Een basisinkomen MET toeslagen is weer half werk. Schrap die toelages ( rondpompen van geld) dan ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:46 schreef Nintex het volgende:
Voor 850 euro basisinkomen (het voorstel dat er ligt). Kun je in de meeste gevallen niet rondkomen. Het basisinkomen zou minimaal het minimum loon moeten zijn als je ook alle toeslagen, subsidies en aftrekposten schrapt.
Eigenlijk maak je met dit plan miljoenen mensen straatarm.
Probeer zonder 15 jaar inschrijftijd maar eens in de randstad een huurwoning te vinden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 05:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien woon je te duur?
Wie gaat dat basisinkomen betalen als alle werkende mensen hun voertuig weg doen?quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een basisinkomen hoef je niet te werken dus kan je de auto's al weg doen.
Het basisinkomen komt bovenop het salaris.quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Met een basisinkomen kan je je misschien een kamertje veroorloven in de Randstad, geen eengezinswoning.
Maar iedereen zou toch gewoon blijven werken?quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een basisinkomen hoef je niet te werken dus kan je de auto's al weg doen.
Beetje tegenstrijdig ja. Als niet iedereen blijft werken, wie hoest dan al het geld op? Oh wacht, ambtenaren eruit. Maar die zijn dan werkloos en kosten geld!quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar iedereen zou toch gewoon blijven werken?
Je kan zo voor een appel en een ei in Oost-Groningen terecht.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Probeer zonder 15 jaar inschrijftijd maar eens in de randstad een huurwoning te vinden.
Ik ben rond de 1300 kwijt aan woonlasten.
We beginnen met het stoppen van de War on Drugs. En verder zijn er al de nodige topics geweest om uit te leggen hoe betaalbaar het allemaal is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wie gaat dat basisinkomen betalen als alle werkende mensen hun voertuig weg doen?
Daar is geen werk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan zo voor een appel en een ei in Oost-Groningen terecht.
Met een basisinkomen is dat ook niet nodig.quote:
Toch gaat dit topic over het voornemen van een basisinkomen zoals uit de OP volgt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We beginnen met het stoppen van de War on Drugs. En verder zijn er al de nodige topics geweest om uit te leggen hoe betaalbaar het allemaal is.
Als "we" in cirkels redeneren, dan doen "we" dat allebei expres, of allebei per ongeluk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een basisinkomen is dat ook niet nodig.
We redeneren in cirkels. Ik denk dat je dat expres doet.
Alle verstandige lurkers kunnen zelf wel teruglezen in zien waar het mis gaat.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als "we" in cirkels redeneren, dan doen "we" dat allebei expres, of allebei per ongeluk.
Ik ben voor! Dan kan ik namelijk in 2018 stoppen met werken! Gratis geld!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:45 schreef Mishu het volgende:
Er is een landelijk burgerinitiatief gestart om een basisinkomen in 2018 mogelijk te maken waarbij alle toeslagen en basiszorg in 1 inkomen zitten. Geen tegenprestaties meer en geen bureaucratie.
Tekenen kan via de link hieronder:
https://basisinkomen2018.nl
Meningen?
Ik zou met plezier naar Drenthe of Groningen verhuizen. Ik zit alleen met mijn werk in de Randstad helaas, als ik geen werk had of nodig had zat ik echt niet meer hier.quote:Op woensdag 30 maart 2016 01:47 schreef Fir3fly het volgende:
En het is nogal bizar om te denken dat mensen vrijwillig naar Oost-Groningen gaan verhuizen. Integendeel, dankzij het gratis geld gaat iedereen richting de randstad.
Hier is je gratis geld. NWS / Panama Papers: 'Megaschandaal' belastingontduikingquote:
Ik weet niet wat dat met gratis geld te maken heeft.quote:Op donderdag 7 april 2016 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hier is je gratis geld. NWS / Panama Papers: 'Megaschandaal' belastingontduiking
man, jij hebt het niet in je om heel de dag niks te doenquote:Op donderdag 7 april 2016 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben voor! Dan kan ik namelijk in 2018 stoppen met werken! Gratis geld!
Als iedereen dat nou gaat doen is in elk geval de economie in 1 klap naar de klote. Kan niet wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mensen die serieus denken dat gratis geld bestaat en dat een concept als een basisinkomen kan werken moeten zich echt eens door een psychiater laten nakijken.
Ik vind deze standpunten ook behoorlijk lachwekkend:
Het rondpompen van geld, de bijbehorende bureaucratie en controles kunnen afgeschaft worden.
Want geld moet bij een basisinkomen niet worden rondgepompt? Er is geen enkele controle of iemand 2 of 3 keer een basisinkomen aanvraagt? Onzin dus.
Mensen worden bevrijd van de beperkende 'etiketten' die nu geplakt worden.
Er verandert helemaal niets aan die etiketten. Als je op kosten van een ander leeft blijf je met de nek aangekeken worden.
[..]
Ik zou met plezier naar Drenthe of Groningen verhuizen. Ik zit alleen met mijn werk in de Randstad helaas, als ik geen werk had of nodig had zat ik echt niet meer hier.
Ik heb oe lief mien eig'n laandtien, mien olde Drenthelaaaaaaand...quote:Op donderdag 7 april 2016 13:55 schreef simmu het volgende:
[..]
man, jij hebt het niet in je om heel de dag niks te doen![]()
maar je geeft wel helder aan waarom het in mijn optiek wel een goed idee is; je zou dan naar groningen of drenthe verhuizen en in no time iets opzetten.![]()
ps; bedenk je goed. ik woon in drenthe en tis hier bagger. alle voorzieningen worden beetje bij beetje afgebroken en mensen moeten wel naar stedelijk gebied verhuizen want er is hier fucking helemaal niks
Als je stopt met werken zou die ¤2000 ruim voldoende moeten zijn (want geen auto's meer nodig), als je blijft werken dan is het totale inkomen weer ruim boven de ¤2000.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar iedereen zou toch gewoon blijven werken?
Dat klopt, maar voorstanders komen altijd met het argument dat ongeveer net zo veel mensen blijven werken bij een basisinkomen. Dat is dus of niet waar of men zal dit argument over de auto moeten laten vallen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je stopt met werken zou die ¤2000 ruim voldoende moeten zijn (want geen auto's meer nodig), als je blijft werken dan is het totale inkomen weer ruim boven de ¤2000.
Klopt, daar gaan ze op die website ook vanuit in hun berekeningen en dat is een compleet onrealistisch uitgangspunt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voorstanders komen altijd met het argument dat ongeveer net zo veel mensen blijven werken bij een basisinkomen. Dat is dus of niet waar of men zal dit argument over de auto moeten laten vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |