abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160859647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel, je presenteert een heleboel meningen als feiten in je post. Daar kan ik niet zoveel mee. Daarnaast bestaan er hier ook andere groepen die niet zo best geïntegreerd zijn, Chinezen bijvoorbeeld. Gezien hun kinderen het echter wel goed doen op school en zij ook niet op negatieve wijze eruit springen in de misdaadcijfers, is integratie dus niet het issue. Integratie is echter wel nodig bij groepen waarbij de cultuur kennelijk op een dusdanige manier botst met de samenleving dat het wel tot problemen leidt, zoals bijvoorbeeld bij de Marokkaanse gemeenschap.
Zolang mensen zich aan de wet houden is het niet erg dat de opvattingen botsen. Er zijn ook vrij veel mensen de zich niet houden aan de wet desondanks kan onze samenleving wel functioneren dus de echte noodzaak om iedereen zich aan de wet te laten houden is ook niet aanwezig. Criminaliteitsproblemen worden volgens mij nogal opgeblazen. Het zou mooi zijn als men zich aan de wet zou houden maar het is niet noodzakelijk alle persoonlijke vrijheden aan de kant te schuiven om mensen maar te dwingen zich volledig aan te passen. Er zijn daarvoor ook teveel Nederlanders van geboorte die zich niet aan de wet houden, het is niet dat integratie mensen model burgers maakt die niets fout doen
pi_160859822
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zolang mensen zich aan de wet houden is het niet erg dat de opvattingen botsen. Er zijn ook vrij veel mensen de zich niet houden aan de wet desondanks kan onze samenleving wel functioneren dus de echte noodzaak om iedereen zich aan de wet te laten houden is ook niet aanwezig. Criminaliteitsproblemen worden volgens mij nogal opgeblazen. Het zou mooi zijn als men zich aan de wet zou houden maar het is niet noodzakelijk alle persoonlijke vrijheden aan de kant te schuiven om mensen maar te dwingen zich volledig aan te passen. Er zijn daarvoor ook teveel Nederlanders van geboorte die zich niet aan de wet houden, het is niet dat integratie mensen model burgers maakt die niets fout doen
Je past je aan in het land waar jij je wilt vestigen. Dat is integratie.
pi_160859858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je past je aan in het land waar jij je wilt vestigen. Dat is integratie.
Dat doen ze ook wel, de vraag is alleen hoe ver moet men zich aanpassen. Volgens mij is het voldoende als men zich aan de wetten houdt.
pi_160859906
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat doen ze ook wel, de vraag is alleen hoe ver moet men zich aanpassen. Volgens mij is het voldoende als men zich aan de wetten houdt.
Je bent bij wet niet verplicht de Nederlandse taal te spreken. Toch vind ik het spreken in de taal van het land waar jij je gevestigd hebt een belangrijke voorwaarde voor een goede integratie.
pi_160859979
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je bent bij wet niet verplicht de Nederlandse taal te spreken. Toch vind ik het spreken in de taal van het land waar jij je gevestigd hebt een belangrijke voorwaarde voor een goede integratie.
Dat mag jij vinden, ik ken genoeg mensen die zich prima redden met alleen Engels. Het lijkt mij wel handig om Nederlands te leren maar ik denk dat mensen dat zelf moeten weten. Ik zie het als erg praktisch om het kaf van het koren te scheiden als men mensen vrij laat en hun zelf keuzes laat maken. Hoe makkelijk is het om welwillende mensen te herkennen aan het goed spreken van de taal als anderen dat niet willen leren.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:56:27 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_160859986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Juist. Daarmee geef je je kinderen ook een goede toekomst. Mijns inziens is de reden dat bijvoorbeeld Chinese migranten kinderen het beter doen dan bijvoorbeeld Marokkaanse migranten kinderen is dat bij Chinezen de ouders heel erg de nadruk erop leggen dat het kind goed presteert op school en dat ze van hun ouders hard werken vanuit thuis meekrijgen, ondanks dat hun ouders de taal niet goed machtig zijn. En dat maakt dat de kinderen ook automatisch betere integratie vertonen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:57:50 #182
396550 Richestorags
pi_160860034
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden, ik ken genoeg mensen die zich prima redden met alleen Engels. Het lijkt mij wel handig om Nederlands te leren maar ik denk dat mensen dat zelf moeten weten. Ik zie het als erg praktisch om het kaf van het koren te scheiden als men mensen vrij laat en hun zelf keuzes laat maken. Hoe makkelijk is het om welwillende mensen te herkennen aan het goed spreken van de taal als anderen dat niet willen leren.
En zo krijg je dus gescheiden gemeenschappen in een land, dat is toch geen wenselijke situatie? Bovendien lijkt het wel een vorm van minachting / desinteresse uit te stralen richting het land waar je woont als je de taal niet spreekt. Ik ken ook van die expatbubble types die hier al vijftien jaar wonen en nog steeds geen Nederlands spreken. Goed, ze zijn dan wel niet crimineel maar echt een wenselijke situatie is het niet.
pi_160860123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En zo krijg je dus gescheiden gemeenschappen in een land, dat is toch geen wenselijke situatie? Bovendien lijkt het wel een vorm van minachting / desinteresse uit te stralen richting het land waar je woont als je de taal niet spreekt. Ik ken ook van die expatbubble types die hier al vijftien jaar wonen en nog steeds geen Nederlands spreken. Goed, ze zijn dan wel niet crimineel maar echt een wenselijke situatie is het niet.
Het maakt mij echt geen bal uit die mensen kiezen er zelf voor. Ik zie het ook niet als minachting, gewoon als dom, maar goed sommige mensen zijn niet zo slim. Als mensen kiezen hun hele leven op sociaal minimum te leven in de bijstand dan vind ik dat ook prima, de mensen die wel willen werken hebben dan minder concurrenten op de arbeidsmarkt en betere kansen op een hoger salaris. Ik geloof wat dat betreft in de eigen verantwoordelijkheid en de marktwerking, mensen die niet willen geven anderen betere kansen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:06:20 #184
396550 Richestorags
pi_160860243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het maakt mij echt geen bal uit die mensen kiezen er zelf voor. Ik zie het ook niet als minachting, gewoon als dom, maar goed sommige mensen zijn niet zo slim. Als mensen kiezen hun hele leven op sociaal minimum te leven in de bijstand dan vind ik dat ook prima, de mensen die wel willen werken hebben dan minder concurrenten op de arbeidsmarkt en betere kansen op een hoger salaris. Ik geloof wat dat betreft in de eigen verantwoordelijkheid en de marktwerking, mensen die niet willen geven anderen betere kansen.
Maar waarom zou je dat soort mensen willen aantrekken als land?
pi_160860699
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dat soort mensen willen aantrekken als land?
We trekken dat soort mensen niet aan. De enige mensen die "we" aantrekken zijn arbeidsmigranten als een werkgever vraagt om hun een verblijfsvergunning te geven en mogelijk de studie migranten maar ook daar zijn behoorlijk strenge regels. De anderen komen allemaal op verzoek van een partner, gezinsleden of op basis van vluchtelingschap. Die worden dus niet aangetrokken maar krijgen toestemming hier te zijn.
pi_160873554
Denk _O_
Mijn stem hebben ze.
De vorige keer had ik sp gestemd.
Deze keer ga ik op Denk stemmen.
Voor burgers die (mee)denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door W.H.I.S.T.L.E op 22-03-2016 22:29:44 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_160873809
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
Mijn stem hebben ze!

Het is ook achterlijk om mensen verplicht te laten integreren.
Ja zeg dat maar tegen mensen die sharia willen invoeren in nederland, oh dan hoort men je niet natuurlijk. :D
Zo'n kapzwaard in je nek is namelijk wel onprettiger dan iemand die je een eikel noemt op een forum.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160891429
DenkNL twitterde op woensdag 23-03-2016 om 10:48:14 Laten we 1000 politieagenten omscholen tot racisme- en discriminatie-expert. #RacismePolitie reageer retweet
DENK wil racisme-agenten.
I´m back.
pi_160891600
quote:
15s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
DenkNL twitterde op woensdag 23-03-2016 om 10:48:14 Laten we 1000 politieagenten omscholen tot racisme- en discriminatie-expert. #RacismePolitie reageer retweet
_O-

Gedachtepolitie. Waar kennen we dat van :D
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:00:47 #190
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_160895662
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:51 schreef Infection het volgende:
Kuzu en Öztürk, alleen al daarom niet gelezen. :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_160897477
Dit is geeneens extreemlinks, dit is gewoon anti-westers, anti-Nederland.

Maar goed, hiermee houdt hij zijn zetel in de kamer wel. Honderdduizenden moslims en allochtonen zullen nu op hem stemmen.

Gestoorde gek.
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:13:10 #192
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160898799
quote:
15s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
Alle agenten moeten dit in zekere mate zijn.

Maar goed, leuke troll van DENK.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')