abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2016 @ 23:30:05 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160798520
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:21 schreef harrievankempen het volgende:

[..]

Die baantjes zullen wel weer toegeschoven worden naar al die 'gelukzoekers' die in groten getale blijven komen :W.
Maar die ''gelukszoekers'' komen hier toch voor een uitkering? de 'Schrödinger's immigrant? Tegelijk met dat ze onze banen stelen zijn ze te lui om te werken? :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160800512
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo grappig bij bijvoorbeeld de NOS. Als er zo'n vluchteling wordt getoond of geinterviewd staat er soms zijn baan bij in de graphic. Maar enkel en alleen als dat een professor, chirurg etcetera etcetera was :D. Of het wordt soms gewoon explicitiet genoemd: "Tarik, die Engelse les gaf op een middelbare school in Aleppo..."

Maar iemand die geen baan van aanzien had krijgt geen aanduiding daarvan :+.
Ze hebben soms de meest fantastische banen, maar hier een bijstandsuitkering. Merkwaardig..
pi_160800517
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze hebben soms de meest fantastische banen, maar hier een bijstandsuitkering. Merkwaardig..
Zo merkwaardig is dat niet.
pi_160800592
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo merkwaardig is dat niet.
Natuurlijk wel, want iemand die in het thuisland een goede baan heeft, zou hier ook een goede baan moeten krijgen. Conclusie: In werkelijkheid zijn het gewoon analfabeten.
  zondag 20 maart 2016 @ 01:14:05 #80
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160800642
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, want iemand die in het thuisland een goede baan heeft, zou hier ook een goede baan moeten krijgen. Conclusie: In werkelijkheid zijn het gewoon analfabeten.
Volgens mij mag een vluchteling niet zomaar werken...dus al is hij duizend maal professor hij zal zijn vluchtelingen status moeten zien te veranderen en dan noch zal hij moeten kunnen bewijzen wat hij werkelijk kan...
pi_160800647
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Volgens mij mag een vluchteling niet zomaar werken...dus al is hij duizend maal professor hij zal zijn vluchtelingen status moeten zien te veranderen en dan noch zal hij moeten kunnen bewijzen wat hij werkelijk kan...
Ten eerste zijn hier al 70 jaar geen vluchtelingen.
Ten tweede heb ik het over mensen die hier gewoon een status hebben. Asielzoekers krijgen hier in notime een permanent verblijf met huis en uitkering, en dan kun je gewoon werken.
pi_160800659
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, want iemand die in het thuisland een goede baan heeft, zou hier ook een goede baan moeten krijgen.
Nee, als je te maken hebt met een taalbarrière bijvoorbeeld is werk vinden al een stuk moeilijker.
pi_160800662
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, als je te maken hebt met een taalbarrière bijvoorbeeld is werk vinden al een stuk moeilijker.
Iemand die hoog opgeleid is, is prima in staat om in korte tijd een taal te leren. Dat is voor de vele geëmigreerde Nederlanders ook geen probleem.
pi_160800679
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Iemand die hoog opgeleid is, is prima in staat om in korte tijd een taal te leren.
Als je wat ouder bent is dat al een stuk moeilijker. Maar goed, tegen de wrok die jij er op nahoudt is niks opgewassen.
  zondag 20 maart 2016 @ 01:20:40 #85
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160800690
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ten tweede heb ik het over mensen die hier gewoon een status hebben. Asielzoekers krijgen hier in notime een permanent verblijf met huis en uitkering, en dan kun je gewoon werken.

Die mag je even verklaren...
pi_160800742
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die mag je even verklaren...
De laatste vluchtelingen waren Joden, op de vlucht voor de nazi's, voordat Nederland werd bezet. Na de oorlog zijn er nooit meer oorlogen of slechte regimes in de regio geweest, dus geen vluchtelingen.

Uiteraard wel illegale immigranten die door de linkse media liefdevol "vluchtelingen" worden genoemd.
pi_160800752
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je wat ouder bent is dat al een stuk moeilijker. Maar goed, tegen de wrok die jij er op nahoudt is niks opgewassen.
Persoonlijke aanvallen dragen niet bij aan de discussie. Laat deze achterwege.
  zondag 20 maart 2016 @ 01:28:38 #88
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160800761
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De laatste vluchtelingen waren Joden, op de vlucht voor de nazi's, voordat Nederland werd bezet. Na de oorlog zijn er nooit meer oorlogen of slechte regimes in de regio geweest, dus geen vluchtelingen.

Uiteraard wel illegale immigranten die door de linkse media liefdevol "vluchtelingen" worden genoemd.
Dat is jouw mening.
Verklaard nog steeds niet waarom zij geen baan kunnen vinden omdat het analfabeten zijn volgens jou...
pi_160800767
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Verklaard nog steeds niet waarom zij geen baan kunnen vinden omdat het analfabeten zijn volgens jou...
Heel simpel: Het opleidingsniveau van niet-westerse allochtonen wordt sterk overdreven. Ze zijn over het algemeen helemaal niet (hoog) opgeleid.

Daarnaast is het arbeidsethos van Afrikanen zeer zwak. Door deze uitkeringstrekkers in te schrijven als "zanger lichte muziek" kunnen ze zonder verdere vragen hun uitkering+huis krijgen.
  zondag 20 maart 2016 @ 01:32:45 #90
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160800786
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Heel simpel: Het opleidingsniveau van niet-westerse allochtonen wordt sterk overdreven.
Niveaus zijn over de hele wereld verschillend dat is waar maar een Syrische Professor zal makkelijker om te scholen zijn of inzetbaar zijn dan een een gemiddelde gastarbeider.
Maar om al deze mensen als analfabeten af te schilderen en dit als oorzaak te noemen vind ik nogal onzinnig.
Je kunt niet zomaar alles op een hoop gooien...
En ja...Kat kauwende Ethiopiers zijn in verhouding niet veel waard in vergelijk met een Syrier die van een Universiteit komt.
pi_160800811
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niveaus zijn over de hele wereld verschillend dat is waar maar een Syrische Professor zal makkelijker om te scholen zijn of inzetbaar zijn dan een een gemiddelde gastarbeider.
Maar om al deze mensen als analfabeten af te schilderen en dit als oorzaak te noemen vind ik nogal onzinnig.
Je kunt niet zomaar alles op een hoop gooien...
Als ze werkelijk zo hoog opgeleid zijn, dan zouden er vele niet-westerse allochtonen hoge functies hebben (en dus geen staatsbaantjes met tig regelingen t.a.v. positieve discriminatie, maar echte banen). Dat is het geval niet, dus is dat hoog opgeleid zijn van allochtonen een links fabeltje. Inmiddels is al bekend dat de illegale immigranten die naar Europa komen amper opgeleid zijn.

Een Syrier die van een Universiteit komt, beseft dat het beter voor zijn land is om in de regio te blijven, zodat hij zsm. zijn land kan helpen opbouwen.
  zondag 20 maart 2016 @ 01:41:15 #92
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160800847
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als ze werkelijk zo hoog opgeleid zijn, dan zouden er vele niet-westerse allochtonen hoge functies hebben (en dus geen staatsbaantjes met tig regelingen t.a.v. positieve discriminatie, maar echte banen). Dat is het geval niet, dus is dat hoog opgeleid zijn van allochtonen een links fabeltje. Inmiddels is al bekend dat de illegale immigranten die naar Europa komen amper opgeleid zijn.

Een Syrier die van een Universiteit komt, beseft dat het beter voor zijn land is om in de regio te blijven, zodat hij zsm. zijn land kan helpen opbouwen.
Syriers die op een Universiteit zit/heeft gezeten zijn hun leven niet zeker omdat vele van de opstandelingen groepjes schijt hebben aan hoogopgeleide mensen, laat staan vrouwen die studeren. Dus thuis blijven zitten is zelfmoord voor hun. Beetje vreemde redenering op dit moment.

Universiteiten of andersoortige opleidingen worden niet voor vol aangezien hier en men kan zijn opleiding laten omzetten naar NL niveau.
Maar dat kan je met een korrel zout nemen: vele opleidingen van bijvoorbeeld de USA en Canada worden niet erkend in NL en andersom ook niet terwijl het niveau redelijk gelijk ligt.
Ik kan je vertellen dat een Nederlandse dokter in Canada OPNIEUW een examen moet doen en misschien zelfs extra cursussen.
Niet dat de NL dokter nu slecht is maar er is geen overeenkomst opgemaakt tussen beide landen om deze diplma's/opleidingen gelijk te stellen. Simpel.
Ga ik dan de NL dokter een analfabeet noemen? Denk het niet....
pi_160801225
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het zijn over het algemeen inderdaad niet de (hoog)opgeleiden die naar Europa vertrekken. Het zijn vooral analfabeten van het platteland. Zij hebben vrijwel niks om op terug te vallen en gev en ook weinig dat ze achterlaten als ze vertrekken.
pi_160802966
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 03:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het zijn over het algemeen inderdaad niet de (hoog)opgeleiden die naar Europa vertrekken. Het zijn vooral analfabeten van het platteland. Zij hebben vrijwel niks om op terug te vallen en gev en ook weinig dat ze achterlaten als ze vertrekken.
Precies. Ze komen maar voor één ding: Uitkeringen en gratis huizen.
Het heeft niets met vluchten te maken, want veiligheid hebben ze in Turkije al. Ze protesteren omdat ze niet snel genoeg een huis krijgen :r :r
pi_160803241
Ik geloof hier niets van.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 20 maart 2016 @ 09:18:34 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160803294
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Uiteraard, het is namelijk veel leuker om te rollen in negativiteit en zelfmedelijden dus daarom kan iets positiefs niet kloppen.
  zondag 20 maart 2016 @ 09:45:55 #97
132605 kawotski
Il Dottore
pi_160803594
Het aantal vacatures zegt weinig zolang de werkloosheid niet daalt. Het wordt pas positief wanneer de werkloosheid daalt en dan het liefst ook nog gevuld door 1 FTE per vacature waar een modaal inkomen tegenover staat.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 20 maart 2016 @ 09:46:38 #98
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160803608
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:37 schreef D1990 het volgende:

[..]

Als het je echt zou interesseren, dan zou je op google kunnen kijken naar sites die het salaris vergelijken van verschillende beroepen. Daar gaat het toch echt over bedragen van 1600-2000,- euro per maand(bruto). Dus is niet echt een bedrag om een "dikke villa" mee te kopen, of wel?
Je hebt lassers en lassers. Foto lassers die exotische materialen lassen zoals 15Mo3 etc waar ook nog de nodige warmte behandelingen aan te pas komen hebben wel wat meer dan 2000.

Nu ben ik van een andere generatie maar ik vind het prachtige beroepen. En al zeker als je uitblinkt in dit soort werk. Was ik nog jong dan vertrok in naar Antwerpen en nam mijn kans in het diamantslijpen. Het is een van de weinige zaken die ik niet heb kunnen waarmaken. De rest heb ik alles kunnen doen wat ik wilde. Nu ben ik 53 en is dat helaas niet meer mogelijk om nog een keer mijn hele leven overhoop te halen om weer een nieuwe start te maken. En al zeker niet als het om handwerk gaat waar je jong moet beginnen.

Er is een nadeel: Het is ongezond en zwaar. En omdat we tot 67 moeten werken is dit een zeer groot nadeel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 20-03-2016 09:52:27 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_160804052
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:45 schreef kawotski het volgende:
Het aantal vacatures zegt weinig zolang de werkloosheid niet daalt. Het wordt pas positief wanneer de werkloosheid daalt en dan het liefst ook nog gevuld door 1 FTE per vacature waar een modaal inkomen tegenover staat.
Zoals je in het artikel kan lezen is de werkloosheid ook flink gedaald.
pi_160804069
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Want feiten zijn maar eng?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')