waarschijnlijk verhuizen wij binnen nu en 2 jaar die kant op, want hij staat op de wachtlijst voor een baan daar... Zo komt het wel heel dicht bij...
Ik ook.

Op mijn facebook las ik afgelopen weekend een prachtige post van de schoonzoon van een collega voor zijn pasgeboren zoontje. Die deel ik even met jullie.
SPOILER
pi_160854056
Oh wow, had nog geen nieuws meegekregen vandaag... Gaat weer lekker zeg. ;(

Mooi stukje Es.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:21:36 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160854060
Prachtig O+

Alleen jammer dat die klaplopers aan de andere kant van het spectrum ook kinderen krijgen oO<
pi_160854490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:21 schreef LadyBlack het volgende:
Prachtig O+

Alleen jammer dat die klaplopers aan de andere kant van het spectrum ook kinderen krijgen oO<
Een betere wereld begint bij jezelf :)

Een schoner huis ook trouwens :+ de badkamer is schoon. Ik ben nu met de keuken bezig *O*
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:58:19 #45
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160855217
Oef, Selvaria! Hopelijk voelt N. zich alweer wat beter? En dat knorren waar jij hebt over hebt, doet onze T. ook. Net zo'n klein varkentje ;)

Sillie, beterschap voor je kleintje en jezelf :* En Hupjes J. ook al ziek... :*

Sicilia, klinkt goed!

LB, wij geven T. sinds de tweede week Infacol, omdat ze werkelijk de hele boel bij elkaar schreeuwde na elke voeding van de krampjes. Werkt bij haar heel goed! Ik hoop het binnenkort weer af te kunnen gaan bouwen; hopelijk zijn haar darmpjes inmiddels wat gewend. Wat goed dat je kleine mannetje al zoveel is gegroeid!

En al die koosnaampjes voor jullie mini's, geweldig! Hier is het meestal ook iets van poepie, liefie, meiske, purkie, enzovoort :)

Inderdaad een mooi stukje, Estrys. Ik heb me soms ook wel eens afgevraagd waar het heengaat met deze wereld... En lekker aan de poets, wat fijn!

Jager, komt inderdaad erg dichtbij zo voor jullie, wat er in Brussel is gebeurd vanmorgen...
pi_160855347
Ik vind gebeurtenissen als Brussel, maar eerder ook Parijs, Ankara en Istanbul, ook erg heftig. Brussel komt hier ook wel erg dichtbij natuurlijk. En zeker sinds ik moeder ben vind ik het moeilijker dit van me af te schudden. Maar ik zie het als de FB-tekst van Estrys: alleen liefde en hoop helpt hier tegen. Ik hou me vast aan de mooie dingen in het leven en probeer Ketel zo liefdevol mogelijk op te voeden. En dan dus niet alleen met liefde voor hem, maar ook voor de rest van de wereld.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:03:28 #47
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160855366
Dames, ik merk dat ik tegen flink wat onzekerheid aanloop wat betreft T. Ten eerst wat betreft haar slaap overdag. Nu ze zes weken is, valt ze niet na elke voeding meer automatisch in slaap. Ze is na de voeding zo druk aan het rondkijken, dat ik het idee heb dat ze best al overprikkeld is als ze vermoeidheidssignalen begint te vertonen. Ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar tot op heden om haar zelfstandig in te laten slapen; dat veroorzaakt een en al hysterie en een heel overstuur meisje... Ook lukt het me lang niet altijd goed om haar mee te helpen met het in slaap krijgen. Soms is ze daardoor zo 2 of 3 uur achter elkaar wakker, terwijl ze echt wel moe is. Hoe deden/doen jullie dit qua slaapjes overdag? Zijn er meer kindjes die het simpelweg niet voor elkaar krijgen om zelfstandig in te slapen?

Tevens valt me op met de borstvoeding dat ze echt lang doet over bepaalde voedingen. De ene keer is ze binnen 20 minuten klaar; de andere keer duurt het bijna een uur voor ze echt loslaat. Soms zie ik dan wel dat ze alleen wat ligt te sabbelen en niet zozeer drinkt, maar als ik haar dan loshaal, begint ze heel hard te huilen. Klinkt dit bekend?
pi_160855442
De blaasjes hebben maar op een paar plekken doorgezet, dus J heeft geen waterpokken maar hand voet mond ziekte. Het kdv belt me straks terug over hun beleid. LuDann, met koorts mogen ze niet naar ons kdv, ook niet als ze zich wel goed zouden voelen.
Hij sliep bij mij in bed en vriend op een matras beneden (boks voor Selvaria ;) ) en hoewel hij heel sneu was en vaak wakker, hebben we toch wel wat geslapen.

Infacol verergerde hier de boel, Cinababy leek wel te helpen.

J luistert goed naar zijn naam. Verder noem ik hem J-tje, mopje/mupke of kabouter :@
pi_160855678
Wanneer moeten kindjes eigenlijk naar hun naam gaan luisteren? Want L. doet dat absoluut nog niet. Misschien toch minder koosnaampjes gaan gebruiken (Bollie, speklap, hablab (dat zegt ze zelf vaak), gnorfje, boef, sloopkogel, moppie, schurkje, schatje, stinkepoepie, brulaap).

Infacol deed hier niks, Cinababy wel.

Selvaria, beterschap voor je kleine sneutje.

Frummel, ik heb geen tips voor het zelf in slaap vallen. Dat heeft L. altijd goed gedaan dus daar kan ik je niet mee helpen. Het lange drinken klinkt als clusteren. Lekker in meegaan (hoe vermoeiend dat ook kan zijn). :*

Brussel sluit ik me voor af. Naïef en kop in het zand, en verder heel veel liefde.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:19:06 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160855823
Frummel, heel veel herkenning hier! Sam valt ook niet zelf in slaap, en zn zus deed dat ook niet. Kun je haar slapend wegleggen?

Ik gebruik nu overdag de draagdoek en 's avonds zit ik maar gewoon lekker in de hoek van de bank met een serie op tv en S slapend aan de borst.

Wat betreft die lange voedingen; misschien kun je proberen om haar een beetje bij de les te houden door haar kaakje te aaien, haar handpalm te wrijven, of wat borstcompressie toe te passen zodat ze zich sneller verzadigd drinkt. Nu valt ze misschien bijna in slaap, maar heeft ze door de vermoeidheid nog niet genoeg gedronken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')