quote:Cocu op zijn hoede voor roterend middenveld Ajax
Na de memorabele wedstrijd tegen Atletico Madrid richt PSV het vizier weer op de Eredivisie. Komende zondag staat de kraker in de titelstrijd tegen Ajax op het programma. Cocu is positief gestemd over de huidige staat van zijn groep.
'Fysiek zijn we goed uit de wedstrijd gekomen', zegt Cocu. 'Bij terugkomst in Nederland hebben de spelers anderhalve dag vrij gekregen. Vandaag hebben we de draad weer opgepakt en is het vizier gericht op Ajax. De rust heeft de spelers goed gedaan.'
Eerder dit seizoen won PSV in De Arena met 1-2 van Ajax. Bij winst komende zondag kan een grote tik worden uitgedeeld in de titelstrijd. 'Het is niet de allesbeslissende wedstrijd. Wel een heel belangrijk duel. Winst geeft ons een ruimere voorsprong, maar daarna zijn er nog altijd zes duels te gaan, en dus achttien punten te verdelen.'
Cocu heeft de kracht van Ajax goed in kaart. 'Ze presteren heel constant. De ploeg heeft weinig tegengoals en kan heel compact spelen, waarbij de onderlinge afstanden kloppen. Het driemansmiddenveld kan roterend spelen, met spelers die kunnen scoren, maar ook onderweg zijn van zestien tot zestien.'
'Ik verwacht geen schaakspel', vervolgt Cocu. 'Wedstrijden met PSV tegen Ajax golven altijd op en neer. Details kunnen in dit soort duels het verschil maken, daarom wordt het maximale van de spelers gevraagd.'
Schema's tot het eind van het seizoenquote:De Boer: 'We mogen niet verliezen, dat is cruciaal'
Ajax-trainer Frank de Boer wil koste wat kost zondag niet verliezen in de Eredivisie-topper tegen PSV (aftrap 16.45). De coach denkt dat de strijd op het middenveld doorslaggevend zal zijn.
De Boer verwacht geen verzwakt PSV te treffen na de zware Champions League-avond in Madrid, waar Atlético na strafschoppen te sterk was voor de Eindhovenaren. 'Die jongens zijn goed getraind, dus dat moet geen probleem opleveren.' Ook op mentaal vlak zal PSV geen last hebben van de nipte nederlaag, denkt de Ajax-coach. 'Ze krijgen heel veel complimenten, dus ik denk dat het wel meevalt. Het tactische concept hebben ze heel goed uitgevoerd, daar verdienen ze een heel groot compliment voor. Je moet niet vergeten dat zij in pot 1 zaten voor de loting van de groepsfase van de Champions League en dat wij de laatste jaren in pot 3 begonnen. Desalniettemin heeft PSV het fantastisch gedaan.'
Met nog zeven wedstrijden te spelen zijn de belangen groot. De achterstand van Ajax op de koploper bedraagt één punt. 'We mogen in ieder geval niet verliezen', zegt De Boer tijdens zijn persconferentie. 'Dat is wel cruciaal, want ik denk dat dat zij nog veel zullen verliezen.' Dat wil niet zeggen dat de Amsterdammers een afwachtende houding aan zullen nemen. 'We moeten beseffen wanneer we moeten kiezen voor de handrem, daar hebben we uitvoerig over gesproken. Wat we in de thuiswedstrijd tegen PSV hebben laten zien, leek nergens op (1-2 nederlaag, red). Iedereen deed maar wat met het druk zetten.'
Tegen Atlético imponeerde PSV in een 5-3-2-formatie, maar volgens De Boer kiest PSV-coach Phillip Cocu zondag in de topper gewoon weer voor een systeem met vier verdedigers. 'Ze spelen altijd 4-3-3, behalve tegen een 4-4-2. Doen ze dat niet, dan hebben we daar ook een antwoord op.' Het is de grote vraag wie zondagmiddag het initiatief neemt. De sleutel ligt op het middenveld. 'De meest dominante ploeg bepaalt wie achter wie aan gaat lopen. Ik hou niet zo van koppeltjes. De bovenliggende partij bepaalt het ritme van de wedstrijd en dat begint op het middenveld. Bij bijna iedere wedstrijd valt daar de beslissing.'
Kenny Tete en Jairo Riedewald zijn de enige afwezigen bij Ajax. Met name Tete maakt grote vorderingen in zijn herstel. 'Bij Jairo duurt het nog wel even, maar Kenny kan misschien volgende week weer met de bal trainen.' De Boer verklapt dat Joël Veltman, Mike van der Hoorn, Nick Viergever en Mitchell Dijks net als tegen NEC de defensieve linie vormen tegen de ploeg van Cocu, die een compliment krijgt van De Boer. 'Zijn start was vorig seizoen minder, maar hij is toch gewoon op dezelfde manier doorgegaan. Hij is duidelijk geweest in wat hij wil bij PSV en we zien nu het resultaat.'
Beide nog steeds waar.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:20 schreef Scrummie het volgende:
Van overwinteren in de CL en kampioenskandidaat nummer 1 naar helemaal niets in Eindhoven.
Ik zei al, wissel schonequote:Op zondag 20 maart 2016 18:19 schreef Ajacied422 het volgende: El Ghazi
Verstandige mensen vroegen zich al voor de wedstrijd af waar zijn basisplaats bleef.
PSV blijft sws kandidaat nummer 1, zo slecht als Ajax speelt dan gaan die nog wel punten verknallen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:20 schreef Scrummie het volgende:
Van overwinteren in de CL en kampioenskandidaat nummer 1 naar helemaal niets in Eindhoven.
Vorige week had hij ook eerder ingebracht moeten worden.quote:
compenseert wel op de lange termijn Franklop.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:21 schreef franklop het volgende:
Duur gelijk spelletje zo vorige week tegen NEC..
Ach dan hadden ze deze misschien niet gewonnen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:21 schreef franklop het volgende:
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De PSV supporters zijn zo stil dat een bedelaar een muntje kan horen vallen.
Dit vind ik fijn om te horenquote:
Niet wanneer ajax op de counter speelt zoals 1e helftquote:Op zondag 20 maart 2016 18:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vorige week had hij ook eerder ingebracht moeten worden.
Maar Schøne he.... Vre-se-lijk goede speler.
Die ligt aan de beademing denk ik.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit vind ik fijn om te horen
Wellicht een overbodige vraag maar weet jij hoe het met onze wederzijdse makker Davy gaat op dit moment?
Wil je rest van het seizoen niet meer kijken danquote:Op zondag 20 maart 2016 18:22 schreef Tyron het volgende:
domme kut ajax altijd als ik niet kan kijken dan winnen ze en als ik kijk dan krijg ik een grafwedstrijd te zien kut ajax tering klootzakken stomme stommerds
Ja dan was het nu klaar geweest.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:21 schreef franklop het volgende:
Cynisme.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:22 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Niet wanneer ajax op de counter speelt zoals 1e helft
Haha dit had ik met die wedstrijd tegen AZ laatstquote:Op zondag 20 maart 2016 18:22 schreef Tyron het volgende:
domme kut ajax altijd als ik niet kan kijken dan winnen ze en als ik kijk dan krijg ik een grafwedstrijd te zien kut ajax tering klootzakken stomme stommerds
Ga is weg joh.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:22 schreef bianconeri het volgende:
Het zal toch niet weer dat Ajax de punten weet te stelen.
Wel typisch Ajax natuurlijk, niet voor niets de bijnaam ''Lucky Ajax''.
Wel met alle mazzel van de scheids natuurlijk, met bv die blunder van niet geven penalty.
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:24 schreef Mani89 het volgende:
Als Ajax dit wint en daarna alle resterende wedstrijden wint, zijn ze dan kampioen?
Even aan Thijs vragenquote:Op zondag 20 maart 2016 18:24 schreef Mani89 het volgende:
Als Ajax dit wint en daarna alle resterende wedstrijden wint, zijn ze dan kampioen?
En nu moeten wij gaan lachen?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:24 schreef Mani89 het volgende:
Waarom zit jij niet in het stadion?quote:
Won Ajax thuis?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:25 schreef Tyron het volgende:
huh psv heeft toch op elke positie een betere speler
hoe kunnen ze thuis dan verliezen van ajax
karma?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:25 schreef Tyron het volgende:
PSV heeft op 2 posities een betere speler.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:25 schreef Tyron het volgende:
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:26 schreef Scrummie het volgende:
Ik zei toch voor de wedstrijd al dat PSV kansloos was.
quote:
Welke 2quote:Op zondag 20 maart 2016 18:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
PSV heeft op 2 posities een betere speler.
Ajax op 9.
Komt wel goed met jullie, geen zorgen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:27 schreef n00b13 het volgende:
Wel jammer dit. Nu hebben die gasten weer een grote bek op de zaak m
Wel 0-2.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:27 schreef n00b13 het volgende:
Gast op Radio 1 zegt dat PSV matig speelde
Ajax was ook niet wereldschokkend hoor.
Mensen lachen nooit om mij. Of nou ja, uitlachen dan.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En nu moeten wij gaan lachen?
tweede is ook mooiquote:Op zondag 20 maart 2016 18:27 schreef n00b13 het volgende:
Wel jammer dit. Nu hebben die gasten weer een grote bek op de zaak m
Jullie=ADO.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:27 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Komt wel goed met jullie, geen zorgen.
Joden zingen ook alleen maar als ze winnen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:28 schreef Smoofie het volgende:
Speelt psv thuis? Ik hoor de supporters niet
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:28 schreef Bolasie het volgende:
Wtf 0-2![]()
CL en titel weg in een paar dagen tijd
Ja PSV had echt kans op de CL.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:28 schreef Bolasie het volgende:
Wtf 0-2![]()
CL en titel weg in een paar dagen tijd
Spelen zelfs fantastisch.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:29 schreef Smoofie het volgende:
Mikespeelt een voldoende gewoon met 4giver
t is allemaal wat. Teleurstelling, wat een boefjes.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Joden zingen ook alleen maar als ze winnen.
Foutloze wedstrijd.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:29 schreef Smoofie het volgende:
Mikespeelt een voldoende gewoon met 4giver
Locadia ook niet echt. Willems valt ook erg tegen laatste tijd...quote:Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dat van Narsingh snap ik echt niet.
?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Mja liever bekerfinale+voorronde EL dan voorronde CL en 30 miljoen erbij.
Was doorgebroken, eigenlijk gewoon rood, let maar op de keeperquote:Op zondag 20 maart 2016 18:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat is normaal gesproken tweede kaart voor Moreno. Bjorn is echter aardig vandaag
Haha ja want Ghazi gaat vanaf die positie in een keer scoren. Doe normaalquote:Op zondag 20 maart 2016 18:31 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Was doorgebroken, eigenlijk gewoon rood, let maar op de keeper
Had Feyenoord die maarquote:Op zondag 20 maart 2016 18:31 schreef Paxcon het volgende:
De ballenjongens van PSV geloven er nog in
Inderdaad, uiteindelijk eindig je met niks.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:33 schreef ajacied4lf het volgende:
PSV had dit wel gewonnen als ze niet zo'n zware wedstrijd in de benen hadden.
Maakt het nog pijnlijker.
Mag ik één keer een grapje maken, deed tochquote:Op zondag 20 maart 2016 18:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Haha ja want Ghazi gaat vanaf die positie in een keer scoren. Doe normaal
alsof iemand dacht dat psv kans maakte tegen Atleticoquote:Op zondag 20 maart 2016 18:29 schreef ajacied4lf het volgende:
En zo verspeel je in een paar dagen tijd ALLES.
Pijnlijk.
Oppermachtig?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:31 schreef Mani89 het volgende:
Wel mooi hoe oppermachtig Ajax is. Echt kampioenswaardig vind ik.
Die wedstrijd hadden ze gewoon moeten laten gaan. Dan waren ze nu kampioen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:33 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
alsof iemand dacht dat psv kans maakte tegen Atletico
Mad.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oppermachtig?
De 1e helft was PSV volledig de bovenliggende partij.
De 2e helft is PSV ook de betere maar kan het niet echt doordrukken.
Enige goede in 2e helft is dat Ajax niet in problemen komt, maar om dan al te zeggen dat dat oppermachtig is.
Kampioenswaardig absoluut niet.
Heb je toch weer wat gevonden om je de rest van de avond mee te troosten.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:34 schreef Dj_Day-V het volgende:
Al het indekken van ajacieden voor niets
als je beter bent en het niet kan doordrukken dan ben je dus niet beterquote:Op zondag 20 maart 2016 18:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oppermachtig?
Enige goede in 2e helft is dat Ajax niet in problemen komt, maar om dan al te zeggen dat dat oppermachtig is.
Het zit diep.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:34 schreef bianconeri het volgende:
Tja typisch Ajax. De mindere partij zijn en toch winnend afsluiten.
Is ook een kwaliteit.
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Heb je toch weer wat gevonden om je de rest van de avond mee te troosten.
Je gooit er een kwartje in.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oppermachtig?
Zo'n wedstrijd laat je toch niet lopenquote:Op zondag 20 maart 2016 18:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Die wedstrijd hadden ze gewoon moeten laten gaan. Dan waren ze nu kampioen.
Tenminste heeft hij een vriendin..quote:Op zondag 20 maart 2016 18:36 schreef RipCity het volgende:
Zou die vriendin van Lestienne echt zeggen tegen 'm: Staat je goed schat?
Dat bleek.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:37 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zo'n wedstrijd laat je toch niet lopendat is echt ultiem kansloos
Ik ook.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef Slobeend het volgende:
Ik ben voetbalmoe geworden van dit weekend.
Moeten we nog een appeltje mee schillen. Younes maakt dat wel af.quote:
Allebei geen eenvoudig programma.quote:
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat bleek.
Dus vandaag kansloos verliezen en kampioenschap verspelen.![]()
Ik vind het prima.
maakt dat wel afquote:Op zondag 20 maart 2016 18:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Moeten we nog een appeltje mee schillen. Younes maakt dat wel af.
Hopen geen blessa voor Younesgod.
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:37 schreef GGMM het volgende:
Afgelopen.
Ajax wint, PSV verliest.
Ajax staat 1ste, PSV 2e.
De Boer kijkt blij, Cocu kijkt droevig.
GGMM is happy, davy is mad en jelly.
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:40 schreef Paul het volgende:
[..]
maakt dat wel af
Appeltje schillen
Niet weten dat HallerGod 4 x scoort tegen ajax die wedstrijd
Echt wel.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:43 schreef Tchock het volgende:
Mensen die denken dat Ajax alles wint vanaf nu snappen er sowieso niks van.
1x gelijkspelen magquote:Op zondag 20 maart 2016 18:43 schreef Tchock het volgende:
Mensen die denken dat Ajax alles wint vanaf nu snappen er sowieso niks van.
Puur genot iddquote:
Nee het is wel standaard uitverkocht.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:49 schreef franklop het volgende:
PSV-Vitesse was toch al uitverkocht ivm mogelijke kampioenswedstrijd?
PSV-Cambuur.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:49 schreef franklop het volgende:
PSV-Vitesse was toch al uitverkocht ivm mogelijke kampioenswedstrijd?
Ah jaquote:
Ik hoorde alleen de Ajacieden vandaagquote:Op zondag 20 maart 2016 18:53 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Nee het is wel standaard uitverkocht.
Ik ben ontzettend benieuwd naar Ajax - FC Utrecht. Alle andere wedstrijden moeten voor Ajax 'te doen' zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Ah ja
Naja goed wordt nog lastig zat voor beide ploegen.
Zwolle is laatste seizoenen lastig, Heerenveen uit ook nooit makkelijk en Twente heeft het ook al even op de heupenquote:Op zondag 20 maart 2016 18:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend benieuwd naar Ajax - FC Utrecht. Alle andere wedstrijden moeten voor Ajax 'te doen' zijn.
Zwolle en Heerenveen vind ik niet enorm 'lastig'.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Zwolle is laatste seizoenen lastig, Heerenveen uit ook nooit makkelijk en Twente heeft het ook al even op de heupen
Ik schat Twente momenteel niet minder dan Utrecht.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend benieuwd naar Ajax - FC Utrecht. Alle andere wedstrijden moeten voor Ajax 'te doen' zijn.
Ik heb me meer gestoord, en ik heb dit al eens gezegd, aan de supporters hier die PSV op zo'n voetstuk hadden staan en zo'n beetje onverslaanbaar achtten. Dan praat je pas echt de media na. Ik denk nog steeds dat PSV een betere selectie heeft dan Ajax, maar op de dag kan dit Ajax heus wel van PSV winnen. Dat zei ik ook al eerder deze week, toen we het eigenlijk niet zouden verwachten.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:00 schreef Syntix het volgende:
Oh en fuck de media die dachten dat psv overal sterker was dan Ajax______!!!!!!!!!
Utrecht wil haar spel vaak ver doorvoeren en komen zwaar in de problemen als ploegen het centrum goed dichthouden.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:11 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik schat Twente momenteel niet minder dan Utrecht.
Ajax mag dit nooit meer weggeven natuurlijk, maar er komen nog enkele 'tricky' potjes aan. Maar goed, dat geldt voor allebei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |