Enige voordeel kan zijn dat ze in de slotwedstrijd wel al weten wie ze tegen gaan komen bij een bepaalde uitslag.. Maar waarschijnlijk is door de wedstrijd tegen Frankrijk plek 1 sowieso al onmogelijk ja..quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met een winnaar is het sowieso tweede, bij gelijkspel is alles mogelijk. Echter hebben ze tegen Frankrijk kostbare punten laten liggen, dus hopelijk komt daar ook een winnaar uit.
Alleen als ze de poule zouden winnen, waren ze die 3 ontlopen. En dat had nog steeds gekund, als er vandaag maar met 1 goal verschil van Italië zou zijn gewonnen. Daarom vind ik het gelijkspel van vandaag nog zuurder dan dat van gisteren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:12 schreef Nattekat het volgende:
Het probleem in poule A is dat je een duidelijke top 3 hebt. Spanje, Griekenland en de Verenigde Staten wil je allemaal het liefst ontlopen. Dan is het gewoon ontzettend zonde dat je zo slecht aan je OKT begint.
Dat wordt inderdaad nagelbijten. De wedstrijden tussen Spanje en Nederland zijn het laatste jaar erg close geweest, dus ze hebben zeker een kans, maar ik had ze liever tegen Griekenland of Canada zien spelen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Alleen als ze de poule zouden winnen, waren ze die 3 ontlopen. En dat had nog steeds gekund, als er vandaag maar met 1 goal verschil van Italië zou zijn gewonnen. Daarom vind ik het gelijkspel van vandaag nog zuurder dan dat van gisteren.
En alsnog. Nu spelen ze bijna zeker Spanje. Ze moeten gewoon zaterdag hun beste wedstrijd van het toernooi spelen. Als ze die verliezen, verdienen ze het ook niet. Simple as that.
Ik ga zaterdag, dus ben benieuwd, maar bereid me voor op flink wat nagelbijten.
Havenga heeft inmiddels woorden van gelijke strekking gebezigd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:51 schreef Nattekat het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)itiek-arbitrage.html
boem
Waarom zou Spanje zeker verliezen van Italië dan?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:59 schreef Riofan83 het volgende:
Misschien wil Spanje ook wel niet tegen Nederland spelen zaterdag en verliezen ze opzettelijk van Canada. Al krijgt Spanje dan Italië (en daar zit je ook niet op te wachten, want dan verlies je zeker).
Bij waterpolo speelt de arbitrage een veel grotere rol dan bij veel andere sporten. Het was ook aan het publiek te merken dat het slechte fluiten de wedstrijd aan het verpesten was. Zelfs op die brakke stream werd die conclusie al snel getrokken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:14 schreef DeeBee het volgende:
Zeuren over de arbitrage vind ik altijd een beetje een zwaktebod, doe dat lekker nadat je je geplaatst hebt ofzo.
Ze krijgen zaterdag gewoon een topwedstrijd, beter is de concentratie dan wel optimaal en halen ze het.
Omdat Italië het scheidsrechterskorps op haar hand heeft ...quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom zou Spanje zeker verliezen van Italië dan?
Van mij mogen ze best 3e worden. Liever Griekenland dan Spanje.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:07 schreef Nattekat het volgende:
Nederland moet deze en de volgende wedstrijd met minstens 12 doelpunten verschil (gemiddeld) winnen om zeker te zijn van een top 2.
Goed punt. Dan moeten Italië en Rusland gelijkspelen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Van mij mogen ze best 3e worden. Liever Griekenland dan Spanje.
Dan kunnen ze toch nog eerste worden, als het minder dan 7-7 is?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed punt. Dan moeten Italië en Rusland gelijkspelen.
Onderling doelsaldo is zo lastig als je even veel doelpunten tegen elkaar hebt gescoord.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
In de krant stond vanochtend dat onderling doelsaldo voorgaat? Dat Nederland bij een 7-7 uitslag bij Italie - Rusland 1e zou worden en bij een 9-9 uitslag 3e. Klopt dat?
Nee, want het aantal doelpunten is ook van belang. Een doelsaldo van 16-16 is in dat geval beter dan 13-13.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onderling doelsaldo is zo lastig als je even veel doelpunten tegen elkaar hebt gescoord.
Nee, onderling doelsaldo maakt geen verscil meer. Alle ploegen zullen tov elkaar gelijk staan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nee, want het aantal doelpunten is ook van belang. Een doelsaldo van 16-16 is in dat geval beter dan 13-13.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |