Dat is niet TS zijn probleem toch? Buitendat geeft TS al aan dat het binnen een paar maanden gaat gebeuren, de buren hebben tijd zat om de muur enigzins te isoleren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:52 schreef pmponer het volgende:
Niet iedereen zal er blij mee zijn dat een binnenmuur een buitenmuur wordt. Hou daar rekening mee.
Zolang TS de muren aan de buitenkant weer netjes waterdicht maakt en de dakranden goed afwerkt doen ze het er maar mee.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:52 schreef pmponer het volgende:
Niet iedereen zal er blij mee zijn dat een binnenmuur een buitenmuur wordt. Hou daar rekening mee.
Heb je gecheckt of er een vergunning voor nodig is?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:17 schreef Pap89 het volgende:
Uiteraard gaan we het melden, maar kan het zo zijn dat het tegengehouden kan worden, ondanks dat de muren van hun schuren gewoon blijven staan en het ook weer netjes opgeleverd gaat worden.
Dit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb je gecheckt of er een vergunning voor nodig is?
Ja precies, ik bedoelde meer dat het niet is van ... "hey buur, ik ben van plan mijn schuur om te gooien dus ik denk dat je daar wat aan moet doen"quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zolang TS de muren aan de buitenkant weer netjes waterdicht maakt en de dakranden goed afwerkt doen ze het er maar mee.
Doet me denken aan de hypotheek van m'n ouders. In de jaren '70 sloten ze een hypotheek af bij een lokaal Rabobankje om een kleine knechtenwoning te kopen. Vervolgens maakte mijn vader de achterkant van de woning met de grond gelijk. Een bankmedewerker belde geschrokken maar het was kennelijk voldoende om hem er van te verzekeren dat de woning herbouwd werd.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
Kijk ook even naar de hypotheek als daar een garage staat als bijgebouw moet je voorzichtig zijn met het slopen van de garage.
Tja, dat hij een buitenmuur heeft van een binnenkwaliteit is toch in eerste instantie het probleem van de buurman. Hij kan toch niet verbieden om jouw deel van de schuur af te breken. (ff melden dat het gebeurt is wel zo netes,)quote:Op zondag 20 maart 2016 13:36 schreef Pap89 het volgende:
3 schuren staan wel aan elkaar.
Onze binnen muren zijn hun binnenmuren.
Vandaar ook dit topic eigenlijk, alleen dat deel niet goed verwoord.
Ben ik nog niet zo van overtuigd. Echt verstand heb ik er niet van maar er is wel degelijk sprake van een gezamenlijke constructie. Dan is er waarschijnlijk dus een (slapende) vereniging van eigenaren. Een appartement in een flatgebouw mag je er ook niet zomaar tussenuit slopen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Tja, dat hij een buitenmuur heeft van een binnenkwaliteit is toch in eerste instantie het probleem van de buurman. Hij kan toch niet verbieden om jouw deel van de schuur af te breken. (ff melden dat het gebeurt is wel zo netes,)
TS heeft het woord VVE niet gebruikt. Ik neem dan ook aan dat die er niet is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:03 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ben ik nog niet zo van overtuigd. Echt verstand heb ik er niet van maar er is wel degelijk sprake van een gezamenlijke constructie. Dan is er waarschijnlijk dus een (slapende) vereniging van eigenaren. Een appartement in een flatgebouw mag je er ook niet zomaar tussenuit slopen.
Klopt, en een rijtjes huis zou je er ook gewoon tussenuit kunnen pulken zonder dat de buren er last van hebben. Dus waarom een schuur niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:21 schreef Nizno het volgende:
Lijkt mij ook zeker geen VVEverhaal aangezien anders elke rijtjeswoning ook een VVE moet hebben. De schuren staan gewoon op hun eigen kadastrale vlak.
Niet helemaal mee eens, de buren zullen dan alleen een binnenmuur over houden waar dus wel een nieuwe buitenmuur tegen gezet moet worden gok ik zo. En dat zelfde zul je dus ook hebben bij de schuurtjes, hoewel daar een buitenmuur minder van belang is aangezien het natuurlijk geen woonvertrek is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:26 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Klopt, en een rijtjes huis zou je er ook gewoon tussenuit kunnen pulken zonder dat de buren er last van hebben. Dus waarom een schuur niet.
Meestal word het huis gewoon van buiten geisoleer en afgewerkt (pleister). Dat zou je dus met de schuur ook kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, de buren zullen dan alleen een binnenmuur over houden waar dus wel een nieuwe buitenmuur tegen gezet moet worden gok ik zo. En dat zelfde zul je dus ook hebben bij de schuurtjes, hoewel daar een buitenmuur minder van belang is aangezien het natuurlijk geen woonvertrek is.
Isolatiemateriaal en een stel kuipen met specie er tegenaan en klaar is het weer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, de buren zullen dan alleen een binnenmuur over houden waar dus wel een nieuwe buitenmuur tegen gezet moet worden gok ik zo. En dat zelfde zul je dus ook hebben bij de schuurtjes, hoewel daar een buitenmuur minder van belang is aangezien het natuurlijk geen woonvertrek is.
Hé wijsneusquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:47 schreef Speekselklier het volgende:
Ja dat gaat over de scheidingsmuur. Die staat op de erfgrens.
Dat je die niet weg mag halen lijkt me logisch. Maar zijn deel van de schuur (behalve de scheidingsmuur) is NIET mandelig.
Maar zover was TS ook al.
Wijsneus?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:28 schreef paardendokter het volgende:
Mandeligheid ontstaat, wanneer een onroerende zaak gemeenschappelijk eigendom is van de eigenaars van twee of meer erven en door hen tot gemeenschappelijk nut van die erven wordt bestemd bij een tussen hun opgemaakte notariële akte, gevolgd door inschrijving daarvan in de openbare registers.
op zich is dit best een sloopwerkje..in de zin van dat je redelijk wat weghaalt ..quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:54 schreef Pap89 het volgende:
De muren die op de erfgrenzen staan, worden ook niet gesloopt.
We slopen eigenlijk alleen de muren van de buitenkant , op onze grond.
_______
|___A_ _|
| .... | .... |
| . B | .C |
|___|___|
De muur links van B en onder van B (A en C= buren)
een huis kopen zonder notariële akte ? No way. In die akte staan een heleboel bepalingen die jullie niet-juristen nooit lezen of in ieder geval niet begrijpen. En daar zullen ongetwijfeld de gemeenschappelijke schuren benoemd staan. Wijsneus.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er geen notatiele akte is opgesteld. Want dan had TS het wel gemeld.
Zonder deze akte gaat het gewoon om het tussenmuurtje. Niets meer en niets minder.
Als jurist zou je in elk geval moeten kunnen lezen. Als er in de akte geen mandeligheid beschreven staat dan is de schuur niet mandelig. Knap dat jij vanaf afstand kan beoordelen dat het er wel in staat. Ik zou in de geschetste situatie echt niet weten waarom er meer dan alleen de muur mandelig zou moeten zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:14 schreef paardendokter het volgende:
[..]
een huis kopen zonder notariële akte ? No way. In die akte staan een heleboel bepalingen die jullie niet-juristen nooit lezen of in ieder geval niet begrijpen. En daar zullen ongetwijfeld de gemeenschappelijke schuren benoemd staan. Wijsneus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |