abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160823982
quote:
Migranten die aankomen in Griekenland worden vanaf vandaag teruggestuurd naar Turkije. Afgelopen nacht is het akkoord tussen de EU en Turkije ingegaan.

Wie al in Griekenland zit, mag blijven. Maar moet wel in Griekenland asiel aanvragen, en mag niet meer op eigen houtje verder reizen naar Noord- en West-Europa

Het is niet meer aan ons om te beslissen waar we heen gaan.
Iraakse vluchteling”

Het nieuws over het akkoord is ook doorgedrongen in het migrantenkamp bij Idomeni aan de Grieks-Macedonische grens. Veel Syrische en Iraakse families hopen dat ze geluk hebben gehad en nog in aanmerking komen voor asiel ergens in Europa.

"Het is niet meer aan ons om te beslissen waar we heen gaan, als het maar een veilig land is. Het zijn nu Europese beslissingen. Ik heb wel een voorkeur, vanwege onze familie, voor Duitsland", vertelt een Iraakse man.

In het kamp delen de Griekse autoriteiten folders uit om migranten te waarschuwen voor mensensmokkelaars, en dat de grens dicht blijft.

Een vrouw leest de folder van de Griekse autoriteitenNieuwsuur

In de folder staat dat mensen eten en een plek om te slapen krijgen in speciale opvangkampen. "We zijn naar de organisatie geweest", zegt een vrouw. "Hopelijk laten ze ons snel door. Mensen zeggen dat het maanden duurt. Ze zeggen van alles. We zijn op zoek naar de juiste informatie."

De Griekse regering wil dat iedereen naar een van de officiële opvangkampen verhuist, waar de omstandigheden beter zijn. Zoals in Diavata, een uur van de grens, waar zich al ruim 2500 mensen hebben gemeld.

In het kamp bevindt zich een registratiepost van het Europese asielagentschap. Nu migranten zelf niet meer door kunnen reizen, melden ze zich massaal voor het hervestigingsprogramma.

Bij de registratieposten is het sinds het akkoord dringen geblazenNieuwsuur

"De grens blijft dicht voor ons. Ik ben al in maand in Griekenland, en heb me voor het programma ingeschreven om hier maar weg te mogen. Ze zeggen dat we na twee of drie weken een voorgesprek krijgen en dat onze papieren dan naar de ambassades worden gestuurd. Als een land akkoord is om ons op te vangen, worden we per vliegtuig gebracht". zegt een man.

Elisa Freni van het Europees Asielagentschap ziet dat het mensen steeds minder uitmaakt waar ze heen gaan. "Als ze maar in veiligheid zijn en zo snel mogelijk naar een ander land kunnen."

Toch bestaat er ook twijfel en argwaan over het hervestigingsprogramma onder de vluchtelingen. "Ik heb gehoord dat ze misschien hele families weigeren. Of dat ze ons van elkaar scheiden. Mijn vader en ik in een land en mijn broer en zijn vrouw in een ander land. Dat is voor ons onmogelijk."
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)gedrongen-in-idomeni

Zoals de weinige mensen die het akkoord nauwkeurig hebben gelezen al zeiden : het is niet een stop van de volksverhuizing maar slechts een start van het herverdeelprogramma.

We gaan gewoon keurig door. Voor Nederland betekent dit zo'n 7-8 duizend asielzoekers bovenop de illegale toestroom via Afrika. En als die 160,000 asielzoekers zijn verdeeld(zal wel paar maanden duren) mag God weten hoe het verdergaat.

Massa-deportaties blijven een illusie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2016 22:17:49 ]
pi_160824191
Zo weinig
pi_160824551
Inb4 maar een klein percentage op de Europese bevolking
pi_160824631
Moet zeggen dat het heel wat beter klinkt dan hoe het eerst ging. Het animo om naar de eu te komen zal dalen en nieuwe vluchtelingen worden gewoon geweigerd. Het enige is nog die luchtbrug. Hoewel de selectie nu beter kan verlopen
pi_160824813
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 22:37 schreef Dingflofbips het volgende:
Moet zeggen dat het heel wat beter klinkt dan hoe het eerst ging. Het animo om naar de eu te komen zal dalen en nieuwe vluchtelingen worden gewoon geweigerd. Het enige is nog die luchtbrug. Hoewel de selectie nu beter kan verlopen
snap de gelijk al negatieve reacties ook niet echt
pi_160824920
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 22:42 schreef bamibij het volgende:

[..]

snap de gelijk al negatieve reacties ook niet echt
Ik wel hoor. Het akkoord komt uit de koker van de EU en het is natuurlijk nogal moeilijk om vol te houden dat de EU het 'Vierde Rijk' is als ze dit als een succes op hun conto kunnen bijschrijven.

Ow en nog een klein beetje extra info voor TS: Dit akkoord geldt alleen voor vluchtelingen die vanaf het ingaan van het akkoord de overtocht naar Griekenland maken, iedereen die tijdens het ingaan al in Griekenland was (en daar gaat het grootste deel van je bronartikel over) valt nog onder de oude afspraken (het herverdelingsplan).
  zondag 20 maart 2016 @ 22:57:58 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160825334
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 22:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik wel hoor. Het akkoord komt uit de koker van de EU en het is natuurlijk nogal moeilijk om vol te houden dat de EU het 'Vierde Rijk' is als ze dit als een succes op hun conto kunnen bijschrijven.

Ow en nog een klein beetje extra info voor TS: Dit akkoord geldt alleen voor vluchtelingen die vanaf het ingaan van het akkoord de overtocht naar Griekenland maken, iedereen die tijdens het ingaan al in Griekenland was (en daar gaat het grootste deel van je bronartikel over) valt nog onder de oude afspraken (het herverdelingsplan).
Het totaal geflopte herverdelingsplan dus.
pi_160825477
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 22:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Iedere migrant die in Griekenland arriveert heeft het recht om asiel aan te vragen, of ze voor of na die deadline arriveren maakt niet uit. Het is mij vooralsnog onduidelijk of de aanvragen van mensen die ná de deadline arriveren inhoudelijk worden afgewezen omdat ze uit een 'veilig derde land' arriveren of wel asiel krijgen als ze uit een oorlogsgebied komen.
pi_160825529
Tja, Merkel wil de inheemse europese bevolking vervangen. Die stroom gaat niet ophouden tenzij zij en consorten berecht en opgesloten worden.
pi_160825530
Hahahah. _O-

En inderdaad, als je broer al een vrouw heeft wordt dat niet meer gezien als familie.
  maandag 21 maart 2016 @ 00:14:11 #11
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_160827030
Zijn er al berichten bekend dat er al een aantal terug zijn gebracht richting Turkije? :)
  maandag 21 maart 2016 @ 00:19:13 #12
356891 Abed
hooggeleid
pi_160827093
Lage aantallen, maken we ons daar zo druk over?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  maandag 21 maart 2016 @ 00:23:42 #13
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_160827139
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:19 schreef Abed het volgende:
Lage aantallen, maken we ons daar zo druk over?
Als de turken straks visumvrij hierheen kunnen krijgen we miljoenen arme Turken die in Europa de illegaliteit in gaan, of asielaanvragen (de koerden die zich niet veilig voelen bijvoorbeeld). Ik verwacht dat deze deal eerder meer als minder moslims naar Europa brengt.
pi_160827160
Dus Hongarije, Polen, Tsjechië, Slowakije, Estland, Letland, Litouwen, Portugal etc. gaan nu ook vluchtelingen opnemen?

Of komt deze hele herverdeling ook weer bij de netste jongetjes van de klas terecht?
pi_160827175
Polen vluchtelingen opnemen. :') Ooit eens in Krakau of Warschau geweest? Ze hebben daar niet de typische problemen die Europese steden hebben met achterbuurten. Totaal onbekend fenomeen daar. De Poolse steden zijn een rustig geheel in plaats van losse delen met ieder hun eigen bevolking. De Slavische volkeren (Russen / Polen / Oekraïners / Wit-Russen) hebben het niet bepaald op negers of ander getint volk. Het is een zeer nationalistisch volk. Heel nationalistisch en dat is een enorm verschil.
  maandag 21 maart 2016 @ 00:33:09 #16
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_160827199
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Polen vluchtelingen opnemen. :') Ooit eens in Krakau of Warschau geweest? Ze hebben daar niet de typische problemen die Europese steden hebben met achterbuurten. Totaal onbekend fenomeen daar. De Poolse steden zijn een rustig geheel in plaats van losse delen met ieder hun eigen bevolking. De Slavische volkeren zoals Russen / Polen / Oekraïners / Wit-Russen hebben het niet bepaald op negers of ander getint volk. Het is een zeer nationalistisch volk. Heel nationalistisch en dat is een enorm verschil.
Ik denk dat Syriërs het daar niet makkelijk zullen hebben, al zijn ze Westers georiënteerd.
Hier in West Europa zijn we weer te tolerant.
pi_160827208
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:33 schreef Charleville het volgende:

[..]

Ik denk dat Syriërs het daar niet makkelijk zullen hebben, al zijn ze Westers georiënteerd.
Hmm, Polen gaan waarschijnlijk geen vluchtelingen opnemen of zeer weinig. Een rechtse regering draait daar het scepter. In een land als Denemarken is bijvoorbeeld ook een centrumrechtse regering aan de macht die overduidelijk anti-vluchtelingen is! Finland zelfde laken en pak. Noorwegen schuift vele duizenden euro's aan Irakezen en ander woestijnspul toe zodat ze weer terug vliegen naar Bagdad. Met succes las ik. Vooral Zweden en Duitsland zijn pro-vluchtelingen.
pi_160827219
Polen lijden niet aan dezelfde geestesziekten als de West-Europeanen en kiezen er voor zichzelf te behouden.
  maandag 21 maart 2016 @ 00:37:20 #19
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_160827231
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:34 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Hmm, Polen gaan waarschijnlijk geen vluchtelingen opnemen of zeer weinig. Een rechtse regering draait daar het scepter.
Ik snap ze ook wel, als ik bijvoorbeeld in Brussel kom dan is dat voor mij best een cultuurshock, ondanks dat ik wel wat gewend ben als Rotterdammer, bijna alle wijken buiten het centrum om zijn bevolkt door moslims, afrikanen e.d, totaal niet te vergelijken ook met Amsterdam bijvoorbeeld, die relatief nog een hoop mooie buurten kent rondom het centrum.

Dat Polen dit niet heeft, met al de bijkomende problemen zoals criminaliteit, en terrorisme kan ik alleen maar als positief zien, toch nog een stuk Europa wat relatief veilig blijft voor de komende generaties.
pi_160827398
Helaas.

Als het de EU echt te doen was om dit probleem op te lossen dan hadden ze de Turken niet benaderd, maar gewoon een Hek om de EU gebouwd. Elke tien meter een gewapende soldaat met schietbevoegdheid en de hekken onder stroom. Meer heb je niet nodig om het aantal illegalen naar 0 terug te brengen.

Tweede maatregel: Elke asielzoeker die niet via een officiële grensovergang een land binnenkomt, verliest alle rechten en mag opgesloten en uitgezet worden zonder enige mogelijkheid om zich daar juridisch tegen te verweren.

Maar het Koudenhoven-Calergi-plan, waarbij de gehele Europese bevolking wordt vervangen, moet uitgevoerd worden.

Het meest verbazende is de houding van de media: Elk medium, van Volkskrant tot BNR, van Radio 1 tot RTL, alle media juichen het plan toe, maar maken zich zorgen om de "rechten" van "vluchtelingen" :r , noemen Pegida "extreem-rechts" en spreken over de multiculturele samenleving als een hemels geschenk. De media is volledig gelijkgeschakeld, een belangrijk kenmerk van een dictatuur.

Alle politieke partijen willen onbeperkt illegale immigranten toelaten, van VVD tot GroenLinks. De enige partij die het niet wil, de PVV, verliest al enige weken zetels in de peilingen. Er gebeuren hele vreemde dingen..

[ Bericht 28% gewijzigd door JanKorteachternaam op 21-03-2016 01:17:08 ]
pi_160827405
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:26 schreef luxerobots het volgende:
Dus Hongarije, Polen, Tsjechië, Slowakije, Estland, Letland, Litouwen, Portugal etc. gaan nu ook vluchtelingen opnemen?

Of komt deze hele herverdeling ook weer bij de netste jongetjes van de klas terecht?
Geen enkel land neemt vluchtelingen op. Het gaat uitsluitend om illegale immigranten.

De vier Visegrad-landen nemen zeker geen niet-westerse immigranten op, dat is wel duidelijk. Wat de Baltische landen doen is minder duidelijk. Ik maak mij daar wel zorgen over, want deze landen zijn door het zeer lage aantal inwoners heel kwetsbaar. Een relatief kleine groep moslims daar toelaten is genoeg om binnen enkele generaties een meerderheid te worden.
pi_160827452
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 01:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar het Koudenhoven-Calergi-plan, waarbij de gehele Europese bevolking wordt vervangen, moet uitgevoerd worden.
Zeg alsjeblieft dat dit niet serieus bedoeld is?

Please...
pi_160827461
“Er zullen hier geen stadsdelen buiten de arm van de wet komen. Geen massale onlusten, geen opstanden van immigranten, en geen bendes die op onze vrouwen en dochters jagen. Wij zullen niemand laten bepalen wie wij in ons thuis en ons land mogen laten, met wie we zullen samenleven, en met wie wij ons land delen. We weten hoe het gaat: Eerst laten we ons vertellen wie we moeten opnemen, dan dwingen ze ons om buitenlanders in ons eigen land te onderhouden. Uiteindelijk wordt ons verteld dat we onze spullen moeten pakken en ons eigen land moeten verlaten.”

Victor Orbán, 15-3-2016.

Maar wij hebben rubberen Rutte |:(
pi_160827463
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 01:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Please...
Hij is bloedserieus ben ik bang, al vind ik dat hek niet eens zo'n gek idee.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_160827485
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 01:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Please...
Coudenhove Kalergi wordt gezien als één van de grondleggers van de EU.
In zijn boek Praktischer Idealismus schrijft hij volop over de inwoners van het toekomstige verenigde Europa. Het staat vol met opmerkingen dat de toekomstige Europeaan een mengeling is van allerlei rassen.

De meest schokkende quote (pagina 22/23):
quote:
Der Mensch der fernen Zukunft wird Mischling sein. Die heutigen Rassen und Kasten werden der
zunehmen den Überwindung von Raum, Zeit und Vorurteil zum Opfer fallen. Die eurasisch-negroide Zukunftsrasse, äußerlich der altägyptischen ähnlich, wird die Vielfalt der Völker durch eine Vielfalt der Persönlichkeiten ersetzen. Denn nach den Vererbungsgesetzen wächst mit der
Verschiedenheit der Vorfahren die Verschiedenheit, mit der Einförmigkeit der Vorfahren die
Einförmigkeit der Nachkommen. In Inzuchtfamilien gleicht ein Kind dem anderen: denn alle
repräsentieren den einen gemeinsamen Familientypus. In Mischlingsfamilien unterscheiden sich
die Kinder stärker voneinander: jedes bildet eine neuartige Variation der divergierenden
elterlichen und vorelterlichen Elemente.
De verscheidenheid van volkeren (soevereine en onafhankelijke landen in Europa) worden vervangen door verscheidenheid van individuen (landen verdwijnen en worden vervangen door één grote multiculturele samenleving met import uit Afrika en Azië).

Het boek is gewoon te vinden op internet: https://archive.org/details/PraktischerIdealismus1925
pi_160827508
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 01:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Coudenhove Kalergi wordt gezien als één van de grondleggers van de EU.
In zijn boek Praktischer Idealismus schrijft hij volop over de inwoners van het toekomstige verenigde Europa. Het staat vol met opmerkingen dat de toekomstige Europeaan een mengeling is van allerlei rassen.

De meest schokkende quote (pagina 22/23):

[..]

De verscheidenheid van volkeren (soevereine en onafhankelijke landen in Europa) worden vervangen door verscheidenheid van individuen (landen verdwijnen en worden vervangen door één grote multiculturele samenleving met import uit Afrika en Azië).

Het boek is gewoon te vinden op internet: https://archive.org/details/PraktischerIdealismus1925
Je kunt je het geld besparen, er is genoeg informatie terug te vinden op Golden Dawn International (http://golden-dawn-intern(...)lan-genocide-of.html), Infowars (http://www.infowars.com/the-kalergi-plan/) en Knights Templar International (https://www.knightstempla(...)is-not-an-accident/#). Griekse Neonazi's, Aluhoedjes en Breivik-sympathisanten. Dat voorspelt niet veel goeds.
pi_160827512
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 01:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je kunt je het geld besparen, er is genoeg informatie terug te vinden op Golden Dawn International (http://golden-dawn-intern(...)lan-genocide-of.html), Infowars (http://www.infowars.com/the-kalergi-plan/) en Knights Templar International (https://www.knightstempla(...)is-not-an-accident/#). Griekse Neonazi's, Aluhoedjes en Breivik-sympathisanten. Dat voorspelt niet veel goeds.
Geld besparen? Dat boek is gewoon gratis te downloaden en te lezen.
Het is waar dat veel extremistische organisaties citeren uit het boek. Maar het is nogal zorgwekkend dat de meer mainstream organisaties dit alles verzwijgen. Je hebt al deze linkjes niet nodig om te zien dat de vervanging van de Europese bevolking gaande is: In steeds meer Europese steden is de Europeaan in de minderheid en er wordt totaal niets ondernomen tegen de stroom illegale immigranten terwijl dit probleem heel gemakkelijk op te lossen is.

Infowars is overigens een nette site. De link die je postte naar deze site, http://www.infowars.com/the-kalergi-plan/ , bevat een uitstekende uiteenzetting van de huidige situatie en een sluitende verklaring voor het feit dat Europese politici dit probleem niet allang hebben opgelost.
  maandag 21 maart 2016 @ 01:57:19 #28
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_160827546
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 01:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
“Er zullen hier geen stadsdelen buiten de arm van de wet komen. Geen massale onlusten, geen opstanden van immigranten, en geen bendes die op onze vrouwen en dochters jagen. Wij zullen niemand laten bepalen wie wij in ons thuis en ons land mogen laten, met wie we zullen samenleven, en met wie wij ons land delen. We weten hoe het gaat: Eerst laten we ons vertellen wie we moeten opnemen, dan dwingen ze ons om buitenlanders in ons eigen land te onderhouden. Uiteindelijk wordt ons verteld dat we onze spullen moeten pakken en ons eigen land moeten verlaten.”

Victor Orbán, 15-3-2016.

Maar wij hebben rubberen Rutte |:(
Die Orban zegt hele zinnige dingen over dat minderwaardige volk uit het Oosten
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 21 maart 2016 @ 04:44:46 #29
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160828151
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 23:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Iedere migrant die in Griekenland arriveert heeft het recht om asiel aan te vragen, of ze voor of na die deadline arriveren maakt niet uit. Het is mij vooralsnog onduidelijk of de aanvragen van mensen die ná de deadline arriveren inhoudelijk worden afgewezen omdat ze uit een 'veilig derde land' arriveren of wel asiel krijgen als ze uit een oorlogsgebied komen.
zoals ik lees in jouw OP worden vluchtelingen geweigerd en terug naar Turkije gestuurd.
pi_160828203
Waarom zou een broer en een vrouw niet in een ander land terecht mogen komen? Ze hebben wel wat te eisen zeg.
There are only 151 Pokémon.
pi_160828265
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:33 schreef Charleville het volgende:

[..]

Van onze doorgeslagen tolerantie wordt van alle kanten gretig misbruik gemaakt. Van Oekraïners die hier gratis geld komen halen tot asielzoekers uit niet-oorlogsgebieden.
  maandag 21 maart 2016 @ 08:30:45 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160828326
Ik ben benieuwd wat er dan wel gaan gebeuren met de duizenden migranten die vastzitten in Griekenland, en wat de aanwas nog zal zijn. Volgens de laatste berichten komen er nog steeds flinke aantallen aan op de eilanden. Gaan die zich allemaal vrijwillig laten registreren? Ik denk het niet.
pi_160828339
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Polen vluchtelingen opnemen. :') Ooit eens in Krakau of Warschau geweest? Ze hebben daar niet de typische problemen die Europese steden hebben met achterbuurten. Totaal onbekend fenomeen daar. De Poolse steden zijn een rustig geheel in plaats van losse delen met ieder hun eigen bevolking. De Slavische volkeren (Russen / Polen / Oekraïners / Wit-Russen) hebben het niet bepaald op negers of ander getint volk. Het is een zeer nationalistisch volk. Heel nationalistisch en dat is een enorm verschil.
Vind je het gek dat Polen nationalistischer is dan Nederland. Polen is honderden jaren bezet geweest door Duitsland en Rusland en heeft een veel zwaardere geschiedenis gehad dan Nederland. Voor andere Midden-Europese landen geldt hetzelfde. Ik vind het een plicht voor Nederland om als land een groot deel van de vluchtelingen op te nemen. De verdeelsleutel moet op basis van het BBP bepaald worden niet op basis van het aantal inwoners.
pi_160828358
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 01:57 schreef PowerLoungen het volgende:
Uiteindelijk wordt ons verteld dat we onze spullen moeten pakken en ons eigen land moeten verlaten.”
En zo waar.

Hoe vaak hebben voorstanders van de multiculturele samenleving tegen mij gezegd dat ik maar weg moet als het mij hier niet meer bevalt?

Orbán zegt het:
quote:
Uiteindelijk wordt ons verteld dat we onze spullen moeten pakken en ons eigen land moeten verlaten.”
pi_160828377
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:32 schreef R-K het volgende:

[..]

Vind je het gek dat Polen nationalistischer is dan Nederland. Polen is honderden jaren bezet geweest door Duitsland en Rusland en heeft een veel zwaardere geschiedenis gehad dan Nederland. Voor andere Midden-Europese landen geldt hetzelfde. Ik vind het een plicht voor Nederland om als land een groot deel van de vluchtelingen op te nemen. De verdeelsleutel moet op basis van het BBP bepaald worden niet op basis van het aantal inwoners.
Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa en een van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Er is geen ruimte meer, tenzij je de laatste stukjes groen wilt volbouwen ten behoeve van laffe illegale immigranten. Geen rekening houden met bevolkingsdichtheid is waanzin. Als Europa toch wil herverdelen moet Nederland er juist 0 krijgen op grond van gebrek aan ruimte. Maar voor Europa lijkt mij de keuze niet zo moeilijk. Grenzen dicht en geen niet-westerse allochtoon er meer in. Er is in de geschiedenis nog nooit sprake geweest van islamitische immigratie die iets positiefs heeft gebracht.

Polen is niet nationalistischer door de bezetting, maar gewoon door gezond verstand: De lange periode achter het 'ijzeren gordijn' heeft er voor gezorgd dat er geen niet-westerse massaimmigratie is geweest. Dus ze zitten anno 2016 niet opgescheept met een multiculturele samenleving. Die wijzen ze af omdat ze op televisie en internet de beelden zien van de gevolgen van niet-westerse immigratie, de enorme chaos in Nederland, Frankrijk en Zweden. Iedereen met gezond verstand begrijpt dat je dan zelf die ellende buiten je land moet houden.
  maandag 21 maart 2016 @ 08:39:11 #37
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160828386
Wat kan er fout lopen?

- Het plan is onuitvoerbaar. (90% kans)
- De EU onderling en/of Turkije worden het niet eens hoe het uit te voeren. (95% kans)
- De EU-landen afzonderlijk en/of Turkije komen hun afspraken niet na. (99,9999% kans)
- Het plan heeft niet het gewenste effect. (99,9% kans)

Vermenigvuldig die kansen met elkaar en de kans dat dit plan gaat slagen is kleiner dan twee keer achter elkaar de staatsloterij winnen.
pi_160828400
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa en een van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Er is geen ruimte meer, tenzij je de laatste stukjes groen wilt volbouwen ten behoeve van laffe illegale immigranten. Geen rekening houden met bevolkingsdichtheid is waanzin. Als Europa toch wil herverdelen moet Nederland er juist 0 krijgen op grond van gebrek aan ruimte. Maar voor Europa lijkt mij de keuze niet zo moeilijk. Grenzen dicht en geen niet-westerse allochtoon er meer in. Er is in de geschiedenis nog nooit sprake geweest van islamitische immigratie die iets positiefs heeft gebracht.

Polen is niet nationalistischer door de bezetting, maar gewoon door gezond verstand: De lange periode achter het 'ijzeren gordijn' heeft er voor gezorgd dat er geen niet-westerse massaimmigratie is geweest. Dus ze zitten anno 2016 niet opgescheept met een multiculturele samenleving. Die wijzen ze af omdat ze op televisie en internet de beelden zien van de gevolgen van niet-westerse immigratie, de enorme chaos in Nederland, Frankrijk en Zweden. Iedereen met gezond verstand begrijpt dat je dan zelf die ellende buiten je land moet houden.
ik ben tegen massa-immigratie en al helemaal tegen islamisering. Maar 'enorme chaos' in Nederland herken ik niet.
pi_160828402
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:39 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat kan er fout lopen?

- Het plan is onuitvoerbaar. (90% kans)
- De EU onderling en/of Turkije worden het niet eens hoe het uit te voeren. (95% kans
- De EU-landen afzonderlijk en/of Turkije komen hun afspraken niet na. (99,9999% kans)
- Het plan heeft niet het gewenste effect. (99,9% kans)

Vermenigvuldig die kansen met elkaar en de kans dat dit plan gaat slagen is kleiner dan twee keer achter elkaar de staatsloterij winnen.
Netto krijgen we alleen maar meer ellende: Voor elke gepakte illegaal krijgen we er eentje terug die met het vliegtuig mag komen en waar we echt nooit weer van af komen. En de illegale stroom blijft gewoon doorgaan, want een deel wordt niet gepakt en aan de instroom vanuit Afrika wordt niets gedaan.

Het is zo gemakkelijk: Voer een wet in die asielzoekers die niet via een officiële grensovergang binnen zijn gekomen elk recht op asiel ontneemt, en die landen de mogelijkheid geeft om deze mensen zonder proces op te sluiten en te deporteren. Daarnaast moet illegale grensoverschrijding met alle mogelijke vormen van geweld aangepakt worden, inclusief schieten. Het is toch krankzinnig dat Europa tolereert dat de halve wereld binnen wandelt/dobbert? De gelijkgeschakelde pers maakt zich drukker om een verdronken illegaal dan om miljoenen moslims die Europa binnen dringen. Tolereer illegaliteit niet langer.
pi_160828407
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:41 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

ik ben tegen massa-immigratie en al helemaal tegen islamisering. Maar 'enorme chaos' in Nederland herken ik niet.
Ga maar eens in Hongarije kijken. Veilig, vredig en volop ruimte. In vergelijking met dat land zijn de Nederlandse grote steden een chaos vol met hoofddoekjes en andere narigheid. Een paar weken geleden een weekje in Hongarije geweest en dan is terugkomst in Nederland steeds weer een schok. Het is rampzalig.
pi_160828451
quote:

[..]

Nog nooit buiten de Randstad geweest? Er is nog zat onbebouwde bouwgrond waar huisvesting voor vluchtelingen gesitueerd kunnen worden.

Ik vind dat Nederland de verantwoordelijk moet nemen om vluchtelingen op te vangen. Nederland is een van de rijkste landen dus daarom vindt ik dat Nederland vooraanstaande rol moet hebben.

Je kunt toch echt niet stellen dat de Polen en Tsjechen het beter hebben dan wij. Zij zijn nog steeds de wonden van 45 jaar Russische overheersing aan het likken.
pi_160828465
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:47 schreef R-K het volgende:

[..]

Nog nooit buiten de Randstad geweest? Er is nog zat onbebouwde bouwgrond waar huisvesting voor vluchtelingen gesitueerd kunnen worden.

Ik vind dat Nederland de verantwoordelijk moet nemen om vluchtelingen op te vangen. Nederland is een van de rijkste landen dus daarom vindt ik dat Nederland vooraanstaande rol moet hebben.
Er is wel onbebouwde grond, maar dat is het laatste stukje groen dat er nog is. Dat moeten we beschermen. Moeten we die gebruiken voor mensen die illegaal Europa binnendringen en ons alleen maar ellende opleveren? Het zijn vrijwel allemaal illegale immigranten. De enkele vluchteling die er tussen zit moet gewoon in de regio een veilig heenkomen zoeken. Nederland kan dan financieel aan de opvang daar bijdragen.

Nederland moet 0,0 niet-westerse immigranten accepteren. Van vluchtelingen is geen sprake, tenzij je mij een onveilig gebied in een straal van 1000 kilometer rond Nederland kunt aanwijzen.

quote:
Je kunt toch echt niet stellen dat de Polen en Tsjechen het beter hebben dan wij. Zij zijn nog steeds de wonden van 45 jaar Russische overheersing aan het likken.
Dat gaat heel snel veranderen. De situatie in Oost-Europa verbetert jaarlijks terwijl de situatie in West-Europa achteruit holt. Een kind geboren in Tsjechië/Polen zal het beter krijgen in de toekomst dan een kind geboren in Nederland, daar ben ik van overtuigd.
  maandag 21 maart 2016 @ 08:54:27 #43
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160828492
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Netto krijgen we alleen maar meer ellende: Voor elke gepakte illegaal krijgen we er eentje terug die met het vliegtuig mag komen en waar we echt nooit weer van af komen. En de illegale stroom blijft gewoon doorgaan, want een deel wordt niet gepakt en aan de instroom vanuit Afrika wordt niets gedaan.

Het is zo gemakkelijk: Voer een wet in die asielzoekers die niet via een officiële grensovergang binnen zijn gekomen elk recht op asiel ontneemt, en die landen de mogelijkheid geeft om deze mensen zonder proces op te sluiten en te deporteren. Daarnaast moet illegale grensoverschrijding met alle mogelijke vormen van geweld aangepakt worden, inclusief schieten. Het is toch krankzinnig dat Europa tolereert dat de halve wereld binnen wandelt/dobbert? De gelijkgeschakelde pers maakt zich drukker om een verdronken illegaal dan om miljoenen moslims die Europa binnen dringen. Tolereer illegaliteit niet langer.
De legale stroom blijft ook doorgaan. Als er niks meer te ruilen valt dat zal de EU nog steeds Syriers uit Turkije importeren. Dit schiet dus niks op. Erger zelfs: Op deze manier komt heel Syrië vanzelf in Europa terecht.

"Als de migratiestroom naar de Griekse eilanden stilvalt, schakelt de EU over op legale en vrijwillige opname van vluchtelingen uit Turkije."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-Doe-het-niet.dhtml
pi_160828548
quote:

[..]

Polen is zwaar egoïstisch, zelf niets willen opnemen, maar hun burgers wel hierheen laten gaan in grote getallen...
Je bent je ervan bewust dat de grootste groep immigranten hier polen zijn? Dat die bovenaan de lijst staan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160828571
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ga maar eens in Hongarije kijken. Veilig, vredig en volop ruimte. In vergelijking met dat land zijn de Nederlandse grote steden een chaos vol met hoofddoekjes en andere narigheid. Een paar weken geleden een weekje in Hongarije geweest en dan is terugkomst in Nederland steeds weer een schok. Het is rampzalig.
Dat het voor velen daar een ronduit armoedig bestaan is is je niet opgevallen?
Voelde wel lekker daar met je Nederlandse geld of niet soms? Zo rampzalig dat het hier is toch, kan je gewoon fijn de flappenwapperaar uithangen in Hongarije...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160828591
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat gaat heel snel veranderen. De situatie in Oost-Europa verbetert jaarlijks terwijl de situatie in West-Europa achteruit holt. Een kind geboren in Tsjechië/Polen zal het beter krijgen in de toekomst dan een kind geboren in Nederland, daar ben ik van overtuigd.
Nee, ik denk wel dat over 25 jaar (2040) landen als Polen, Tsjechië en Hongarije moderne Westerse landen zijn die dan ook de euro als valuta hanteren en dat er een vergelijkbaar welvaartsniveau is als in West-Europese landen zoals België en dan is het doel van de EU ook in mijn ogen bereikt. Maar ik denk niet dat Polen, Tsjechen en Hongaren het ooit beter krijgen dan Nederlanders. Dat schiet dan ook het doel van de EU te buiten. Daarnaast zorgt vluchtelingenopvang niet voor het aantasten van de levenskwaliteit van autochtonen.
  maandag 21 maart 2016 @ 09:08:10 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160828594
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Polen is zwaar egoïstisch, zelf niets willen opnemen, maar hun burgers wel hierheen laten gaan in grote getallen...
Je bent je ervan bewust dat de grootste groep immigranten hier polen zijn? Dat die bovenaan de lijst staan?
Polen komen hier om te werken en niet om massaal aan het staatsinfuus te hangen. Ook hoor je er vrij weinig over omdat men zich, ondanks de grote aantallen en relatief snelle migratie, zich wel weet te gedragen.
  maandag 21 maart 2016 @ 09:08:57 #48
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160828601
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat het voor velen daar een ronduit armoedig bestaan is is je niet opgevallen?
Voelde wel lekker daar met je Nederlandse geld of niet soms? Zo rampzalig dat het hier is toch, kan je gewoon fijn de flappenwapperaar uithangen in Hongarije...
Kijk, daarom eerst zorgen dat de eigen bevolking het redelijk heeft. Ze zijn al "arm". dat zeg je zelf. En dan wil je ook nog van ze verlangen dat ze asielzoekers huisvesten?? _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160828643
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Polen komen hier om te werken en niet om massaal aan het staatsinfuus te hangen. Ook hoor je er vrij weinig over omdat men zich, ondanks de grote aantallen en relatief snelle migratie, zich wel weet te gedragen.
Vandaar dat PVV Polen meldpunt....
  maandag 21 maart 2016 @ 09:15:06 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160828650
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vandaar dat PVV Polen meldpunt....
Ah, gaan we nu naar PVV'ers luisteren dan? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')