quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Doe niet alsof je er verstand van hebt. Er werd keihard gewerkt aldaar. Al of niet gedwongen.
Je moet niet de geschiedenis naar je eigen hand proberen te zetten.
Historisch besef ontbreekt te allen tijde en dat vullen we dan in door iets zelfverzonnens.
Ik heb van mijn achtste tot mijn 18e gewoond in Rusland. Iedereen werkte daar keihard en veel om de eindjes aan elkaar te knopen. Of het efficiënt was is de vraag. Maar dat ethos was in hoge mate aanwezig onder de arbeiders. Om van de sportmensen en de schakers niet te spreken. Die werkten echt hard, daar hebben we geen idee van. Dus het spreekt niet vanzelf (wat jij schijnt te denken) dat men door een bepaald "systeem" lui wordt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]leer zelf eens de geschiedenis man. Ga eens kijken hoe het arbeidsetos is in ex-communistische landen. Ik kan je uit ervaring vertellen: het is compleet afwezig.
Ik snap je heel goed hoor, 'er moet gewerkt worden', alleen het kost vandaag de dag maar een fractie van een werkweek om de basis te verschaffen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:30 schreef OliverNelsonRemix het volgende:
Volgens mij is er op dit moment al sprake van een basisinkomen.
Alleen wordt bij dit systeem het werken volledig tegengewerkt.
Mij lijkt een basis inkomen van 500 euro een prima idee, waarbij je daarnaast nog minstens 2 dagen moet werken om op minimum inkomen te komen.
Zolang mensen maar wel het idee houden dat ze er alleen voor staan. Want anders stort het hele systeem in.
kerosine belasten?/quote:Kerosine en vliegen belast met accijnzen en BTW: 2 miljard extra
Moderne BTW, één tarief van 20%: 12,7 miljard extra
BTW-vrijstellingen vervallen, extra BTW uit financiële sector: 4,6 miljard extra
Effectief % vennootschapsbelasting van 23,7 naar 30%: 3,5 miljard extra
Financiële Transactie Tax (Tobintax): 5 miljard extra
Jongeren van 18 t/m 23 groeien naar volledig basisinkomen, ieder volgend jaar 100 euro/maand erbij. bespaart 3,6 miljard
Extra belasting grootverbruikers energie en milieuvervuiling: 2,5 miljard extra
Als ze onze kerosine te duur vinden dan kunnen ze toch gewoon even heen en weer naar Dubai om te tanken?quote:Op maandag 2 mei 2016 15:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kerosine belasten?/
ieder vliegtuig tankt belasting vrij in Dubai , dus is het hier ook belastingvrij
Liever milieubelasting dan gemiste belastinginkomsten?quote:Op maandag 2 mei 2016 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze onze kerosine te duur vinden dan kunnen ze toch gewoon even heen en weer naar Dubai om te tanken?
Als je geen belasting heft krijg je ook geen belasting binnen, dommie.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liever milieubelasting dan gemiste belastinginkomsten?
Klopt. Onder het Communistische systeem waren er zat mensen die naar de Universiteiten gingen en een prima opleiding deden w.o doktoren en chirurgen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb van mijn achtste tot mijn 18e gewoond in Rusland. Iedereen werkte daar keihard en veel om de eindjes aan elkaar te knopen. Of het efficiënt was is de vraag. Maar dat ethos was in hoge mate aanwezig onder de arbeiders. Om van de sportmensen en de schakers niet te spreken. Die werkten echt hard, daar hebben we geen idee van. Dus het spreekt niet vanzelf (wat jij schijnt te denken) dat men door een bepaald "systeem" lui wordt.
Je weet w.s. ook niet dat de Russen het westen bevrijd hebben indertijd door de inzet in industrie t.b.v. het maken van "Stalinorgels" en ander wapentuig op 200% procent te zetten. Die mensen werkten dag en nacht voor "de goede zaak".
En en-passant hebben zij dat moeten bekopen met een slordige 24 miljoen doden in WO2.
ja op een tussenlanding of eindbestemming bijtanken is heel normaalquote:Op maandag 2 mei 2016 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze onze kerosine te duur vinden dan kunnen ze toch gewoon even heen en weer naar Dubai om te tanken?
Als je geen belasting heft, krijg je ook geen belastingontwijking, gekkie.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je geen belasting heft krijg je ook geen belasting binnen, dommie.
Als je gewoon iedereen doodschiet, hoef je ook nergens rekening mee te houden.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je geen belasting heft, krijg je ook geen belastingontwijking, gekkie.
als iedereen boer wordt, dan kan iedereen zijn eigen voedsel verbouwen en eigen inkomen verwerven, en dan zijn er geen armen meerquote:Op maandag 2 mei 2016 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je gewoon iedereen doodschiet, hoef je ook nergens rekening mee te houden.
Automatisering is het punt helemaal niet. Uiteindelijk moeten de werkenden toch betalen voor de niet-werkenden, en dat kunnen ze, want - automatisering.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:51 schreef Poepz0r het volgende:
Een basisinkomen gaat er sowieso komen, vraag is alleen wanneer. Zodra we laten we zeggen 3 miljoen werklozen hebben door automatisering dan kan de regering niet zeggen; Jullie krijgen 0 per maand, zeker niet met een sociaal vangnet.
De regering kan ook niet zeggen: we gaan geen taken afstoten, maar geven alsnog 17 miljoen mensen 1,000 euro per maand.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:51 schreef Poepz0r het volgende:
Een basisinkomen gaat er sowieso komen, vraag is alleen wanneer. Zodra we laten we zeggen 3 miljoen werklozen hebben door automatisering dan kan de regering niet zeggen; Jullie krijgen 0 per maand, zeker niet met een sociaal vangnet.
quote:welles
quote:nietes
quote:welles
quote:nietes
quote:nieteswelles
quote:wellesnietes
Tot zover nog iedere onlinediscussie over het basisinkomenquote:welles!
En dit. Misschien is het nog te vroeg nu, maar de tijd zal komen,quote:Op maandag 2 mei 2016 19:51 schreef Poepz0r het volgende:
Voor mij een reden om door te voeren.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:37 schreef TripleSec het volgende:
[..]
En dit. Misschien is het nog te vroeg nu, maar de tijd zal komen,
Als communisme zo fantastisch was dan waren die landen niet allemaal, zonder uitzondering, ingestort.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Klopt. Onder het Communistische systeem waren er zat mensen die naar de Universiteiten gingen en een prima opleiding deden w.o doktoren en chirurgen.
Het grootste voordeel was dat alles gratis was dus niemand werd uitgesloten omdat hij of zij het niet kon betalen.
Die domme hardnekkige sprookjes over de communistische lanen blijven maar rond waren....
Jawel hoor, je zult van een deel van de mensen ook 1000 euro per maand extra moeten heffen zodat het netto voor hen weinig uitmaakt.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De regering kan ook niet zeggen: we gaan geen taken afstoten, maar geven alsnog 17 miljoen mensen 1,000 euro per maand.
En je zult een deel van de mensen 3.000, 5.000 of 10.000 euro per maand moeten heffen zodat het netto voor hen wel uitmaakt. Immers, niet iedereen tikt momenteel belasting af, dus er zijn mensen van wie een groter offer wordt gevraagd.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor, je zult van een deel van de mensen ook 1000 euro per maand extra moeten heffen zodat het netto voor hen weinig uitmaakt.
Het basisinkomen is een grondslagverandering van de reeds bestaande inkomensverdeling.
Wat is het verschil met het offer van nu?quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En je zult een deel van de mensen 3.000, 5.000 of 10.000 euro per maand moeten heffen zodat het netto voor hen wel uitmaakt. Immers, niet iedereen tikt momenteel belasting af, dus er zijn mensen van wie een groter offer wordt gevraagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |